Brittilähteiden mukaan McLaren on muuten nyt näyttämässä Hondalle ovea, ja tuon päätöksen hintalapussa seisoo muikeat 88 miljoonaa euroa. Eli kolme kautta räpeltämistä riitti ja Mäciltä loppui usko Hondan tekemiseen. Nyt on jännä nähdä että miten Honda luovii itsensä kunniakkaasti ulos tästä tilanteesta. Onko tuloksena häntä koipien välissä pakeneminen koko ykkösistä, uuden pääyhteistyökumppanin etsiminen (Sauber, jonka kanssa tehtiin jo aiemmin ensi kaudesta moottorisopimus?) vai jonkun tallin ostaminen/oman tallin perustaminen? On tosi hankala tilanne Hondalle, kun tuo luovuttaminenkaan ei oikein japanilaiseen mentaliteettiin kovin hyvin istu, ja Hondan edellinenkin yritys päättyi vähän nolosti.
Hondahan näytti viime kaudella jo jonkinlaisia kehityksen merkkejä, ja loppukaudesta meno näytti jo oikeastaan melko hyvältä, joten en tiedä mikä meni sitten pieleen tällä kaudella. Mutta kyllä sieltä Hondalta edelleenkin osaamista löytyy, ja rahasta homma tuskin jää kiinni jos siellä päätetään jatkaa, joten hyvällä tuurillahan tästä saattaa seurata Sauberille varsinainen jättipotti jos Honda pistää kaikki paukut Sauberiin ja onnistuvat löytämään sen viisastenkiven mikä tuossa voimayksikössä nyt oikein mättää ja miten se korjataan.
McLarenille tämä seikkailu tuli kyllä sitten aika pirun kalliiksi, ja pistää kyllä miettimään että olisiko heidän kuitenkin kannattanut vielä se ensi kausi katsoa? Tosin kolme kauttakin on jo pitkä aika katsella tuollaista räpellystä ja kalliiksi tämäkin tulee Mäcille kun autot ajelee sijoilla ynnä muut ja keskeyttävät joka toisessa kisassa ellei useammin. Mutta nyt joudutaan ensin maksamaan sopimuksen purusta, sitten joudutaan maksamaan Mersulle(?) todennäköisesti aika hunajainen summa moottoreista, ja sitten lankeaa vielä Alonsonkin palkka tallin maksettavaksi (tähän asti kai Honda on kuitannut tuostakin suurimman osan). Kun talli on vetänyt jo monta kautta ilman isoa pääsponsoria niin alkaa tuo jo varmaan McLareninkin kassassa näkymään.