Formula 1 – kausi 2016

  • 212 500
  • 1 426

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vettel ajaa kyllä uransa huonointa kautta. Paineet käyneet ilmiselvästi niin kovaksi, että touhu on mennyt ihan koheltamiseksi, eikä toikaan nyt auta että Kimi antaa ihan todellisen vastuksen tällä kaudella.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Maikkarin sivuilla Lewis kyseenalaistaa Mersun koneet ku muiden koneissa Ei ole ollut ongelmia. Jopa voittaa siihen et joku ei halua et Lewis viittaa mestaruuden

Edit. Kirjoitusvirhe sekä:

Siinä muuten voi äkkiä käydä niin et ku tarpeeksi soittaa suuta niin auto voi hajota uudestaan.
Mites hyvin noita moottoritehoja voi varikolta ohjata ? Nicon auton kohdalla oli jotain et 2 kiekkaa oli max tehot ja sit höllättiin. Säätikö Nico itse vai Lauda varikolta ??? Perseestähän se on jos varikolta voidaan tehot pudottaa. Sitenhän voidaan tehdä mitä vaan kenelle tahansa. Tosin kai siitä jälki jää järjestelmään
 
Viimeksi muokattu:

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kyllähän tuo hieman erikoista on, että Rosbergillä ei koko kauden aikana ole juurikaan ollut teknisiä ongelmia ja Hamiltonilla puolestaan niitä on ollut poikkeuksellisen paljon. Ei mielestäni tarvitse olla edes kummoinen salaliittoteoreetikko, jotta voi päätyä siihen, että tallin intresseissä on saada Rosberg ennemmin mestariksi. Tähän viittaa muun muassa se, että viime kauden jälkeen Hamiltonin kanssa työskennellyt tiimi siirrettiin Rosbergille ja päinvastoin.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kolmen lähtöruudun rangaistus Vettelille Suzukan kisaan Malesian kisan ykkösmutkan kolarin aiheuttamisesta. Mitäs Verstappen saikaan Span vastaavasta?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kolmen lähtöruudun rangaistus Vettelille Suzukan kisaan Malesian kisan ykkösmutkan kolarin aiheuttamisesta. Mitäs Verstappen saikaan Span vastaavasta?

Max on nuori vielä. Ei se tiedä mitä saa tehdä. vitutti se itku heti ku joku toinen tekee samoin.. ja ei en ole vettel fani
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei mielestäni tarvitse olla edes kummoinen salaliittoteoreetikko, jotta voi päätyä siihen, että tallin intresseissä on saada Rosberg ennemmin mestariksi.
Täysin höpöhöpö-juttuja. Talleille kun on loppujen lopuksi tärkeämpää voittaa se valmistajien maailmanmestaruus, ja toisalta onhan Hamiltonin markkina-arvo paljon korkeampi kuin Rosbergin eli siltäkin kantilta Hamiltonin mestaruus olisi "arvokkaampi", joten mikään ei puolla sitä että Mercedeksellä olisi joku erityinen halu saada Rosbergista väkisin mestari.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
En halua nyt puolestella Vetteliä tai Nikoa, mutta ei ollut ihan mielestäni linjassa nuo tämän kisan rangaistukset aiempien kanssa. Toinen mikä on vähän hölmöä on että rangaistuksissa näytetään painottavan aika paljon sitä jos osuu. Eli vaikka kuinka sukellat ja toinen väistää niin ei tule mitään. Jos toinen ei väistä ja osuu niin heti penaltia.

Harmittava kyllä tuo Ferrarin tilanne. Paketti on kyllä Italialaisilla aika sekaisin. Kaiken kukkuraksi Ferrari sanoi ennen viikonloppua että jatkavat auton kehittämistä (tämän kauden auton siis), kun taas esim RB on jo siirtänyt resurssinsa ensi kauteen. Tämä on ollut Ferrarin perisynti. Toinen asia mikä jaksaa ihmetyttää on tuo organisaation laittavat valtavat paineet. Ihan mieletöntä mesoomista johdolta koko ajan ja näyttää että kaikki pitkän jänteen suunnitelmat on hukassa. Kimi on kestänyt nuo paineet hienosti mutta Sebastianilla näyttää olevan koko homma ihan kateissa. Jotenkin vaikuttaa tuo Vettelen ajaminen siltä että voitto olisi pakko raapia jotenkin, mutta autossa ei vauhti riitä. Tämä sitten johtaa siihen että pitää hirveällä riskillä yrittää väkisin nostaa sijoja. Eniten kyllä ihmetyttää se että RB aikana tuntui että Seb ajoi todella virheettömästi mutta nyt virheitä tulee kuin liukuhihnalta.
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän tuo hieman erikoista on, että Rosbergillä ei koko kauden aikana ole juurikaan ollut teknisiä ongelmia ja Hamiltonilla puolestaan niitä on ollut poikkeuksellisen paljon. Ei mielestäni tarvitse olla edes kummoinen salaliittoteoreetikko, jotta voi päätyä siihen, että tallin intresseissä on saada Rosberg ennemmin mestariksi. Tähän viittaa muun muassa se, että viime kauden jälkeen Hamiltonin kanssa työskennellyt tiimi siirrettiin Rosbergille ja päinvastoin.

Ei kovin kummoinen salaliittoteoreetikko tarvitse tosiaan olla, että voi päätyä siihen, että joku painoi nappia ja räjäytti Hamiltonin moottorin juuri kun Mersu on varmistamassa merkkimestaruutta pääsponsorinsa kotiradalla.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Verstappen kurittaa mediassa aika huolella Vetteliä. Pitäisi poika vaan suunsa kiinni, ei ole mitään varaa haukkua ja arvostella Vettelin toimintaa. Sebastian teki virhearvioinnin ja on tehnyt tällä kaudella niitä aika montakin ja se maksoi nyt hänelle pahasti MM-pisteitä ja thats it.

Tosin tuota en edelleenkään ymmärrä, että tilannehan oli kutakuinkin vastaava kuin Spassa ja miten Vettel saa 3 ruutua penalttia ja Max selvisi ilman mitään?

Kiva aina jossitella noilla MM-pisteillä, mutta oliskohan Kimi paljonkin Sebastiania edellä, jos tämä ei olisi pariin kertaan tällä kaudella törttöillyt ja tiputtanut Kimiä letkan hännille. (Sebastian aina jollain ihmeen kaupalla selvinyt suurimitta vaurioitta)
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Verstappen kurittaa mediassa aika huolella Vetteliä. Pitäisi poika vaan suunsa kiinni, ei ole mitään varaa haukkua ja arvostella Vettelin toimintaa. Sebastian teki virhearvioinnin ja on tehnyt tällä kaudella niitä aika montakin ja se maksoi nyt hänelle pahasti MM-pisteitä ja thats it.

Tosin tuota en edelleenkään ymmärrä, että tilannehan oli kutakuinkin vastaava kuin Spassa ja miten Vettel saa 3 ruutua penalttia ja Max selvisi ilman mitään?

Kiva aina jossitella noilla MM-pisteillä, mutta oliskohan Kimi paljonkin Sebastiania edellä, jos tämä ei olisi pariin kertaan tällä kaudella törttöillyt ja tiputtanut Kimiä letkan hännille. (Sebastian aina jollain ihmeen kaupalla selvinyt suurimitta vaurioitta)


Saletisti muutkin olisi koettanut sinne avoimeen tilaan johon vettel meni. Nyt vaan kolisi. Eiköhän jotain vastaavaa ole edessä suzukassa.

Muuten kun taannoin ajettiin Fujissa tsjp Suzukan sijaan niin loppuiko se rahoituksen puuttumiseen ? Vaikka suzuka on vanhoja legendaarisia ratoja jota tilke ei ole pilannut niin vaihtelua olisi ajaa välillä Fujissakin
 

BaronFIN

Jäsen
Fujissa ajettiin Tyynenmeren GP. Japanin GP on aika pitkeälle ajettu Suzukassa, mutta Toyotan mukana ollessa rahoitus järjestyi aika kivasti sinne kun Fuji on Toyotan kotirata ja Honda oli kuvioista poissa. Nyt kun Honda on mukana, niin Suzukan paikka on aika pitkälle sementoitu Hondan kotiratana.
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Siinä muuten voi äkkiä käydä niin et ku tarpeeksi soittaa suuta niin auto voi hajota uudestaan.
Mites hyvin noita moottoritehoja voi varikolta ohjata ? Nicon auton kohdalla oli jotain et 2 kiekkaa oli max tehot ja sit höllättiin. Säätikö Nico itse vai Lauda varikolta ??? Perseestähän se on jos varikolta voidaan tehot pudottaa. Sitenhän voidaan tehdä mitä vaan kenelle tahansa. Tosin kai siitä jälki jää järjestelmään

Ei pysty varikolta säätämään, vaan kuskin pitää itse väännellä namiskoja.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Sepang ei tälläkään kertaa pettänyt vaan hyvä kisahan tuolla oli.

Vetteliltä kyllä outoa töppäilyä. Luulisi nyt nelinkertaisen maailmanmestarin tietävän, että F1-kisaa ei voi koskaan voittaa avausmutkassa, mutta sen voi hävitä siinä. Eikä tämä kausi (toki Vettelillä on ollut huonoa säkääkin) noin muutenkaan ole ollut läheskään odotusten mukainen, koska voittotili on avaamatta ja Kimi saattaa hyvinkin voittaa Sebastianin tämän kauden MM-pisteissä.

Bottakselta hyvä kisa jo varsin tuttuun tapaan; otti juuri sen korkeimman mahdollisuuksien rajoissa olleen sijoituksen. Harmi kun se auto ei vaan kulje vanhaan malliin.

Jopa lyttäämäni Jolyon Palmerkin pääsi tänään pisteille ollen kymmenes eli tämänhetkisistä kuljettajista pisteittä ovat vain Sauberit, Gutierrez ja Ocon.

Fujissa ajettiin Tyynenmeren GP.
Tyynenmeren GP:t ajettiin Aidan radalla, ei Fujissa.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Hamiltonista tulee vähän mieleen Räikkönen ja kausi 2005, vauhtia olisi vaikka mihin, mutta laitteet eivät kestä. Voi siis ainakin hakea vertaistukea kun saman puljun osat hajoilevat miten sattuu. Toki tuolloin päävastus tuli toisesta tallista, joka sinällään on erilainen tilanne kuin tänä vuonna. Menee tuo moottoritilanne mielenkiintoiseksi Niconkin osalta, ei siellä ainakaan ylimääräisiä koneita ole ja rangaistus on kulman takana jo odottelemassa. Toki onhan Nico ollut kuskina parempi tällä kaudella kuin aikaisemmilla kun on osannut hyödyntää lähes maksimaalisesti tilanteet. Suorassa taistossa tosin ei pärjää Hamiltonille vieläkään.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kolmen lähtöruudun rangaistus Vettelille Suzukan kisaan Malesian kisan ykkösmutkan kolarin aiheuttamisesta. Mitäs Verstappen saikaan Span vastaavasta?

Kyllä mun mielestä Span avausmutkan tapahtumat oli enemmän Vettelin vika kuin Tappenin. Vettelhän sieltä ulkomutkasta leikkasi sisäkurviin, kolaten jo toista kertaa tällä kaudella tiimikaverinsa ykkösmutkassa.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Rosbergin rangaistus oli vähän niin ja näin, mutta ei tuo Rosbergkaan mikään ihan taktisesti terävin kaveri ole. Tuollainen kamikazesyöksy mestaruustaistelussa olevalta kuljettajalta on silkkaa typeryyttä. Hyvällä tuurilla selvittiin keskeytyksettä ja kun ottaa tarkasteluun kauden aiemmat kaksintaistelut missä Rosberg on ollut mukana niin ei kauhean hyvää kuvaa saa. Barcelona, Itävalta, Saksa ja nyt Malesia. Liian usein kolisee tai Nicolla
koiruuksia mielessä. En yhtään ihmettelisi vaikka Nico vielä ryssisi mestaruuden johonkin tyhmään kolariin.
On se vaan tyhmä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hah, justiinsa pyörittelin kanssa mielessäni tuota Rosbergin kamikazea ja sitä kuinka typerä temppu se oli. Kaverilla oli joku +20 kierrosta varmaan aikaa suorittaa vielä se ohitus ja tuolla on pikkasen turvallisempiakin ohituspaikkoja, mutta päättää tunkea rinnalle sitten siinä mutkassa, missä kolaririskit nousevat huomattavasti muita suuremmaksi. Lähellä oli että olisi mennyt 15 mm pistettä kankkulan kaivoon.

Tuo tilanne oli muuten jälleen hyvä esimerkki siitä kuinka Kimin herrasmiesmäisyyttä käytetään muiden kärkikuskien toimesta hyväksi. "Kimille voi tehdä noin, koska tietää että sen kanssa ei ikinä kolise"
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Hah, justiinsa pyörittelin kanssa mielessäni tuota Rosbergin kamikazea ja sitä kuinka typerä temppu se oli. Kaverilla oli joku +20 kierrosta varmaan aikaa suorittaa vielä se ohitus ja tuolla on pikkasen turvallisempiakin ohituspaikkoja, mutta päättää tunkea rinnalle sitten siinä mutkassa, missä kolaririskit nousevat huomattavasti muita suuremmaksi. Lähellä oli että olisi mennyt 15 mm pistettä kankkulan kaivoon.

Tuo tilanne oli muuten jälleen hyvä esimerkki siitä kuinka Kimin herrasmiesmäisyyttä käytetään muiden kärkikuskien toimesta hyväksi. "Kimille voi tehdä noin, koska tietää että sen kanssa ei ikinä kolise"

Ehkä Kimi tiedosti, että ennemmin tai myöhemmin Nico olisi mennyt ohi kuitenkin. Vetämällä "eteen" olisi molempien kisa mennyt vtuiksi. Nyt Kimi sai pisteitä ja Ferrari sekä Nico myös. Joku muu olisi saattanut antaa kolista
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan turhaan kyllä Hamilton sotkee omaa päätänsä ja keskittymistään pohdiskelemalla edes tuollaisia. Koska vaikka Mersu on siinä asemassa että se pystyy käytännössä tekemään mitä haluaa niin ei se ole tuolla mukana leikkimässä ja siksi en mitenkään usko että siellä tietoisesti lähdettäisiin sabotoimaan omaa kuljettajaa. Varsinkin kun tämä on ajanut tallille kaksi mestaruutta ja on yksi ruudukon parhaita kuljettajia.

Hamiltonin pitäisi vaan hyväksyä että on olemassa kahdenlaista tuuria ja nyt hänelle on tällä kaudella sattunut paljon sitä huonompaa. Kyllä siitä on kilpakumppanitkin välillä kärsineet oikein roppakaupalla ja toisaalta taas Hamiltonilla on välillä ollut jaksoja kun mikään ei ole suostunut menemään pieleen vaikka olisi yrittänytkin. Kyllä kai joku Räikkönenkin on välillä kärsinyt niin massiivisesti näistä teknisistä ongelmista että jos olisi lähtenyt siitä itkemään niin itkettäisi varmaan vieläkin. Mutta niitä ei vaan auta jäädä murehtimaan tai kehittelemään mitään salaliittoteorioita, vaan pitää vaan pitää huoli että oma suorittaminen on koko ajan 100% tasolla.

Tuo ekan kurvin kolari meni kyllä tällä kertaa Vettelin piikkiin, ihan samalla tavalla kuin se Spassa meni Verstappenin kirjoihin. Ei tuo nyt ollut Vetteliltä mikään ihan mahdoton kamikaze-syöksy olemattomaan väliin, mutta tuli vaan pikkaisen ylikovaa ottan huomioon tiukan linjan, ja samaan aikaan Nico oli jo lähtenyt kääntämään sisään niin tuikkasi sen verran takapyörään että se oli sitten siinä. Ei siis mikään ihan älytön moka mutta vähän kömpelöä ajamista kyllä nelinkertaiselta mestarilta. Vettelkin on tainnut kyllä keräillä itselleen aika hyvin paineita Ferrarin menestymättömyydestä ja siitä että Kimi pistää nykyisin aika lujaa kampoihin, kun ajamiseen on tullut paljon tällaista ylimääräistä koheltamista. Räikkönen on kyllä tällä hetkellä ihan ansaitusti pisteissä edellä ottaen huomioon että Kimikin on menettänyt parissa kisassa pisteitä Vettelin kolarointien takia.

Rosbergilta oli kyllä vähän liiankin kovaa riskinottoa tässä tilanteessa tuo syöksy Kimin ohi. Kimi on yleensä noissa tilanteissa herrasmies joka ei taistele epätoivoisesti vastaan, mutta silti tuli todella kova osuma ja on ihme että kummankaan autoon ei tullut mitään vakavampia vaurioita. On tietysti hyvä mestaruustaistelua ajatellen että Rosberg yrittää maksimoida pisteet jopa pienellä riskilläkin mutta minusta tuo oli jo vähän liian kovaa riskinottoa ja turhan härskiä ajamista. Ei kovin järkevää. Rosbergilla kävi tuuri kun auto pysyi ehjänä ja tuo ansaittu rangaistuskin pystyttiin nollaamaan ruuvaamalla vähän lisää tehoa moottorista. Mersusta näyttää löytyvän sen verran reserviä että jos tarvitaan niin muutama sekunti pystytään repäisemään muutaman kierroksen aikana.

Ricciardon voitolle iso peukku! Tämä 24/7 hymyilevä aussi on kyllä hauska kaveri jolle suo menestyksen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä mun mielestä Span avausmutkan tapahtumat oli enemmän Vettelin vika kuin Tappenin. Vettelhän sieltä ulkomutkasta leikkasi sisäkurviin, kolaten jo toista kertaa tällä kaudella tiimikaverinsa ykkösmutkassa.

Kyllä minusta Vettel tuli siihen ihan normaalilla linjalla joskin olisi voinut jättää hieman enemmänkin tilaa sisälle. Mutta kyllä sen kolarin aiheutti aika lailla mahdottomaan väliin liian kovalla vauhdilla tunkenut Verstappen. Se linja ei vaan yksinkertaisesti toimi siinä mutkassa. Ihan suoraan ei pysty vertaamaan tähän Malesian tilanteeseen kun Sepangin ensimmäinen mutka ei ole lähellekään niin tiukka ja siinä pystyy vielä ihan sisälinjaakin käyttämällä ajamaan mutkan läpi suht' nopeasti toisin kuin Spassa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsellä pisti silmään tässä kisassa varsinkin se kuinka Salo on välillä ihan pihalla teknisissä asioissa, esim. tuossa renkaan irtoamisessa joutui heti paikkamaan oikarinen heti kommentteja, myös ei ihmetytä yhtään että näissä kolaritilanteissa tuomariston päätökset ei pysy linjassa kun kerta Salo on taas pääsemässä tuomaroimaan johonkin kisaan, ei taida itsekään tietää sääntöjä ja sitten linja tuntuu eroavan hyvinkin paljon siitä mitä ratkaisuja siellä on tehty, ihme pelleilyä. nyt samat miehet tuomaroimaan koko kaudeksi tai eri tuomarit vaikka eurooppaan ja toiset muualle, kunhan suurin osa kisoista on samat ihmiset ja samat ihmiset jotka tietää säänöt tarkalleen.

Toinen pisti kilpailun aikana kuinka selostajat sätkivät tuota Bottaksen vauhtia kokoajan vaikka oli ajamassa yhtä kauden parhaimista kilpailuaan, mutta pidetään se katse vain kierosajoissa tai Twiiter viestejä luetaan.

Mutta mitä tulee vielä Bottakseen niin nyt näyttäisi siltä että esimerkiksi Mclaren alkaa menemään vauhdissa ohi ja muut lähelle, hyvä aika voisi olla siirtyä Renaultille, veikkaan että 3 vuoden sopimuksella edes joku noista kausista on semmoinen että kärkitallien vauhtiin voi yltää, Williamsilla riski jäädä häntäpäähän isompi. Enkä näillä nykyisellä otteilla jännittäisi liikaa että Räikkösen paikka välttämättä vapautuisi vielä ensikaudenkaan jälkeen ja tulijoita varmasti on. Hitaalla Williamsilla jossa vielä kova kirittäjä taustalla ei niitä näyttöjä välttämättä pysty antamaan. Kyllähän Ferrari vaikka ostaa sen sopimuksen ulos jos ne haluaa Bottaksen sinne oikeasti. Mielummin ottaa nyt joku tarjous edes kun riskinä on jopa että jos tekee vuoden sopimuksen johonkin niin ura loppuu lyhyeen tai käy Kovalaisen kaltainen ja jää lopulta vain Luu käteen.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toinen pisti kilpailun aikana kuinka selostajat sätkivät tuota Bottaksen vauhtia kokoajan vaikka oli ajamassa yhtä kauden parhaimista kilpailuaan, mutta pidetään se katse vain kierosajoissa tai Twiiter viestejä luetaan.

Tämä. Vale on ajanut oikeastaan koko kauden loistavasti. Massa on ollut täysi vastaantulija tänä vuonna, kun aiempina kausina on pystynyt edes haastaan Valea, niin tänä vuonna on jäänyt jyrän alle. Bottas on lähes kisasta toiseen onnistunut maksimoimaan tulokset ja ottanut sen sijan mihin kulloinkin mahdollisuuksia. Williamsin auto ei vain nopeudessa enää pärjää kärkitiimeille ja tämä johtaa siihen, että Bottaksen suorituksia ei kaikki tajua, kuinka kovia ne on. Nopeudessa on kuitenkin edellä Meset, Bullit ja Fefet. Force Indiakin tuntuu olevan nopeuden suhteen ainakin tasoissa Williamsin kanssa. Itse väitän, että Bottas suorittaa uransa parasta ajoa tällä hetkellä. Se ei vain oikein näy tuloksissa heikon auton vuoksi. Se Renault soppari tuntuisi tähän tilanteeseeen parhaimmalta ratkaisulta. Säännöt muuttuu ensi kaudeksi ja Rellu on jo pitkään hionut ensi vuoden autoaan ja Rellun motti on jo hyvällä tasolla. Williamsilla en näe mahdollisuutta kuin yksittäisiin tuurivoittoihin. Renaultilla on maailmanmestaruudet tavoitteena ja resurssit pyrkiä sinne saakka.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä minusta Vettel tuli siihen ihan normaalilla linjalla joskin olisi voinut jättää hieman enemmänkin tilaa sisälle. Mutta kyllä sen kolarin aiheutti aika lailla mahdottomaan väliin liian kovalla vauhdilla tunkenut Verstappen. Se linja ei vaan yksinkertaisesti toimi siinä mutkassa. Ihan suoraan ei pysty vertaamaan tähän Malesian tilanteeseen kun Sepangin ensimmäinen mutka ei ole lähellekään niin tiukka ja siinä pystyy vielä ihan sisälinjaakin käyttämällä ajamaan mutkan läpi suht' nopeasti toisin kuin Spassa.

https://www.youtube.com/watch?v=DuASR2piadE

Tuossa videossa näkyy tuo Span startti onboardina. Mielestäni Verstappen ja Kimi olisivat noilla ajolinjoilla mutkasta mahtuneet joskin Max olisi hävinnyt sijan ainakin Kimille luultavasti jollekin muulle. Mutta edelleen pysyn kannassani ja pidän Vetteliä suurimpana syypäänä kolariin. Vettel on mutkan ulkolaidassa jarrutuksessa ja sitten kääntää jyrkästi mutkan sisäreunaan. Toki sanoi, ettei nähnyt Kimiä siellä, mutta kyllä nelinkertaisen maailmanmestarin kokemuksella pitäisi tietää, että starttitilanteessa ensimmäisen mutkan sisälinjalla on muitakin autoja menossa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sekin mitä tässä kilpailussa pisti silmään että jotenkin oikein nautti siitä että Hamiltonille tuli tuo keskeytys, siis ihan kilpailun mielenkiinon osalta ei sillä että suoraan olisi tuota toivonut. Jotenkin lajin suola on tuo että tulee yllätyksiä. Nyt pääsi Red bullit korjaamaan potin. Moottorit ja muutama osan kehitys voisi jatkossa olla vapaa mun puolesta niin ehkä jatkossakin nähtäisiin niin että laitteita viritettäisiin äärinmilleen. Ei haittaisi jos joku on ylivoimainen jos muille annetaan edes satunnaisilla keskeytyksillä mahdollisuus tai sillä että voivat kehittää vapaasti moottoria ja autoon kauden aikana että saadaan kiini. Tehdään vain säänöistä linja selväksi ja jatkossa keskitytään kilpa-ajoon eikä siihen oliko joku ohitus sallittua vai ei.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sekin mitä tässä kilpailussa pisti silmään että jotenkin oikein nautti siitä että Hamiltonille tuli tuo keskeytys, siis ihan kilpailun mielenkiinon osalta ei sillä että suoraan olisi tuota toivonut. Jotenkin lajin suola on tuo että tulee yllätyksiä.
Juuri näin. Nykyään tuntuu kovin harvoin tulevan varsinkin näille kärkitallien kuskeille moottoririkkoja, joten olihan tuossa omanlaisensa WTF-tunne kun näkee sen Mersun savuttavan siinä. Ei tuollaista kuitenkaan tosiaan ihan joka kisassa näe.

Tuosta tuli mieleen jotenkin se kun Schumin Ferrarista pamahti kone vuoden 2006 Japanin(?) GP:ssä kun mies oli menossa kohti kisan voittoa ja samalla kääntämässä MM-taistelua itselleen, silloinkin se kyllä tuli ihan täysin puskista. Toki silloin se Ferrarin leviäminen oli vielä jotain potenssiin kymmenen kun tähän vertaa, olisiko siinä ollut joku viisi vuotta välissä kun Schumi oli edellisen kerran keskeyttänyt tekniseen vikaan Ferrarilla. Silloin toki se koneen pamahtaminen oli vielä vähän dramaattisempi, kun lopulta Fernando Alonso käänsi MM-johdon 10 pisteeseen ja yksi kisa oli jäljellä. Schumin olisi pitänyt voittaa viimeinen kisa ja Alonson jäädä pisteittä jotta Scuhmi olisi voittanut mestaruuden.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös