Formula 1 – kausi 2016

  • 212 736
  • 1 426

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Mersu-kuskeilla on kohtuu pitkät sopimukset ja niiden päättyessä Valtteri ei ehkä ole se houkuttelevin vaihtoehto, ellei sitten ole tiedossa että Toto Wolff junailee Valtterin varmasti Mersulle. Tosin muutaman vuoden päästä voimasuhteetkin saattavat olla erinlaiset, sillä kuten historia on osoittanut, ei McLaren-Honda, Ferrari, Lotus tai Williams-Renault ole ikuisesti hallinnut, joten kohtuu riskialtis ratkaisu tuokin olisi.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Uskoisin, että Mercedes-kuljettajista Nico Rosberg vaihdetaan parin vuoden sisällä Max Verstappeniin. Hopeanuoliin on aina haluttu itseensä keskittyviä sikailijoita, joista viimeisimmät onnistuneet hankinnat olivat Schumi ja Hamilton. Nico on liian pehmeä menestyäkseen Mersuissa pitkällä tähtäimellä. Valtterille veikkaan Räikkösen paikkaa Ferrarilla. Ensi vuoden ja seuraavankin uskon Bottaksen viettävän Williamsin ykkösmiehenä.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uskoisin, että Mercedes-kuljettajista Nico Rosberg vaihdetaan parin vuoden sisällä Max Verstappeniin. Hopeanuoliin on aina haluttu itseensä keskittyviä sikailijoita, joista viimeisimmät onnistuneet hankinnat olivat Schumi ja Hamilton. Nico on liian pehmeä menestyäkseen Mersuissa pitkällä tähtäimellä. Valtterille veikkaan Räikkösen paikkaa Ferrarilla. Ensi vuoden ja seuraavankin uskon Bottaksen viettävän Williamsin ykkösmiehenä.

Aika vaikeaa tulee Verstappenin haaliminen olemaan, koska Red Bullilla on rahaa, mitä takoa tiskiin. Näkisin pitkässä juoksussa Red Bullin myös menestysvarmempana, koska siellä on niin ylivertainen osaaminen auton rungon rakentamisessa. Moottorisäännökset eivät tämän hetken tiedon mukaan ole muuttumassa, jolloin sillä osastolla pakka lähenee toisiaan koko ajan. Muuten autot sitten muuttuvatkin radikaalisti jo ensi vuodeksi.

Siitä olen samaa mieltä, että vähintään jompikumpi Nico-Lewis-kaksikosta lähtee kauden 2018 jälkeen. Kuskia en uskalla kuitenkaan vielä sanoa, vaikka ajosuoritusten perusteella sen kuuluisi olla Nico. Se, kuka tulee tilalle onkin hankalampi kysymys. Itse pidän tällä hetkellä parhaimpana vaihtoehtona Pascal Wehrleinia ja sen jälkeen jonossa on ainakin Bottas hyvien kytköksiensä ansiosta. Tuohon on kuitenkin niin pitkä aika, että Bottaksen pitää jatkaa tulosten takomista jatkuvasti ja Williamsin olisi pysyttävä vähintään TOP5-tallina.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
En tosin pidä mahdottomana että Hamilton lähtisi sopparinsa jälkeen takaisin McLarenille jos siellä on kilpailukykyinen paketti tarjolla. Mahdollisuus ottaa idolli-Sennan tavoin mestaruus McLaren-Hondalla saattaa houkutella Hämistä jos ensin Mersulla on voitettu tarpeeksi. Tämä tosin vain omana mutuiluna.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
On tosiaan vaarana että huomisesta kilpailusta tulee todella tylsä. Mersut ovat tällä hetkellä kuitenkin niin ylivoimaisia, ja kaiken lisäksi yhtä selvää on se, että Ferrari on toiseksi nopein auto.

Suomalaisittain toki jännitettävää riittää, Valtteri Bottaksen aika-ajo suoritus oli todella hyvä ja sen lisäksi Kimi Räikkösellä on mahdollisuus nousta kolmen parhaan joukkoon.

Nyt kun tässä on ohisulkija tullut katsottua, niin on kuitenkin vaikea uskoa, että ilman osumia selvitään ensimmäisestä mutkasta. Ja tosiaan tuo lähtö voi olla ainoa asia mikä sekoittaa pakkaa sen verran, että saadaan kuitenkin jännittävä kilpailu. Ainakin näin toivotaan.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Mainitaan myös tässä ketjussa, että GP2:ssa nähtiin hauska tilanne, kun turva-auto tuli radalle väärän väliin, nelosena ajavan kuljettajan eteen. Tämä sitten aiheutti sen, että kolmen kärki ajoi siis letkan hännillä kierroksen edellä turva-autoa. Toivottavasti, jos ykkösissä rytisee, niin turva-autossa ollaan paremmin hereillä, että kuka kilpailua johtaa.

Enpä ollut ennen tuollaista nähnyt.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Renault-Nissan -allianssillahan on Ladan kautta paljon kytköksiä myös Venäjälle joten sikäli Kvyat voisi sopia siihen kuvioon ja on kyllä osoittanut että on hyvä kuljettaja silloin kun pää ei ole noin jumissa kuin mitä se nyt on.
GP2-sarjassa tällä hetkellä kilpaileva Sergei Sirotkin voisi tuolla Lada-perusteella olla vaihtoehto. Hänhän on tällä hetkellä Renaultin varakuljettajia ja päässyt ajamaan yhdet harjoituksetkin Rellulla eli sikäli kytköksiä talliin olisi jo nyt. Joskin tuo nähdäkseni tarkoittaisi Oconin jäämistä vielä yhdeksi kaudeksi Manorille ja Magnussenin yhtä lisävuotta keltaisissa, sillä en näet jaksa uskoa, että Enstonen väki lähtisi tärkeään ensi kauteen yhteensä puolen kauden kisakokemuksella, mikä olisi tilanne kaksikolla Ocon-Sirotkin, enkä etenkään Jolyon Palmerin jatkoon ylipäätään ykkösissä.

Magnussen taaseen saisi jatkaa lähinnä siksi että parempiakaan ei olisi tarjolla. Ja toisihan hän vähän jatkumoa tallin toimintaan.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Taas kerran joutuu toivomaan, että kärjessä rytisee. Vettel voisi ottaa hyvän startin ja lukkojarruilla Hamiltonin kylkeen. Tämä ainakin tasoittaisi mm taistelua.
Toki olisi hienoa jos Mersujen välinen menisi taas likaiseksi ja ottaisivat yhteen. Silloin Kimin kuitenkin pitäisi onnistua paremmin ettei Vettel karkaa.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Mainitaan myös tässä ketjussa, että GP2:ssa nähtiin hauska tilanne, kun turva-auto tuli radalle väärän väliin, nelosena ajavan kuljettajan eteen. Tämä sitten aiheutti sen, että kolmen kärki ajoi siis letkan hännillä kierroksen edellä turva-autoa. Toivottavasti, jos ykkösissä rytisee, niin turva-autossa ollaan paremmin hereillä, että kuka kilpailua johtaa.

Enpä ollut ennen tuollaista nähnyt.

Varsinainen ongelma ei ollut siinä, että turva-auto tuli väärään väliin, vaan siinä että Gaslyn ei annettu ohittaa turva-autoa moneen kierrokseen. Turva-auto tulee aina heti radalle silloin, kun tilanne niin vaatii.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Magnussen taaseen saisi jatkaa lähinnä siksi että parempiakaan ei olisi tarjolla. Ja toisihan hän vähän jatkumoa tallin toimintaan.

Magnussenin kommenteista on voinut lukea rivien välistä, että jatkodiili on varmaan aika lähellä Renaultille? Esteban Ocon tulee todennäköisesti olemaan sitten se toinen kuljettaja, koska Ocon on ollut koko ajan Renaultin papereissa todella korkealla. Jolyon Palmer on ollut niin surkea, että eiköhän hänen F1-uransa jää yhden kauden mittaiseksi.

Kvyat lentää huitsin helvettiin sarjasta ja hänen paikkansa ottanee Pierre Gasly. Manorilla jatkaa Wehrlein ja joku maksukuski. Surkea juttu Wehrleinin kannalta tuo Perezin jatko, koska nythän tuo meinaa käytännössä sitä että hänellä ei ole muuta paikkaa kuin Manor, vaikka on osoittanut olevansa todella kovan luokan ratinkääntäjä.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Taitaa olla mekaaninen pito mersussa jotain ihan uskomatonta. Noin nopealla radalla tuollainen ero.. huh! Tylsä sunnuntaiajelu tiedossa, mikäli ei nähdä rytinää.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Magnussenin kommenteista on voinut lukea rivien välistä, että jatkodiili on varmaan aika lähellä Renaultille?
Kyllä se lähellä on, kun Renault ei mistään tunnu löytävän kovemman profiilin kuskia. Magnussen on kieltämättä lahjakas kaveri, mutta eipä ole esittänyt kovinkaan kummoisia otteita tällä kaudella. Tietty on muistettava se, ettei tämän kauden Renault ole järin hyvä auto eli kaikkea ei voi kuskien piikkiin laittaa.

Kovaa ollut muuten kuljettajien vaihtuvuus ykkösissä, ensi kaudella ei nimittäin kaiken järjen mukaan tule ajamaan kuin seitsemän vuonna 2010 tai sitä ennen kilpaillutta F1-kuljettajaa. Vertailun vuoksi kaudella 2007 ajoi yhdeksän kuljettajaa, jotka ajoivat ensimmäisen kilpailunsa viimeistään kaudella 2000.

Huhut eivät rajoitu pelkästään kuljettajiin, sillä myös Charlie Whitingista on omat huhunsa. Hänen nimittäin on veikattu siirtyvän jonkun tallin palvelukseen. Elämme siis mielenkiintoisia aikoja tässäkin suhteessa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Huhut eivät rajoitu pelkästään kuljettajiin, sillä myös Charlie Whitingista on omat huhunsa. Hänen nimittäin on veikattu siirtyvän jonkun tallin palvelukseen. Elämme siis mielenkiintoisia aikoja tässäkin suhteessa.
Jos olisi yhtään taipumusta foliohattuiluun, niin tämän kauden perusteella voisi epäillä Red Bullia...
 

Byvajet

Jäsen
Hieno kilpailu. Ei satanut, ei sattunut rajuja ja vaarallisia kolareita tai ulosajoja ja kaikki ajoivat herrasmiesmäiseti. Nyt nähtiin kilpailu, joka kelpaa nykyformuloita fanittavalle.

Minusta tämä oli kuitenkin silkkaa paskaa. Kaipaan vaaraa, hallitsemattomuutta ja sikailua. Toivottavasti formuloita kehitetään sikailun ja rytinän suuntaan, koska eihän tätä jonoajelua katso Erkkikään, ei, vaikka kärjessä olisi taistelua, koska ei taistelukaan näytä miltään, jos siinä ei sikailla. Hallitut ohitukset ovat tylsiä ohituksia.

Harmittaa että jätin yleisurheilun katsomisen kesken. Se olisi ollut 10 kertaa jännittävämpää ja mielenkiintoisempaa. Täytyy katsoa Areenasta.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Hieno kilpailu. Ei satanut, ei sattunut rajuja ja vaarallisia kolareita tai ulosajoja ja kaikki ajoivat herrasmiesmäiseti. Nyt nähtiin kilpailu, joka kelpaa nykyformuloita fanittavalle.

Kieltämättä vähän samanlainen fiilis, kun on katssellut näitä itkpotkuraivareita Max Verstappeniin liittyen. Ilmeisesti tällaisen seesteisen ja turvallisen jonossa ajelun katselu on huikea tapa viettää sunnuntaipäivä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Hieno kilpailu. Ei satanut, ei sattunut rajuja ja vaarallisia kolareita tai ulosajoja ja kaikki ajoivat herrasmiesmäiseti. Nyt nähtiin kilpailu, joka kelpaa nykyformuloita fanittavalle.

Minusta tämä oli kuitenkin silkkaa paskaa. Kaipaan vaaraa, hallitsemattomuutta ja sikailua. Toivottavasti formuloita kehitetään sikailun ja rytinän suuntaan, koska eihän tätä jonoajelua katso Erkkikään, ei, vaikka kärjessä olisi taistelua, koska ei taistelukaan näytä miltään, jos siinä ei sikailla. Hallitut ohitukset ovat tylsiä ohituksia.

Harmittaa että jätin yleisurheilun katsomisen kesken. Se olisi ollut 10 kertaa jännittävämpää ja mielenkiintoisempaa. Täytyy katsoa Areenasta.

Tylsiähän nämä kisat nykyään järjestään ovat. Mutta en tiedä mitä lisää joku sikailu kisoihin toisi. Tai toki, kolareita ja loukkaantumisia, mutta en minä ainakaan moisia kaipaa. Paljon enemmän arvostan rehellistä rengas rengasta vasten ajamista, kuin tätä uuden sukupolven silmät kiinni ja sukellus menoa.

Tällä hetkellä ongelmana on yhden tallin täydellinen dominointi. Ei tässä ole mitään järkeä että Mersu ajaa seoksesta riippumatta 1-2 sekuntia lujempaa kuin muut. Aino mahdollisuus mielenkiintoiseen kisaan on siinä, että mersut kolaroivat keskenään. Muuten tämä on tätä jonossa ajelua.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kieltämättä vähän samanlainen fiilis, kun on katssellut näitä itkpotkuraivareita Max Verstappeniin liittyen. Ilmeisesti tällaisen seesteisen ja turvallisen jonossa ajelun katselu on huikea tapa viettää suununtaipäivä.

Eli sinusta on ok että kuskit voivat tehdä radalla mitä tahansa? Ymmärrän Räikkösen kiehumisen Span jälkeen täysin, tuossa oli ainekset ihan helvetin pahaan kolariin. Mutta viihdettähän sekin jollekkin olisi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Formulat ovat läpi historiansa olleet pääosin tylsää jonoajelua, jossa joku talli ajelee muilta karkuun mutta tietyille nimimerkeille tämä tulee edelleenkin vuosien jälkeen jotenkin yllätyksenä jokaisena kisaviikonloppuna. Ehkä kannattaisi alkaa jo uskomaan, että löytyy niitä muita kilpaluokkia, jossa rytisee enemmän ja katselee niitä? Eikös?
Joka helvetin tylsemmän ja vähemmän tapahtumarikkaan kilpailun jälkeen alkaa tämä sama rinkirunkkaus siitä, kuinka "Nykyään on niin tylsää kaikki" ja ennen vanhoina hyvinä aikoina joka kierrokselle autot kolisteli toisiaan vasten ja viisi autoa veti seinään kärkipaikalta.

Ei tosiaan ollut kovinkaan tapahtumarikas kilpailu, mutta näitä tulee. 21 kilpailua kaudessa, niin väkisinkin joissain on vähän actionia enemmän ja toisissa homma seesteistä kuten tänään.
 

Byvajet

Jäsen
Mutta en tiedä mitä lisää joku sikailu kisoihin toisi.

Rytinää ja vaaraa eli katsojille viihdettä. Vasta autojen osuessa toisiinsa tai lentäessä ulos radalta nopeus näkyy. Ennen rytinää auto on katsojalle vain vakaasti etenevä piste mustalla janalla. Nopeus ei välity kokemukseksi.

Syksylaskukisatkin ovat tavattoman tylsiä, jos rata osoittautuu liian helpoksi. Kilpailuista tulee viihdyttäviä, kun laskijat menettävät hallinnan, paiskautuvat rajusti verkkoihin ja kun heitä hoidetaan rinteessä tai kuljetetaan helikopterilla pois. Mitä useampi raju ulosajo, sitä viihdyttävämpi kilpailu.

Mitä olisivat jääkiekon pudotuspelit, jos niissä ei koskaan nähtäisi sikailua ja törkeitä vaarallisia taklauksia? Vaikka jääkiekossakin saattaa huonolla onnella kuolla, niin silti pelin vaarallisuutta ei kannata minimoida turvallisuuden nimissä. Voitaisiinhan taklaukset kieltää kokonaankin.

Formuloissa pyritään tällä hetkellä taklaukset kieltävään ajamiseen. Sen sijaan että hyväksyttäisiin vaarat viihdyttävyyden vuoksi, ne karsitaan, mikä romahduttaa myös viihdyttävyyden.

Mitä jos radat kasteltaisiin kisan aikana? Tietokone arpoisi, milloin vettä tulee, eikä kukaan tietäisi sitä etukäteen.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Formulat ovat läpi historiansa olleet pääosin tylsää jonoajelua, jossa joku talli ajelee muilta karkuun mutta tietyille nimimerkeille tämä tulee edelleenkin vuosien jälkeen jotenkin yllätyksenä jokaisena kisaviikonloppuna. Ehkä kannattaisi alkaa jo uskomaan, että löytyy niitä muita kilpaluokkia, jossa rytisee enemmän ja katselee niitä? Eikös?
Joka helvetin tylsemmän ja vähemmän tapahtumarikkaan kilpailun jälkeen alkaa tämä sama rinkirunkkaus siitä, kuinka "Nykyään on niin tylsää kaikki" ja ennen vanhoina hyvinä aikoina joka kierrokselle autot kolisteli toisiaan vasten ja viisi autoa veti seinään kärkipaikalta.

Ei tosiaan ollut kovinkaan tapahtumarikas kilpailu, mutta näitä tulee. 21 kilpailua kaudessa, niin väkisinkin joissain on vähän actionia enemmän ja toisissa homma seesteistä kuten tänään.

En nyt kuollaksenikaan muista tarkkoja lukuja, mutta oliko niin että muutaman vuoden sisään yhdessä kisassa ohitettiin enemmän kuin jonain vuonna koko kautena. Pitää myöhemmin yrittää kaivaa tuo linkki esiin.

Ehkä tässäkin aika kultaa muistot.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hieno kilpailu. Ei satanut, ei sattunut rajuja ja vaarallisia kolareita tai ulosajoja ja kaikki ajoivat herrasmiesmäiseti. Nyt nähtiin kilpailu, joka kelpaa nykyformuloita fanittavalle.

Minusta tämä oli kuitenkin silkkaa paskaa. Kaipaan vaaraa, hallitsemattomuutta ja sikailua. Toivottavasti formuloita kehitetään sikailun ja rytinän suuntaan, koska eihän tätä jonoajelua katso Erkkikään, ei, vaikka kärjessä olisi taistelua, koska ei taistelukaan näytä miltään, jos siinä ei sikailla. Hallitut ohitukset ovat tylsiä ohituksia.

Harmittaa että jätin yleisurheilun katsomisen kesken. Se olisi ollut 10 kertaa jännittävämpää ja mielenkiintoisempaa. Täytyy katsoa Areenasta.

Kieltämättä vähän samanlainen fiilis, kun on katssellut näitä itkpotkuraivareita Max Verstappeniin liittyen. Ilmeisesti tällaisen seesteisen ja turvallisen jonossa ajelun katselu on huikea tapa viettää sunnuntaipäivä.
Nyt on kyllä vähän mustavalkoista ajattelua siellä. Mielestäni tapahtumarikas ja jopa kolareita sisällään pitävä kilpailu on eri asia kuin tuo mainittu sikailu. Kovaa saa ja pitääkin ajaa, mutta siellä on kuitenkin hyvä pitää se järki päässä. Vaikka siellä ajetaan siististi, niin ei se tietenkään tarkoita sitä etteikö mukaan mahtuisi myös tapahtumia.

Tokihan sekaan mahtuu monenlaisia kuskeja ja tosiaan 21 kilpailua kun ajellaan kaudessa, niin väkisinkin tulee myös tylsiä kisoja.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Rytinää ja vaaraa eli katsojille viihdettä. Vasta autojen osuessa toisiinsa tai lentäessä ulos radalta nopeus näkyy. Ennen rytinää auto on katsojalle vain vakaasti etenevä piste mustalla janalla. Nopeus ei välity kokemukseksi.

Syksylaskukisatkin ovat tavattoman tylsiä, jos rata osoittautuu liian helpoksi. Kilpailuista tulee viihdyttäviä, kun laskijat menettävät hallinnan, paiskautuvat rajusti verkkoihin ja kun heitä hoidetaan rinteessä tai kuljetetaan helikopterilla pois. Mitä useampi raju ulosajo, sitä viihdyttävämpi kilpailu.

Mitä olisivat jääkiekon pudotuspelit, jos niissä ei koskaan nähtäisi sikailua ja törkeitä vaarallisia taklauksia? Vaikka jääkiekossakin saattaa huonolla onnella kuolla, niin silti pelin vaarallisuutta ei kannata minimoida turvallisuuden nimissä. Voitaisiinhan taklaukset kieltää kokonaankin.

Formuloissa pyritään tällä hetkellä taklaukset kieltävään ajamiseen. Sen sijaan että hyväksyttäisiin vaarat viihdyttävyyden vuoksi, ne karsitaan, mikä romahduttaa myös viihdyttävyyden.

Mitä jos radat kasteltaisiin kisan aikana? Tietokone arpoisi, milloin vettä tulee, eikä kukaan tietäisi sitä etukäteen.

Tämä saattaisi toimia joillekin katsojille, toisille taas ei. Minä olen lajia seurannut kauan, enkä kaipaa mitään tarkoituksellista sikailua, tahallaan aiheutettua rytinää tai loukkaantuneita kuljettajia. Ymmärrän ja tiedostan että kisassa voi sattua mitä vain, ja ne tilanteet kuuluvat lajiin.

En minä kaipaa jääkiekkoon sen enempää sikailuja, rehdit tappelut ja taklaukset ovat täysin ok.

Eli minusta viihdyttävyys ei ole sama asia kuin kolarit ja loukkaantumiset. Mutta tässä on melkoinen näkemysero meidän välillä.
 

Outsider

Jäsen
Meinasin jo @Byvajet jo kysyä, että olisiko esim. jääkiekon loppuun asti hiottujen pelisysteemien mukanaan tuomaan tylsyyteen ratkaisuna vähän selästä taklauksia ja sucker puncheja, että saataisiin edes joskus joku halvaantumaan, kun kuolemia tapahtuu niin harvoin, mutta siinähän se vastaus sitten tätä kirjoittaessa jo tulikin. Ehkä ei vaan kannata katsoa formuloita, eikä kyllä välttämättä mitään muutakaan urheilua, jos asenne on tuo.
 

Byvajet

Jäsen
Kovaa saa ja pitääkin ajaa, mutta siellä on kuitenkin hyvä pitää se järki päässä.

Meininki vaikuttaa kuitenkin sellaiselta, että aina kun edessä vaihdellaan linjaa ohituksen estämiseksi, sitä pidetään sikailuna. Monien mielestä linjan saa vaihtaa kerran ja sen jälkeen vain katsoa, kun nopeampi menee (takasiipi auki) ohi.

Tällaisessa mallissa on sellainen perusongelma, että vaikka taistelua saataisiin kärkeen, niin siltikin nopeampi menee ohi, koska kuljettajan ajotaidon ja aggressiivisuuden merkitys oman aseman puolustamisessa on pieni.
 

Byvajet

Jäsen
Meinasin jo @Byvajet Ehkä ei vaan kannata katsoa formuloita, eikä kyllä välttämättä mitään muutakaan urheilua, jos asenne on tuo.

Kyllä minä katselenkin lajeja, joissa vaara on läsnä. Rallissakin olosuhteet ovat sellaiset, että kilpailuissa voi hukkua. Nämä riskit vain hyväksytään. Formuloissa ei hyväksytä mitään riskejä. Vai voisitko kuvitella, että radan varteen rakennettaisiin lammikko, johon autot saattaisivat livetä?

WRC Rally Guanajuato México 2015: Crash Ott Tänak - YouTube
Rally Car Crashes In Lake After Losing Control - YouTube

Ralleissa kuolee sekä kuljettajia, karttureita että katsojia, mutta rallit vain jatkuvat. Lajin perimmäistä luonnetta ei hylätä sen vuoksi, että siihen liittyy riskejä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös