Mainos

Formula 1 – kausi 2015

  • 151 848
  • 880

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Viimeisestä 4 kisasta Kimo on voittanut Vettelin 2 kertaa eikä siitä ole montaakaan kisaa, kun Kimi ajoi toiseksi. Tällä kaudella muutamia onnistumisia on tullut ja lisää toki tarvitaan, mutta ei tilanne ole mitenkään katastrofaalinen, kuten muutama haluaa maalailla.

Eiköhän se kuitenkin ole niin, että Kimihän ei tällä kaudella ole voittanut Vetteliä kertaakaan niin, että molemmilla on auto kunnossa ja ainoastaan kuskista on kiinni, niin paitsi tosiaan Vettelhän yhdessä kisassa törmäili ja Kimi pääsi edelle, mutta se on siinä se.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse näkisin mieluusti Kimin ensi kaudellakin Ferrarin puikoissa, mutta hiljalleen alkaa näyttämään siltä, että Kimin ura saattaa hyvinkin olla ohi tämän kauden jälkeen. Ei Kimillä pullat hyvin ole uunissa, ellei sitten kenties puhuta Mintusta.

Ferrari on paineistanut Kimiä tuolla sopparisetillä ja nyt rupeaa näyttämään siltä, että virheitä kasaantuu liikaa yhdelle miehelle. Italiaanot ja Ferrari on sellainen yhdistelmä, kun puhutaan F1:stä, että mitä vaan voidaan päättää ja silloin ei esim. suomalainen järkeily ole välttämättä vahvoilla. Ihmeellisiä virheitä Kimille on nyt kertynyt, saas nähdä, että pääseekö niistä yli. Miksei näitä käy Sebille? Eikai Ferrarilla kukaan tahallaan Kimin settejä sabotoi, vaan joku paha karma Kimiä kouluttaa. Aika-ajot menee jatkuvasti reisille ja tallikaveri pyyhkii useimmiten Kimillä lattiaa, ei hyvä. Kimin jatkosta oli jo ennen tätä kautta spekulaatioita, joten ei nää kyntämiset paljon Kimiä jeesaa. Voisiko pari hyvää kisaa sitten Kimin pelastaa, vaikka onkin ollut heikompi kuin tallikaveri toista kautta putkeen? No pari heikkoa kisaa tähän vielä putkeen ja asiaa ei tarvitse arvailla. Nyt oikeasti Kimin taidot punnitaan.

Niin tai näin, Kimiä itseään mahdollinen lopettaminen tuskin paljon riipaisee. Pankissa on kuitenkin sen verran paljon pelihiekkaa, että loppuelämä on turvattu moneen kertaan.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Räikkösen kohdalla huolestuttavana voi pitää sitä, että nyt on pienen ajan sisään tullut paljon tilanteita, mihin vastaus on, että en tiedä. Jos ei kuljettaja tiedä, mitä oma auto tekee, niin joko kuljettajassa tai autossa on pahasti vikaa.

Maikkarin selostustiimissä on suurin vika se, että Saari vetää kaikkia kohti sellaista puujalkakuittailun maailmaa, joka on hauskaa heidän itsensä kesken, mutta josta katsoja on aina pihalla. Tai ei pysty jakamaan naurukokemusta. Salo on ollut itsenäinen ajattelija, mutta turhautuu ääneen tuosta shaibasta.

Hienoa, että Rosberg voitti selkeästi ajamalla Hamiltonin. Parempi lähtö, riittävä kontrolli ja pysyi viivojen sisällä. Niukasti, mutta kuitenkin.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eiköhän se kuitenkin ole niin, että Kimihän ei tällä kaudella ole voittanut Vetteliä kertaakaan niin, että molemmilla on auto kunnossa ja ainoastaan kuskista on kiinni, niin paitsi tosiaan Vettelhän yhdessä kisassa törmäili ja Kimi pääsi edelle, mutta se on siinä se.

Itse en jaksa nyt muistaa, että mikä tilanne Bahrainissa oli, kun Kimi toiseksi tuli, mutta ainakin Kanadassa Sebillä oli muistaakseni vikaa jossain niissä energiankeräysjutuissa ja siksi jäi 16. ruutuun aika-ajossa, kun Kimi oli kolmas. Kisan maalissa eroa oli Kimin hyväksi vähän reilut 4 sekuntia. Kanada on ainoa kerta, kun Kimi on ollut parempi aika-ajossa.

Kyllä se pitää alkaa tapahtumaan Kimillä eri malliin, jotta Ferrari ei osta tai nosta jotain nuorempaa kuljettaa Kimin tilalle. Siispä paska huuleen ja menoksi!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en jaksa nyt muistaa, että mikä tilanne Bahrainissa oli, kun Kimi toiseksi tuli, mutta ainakin Kanadassa Sebillä oli muistaakseni vikaa jossain niissä energiankeräysjutuissa ja siksi jäi 16. ruutuun aika-ajossa, kun Kimi oli kolmas. Kisan maalissa eroa oli Kimin hyväksi vähän reilut 4 sekuntia. Kanada on ainoa kerta, kun Kimi on ollut parempi aika-ajossa.

Kyllä se pitää alkaa tapahtumaan Kimillä eri malliin, jotta Ferrari ei osta tai nosta jotain nuorempaa kuljettaa Kimin tilalle. Siispä paska huuleen ja menoksi!
Bahrainissa Vettel taisi olla kolmantena, kunnes veti mutkan pitkäksi ja etusiipi otti kipeää. Joutui tekemään ylimääräisen stopin, jonka avulla sitten Kimi ja Bottas pääsivät edelle. Toki Kimi oli tuolla hetkellä muutenkin jo eri taktiikalla ja kisan lopussa ohitti Rosbergin ja melkein jopa Hamiltonin, joten olisi todennäköisesti Vettelin ohittanut muutenkin.
Bahrain on oikeastaan ainoa viikonloppu, jolloin Kimillä on osunut kaikki aika hyvin nappiin. Aika-ajossa neljäs ja kilpailussa hyvällä ajolla sekä taktiikalla toiseksi lähelle jopa voittoa.
Muuten mennyt aina jokin vituiksi ikävä kyllä.

Siltä se näyttää että jäämiehen aikakausi tulee päätökseen. Jotenkin tuosta Kimin touhusta paistaa sellainen 95% keskittyminen. Joka helvetin aika-ajossa esimerkiksi tulee jotain täysin ylimääräistä kuten jäädään jonkun hitaan taakse eikä saatukaan sitä nopeinta kierrosta ajettua kunnolla. Toki tiimilläkin on tässä varmasti petrattavaa ja sanansa sanottavana, mutta tuntuu että ei se Kimikään kovin paljon asioihin reagoi. Kimi on sellainen tuppisuu, joka haluaa vain ajaa samalla kun Hamiltonit, Rosbergit ja Vettelit kyselevät radiosta ohjeista missä voi parantaa ja miten pitää toimia.

Ylipäänsä Kimin urasta jää sellainen kuva, että se pari prosentti lisää olisi saatu helposti kaivettua. Ei vain ukolle ollut tai ole sellaista intohimoa kehittää itseään vaan hän ilmestyy paikalle ja lähtee ajamaan. Lahjakkuudella mitattuna kiistatta yksi historian parhaista, muilta osin ei välttämättä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta katsottiinhan Massakin menoa suhteellisen kauan ennenkuin eivät uusineet sopimusta vaikka jäi varmaan vieläkin näyttävämmin Alonson jalkoihin kun Kimi nyt. Varmaan myös isoin kysymys on paljonko Kimi suostuu tiputtamaan palkkapyyntöä ja kuinka suvaitsevainen olla "kakkoskuskina".
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri oikeita kysymyksiä. Massa oli vähän sen oloinen, että olisi melkein ruokapalkallakin ollut Ferrarilla hamaan loppuun asti, jotta saa pysyä osana sitä "perhettä" ja kulkea kylillä Ferrarin formulakuljettajana.
Kimi on ihan erilainen persoona ja ei sillä tunnu mitään pakkoa olevan tuolla pyöriä ja voi hyvinkin sanoa, että eiköhän tämä ollut tässä, jos palkka ja asema tallissa tulee reilusti alaspäin.
Uskon kyllä Kimin ajavan ensi kauden ja ennen kaikkea saavan taas ensi kisasta lähtien niitä aika hyviä suorituksia ajaen siellä Mersujen ja Vettelin vanavedessä välillä päästen yllättämään.
 
Eihän Kimi missään nimessä jatka enää F1:sissä. Rahaa on tolkuttomat läjät ja kiinnostus lajiin on taas kerran Ferrarin puikoissa kadonnut.

Eikä siinä mitään, koska onhan F1 täysin kuopattu autourheilumuoto tällä hetkellä. Aika-ajot ja kisat ovat pitkästyttäviä virheiden välttelytalkoita ja mitään ei vaan tapahdu. Ennen saatana sai olla paska housussa pelkäämässä, että joko se Häkän moottori pettää vai riittääkö bensa maaliin ja ajaako se Schumi sieltä vielä miehen kiinni. Välillä joutui mennä pihalle, kun ei uskaltanut enää katsoa televisiosta.

Ennen tiesi, että jossain Montrealissa Virage Sennassa rytisee varmasti ja nykyään selotuskopissa saadaan jo kohtauksia siitä kuinka "OIJOI, OIJOI, kumit osuivat yhteen ja nyt tämä kyllä näkyy varmasti tulevissa kierroksissa kun nämä supersoftit lässynlässyn.."

Nykyään kierrosta ennen ohitusta voi jo selostaja sanoa, että "ja seuraavalla DRS-alueella sieltä tullaan ohi." Kumiralli on ihan naurettavaa paskaa ja varikkopysähdyksetkin kestävät niin vähän aikaa, että ei niissäkään ole mitään tolkkua. Sama kuin ajaisi sitten rallicross-tyyliin sen yhden pakollisen kiertolenkin.

Haistakaa paska FIA!
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän Kimi missään nimessä jatka enää F1:sissä. Rahaa on tolkuttomat läjät ja kiinnostus lajiin on taas kerran Ferrarin puikoissa kadonnut.
Aika paljon sanottu, eikä tuolla ole edes totuuden kanssa mitään tekemistä. Kyllähän Kimin turhautuminen viime viikonlopun virheisiin osoittaa, että homma ottaa päähän ja kovasti. Ja toisin kuin väität faktana, pitäisin Kimin jatkamista jopa todennäköisenä. Samoin pitää mm. toimittaja Heikki Kulta, joka tietää tilanteen F1-piireissä ja Kimin ympärillä varsin hyvin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Eihän Kimi missään nimessä jatka enää F1:sissä. Rahaa on tolkuttomat läjät ja kiinnostus lajiin on taas kerran Ferrarin puikoissa kadonnut.

Viime kaudella olin huolissani Räikkösen ajamisesta ja ennen kaikkea siitä, miksi tulosta ei tule. Motivaatio. Tällä kaudella tilanne on nähdäkseni erilainen. Olen kolme-neljä kertaa kirjoittanut Räikkösestä ja jälkikäteenkin seison sen takana, että Räikkönen on sekä motivoitunut että ajanut hyvin tällä kaudella pois lukien aika-ajot. Tosin Räikköstä kun arvioi, pitää vähintään kohtuullisesti tuntea hänen ajotapansa, vallinnut tilanne radalla sekä Ferrarin toimintatavat. Jos otetaan viime viikonloppu esimerkiksi, aika-ajoissa se että Räikkönen ei pystynyt kahdella yrityksellään varmistamaan Q1->Q2, olisi täysin anteeksiantamatonta. Sitä ei voisi selittää mitenkään sillä, että hän ei saanut tietoa ettei kolmatta yritystä tehdä, vaikka niin alun perin oli tarkoitus. Näin normitilanteessa. Mutta sellaista ei aika-ajoissa ollut. Olosuhteet radalla muuttuivat, Räikkönen jäi huonon infon vangiksi. Hänelle olisi voitu infota muutos siitä että ajetaan vain kaksi nopeaa, ei kolmea, milloin tahansa mutta sitä ei tehty.

Kisassa Räikkönen ajoi sitten jotenkuten toiseen mutkaan kunnes auto lähti tuntemattomasta syystä käsistä. Kun on Räikkösen uraa seurannut jo ennen kun hän tuli äfykkösiin uskallan ehdottaa, että kolari Alonson kanssa ei ollut Räikkösen syy tai ei ollut ainakaan pääosin Räikkösen syy. Pelkästään Räikkösen F1 uraa hänen paluunsa jälkeen (Lotukselle) seuranneet tietävät hekin, että Räikkösen ongelma on jossain määrin siinä, että hän ajaa pehmeästi ja pyrkii kaikin keinoin välttämään isoja riskejä. Yhtään kisaa jossa hän olisi yhdessäkään yksittäisessä tilanteessa toiminut toisin, ei taida löytyä paluun jälkeen.

Niinpä Ferrarin ongelmat voi aika huoleti laittaa Ferrarin ongelmiksi. Viime viikonloppuna niitä riitti myös Vettelin osalta kun auto seisoi parkissa varikolla kisan aikana. Arrivabene sai Ferrarille lähes lentävän alun mutta nyt tullaan siihen, että uusitun tiimin kokemusperäinen osaaminen ei aina riitä erikoistilanteissa. Räikkönen on luonteeltaan Arrivabenen (ja myös mun) mielestä sellainen, että hän ajaa hyvin kun saa selvät ohjeet miten menetellään kussakin tilanteessa. Viime aikoina ohjeet eivät ole olleet selviä tai ne ovat puuttuneet kokonaan.

Moni asia kertoo siitä, että Räikkösen motivaatio on parempi kuin kaiketi koskaan. Pelkästään se, että antaa palaa ihan eri tavalla kuin "jäämies" omista ja tallin ongelmista on vahva osoitus motivaatiosta. Siihen on vielä turhan aikaista ottaa kantaa ajaako Räikkönen ensi kaudella Ferraria. Jos Ferrarilla menee loppukausi huonommin kuin alkukausi, kiusaus tehdä Räikkösestä syyllinen saattaa muodostua Arrivabenelle liian houkuttelevaksi ainakin siinä tapauksessa, että hän joutuisi nostamaan omat virheensä tapetille.
 
Suosikkijoukkue
KK
Tuli vain mieleeni tämä Kimin keissi. Olisko nyt vain niin, että starttisäädöt taas unohtuneet Kimiltä? Samaa on ollut ennenkin. Tämähän käytiin läpi jo edellisessä kisassa kun spinnasi lähdettyään varikolta. Siinä on se 90:n sekunnin moottorikartta-sääntö. Olisiko taas ollut hieman liikaa vääntöä pienillä keirroksilla eli juuri mutkasta poistuttaessa. Kimihän otti kolarin omaan piikkiinsä ja Alonsokin oli nähnyt Kimin pyörien vain sutivan. Vaikea sanoa, kun ei ole datoja nähnyt, mutta tuossa minun teoriani sunnuntain kolariin.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
[Foliohattumoodi] Taas youtubeen pintautui video joka pistää epäilemään että Alonso olisikin mahdollisesti osunut Kimiin jo aiemmin kuin on annettu ymmärtää. Jännästi mitään in-car kuvamateriaalia muista lähistöllä olleista autoista, saatika Alonson autosta ei ole tästä nähty. Hondan iso pamppu oli kuuleman mukaan A1 Ringillä katselemassa livenä kisaa, ehkäpä Bernien mahtikäskyllä haluttiin pelastaa Alonson ja Hondan kasvoja, samalla kun saatiin taas mukavasti nolattua Bernien ja monen muun talousmiehen F1-visioihin huonosti sopiva moukkamainen Räikkönen joka kehtaa kiroilla podiumilla, käydä paskalla ynnä muuta mistä Bernie ei tykkää. [/Foliohattumoodi]
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Foliohatut päästä ja jos ei muuta niin otetaan tästä parodiasta kaikki irti.
[PARODY] Räikkönen's FULL TEAM RADIO Austrian GP 2015 - YouTube

Vakavasti otettuna, katsokaapa tuo video, kun katsoo kahta Kimin edeltä mutkasta lähtevää niin molempien perä hakee sekunnin murto-osan, eiköhän tuo kerro sen että kyseisessä paikassa lähtee perä irti helposti. Tähän kun ynnätään se että Kimi oli kovemmilla ja ynnätään vielä sekin että renkaiden lämmöt on ollut aikaisemminkin hakusessa ekoilla kierroksilla, joten lapasesta lähti ja selittelyt sikseen...

_
 

Outsider

Jäsen
Formula 1 (Spielberg 21.06.2015.) - YouTube

Tosta näkee mielestäni nyt tilanteen tarpeeksi hyvin. Ajasta 7.55 eteenpäin. Kimiltä lähti lapasesta, Alonso ei antanut vauhtia.

Mitenköhän se tosta näkee, kun Kimin auton kamerasta näkee, että vehkeet lähtee lapasesta ennen DRS-aluetta ja tossa videossa ei käytännössä näe mitä sitä ennen tapahtuu, kun kamera kuvaa siitä kohdasta eteenpäin? Sinänsä en kyllä jaksa lähteä mihinkään juupas-eipäs vääntöihin asiasta, mutta en minä tuosta videosta löydä yhtään sen parempaa todistetta sille, että Alonso ei Kimiin osu, verrattuna niihin videoihin millä todistetaan, että osuu. Alkuun itseasiassa olin varma, että ei osu, kun mitäpä tuossa olisi Alonsollakaan sen kummemmin syytä väittää muuta, mutta eipä siinä kyllä sitä Fernandon kertomaa viittä metriäkään ole väliä. Outoa että siellä ei muka kenelläkään Kimin takana tulleella ollut onboard kamera päällä, että olisi saatu tilanteesta sitäkin kuvakulmaa, koska itse olisin veikannut, että joku muu osui jo jossain vaiheessa aiemmin ja sen takia meni vasen takarengas tai jotain petti ripustuksista.

Muuten pari viestiä ylempänä oleva @Cobol :n viesti oli kuin omalta näppäimistöltä. Ihme kyllä.:) Luottoa löytyy vielä Kimin jatkoon, mutta se on selvää, että parempia tuloksia on jatkossa tultava, eikä sillä ole väliä kuka ne mokat lopulta aiheuttaa. Ferrarilla on kuitenkin siinä mielessä hyvä tilanne kuskien suhteen, että ovat selkeästi toiseksi kiinnostavin talli Mersun jälkeen ja koska Mersulla ei ole vapaita paikkoja, niin heillä ei ole pelkoa "menettää" ketään sinne. Toinen asia on tietysti se, että ei tuolla ole tällä hetkellä ketään sellaista "super-kuskia" tarjolla kenestä tallit joutuisivat taistelemaan keskenään. Kolmantena pointtina pitää tietysti muistaa se, että Kimi on kiistatta yksi sarjan kiinnostavimmista ja seuratuimmista kuskeista maailmalla ja uskon, että sekin painaa aika paljon.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Saa kyllä tämä saaga uusia käänteitä koko ajan.

Austria 2015 - Onboard

Tuolla videolla ajasta 5:15 eteenpäin nähdään kuvaa Alonson incar-kamerasta, kun sitä nostetaan pois radan varresta. Kaikkialla nyt hoettu sitä, että se kamera ei toiminut tai ollut päällä ja nyt se sitten onkin ollut päällä? Vasta kolarista lähtien? Mitä?
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Saa kyllä tämä saaga uusia käänteitä koko ajan.

Austria 2015 - Onboard

Tuolla videolla ajasta 5:15 eteenpäin nähdään kuvaa Alonson incar-kamerasta, kun sitä nostetaan pois radan varresta. Kaikkialla nyt hoettu sitä, että se kamera ei toiminut tai ollut päällä ja nyt se sitten onkin ollut päällä? Vasta kolarista lähtien? Mitä?

Kyllähän tässä alkaa oma foliohattuteoria tuntua entistä enemmän mahdolliselta, vielä kun noita huhuja "oudoista telemetrialukemista Ferrarilla" tulee myös. Olisiko tosiaan niin että Hondan pelätään niin kovin mahdollisesti lähtevän saman tien F1:stä, että siellä sumutettaisiin näin rajusti? Ehkä epätodennäköistä, mutta valitettavasti mahdollista.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Siis Kimihän sai sutimisen hallintaan ja heti sen jälkeen lähti lapasesta. Eiköhän se kerro, että kun Kimi suditteli, niin Alonso ajautui liian lähelle ja Sitten nokka otti Kimin takarenkaaseen. Kimin kiihdytys siis hidastui hieman sudittelun takia ja Alonso tämän takia hipaisi Kimin rengasta. Kyllähän kaikkien Incar-kemeroiden pitäisi tuottaa kuvaa ihan turvallisuuden takia.
Toki lapsen syntymä on voinut viedä hieman pois Kimin riskinottokyvystä ja tämä on enemmän kuin ymmärrettävää. Asiat tärkeysjärjestykseen
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toki lapsen syntymä on voinut viedä hieman pois Kimin riskinottokyvystä ja tämä on enemmän kuin ymmärrettävää. Asiat tärkeysjärjestykseen

Paitsi että ainakin itse koen Kimin ottaneen tällä kaudella normaalia enemmän riskejä. Varsinkin lähdöt ovat tällä kaudella olleet sellainen osa-alue, joissa Kimi on ollut hänelle todella poikkeuksellisesti hieman röyhkeä. Aiempina vuosina saanut vahvasti turhautua, kun Kimin ainoana tavoitteena oli selvitä lähdöstä ehjänä. Sijoituksella ei tuntunut olevan niin väliä.

Tuo Kimin ja Alonson keissi taas pysyy itselleni mysteerinä niin kauan, kunnes tulee videokuvaa Alonson onboardista tai paremmasta kuvakulmasta katsomosta. Tällä hetkellä kuitenkin uskon, että Alonso ei osunut Kimiin. Mitä nyt Kimin incaria ja katsomovideoita katsonut, niin se kontaktihetki ei oikein ota osuakseen loogisesti. Tuossa tapahtumakohdalla kun sattuu olemaan tuo DRS-viiva niin helposti pystyy vertailemaan.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tässä se pointti onkin, kuten Liuzka tuossa sanoikin, esimerkiksi juuri Skyn tai ennen BBC:n selostusten kuuntelemisen jälkeen Saaren sokeus ja jatkuva kotiinpäinveto aiheuttaa aikamoista myötähäpeää. Vilander ja Oikarinen ovat ihan ok, mutta välillä tuntuu siltä että F1-lähetyksiä tehdään sillä kaavalla että katsojat ovat täysiä F1-ummikkoja ja asioita väännellään rautalangasta. Ja tuo "saatiin Kimin kommentit, mutta ei kerrota niitä ennen kuin kahden tunnin päästä" nauratti myös, muualla kun nuo ajetaan suoraan lähetykseen livenä.
Maikkari tekee lähetyksiä ns. tuulipuvuille, jotka tietävät lajista lähinnä kärkikuskit ja jo lopettaneet Schumin ja Häkkisen. Tämä siksi, että heidän rahoillaan tätä hyvin pitkälti pyöritetään, tilaajista vain murto-osa oikeasti ymmärtää formuloita lajina.

Aika surullista, että nykytaso on ehkä korkein suomalaisen F1-televisioinnin historiassa, sillä monet yhä muistavat juhajokiset ja tapsasuomiset sekä tietenkin legendaariset Kyllösen ja Mustakarin. Kaikki nuo olivat nykyistä tiimiä huomattavasti heikompia asiantuntemuksesta puhuttaessa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kansainvälisessä lähetyksessä on näköjään Suomen liput väärin. Ei siniristi ole noin kapea ja sille on ihan tarkat määräykset minkä levyinen se on.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Eikä siinä mitään, koska onhan F1 täysin kuopattu autourheilumuoto tällä hetkellä. Aika-ajot ja kisat ovat pitkästyttäviä virheiden välttelytalkoita ja mitään ei vaan tapahdu. Ennen saatana sai olla paska housussa pelkäämässä, että joko se Häkän moottori pettää vai riittääkö bensa maaliin ja ajaako se Schumi sieltä vielä miehen kiinni. Välillä joutui mennä pihalle, kun ei uskaltanut enää katsoa televisiosta.

Ennen tiesi, että jossain Montrealissa Virage Sennassa rytisee varmasti ja nykyään selotuskopissa saadaan jo kohtauksia siitä kuinka "OIJOI, OIJOI, kumit osuivat yhteen ja nyt tämä kyllä näkyy varmasti tulevissa kierroksissa kun nämä supersoftit lässynlässyn.."

Nykyään kierrosta ennen ohitusta voi jo selostaja sanoa, että "ja seuraavalla DRS-alueella sieltä tullaan ohi." Kumiralli on ihan naurettavaa paskaa ja varikkopysähdyksetkin kestävät niin vähän aikaa, että ei niissäkään ole mitään tolkkua. Sama kuin ajaisi sitten rallicross-tyyliin sen yhden pakollisen kiertolenkin.

Haistakaa paska FIA!
Tähän voisi lisätä ainakin yhden kohdan.

Säännöt. Tai pikemminkin niiden tiukkuus. Vähän menet kantarellin yli -> heti paukkuu sanktiota. Ihan kuin se parin pyörän leveäksimeno ois jotenkin aikaa parantava asia.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Huolestuttavaa tänä Suomalaisten tilanna sarjassa. Kimillä nyt ei ole koskaan oikein sujunut sateella ja Valtterikin otti Massalta kuivana kakkoseen joka ei minään sadevelhona ole tunnettu.
EI hyvältä näytä.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huolestuttavaa tänä Suomalaisten tilanna sarjassa. Kimillä nyt ei ole koskaan oikein sujunut sateella ja Valtterikin otti Massalta kuivana kakkoseen joka ei minään sadevelhona ole tunnettu.
EI hyvältä näytä.

Valtterihan on normisti ollut sateella oikeinkin pätevä kuski. En sitten tiedä mistä tänään kiikasti, mutta en tuosta lyhemmästä stintistä suuria johtopäätöksiä vetäisi.

Jännä kuulla, miten tuo Kimin stoppi päätettiin. Aika nopeasti stopin jälkeen paljastui, että se oli todella iso virheliike.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Olipahan taas tunteiden vuoristorataa. Williamsilta loistavat lähdöt ja Bottas tuntui olevan Massaa nopeampi. Siitä kun olisi ohi mennyt/päästetty, niin tiedä mitä olisi ollut tarjolla. Tuskin voittoa mutta ehkäpä se podium nyt ainakin.
Kimin kohdalta ei jaksa enää uskoa. Ilmeisesti itse pyysi päästä vaihtamaan renkaat ja sehän nähtiin sitten radalla. Liian aikaisin meni ja tuhosi renkaansa liian kuivalla radalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös