Mainos

Formula 1 – kausi 2014

  • 332 277
  • 1 769

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Ihan samasta syystä voisi kysyä, miksi joku pelaa jalkapalloa vitosdivarissa tai urheilee piirikunnallisissa, kun ei ne sieltä mihinkään huipulle nouse. Tuskin Kovalaisestakaan maailmanmestaria tulee, mutta jos tuntuu siltä että on vielä annettavaa ja nauttii F1:stä niin mikäs siinä. Ajelihan siellä muuan seitsenkertainen mestari ynnämuut sijoilla kolme kautta.

Sanoin, että omasta näkökulmasta en ymmärrä miksi hän haluaa ajaa vielä jossain hännillä ilman menestys mahdollisuuksia, kun varmasti mahdollisuus tehdä paljon muutakin asioista ja rahallisesti pystyy elämään varmaan ilman ykkösiäkin ihan mukavaa elämää. Joten eipä ole ihan sama asia niillä divari pelureilla.

Kovalaisen arvostaminen selvästi ylemmäksi muita häntäpään kuskeja on ollut aina liioittelua. Hän ei koskaan ole niin selvästi parempi ollut.

Esim. Vitali Petrov, joka lasketaan täälläkin aina maksukuskiksi ja selvästi Heikkiä huonommaksi kuskiksi, niin hän oli 10 kisassa parempi kuin Heikki 2012 kaudella. Ajoi siihen päälle vielä Caterhamin parhaan sijan koskaan, joten Heikin sanominen yliarvostetuksi ei ole bullshittiä.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Niin ja kun monet täällä kovasti vastustaa noita nuorempia kuskeja joilla on tukijoita takana, niin mielummin näen Caterhamin tai Sauberin ratissa nuoren Felipe Nasrin, joka on tehnyt hyvää työtä jo muutaman vuoden GP2:ssa ja ehdottomasti lupaava kaveri kuin jonkun jo nähdyn Heikin tai Rubensin. He saivat mahiksensa, mutta epäonnistui. Ei muuta kuin seuraavat yrittämään.

Heikin kohdalla vielä lisään sen verran, että itse en menisi varsinkaan takaisin jengiin, jonka kanssa ensin tehdään työtä mentääkseen eteenpäin ja sitten pistetään pihalle ja pyydetään testikuskiksi. Kimin kohdalla hieman eri asia, kun kyseessä on kunnon talli, eikä mikään häntäpää rutku. Caterham muutenkaan tuskin koskaan nousee tuonne keskikastiin.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Niin ja kun monet täällä kovasti vastustaa noita nuorempia kuskeja joilla on tukijoita takana, niin mielummin näen Caterhamin tai Sauberin ratissa nuoren Felipe Nasrin, joka on tehnyt hyvää työtä jo muutaman vuoden GP2:ssa ja ehdottomasti lupaava kaveri kuin jonkun jo nähdyn Heikin tai Rubensin. He saivat mahiksensa, mutta epäonnistui. Ei muuta kuin seuraavat yrittämään.

Ongelma vain on siinä että nuori ja kokematon kuskikaksikko on auton kehittämisen kanssa aika yhtä tyhjän kanssa, kuten Caterhamin alkukausi osoitti kun Marussiat pieksivät vihreitä autoja. Jos vielä väännetään tuosta "pitääkö Heikin lopettaa", niin muunnan tuota Samsalin aiemmin heittämää divaripalloilijavertausta vähän tähän tilanteeseen sopivammaksi, eli pitäisikö sinusta esimerkiksi jonkun Devilsin Andy Greenin heittää hokkarit naulaan koska nyky-Devilseissä ei varmasti Stanley Cupista taistella, ikäkin on jo kolmenkympin puolella eikä James Norris trophyynkään taidot riitä?
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Jos vielä väännetään tuosta "pitääkö Heikin lopettaa", niin muunnan tuota Samsalin aiemmin heittämää divaripalloilijavertausta vähän tähän tilanteeseen sopivammaksi, eli pitäisikö sinusta esimerkiksi jonkun Devilsin Andy Greenin heittää hokkarit naulaan koska nyky-Devilseissä ei varmasti Stanley Cupista taistella, ikäkin on jo kolmenkympin puolella eikä James Norris trophyynkään taidot riitä?

Cup on mahdollista ja mm. seuranvaihto. Edelleen kuitenkin painotan Heikin kohdalla sitä, että en omasta näkökulmasta ymmärrä miksi hänellä on motivaatiota ajaa siellä hännillä, kun jossakin muualla voisi mahdollisesti ajaa voitosta tai tehdä jotain muuta. Futis ja lätkävertauksia voi heitellä, mutta joukkuelajina niissä on kuitenkin mahis aina voittaa jotakin. Caterhamilla ei.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Mennäänpä sitten huhuista ja Heikistä toiseen asiaan.

En tiedä onko ikinä ollut mitään juttua, mutta mielestäni F1:ssä pitäisi mennä samanlaiseen aika-ajoon kuin MotoGP:ssä. Ensin ajaisi 12 sarjan huonointa ja heistä menisi 15 minsan pätkästä kaksi jatkoon. Sen jälkeen sarjan 10 parasta + nuo kaksi jatkoon mennyttä ajaisi toisen 15 minsan pätkän. Varmasti olisi paljon viihdyttävämpi pätkä ja parhaiden ei tarvitsisi säästellä ollenkaan, kun renkaita tarvii vain yhden 15 minsan ajalle. Nykyinen on hieman tylsä jo. Nuo ryhmät vaihtuisi sitten aina sijoitusten mukaan. Jos joku nousee sarjan 11 paikalta vaikka 10, niin hän pääsee sitten suoraan vikaan jne. Olisi hyvä uudistus. Mitäs mieltä muut täällä?

EDIT: Lisätään, että Barrichello ei aja ainakaan Sauberilla ensikaudella ja tuskin millään muullakaan. En ole harmissani tuosta uutisesta.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Jos aika-ajoista puhutaan, niin oma mielipide on yhden kierroksen veto ja sillä selvä.

Olisi todellista aika-ajoa, jossa ei epäonnistumiselle olisi sijaa. Jokainen mutka, jarrutus, kiihdytys jne olisivat isossa roolissa. Antaisi myös huonoimmille autoille mahdollisuuden olla lähempänä kärkeä virhealttiin tapansa takia.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
niin loogisesti Brawn---->McLaren.

Ja tähän on hyvä lisätä että syy juurikin Honda kytkös joka realisoituu 2015 McLarenilla kun erittäin mielenkiintoiset Hondan turbot tulee talliin. Ehkä aika kultaa muistot ja legenda elää, mutta mulla on ollut pitkään kutina että tuo yhdistelmä tulee olemaan jälleen huikea ja kenties alkaa McLarenin aikakausi siitä eteenpäin.

_
 

Carlos

Jäsen
Ja tähän on hyvä lisätä että syy juurikin Honda kytkös joka realisoituu 2015 McLarenilla kun erittäin mielenkiintoiset Hondan turbot tulee talliin.

Joo-o, elikka Brawn McLarenille, Hondan koneet McLarenille, tähtikuljettaja puuttuu McLarenilta, Ferrari näpäyttää Alonsoa, Alonsoa ei houkuttele tasavertaistaminen tallikaverinsa kanssa. Saahan tuosta jo vaikka minkälaisen laskutoimituksen.

Olisikohan mahdollista että tätä superpakettia kasattaisiin sitten tosiaan vasta kaudelle 2015? Eli Alonso ajaa vielä vuoden Ferrarilla ja sitten hankkiutuu muualle? Vai välivuosi ja sitten Mäkille?
 
Suosikkijoukkue
KK
Olisikohan mahdollista että tätä superpakettia kasattaisiin sitten tosiaan vasta kaudelle 2015? Eli Alonso ajaa vielä vuoden Ferrarilla ja sitten hankkiutuu muualle? Vai välivuosi ja sitten Mäkille?
No en millään usko Ferrarin päästävän Alonsoa aivan äkkiä ja ilman todella suurta siirtosummaa McLarenille kesken sopimuksen. Ferrari haluaa merkkimestaruuden niin kuin ovat sanoneet ja sen takia eivät varmasti ole valmiita luopumaan Alonsosta. Alonso ajaa ensi kauden Ferrarilla ja sillä siisti.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Itse rupean kääntymään sille kannalle, että Nico Hulkenberg on McLarenin tuleva kuski. Lotuksen vaikeudet ja taas McLaren haluaa selvästi vahvistua, niin Hulkenberg olisi selvä upgrade Checoon verrattuna. Enkä näe syytä miksei voisi Buttoniakin lyödä päihin. Toki tämä ihan vain oma veikkaus.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsellä semmoinen kuva että alonsa saattanut jo ennen kimin tapausta olla lähtökuopista ja talli haluta varmistaa selustaa palkkaamalla kimin.

Noh sen verran on vielä auki tallipaikat monessa tallissa että jotain isompaa siirtoa sielä taustalla varmaan taphtuu ja sen jälkeen alkaa joka tallissa lukkoutua nuo paikat.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olisikohan mahdollista että tätä superpakettia kasattaisiin sitten tosiaan vasta kaudelle 2015? Eli Alonso ajaa vielä vuoden Ferrarilla ja sitten hankkiutuu muualle? Vai välivuosi ja sitten Mäkille?

Mä uskon että jotain tämän tapaista tapahtuu. Se on varma että Honda tulee isolla fyrkalla mukaan ja ei tyydy kuin parhaaseen. Siitä enteilee Brawn siirto ja sen jälkeen alkaa kuljettajien värvääminen hiljalleen. Perez ei todellakaan aja 2015 McLarenilla, todennäköisemmin siellä ajaa Alonso. Button on kärjistetysti liian hajuton ja mauton ykköskuskiksi Hondan aikakaudelle.

Muutoksia tulee siellä suunnalla tapahtumaan paljon. Lonkalta voisi heittää tälläisen kuvion mihin uskon enemmän kuin muihin huhuihin.
2015
Mäkillä: Alonso ja Kobayashi
Ferrarilla: Räikkönen ja Button

Mikään salaisuus ei ole että Button haluaisi jatkaa Honda aikakaudelle mutta itse en usko että sitä tullaan näkemään. Ferrari näkee Jensonin potentiaalin tasaisena ja varmana kuskina, tallimestaruus taistoon Kimi ja Jenson on miltei yhtä vakuuttava kuin Kimi ja Alonso.

Ja en ihmettelisi yhtään jos tämä Button <--> Alonso tehtäisiin jo nyt kauden lopussa.

_
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Muutoksia tulee siellä suunnalla tapahtumaan paljon. Lonkalta voisi heittää tälläisen kuvion mihin uskon enemmän kuin muihin huhuihin.
2015
Mäkillä: Alonso ja Kobayashi
Ferrarilla: Räikkönen ja Button

En usko yhtään, että Kobayashi ajaisi McLarenilla. Hän esitti kelvollisia otteita aina silloin tällöin, mutta nyt ollut vuoden pois ja ensikaudella mahdollisesti toisen, niin ei sen jälkeen kyllä ole McLarenin tasoiseen talliin asiaan, vaikka kuinka Honda olisi pannuna.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En usko yhtään, että Kobayashi ajaisi McLarenilla. .

Kuka sun rankingissa on japanilaisista lähimpänä F1-paikkaa?
En pidä yhtään ihmeellisenä että Honda kaavailisi japanin sen hetkistä kärkikuljettajaa tiimiinsä, toki kuskin täytyy osoittaa kykyjä, Kobayashi oli parhaimmillaan hyvä kakkoskuski ja ei siitä ole kuin pari vuotta. Täytti kuitenkin vasta 27v.

_
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Kuka sun rankingissa on japanilaisista lähimpänä F1-paikkaa?
En pidä yhtään ihmeellisenä että Honda kaavailisi japanin sen hetkistä kärkikuljettajaa tiimiinsä, toki kuskin täytyy osoittaa kykyjä, Kobayashi oli parhaimmillaan hyvä kakkoskuski ja ei siitä ole kuin pari vuotta. Täytti kuitenkin vasta 27v.

_

Kobayashi, mutta en vaan näe kahden vuoden tauon jälkeen kuskia, joka ei kuitenkaan ole mitään huimia otteita esittänyt koskaan McLarenin tasoisessa tallissa. Ei se Honda kuitenkaan tarkoita, että pitää olla Japsi kuski. Jos Kamui ensikaudeksi ottaa paikan jostain ja ajaa hyvin, niin sitten on eri juttu, mutta jos hän ei edes ensikaudella saa paikkaa ykkösistä, niin en usko McLaren paikkaan tippaakaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jos Kamui ensikaudeksi ottaa paikan jostain ja ajaa hyvin, niin sitten on eri juttu, mutta jos hän ei edes ensikaudella saa paikkaa ykkösistä, niin en usko McLaren paikkaan tippaakaan.

Nimenomaan, en itsekään usko että useamman vuoden tauon jälkeen suoraan pamahtaa mahdolliseen voittaja autoon eli tuohon McLaren-Hondaan. Kulisseissa kenties Kobayashia tuodaan sarjaan jo ensi kaudeksi, olihan hänellä se jokin oma varainkeruukin. Japani on niin suuri markkina-alue ja Hondan mukaantulon myötä pidän todennäköisenä että japanilaiselle kuskille annetaan mahdollisuus jotain kautta, oli se sitten vaikkapa sponssirahaa niin että pääsee ensi vuodeksi antamaan näyttöjä. Tämän vuoden näytöt oli ajaa 2009 Ferrari päin seinää Moskovassa joten parhaalla mahdolllisella tavalla ei välivuosi mennyt.

No ei se Perezikään ole McLarenin tasoisessa tallissa huimia esittänyt joten tuskin olisi suuri riski siihen paikalle kokeilla ensi vuonna Kamuita jos Hondalla sellainen tahtotila kun itse tässä povailen.

Ja onhan siellä vielä esim Force Indiakin joka mahdollisesti vaihtaa molemmat kuskit. Tuo talli voisi Kobayashille natsata, Toro Rossolle tai häntäpään talleihin menoon en usko.

Tuossa tämän vuoden mietteitä kuskilta:
Kobayashi still aiming for F1 return | F1 News | Jul 2013 | Crash.Net

_
 
Suosikkijoukkue
KK
Alonso on taas avannut suunsa ja moni media kertoo Alonson sanoneen, että Kimi ei ole yhtään nopeampi kuin Massa. Hänen näkemyksensä perustuu Kimin Ferrari kausiin. Alonson mielestä he olivat yhtä nopeita.

Joo näin voi olla. Kimi vaan on paljon varmempi ja tasaisempi kuski kuin Massa. Toisekseen Kimin meriitit puhuvat puolestaan joten itse en ole kyllä aivan samaa mieltä. No ensi kaudella Alonso sitten näkee Kimin todellisen nopeuden kun he ajavat samalla autolla ja tätä minäkin olen odottanut.

Näiden muutaman kauden jälkeen olisi kyllä hienoa, jos Alonson poistuttua nähtäisiin vielä esimerkiksi Ferrarilla kaksikko Vettel - Räikkönen. Ainut vaan, että siinä vaiheessa Kimi alkaa olemaan jo aika vanha ja mitenköhän selkä kestää tulevat kaudet?
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Alonso on taas avannut suunsa ja moni media kertoo Alonson sanoneen, että Kimi ei ole yhtään nopeampi kuin Massa. Hänen näkemyksensä perustuu Kimin Ferrari kausiin. Alonson mielestä he olivat yhtä nopeita.

No silloinhan Kimin ja Massan välillä ei niin hirveätä eroa tosiaan ollutkaan. Varsinkin aika-ajoissa Massa monesti loisti. Tämä kaikki toki vain Massan onnettomuuteen asti, minkä jälkeen ei voi oikeastaan puhua enää samasta kuljettajasta.

Ja Räikkönenkin on kehittynyt siinä mielessä, että on nykyään kiinnostuneempi ottamaan jokaisen mahdollisen sijan, kun nuorempana ajoi enemmän "voitto tai keskeytys" -hengessä.

Kyllä tuo Alonson siirtyminen McLarenille koko ajan tulee tutummaksi ajatukseksi. Loogiselta tuntuisi sekin, että ensin on turhautunut Ferrariin ja päättänyt lähteä sieltä ja siksi Ferrari on halunnut Räikkösen. Asiaa lienee koskaan mahdollista todistaa ja se luultavasti jää yhtä auki kuin se, kumpi olisi nopeampi samassa tallissa, Alonso vai Räikkönen.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eddie Jordan kertoili tänään, että hänen tietojen mukaan Nico Hulkenberg palaa satavarmasti Force Indialle. Ottaen huomioon kuinka usein mies on ollut oikeassa näissä heitoissaan, niin... Mun mielestä todella paska juttu. Force rakentaa ihan hyviä autoja vuodesta toiseen, mutta ei se näytä tuolta keskikastista nousevan kärkitalliksi kirveelläkään.

Kuka sitten nappaa paikan Grosjeanin viereltä? Huhuissa ovat pyörineet ainoastaan Nico Hulkenberg, Felipe Massa ja Pastor Maldonado. Nuo kaksi viimeistä vaihtoehtoa ei sytytä ollenkaan. Massa on ihan vitun huono tänä päivänä, yksi sarjan huonoimmista ja Maldonado ei hänkään mikään kärkiluokan kuski ole.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kuka sitten nappaa paikan Grosjeanin viereltä? Huhuissa ovat pyörineet ainoastaan Nico Hulkenberg, Felipe Massa ja Pastor Maldonado. Nuo kaksi viimeistä vaihtoehtoa ei sytytä ollenkaan. Massa on ihan vitun huono tänä päivänä, yksi sarjan huonoimmista ja Maldonado ei hänkään mikään kärkiluokan kuski ole.

Itse veikkaisin tämänhetkisten esitysten perusteella Lotuksen päätyvän Massaan, mies on kuitenkin kohtuullisen nopea(piristynyt loppukaudesta "mystisesti" Alonson alettua kiukuttelemaan, vaikka epävarma), tuonee mukanaan jonkun brassisponsorinkin ja mikä tärkeintä, ilmeisesti Massan jatko F1:ssä on Bernie Ecclestonen tahto, eli Lotus pääsisi asemaan jossa Bernie olisi palveuksen heille velkaa jos ottavat Massan. Lisäksi Massa sopii varmasti täydellisesti siihen muottiin johon Boullier luultavasti Kimiä alunperin suunnitteli, eli Grosjeanin uskolliseksi aseenkantajaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös