Formula 1 – kausi 2014

  • 330 269
  • 1 769

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Autosprintin mukaan sopimusjulkaisuja ei kannata odotella tänään, tai vielä muutamaan päivään. Ferrarilla on ongelma, sillä heillä on tällä hetkellä neljä kuskia tallissa. Alonso, Räikkönen, Massa ja Hulkenberg. Ilmeisesti Hulkille on menty lupailemaan jotain ennen kuin Kimi tuli kuvioihin.

http://autosprint.corrieredellosport.it/2013/09/10/ferrari-la-lunga-attesa/10195/

Italialaiset taas vauhdissa. Hyvä taktiikka tehdä soppareita useampikin varmuuden vuoksi, Hulkilla ollut täten soppari, sitten kun Kimin siirto ei onnistunut Red Bullille niin iskettiin heti kiinni. Boullier ottaa avosylin Hulkenbergin vastaan, rahahuoletkin on pienemmät kun palkka on vain murto-osa Kimin tilipussista. Massalle on paikka Sauberilla.

_
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ei Kimin meno talliin muuta käsitystäni kusipäisestä Nolonsosta mihinkään. Joten yhden suuren perheen suunnitelmat meni siinä.

Mulle on ihan sama vaikka Ferraria ajais Vellu Ketola kunhan menestystä tulee, jos Alonso siirtyy muuhun talliin niin hän on välittömästi vihollinen. Suurella perheellä tarkoitin meitä jatkoaikalaisia tuolla F1-ketjuissa, ei siellä kukaan mielestäni ole Alonso-fani.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ei naurata yhtään enää tämän päivän huhukierre joka päättyy antikliimaksiin.

Nyt vasta minulle avautui miten paljon trollit Twitterissä pystyvät vaikuttamaan ihmisiin tänä päivänä. Jopa ns. uskottavat mediat menevät lankaan.
 

JofaPlayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisihan se aika kova pettymys kaiken Ferrarihypen jälkeen jos Kimi jatkaisikin Lotuksella. Veikkaisin uusien sääntömuutosten aiheuttamana, ensi kauden olevan rikkaiden tallien peliä (RB, Ferrari, Mersu). Mutta niin monesta tuutista rupeaa olemaan varmaa tietoa, että eiköhän siellä ole sopimuksessa jo nimet - tiedoituksen ajankohta vaan epäselvä. Veikkaan että huomenna tapahtuu.
 
Suosikkijoukkue
KK
Mulle on ihan sama vaikka Ferraria ajais Vellu Ketola kunhan menestystä tulee, jos Alonso siirtyy muuhun talliin niin hän on välittömästi vihollinen. Suurella perheellä tarkoitin meitä jatkoaikalaisia tuolla F1-ketjuissa, ei siellä kukaan mielestäni ole Alonso-fani.

Menee jo offtopiciksi, mutta:
Olet kyllä useasti Alonsoa puolustanut, kun muut ovat haukkuneet häntä. Pitääkö alkaa kaivelemaan viestejä?

Topicciin: niin siis kuljettajat ilmoitetaan mitä todennäköisemmin huomenna klo 13 eli klo 14 Suomen aikaa. Eikö maanantaina ollut jo juttua, että tietoa Kimin sopimuksesta tulee 48h:n kuluessa. Joten tuo huominen sopii siihen varsin hyvin.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Kyllähän tässä salaa jo alan toivomaan että Ferrari julkistaa Massan jatkosopimuksen. Menisi sen jälkeen viimeinenkin uskottavuus tietyiltä medioilta :D
 
Suosikkijoukkue
KK
Totta kai olen puolustanut koska hän on kuulunut "minun" talliini, ja on mielestäni saanut välillä kohtuutontakin sontaa niskaansa.

Niin mielestäsi kun katsot F1-maailmaa Maranellon-punaisten lasien takaa. Kukaan ei ole mielestäni väittänyt Alonsoa huonoksi kuskiksi, vaan huonoksi ihmiseksi, tallikaveriksi ja kilpakumppaniksi.

Kyllähän tässä salaa jo alan toivomaan että Ferrari julkistaa Massan jatkosopimuksen. Menisi sen jälkeen viimeinenkin uskottavuus tietyiltä medioilta :D

Siis uskottavuus lähtisi lähes jokaiselta medialta muunmuassa BBC:ltä. Kaikilla tuntuu olevan enemmän tai vähemmän tietoa Kimin Ferrari-sopimuksesta. Itse kyllä sydämeni pohjasta toivon Kimin tehneen sopimuksen Ferrarin kanssa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Miljoona kertaa se on sanottu mutta sanotaan nyt vielä kerran eli Massa oli erittäin nopea ja muistaakseni aika varmakin kuski, aikanaan. Harmittavasti se mestaruus lipesi käpälistä vittumaisen pienellä erolla. Ikävän onnettomuuden jälkeen hän on ollut vanha itsensä vain silloin tällöin, aivan liian harvoin.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miljoona kertaa se on sanottu mutta sanotaan nyt vielä kerran eli Massa oli erittäin nopea ja muistaakseni aika varmakin kuski, aikanaan. Harmittavasti se mestaruus lipesi käpälistä vittumaisen pienellä erolla. Ikävän onnettomuuden jälkeen hän on ollut vanha itsensä vain silloin tällöin, aivan liian harvoin.

Massa ei ollut oma itsensä sen tärskyn jälkeen. Kyllä se jätti ilmiselvästi pysyvän jäljen, mikä on helvetin harmi sillä äijä oli uransa parhaassa vedossa 2008 ja 2009. Viimeiset neljä vuotta onkin sitten olleet täyttä tuskaa. Ei voittoja, muutaman kerran palkintopallilla, MM-sijoitukset 6, 6, 7, 7 ja vähän yli 400 pistettä kerättynä tuona aikana. Samalla kun tallikaveri on taistellut lähes joka vuosi viimeiseen kisaan asti mestaruudesta ja kerännyt samassa ajassa noin 1000 pistettä kasaan Ferrarilla. Ei hirveästi mairittele tilastot Felipeä, ikävä kyllä.

Sympaatinen kundi ja toivottavasti löytää paikan vielä jostain Sauberilta tai vastaavalta.
 

N^Miksu

Jäsen

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täitaa olla varma Kimin meno Ferrarille tai sitten Stefano Domenicalinilla on outo huumorintaju. Ferraripomo on julkaissut kuvan instagramiin uudesta kypärästä jossa on viittauksia Kimiin.

Lähde: Ferrari-pomo antoi netissä vankan Kimi-vihjeen - katso kuvalinkki! | Formulat | Iltalehti.fi
Taitaa vain olla feikki tuo instagram tili... Ainakin hyvin vahvat epäilyt että ei ole aito... Paskamainen tilanne kun näitä face/instagram/twittuilu tilejä voi luoda kuka tahansa niin aidotkin tilit saavat aina epäilyksen varjon... Ainoa johon voinee luottaa on tämä ja niin kauan kun se ei tuolla lue, se on epävarmaa...

Scuderia Ferrari Formula 1 | Official Site
 

trap

Jäsen
No ei siinä varsinaisesti Einstein tarvitse olla ymmärtääkseen, että Domenicalilla tuskin on Instagramissa tiliä, jossa julkaisisi jotain photoshoppauksia Kimin vanhasta kypärästä Ferrarin nykymainoksilla.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikea on ihmisillä malttaa odottaa virallista vahvistusta.

Kuinkahan monta kertaa viime viikkoina on julistettu pitkin palstoja ja lehtiä, että nyt se on varmaa jne. Ja sitten linkki johonkin twitteriin tai blogiin tai mihin tahansa huhuun jonka mukaan nyt se todellakin on varmaa.

Mä väitän että se on varma siinä vaiheessa, kun jompikumpi osapuoli eli Kimi tai Ferrari siitä sanallakin suostuu jotain konkreettista julkaisemaan. Tottakai se tieto on jo olemassa ja periaatteessa siinä mielessä huhutkin voivat olla siinä mielessä täysin oikeita, mutta eikö nyt vaan kaikkien kannata odottaa rauhassa sitä ihan aitoa ja oikeaa vahvistusta.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hulkenbergia kuulemma infottu, että kiitos palveluiden tarjoamisesta, mutta ei kiitos.

Sky sources: Ferrari will announce Kimi Raikkonen as their new driver today

Joko nyt onnistaisi?
 

Carlos

Jäsen
Mä väitän että se on varma siinä vaiheessa, kun jompikumpi osapuoli eli Kimi tai Ferrari siitä sanallakin suostuu jotain konkreettista julkaisemaan.

Minulle kelpaa vasta sitten kun Ferrari julkaisee asian virallisesti torvet soiden ja valot vilkkuen. Pelkkä Kimi ei riitä (voit sittenkin syödä poppareita kotona tjsp). Tosin itse olin varma jo sen jälkeen kun Ferrarin sivuilla oli se "King of Spa" Kimin kuvalla, ja sitten Monzassa Kimi valittiin kauden parhaaksi kuljettajaksi italiaanojen toimesta. Kimin imagoa ollaan siis nostamassa, eikä varmasti syyttä.

Tänäänhän se piti olla se Ferrarin kokous jossa asia päätetään / siunataan. Varmaan sen jälkeen pitävät julkistuksen?

Koska Kimi on vielä Lotuksen mannekiini 2-3 kuukautta, en usko että Kimi itse voi olla paikalla, sen puolesta voi olla että tulee vaikka vaan lehdistötiedote.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös