Mainos

Formula 1 – kausi 2013

  • 591 726
  • 1 881
En näkisi Kimillä kovin suuria mahdollisuuksia voittoon huomenna, mikäli Vettelille ei satu kisan aikana mitään suuria ongelmia. Kakkoseksi Kimillä sen sijaan on mahkut, tämä kuitenkin edellyttää sitä Webberistä tulisi päästä heti startissa ohi ja että Hamiltonin renkaat sulavat jossain vaiheessa. Tosin tuon Mersun rengastestin jälkeen eivät renkaat ole enää paljoa sulaneet, joten voipi olla että Hamilton ja Vettel painelevat heti paukusta muilta karkuun.

Ferrarilla on kyllä suunniteltu huomiseksi vähintäänkin mielenkiintoinen taktiikka. Tuskinpa he kuitenkaan pysähtyä muita vähemmän, mutta epäilen tuon taktiikan liittyvän siihen että pääsevät lopussa hyökkäämään pehmeällä renkaalla kun muut ovat kovilla renkailla. En kuitenkaan usko että voittoon noustaisiin, Kulmakarva voi toki nousta jollain kermamunkilla taas kerran podiumille. Mielenkiintoista on myös nähdä mitä Nico pystyy tekemään 11. ruudusta. Eiköhän sielläkin jotain Ferrarin tapaista taktiikkaa rakennella, Nicon kannalta kriittisintä on päästä heti hitaammista Buttonista sekä Hulkenbergistä ohi ja liimautua Ferrarien kantaan.

MM-sarjan kannalta kyllä toivoisi Vettelille toista ohikisaa ja Kimille vähintään podium-sijoitusta. Eivätkä Hamilton ja Rosbergkaan ole vielä jääneet liian kauaksi MM-taistoa ajatellen, mikäli pystyvät jatkamaan edellisten kisojen tapaisesti. MM-taistelussa ovat IMO mukana vielä Vettel, Alonso, Räikkönen sekä molemmat Mersut.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uusia huhuja: Saksalaiskuski matkalla Lotukselle?
Julkaistu: 7.7.2013 9:32, päivitetty: 7.7.2013 11:18

Bild-lehden mukaan Nico Hülkenberg on menossa Lotukselle.
Hülkenberg on lähdössä Sauberilta, koska talli on jo niin pahoissa talousvaikeuksissa, ettei se ole enää pystynyt maksamaan sopimuksen mukaisesti saksalaiskuljettajan palkkoja.

Saksalaislehden mukaan Hülkenberg on jo ottanut yhteyttä Lotus-talliin. Hän on jo myös omalta osaltaan purkanut Sauber-sopimuksensa, mutta jatkaa silti vielä sveitsiläistallin autolla.

Bild huhuilee myös, että FIA:n puheenjohtajan Jean Todtin poika Nicolas Todt saattaa nousta Sauberin uudeksi tallipäälliköksi Monisha Kaltenbornin paikalle. Todtin tukena on myös venäläispankki SMP, josta saattaa tulla Sauberin uusi sponsori.

Nicolas Todt kuitenkin kiistää huhut.

- Tiedän niistä huhuista. Ei niissä ole mitään perää, Todt sanoi Bildille.

Nico Hulkenberg matkalla Lotukselle?

Mikäli Kimi häippäsee Lotukselta, niin mielestäni Hulk on kyllä käytännössä paras vaihtoehto tuolle paikalle. Harmittaa miehen puolesta, että tämän kauden Sauber on ollut susi. Kaverissa on potentaalia olla vaikka mestari joku päivä.

Hurja väite Räikkösestä
Paul Gilham
Julkaistu: 7.7.2013 12:07

Kimi Räikkösen lähtö Lotus-tallista tämän kauden jälkeen alkaa olla lähes varmaa.
Saksalaislähteiden mukaan Räikkösellä on jälleen vaikeuksia saada sovittuja palkkojaan Lotukselta.

Suuren saksalaisen moottoriurheilusivuston Motorsport-Totalin mukaan Räikkönen oli jo uhannut lähteä Lotus-tallista kesken kauden, mutta hänet saatiin ylipuhuttua ajamaan kausi loppuun asti.

Lotuksella oli palkanmaksuongelmia myös viime kaudella, eivätkä ne koskeneet pelkästään Räikkösen tienestejä.

Hurja väite Räikkösestä

Lopun alkua? Tosin en tiedä kuinka luotettava lähde tuo Motorsport-Total on.
 

Dängleri

Jäsen
Ferrarilla on kyllä suunniteltu huomiseksi vähintäänkin mielenkiintoinen taktiikka. Tuskinpa he kuitenkaan pysähtyä muita vähemmän, mutta epäilen tuon taktiikan liittyvän siihen että pääsevät lopussa hyökkäämään pehmeällä renkaalla kun muut ovat kovilla renkailla.

Taktiikka on juurikin tuo, mutta en usko sen toimivuuteen, koska mm. taktiikkanero Ross Brawn, Horner & Newey ja kumppanit eivät sitä valinneet. Laitetaanpa kuitenkin varalta Ferrarit ja Lotukset ristiin supertriplaan.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Talousvaikeuksiin ajautunut Sauber on yhdistetty huhuihin, joiden mukaan vastikään Hartwall Areenan ostanut ja suomalaiseen jäähallibisnekseen mukaan lähtenyt Roman Rotenberg sijoitusfirmoineen olisi kenties ostamassa tallia.

Tuli vaan mieleen vaikkei venäläiset itse kiekkoseuraa ostaneetkaan, että Sauberhan on ajellut Chelsea FC:n logot autoissaan viimeiset vuodet, ja olisihan se viileetä ja saisi varmaan Hjalliksen levikset repeemään jos Sauberin ratarakettien kylkiä jatkossa komistaisi Jokereiden logot. Tai edes AJ Niemen naamakuva.

Joo, kohta kisa käyntiin ja ihan mielenkiintoista iltapäivää odotan, siitä huolimatta että jotenkin usko Lotuksen pääsystä enää alkukauden tasolleen ja sijoituksiin ja Kimin mestaruustaistoon ylipäätänsä on hiljalleen hiipunut. Kunhan nyt olisivat kärkipäässä edes mukana niin tänään kuin loppukaudestakin, ja kunhan skabailua riittää myös muiden huippujen kuten Red Bullien, Mersujen ja Alonson välillä. Ja miksei se Kimikin voisi Lotuksen kanssa löytää jonkun taikaiskun ja nousta se pykälä takaisin kärkikolmikkoon.

Joka tapauksessa, toivottavasti tänään Saksassa taas mennään eikä liikoja säästellä.
 

JofaPlayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Harmittavasti loppui kierrokset kesken Kimiltä. Olisi luultavasti päässyt tuoreemmilla renkaillaan Vettelin ohitse jos kierroksia olisi ollu vaikkapa 3-4 lisää. Ennenkaikkea kuitenkin lämmitti nähdä Lotuksen kisavauhti taas hyvänä ja Unkarissa on yleensä aina kuumaa, joten Kimillä pitäisi olla mahdollisuus taas voittotaisteluun.

Hatunnosto Grosjeanille myös. Loppupeleissä Kimi olisi kuitenkin mennyt ohitse renkaillaan, joten hyvä ja viisas veto Grosjeanilta päästää Kimi siinä kohtaa jo ohitse, kun Vettelkin repi parin sekunnin kaulan. Myös virheetön viikonloppu ja hyvä että kisan alussa uskalsi pistää vastaan Kimille ilmoittamalla radioon että hänellä olisi enemmän vauhtia kuin Kimillä. Jotenkin epäilen olisiko esimerkiksi Massa tai Webber uskaltanut/saanut samoin ilmoittaa.

Vaikealta tuo Kimin tilanne MM-sarjan kannalta rupeaa näyttämään. Vettelin täytyisi jäädä pisteittä mielestäni 1-2 kertaa enemmän kuin Kimi jotta aidosti Kimi pysyisi iskuetäisyydellä viimeiseen kisaan asti. Toisaalta Lotuksen loistava kisavauhti ja kohtuulliset aika-ajosijoitukset antoivat taas uskoa paremmasta. Kausi on onneksi vielä todella pitkä ja yllätyksellisiä kisoja ollaan nähty monia tälläkin kaudella, joten olettaa sopii ettei Vettelilläkään kaikki tule menemään kuin elokuvissa loppukaudesta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hatunnosto Grosjeanille myös. Loppupeleissä Kimi olisi kuitenkin mennyt ohitse renkaillaan, joten hyvä ja viisas veto Grosjeanilta päästää Kimi siinä kohtaa jo ohitse, kun Vettelkin repi parin sekunnin kaulan. Myös virheetön viikonloppu ja hyvä että kisan alussa uskalsi pistää vastaan Kimille ilmoittamalla radioon että hänellä olisi enemmän vauhtia kuin Kimillä. Jotenkin epäilen olisiko esimerkiksi Massa tai Webber uskaltanut/saanut samoin ilmoittaa.

Grosjeanilta hyvä kisa kyllä, kerrankin pystyi auttamaan myös tallikaveria viemällä Alonsolta pisteitä ja pitämällä alonso pois kimin kimpusta kun taas Massa hölmöili itsensa pihalla ja oli taas surkea viikonloppu eikä Webberilläkään onnistunut.

Toisaalta en tiedä oliko tuo nyt tallin vai kenen vika, mutta Kimi päästettiin lian myöhään ohi tallikaverista. Olisi jäänyt 1-2 kierosta enemmän pelivaraa taistella Vettelin kanssa. Lotukselta kerrankin hyvä riskivalinta sillä vähän enemmän jos olisi hamilton ja button hidastanut Vettelin vauhtia niin kimi olisi voinut jo tuon avulla päästä kärkeen, mutta harmillisesti esimerkiksi Button meni juuri varikolle kun olisi alkanut hidastella Vettelin vauhtia.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Liikaa tulee Lotukselle noita pikku mokia. Ensin Silverstonessa menetetään tärkeät pisteet ja nyt taas meni voitto sivu suun, kun Grosjean ei päästänyt hieman aikaisemmin ohi. Okei, talli kyllä ilmoitti Grosjeanille aikaisemmin, mutta meni sitten jakeluun vasta toisella ilmoituksella. Hyvin Kimi kuitenkin veti ja toki safety car auttoi tänään Kimiä. Kuitenkin jälleen olisi ollut hieman parempaan mahiksia. Grosjean taas taisi pelastaa ainakin toistaiseksi tallipaikkansa ajamalla ehjän viikonlopun. Toki oli aikakin, kun edelliset neljä kisaa on mennyt ihan reisilleen. Varma hän ei voi ensikauden tallipaikasta kuitenkaan olla. Noiden esitysten on jatkuttava.

Sitten on vaan pakko sanoa, että onhan tuo Massa ihan kuutamolla. Moneskohan vkl putkeen veti pihalle. Silverstonessa toki toinen oli rengas rikon takia. Vai menikö tänään autosta joku hajalle? Meni hieman ohi. Jokatapauksessa Massa on Monacosta rysäyttänyt joka kisassa. Ei kovin vakuuttavaa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitten on vaan pakko sanoa, että onhan tuo Massa ihan kuutamolla. Moneskohan vkl putkeen veti pihalle. Silverstonessa toki toinen oli rengas rikon takia. Vai menikö tänään autosta joku hajalle? Meni hieman ohi. Jokatapauksessa Massa on Monacosta rysäyttänyt joka kisassa. Ei kovin vakuuttavaa.

Tuo on kyllä hämmentävää, miten Ferrarin kaltainen huipputalli painaa menemään yhdellä huippukuskilla joka tekee vaaditun tason mukaista ensiluokkaista duunia, ja toisella autolla ei sitten tunnu olevan niin väliä kunhan pyörii siellä mukana vuodesta toiseen. Tai varmasti on väliä, mutta luulisi noilla tuloksilla lajissa kuin lajissa työpaikan lähtevän ajan myötä alta, jos ei vaan kykene riittäviin suorituksiin. No, todistettavasti tuo riittää ja sillä selvä.

Ei mulla mitään Massaa vastaan ole, pitäköön työpaikkansa ja jotain tekee oikein kun sopimusta aina vaan jatketaan, mutta luulisi tuollaisen historian, rahan ja maineen kärkitallissa kuin Ferrari olevan niin kova vaatimustaso kuskien suhteen, että jotain muutosta voisi hiljalleen harkita. Toisaalta, kun tallissa on noin vahva ja asemastaan tietoinen ykköspyssy, ei sinne varmaan ole ollut tarkoituksenmukaista mitään Hamiltonia kaveriksi raahata ja lähteä sotimaan McLarenin tyyliin.

Tuonkin vuoksi olisi tervetullutta nähdä Kimi ensi kaudella Red Bullilla Vetteiin tallikaverina, pitkästä aikaa kaksi supertähteä taistelemassa pytystä samanlaisella kalustolla.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan se aina riski ottaa tosiaan huipputalliin kaksi kovaa kuskia, mutta Massan otteet loukkaantumisen jälkeen olleet ihan eri tasoa kun ennen sitä. Jos sen vanhan massan joka taisteli jopa mestaruudesta ja oli luotettava kuski saisi takaisin niin jatkosta ei olisi epäilystäkään, mutta sen verta kovaa tahtia Alonso vetää pisteitä ja Massa taistelee juuri ja juuri pisteistä, että eihän tuossa ole tallipisteiden kannalta mitään järkeä. Joku kovalainen sinne joka on tarpeeksi nöyrä tallikaveriin päin, mutta tuo auton maalinkin asti tai sitten joku keltanokka vain suoraan sinne. Alkaa nuo Massan otteet olemaan semmoisia että jopa tälläkaudella joku jo voi tulla sisään.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Liikaa tulee Lotukselle noita pikku mokia. Ensin Silverstonessa menetetään tärkeät pisteet ja nyt taas meni voitto sivu suun, kun Grosjean ei päästänyt hieman aikaisemmin ohi.

Mielestäni taas Kimi ei ollut lähelläkään voittoa, Vettelistä ohi pääsemiseen vaaditaan muutakin kuin DRS:n käyttöä. Ja kun otetaan sekin huomioon, että Kimin renkaat oli viimeisellä kierroksella aika finaalissa jo. Totta on, että Grosjeanin pitäminen Kimin edellä hidasti tämän menoa, mutta ei kuitenkaan ratkaisevan paljon. Alonson hyytyminen lopussa sen sijaan ihmetytti, takoi selvästi nopeimpia kierroksia lopussa ja sitten vauhti loppui kuin seinään Grosjeanin ollessa edessä.

Massa voi noilla esityksillä hyvästellä Ferrarin tämän kauden jälkeen, luulisi löytyvän Ferrarin omasta kuskiohjelmasta löytyvän nuorempia ja nälkäisempiä kuskeja. Marussialla ajava Bianchi taisi olla Ferrarin akatemian tuotoksia, joten olisiko tuo tontti sitten hänelle avoinna ensi kaudella.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Santander oli säästänyt polttoainekuluissa (tämän takia Massakin ajoi vain neljä kierrosta) ja sen takia Alonso joutui hidastelemaan jo parilla viimeisillä kierroksella, jotta pääsi edes maaliin asti??
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mielestäni taas Kimi ei ollut lähelläkään voittoa, Vettelistä ohi pääsemiseen vaaditaan muutakin kuin DRS:n käyttöä.

Pari kierrosta pidempi kisa, niin tulos olisi saattanut olla toinen. No, turha spekuloida sinällään.

Toki on selvää, että Vettel ja tallinsa ovat joka kisassa pahoja voitettavia kuten taas kerran jouduttiin todistamaan. Sinänsä hienoa, että kärjessä oli kolme tallia alta 10 sekunnin maalissa.

Mersun salaisista rengastesteistä ei enää ollutkaan mitään hyötyä, kun keli oli lämmin. Toivotaan jatkossakin min. +25 ast ilman lämpöä ja min +40 ast radan lämpöä, kun se kerran sopii Lotukselle hyvin.

Vettelin MM-kulta vaan varmistui entisestään tässä kisassa, joka sinällään on hieman huonompi juttu jännityksen kannalta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mersun salaisista rengastesteistä ei enää ollutkaan mitään hyötyä, kun keli oli lämmin. Toivotaan jatkossakin min. +25 ast ilman lämpöä ja min +40 ast radan lämpöä, kun se kerran sopii Lotukselle hyvin.

Mersulla varmaan mietitään jo uusia salaisia testejä :D
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Massa voi noilla esityksillä hyvästellä Ferrarin tämän kauden jälkeen, luulisi löytyvän Ferrarin omasta kuskiohjelmasta löytyvän nuorempia ja nälkäisempiä kuskeja. Marussialla ajava Bianchi taisi olla Ferrarin akatemian tuotoksia, joten olisiko tuo tontti sitten hänelle avoinna ensi kaudella.

Ajattelin aluksi että autosta hajosi jotain tuossa Massan tapauksessa, mutta näinhän siinä taas kävi, että kyseessä oli oma virhe, eli spinni. Tämän myötä vaihdelaatikossa jumiutui vitonen päälle ja auto stögäs. Vaikea nähdä miehen saavan enää jatkosopimusta.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Liikaa tulee Lotukselle noita pikku mokia. Ensin Silverstonessa menetetään tärkeät pisteet ja nyt taas meni voitto sivu suun, kun Grosjean ei päästänyt hieman aikaisemmin ohi. Okei, talli kyllä ilmoitti Grosjeanille aikaisemmin, mutta meni sitten jakeluun vasta toisella ilmoituksella. Hyvin Kimi kuitenkin veti ja toki safety car auttoi tänään Kimiä. Kuitenkin jälleen olisi ollut hieman parempaan mahiksia. Grosjean taas taisi pelastaa ainakin toistaiseksi tallipaikkansa ajamalla ehjän viikonlopun. Toki oli aikakin, kun edelliset neljä kisaa on mennyt ihan reisilleen. Varma hän ei voi ensikauden tallipaikasta kuitenkaan olla. Noiden esitysten on jatkuttava.

Ei se Grosjean voinut Räikköstä aikaisemmin päästää ohi. Siis järkevästi. Toki fanipojat odottavat että ranskis vetää ihan reilusti autonsa siitä sivuun, mutta Grosjeanin oli päästettävä Räikkönen niin ohitseen että siihen hänellä tuhlaantuisi mahdollisimman vähän aikaa siihen liikkeensä, jotta Alonso ei olisi päässyt liian lähelle. Toki suomalaiset näkevät tämän niin että ranskis nyt vei kuhnailullaan Kimin varman voiton.

Ja lisätään vielä että ei tallit anna yhden onnistumisen tai vastaavasti epäonnistumisen vaikuttaa seuraavan vuoden kuskivalintoihin. Fanien ja toimittajien turhaa mylvintää.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Ja lisätään vielä että ei tallit anna yhden onnistumisen tai vastaavasti epäonnistumisen vaikuttaa seuraavan vuoden kuskivalintoihin. Fanien ja toimittajien turhaa mylvintää.

Ei toki pelkästään yhden suorituksen, mutta väitätkö, että tämä ei vaikuta ollenkaan kun mietitään ensikauden kuskeja. Siis tällähetkellä? Kuitenkin kun sinne on huhuttu nyt Hulkenbergia ja Maldonadoa, niin tottakai tälläinen suoritus nostaa uudestaan myös Grosjeanin nimen esiin sieltä. Jos tälläisiä ei tule lisää, niin ei tästä hänelle mitään hyötyä ollut, mutta toistaiseksi hän nosti ainakin päätään ainakin ylös ja osoitti, että häntä ei voi sulkea pois. Edellisen neljän kisan perusteella ei varmaan kovinkaan montaa löydy, jotka häntä ensikaudelle veikkailisi. Tai Lotuksella johtokaan tuskin kovin innoissaan ollut.
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
Sarjan ylivoimaisesti 2 parasta kuskia vaihteeksi taas ykkönen ja kakkonen. Ensi kaudella sitten toivottavasti sama meininki jatkuu tallitovereina kaksoisvoittoina.

On kyllä käsittämätöntä, jos Alonso ei saa rangaistusta tuosta bensan loppumisesta. Toisaalta ei kyllä yhtään ihmetyttäisi, kun kyseessä FIAn lellikki Ferrari.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ensin viedään Jokerit ja seuraavaksi toinen suosikeista eli Sauber. No, toivottavasti Peter Sauber pysyy toiminnassa mukana.

Eipä Peter Sauber itse edes ole kovin näkyvästi mukana tiimin toiminnassa, omistaa toki 2/3-osaa vielä tallista, mutta talliahan johtaa nyt Monisha Kaltenborn(mimmi jota aina välillä näytellään Sauberin varikkomuurilla) joka omistaa sitten loput.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei se Grosjean voinut Räikköstä aikaisemmin päästää ohi. Siis järkevästi. Toki fanipojat odottavat että ranskis vetää ihan reilusti autonsa siitä sivuun, mutta Grosjeanin oli päästettävä Räikkönen niin ohitseen että siihen hänellä tuhlaantuisi mahdollisimman vähän aikaa siihen liikkeensä, jotta Alonso ei olisi päässyt liian lähelle. Toki suomalaiset näkevät tämän niin että ranskis nyt vei kuhnailullaan Kimin varman voiton.

Lasketko fanipojaksi myös mm. Mika Salon, joka oli myös sitä mieltä että Räikkönen menetti voittotaistelun kannalta liikaa aikaa Grosjeanin takana. Vai pelkästään jatkoajan poikia jotka ovat eri mieltä kuin sinä?
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Ei se Grosjean voinut Räikköstä aikaisemmin päästää ohi. Siis järkevästi. Toki fanipojat odottavat että ranskis vetää ihan reilusti autonsa siitä sivuun, mutta Grosjeanin oli päästettävä Räikkönen niin ohitseen että siihen hänellä tuhlaantuisi mahdollisimman vähän aikaa siihen liikkeensä, jotta Alonso ei olisi päässyt liian lähelle. Toki suomalaiset näkevät tämän niin että ranskis nyt vei kuhnailullaan Kimin varman voiton.

Jälkiviisaus on aina helppoa, mutta sekä Lotuksen, että Kimin kannalta olisi ollut parempi päästää nopeampi Kimi vain heti Vettelin metsästykseen. Jos Kimi olisi päässyt kärkeen ja Grosjean olisikin tippunut neljänneksi silti tallin pistepotti olisi kasvanut enemmän kuin nyt toisesta ja kolmannesta sijasta kasvoi. Sen lisäksi kun Vettel edelleen on se Alonsoakin pahempi uhkaaja mestariksi olisi ollut tärkeä saada häntä enemmän pisteitä. Mielestäni selvä, mutta täysin ymmärrettävä virhe kun näitä kaikkea on todella vaikea pohtia ja päättää kisan aikana. Kuten tästä pystyy rivien välistä tulkitsemaankin, uskon vakaasti, että Kimi olisi päässyt Vettelin ohi jos edessä olisi ollut tyhjä rata.

Kisa olisi voinut tietysti loppua niinkin ettei Räikkönen olisi päässyt Vettelistä ohi siinä missä Alonso olisi päässyt rokottamaan Grosjeanin, mutta minä olisin lähtenyt siitä huolimatta riskeeraamaan.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Sarjan ylivoimaisesti 2 parasta kuskia vaihteeksi taas ykkönen ja kakkonen.

Alonso on paras, Räikkönen on nopein sopivalla autolla, Vettel on kolmas. En ymmärrä, kuinka suomalaiset voivat toistuvasti ohittaa Alonson, vaikka hän tekee jatkuvasti tasaista tulosta autolla, joka ei kuulu nopeimpien joukkoon. Alonso on tallipäällikön unelmakuski.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Eipä Peter Sauber itse edes ole kovin näkyvästi mukana tiimin toiminnassa, omistaa toki 2/3-osaa vielä tallista, mutta talliahan johtaa nyt Monisha Kaltenborn(mimmi jota aina välillä näytellään Sauberin varikkomuurilla) joka omistaa sitten loput.

Kyllä kyllä, mutta Peter Sauber on "paikallinen Hjallis". Peter hyväksyy tai on hyväksymättä, mitä muut tekevät. Hän pitää langat käsissään vaikka on vetäytynytkin tätä nykyä enemmän taustalle. Näin olen ymmärtänyt. Toivottavasti jatkaa siis tätä "ylipäällikkönä" olemista.

Monisha Kaltenborn sitten tallipäällikkönä. Toistaiseksi.
 

JofaPlayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alonso on paras, Räikkönen on nopein sopivalla autolla, Vettel on kolmas. En ymmärrä, kuinka suomalaiset voivat toistuvasti ohittaa Alonson, vaikka hän tekee jatkuvasti tasaista tulosta autolla, joka ei kuulu nopeimpien joukkoon. Alonso on tallipäällikön unelmakuski.

Itse miellän parhaimmiksi kuskeiksi kokonaisuudessaan Vettelin, Alonson ja Räikkösen. Hamilton on erittäin lähellä, mutta tekee mielestäni vähän liikaa virheitä, vaikka alkuvuosien yliaggressiiviset kaksinkamppailut ja epätoivoiset ohitusyritykset ovat jääneet selkeästi vähemmälle. Sitten tulee tasainen joukko johon kuuluu Rosberg, Button, Webber. Sitten virheherkät ja vain ajoittain nopeat Grosjean, Massa, Perez + loput kuljettajat.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Alonso on paras, Räikkönen on nopein sopivalla autolla, Vettel on kolmas. En ymmärrä, kuinka suomalaiset voivat toistuvasti ohittaa Alonson, vaikka hän tekee jatkuvasti tasaista tulosta autolla, joka ei kuulu nopeimpien joukkoon. Alonso on tallipäällikön unelmakuski.

Jos Ferrari ei kuulu nopeimpien joukkoon, niin mitkä sinne sitten kuuluvat. Ei ainakaan Lotus, se on tullut harvinaisen selväksi tälläkin kaudella. En myöskään ymmärrä miten Alonso voi olla tallipäällikön unelmakuski. Vaatii itselleen täydellisen tallin tuen ja toisen kuskin alistamisen. Tämän johdosta kakkoskuskiksi ei voida ottaa liian hyvää kuljettajaa, jonka johdosta taas tallimestaruus tulee aina jäämään haaveeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös