Mainos

Formula 1 – kausi 2013

  • 591 598
  • 1 881

Ralph

Jäsen
Alonso on paras, Räikkönen on nopein sopivalla autolla, Vettel on kolmas.

No joo, sopiva auto ja sopiva auto. Antakaa Perezille käsiin Red Bull ja antakaa sille lupa ajaa kilpaa, siinä olisi top-3 kuljettaja Alonson ja Räikkösen seuraan. Vettel on toki kova, mutta mielestäni hyötyy liikaa hyvästä autostaan.

Mutta niillä mennään mitä on, Vettel on tämän kauden paras ja se näkyy "pistepörssissä".
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No joo, sopiva auto ja sopiva auto. Antakaa Perezille käsiin Red Bull ja antakaa sille lupa ajaa kilpaa, siinä olisi top-3 kuljettaja Alonson ja Räikkösen seuraan.
Tätä ei voi kukaan osoittaa todeksi, ei edes Perez itse, ennen kuin se on nähty ja tehty. Puheet on helppoja mutta kauden ajaminen mestarin elkein huipputallissa vaatii enemmän kuin niitä puheita ja kuvitelmia. Ja siinäkin on iso ero, olisiko Perez Red Bullilla top 3-kuski nopeudessa ajoittain, varmasti näin mutta miten olisi pitkän kauden ja tasaisuuden sekä kuskin luotettavuuden osalta, saattaisi jäädä kovinkin kauas pistetaulukossa jos huonosti menisi.

Ainahan sitä voidaan sanoa kuten lehdet ja mediat on vuodesta toiseen näitä juttuja täynnä, miten Perez tai Bottas tai Ricciardo tai kuka tahansa lupaava nuori kuski olisivat takuuvarmoja mestaritason kuskeja hyvällä autolla, mutta niin piti Heikki Kovalaisenkin olla ja ei se ihan toiminutkaan homma lupausten ja väläytysten mukaisesti kun se paikka tuli.

Ja tiedän, Perez ei ole Kovalainen jne. mutta ei Perezistä voi noin sanoa muuta kuin täytenä spekulaationa ilman mitään näyttöpohjaa, sen sijaan kaverit kuten Alonso, Räikkönen, Hamilton, Vettel, Button ja vastaavat ovat sen osoittaneet ajamalla hyvän kaluston saadessaan maailmanmestareiksi. Siinä on iso ero, myös Perez tekee sen jos on tehdäkseen ja toivottavasti saa joskus sauman siihen, mutta et sinä tai kukaan muukaan voi vielä tietää vaikka Perez saisi tuollaisessa tilanteessa Red Bullilta kenkää parissa vuodessa jäätyään 100 pistettä tallikaveristaan ja kolaroituaan muutaman kerran liikaa ja ura jatkuisikin esim. Force Indialla tai nykyisen McLarenin tasoisessa autossa. Se sauma maailmanmestaruuteen meni sitten siinä.

Sen vuoksi minä en esim. Valtteri Bottasta nosta monen suomalaismedian tavoin ns. varmaksi tapaukseksi ajamaan maailmanmestaruudesta, kunhan kalusto on hyvä. Tottakai mahdollisuudet siihen on, mutta sen voi vain aika näyttää ja edelleen noita esimerkkejä riittää kuinka nuoruuden lupaukset eivät sitten koskaan realisoidu kun se kovempi kalusto joskus hanurin alle laitetaan.

Minun puolestani sekä Bottas että Perez saisivat nousta tulevaisuuden mestaruustaisteluihin, en sillä sano ollenkaan etteikö heistä siihen saata olla.
 
Viimeksi muokattu:

Dängleri

Jäsen
Jälkiviisaus on aina helppoa, mutta sekä Lotuksen, että Kimin kannalta olisi ollut parempi päästää nopeampi Kimi vain heti Vettelin metsästykseen.

Näinhän on ollut myös Lotuksen tarkoitus, mutta Grosjeanilla kesti 3 kierrosta ymmärtää tallimääräys. Kukaan ei voi tietää varmaksi, olisiko Räikkönen pystynyt ohittamaan Vettelin (esim. Hamilton pidätteli Alonsoa takanaan huomattavasti pidempään), jos olisi ajoissa päässyt Grosjeanin ohi, mutta todennäköisyys olisi ollut huomattavasti korkeampi.

MTV3: Grosjeania käskettiin kolme kertaa Räikkösestä
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Näinhän on ollut myös Lotuksen tarkoitus, mutta Grosjeanilla kesti 3 kierrosta ymmärtää tallimääräys. Kukaan ei voi tietää varmaksi, olisiko Räikkönen pystynyt ohittamaan Vettelin (esim. Hamilton pidätteli Alonsoa takanaan huomattavasti pidempään), jos olisi ajoissa päässyt Grosjeanin ohi, mutta todennäköisyys olisi ollut huomattavasti korkeampi.

MTV3: Grosjeania käskettiin kolme kertaa Räikkösestä

Totta kai määräykset annetaan aina ennen kuin ne pitää toteuttaa. Jos rankis olisi vetänyt autonsa siitä Räikkösen edestä sivuun liian aikaisin olisi Alonso luultavasti päässyt tarpeeksi lähelle ja ohittanut hänet. Tosiasiassa Räikkönen ei ollut tarpeeksi lähelle tekemään ohitusta ranskiksesta ennen kuin se ohitus tapahtui.

Itseäni vituttaa tosi paljon se, että Räikkösen kohdalla pienetkin vastoinkäymiset ja "vastoinkäymiset" ovat aina täysin tallin ja tallitoverin syytä. Kimi taas itse on jumalasta seuraava. Kimi on tosi kova jätkä ja ei kaipaa tommoista paapomista.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Totta kai määräykset annetaan aina ennen kuin ne pitää toteuttaa. Jos rankis olisi vetänyt autonsa siitä Räikkösen edestä sivuun liian aikaisin olisi Alonso luultavasti päässyt tarpeeksi lähelle ja ohittanut hänet. Tosiasiassa Räikkönen ei ollut tarpeeksi lähelle tekemään ohitusta ranskiksesta ennen kuin se ohitus tapahtui.

Tuskinpa. Räikkönen oli kyllä tarpeeksi lähellä jolloin jo valmiiksi kuluneista renkaista lähti se viimeinenkin terä. Kimi olisi päässyt ainakin kahden viimeisen kierroksen ajan kokeilemaan Vettelin ohitusta ihan lähietäisyydeltä, mutta nyt loppui kierrokset kesken.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Totta kai määräykset annetaan aina ennen kuin ne pitää toteuttaa. Jos rankis olisi vetänyt autonsa siitä Räikkösen edestä sivuun liian aikaisin olisi Alonso luultavasti päässyt tarpeeksi lähelle ja ohittanut hänet. Tosiasiassa Räikkönen ei ollut tarpeeksi lähelle tekemään ohitusta ranskiksesta ennen kuin se ohitus tapahtui.

Tästä minä juuri puhuinkin. Ei se olisi tallia(kaan) hirveästi haitannut jos Alonso olisi Grosjeanin ohittanut. Ykkös- ja nelossija olisi tuonut enemmän pisteitä kuin nyt tulleet kakkos- ja kolmossija. Ainut häviäjä olisi ollut Grosjean, jonka palkintopallipaikka oli uhattuna, mutta hän olisi ansainnutkin vähän pettymystä niin monien mokien jälkeen. Nyt Lotus jätti käyttämättä kaksi saumaa saada pistetaulukon ykköstä kiinni pisteissä. Ei otettu riskiä renkaiden kanssa, vaan Kimi tuli varikolle ja Grosjean töpeksi jopa kysymällä radioon "Onko Kimi minua nopeampi?" Ranskis ajoi hyvin ja ansaitsi pisteensä, mutta vituttaa kun ei totella sitä mitä sinne radioon sanotaan. Ylimielisiä kaikki tyynni. Jos ei muuta harmia käynyt niin nyt ainakin joudutaan väittelemään mitä olisi voinut käydä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kimi on tosi kova jätkä ja ei kaipaa tommoista paapomista.
Tuosta tulikin mieleen, että vaikka esim. Mika Salo heti kisan tauottua ennusteli Kimin menevän haukkumaan tallin, Kimihän ei ottanut minkäänlaista stressiä tai lämpöä tilanteesta.

Kimi ei edes tiennyt mistään tallimääräyksistä, ja sanoi yllättyneensä Grosjeanin päästäessä hänet ohi. Haastattelussa ei myöskään vihjannutkaan, että olisi ollut pettynyt tallin toimintaan. Tuossa jälleen yksi niistä piirteistä, joka tekee Kimistä nimenomaan kivikovan ns. old school -kuskin, eli ei se kaveri tuollaisessa tilanteessa edes mieti tallimääräyksiä vaan sen sijaan yllättyy sellaisesta.

Totta on että Kimiä olisi palvellut pääseminen nopeammin Grosjeanin ohi, mutta jos kuskilla ei edes omaan päähänsä tullut tuo määräys kesken kilvanajon, niin kyllä yleisökin voisi ottaa asiat sellaisenaan ja lopetella eilisen murehtimisen.
 

Dängleri

Jäsen
Tosiasiassa Räikkönen ei ollut tarpeeksi lähelle tekemään ohitusta ranskiksesta ennen kuin se ohitus tapahtui.

Tähän vahva eriävä mielipide. En tiedä onko mahdollista jostain nähdä kuskien kierrosaikoja, mutta Kimi oli jo pari kierrosta ennen ohitusta sellaisella etäisyydellä, että Grosjeanilla oli vaikutus Räikkösen aikaan. Jos joku löytää jostain kierrosajat, niin siinä ois faktaa tarjolla.

Mutta edelleen - vaikka Räikkönen olisi päässyt 2-3 kierrosta aiemmin Grosjeanista ohi, ja sen myötä Vettelin kantaan kierroksen tai kaksi aiemmin, ei olisi välttämättä taannut sitä, että ohitus olisi onnistunut, joten siinä suhteessa asialla spekulointi on turhaa.
 

Hönde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Real Madrid
Olisihan Kimi voinut päästä Grosjeanin edelle aikaisemmin, mutta toisaalta taas Kimi jäi ensimmäisen stopin jälkeen pahasti jumiin, jossa menetti aikaa. Samalla Grosjean veti kovia kierroksia ja näin pääsi Kímin edelle. Joka tapauksessa ennen kaikkea hyvä suoritus Lotukselta ja todella tärkeät pisteet. Saivat hyvin kiinni Mersua ja Ferraria.

Vettel on kyllä kova luu tällä hetkellä ja vaikea lyötävä. Eilenkin osoitti heti startista alkaen kuka on ykkönen. Tässä tilanteessa siis tuo kakkossija ei hirveästi lämmitä, koska piste-ero kasvoi. Kimiltä kuitenkin taas hyvä kisa ja 26. perättäinen pistesija. Nyt, vaan pitäisi niitä voittoja taas alkaa tulemaan.

Pakko mainita vielä loppuun tuo Jules Bianchin tilanne. En tiedä miten tuollainen voi edes olla mahdollista. Aikamoista puuhastelua siis ratavirkailijoilta. Jokainen voi vain kuvitella mitä olisi tapahtunut, jos joku olisi tullut siihen paikkaan noin 300 km/h. Jälki olisi ollut aika ruman näköistä. Onneksi tällä kertaa selvittiin ilman mitään vahinkoja.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Alonso on paras, Räikkönen on nopein sopivalla autolla, Vettel on kolmas. En ymmärrä, kuinka suomalaiset voivat toistuvasti ohittaa Alonson, vaikka hän tekee jatkuvasti tasaista tulosta autolla, joka ei kuulu nopeimpien joukkoon. Alonso on tallipäällikön unelmakuski.

Itseasiassa aika totta, toisaalta Alonsolla ei ole nyt moneen kauteen ollut kunnollista tallikaveria joka antaisi kunnon vastusta joten suoraan ei autonkaan iskukyvystä voi sanoa onko se lähellä voittaja-autoa vai tekeekö Alonso siitä vain niin hyvän vai onko Massa vain niin surkea, että Alonson otteet vain näyttävät hyviltä. Jokatapauksessa tosiaan Suomessa aika aliarvostettu kuski.

Toinen jonka tähän laskisin on Hamilton. Ehkä jopa koko joukon nopein. Ehkä tuo rengasääntö ei vain ole ihan optimi tällähetkellä ja tallikaan aivan oikea nykytilanteeseen. Mclarenin vauhti tippui heti kun lähti ja toisaalta taas Mersun noussut, onko sitten sattumaa vai osaako tehdä autosta myös nopeamman, jokatapauksessa yksi kovimpia silti. Alonsoa, Hamiltonia, Vetteliä ja Kimiä ei suoraan kyllä voi järjestykseen pistää, pitäisi kaikkien ajaa samassa tallissa että saadaan tähänkin riittaan ratkaisu.


Kimistä vielä sen verran että jännät nuo huhut ettei edes palkkoja ole ajallaan maksettu ja saattaisi jopa lähteä kesken kauden tallista. Toivottavasti edes kehitykseen riittää rahaa ja resursseja. Alkaa olemaan aika selviä että Kimi joko ajaa Redbullilla tai sitten taitaa F1 taas jäädä. Ei taida oikein olla kärkitalleissa muualla paikkaa vapaana. Buttonin tilalle ehkä, vai onko hänelläkin sopimus vielä ensikaudesta? toisaalta tallin nopeus ei meinaa riittää..
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
En viitsi tässä vaiheessa avata ensikauden ketjua, joten spekuloin tänne hieman ensikauden kuskipalettia jokaisen tallin osalta.

Marussia:

Max Chilton

Vaikea nähdä, että Marussian ja Chiltonin suhde jää yhteen kauteen, koska tuolla sponsori tilanteella tuskin on ongelmia. Siihen päälle vielä isäpapan taskuista taitaa tarvittaessa irrota rahaa. Nuori kaveri muutenkin ja vaikka otteet tälläkaudella ovat olleet todella heikkoja esim. tallikaveriin verrattuna, niin uskon aika vahvasti jatkoon myös ensikaudella.

Tio Ellinas

Kyproksen mahdollinen ensimmäinen F1 kuski. Lahjoja on ihan kohtuullisen hyvin ja näkisin hänet ehkä jopa ensikaudella Marussian ratissa. Ajaa nyt Silverstonessa testeissä Marussian autolla ja mahdollisesti siellä vakuuttamalla ensikauden paikka voi olla lähdellä. Olen siinä käsityksessä, että sponsori tilannekkin on ihan kohtuullisen hyvä. Ellinas johtaa GP3 sarjaa, jota on ajettu nyt puolet. Hän on vakuuttanut minut eniten siitä, että vaikka joka kisassa on ollut eri voittaja, niin todella tasaisen kauden aikana Ellinas on ollut se tasainen kaveri ja ajanut hyviä pisteitä joka kisasta. Muilla on taas ollut hutejakin joukossa.

Rodolfo Gonzalez

Venezuelalainen Gonzalez on ajanut tämän kauden Marussian testikuskina ja varmasti omaa kohtuullisen hyvät sponssit. Jos hän paikan saisi, niin voisi kutsua todelliseksi maksukuskiksi, koska ei ole näyttöjä oikeastaan mistään. Ajanut nyt kolmissa vapaissa harjoituksissa tälläkaudella. Ei tuskin pystyisi Bianchin kaltaiseen Caterhamin haastoon, mutta rahaa varmaan toisi ja sehän Marussialle kelpaa.

Jules Bianchi

Itse näen hänet ensikaudella jo kovemmassa tallissa. Kuitenkin jos jäisi ilman paikkaa Ferrarilta tai Force Indialta, niin varmaan jatkaa Marussialla. Varsinkin jos Marussia vaihtaa Ferrarin moottoreihin. En usko hänen kohdallaan Ferrari paikkaan, mutta Force India paikkaan aika vahvasti.

Caterham:

Charles Pic

Picillä on sopimus ensikaudesta ja tehnyt tänävuonna hyvää työtä. Saanut varsinkin alkukaudesta Bianchilta kovaa haastetta, mutta ajaa kuitenkin hyvin tuolla kalustolla tosin kuin tallikaverinsa.

Alexander Rossi

Jenkki kuski on oma veikkaus van der Garden korvaajaksi vaikka moni Suomalainen odottaa Kovalaista. Rossi ei ole mitenkään häikäissyt GP2 sarjassa Caterhamin autolla, mutta ei ole ollut mikään aivan turistikaan kun olen noita katsonut. On Caterhamin testikuski, josta on hyvä nousta kisakuskiksi.

Heikki Kovalainen

Aika huvittavaa jos vielä Kovalainen Caterhamille palaa, mutta onhan se mahdollista. Jotenkaan en kuitenkaan kovinkaan vahvasti jaksa uskoa siihen.

Varmaan voi ola muitakin mahdollisuuksia, mutta itse näen valinnan tulevan näistä. van der Garden en näe jatkvan mitenkään.

Toro Rosso:

Daniel Ricciardo

Ollut ehdottoman vakuuttava viimeaikoina ja Kimin mennessä Red Bullille jatkanee Toro Rossolla ensikauden. Lahjoja on, mutta saako sitten jossain vaiheessa mahdollisuutta muualta on eri asia. Uskon kuitenkin vahvasti jatkoon.

Antonio Felix da Costa

Formula relluissa hyvää jälkeä tekevä da Costa kuuluu tuohon Red Bullin akatemiaan ja näkisin hänet jo ensikaudella Toro Rossolla. Ricciardon saadessa Red Bullin paikan, niin on varmasti Toro Rossolla.

Jean-Eric Vergne

Vergne on myös väläytellyt tälläkaudella, mutta oikeastaan katuradoilla. Kuitenkin normiradoilla jäänyt selvästi Ricciardon varjoon. Jos Ricciardo saisi tuon Red Bull paikan, niin jatkaa varmaan Toro Rossolla, mutta mahdollisesti Vergne jää ilman paikkaa.

GP3 ajajat Daniel Kvyat ja Carlos Sainz jr. ei ole valmiita ajajia ykkösiin vielä vaikka nyt nuo testit saakin.

Williams:

Valtteri Bottas

Eiköhän Bottaksen jatko ole aika varma ensikaudeksi. En usko, että Williams ensinäkään olisi Bottakseen käyttänyt niin paljon aikaa jos hommat jäisi tähän yhteen kauteen ja toisekseen on soittanut mm. tuolla Kanadan aika-ajolla, että jos auto vaan saadan edes viimekauden tasolle, niin hyviä tuloksia on odotettavissa.

Pastor Maldonado

Maldonadoa on huhutta moneen kertaan Lotukselle, mutta on ne tyrmännyt myös. Veikkaan jatkoa Williamsilla, mutta Lotukselle siirto ei ole mahdotonta.

Felipe Nasr

Tosi lupaava nuori brassi, joka on GP2 sarjan toisena. Olen ymmärtänyt, että hänellä on hyvät tukijat, joten se olisi vain plussaa Williamsille, joka on hieman ahdingolla myös. Maldonadon korvaaja voisi hyvin olla.

Stefano Coletti

GP2 sarjan kärkimies. Monacolainen luultavasti omaa myös sponsseja. Tai mistä minä tiedän, mutta luulisin niin.

Force India:

Jules Bianchi

Pidän melkovarmana tätä. Di Restan korvaa loistavasti ja Bianchi on osoittanut olevansa nopea ja myös tuttu tallille jo entuudestaan.

Felipe Nasr

Williams ja Force India voisi olla vaihtoehdot tälle.

Stefano Coletti

samat kuin Nasr

Paul Di Resta

Jos ei jostakin syystä Ferrarille mene, niin jatkanee tallissa.

Adrian Sutil

Mahdollista jatkaa. Nopea, mutta myös ailahtelevainen. Hyvin mahdollinen jatkaja.

Sauber:

Todella huono on Sauberin tilanne ja saa nähdä onko Sauberia edes enään ensiakudella.

Esteban Gutierrez

Nuori lupaava Mexicolainen saanee toisen mahiksen. Tämä kausi ollut kalustoon nähden sellainen ihan ok suoritus, kun kuitenkin tulokaskuski.

Robin Frijns

Hollantilainen testikuski on mahdollisuus, mutta tarvitsee varmasti sponsseja.

Nasr ja Coletti voisi olla myös tähän vaihtoehdot.

Mercedes:

Lewis Hamilton

Nico Rosberg

Tämä on selvä.

Lotus:

Nico Hulkenberg

Hyvä vaihtoehto Lotukselle jos Kimi lähtee. Ehdottomasti lupaava kuski ja niiinhän huhut kertoilevat, että penkkiäkin olisi jo sovitettu, mutta uskokoon ken tahtoo. Grosjeanin huonot otteet olisi voinut tuoda Hulkenbergin Lotukselle jo tälläkaudella, mutta toistaikseksi Grosjean vielä pelasti tilanteen.

Pastor Maldonado

Lotus ottaisi varmasti mielellään Pastorin nopeuden ja isot sponssi massit. Tämä on kanssa pyörinyt pitkään jo huhuissa, mutta niitähän nyt aina riittää.

Romain Grosjean

Jos pystyy nyt jatkamaan noita Saksan kaltaisia otteita, niin jatkanee Lotuksella myös ensikaudella. Jos ei, niin varmasti saa monoa.

Kimi Räikkönen

Jotenkin kaikki huhut vievät nyt niin vahvasti Räikköstä Red Bullille, että ne jaksa uskoa Kimiä Lotuksella enää tämän kauden jälkeen. Katsellaan.

Davide Valsechhi

Testikuski Valsechhi varmasti on vaihtoehto mikäli Kimi ja Romain vaihtuu ja Maldonado ei lähde Williamsilta. Näen tämän skenaarion epätodennäköisenä.

McLaren:

Jenson Button

Onhan niitä Buttonin motivaatio ongelma juttuja ja että ensikausi jäisi väliin kuullut, mutta en usko. Uskon, että tuo Honda homma pitää Buttonin formuloissa vielä ainakin 2-3 kautta.

Sergio Perez

Perezissä on ainesta ja ehdottomasti jatkaa McLarenilla.

Ferrari:

Fernando Alonso

Jatkaa.

Paul Di Resta

Pidän häntä Massan korvaajana. Tehnyt tälläkaudella hyvää työtä ja vielä omaa italian juuria, niin voisin lyödä jonkun sortin vedon tästä.

Nico Hulkenberg

Huhuissa pyörinyt, mutta uskon Di Restan olevan hieman edellä vaihtoehdoissa.

Felipe Massa

Taitaa ura olla paketissa jos ei saa kunnon ryhtiliikettä aikaiseksi.

Red Bull:

Sebastian Vettel

varma.

Kimi Räikkönen

Kimi täydentäisi mielenkiintoisimman kuljettajaparin ensikaudella ja itseasiassa muutenkaan pitkään aikaan. En usko, että Red Bull jättää Kimiä ottamatta. Luulen myös Kimin haluavan ajaa Red Bullilla.

Daniel Ricciardo

Kimin haastaja, joka on kova kuski, mutta ei vaan läheskään Kimin tasoinen. Tulevaisuuden lupaus kuitenkin ehdottomasti.

Vergneen en usko oikeastaan yhtäkään prossaa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Pakko mainita vielä loppuun tuo Jules Bianchin tilanne. En tiedä miten tuollainen voi edes olla mahdollista. Aikamoista puuhastelua siis ratavirkailijoilta. Jokainen voi vain kuvitella mitä olisi tapahtunut, jos joku olisi tullut siihen paikkaan noin 300 km/h. Jälki olisi ollut aika ruman näköistä. Onneksi tällä kertaa selvittiin ilman mitään vahinkoja.

Jos ymmärsin sen oikein niin minusta tuo oli sellainen ei-kenenkään-vika. Kuskien pitää jättää keskeytyksen jälkeen autosta vaihde vapaalle ja ratti kiinni, muuten tulee sakot. Bianchi teki näin, ainoa ongelma oli vain että auto jäi loivaan mäkeen. Vielä kun autosta iski liekkiä niin ei Bianchi viitsinyt jäädä autoon istumaan jarrupolkimen päälle. Siinä paikassa on jonkin verran matkaa ratavirkailijan pisteeseen, joten sekunnissa eivät siihen kerenneet laittamaan hinausköyttä kiinni tai työntämään autoa. Sammuttimen kanssa oltiin nopeasti paikalla, mutta sekään ei yksinään saa sitä siitä pois kun sammutinta ei saa laskea maahan pois käsistä. Sitten kun traktori tuli lähelle, oli auto jo valumassa alamäkeen eikä siihen enää ehdi väliin.

Itse ymmärsin että näin kävi, vai tökkäskö ne sen auton radalle sillä traktorilla?
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voiko noista Daniel Ricciardon kommenteista päätellä jo jotain? Mies sanoo tuoreessa haastattelussa, että ei usko omiin tai Vergnen mahdollisuuksiin päästä Red Bullille. "Maailmanmestaritalli haluaa maailmanmestarin".
 
Viimeksi muokattu:

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Voiko noista Daniel Ricciardon kommenteista päätellä jo jotain? Mies sanoo tuoreessa haastattelussa, että ei usko omiin tai Vergnen mahdollisuuksiin päästä Red Bullille. "Maailmanmestari talli haluaa maailmanmestarin".

Mielestäni tässä todetaan vain se, että Red Bull haluaa Räikkösen ja se on ihan Kimistä itsestään kiinni haluaako hän lähteä. En usko, että Kimi on vielä päätöstään tehnyt.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielestäni tässä todetaan vain se, että Red Bull haluaa Räikkösen ja se on ihan Kimistä itsestään kiinni haluaako hän lähteä. En usko, että Kimi on vielä päätöstään tehnyt.

Kimin kohdalla voisi veikata että kyse on lähinnä siitä mitä siihen sopimukseen pienellä präntillä on kirjoitettu, kimi kun ei välttämättä halua kokoajan olla kaikissa PR tilaisuuksissa ja antamassa haastatteluja. Muuten varmaan nimi olisikin jo nyt papereissa.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni tässä todetaan vain se, että Red Bull haluaa Räikkösen ja se on ihan Kimistä itsestään kiinni haluaako hän lähteä. En usko, että Kimi on vielä päätöstään tehnyt.

Mikähän muuten mahtaa olla Sebastien Buemin tilanne - jos Red Bull ja Räikkönen eivät pääse sopimukseen, voisiko Red Bullin nuorten kuljettajien kehitysohjelmassa mukana ollut Buemi saada paikan? Ajoi mun mielestä ihan asiallisesti Toro Rosson aikoinaan ja varmaan sveitsiläisenä omaa sponsoripotentiaaliakin tarvittaessa.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Mikähän muuten mahtaa olla Sebastien Buemin tilanne - jos Red Bull ja Räikkönen eivät pääse sopimukseen, voisiko Red Bullin nuorten kuljettajien kehitysohjelmassa mukana ollut Buemi saada paikan? Ajoi mun mielestä ihan asiallisesti Toro Rosson aikoinaan ja varmaan sveitsiläisenä omaa sponsoripotentiaaliakin tarvittaessa.

Ei. Ricciardo saa paikan jos Kimi ei sitä ota tai saa. Siitä voin lyödä vaikka vetoa.
 

Dängleri

Jäsen
Alkoipahan taas viduttamaan tuo suomalaisille niin tyypillinen pessimistisyys ja dissaaminen, kun luin Maikkarin sivuilta F1-uutisia:

Joku MTV3:n bloggaaja Dimitris Papadopoulos (neverhööd) suitsuttaa avoimesti Valtteri Bottasta omassa Bottas the team player - blogikirjoituksessaan;

On selvää, ettei hänen läsnäolonsa tämän kauden F1:ssä jää huomaamatta. Hän saattaa olla jo muiden tallien kiikareissa ja voisi täyttää isoja saappaita jo nyt.

Mitä sitten kirjoittaakaan tämä meidän kotimainen formulajournalismin ylijumala ja kaikkitietävä Erkki Mustakari omassa Yksi väläys ei riitä -blogikirjoituksessaan:

Valtteri Bottas elää nyt juuri sitä vaihetta urallaan, missä on pakko antaa näyttöjä ja saada tarkkailijat uskomaan, että hänessä on sitä jotakin. Nopeus, varmuus, virheettömyys ja tallikaverin lyöminen ovat asioita, jotka tarkkailijoiden mielestä ovat itsestäänselvyyksiä. Ne eivät vielä merkitse sitä, että ura saa jatkoa. Riippumatta Williamsin autoon liittyvästä hitaudesta, sellaiset lopputulokset kuin 14-11-13-14-16-12-14-12 ja 16 eivät saa ketään ihan oikeasti syttymään.

Jotenkin niin väsynyttä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Bottaksen suoritusta arvioitaessa varmasti monia sekoitaa se että Williamsin odotettiin olevan yhtä hyvä auto kuin viime vuonna, mitä se ei yllättäen ollutkaan. Toisekseen Pastor Maldonado tiimikaverina johon nyt vertailuja on tehtävä, on hyvinkin vaikea kuski tuollaiseen vertailuun. Välillä Pastori väläytteli loistavia otteita kuten viime kaudella, mutta välillä sitten taas esitykset ovat susipaskoja.

Todennäköisesti Mustavaris odotteli Bottakselta jotain samanlaista dominointia kuin mitä Nico Rosberg esitti Williamsilla Alexander Wurzia vastaan, joka oli astetta heikompi rattimies kuin Venezuelan kulmakarva.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toki Bottaksen suorituksista on vaikea hirveästi innostua, kun pistesaldo on tasainen nolla ja kisoissakin keskimääräinen ajovauhti riittää juuri siihen "Kovalaisen paikalle" eli mutasarjan kärkeen. Tuskin Heikkikään kuskina huononi mennessään Lotukselle (myöh. Caterham), mutta kun on kolme vuotta 19. (ilman muiden keskeytyksiä), niin eihän fiilis kuskista kovin hyvä voi olla.

Ja se ikuinen totuus edellisen kisan vaikutuksesta on mielikuvatasolla iso. Aika moni palkkaisi tällä hetkellä mieluummin jopa Grosjeanin kuin Massan, jonka avuton suoritus Nürburgringillä sai aikaan lähinnä myötähäpeää.

--

Sinänsä huvittavaa on nyt se, että tallimääräyksiin suhtaudutaan myönteisemmin kuin koskaan, kun niitä oletetaan käytettävän Räikkösen hyväksi. Aiemmin sympatiat on herkästi kerännyt se Barrichello/Massa/Webber, joka on ajanut hyvää kisaa ja joutunut väistämään.
 

Pajicz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pirkkalan Pingviinit
Ei. Ricciardo saa paikan jos Kimi ei sitä ota tai saa. Siitä voin lyödä vaikka vetoa.

Näin olen itsekin ajatellut, mutta toisaalta herran tallikaveri Vergne on ajanut tällä kaudella paremmin kuin Ricciardo, joten en välttämättä kauhean isoja summia laittaisi tiskiin.

Toivottavasti kuitenkin tuo paikka kuuluu Kimille ensi kaudella, ainakin esitysten perusteella pitäisi.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Näin olen itsekin ajatellut, mutta toisaalta herran tallikaveri Vergne on ajanut tällä kaudella paremmin kuin Ricciardo, joten en välttämättä kauhean isoja summia laittaisi tiskiin.

Olen tästä erimieltä. Vergne toki ajoi vakuuttavasti Monacossa ja Kanadassa, mutta muuten Ricciardo ollut kokoajan selvästi nopeampi. Siihen lisätään vielä se, että Webber tallin sisällä suosittelee Red Bullia ottamaan Ricciardon. Toki tuskin hirveästi painaa valinnassa, mutta kuitenkin hieman jos ruvetaan vertaamaan Ricciardoa ja Vergneä. Mutta oli miten oli, niin Kimiä myöskin täällä toivotaan.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vergnen ja Ricciardon suhde on siinä mielessä ristiriitainen, että "kaikkien" mielestä Ricciardo on edellä, mutta viime kaudella Vergne kokosi enemmän pisteitä ja koonnut myös tällä kaudella. Eli vaikka aika-ajotilasto olisi millainen, niin kyllä se pistetilasto vähintäänkin harmittaa.

Webber nyt toki suosittelee maanmiestään.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Joku MTV3:n bloggaaja Dimitris Papadopoulos (neverhööd)

Ihan hyvin kärryillä oleva freelance-insider -toimittaja, kirjoittaa myös isoille kv-julkaisuille. Ehkä noista maikkarille tulevissa jutuissa vaan vetää (tai on pyydetty vetämään) kotiinpäin rajusti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös