Formula 1 – kausi 2013

  • 591 281
  • 1 881

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Lotus ei vaan kulje ollenkaan, rengasetu taisi kattaa vain pari ekaa kisaa kunnes muut sopeutuivat. Bottakselta en odottanut mitään erityistä kun auto on mitä on, sade olisi auttanu Valtteria edes saaman muutaman pisteen.

Tuota "rengasetua" on tietenkin vähän vaikea hyödyntää tuollaisessa tilantessa, missä edelläajavien hitaus pudottaa Lotuksen pois kärjen tuntumasta. Räkä kyllä pystyi ajelemaan huomattavasti pidempään pehmeällä seoksella kuin muut, mutta eipä siitä hirveätä hyötyä ollut. Tosin tuon "rengasedun" merkitystä on mielestäni Lotuksen kohdalla hiukan liioiteltu maikkarin taholta että saadaan Lotus näyttämään todellisuutta paremmalta. Todellista etua siitä on niissä tapaukissa kun pystytään tekemään se yksi varikkokäynti muita vähemmän kärsimättä kohtuutonta aikatappiota radalla. Näin kuitenkin käy aika harvoin johtuen monista asioista kuten lähtöpaikasta, käytössä olevista seoksista, lämpötilasta yms. Muutamissa tapauksissa Lotus on jopa mielestäni kärsinyt tästä "rengasedustaan" kun ovat pitäneet autoa pidempään radalla muiden vaihtaessa uudet ja nopeammat renkaat alle. Tämä yhdistettynä siihen että Lotuksella säädöissä ei panosteta ilmeisesti suoranopeuksiin(vaikeuttaa DRS-ohituksia) tuntuu jotenkin aika turmoilliselta ja ihmettelenkin mikseivät kokeile erilaista lähestymistapaa.

Jännä muuten huomata että pitkästä aikaa Kanadan GP ilman turva-autoa--->tylsin kisa miesmuistiin
 

JofaPlayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pahin mahdollinen tulos Kimin kannalta. Vettel 1 Alonso 2 ja Kimin takaa tulevat nimet vieläpä mahdollisimman korkealla tänään tuloslistalla. Kimillä (tai no autolla&tiimillä) meni oikeastaan kaikki pieleen koko viikonloppuna joten tästä kisasta ei kyllä mitään osaa sanoa onko Lotus oikeasti tippunut yhtään kyydistä vai ei. Mersu kyllä on löytänyt uutta kisavauhtia yllättäen pienimuotoisen testisession jälkeen. Toivottavasti uskaltavat rankaista jollain kirpeämmällä rangaistuksella kuin pienillä sakoilla rahaa täynnä olevaa tallia. Bottas teki varmasti sen minkä pystyi kuivalla kelillä ja kyllä alkukausi on mennyt täysin Valtterille jos vertaa tallikaveriin. Tollasilla pienillä voitoilla se ura sitten aukeaa, tosin nykyään entistä vaikeampi kivuta talleissa ylöspäin koska maksukuskit.

Juuri tulleen tiedon mukaan on ratavirkailija menehtynyt juuri kisan loputtua, kun on ilmeisesti jäänyt Gutierrezin autoa nostaneen nosturin alle, koska pudotti radiopuhelimensa ja kyykistyi nostamaan sitä tms. Pistää aina miettimään miten pienestä se voi olla kiinni ja kuinka 'turha' kuolema voi joskus olla. Sekunti sinne tai tänne Gutierrezin auton nostamisessa, niin ehkäpä mitään ei olisi tapahtunut. Viimeksi on ratavirkailija menehtynyt kisaviikonlopun aikana yli 10 vuotta sitten. Maikkari jo hehkutti uutisessaan jotain twitterkuvia tapahtuneesta, onneksi olivat poistaneet twitteristä. Toivottavasti mies nautti viimeisestä kisastaan vaikkei kovin kummoinen sisällöltään ollut.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Tollasilla pienillä voitoilla se ura sitten aukeaa, tosin nykyään entistä vaikeampi kivuta talleissa ylöspäin koska maksukuskit.

Niin no, eivät nämä maksukuskit tuolla "ylhäällä" kovin kauan tällä tahdilla pysy. Esimerkiksi Grosjean voi tallipäällikön jutuista huolimatta olla siinä liipaisimella.


Juuri tulleen tiedon mukaan on ratavirkailija menehtynyt juuri kisan loputtua, kun on ilmeisesti jäänyt Gutierrezin autoa nostaneen nosturin alle, koska pudotti radiopuhelimensa ja kyykistyi nostamaan sitä tms.

Oli kyllä yllättävä ja samalla harmillinen juttu. F1:ssä taistellaan sekunneista ja niiden murto-osista, jolloin ratavirkailijatkin pyrkivät tekemään kaiken mahdollisimman ripeästi. Nyt huono onni puuttui peliin karmealla tavalla. Onneksi nämä eivät nykyään kovin yleisiä tapaturmia ole, joskin ne vähätkin saisivat loistaa poissaolollaan.

Maikkarilta todettiin jossain toisessa uutisessa Lotuksen tekevän Aero-testejä ennen ensi kisaa. Liittyvätkö nämä suoravauhtiin vai enemmän kisan jokaiselle osa-alueelle? Jotain muitakin päivityksiä olisi uutisen mukaan tulossa, joten kaiken mennessä kohdilleen vauhtia alkaa taas löytymään. Harppausten pitää kuitenkin olla merkittäviä, koska muutkin tallit pyrkivät parantamaan jatkuvasti.

Onhan se ihan laskettavissa, että "rengasetu" ei enää olekaan etu kun muut ajavat 1-3 sekuntia kovempia kierrosaikoja. Se, että olet 15 kierrosta pitempään radalla saamalla 2s per kierros tukkaan tekee eroksi niin isoja aikoja, ettei niitä vain saa millään taktiikalla kiinni. Kyllä ne voitot pitää tulla ihan ajamalla, joten Lotuksella on peiliin katsomisen paikka.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Harmi homma tuo kuolemantapaus. Ratavirkailijat, lippumiehet jne. ovat vapaaehtoisia ja ilman heitä näitäkään kisoja ei voitaisi järjestää. Mutta noissa hommissa pääsee näkemään lajin ja koko sirkuksen todella läheltä, joten ihan mieluisaa hommaa se kaikesta huolimatta on. Nyt vain oli todella huonoa tuuria ja ilmeisesti parin sattuman summa, vaikka supervarovaisia joka asiassa pyritäänkin olemaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Todella tylsä kisa, ohituksia kyllä tuli mutta ei mitään sykähdyttävää taistelua. DRS päälle ja ohi, siinä se.

Jep, ei mikään sykähdyttävin kisa. Mutta mun mielestä DRS:llä ei menty pitkällä suoralla niin heittämällä ohi kun edellisvuosina, monissa tilanteissa potku riitti vain rinnalle ja sitten katsottiin kumman kantti kestää, yleensä puolustava joutui ottaa vähän huonompaa keskilinjaa mikä tiesi huonompaa linjaa pääsuoralle ja kun tässä pysyi iskuetäisyydellä niin ainakin Ferrarit meni monesti siinä pääsuoralla ohi ja vielä ulkoa mikä oli järkevää 1. mutkan ajolinjankin kannalta.

Toivottavasti Räikkösellä on jo Red Bullin soppari taskussa, alkaa vituttamaan Lotuksen huima rengasetu yhdistettynä näihin noin 7 sekunnin varikkopysähdyksiin kun paskaa kautta ajava McLaren vetää 2-3 sekunnin pysähdyksillä.

_
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Vetteliä ei saisi päästää paalulle tai sitten Alonson on lähdettävä joko viereltä tai kakkosrivistä koska muuten se perkele karkaa horisonttiin.

Massaa tuli kirottua lauantaina, aivan kuten Monacossakin, mutta itse kisassa hän osallistui Alonson kanssa "overtaking-festival"eihin. Paljon parempaan täytyisi silti pystyä koska noilla sijoilla ei auteta valmistajien mestaruutta tavoittelevaa Ferraria.

Vettel on melkein jopa pelottavan kaukana pisteissä mutta jospa se epäonni iskisi häneenkin vielä.

Ratavirkailijan menehtyminen on todella ikävä tapaus. Kompastui renkaan alle kurottaessaan pudonnutta puhelinta? God has a wiced sense of humor.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ratavirkailijan menehtyminen on todella ikävä tapaus. Kompastui renkaan alle kurottaessaan pudonnutta puhelinta? God has a wiced sense of humor.

Wicked? Ikävä tapaus tosiaan.

Tylsä kisa. Räikkösellä meni sitten kaikki päin persettä, koko kisan kruunasi tuo yli 7 sekunnin pysähdys jossa varikkomies tiputti auton tunkilta. Noita ei vaan saa tapahtua. Red Bull/Ferrari vetää pysähdykset jatkuvasti 2.5-3.5 sekuntiin. Nyt ne Monacon menetetyt pisteet nousevat vielä arvokkaammaksi, ero Vetteliin on kasvanut jo pelottavan isoksi.

Massa otti pisteitä Kimiltä pois, milloin RG ottaa pinnoja Vetteliltä/Alonsolta? Tällä hetkellä tuo Kimin mm-taisto tuntuu aikamoiselta tappelulta tuulimyllyjä vastaan, mutta kaikki on auki. Nyt vaan tarvitaan Vettelille pari huonompaa kilpailua ja Kimille isot pisteet niistä. Harmi että RB harvoin tunaroi.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nyt vaan tarvitaan Vettelille pari huonompaa kilpailua ja Kimille isot pisteet niistä. Harmi että RB harvoin tunaroi.

Niinpä, toisaalta Red Bullilla on ihan hyvä track record näissä karkeloissa. Mitä nyt joskus Vet-Web ottaneet yhteen ja Rellun laturit poksahdelleet, mutta mestaruuksia nosteltu kauden päätteeksi. Lisäksi Kimin puolesta ei voi toivoa edes sade/hasardikelejä, joissa voisi tulla hyvin pistevoittoja tuurin osuessa kohdilleen, koska auton vauhti vain kärsii märällä. Eli pitäisi ajaa voittoja kuivan kelin kisoissa, joissa Vettel on varmasti vahva joka radalla. Esim. Ferrarilla vähän heittelee vauhti radasta toiseen, joten Alonsoa vastaan on ihan hyvät mahikset. Ja Vettelin etu on vielä se, että Alonso ja Kimi vie toisiltaan pisteitä, sekä Mersut alkaa härkkimään kärkeä.

Toisaalta nyt oli pari huonoa kisaa ja mielet maassa. Kimille yksi voitto ja Vettelille pieni epäonnistuminen niin vedellään ylävitosia täällä.
 

Hönde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Real Madrid
Ei olisi uskonut, että eilen ajettiin Kanadn Gp. Yleensä tämä kisa on ollut yksi kauden parhaista, mutta tästä kisasta ei voi näin sanoa. Kisa oli Vettelin todellista ylivoimaa ja muistutti vähän kauden 2011 kisoja. Lisäksi erot kasvoivat isoiksi ja myös varikkostoppeja tehtiin vähän, joten sekään ei tuonnut mitään väriä kisaan. Giero van der Garden sähläilyt olivat läpi viikonlopun ja myös kisan ajan aika surkuhupaisaa katsottavaa. Pitikö tällainen kaveri ottaa oikeasti Heikin tilalle?

Nyt uhkaa pahasti näyttää siltä, että Red Bull ja Vettel karkaavat muilta. Mersuilla ja Ferrarilla löytyy kyllä kyytiä, mutta he eivät pysty riittävän tasaisiin suorituksiin. Lotuksen osalta tilanne on vaikea. Rengasetua ei enään ole ja lisäksi nyt myös alkaa olla teknisiä ongelmia.

Loppuun vielä sanon, että ratavirkailijan menehtyminen oli järkyttävä tapahtuma, joka lannisti kyllä lopullisesti tämän kisan ja myös omat fiilikset.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Ei olisi uskonut, että eilen ajettiin Kanadn Gp. Yleensä tämä kisa on ollut yksi kauden parhaista, mutta tästä kisasta ei voi näin sanoa. Kisa oli Vettelin todellista ylivoimaa ja muistutti vähän kauden 2011 kisoja. Lisäksi erot kasvoivat isoiksi ja myös varikkostoppeja tehtiin vähän, joten sekään ei tuonnut mitään väriä kisaan. Giero van der Garden sähläilyt olivat läpi viikonlopun ja myös kisan ajan aika surkuhupaisaa katsottavaa. Pitikö tällainen kaveri ottaa oikeasti Heikin tilalle?

Nyt uhkaa pahasti näyttää siltä, että Red Bull ja Vettel karkaavat muilta. Mersuilla ja Ferrarilla löytyy kyllä kyytiä, mutta he eivät pysty riittävän tasaisiin suorituksiin. Lotuksen osalta tilanne on vaikea. Rengasetua ei enään ole ja lisäksi nyt myös alkaa olla teknisiä ongelmia.

En nyt tuomitsisi rengasetua menetetyksi. Mercedes nimenomaan mainitsi, että Monaco ja Kanada olivat poikkeusratoja, jotka olivat helliä renkaille. Silverstonessa ovat taas todennäköisesti kusessa. Ja Lotus nostaa päätään, (kunhan vaan olisi kuumaa, eikä sateista siellä).
 
Suosikkijoukkue
KK
En nyt tuomitsisi rengasetua menetetyksi. Mercedes nimenomaan mainitsi, että Monaco ja Kanada olivat poikkeusratoja, jotka olivat helliä renkaille. Silverstonessa ovat taas todennäköisesti kusessa. Ja Lotus nostaa päätään, (kunhan vaan olisi kuumaa, eikä sateista siellä).
Sateista varmaan. Jaksaako joku etsiä tilastoa kuinka monta kertaa siellä on ajettu sateessa ja kuinka paljon kuivassa. Myös aika-ajot samalla tavalla. Missä on F1-tilastonikkarit tai mistä löytyy F1-tilastot helposti?
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kisojen ja eri sessioiden seuraamisesta sen verran, että twitterissä on ihan hyvä tili, F1PitRadio, joka litteroi ja twiittaa paljon radioliikennettä. Tuolla on myös kakkostili kun twiittejä tulee niin paljon, että twitter laittaa jonkun eston joskus päälle. Läppärille kun vetää tutun livetimingin ja twitteristä tuollaiset vastaavat tilit näkyviin niin aika hyvin tulee myös kameran ulkopuolista dataa reaaliajassa.

Ilmeisesti ainakin maikkarilla luetaan myös tuota radio-tiliä kun Saari aina välillä kommentoi, että nyt on "Perezille radiossa kerrottu sitä ja tätä".
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Perez taas lehtien mukaan ilmoittaa miten häntä "ei kiinnosta", jos muut arvostelevat hänen ajotyyliään. Pistää ärsyttämään oikein huolella tuollaiset kuskit. Pitäisi kenties jonkun oikeasti toteuttaa Räikkösen toiveet..
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Mersulle siis ankarin hyväksyttävä rangaistus olisi nuorten testitapahtumasta sulkeminen. Naurettavaa.

Kyllähän tuosta paaaaljon kovemmat sanktiot on tultava. Turhaan he itkevät Ferrarin testistä, kun siinä ei sääntöjä rikottu ja autokin oli sääntöjen mukainen. Mersulla kuitenkin nykyinen auto ja nykyiset kuskit, niin aivan eri tapaus kyseessä.
 

Dängleri

Jäsen
Mersulle siis ankarin hyväksyttävä rangaistus olisi nuorten testitapahtumasta sulkeminen. Naurettavaa.

Pakko vielä tähän lainata se alkuperäinen kommentti:
"Nuorten kuljettajien testi on sopiva tilaisuus toimittaa oikeassa suhteessa oleva hyvitys mahdollisesta kilpailullisesta epätasapainosta" -Mercedes tallin asianajaja Paul Harris-

Voiko joku lukea tuon hymyilemättä/nauramatta - itseltäni se ei ainakaan onnistunut?!

Talli rikkoi selkeästi voimassa olevia sääntöjä, mutta ulkopuolisena siitä saadun hyödyn määrä ja merkitys on arvailujen varassa. Jos/kun talli todetaan syylliseksi, on rangaistuksen oltava jollain tapaa tuntuva - sarjasta sulkeminen olisi kieltämättä ehkäpä turhan radikaalia, mutta esim. tallipisteiden merkittävä vähennys (jopa koko kauden nollaus) olisi paikallaan. Sitä kautta talli jäisi ilman merkittäviä palkintorahoja, joka olisi täysin oikea rangaistus heille.

Kuljettajien osalta tilanne on kimurantimpi - heillä tuskin on ollut mitään mahdollisuutta vaikuttaa testin järjestämiseen tai tietää sen laittomuudesta, vaan ovat tehneet työtä käskettynä / uskoneet mitä pomot ovat sanoneet, joten heidän pisteidensä vähentäminen olisi siinä mielessä varmaankin epäreilua.
 

Dängleri

Jäsen
Kansainvälinen Autoliitto FIA ilmoitti rangaistuksensa F1-talli Mercedekselle: Mercedes ei saa ajaa nuorten kuljettajien testiä tällä kaudella. Lisäksi talli sai varoituksen. Nuorten kuljettajien testi ajetaan Silverstonessa 17. -19. heinäkuuta.

Myös rengastoimittaja Pirelli sai varoituksen. Molemmat osapuolet säästyivät sakoilta, eikä Mercedes menetä pisteitä MM-sarjassa.
MTV3.fi

Eli villaisella painettiin sitten kuitenkin tällä kertaa.
 

Carlos

Jäsen
Voiko joku lukea tuon hymyilemättä/nauramatta - itseltäni se ei ainakaan onnistunut?!

Nyt onnistuu. Voi vittu mikä farssi tämäkin, jatkossa sitten ilmeisesti kaikki saavat testata niin paljon kuin haluavat? Sehän on siis sallittua, ainakin pari kertaa kauden aikana kun siitä ei kerran rangaista.

Noniin, nyt vaan Lotus lähimmälle radalle ja auto vinkumaan, lupa tuli!
 

Hönde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Real Madrid
Uskomattoman kevyellä rangaistuksella selvisi Mercedes. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että sääntöjä on rikottu selvästi. Lisäksi tämän testin jälkeen Mersun vauhti on parantunut huomattavasti ja ennen kaikkea rengaskuluma on pienentynyt huomattavasti. Todella munatonta touhua FIA:lta.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Isot on isoja Formuloissakin. Varsin odotettu päätös ja ei voi muuta sanoa kun että on se Ross Brawn kettu. Ei niin pientä reikää taida olla että Ross setä saisi siitä possua läpi.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Onko tietoja ketkä ajavat nuorten kuljettajien testeissä? Kyproksen Tio Ellinas hyppää Marussian rattiin, mutta onko muista tietoa?
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Onko tietoja ketkä ajavat nuorten kuljettajien testeissä? Kyproksen Tio Ellinas hyppää Marussian rattiin, mutta onko muista tietoa?

En nyt varmasti osaa sanoa, mutta jos jotain veikkailisi.

Antonio Felix da Costa varmaan ajaa Red Bullia tai Toro Rossoa. Junioriohjelmasta GP3-kuskit Carlos Sainz Jr. ja Daniil Kvjat ovat varmasti mahdollisia. Viime vuoden GP3-mestari Mitch Evans ajaa Hornerin omistamassa GP2-tallissa, joten häntäkään ei voi sulkea pois.

Euroopan F3-sarjaa johtava Raffaele Marciello on Ferrarin akatemian kuski, joten varmaan hän pääsee punaisen auton rattiin.

Luulisin McLarenin ajattavan toisen polven kilpa-autoilijaa Kevin Magnussenia. Vahva junioriura hänelläkin takana, saa nähdä onnistuuko ykkösissä aikanaan paremmin kuin isänsä.

Davide Valsecchi on Lotuksen virallinen varakuski, joten aika selvä valinta tuohon testiin.

Mersun osallistumiskiellon myötä voi miettiä, haluaako talli Sam Birdille ajoaikaa esimerkiksi Force Indialta, kun kuitenkin Mersun koneita käyttävät. Force Indialla kun ei erityisempää varakuskia nyt taida olla.

Robin Frijns lienee Sauberin ratissa.

Vaikka näytöt eivät oikeuta mitenkään F1-paikkaan, niin luulen Susie Wolffin ajavan Williamsia.

Alexander Rossi ajoi Kanadan harjoituksissa Caterhamia, joten hän lienee ajovuorossa myös nyt.

GP2-sarjan kärkinimistä Stefano Coletilla ja Felipe Nasrilla ei taida erityisempiä suhteita F1-talleihin olla, mutta saa nähdä antaako joku mahdollisuuden. Kuitenkin useat tallit ajattavat varmaankin montaa eri kuskia kolmen päivän aikana.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Eiköhän Stuttgartista ilmoitettu FIA:lle että isompi ja nöyryyttävämpi rangaistus tallia kohtaan voi johtaa siihen että koko F1-projekti saa kirvestä, ehkä pahimmassa tapauksessa myös Mersun koneet katoaisivat tallin mukana sarjasta.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Mersun osallistumiskiellon myötä voi miettiä, haluaako talli Sam Birdille ajoaikaa esimerkiksi Force Indialta, kun kuitenkin Mersun koneita käyttävät. Force Indialla kun ei erityisempää varakuskia nyt taida olla.

Conor Daly on oma veikkaus Force Indian rattiin. Luulisi, että olisi nuo nimet jossain julkistettukkin jo. Tai voihan ollakkin, mutta eipä niitä taida muutenkaan MTV3 tai YLE esim. uutisissa mainita, kun ei Suomalaisia ole messissä. Aaro Vainio kun olisi ajanut kauden kolmannessa kisassa hyvän kisan, niin mahdollisesti johtaisi GP3 sarjaa ja olisi voinut jopa saadakin jostain mahiksen F1 testiin. Toivottovasti tämän kauden jälkeen aukeaisi paikka GP2 sarjasta vaikka.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Saa nähdä saako Paul Di Resta tämän kauden hienojen otteiden myötä paikkaa esim. Ferrarilta. Ollut paljon parempi kuin mitä edes osasin odottaa. Jos Di Resta siirtyy johonkin niin toivottavasti Jules Bianchi saa paikan Force Indialta, koska luulen, että kaverissa on potentiaalia ajaa paljon paremmista sijoista kuin Marussialla noista jämä sijoista. Eniten kuitenkin ehkä kiinnostaa se, että pitääkö millään muotoa paikkaansa se, että Jenson Button saattaisi harkita ykkösten jättämistä tämänkauden jälkeen. En kyllä usko tuohon yhtään ja muutenkin tuskin haluaa lopettaa näin huonoon kauteen. Motivaation kanssa voi kuitenkin Webberin tapaan alkaa olemaan välillä ongelmia.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saa nähdä saako Paul Di Resta tämän kauden hienojen otteiden myötä paikkaa esim. Ferrarilta. Ollut paljon parempi kuin mitä edes osasin odottaa.

Täsmälleen samaa mieltä. Ensinnäkin, Di Resta ansaitsisi jo näytönpaikan huipputallissa ja toisekseen, olisihan se Maranellon suunnasta kiva nähdä italialaisjuurista kuskia tiimissä. Ongelmana tosin lienee, että Di Resta on ollut vahvasti kytköksissä Mersuun ja McLareniin. Tuntuu, että nämäkin koituvat jotenkin skottia vastaan.

Di Restaa on tullut seurattua tarkemmalla suurennuslasilla ja mm. tänä vuonna nousut Monacossa ja Kanadassa pisteille häntäpäästä olivat komeita suorituksia. Kuskin ja tallin huonon viestinnän takia taisi taakse jäädä, ja ankara kritiikki tiimiä kohtaan saattaa heikentää jatkomahdollisuuksia Force Indialla. Tosin tämän parempaakaan ei taida olla tarjolla, jos ja kun Ferrari ei miestä kelpuuta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös