Lotus ei vaan kulje ollenkaan, rengasetu taisi kattaa vain pari ekaa kisaa kunnes muut sopeutuivat. Bottakselta en odottanut mitään erityistä kun auto on mitä on, sade olisi auttanu Valtteria edes saaman muutaman pisteen.
Tuota "rengasetua" on tietenkin vähän vaikea hyödyntää tuollaisessa tilantessa, missä edelläajavien hitaus pudottaa Lotuksen pois kärjen tuntumasta. Räkä kyllä pystyi ajelemaan huomattavasti pidempään pehmeällä seoksella kuin muut, mutta eipä siitä hirveätä hyötyä ollut. Tosin tuon "rengasedun" merkitystä on mielestäni Lotuksen kohdalla hiukan liioiteltu maikkarin taholta että saadaan Lotus näyttämään todellisuutta paremmalta. Todellista etua siitä on niissä tapaukissa kun pystytään tekemään se yksi varikkokäynti muita vähemmän kärsimättä kohtuutonta aikatappiota radalla. Näin kuitenkin käy aika harvoin johtuen monista asioista kuten lähtöpaikasta, käytössä olevista seoksista, lämpötilasta yms. Muutamissa tapauksissa Lotus on jopa mielestäni kärsinyt tästä "rengasedustaan" kun ovat pitäneet autoa pidempään radalla muiden vaihtaessa uudet ja nopeammat renkaat alle. Tämä yhdistettynä siihen että Lotuksella säädöissä ei panosteta ilmeisesti suoranopeuksiin(vaikeuttaa DRS-ohituksia) tuntuu jotenkin aika turmoilliselta ja ihmettelenkin mikseivät kokeile erilaista lähestymistapaa.
Jännä muuten huomata että pitkästä aikaa Kanadan GP ilman turva-autoa--->tylsin kisa miesmuistiin