Mikäli tosiaan Räikkönen oli ajanut edelliset kierrokset samoin, kallistuu vaakakuppi enemmän Perezin puolelle (en jaksanut edellistä viestiäni varten kaivaa matskua noista). Olen kuitenkin yhä sitä mieltä, että tuon linjansa vuoksi Räikkönen saa ottaa pienen osan syystä itselleen. Ajolinjan vaihtaminen jarrutusalueella on sen verran mulkku teko. Mikäli Räikkönen ei olisi vaihtanut linjaa, olisi hän pysynyt tuon n. metrin päässä oikeasta reunasta ja kääntänyt mutkaan vasta tuon osumakohdan jälkeen (esim Hamiltonin käyttämä linja samalla kierroksella). Nyt päätti hivuttautua sisään tarpeettoman aikaisin ja lopputulos oli tuo.
Siis sun pointtisi on että ohittajalla on oikeus työntää ohitettava ulos radalta? Tai että aivan sama millä vauhdilla sukelletaan rakoon josta ei ole mitään mahdollisuutta taittaa mutkaan pysyen radalla niin ohitettava väistäköön?