Itse asiassa tuolloin oli vähintäänkin julkinen salaisuus, että Ferrari rakentaa autoaan enemmän juurikin Massalle sopivaksi. Ja näin oli ollut oikeastaan jo kaudesta 2008 lähtien, vaikka toki tuolloin se oli sinänsä ihan luonnollista kun Kimillä oli epäonnistumisia ja Massa taisteli mestaruudesta.
Kaudella 2009 Ferrari oli etenkin kauden alkupuoliskolla tasaisen paska auto, mutta siltikin kerrottiin auton olleen enemmän Massan mieleen, vaikka tulokset eivät loppujen lopuksi olleet edes ratkaisevasti parempia. Molemmilla oli yksi podium-sijoitus, pari muuta pistesijoitusta ja kaksi keskeytystä. Kuitenkin Monzan tapahtumien jälkeen autoa parannettiin selkeästi Kimin ajotyylille sopivaksi, ja tämän jälkeen Kimi ajoi neljä kertaa peräkkäin palkintokorokkeelle, ja voitti yhden kisan hienosti Spassa ja taisi kerätä vielä kauden jälkimmäisellä puoliskolla toiseksi eniten pisteitä heti Hamiltonin jälkeen.
Olet väärässä, jos väität että kauden 2008 auto tehtiin Massalle. Silloin vuonna 2008 Ferrari reagoi Massan ongelmiin kauden alussa ja tekivät
kompromissejä Massan suuntaan, jotta hänkin pärjäisi. Alonson kanssa hänelle ei vastaavaa suoda vaan Massa joutuu tulemaan toimeen täysin Alonsolle rakennetulla autolla. Vuoden 2008 autohan sopi Kimille paremmin kauden alussa kuin Massalle, joka taas tukisi sitä että auto oli tehty enemmin Kimille kuin Massalle. Kai tajuat kuinka absurdilta kuulostaisi väite, että vuoden 2007 mestarille tehtäisiin tahallaan huono auto? Vuonna 2008 Ferrari reagoi siihen, että Massa ei pärjänyt kauden alussa tehdyllä autolla ja reagoivat niillä kompromisseilla. Kimin kausihan vesittyi vasta siihen uuteen jousitukseen, joka toimi Massalla todella hyvin, mutta Räikkönen ei koskaan päässyt sinuiksi sen kanssa, vaikka sen pitikin nopeuttaa autoa huomattavasti.
Massahan oli/on tunnettu siitä, että kaveri on todella nopea kun auto sopii hanskaan, mutta tarvitsee juuri sellaisen auton kun haluaa. Kimi taas pärjää autolla kuin autolla vähintään kohtuullisesti. Omasta mielestäni Massan ja Räikkösen kohtelu kausilla 2007-2009 oli juurikin tasapuolista. Massa ei pärjänyt kauden 2008 alussa autolla jolloin Ferrarilla tehtiin kompromisseja, jotta hän pärjäisi ja eikä se ollut Räikköseltä pois. Sitten kauden puolivälissä Ferrari toi uuden jousituksen, joka jostain syystä ei vain sopinut Kimille, mutta Massan auton suorituskykyä se selvästi paransikin. Tallissa kuin tallissa ei voida varmuudella ikinä tietää mikä autoa parantava muutos auttaa toista selvästi enemmän kuin toista.
Vuoden 2009 kohdalta olet selvästi väärässä. Pisteet olivat Massalle jotain 25-10 ennen Unkarin kisaa ja Massalla oli kaksi todella vahvaa kisaa alla, joten Ferrarin suorituskyky oli jo parantunut selvästi ennen Unkaria ja Kimin kakkostilaa. Eli väitteesi, että Ferrari alkoi kun taikaiskusta kulkemaan heti kun siihen laitettiin Kimin säädöt ovat täyttä paskaa.