Mainos

Formula 1 – kausi 2013

  • 592 149
  • 1 881

vormisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
#LetsGoPens
Toiset harjoitukset on nyt ajettu.

1. Räikkönen - 1:36.569
2. Vettel - 1:36.588 +0.019
3. Massa - 1:36.661 +0.092
4. Alonso - 1:36.985 +0.416
5. Webber - 1:37.026 +0.457
...
19. Bottas - 1:39.660 +3.091

Aikas hyvältä vaikuttaa Kimin meno. Jospa aika-ajoissa sais kulkemaan kanssa.

EDIT: Hidas :)
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Harjoitukset ovat toki vain suuntaa antavia, koska ei tiedetä millaisilla säädöillä ja bensamäärillä ovat kuskit ajanneet. Kuitenkin lupauksia antavia aikoja nuo Kimiltä ovat. Ferrari tulee varmasti kovaa myös aika-ajoissa ja Vettel luonnollisesti myös mukana kilpailemassa paalupaikasta.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Kimin ajat myös tuossa loppupuolella intereillä ajettaessa olivat todella jees. Ainakin Red Bull ja Hamilton olivat mukavasti takana. Kimin ajat 1.55-1.56. Tuohon ei tainnut oikeastaan muut kuin Lotus pystyä useammin kuin yhden kierroksen verran?
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Renkaiden kesto on mielenkiintoinen asia. Tietysti nyt kisaviikonlopun alussa on vielä hakusessa säädöt ja ratakin likainen eikä kumia jäänyt asfalttiin niin rengaskulutus on suurempaa. Kyllä se tuosta tasaantuu kun saavat ajettua enemmän, mutta jos on jonkun 14-15 kierroksen jälkeen on kankaat näkyvissä niin aika hurjalta tuntuu.

Olisipa hyvä nähdä Kimiltä eturivin lähtöruutu (tai siten, että kunhan vain johtaa ensimmäisen kierroksen jälkeen). Nähtäisiin todellinen kisavauhti kun saisi ajaa kisan tyhjällä radalla.

Edit: Tuolla muuten aika hienoja ja yksityiskohtaisia kuvia autoista Malesian varikolta: SomersF1: Malaysia (Sepang) - Technical Image Gallery - Thursday
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KK
Renkaiden kesto on mielenkiintoinen asia. Tietysti nyt kisaviikonlopun alussa on vielä hakusessa säädöt ja ratakin likainen eikä kumia jäänyt asfalttiin niin rengaskulutus on suurempaa. Kyllä se tuosta tasaantuu kun saavat ajettua enemmän, mutta jos on jonkun 14-15 kierroksen jälkeen on kankaat näkyvissä niin aika hurjalta tuntuu.

Olisipa hyvä nähdä Kimiltä eturivin lähtöruutu (tai siten, että kunhan vain johtaa ensimmäisen kierroksen jälkeen). Nähtäisiin todellinen kisavauhti kun saisi ajaa kisan tyhjällä radalla.
Kyllähän paalupaikka lämmittäisi tätä kylmää kevään odotusta.

En usko, että renkaat niin paljon paranevat siintä kumista radalla kilpailussa, kuin nyt harjoituksissakaan. Kisassa ajetaan varsinkin aluksi 110-lasissa, kun harjoituksissa osa tutustuu rataan ja hakee säätöjä. Toki sehän selviää sunnuntaina. Mielenkiintoiseksi käy, kun niistä 11 rengasparista (6 kovempia, 5 pehmeempiä), on jo aika moni tuhlattu. Lisäksi uskon, että Q2:n kymmenen parasta kuskia saattavat tehdä yllättäviäkin päätöksiä aika-ajojen Q3:lle. Moni varmaa ajaa pehmeillä juuri sen yhden nopean kierroksen, mutta osa Q3:n sakista saattaa lähteä kisaan kovemmalla seoksella.

Taktiikalla saattaa olla todella iso rooli sunnuntain kisassa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Williams on aivan kuraa, ei mitään asiaa kärkikahinoihin. Räikkönen jatkaa dominointia Australian tapaan. Jos vaikka huomenna menisi aika-ajokin nappiin? Grosjean paransi myös harjoitus ykkösestä, mikä on hyvä asia tallipisteitä ajatellen.
 
Suosikkijoukkue
KK
Ai että voi pienestä tulla iloiseksi. Rosberg nopeampi harjoituksissa kuin Hamilton ja Massa nopeampi kuin Alonso. Toki voimasuhteet muuttuvat viimeistään kisassa. Hieman jopa toivon, että Hamilton ja Alonso jäisivät myös pisteissä näiden kakkoskuskien taakse. Massan aika oli ~0,25 nopeampi kuin Alonson, kun taas Rosberg tykitti aikansa ~0,12 nopeamman kuin Hamilton.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Erot ovat pieniä ja kyse on vasta harjoituksista, mutta melkoisen samat vaikuttaisivat voimasuhteet olevan kuin Australiassa. Perusnopeudessa ykköskastia lienevät Lotus, Ferrari, RB. Seuraava kolmikko on sitten Mersu, Force India ja McLaren. Perää pitävät Marussia ja Caterham. Marussialla selkeänä etuna se, että ilmeisesti tuo Bianchi on ihan nopee kaveri. Toisaalta sitten Marussian toinen kuljettaja saattaakin olla koko porukan surkein...

Aika-ajoissa ei ajeta vain lähtöjärjestyksestä. Renkaiden käyttäminen on kanssa isossa roolissa. Etenkin kun vaikuttaisi siltä, että tämä renkaiden kuluminen olisi todella rankkaa. Näissä jutuissa Lotus ainakin viime kaudella tuntui menevän erityisen konservatiivisesti. Toki jos ei vauhti kumminkaan riitä sinne kärkisijoille, niin parempihan sitten on säästää renkaita ja yrittää päästä edes viimeiseen osioon.

Nyt merkit viittaisivat siihen, että kuumassa kelissa Lotuksella voisi olla mahdollista pärjätä tuossa aika-ajossakin. Mutta riittääkö vauhti sitten yhdellä vedolla RB:tä tai edes Ferraria vastaan? Ja Mersustakaan ei aika-ajossa tiedä. Toivottavasti riittää, en nimittäin usko, että Räikkönen voi taistella mestaruudesta jos aika-ajosijoitukset ovat koko ajan jotain 7 tai enempi.

Viime vuonna Räikkönen oli ihan Red Bullien vauhdissa aika-ajoissa. Sijoitus oli viides, jota tosin vaihdelaatikon vaihdosta seurannut lähtöruuturangaistus tiputti viisi sijaa. Mäkit olivat silloin eturivissä, sitä vaaraa nyt tuskin on. Joten tässä suhteessa voisi oikeasti toivoa, että Räikkönen kamppailisi jopa paalusta. Toki Ferrarit ovat ihan eri tasolla kuin viime vuonna tähän aikaan.

Uskon Lotuksen olevan kisassa kilpailukykyinen, ainakin Räikkösen osalta. Renkaiden kulumisen ja nopeuden suhde on hänellä varmasti kunnossa. Joten pidän mahdollisuuksia voittoon erittäin hyvinä jos pääsisi lähtemään viiden joukosta. Oleellista on se, että on kärkiautojen perässä eikä kukaan pääse karkaamaan. Ja toki oleellista on myös se, miten juuri tärkeimmät kilpailijat pärjäävät. Ja niiksi lasken vain Vettelin ja Alonson. Massa kuulua tuohon joukkoon, mutta koska "Fernando is faster than you", niin ei.
 
Suosikkijoukkue
KK
Luin juuri suomif1.com:ista, että Kimi olisi ajanut melko painavalla autolla, mikä pistää lisää vettä myllyyn, jotta hyvältä näyttää tällä hetkellä. Samassa jutussa kerrotaan, että Kimillä oli uutta osaa peräröörissä, jota Romainilla ei ollut. Siksi Romain oli siis 0,6 sek Kimiä jäljessä.

Hienoa Kimi ja hyvä Lotus, jatkakaa samaa malliin koko viikonloppu!
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Luin juuri suomif1.com:ista, että Kimi olisi ajanut melko painavalla autolla, mikä pistää lisää vettä myllyyn, jotta hyvältä näyttää tällä hetkellä. Samassa jutussa kerrotaan, että Kimillä oli uutta osaa peräröörissä, jota Romainilla ei ollut. Siksi Romain oli siis 0,6 sek Kimiä jäljessä.

Hienoa Kimi ja hyvä Lotus, jatkakaa samaa malliin koko viikonloppu!
Kuitenkaan ei voida sanoa vielä paljon mitään, koska ei tiedetä millä bensamäärällä muut ovat ajaneet ja onko kisasäätöjä testailtu enemmän kuin aika-ajostäätöjä.

Tuo peräosa on tässäkin ketjussa edellisellä sivulla mainittu passiivnen DRS, joka ohjaa auton pakokaasuja takasiipeen.
 
Suosikkijoukkue
KK
Kuitenkaan ei voida sanoa vielä paljon mitään, koska ei tiedetä millä bensamäärällä muut ovat ajaneet ja onko kisasäätöjä testailtu enemmän kuin aika-ajostäätöjä.

Tuo peräosa on tässäkin ketjussa edellisellä sivulla mainittu passiivnen DRS, joka ohjaa auton pakokaasuja takasiipeen.
Eikös se yleensä mene niin, että perjantai pyhitetään juurikin kisanopeuteen ja lauantai aamuharjoitus menee aika-ajosäätöihin? Näin siis yleensä tallit tekevät.

edit. Ei se välttämättä ole se tupla-DRS. Näkyikö TÄMÄ tötterö harjoituksissa?
 
Viimeksi muokattu:

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luin juuri suomif1.com:ista, että Kimi olisi ajanut melko painavalla autolla, mikä pistää lisää vettä myllyyn, jotta hyvältä näyttää tällä hetkellä. Samassa jutussa kerrotaan, että Kimillä oli uutta osaa peräröörissä, jota Romainilla ei ollut. Siksi Romain oli siis 0,6 sek Kimiä jäljessä.

Hienoa Kimi ja hyvä Lotus, jatkakaa samaa malliin koko viikonloppu!

Vaikuttaa melkein liian hyvältä ollakseen totta. No kisavauhti on takuuvarmasti ainakin kondiksessa. Toivotaan, että Lotus saa tuon aika-ajon kulkemaan. Räikkösen edellisestä paalusta alkaa meinaan olla aikaa. On vuodelta 2008 (tämä on varma) ja muistaakseni Ranskan GP:stä (tämä ei ole varma). Eli kahtena edellisenä kautena Räikkösellä ei ole yhtään paalua. Yhteensä Räikkösellä on "vain" 16 paalupaikkaa uraltaan, joka alleviivaa sitä asiaa, että hän ei ole ihan parhaimmillaan tuossa kuviossa.

Tosin paalupaikkojen ja absoluuttisen nopeuden korrelaatio ei ole pitkään aikaan ollut enää voimassa. Aiemmin oli bensamääräkikkaillut ja nykyään sitten rengasruletti.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Eikös se yleensä mene niin, että perjantai pyhitetään juurikin kisanopeuteen ja lauantai aamuharjoitus menee aika-ajosäätöihin? Näin siis yleensä tallit tekevät.
?
Olen käsittänyt, että perjantaina on vähän sellaista yleistä testausta. Paljon erilaisia testiohjelmia on perjantaisin käytössä jolloin variaatioita aikojen suhteen voi olla paljonkin. Huomenna tiedetään sitten vähän paremmin minkälaisessa komennossa lähdetään kisaamaan.
 
Suosikkijoukkue
KK
...Eli kahtena edellisenä kautena Räikkösellä ei ole yhtään paalua. Yhteensä Räikkösellä on "vain" 16 paalupaikkaa uraltaan, joka alleviivaa sitä asiaa, että hän ei ole ihan parhaimmillaan tuossa kuviossa...
Siis ainakaan kolmena edellisenä kautena. Kimi pysyi tosissaan poissa 2 kautta ja viime kausi oli hänen paluu kautensa.

edit:

Olen käsittänyt, että perjantaina on vähän sellaista yleistä testausta. Paljon erilaisia testiohjelmia on perjantaisin käytössä jolloin variaatioita aikojen suhteen voi olla paljonkin. Huomenna tiedetään sitten vähän paremmin minkälaisessa komennossa lähdetään kisaamaan.

Kyllä meillä tuntuu olevan todella erilaiset käsitykset harjoituksista. Toki perjantain viimeisellä osiolla koitetaan jo vähän aika-ajo nopeuksia.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis ainakaan kolmena edellisenä kautena. Kimi pysyi tosissaan poissa 2 kautta ja viime kausi oli hänen paluu kautensa.
Jospa Maastomasto tuossa hakeekin luonnollisesti sellaisia kausia, jotka Kimi on ajanut. Eli ei paaluja 2009 ja 2012, eli kahtena edellisenä kautena kun mies on formuloissa mukana ollut. Jos Kimin sapattivuodet lasketaan niin käsittääkseni niitä paaluttomia kausia olisi sitten jo neljä, jos tuo viimeisin siis tosiaan on vuodelta 2008.

No, joka tapauksessa todella lupauksia herättävä alku tällekin viikonlopulle ja kyllä tästä kaudesta on alun perusteella lupa odottaa vaikka mitä. Jos Lotuksen luotettavuus on samalla tasolla kuin viime kaudella, ja kun auto on heti alkukaudesta noin vahvasti kärkivauhdissa ja voittovauhdissa kuten jo Australiassa, on siellä Kimillä kaikki saumat taistella tosissaan mestauudesta.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Saa nähdä onko Lotus saanut DDRS:nsä toimimaan, niin että sillä uskaltaa lähteä epävakaisiinkin olosuhteisiin ajamaan. Räikkösen vauhti kyllä lupaa ihan hyvää. Viiden joukkoon pitäisi aika-ajoissa päästä, jotta hyvät mahdollisuudet voittoon säilyvät.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis ainakaan kolmena edellisenä kautena. Kimi pysyi tosissaan poissa 2 kautta ja viime kausi oli hänen paluu kautensa.

Niin tosiaan tarkoitin niitä kausia jolloin on ollut formuloista. Eli 5 vuotta tulee kohta viimeisestä paalusta, joka tosiaan oli 2008 Ranskan GP. Tulipa vielä tarkistettua asia (Wikipediasta). Viime vuonna paras aika-ajosuoritus toi kolmospaikan - ja se tapahtui Räikkösen suosikkiradalla Spassa.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Räikkösen edellisestä paalusta alkaa meinaan olla aikaa. On vuodelta 2008 (tämä on varma) ja muistaakseni Ranskan GP:stä (tämä ei ole varma). Eli kahtena edellisenä kautena Räikkösellä ei ole yhtään paalua. Yhteensä Räikkösellä on "vain" 16 paalupaikkaa uraltaan, joka alleviivaa sitä asiaa, että hän ei ole ihan parhaimmillaan tuossa kuviossa.

Tosin paalupaikkojen ja absoluuttisen nopeuden korrelaatio ei ole pitkään aikaan ollut enää voimassa. Aiemmin oli bensamääräkikkaillut ja nykyään sitten rengasruletti.

Tuo Räikkösen viime vuosien aika-ajovauhti on kyllä jonkunlainen mysteeri. Kisassahan Kimi tuntuu olevan aina suhteessa huomattavasti nopeampi kuin aika-ajossa, mistä kertoo 38 kisan nopeinta kierrosta, jolla on muuten kaikkien aikojen tilastossa kolmantena Schumacherin (77) ja Prostin (41) jälkeen.

Luontaista nopeutta siis on, mutta jostain syystä yhdellä aikakierroksella Kimi ei saa autosta kaikkea irti. F1-uran alkuaikoinahan McLarenilla Kimi oli häikäisevän nopea myös aika-ajoissa, joista päällimmäisenä on jäännyt mieleen Monacon 2005 veto: Raikkonen vs Alonso at Monaco - AMAZING! - YouTube

Tuolloin 2005 Kimi oli Neweyn suunnitelemalla McLarenilla ja Michelinin renkailla absoluuttisesti koko F1-sirkuksen nopein, mutta mestaruus karkasi luottettavuusongelmiin. Olenkin siis taipuivainen siihen, että Kimin kohdalla aika-ajoissa kyse on pitkälti renkaista ja siitä, miten auto/ajotyyli auttaaa saamaan rengaslämmöt heti optimiin. Ja Kimin viime vuosien autot huomioon ottaen ei ole varsinaisesti mikään ihme, ettei niitä paaluja ole tullut: viime kauden Lotus oli kyllä kisassa nopea, mutta aika-ajon suhteen renkaille liiankin hellävarainen ja Ferrari vm. 2009 puolestaan täysi susi, jolla Kimi onnistui sentään hanskalla yhden voiton nappaamaan.

Yleisesti pidän kuitenkin Vetteliä ja Hamiltonia tämän hetken parhaina aika-ajokuskeina. Erityisesti Hamilton saa agressiivisella ajotyylillä autosta kyllä kaiken irti yhdellä kierroksella, mutta vastaavasti kuluttaa sitten renkaat helposti loppuun itse kisassa.

Kimin edellisin paalu on siis vuodelta 2008, mutta uskoisin, että tällä kaudella paalupaikka voi tulla taas pitkästä aikaa, kenties jopa Malesiassa. Tämän vuoden renkaat ovat kuitenkin käsittääkseni viime vuotista nopeammin toimintalämmössä, minkä luulisi suosivan Kimiä ja Lotusta, joka vaikuttaa olevan muutenkin vielä viime kautta nopeampi.

EDIT: Youtubeen eksyttyä tulipa vielä katsottua Mika Häkkisen ikimuistoinen paalukierros San Marinosta 2000. Mika Häkkinen qualifying in San Marino 2000 - YouTube Ihan mielettömällä limitillä vetää ja auto on kunnon sivuluisussa viimeisessä mutkassa, mutta silti paalu tuli. Eipä ole kyllä Kimiltä tuollaista menoa nähty aika-ajoissa, eikä kyllä monelta muultakaan.

Olisi ihan mielenkiintoista kuulla, kumpi on teille kaikkien aikojen suomalaiskuski, Mika vai Kimi? Molemmillahan on nyt Kimin Australian voiton myötä 20 osakilpaluvoittoa. Tarkoitus ei ole siis tehdä mitään vastakkainasettelua, vaan kuulla kumpi on juuri sinulle THE KUSKI.

Itsehän aloitin formuloiden seraamisen pikkupoikana ja ensimmäinen kisa, jonka vielä muistan on Häkkisen voitto Jerezissä 1997. Kipinä syttyi 7-vuotiaana ja sen jälkeen onkin tullut seurattua kisoja viimeiset reilut 15 vuotta. Jossain määrin Räikkönen on kuitenkin meikäläiselle se kuski, koska F1-uraa on päässyt seuraamaan alusta asti. Häkkisen urallahan on uskomaton tarina nousta melkein kuolleesta kaksinkertaiseksi mestariksi, mutta en itse ole aikanaan kokenut Adelaiden ja muita uran alkutapahtumia samalla tavalla kuin Kimin kohdalla.

Kuskina Häkkinen oli parempi yhdellä kierroksella aika-ajossa, kuten videosta näkyy, mutta Räikköstä pidän parempana kilpailijana.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kimi valitteli kolmansissa harjoituksissa auton aliohjautuvan. Harjoitusten jälkeen, MTV3:n mukaan, oli ihmetellyt miten auto voi muuttua niin paljon yhdessä yössä ja nimenomaan huonompaan suuntaan.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisi ihan mielenkiintoista kuulla, kumpi on teille kaikkien aikojen suomalaiskuski, Mika vai Kimi? Molemmillahan on nyt Kimin Australian voiton myötä 20 osakilpaluvoittoa. Tarkoitus ei ole siis tehdä mitään vastakkainasettelua, vaan kuulla kumpi on juuri sinulle THE KUSKI.

Itsehän aloitin formuloiden seraamisen pikkupoikana ja ensimmäinen kisa, jonka vielä muistan on Häkkisen voitto Jerezissä 1997. Kipinä syttyi 7-vuotiaana ja sen jälkeen onkin tullut seurattua kisoja viimeiset reilut 15 vuotta. Jossain määrin Räikkönen on kuitenkin meikäläiselle se kuski, koska F1-uraa on päässyt seuraamaan alusta asti. Häkkisen urallahan on uskomaton tarina nousta melkein kuolleesta kaksinkertaiseksi mestariksi, mutta en itse ole aikanaan kokenut Adelaiden ja muita uran alkutapahtumia samalla tavalla kuin Kimin kohdalla.

Kuskina Häkkinen oli parempi yhdellä kierroksella aika-ajossa, kuten videosta näkyy, mutta Räikköstä pidän parempana kilpailijana.

EDIT: Nyt vasta jälkikäteen tajusin ettei olla yleisessä F1- vaan kausikeskustelussa. Kännykällä ei multa siirtäminen onnistu, eli jos moderaattorit haluaisitte ja viitsisitte siirtää tämän sinne naapuriketjun puolelle!

Molemmat tietenkin huikeita kilpailijoita ja maailmanmestareita, Häkkiselle toki menee siinä mielessä että on tuplamestari.

Sehän tuossa Häkkisen nousussa mestariksi lähes traagiseksi kääntyneen Adelaiden ja kaikkien muiden vaikeuksien jälkeen oli aivan mahtavaa, kun sitä tuli seurattua alusta asti läpi vaikeiden ja vaisujen alkuvuosien. Häkkinen toki oli tuttu jo 1980-90 -lukujen taitteen Vauhdin Maailma -lehdistä, jossa hehkutettiin ja seurattiin pikkuformuloiden MikaMika-sarjaa ja odoteltiin kavereiden F1-uraa.

1994-96 ei McLaren kulkenut eikä luotettavuuskaan päätä huimannut, kisat päättyivät kesken tai niihin perinteisiin valitteluihin auton huonosta balanssista tai muusta ongelmasta. Sitten se kammottava onnettomuus perjantaiaamun aika-ajoissa kun kesken kasiluokan koulupäivän sai pelätä onko Häkkinen jo kuollut sairaalassa ennen kuin silloin perjantaina koulusta kotiin ehtii. Ei ollut, onneksi vaikka tälli aivan perkeleenmoinen olikin.

Viimein vasta 1997 päätöksessä se kuuluisa avausvoitto, olihan se tunteita nostattava hetki kaikkien niiden vuosien jälkeen. Seuraavaksi tulikin mestaruuskaudet 1998 ja 1999, kesti muuten aikansa tottua katselemaan miten Häkkinen olikin yhtäkkiä vakiomies paalulla ja kisojen korkeimmalla palkintokorokkeella. Oikeasti siihen kesti aikansa tottua. Lopulta se mestaruuden ratkaisu aivan mielipuolisen jännittävistä asetelmista Japanin päätöskisassa, ei meinannut pumppu kestää niitä kisoja katsella kun Mika paahtoi kärjessä ja pelotti jos Mersu pamahtaa.

Ihan samanlailla sitä meinasi kynnet loppua viikko sitten ja aikanaan jo monia kertoja aiemminkin vuosien varrella Kimin paahtaessa kisan kärjessä kohti voittoa, sillä erolla Häkkisen vuosiin että ehkä sitä nyt kolmenkympin tienoilla on osannut hieman relata ja ottaa asiat urheiluna vaan paremmin kuin Mikan huippuvuosina vajaan parinkympin iässä.

Yhtä kaikki, ei kai näistä fiiliksistä kotikatsomossa iänkään myötä eroon pääse, voitot tuo tunteet ja ilon pintaan niin nyt Kimin osalta kuin aikanaan Mikan kanssa, ja yhtälailla touhun katsominen jännittää johtoasemissa ja tuo aivan uskomattoman pitkäkestoisen jossitteluvitutuksen jos kisa jää kesken tekniseen feeluun esim. loppukierroksille. Tämähän on Mersun ajoilta ylivoimaisessa johtoasemassa tuttua niin Räikköselle kuin Häkkisellekin, ja nuo kisat kummittelevat vieläkin mielessä. Kuinkahan paljon siinä tapauksessa kummittelisi, jos molemmat olisivat urallaan jääneet täpärästi ilman maailmanmestaruuksia ja seassa olisi noita johdosta keskeyttämisiä ratkaisevissa paikoissa.

Hienoja suomalaisia huippukuskeja ja maailmanmestareita molemmat.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Vettel paalulle, Massa ja Alonso seuraavat. Kimi seitsemäs. Toivottavasti Massa saa ajaa kilpaa Alonsoa vastaan. Massa on ollut ihan hyvässä kyydissä ja olisi todella sääli, jos uhrattaisiin jo alkukaudesta.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Jo nyt voidaan sanoa, että Kimi on jäi aika-ajoissa liikaa ruuhkaan ja sen takia sijoitus on liian alhainen voittoa realistisesti ajatellen. Kimin tietäen taistelu ei tule olemaan ohi, mutta nyt tämän aika-ajon jälkeen odotan Kimin nostavan sijoitustaan maksimissaan kolmanneksi. Voittoon en realistisesti usko.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yllättävää, että sade sekoittaa Malesiassa peliä.

Ihmeellistä lipsumista Kimillä viimeisellä aikakierroksella, ihan kuin olisi koko ajan ajanut auton toinen puoli märällä vaikka kuivaa linjaa oli koko auton leveydelle tarjolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös