Mainos

Formula 1 – kausi 2012

  • 325 640
  • 1 750

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Seuraavaksi Maranellon miehet voisi alkaa syyttämään vaikkapa McLarenin henkilökuntaa Hamiltonin auton hajoamisesta Singaporessa, jonka turvin Vettel voitti ja sai isommat pisteet. Alonso hyötyi keskeytyksestä myös, mutta 4p vähemmän.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On olemassa huonoja häviäjiä, ja näköjään vieläkin huonompia. Kovin on säälittävää Maranellon miesten touhu tällä hetkellä.

On olemassa huonoja häviäjiä, on olemassa vieläkin huonompia häviäjiä, ja sitten on olemassa Ferrari ja Fernando Alonso... Mutta onneksi ihmiset kuulemma tulevat kadulla halailemaan Alonsoa ja sanovat että tämä on gladiaattori ja samurai*. On kyllä sääli että kauden ylivoimaisesti paras kuljettaja, samurai-Alonso menetti mestaruuden kaikenlaisen epäreilun vehkeilyn seurauksena, vaikka ajoi koko kauden täysin virheettömästi ja teki kisasta toiseen 120% suorituksia. Olisihan tuollaiselle gladiaattorille suonut mestaruuden Vettelin sijasta, joka voitti mestaruutensa pelkästään Adrian Neweyn ansiosta. Vettelillä on muuten käynyt sikälikin hyvä tuuri että Newey näyttää suunnittelevan hitusen paremman auton juuri hänelle, eikä Mark Webberille.

*Alonso: En piittaa siitä mitä minusta ajatellaan Saksassa (MTV3)
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Nyt tarkkana:
Voittajien ei tarvitse selitellä. Voittiko kenties Ferrari? Ei. Tallilla on resurssit olla paras joka kaudella. Nyt kun se on parina kautena ollut vasta toiseksi paras niin italialainen media ja fanit vaativat selityksiä miksei voittoa taaskaan tullut. He vaativat selityksiä koska siellä ei olla kuten suomessa jossa hypitään tasajalkaa jo pelkästään sen takia että Räikkönen ajoi joka kisan maaliin. Syykin on selvä sillä suomessa Räikkkösen kohdalla on totuttu siihen että mestaruutta ei tule. Syy on aina tekniikan pettämisessä, tallikaverin suosimisessa tai hitaassa autossa.

Domenicali on antanut selityksiä. Yksi pääselitys joka on näiltä katkeruuteensa vielä jonain päivänä tukehtuvilta suomalaisilta mennyt ohi on "Automme ei ollut läheskään tarpeeksi nopea". Sen Ferrarin väki on päällimmäiseksi syyksi sanonut. Mutta noinkin paljon hitaammalla autolla mestaruus hävittiin vain 3 pisteellä, joten lisäselityksiä vaaditaan. Toinen selitys oli huono tuuri. Ei mikään maailman paras selitys sillä Grosjeanin yliajolta olisi selvitty vain paremmalla lähtöpaikalla jota ei saatu hitaan auton takia.

Nämä kisan jälkeiset selvitys pyynnöt ovat ainakin omasta mielestäni aiheellisia. Joka paikassa heilui/välkkyi ohituksen kieltävät valot mutta Vettel ohitti. Mukamas vihreää lippua on joku kaveri jossain heiluttanut joka ilmeisesti menee näiden radan vieressä ja kajuutassa vilkkuvien valojen edelle. Tämä kaikki oli vähän mysteeri joten aiheesta selvityspyyntö. Turha siitä on enää sen enempää itkeskellä mutta ihmettelenpä vaan miksei nämä valot ole ajankohtaisia vaan "suuntaa antavia".

Tämä uusin "skandaali" jossa Ferrari muka laittaa syytä kuningasSchumin niskoille on taas alussa mainitsemieni jossain vaiheessa tukehtuvien omaa huutelua.

– Odotin hieman erilaista päätöskisaa Michael Schumacherin osalta, sillä hänellä on yhteys poikkeuksellisiin hetkiin Ferrarin historiassa, ja meillä on häntä kohtaan läheinen tunneside, Montezemolo sanoi Motorsport.comin mukaan.

Tällaisen lainauksen perusteella jotkut kehtavat väittää että Ferrari syyttää Schumia yhtään mistään.

Nyt kun sain nämä mieleltäni niin säästyy omat tyynyliinat kyyneleiltä ensi yönä. Ehkä.

loppukyyneleet: Kun noita Vettelin "kyseenalaisia" ohituksia brassiGPssä on tubet täynnä niin täytyy vähän ihmetellä että miksi Schumi mukaanlukien kaikki väistyivät tieltä kun Vettel ilmestyi peileihin. Kukaan ei edes yrittänyt ajaa omaa kisaansa. Olisipa se yksi venäläinen ollut yhtä jalo pari vuotta sitten niin ei tarvitsisi meidänkään niin paljon itkeskellä.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Nyt tarkkana:
Voittajien ei tarvitse selitellä. Voittiko kenties Ferrari? Ei. Tallilla on resurssit olla paras joka kaudella. Nyt kun se on parina kautena ollut vasta toiseksi paras niin italialainen media ja fanit vaativat selityksiä miksei voittoa taaskaan tullut. He vaativat selityksiä koska siellä ei olla kuten suomessa jossa hypitään tasajalkaa jo pelkästään sen takia että Räikkönen ajoi joka kisan maaliin. Syykin on selvä sillä suomessa Räikkkösen kohdalla on totuttu siihen että mestaruutta ei tule. Syy on aina tekniikan pettämisessä, tallikaverin suosimisessa tai hitaassa autossa.

Miksi häviäjienkään pitäisi selitellä. Todetaan vain tosiasiat ja that's it. Ferrarikin olisi voinut vain todeta, että eivät onnistuneet tekemään tarpeeksi hyvää autoa. Miksi pitää vielä lisäksi alkaa hoilottamaan jostain huonosta tuurista ja Grosjeanista ym.?
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
He vaativat selityksiä koska siellä ei olla kuten Espanjassa jossa hypitään tasajalkaa jo pelkästään sen takia että Alonso ajoi satumaisen kauden painostaen kaikki virheeseen autolla jolla tietokoneen laskelmien mukaan pysty edes HRT:n autoja voittamaan . Syykin on selvä sillä Espanjassa Alonson kohdalla on totuttu siihen että mestaruutta ei tule. Syy on aina tekniikan pettämisessä, tallikaverin suosimisessa tai hitaassa autossa.

Asiavirheet korjattu Tifosin tekstissä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Asiavirheet korjattu Tifosin tekstissä.

Espanjalainen media on yhtä pihalla asioista kuin suomalainenkin. Jos Ferrari olisi tarjonnut Alonsolle ylivoimaisesti nopeimman auton ja mestaruus olisi tullut niin epanjalaismedia olisi hehkuttanut vain Alonsoa ja laittanut voiton pelkästään Alonson ansioksi. Sama vika espanjassa kuin suomessakin. Voiton tullessa ansio kuuluu kuskille, tappion hetkellä vika on autossa. Molemmat väärin sillä laji on joukkuepeliä mutta autolla on huomattavasti suurempi vaikutus.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Miksi häviäjienkään pitäisi selitellä. Todetaan vain tosiasiat ja that's it. Ferrarikin olisi voinut vain todeta, että eivät onnistuneet tekemään tarpeeksi hyvää autoa. Miksi pitää vielä lisäksi alkaa hoilottamaan jostain huonosta tuurista ja Grosjeanista ym.?

Otetaan nyt huomioon se kohderyhmä, jolle tuo ruikutus on suunnattu. Se on suunnattu vain ja ainoastaan Ferrarin kannattajille. Tuollaisen viestin tarkoitus on vahvistaa sitä uskomusta, että taas kerran Ferrari olisi ollut paras, ellei Ferrarin ulkopuoliset tahot olisi puuttuneet asiaan ja väärydellä vieneet mestaruuden. Hyvin suppean otannan perusteella viesti myös aiheuttaa kohteessaan halutunlaisen reaktion.

Kohderyhmän ulkopuolelle se viesti sitten näyttääkin sellaiselta, minkälaiseksi se on tässä keskustelussa jo ansiokkaasti todettu. Sillä vaan ei ole Ferrarille ja sen kannattajille merkitystä.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Maikkarilla laitetaan jälleen lisää vettä myllyyn Kovalainen-Lotus akselin sutheen: Lehti: Lotukselta Kovalaista koskeva p viikolla - MTV3.fi - Urheilu - F1 - Uutiset.

Mielestän monissa palstakeskusteluissa on tullut esiin, että Heikki olisi oiva kakkoskuski, olen eri mieltä. Mielestäni Heikki pystyisi haastaaman Kimin, sillä että hän on vahvempi aika-ajaja. Kimi on mielestäni yksi parhaista kisakuskeista. Aika-ajoissa on hänen heikkoutensa, Heikillä taas aika-ajaminen on erittäin hyvällä tasolla vaikka loppukausi meni miten meni. Kisassa lähtö tietenkin määrää paljon ja määrittää sen mihin tullaan sijoittumaan.

En tosin usko, että Heikki korvaisi Grosjeanin, sillä Grosjean on ranskalainen, Boullier on ranskalainen, Boullier on Lotuksen tallipäällikkö, ja Grosjeanin manageri hänen työnsä on siis neuvotella Grosjeanille niin hyvä tallipaikka kuin mahdollista. Toivon tottakai, että Heikki pääsisi Lotuksella ajamaan, mutta en pidä sitä todennäköisenä.

edit. Viestin olisi tosin voinut heittää f1-kausi 2013 ketjuun. Sori vaan. my bad
 
Viimeksi muokattu:

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Maikkarilla laitetaan jälleen lisää vettä myllyyn Kovalainen-Lotus akselin sutheen: Lehti: Lotukselta Kovalaista koskeva p viikolla - MTV3.fi - Urheilu - F1 - Uutiset.

Mielestän monissa palstakeskusteluissa on tullut esiin, että Heikki olisi oiva kakkoskuski, olen eri mieltä. Mielestäni Heikki pystyisi haastaaman Kimin, sillä että hän on vahvempi aika-ajaja. Kimi on mielestäni yksi parhaista kisakuskeista. Aika-ajoissa on hänen heikkoutensa, Heikillä taas aika-ajaminen on erittäin hyvällä tasolla vaikka loppukausi meni miten meni. Kisassa lähtö tietenkin määrää paljon ja määrittää sen mihin tullaan sijoittumaan.

Jos Kovalainen olisi niin hyvä kuin luulet olisi hänellä pesti huipputallissa. Kovalainen on semmoinen tasaisen hidas puurtaja. Paljon kovempia kuskeja on saanut lähteä pois sarjasta esimerkki esim Nick Heidfied.

Itse tulen olemaan vilpittömän iloinen, jos ja toivottavasti kun Kovalainen ei enää formuloissa jatka. Tommonen nössö niceman imago on vain niin saatanan ärsyttävää.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Domenicalille annettu varmuuden vuoksi 6 tallipäällikön äänet käyttöön että Sontanderille tule niin paha mieli.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Domenicalille annettu varmuuden vuoksi 6 tallipäällikön äänet käyttöön että Sontanderille tule niin paha mieli.

Näin sen on oltava. Ja hän on samalla antanut Kimille liian vähän pisteitä jotta Alonso tuntisi itsensä varmasti tärkeäksi. En tiedä on näin mutta joku kusetus tässä on oltava kun tallipäälliköt pitävät Alonsoa parhaana ja Kimä vasta nelosena.
 

Jasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hauskaa sinänsä että Alonsoa varsinkin loppukaudesta huomattavasti vahvempi ollut Massa sai vain 27 pistettä kun Alonso sai 260. Massa ilmeisesti luovutti pisteensä Alonsolle, kuten radallakin.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Hauskaa sinänsä että Alonsoa varsinkin loppukaudesta huomattavasti vahvempi ollut Massa sai vain 27 pistettä kun Alonso sai 260. Massa ilmeisesti luovutti pisteensä Alonsolle, kuten radallakin.

Mutta kun ei se ollu huomattavasti parempi. Vaan huonompi edelleen, mutta pääsi lähemmäksi kyllä.

Pisteet Alonsolle kauden jälkipuoliskolta 106-80.

Pari keskeytystä (Spa, Suzuka) tässä Alonsoa rasittamassa ja pisteet ei käänny Massan eduksi, vaikka tallimääräyksellä vaihtaisi peräkkäisten sijoitusten kisat Massan hyväksi.


Näytä minulle se mittari, jolla Massa oli parempi. Joku muu kuin tyhjästä keksitty mutu-hype.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hauskaa sinänsä että Alonsoa varsinkin loppukaudesta huomattavasti vahvempi ollut Massa sai vain 27 pistettä kun Alonso sai 260. Massa ilmeisesti luovutti pisteensä Alonsolle, kuten radallakin.

Hauskaa tuossa lähinnä on se, että Massa ylipäätänsä on listalla. Ei todellakaan kuuluisi sinne. Näköjään muutama hyvä kisa kauden lopussa korjasi Massan kauden.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Hauskaa tuossa lähinnä on se, että Massa ylipäätänsä on listalla. Ei todellakaan kuuluisi sinne. Näköjään muutama hyvä kisa kauden lopussa korjasi Massan kauden.

Kauden toisella puolistkolla Massa sai neljänneksi eniten pisteitä. Alonso factori kun otetaan pois niin Massa olisi kerännyt toiseksi eniten pisteitä. Puheet siis muutamasta hyvästä kisasta ovat paskaa.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Näin sen on oltava. Ja hän on samalla antanut Kimille liian vähän pisteitä jotta Alonso tuntisi itsensä varmasti tärkeäksi. En tiedä on näin mutta joku kusetus tässä on oltava kun tallipäälliköt pitävät Alonsoa parhaana ja Kimä vasta nelosena.

Väärin se meni siltä osin, että kalusto huomioiden Alonso oli mielestäni paras ja Kimi kauden toiseksi paras kuljettaja. Eihän ketkään muut olleet varmempia suorittajia.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Minusta Ferrarin paskuus on ihan Alonso-kultin luoma myytti, tämän kauden Ferrari ei ollut nopein varsinkaan aika-ajossa mutta se oli tasaisen varma auto kaikkiin olosuhteisiin ja ratoihin, se kuului nopeutensa puolesta koko kauden ajan TOP 3 autoihin radalla, Lotus oli nopea mutta se oli erittäin herkkä auto renkaiden lämpöjen osalta ja kylmemmissä oloissa se mm Ferraria selvästi heikompi. Kauden aikana ajettiin monia kisoja poikkeuksellisen kylmissä oloissa joten Lotus taisteli paljon renkaidensa kanssa, joka näkyi mm siinä että Kimi ei meinannut millään saada autoaan aika-ajoissa tarpeeksi korkealle että voitosta taisteleminen olisi ollut mahdollista. Sen lisäksi Lotuksen resulssit eivät riittäneet pitämään autoa aivan samalla viivalla kehityksessä kuin Ferrarin, McLarenin ja Red Bullin autot.

Alonso ajoi vahvan kauden, mutta ei tehnyt sitä huonolla autolla.
 

adston

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Minusta Ferrarin paskuus on ihan Alonso-kultin luoma myytti, tämän kauden Ferrari ei ollut nopein varsinkaan aika-ajossa mutta se oli tasaisen varma auto kaikkiin olosuhteisiin ja ratoihin, se kuului nopeutensa puolesta koko kauden ajan TOP 3 autoihin radalla, Lotus oli nopea mutta se oli erittäin herkkä auto renkaiden lämpöjen osalta ja kylmemmissä oloissa se mm Ferraria selvästi heikompi. Kauden aikana ajettiin monia kisoja poikkeuksellisen kylmissä oloissa joten Lotus taisteli paljon renkaidensa kanssa, joka näkyi mm siinä että Kimi ei meinannut millään saada autoaan aika-ajoissa tarpeeksi korkealle että voitosta taisteleminen olisi ollut mahdollista.


Tässä maikkarin jutussa Räikkösen kisainsinööri Mark Slade kertoo, että tämä Kimin ongelma renkaiden kanssa johtui pääosin Räikkösen eturenkaita säästävästä ajotyylistä. Mutta toki oli myös kisoja, joissa Lotuksen vauhti hidastui selvästi kun ilma viileni, esim. Teksasissa.

Kyllähän Ferrari oli ainakin muutamassa ensimmäisessä kisassa selvästi hitaampi kuin muut kärkitallit, joten mielestäni on aivan oikeutettua että Alonso on rankattu parhaaksi kuskiksi. Muutenkin mies tekee kyllä loistavan tasaista työtä vaikka auto olisi vähän huonompikin. Ja Massasta sen verran, että loppukaudestahan hän alkoi olemaan sillä tasolla, millä tallin kakkoskuskin tulisikin olla. Itsekin sanoi jossain, että alkukaudesta puristi ja jännitti liikaa jatkosopimuksen vuoksi, mutta loppukaudesta tajusi taas keskittyä olennaiseen, ja sen jälkeen tuloksetkin paranivat.

Jos itse pitäisi pistää kärkikuskit järjestykseen, niin järjestys olisi seuraava:

1. Alonso/Vettel
2. Vettel/Alonso
3. Räikkönen

Alonson/Vettelin kärkisija johtuu tuosta, mitä mainitsin edellä. Alonso pärjäsi aavistuksen hitammalla autolla alkukaudesta hyvin, kun taas Vettel näytti mm. Abu Dhabissa niille, keiden mielestä hän ei osaa ohittaa jos joutuu starttaamaan taaempaa jne. Toki kisoissa, joissa lähti taaempaa, otti vähän osumaa ohitustilanteissa mutta silti teki hyviä ohituksia ja pääasiassa rehtiä kilvanajamista. Räikkönen taas ajoi luotettavasti joka kisassa, jos oli toisen kuskin kanssa kaksinkamppailutilanteessa, ei ollut pelkoa että Kimin takia toinen ajaa ulos, aina oli tilaa ja oli mielestäni muutama viihdyttävä taistelu kauden aikana toisen kuljettajan kanssa.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Minusta Ferrarin paskuus on ihan Alonso-kultin luoma myytti, tämän kauden Ferrari ei ollut nopein varsinkaan aika-ajossa mutta se oli tasaisen varma auto kaikkiin olosuhteisiin ja ratoihin, se kuului nopeutensa puolesta koko kauden ajan TOP 3 autoihin radalla, Lotus oli nopea mutta se oli erittäin herkkä auto renkaiden lämpöjen osalta ja kylmemmissä oloissa se mm Ferraria selvästi heikompi. Kauden aikana ajettiin monia kisoja poikkeuksellisen kylmissä oloissa joten Lotus taisteli paljon renkaidensa kanssa, joka näkyi mm siinä että Kimi ei meinannut millään saada autoaan aika-ajoissa tarpeeksi korkealle että voitosta taisteleminen olisi ollut mahdollista. Sen lisäksi Lotuksen resulssit eivät riittäneet pitämään autoa aivan samalla viivalla kehityksessä kuin Ferrarin, McLarenin ja Red Bullin autot.

Alonso ajoi vahvan kauden, mutta ei tehnyt sitä huonolla autolla.

Hmm, eihän se auto nyt paska ollut. Erot kärjessä huipputallien välillä oli hyvin pieniä. Mutta monessa kisassa Alonso ei mahtanut mitään kärjessä ajaville, mutta kuitenkin suoritti äärimmäisen tasaisesti lähes kisasta toiseen tuoden maksimimaaliset pisteet juuri sen hetkisestä kisasta ulos. Muut kohelsi ja tippui edestä pois, Alonso toi autoa podiumille kisasta toiseen. Koko kausi tuli puhuttua Alonson ylisuorittamisesta, ja kyllä se minun mielestäni sitä oli.

Itse en välitä kyseisestä henkilöstä ollenkaan tuon itkijäluonteensa takia, mutta objektiivisesti varsin tarkasti koko kauden seuranneensa voin edelleen väittää, Alonso oli paras kuljettaja, joka sai sen sarjan kolmanneksi nopeimman auton vängättyä MM-sarjassa toiselle sijalle.

Ehkä sitä käsitystä vääristää tuo Massan heikkous ja Ferrarin panostus kisasäätöihin, kuten jokaisen järkevän kuskin pitäisi tehdä, mutta silti, se ei ole Alonsolta pois. Muut oli huonoja tai teki väärin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Itse en välitä kyseisestä henkilöstä ollenkaan tuon itkijäluonteensa takia, mutta objektiivisesti varsin tarkasti koko kauden seuranneensa voin edelleen väittää, Alonso oli paras kuljettaja, joka sai sen sarjan kolmanneksi nopeimman auton vängättyä MM-sarjassa toiselle sijalle.

No tuosta en ole paljoakaan erimieltä enemmänkin vain halusin korostaa ettei se Ferrari ollut mikään sysipaska auto jolla Alonso teki magiaa, vaan melko hyvä kilpa-auto vaikkei radan nopein paketti ollutkaan. Sillä pystyi hyvä kuljettaja ajamaan kumminkin tasaisesti pisteitä ja Alonso taidolla toi sitten siihen hieman bonusta sijan tai pari.
 

Dängleri

Jäsen
IS:n uutisen mukaan Räikkösen sopimuksessa oli pykälä, jonka mukaan hänelle maksetaan jokaisesta MM-pisteestä n. 38.000€, minkä lisäksi voitosta irtoaa vielä n. 760.000€ lisää. Jos tuosta nyt laskeskelee, niin kuluva kausi taisi tuottaa Kimille mukavat 7,5-8,0 miljoonaa euroa pelkästään pisteistä, liekö sitten vielä jokin "pohjapalkka" tuohon lisäksi. Joka tapauksessa ei ihme että Lotukselle tuli "yllättäviä" talousvaikeuksia. :)
 
Suosikkijoukkue
KK
IS:n uutisen mukaan Räikkösen sopimuksessa oli pykälä, jonka mukaan hänelle maksetaan jokaisesta MM-pisteestä n. 38.000€, minkä lisäksi voitosta irtoaa vielä n. 760.000€ lisää. Jos tuosta nyt laskeskelee, niin kuluva kausi taisi tuottaa Kimille mukavat 7,5-8,0 miljoonaa euroa pelkästään pisteistä, liekö sitten vielä jokin "pohjapalkka" tuohon lisäksi. Joka tapauksessa ei ihme että Lotukselle tuli "yllättäviä" talousvaikeuksia. :)
Räikkösen "peruspalkaksi" on arvoitu olevan tällä kaudella 5 milj. €.
Niinhän sitä puhuttiin, että Lotus ei odottanut Kimiltä noin hyvää tulosta, jonka johdosta olisi ollut jotain maksuhäiriöitä. Tosin tilanne on ensi kaudeksi aivan toinen. Kiitos Kimin, Lotus sai ja varmasti tulee saamaan todella isoja sponsoreita mukaan, kuten Cokis. En ukso, että ensi kaudella vastaavia maksuhäiriöitä tulee. Lisäksi talli sai varmasti ihan kivat bonukset tultuaan neljänneksi, vaikka joutuukin maksamaan ensikaudesta 2 milj. €, koska sijoittui noinkin ylös. En nyt nopealla googlettamisella löytänyt, paljon Lotus sai äyrejä tuosta 4. sijasta. Lisäksi tuleehan joka kisasta lisäksi euroja Kimin ja Romainin pistesijoista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös