Mainos

Formula 1 – kausi 2012

  • 325 660
  • 1 750

Rubicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No tätähän tuskin kukaan pystyy varmuudella sanomaan. Pelkkää arvailua jne. Alonso on ammattikuski kuten muutkin kärkijätkät. Erot ovat pieniä ja radat rengasvalintoineen omia haasteita. Räikkönenkin tänään selvästi nopeampi mutta joutui kulmakarvan takana cruisailemaan.

Näinpä. Alonson kohdalla olisi syytä muistaa aina myös dominoiva ykköskuskin asema. Auto pyritään rakentamaan ja hiomaan nimenomaan hänen mieleisekseen. Tämän vaikutusta tuloksiin ei sovi vähätellä, kun jokaisen kuskin kohdalla on nähty, että jos autoa ei saa säädettyä omien mieltymysten mukaisesti se aivan kovin terä suorituksista jää puuttumaan. Silti vikurimmallakin pelillä rattimies toki piiskaa autoaan kovaa ja käyttää muiden töppäilyt hyväkseen, kuten esim. Alonso tällä kaudella on toistaiseksi mestarillisesti tehnyt. Mutta hän ei ole ainoa joka tähän pystyy - kun löytyy mm. Kimiä, Hamiltonia, taktikko-Buttonia ja Vetteliä.

Siinä onkin sitten uusi pähkinä purtavaksi kuinka suuri kunkin kuskin ''sietoikkuna'' säätöjen suhteen on ja kuka venyy eniten, kun auto ei aivan sovikaan hanskaan. Ja toisaalta kuka on nopein tuulispää radalla auton ollessa säädöissä. :)

Näitähän voi tosiaan pyöritellä maailman tappiin asti, eikä absoluuttista selvyyttä tule ikinä. Muuttujia on niin tolkuttomasti liikaa, ettei sopivaa algoritmia ja yhtälöä yhden totuuden löytymiseen ole edes tallien insinööreillä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Massankin ajo oli tänään "onnetonta" vain koska Alonso sai sijoituksensa tuurilla. Jos Alonso olisi ollut se seitsemäs millä sijalla hän olisi ollut ilman muiden karkeita virheitä ja Massa yhdeksäs niin tuskin kovin moni täällä mylvisi Massan ajaneen tänään erityisen huonosti. Tosin ei Massa mitenkään hirveän hyvinkään ajanut, mutta ei missään nimessä huonostikkaan.

Noh miten tämänkin nyt ottaa, virheitä nyt talleille kisoissa käy ja ihan ajamallahan se alonsokin sen vitospaikan nyt otti, ei ne nyt mitään lahjapisteitä nyt kuitenkaan ollut. Siinä taas oli vain iso ero kun Alonso oli viides ja massa yhdeksäs. Aina voi jossitella, mutta mielestäni turhaa, alonso oli taas kerran parempi ja sillä sipuli. Tuossa se ero tulee kun napsitaan niitä tärkeitä sijoituksia ylöspäin verrattuna tallikaveriin. Lisäksi olisi nyt vähintään odottanut että massa olisi voinut tallikaveriaan auttaa ja olla Webberin edellä, mutta eipä sitäkään apua nyt tullut. Massan hitaus kyllä saattaa olla yksi uhka mihin mestaruus voi kaatua jos Alonsolle keskeytyksiä tulee ja massa ei pysty viemään sijoituksia muilta.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aika uskomatonta sinänsä, että tällaista Alonso-Massa -vertailua tarvitsee edes. Alonso on edellä tällä kaudella voitoissa, paalupaikoissa, MM-pisteissä, palkintopallisijoituksissa, aika-ajotuloksissa, johdetuissa kierroksissa...

Minkään tulosten valossa tässä ei ole pienintäkään epäselvyyttä, kumpi on ajanut tällä kaudella paremmin. En tiedä, pitääkö vahva asema tallissa sitten laskea Alonsolle miinukseksi. Osoittaako jotakin parempaa ihmisyyttä olla se kuski, jota palvellaan toisena? Yksikään ajamiseen tai ajotuloksiin liittyvä osa-alue ei mene Massan eduksi.

Räikkösen ja Grosjeanin suhteen voidaan edes käydä sitä pohdintaa, että aika-ajosijoitukset ovat Grosjeanin etu. Toki kisat ovat se painavin näyttö, mutta kun ei Massa ole edellä kummassakaan. Ja tekee huomattavasti enemmän virheitä. Ja ajaa käytännössä aina Alonson takana.

Mutta toki foliohattu 4-ever!
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Onhan tosiaan tuo Massan meno ollut ihan hanurista koko kauden ja en yllättyisi vaikka kaverin ura ykkösissä rupeaisi olemaan paketissa. Kyllä toki mahdollisesti jostain tarjouksia ensikaudeksi tulee, mutta onko enään motivaatiota lähteä sinne on eri juttu.

Kisasta jäi hemmetin hyvä maku ja nyt on odotukset todella korkealla, kun Belgia tulee. Harmi vain, että pitää venata nyt se kuukausi. Alonsolle kaivataan kyllä sitä paria keskeytystä, että ollaan täysillä mukana mestaruustaistossa, mutta muuten Kimillä loistavat asemat kokonaistilanteessa.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Silti vikurimmallakin pelillä rattimies toki piiskaa autoaan kovaa ja käyttää muiden töppäilyt hyväkseen, kuten esim. Alonso tällä kaudella on toistaiseksi mestarillisesti tehnyt.

Niin no jos avainsana kuvailtaessa Ferrarin autoa on vikuri, niin totta hemmetissä Alonso sen kanssa pärjää, koska juuri sellaisella autollahan mies tykkää ajaa. Käsittääkseni Alonso on koko uransa ajellut sellaisilla säädöillä, jotka eivät muille sovi. Ainakin mies tykkää selvästi yliohjaavasta autosta, kun taas lähes tulkoon kaikki muut kuskit suosivat aliohjaavaa autoa. Ainakin itselle tulee tuollainen vikurin auton kuva nimenomaan yliohjaavuudesta, muttei se vielä tarkoita ollenkaan sitä, että se auto ihan paska olisi.

Jottei nyt kenellekään jäisi epäselväksi, niin pidän Alonsoa erinomaisena kuskina ja hyvin mies on kauden vetänyt. Sen sijaan en osta noita ylihehkutuksia miehen taidoista ja selityksiä Ferrarin paskuudesta autona. Se että Massa on yksinkertaisesti aivan paska tällä hetkellä, eikä autokaan taida miehelle sopia alkuunkaan, ei ainakaan tee tallikaveristaan meikäläisen silmissä mitään messiasta.
 

Tenkrat#67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Wild, Pekka Rinne
Tietenkin olisi aika legendaarista, jos Kimi ajaisi tasaisesti podiumille ilman voittoja, mutta nousisi viimeisessä kisassa voittoon ja mestaruuteen. Mutta kyllä maistuisi voittokin jo ennen sitä ja toivoa tasaisen vahvoja suorituksia. Kimillä on matkaa MM-sarjan 2. sijaan on 8 pistettä. Tai toisaalta, jos Kimi jotenkin onnistuisi ajamaan jokaisen kilpailun voittoon, ei olisi mitään väliä, miten muut kurvailevat.

Spekulaatiota, mutta ei mahdotonta. Ainakaan fantasioissa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ainakin mies tykkää selvästi yliohjaavasta autosta, kun taas lähes tulkoon kaikki muut kuskit suosivat aliohjaavaa autoa.

Mistä tuo on peräisin? Minusta asia on juuri päinvastoin Alonson kohdalla, tykkää mielummin aliohjaavasta autosta. Tuon näkee jo onboard-kuvistakin kun katselee Alonson ajoa. Kääntää todella rajusti eturenkaita ja niiden luiston näkee monessa mutkassa kun auto puskee.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Mistä tuo on peräisin? Minusta asia on juuri päinvastoin Alonson kohdalla, tykkää mielummin aliohjaavasta autosta. Tuon näkee jo onboard-kuvistakin kun katselee Alonson ajoa. Kääntää todella rajusti eturenkaita ja niiden luiston näkee monessa mutkassa kun auto puskee.

No perkele. Voipi olla, että olen nyt sekoittanut nuo kaksi asiaa, mutta joka tapauksessa sitä mainostettiin kovasti jo vuosia sitten, että Alonson säädöt poikkeavat muista kuskeista selvästi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Minäkään en osta väitettä Ferrarin paskuudesta, koska paskalla autolla ei edes Oviedon kulmakarva johtaisi MM-sarjaa vaikka kuinka on rattimies sarjan parhaasta päästä, voi olla se paraskin mutta on siinä haastajat niin lähellä että nykyinen tilanne MM-sarjassa ei olisi mahdollinen jos Ferrari ei olisi varsin hyvä auto, ei välttämättä paras ja nopein paketti mutta huonoa se ei ole kyllä nähnytkään. Lotus on nopea, mutta sekin on sitä vain kuumalla kelillä ja sen rengasetu kisoissa on lähinnä haitta aika-ajoissa. Tämän hetken paras auto lienee Red Bull tai päivitykset saanut McLaren mutta Lotus ja Ferrari on kyllä ihan siinä kannoilla. Todella kuumassa Lotus lienee paras mutta kuinka usein tällä kaudella ollaan saatu ajaa sellaisissa oloissa?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Todella kuumassa Lotus lienee paras mutta kuinka usein tällä kaudella ollaan saatu ajaa sellaisissa oloissa?
Taitaa jäädä kahteen kisaan. Malesiassa kauden toinen kisa ja nyt Unkarissa.

Malesiassa Lotus ei tosin ollut kovinkaan erikoinen Kimin jäädessä viidenneksi. Nyt Unkarissa sitten Lotus näytti sitä osaamistaan, josta heille on paljon kehuja annettu. Rengas toimii sen paremmin mitä kuumempaa keliä on tarjolla.

Lotus ei kuitenkaan ollut aivan kärkitalli kun kausi lähti käyntiin. Nyt ovat saaneet muutamia päivityksia tuotua autoonsa ja ovat näin päässeet lähelle muita. Mutta kun muutkin menevät eteenpäin, on Lotuksella kova urakka pysyä McLarenin ja Red Bullin tahdissa. Varsinkin jos keli ei ole ihan optimaalinen Lotuksen kannalta.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toisaalta sitä Lotuksen putoamista noiden nimekkäämpien tallien kyydistä ei ole vielä tapahtunut ja alkaa vaikuttaa siltä ettei tapahdukaan. Ovat selkeästi löytäneet aika-ajovauhtia mikä auttaa paljon kun kisavauhti on ollut erittäin kilpailukykyistä alkukaudesta lähtien. Räikkösellä oli Hungaroringilla kaikki mahdollisuudet ajaa selkeään voittoon, Hamilton ei olisi mitenkään pysynyt kisavauhdissa mukana mutta kun ohittaminen on lähes mahdotonta niin tällä kertaa voitto meni siihen aika-ajojen lievään epäonnistumiseen. Uskon että kauden lopussa mestaruustaistossa on mukana 4-5 kuljettajaa, ratkaisu menee viimeiseen kilpailuun ja Räikkönen on porukassa mukana.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minusta asia on juuri päinvastoin Alonson kohdalla, tykkää mielummin aliohjaavasta autosta. Tuon näkee jo onboard-kuvistakin kun katselee Alonson ajoa. Kääntää todella rajusti eturenkaita ja niiden luiston näkee monessa mutkassa kun auto puskee.

Tästä oli mielestäni puhetta jo Rellu kausilla, Alonson ajotapa ainakin tältä osin poikkeaa muista kärkikuskeista radikaalisti. Kääntää kärjistäen aina mutkiin maksimit ja ajaa ulos päästämällä ohjausta suoraksi.
Tästä voi päätellä että tälläisen auton rakentaminen ykköskuskille on myrkkyä Alonson tallikaverille, en ole Massa fani mutta kyllä suurin osa Massan paskuudesta menee mun mielestä juuri tämän piikkiin. Ei pelkän ohjauksen syytä vaan kokonaisvaltaisen auton rakentamisen Alonsolle jonka ajotyyli poikkeaa radikaalisti muiden ajotyylistä ja täten ilmeisesti Massankin.

Oliko Alonson ohitus ekalla kierroksella Kimistä vain Lotuksen KERS:istä johtuvaa? Olisiko sen voinut blokata paremmin, varoiko Kimi liikaa että joku puskee tuon mutkayhdistelmän ekassa mutkassa sisälle. Tuossa mutkassahan on ennenkin nähty vastaavia ohituksia Kimiltäkin jossa otetaan aluksi ekaan vasempaan ulkolinja niin että päästään seuraavassa oikeassa sisään kuitenkaan menemättä ulos parhaalta ajolinjalta ja tämä muuvihan painaa mukavasti ohitettavan ulos radalta kun kiihdytetään mutkayhdistelmästä ulos.


_
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Kesäkuussa Montrealin GP:n uusintalähetys Maikkarilla pysähtyi kesken kilpailun ja noin 10 minuutin hetkinen katselun jälkeen mentiin Ostoskanavan ihmeelliseen maailmaan. Ihme kyllä, Maikkarilta joku Seppo vastasi palautteeseen. Pahoiteltiin kovasti tapahtunutta ja viimeiset sanat olivat tyyliin "ei satavarmasti tule tapahtumaan enää jatkossa".

Noh viime yönä tuli katsottua Unkarin GP:n uusintalähetystä ja kappas juuri kun Hamilton oli maaliviivan ylittänyt, kuva jälleen jämähti paikalleen, hetkinen teksti ruutuun ja siitä jonkun ajan kuluttua "kaikki te joilla ei ole elämää, käännelkää tulitikkuja ja voittakaa 300 euroa jos saatte käännettyä ne tikut oikeaan asentoon" tv-pelin pariin. Ei nyt maailmaa kaada, mutta niin jäi palkintojenjako näkemättä uusinnasta.

Tänään tuli mieleen, että taitaa Maikkari harrastaa näiden normikanavan lähetysten sabotointia täysin tahallaan. Ihan niin kuin keväällä MM-kisoissa. Toki Suomen pelit näkyivät MTV3:lla / Avalla, mutta se miten niitä näytettiin, noh moni varmasti muistaa.

Sepon toista vastausta palautteeseen odotellessa.
 

trap

Jäsen
Taitaa jäädä kahteen kisaan. Malesiassa kauden toinen kisa ja nyt Unkarissa.

Malesiassa Lotus ei tosin ollut kovinkaan erikoinen Kimin jäädessä viidenneksi.
Bahrain? Siellä vaikutti myös parhaalta autolta, mutta huonon lähtöruudun takia Kimi jäi kakkoseksi. Malesiassa aika-ajosuoritus oli Kimin kauden parhaita, mutta penaltyn takia tippui 10. ruutuun. Kisaa sotki sade.

Mutta tosiaan mun mielestä Kimillä on ihan hyvät mahdollisuudet kamppailla mestaruudesta. DDRS on kiva lisä mm Spahan ja Monzaan. Hyvät mahikset kahteen perättäiseen voittoon. Enkä edelleenkään usko siihen mantraan, että Lotus putoaisi muiden kyydistä.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Itse olen jo moneen otteeseen case Alonsossa korostanut, ettei auto todellakaan ole sarjan paras, muttei tietenkään paskinkaan. Mutta Ferrari ei ole tällä kaudella yhtään nopeinta kierrosta tehnyt kisassa, toki se ei kaikkea kerro, mutta siitä ettei auto todellakaan ole nopein. Se miksi Alonsoa pidän parhaana tällä hetkellä, on tuo tasaisuus ja että virheitä tulee kisoissa todella vähän. Mies osaa todellakin ottaa sen maksimin irti, juuri tuollaiset viidennet sijat ovat myös tärkeitä mm-sarjaa ajatellen, jos tulee paska kisa olet viides, mutta saat silti hyvän nipun pisteitä, kun että tulee paska kisa ja keskeytät nii se on heti 0 pistettä. Eli Ferrari ei siis ole paskin, muttei nopeinkaan. TOP 3 autokaan se ei tällä hetkellä ole vaan Red Bull, Lotus ja McLaren menevät edelle. Tasaisuus ja tulosten maksimointi on kuitenkin Alonsolla ollut valttina. Ne jotka väittävät Ferrarin parhaaksi autoksi tällä hetkellä, puhuvat kuitenkin paskaa.

Toki en niin mustavalkoisesti asioita katso, etteikö esim. täysi ykköskuskin asema vaikuttaisi, mutta ei Massasta ole missään vaiheessa haastajaksi ollutkaan, niin Ferrarin on turhaa häntä tasavertaiseksi nostaa. Massasta jäänyt sellainen ylimielinenkin kuva välillä, valittaa turhasta ja luulee olevansa parempi kuin onkaan. Mielestäni sellainen nöyryys ja kova työnteko puuttuu täysin.

Henkseleitäni en rupea kuitenkaan vielä paukuttelemaan, kausi on todella pahasti kesken ja nykyään tuollainen 40 pistettä ei vielä ole mitään. Mielestäni pistelaskusysteemi pitäisi palauttaa siihen 10-6-4-3-2-1 systeemiin.

Spassa veikkaan Kimiä kyllä voittajaksi, sen verran lähellä Lotus on ollut, mutta nyt päästään sinne missä Kimiä ei pysäytä kukaan, vaan mies ajaa loppuun asti tai törmää siihen kaiteeseen sitä voittoa tavoitellessa.
 

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eli Ferrari ei siis ole paskin, muttei nopeinkaan. TOP 3 autokaan se ei tällä hetkellä ole vaan Red Bull, Lotus ja McLaren menevät edelle. Tasaisuus ja tulosten maksimointi on kuitenkin Alonsolla ollut valttina.

Tämä riippuu mitä parhaalla autolla tarkoitetaan. Ferrari tuntuu olevan radalla kuin radalla "riittävän nopea" ja verrattuna esimerkiksi Lotukseen niin ilman KERS:iä Lotus oli nopeampi, mutta valitettavasti KERS:n kanssa ei riittävän nopea. Tähän kun lisätään ainakin varikkokäynnissä näkyvä taustaorganisaatioiden resurssien ero niin Ferrari on hyvä pohja Alonson tapaiselle kuskille, joka kuten sanoit, on tasainen ja osaa maksimoida tuloksen oikeanalaisella taktikoinnilla.
Mitä olen nyt viimeiset kolme kisaa katsonut niin se talli on parhaimmassa asemassa jolla pohjatyö (hyvä KERS, varikkokäynnit, taktiikat, luotettavuus) on kunnossa, ei välttämättä se jolla on TOP-3 auto nopeudessa. Se mistä Lotusta voisi eniten syyttää on se että KERS ei toimi kunnolla ja taktiikkaosasto tuntuu vasta opettelevan miten ottaa hyöty irti Lotuksen hyvistä puolista. Ja en tiedä mitä tänä vuonna on käynyt mutta tuntuu että Ferrarilla on taktiikat osuneet parhaiten. McLaren ja Red Bull tuntuvat Lotuksen tavoin tekevän enemmän virhearvioita verrattuna Ferrariin.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Tämä riippuu mitä parhaalla autolla tarkoitetaan. Ferrari tuntuu olevan radalla kuin radalla "riittävän nopea" ja verrattuna esimerkiksi Lotukseen niin ilman KERS:iä Lotus oli nopeampi, mutta valitettavasti KERS:n kanssa ei riittävän nopea. Tähän kun lisätään ainakin varikkokäynnissä näkyvä taustaorganisaatioiden resurssien ero niin Ferrari on hyvä pohja Alonson tapaiselle kuskille, joka kuten sanoit, on tasainen ja osaa maksimoida tuloksen oikeanalaisella taktikoinnilla.
Mitä olen nyt viimeiset kolme kisaa katsonut niin se talli on parhaimmassa asemassa jolla pohjatyö (hyvä KERS, varikkokäynnit, taktiikat, luotettavuus) on kunnossa, ei välttämättä se jolla on TOP-3 auto nopeudessa. Se mistä Lotusta voisi eniten syyttää on se että KERS ei toimi kunnolla ja taktiikkaosasto tuntuu vasta opettelevan miten ottaa hyöty irti Lotuksen hyvistä puolista. Ja en tiedä mitä tänä vuonna on käynyt mutta tuntuu että Ferrarilla on taktiikat osuneet parhaiten. McLaren ja Red Bull tuntuvat Lotuksen tavoin tekevän enemmän virhearvioita verrattuna Ferrariin.
Nämä KERSit sun muut on aika uusia juttuja, joten itse en "vanhanaikaisena" niitä aina muista edes laskea. Välillä itseltänikin unohtuu että nopein ja paras ei todellakaan aina ole sama asia. Mutta kyllä silti pidän Lotuksen, RedBullin ja McLarenin autoa parempana pakettina, se että Ferrarilla vihdoin taktiikassakin onnistutaan niin ei tee autosta yhtään parempaa, mutta lopputulokseen vaikuttaa.

Mutta siitä taitaa olla turha keskustellakkaan, että ihmiset unohtaisivat nämä Alonson herjanimet, joillekkin se on vain tapa katsoa kisoja että pitää olla se silmätikku ja joillekki se vain sattuu olemaan Alonso. Mutta väsynyttä läppää ne ihmiskyrpä heitot edelleen on. Luulisi että aiheuttaisi kirjoittajissakin jo hohhoijaa tunteita.

Toisaalta se voi olla vaikeaa, kun jotkut käyttäjät tulevat gloryhunttaamaan ja hehkuttamaan vain silloin kuin menee hyvin. Tifosi sattuu kannattamaan itselleni kolmea rakasta asiaa, mutta tuntuu että ratsastetaan paikalle kuin Napoleon konsanaan vain silloin kuin menee hyvin, eikä kuunnellakkaan muita hieman tahraa näitä omia rakkaita juttuja. Mutta jokaiselle omat mielipiteet sallittakoon.
 

Tenkrat#67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Wild, Pekka Rinne
Perez aikoo jo tämän kauden jälkeen ferkulle. Kyllähän miehessä on ainesta vaikka mihin, ja jos jotenkin onnistuisi päihittämään Onson parissakin Gp:ssä, nostaisin hattua jo korkealle. Ja edelleen uskon, että Massa ei tule jatkamaan punaisissa, pidetään nyt vaan yllä medialle ja Massa tsemppiä, että olisi edes jotain mahdollisuuksia valmistajien sarjassa. Vaihtuvuus sarjassa tuskin olisi pahasta, saataisin vähä tätä kuskirulettiakin pyörimään muuallakin, kuin peräpään talleissa.
 

Tenkrat#67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Wild, Pekka Rinne
Spa:n 1. ja 2. harkat käyty, eikä näistä kyllä kovinkaan voi johotopäätöksiä voi vetää, kun vettä sateli koko harjoitusten ajan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Spa:n 1. ja 2. harkat käyty, eikä näistä kyllä kovinkaan voi johotopäätöksiä voi vetää, kun vettä sateli koko harjoitusten ajan.

Täysin turhanpäiväiset harjoitukset, kun suurin osa autoista pysyi pilttuissa toisissa harjoituksissa, ja ensimmäisetkin harjoitukset oli lähinnä pyrkimystä olla ajamatta ulos. Saatiinpa kuitenkin sellainen mukava poikkeus aikaan, että Marussian Pic on kerrankin listan ykkösenä.
 

baxxter

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täysin turhanpäiväiset harjoitukset, kun suurin osa autoista pysyi pilttuissa toisissa harjoituksissa, ja ensimmäisetkin harjoitukset oli lähinnä pyrkimystä olla ajamatta ulos. Saatiinpa kuitenkin sellainen mukava poikkeus aikaan, että Marussian Pic on kerrankin listan ykkösenä.

Saatiin toki, kun "jätettiin huomaamatta" että kaikki kuskit jotka ajan saivat, olivat jo tainneet kertaalleen ajaa ruutulipun ohi. Ekana ajan saanut Maldonado oli siinä ja siinä mutta kaikki muut, varsinkin viimeisenä kierroksensa päättänyt Pic, olivat varmasti "myöhässä".

Samapa tuo sinänsä, sääntöjä venyttämällä vältettiin tilanne jossa kellään ei olisi ollut aikaa.
 

Tenkrat#67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Wild, Pekka Rinne
P3 saatiin ajettua kuivissa oloissa, ja ainakin lupaavissa tunnelmissa suomalaisittain Kimi veti harjoitusten toiselle sijalle. Alonso kiilasi edelle noin kymmenyksen nopeampana. Tallikaveri jäi kuus kymppää, joten hyvältä näyttää. Pitkävetoihin oli pakko laittaa ainakin yhteen räkälle voitto, jospa tästä nyt kerranki tulisi se napakymppi :)
 

Jasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Yhdellä kierroksella Lotus ei ole ollut vahva eikä ollut tänäänkään. 4. ruutu hyvä Kimille, varsinkin kun ottaa huomioon että edessä on Kobayashi sekä Maldonado, joille ehjä kisa on kaikkea muuta kuin varmaa. Huomenna on mahdollisuus ottaa jälleen Alonsoa reilusti kiinni sarjassa, Ferrari ei näytä vahvalta. Button näytti sen sijaan todella vahvalta, säädöt natsanneet täydellisesti, Hamilton jäi tallikaveristaan 8 kymmenystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös