On sillä joskus, mutta Räikkösestä puhuttaessa suurempi ongelma on ohitusrohkeuden puute. Grosjean on pistellyt pitkin kautta huimistakin paikoista ohi. Ohitukset ovat olleet näyttäviä ja rohkeita. Riskialtis ajotyyli toki sitten näkyy ajoittaisena koheltamisena, mutta jos Kimi tahtoo voittaa kilpailuissa, joissa jää hitaampien taakse, hänen pitäisi uskaltaa ottaa riskejä silläkin uhalla, että metsään menee.
En kyllä allekirjoita näkemystä. Pelisilmähän on nimenomaan Kimin vahvuus, muutkin kuskit arvostavat tuollaista ajamista kun Kimi osaa ja malttaa katsoa ne tilanteet oikein. Kimi ei ole hamiltonmainen ohittaja, mutta onko tuollainen riskaabeli toiminta muka etevintä parasta ohittamista? Ei ainakaan minusta. Kimi tekee ohitukset taidolla ja maltilla, siten ettei jää niissä itse radan varteen, eikä pilaa muiden kisoja. Grosjean kohelsi Silverstonessa jälleen kumpanakin päivänä ja Kimin taaksehan mies kisassa jälleen jäikin. Nousu oli kyllä komea ja päätyi heti Kimistä seuraavaksi, että sikäli onnistunut viikonloppu häneltäkin.
Kimi kerää pisteitä mestaruustaistoa varten tällä hetkellä, eikä tavoittele yksittäisiä jackpotteja. Vaikka hän aina pettynyt onkin, jos jää vaikka niukasti toiseksi. Mutta vanha kettu tietää, että tasainen suorittaminen ja maltti ovat avain onneen, nuorten/malttamattomien kuskien vedellessä väliin 0 pisteen kisoja räyhätessään radalla. Iceman tietää pelin hengen.
Luulen että siinä vaiheessa, jos Kimillä ei enää ole mitenkään realistisia saumoja kilpailla mestaruudesta hänkin siirtyy enemmän yksittäisten tulosten metsästämiseen ja syöksyy suuremmalla riskillä epävarmoihin väleihin ja tilanteisiin. Toistaiseksi tämä tyyli on kuitenkin järkevin ja hedelmällisin vaihtoehto.
Puolimatkan krouvi, kun jo häämöttää niin päällimmäisenä on todettava miten hienolta Kimin paluu on maistunut. On taas fiilistä seurata kisoja ja formulauutisointia. Heikompaa autoa ja tuloksia tuli talvella kuitenkin odotettua, ettei tulisi sorruttua turhaan haihatteluun ja alkukausi onkin ollut iloista katsottavaa. Toisaalta kliseisesti nälkä on kasvanut syödessä, eivätkä nämä tulokset tavallaan kunnolla tyydytä. Joka kisaa ennen sitä tosiaan tulee pelättyä, että onkohan Lotus putoamassa kelkasta, mutta toistaiseksi voinut aina huokaista helpotuksesta. Ohjausongelmat valitettavasti kulkevat matkassa myös sitkeästi.
Heikkiä käy sääliksi tänäkin vuonna. Tainnut miehen omakin mitta tulla jo täyteen ja ensi vuonna odottavat uudet haasteet, jännä nähdä löytyisikö paikkaa jostain keskikastin tallista... Vaikea tilanne Heikillä.