Kimi on vaikuttanut jotenkin tosi varovaiselta koko kauden. Tuntuu tarttuvan pelkkiin varmoihin ohituspaikkoihin ja usein menee se pari kierrosta ohittaa edellä oleva samalla kun Alonsot ja kumppanit vetävät samasta ukosta nopeasti ohi. Kimi tuntuu laittavan vakionopeudensäätimen päälle hetkeksi ja sitten taas herää taistoon. Näistä sitten muodostuu ne pari sekuntia, jotka tuntuvat ratkaisevan Kimin koko kisan. Kumppanit tulevat sen sekunnin Kimin eteen varikolta tai sitten kerkeävät juuri ohi Kimin tullessa ulos varikolta.
Oma mielipiteeni on se, että tämä on juuri se mitä helposti päältä näkyy. Taustalla on kuitenkin muutakin.
Esimerkiksi nyt Valenciassa Kimi ajeli pitkään Maldonadon takana. Yritti ohi, mutta pariin kertaan Maldis blokkasi Kimin radan ulkopuolelle ja heti takaa päästiin imuun. Noh, Hamilton lopulta näki, miten käy kun Maldonadon kanssa väkisin vääntää.
Toisen kerran, kun Kimi ajeli Sennan takana, sohvalla kisaa kanssani katsoneet moittivat Kimiä tämän saamattomuudesta. Sanoin heti, että tuossakin Senna blokkaa niin tylysti, ettei ole järkeä ottaa riskiä. Kimi pääsi ohi ja Kobayashi Sennan kimppuun. Kobayashi tunki hieman rinnalle ja Senna blokkasi. PAM. "Hieman" sain heittää kuittia, että näittekös, Kimi teki juuri kuten piti.
Toki on totta että Kimi on varovainen, mutta esimerkiksi tallitoveriin verrattuna sata kertaa mielummin näin.
Kun Alonso ohitti letkan Kimin edestä hetkessä, kesti Kimillä hieman pidempään ja ero oli noin 5 sekuntia kun Kimi sai baanan tyhjäksi. Kimi oli kaventanut eron muutamassa kierroksessa pariin sekuntiin, kunnes turva-auto pilasi sen takaa-ajon. Alonso ajoi uusilla renkailla, Kimi käytetyillä, molemmat juuri varikolta tulleina. Kimi osasi siis fiksusti säätää renkaansa, kun Alonso riuhtoi saman tien ohi. Nyt turva-auto pilasi tuon taistelun.
Mielestäni Kimin alkukausi on ollut todella hyvä. Monacon voi ehkä lukea pois.
Australiassa tallin virheestä lähtöruutu 17.
Malesiassa 5. ruudusta 5 ruudun penalti vaihdelaatikosta.
Kiinassa toinen sija vaihtui riskitaktiikan takia sijaksi ynnä muuta.
Bahrainissa taktiikkavirhe aika-ajossa ja Q3 haaveeksi. Kimi paikkasi hienosti kisassa, mutta jäi toiseksi.
Espanjassa toinen sija jäi kierrosta vaille ja voittokin lähellä. Hienosti kolmas.
Monacossa ei Kimillä itsellä kulkenut. Missattu P1 vaikutti varmasti.
Kanadassa tekniikkavirhe jätti Q2:een. Tallin mukaan Kimi olisi voinut päästä eturiviin. Kaukaa vaikea kisa, jossa tallitoveri ajoi hyvin ja monet jäivät katsomaan liikaa tuloksia.
Valenciassa Kimi olisi voittanut ilman Maldonadon blokkausta startissa.
Tähän lisäksi kahden vuoden tauko, missattu testiviikko talvella ja Kimi ei ajanut Mugellossa, kuten Grosjean, minkä jälkeen Grosjean onkin ollut todella lähellä Kimiä.