Formula 1 – kausi 2010

  • 172 468
  • 996

trap

Jäsen
Haugin lisäksi sitten myös Nick Fry ja sen jonkun arabisijoittajaryhmän jehu ovat sanoneet ykkösvaihtoehdon olevan Kimi Räikkönen. Toivottavasti sopimus saadaan aikaiseksi.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Haugin lisäksi sitten myös Nick Fry ja sen jonkun arabisijoittajaryhmän jehu ovat sanoneet ykkösvaihtoehdon olevan Kimi Räikkönen. Toivottavasti sopimus saadaan aikaiseksi.
Linkkejä?

Toivottavasti kuvio toteutuisi, koska olen edelleen sitä mieltä, että Räikkösen olisi erittäin hankalaa päästä takaisin sirkukseen mukaan ja etenkään huipputalliin välivuoden jälkeen. Rallia ehtii ajaa myöhemminkin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Haugin lisäksi sitten myös Nick Fry ja sen jonkun arabisijoittajaryhmän jehu ovat sanoneet ykkösvaihtoehdon olevan Kimi Räikkönen. Toivottavasti sopimus saadaan aikaiseksi.
Huhhuh toivottavasti pitäisi paikkansa. Olisi se vaan niin hienoa vielä nähdä Kimi ensi kaudella ajelemassa. Aika mielenkiintoiset kuljettajaparit olisivat. Massa-Alonso, Hamilton-Button ja Kimi-Rosberg.

Nytten on tullut myös huhua Schumacherin mahdollisesta siirtymisestä Mercedes-talliin. Jos Kimi ei aja ja Schumi jostain syystä siirtyisikin talliin, niin siinä saattaa olla uusi suosikki tälle fanille.

Ei noista formuloista tiedä kyllä yhtään. Sellaista showta näyttää kuljettaja- ja tallimarkkinat. Huhuja ilmestyy joka päivä mitä uskomattomampia ja kiehtovampia. Siihen ei tarvita kuin yksi kolumni jossain ugandalaisessa sanomalehdessä, niin mylly on taas valmis.

Toivottavasti Heikki pääsisi/menisi Renault'lle.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kimin formulauran jatkosta ei tunnu sitten tulevan selvää, viikolla ehdittiin jo julistaa, että miestä ei ensi kaudella formuloissa nähdä. Mutta nyt sitten pyörii täysillä huhu, että Kimi jatkaisi sittenkin F1-uraa Mersulla.

Eipä tässä enää tiedä mihin uskoa, sillä Kimin sopimuskuvioista on ollut mediassa niin ristiriitaisia juttuja. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä siellä kulisseissa on todellisuudessa tapahtunut aina Kimin Ferrari-sopimuksen purkamisesta lähtien.

Erityisen mielenkiintoista olisi tietää juuri tuohon Ferrari-sopimuksen purkuun liittyvät pykälät ja ehdot, joiden on väitetty olevan sellaisia, että välivuosi olisi Kimin kannalta kanattavampi vaihtoehto. Eli Ferrarin on väitetty maksavan 17 miljoonaa, jos Kimi ei aja ollenkaan F1:ssä ja 10 miljoonaa, jos ajaa jossain toisesssa tallissa.

Sitä on tullut aikaisemminkin ihmeteltyä, että miksi ihmeessä Kimi olisi suostunut tällaisiin Ferrarin sanelemiin purkuehtoihin? Kimillä oli kuitenkin tässä tilanteessa kaikki valttikortit käsissään. Kimi olisi omien sanojensa mukaan voinnut halutessaan jäädä Ferrarrille ja olisi joka tapauksessa tienannut sopimuksen mukaisesti sen noin 30 miljonaa.

Jos päällimmäisenä tavoitteena on löytää uusi tallipaikka ja ajaa formuloissa ensi kaudella, miksi suostua ehtoihin, jotka vaikeuttavat oleellisesti sen uuden sopimuksen tekemistä.

Eli miksi helvetissä kukaan suostuisi purkamaan 30 miljoonan sopimuksen kirjaimellisesti puoleen hintaan? Kaiken lisäksi, jos aikoo hankkia uuden työpaikan, pitäisi tyytyä kolmannekseen tuosta summasta.

Eihän näissä väitetyissä luvuissa tuntuisi olevan mitään järkeä Kimin kannalta, mutta toisaalta pistää mietityttämään, että löytyykö niistä kuitenkin totuuden siemen, kun sitä sopimusta McLarenin kanssa ei lopulta syntynyt. Täytyy sanoa, että siinä tapauksessa Robertson on kussut homman pahemman kerran.

Onhan Kimillä siis vielä tämä Mersu-kortti käytössä, mutta tämän Robertsonin kommentin pohjalta on vaikea kuvitella, että sitä sopimus syntyisi. Nopeasti tietysti managerinkin mieli muuttui, kun McLaren neuvottelut kariutuivat.

Tuskin Kimin oma mieli on kuitenkaan parissa päivässä muuttunut. Harmi sinänsä, koska itse pidän Mersua Brawnin johdolla, jopa parempana vaihtoehtona kuin McLarenia.

Mersu kyllä kaipaisi kipeästi Kimin palveluksia, kun Button pääsi karkaamaan McLarenille. Tekijämiehiä ei kuitenkaan hirmuisesti enää kuskimarkkinoilta löydy. Nico on varmasti Mersun kuski ensi kaudella ja hänellä on aineksia ihan huippukuljettajaksi, mutta todelliset näytöt puuttuvat vielä.

Toiseksi kuskiksi vahvimmin esillä on ollut Heidfeld, joka on kuitenkin todella väritön ja keskinkertainen kuski. Kokemus ja saksalaisuus tietysti plussa, mutta se kertoo Heidfeldista paljon, että hän ei ole voittanut 10 kauden aikana yhtään kilpailua.

Olisi Mersulta aikamoinen riski lähteä kauteen kuljettajakaksikolla, jolta puuttuu vielä avausvoitto, jos tarjolla on parin vuoden takainen maailmanmestari. Saksalaisuudesta on puhuttu paljon Mersun kuskivalintojen yhteydessä, mutta täytyy muistaa, että Kimi on Saksassa todella tunnettu ja markkina-arvo on maailmanlaajuisesti ihan eri luokkaa kuin Heidfeldilla.


Kimi selvästikin haluaa luvan osallistua ralleihin ja ilmeisesti McLaren olisi tähän suostunut. Kauden aikana ralleihin ei kuitenkaan tulevalla kaudella aikataulun puitteissa ole pahemmin mahdollisuuksia, esim. Jyväskylän MM-rallin aikaan ajetaan kuitenkin myös F1-kisa. Mersu isona autonvalmistajana tuskin on kovin mielissään, jos tallin huippukuski ajaa kauden aikana rallia kilpailevan automerkin ratissa samaan aikaan, kun välttelee tallin omia pr-tilaisuuksia. Kimin kannalta olisi ihanteellista, jos tallin pr-hommia voisi tehdä ajamalla rallia, mutta Mersun tapauksessa se ei taida olla valitettavasti mahdollista. Tunturiralli ja Ruotsin MM-ralli ennen kauden alkua lienevät mahdollisia.

Mersun mukaantulon myötä raha tuskin muodostuu esteeksi, jos talille halutaan todellinen huippukuski. Mersu kuitenkin tarvitsee huippukuskin, joten ovat varmasti jotain valmitta maksamaankin. Mutta ahneeksi Kimillä ei ole varaa ruveta.

Siitähän tämä Mersu-sopimus on pitkälti kiinni, että kiinnostaako Kimiä? Valitettavasti jäännyt sellainen kuva, että suurin motivaatio on mennyttä, mutta tässähän se nyt viimeisen kerran mitataan. Nimittäin on aivan turha puhua jostain välivuodesta, kyllä F1-ura on ohi siinä tapauksessa, jos Kimi ei tähän tilaisuuteen tartu. Puolitoista vuotta taukoa tästä lajista on yli 30-vuotiaalle yksinkertaiseti liian pitkä aika paluuseen. Eikä kaudelle 2011 ole yhtään sen parempaa tallipaikka tarjolla kuin nyt tämä Mersu-vaihtoehto.


Loppuun vielä jokunen sana Heikin tilanteesta. McLarenilta tuli odotetusti lähtöpassit ja nyt kunnon vaihtoehdot ovat vähissä Toyotan lopettamispäätöksen myötä.

Heikin kannalta hyvä ja samalla erikoinen uutinen oli Timo Glockin siirtyminnen Manorille. Glockilla oli tiettävästi jalka vahvasti oven välissä Renaultille, joten miksi ihmeessä hän siirtyi uuten talliin. Tällä hetkellä pitäisin Heikkiä vahvimpana vaihtoehtona Rellulle, mutta saapa nähdä onko tuohon tallipaikkaan vielä joku koira haudattuna.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Vaikka en ole formuloiden asiantuntija enkä Häkkisen aikojen jälkeen oikein fanikaan, olen täysin varma että McLaren sukeltaa ensi vuonna. Mersun täyden panoksen ja Santanderin rahojen puuttuminen ei voi olla näkymättä. Luojan lykky ettei Kimi mennyt tuhoamaan uraansa lopullisesti.

Mercedes on satavarmasti Ferrarin ohella vahvin talli jossa Brawn asiantuntijana ja Mersu rahoineen. Se on varma kuin pläkki. Nyt peukut pystyyn, että Kimi saa sinne sopimuksen!
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Näin ex-aktiiviseuraajan, nykyään satunnaismulkoilijan silmin katseltuna ensi kausi näyttää hyvinkin mielenkiintoiselta, jos Kimi pääsee/haluaa/menee Mersulle. Ferrarin tilanne on jo pelkästään ennakkotietoineen tuhoon tuomitulta vaikuttava, mutta suomalaisena sitä kuitenkin tahtoo sinivalkoista väriä nihiin "parempiin" talleihin. Kimi on jo profiililtaan niin mielenkiintoinen persoona, jota on ilo seurata. Heikki taas vaikuttaa sellaiselta "kaikkien kaveri - hmv" -tyypiltä, etten itse ole kovin Heikkiä hiljaa kannustanutkaan. Mclarenin touhu ei taas oikein vakuuta minua, olenkin tyytyväinen ettei Kimi sinne (todennäköisesti) päädykään, varsinkaan jos don Ron tulee takaisin tallipäälliköksi. Button näyttäisi astuneen sudenkuoppaan, ei kuitenkaan kuskina ole mikään virtuoosi vaikka mestaruuden juuri voittikin.

Mielenkiinnolla kyllä seurailen Kimin päätöstä nyt lähiaikoina. Rosberg-Räikkönen olisi minun makuuni ihan oivallinen tallipari Mersulla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tällä hetkellä pitäisin Heikkiä vahvimpana vaihtoehtona Rellulle, mutta saapa nähdä onko tuohon tallipaikkaan vielä joku koira haudattuna.

No sellainen koira saattaa olla että Rellulla on rahat vähissä tuon Piquet-episodin seurauksena ja lisärahoitusta tarvitaan. Siksi saattaa olla että toista Rellua piinaa Vitali Petrov joka saisi tallipaikan jonkun rahoituskuvion kautta. Muistan lukeneeni jostain että Rellun pitäisi kääriä jostain 30 miljoonaa vuoden loppuun mennessä tai muuten koko talli saatetaan laittaa myyntiin.
 

HemmoP

Jäsen
Eddie Jordanin mukaan Schumacher vanhempi olisi Mercedeksen kiikarissa. Parempaa mainosvalttia tuskin voi Saksaan toivoa.

"
Mercedes want the seven-time champion as their lead driver after taking over title-winning Brawn, Jordan says. "The possibility is being actively pursued and I believe it is going to happen," said Jordan. Schumacher's spokeswoman Sabine Kehm told BBC Sport a return was "highly unlikely - but never say never".
"

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/8368107.stm

Onnistuisipa paluu tällä kertaa... Ei sillä, että Kimi olisi yhtään huonompi vaihtoehto kuskina.
 

HemmoP

Jäsen
Luin F1-forumilta jonkun linkin missä Ross Brawn on sanonut ettei Schumacher ole vaihtoehto. En tiedä milloin se on julkaistu mutta kuitenkin. Linkkiä en nyt jaksa etsiä.

Schumacherin nimi on hyvä tuoda esille kun halutaan medianäkyvyyttä... Mielenkiintoisempi maininta tuossa jutussa Kubicka Renaultin vetäytyessä, mutta saahan noita pallotella. Luulen, että menee hyvinkin pitkään, ennen kuin Mercedes tekee kuskivalinnan.
 

Bo'er

Jäsen
Eipä tässä enää tiedä mihin uskoa, sillä Kimin sopimuskuvioista on ollut mediassa niin ristiriitaisia juttuja. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä siellä kulisseissa on todellisuudessa tapahtunut aina Kimin Ferrari-sopimuksen purkamisesta lähtien.

Erityisen mielenkiintoista olisi tietää juuri tuohon Ferrari-sopimuksen purkuun liittyvät pykälät ja ehdot, joiden on väitetty olevan sellaisia, että välivuosi olisi Kimin kannalta kanattavampi vaihtoehto. Eli Ferrarin on väitetty maksavan 17 miljoonaa, jos Kimi ei aja ollenkaan F1:ssä ja 10 miljoonaa, jos ajaa jossain toisesssa tallissa.

Sitä on tullut aikaisemminkin ihmeteltyä, että miksi ihmeessä Kimi olisi suostunut tällaisiin Ferrarin sanelemiin purkuehtoihin? Kimillä oli kuitenkin tässä tilanteessa kaikki valttikortit käsissään. Kimi olisi omien sanojensa mukaan voinnut halutessaan jäädä Ferrarrille ja olisi joka tapauksessa tienannut sopimuksen mukaisesti sen noin 30 miljonaa.

Eikös Kimin purkusoppari ollut mallia: Vuoden palkka + irtisanomiskorvaus? Onko toi 17milj. tai mikä se summa nyt onkaan se irtisanomiskorvausosa, jonka Ferrari on määritellyt niin, että se pienenee, jos saa duunia jostain muualta?
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eikös Kimin purkusoppari ollut mallia: Vuoden palkka + irtisanomiskorvaus? Onko toi 17milj. tai mikä se summa nyt onkaan se irtisanomiskorvausosa, jonka Ferrari on määritellyt niin, että se pienenee, jos saa duunia jostain muualta?

Tuo kyllä kuulostaisi ihan järkeen käyvältä, alunperinhän puhuttiin, että Kimi kuittaisi "kipurahoina" noin 45 miljoonaa Ferrarilta, joka muodostuisi siis noin 30 miljoonan palkasta ja sitten siihen päälle tuo 17 miljoonaa, jos ei aja missään ja 10 miljoonaa jos ajaa jossain muussa tallissa.

Sitä en ymmärrä vieläkään, että jos nämä summat pitävät paikkansa, niin miten se Kimin McLaren sopimus kaatui rahaan. Button ilmeisesti kuittasi McLarenilta 7 miljonaa, joten tuolla samalla summalla Kimikin olisi päässyt nollatulokseen.

Sikäli on Kimin Mersu-sopparin kannalta lupavaa, että Mersu tarjosi jo Buttonille pari miljonaa enemmän kuin McLarenille, eli tuolla 9 miljoonan sopimuksella Kimi jäisi jo pari miljoonaa taloudellisesti plusalle. Mersu tarvitsee huippukuskin talliin, joten 10 miljoonaan on vielä mahdollista neuvotella, jolloin Kimin kokonaisansiot nousevat 50 miljoonaan.

Ahneella on usein paskanen loppu ja jos tämäkään ei kiinnosta, niin sitten onkin korkea aika jättää F1-ura.
 
Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Sitä en ymmärrä vieläkään, että jos nämä summat pitävät paikkansa, niin miten se Kimin McLaren sopimus kaatui rahaan. Button ilmeisesti kuittasi McLarenilta 7 miljonaa, joten tuolla samalla summalla Kimikin olisi päässyt nollatulokseen.
Mä ymmärrän hyvin, samalla päättelyllä kuin sinäkin, että McLaren sopimus 7 miltsillä olisi ollut Kimille nollasopimus, josta hän ei olisi kostunut yhtään mitään.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Ahneella on usein paskanen loppu ja jos tämäkään ei kiinnosta, niin sitten onkin korkea aika jättää F1-ura.

Eiköhän suurin syy ollut kuitenkin se, että mclaren ei antanut Kimille lupaa ajaa rallia sekä se, että markkinointihommia olisi ollut Kimin mielestä liikaa.

En jaksa millään uskoa, että kyse olisi ollut siitä saako Kimi ensi kaudesta 47milj vai 41milj ei vaan kuulosta järkevältä.

Eli mclaren olisi halunnut, että Kimi tekee ihan yhtä paljon pr:ää kuin itse pr-poikakin ja tähän Kimi suostunut.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuon Schumacher --> Mersulle kuvion saa varmaankin unohtaa, sillä Ross Brawn on vahvistanut, että heillä on lista kuljettajista joita he pohtivat ensi kauden kuljettajiksi ja Michael Schumacher ei kuulu siihen listaan. Tästä kirjoitti Heikki Kulta

Joku Brawn & Mersun pomoista, oliko Fry? Sanoi myös, että Kimi on tällä hetkellä ykkösvaihtoehto tallille, joten toivotaan, että saavat sopimuksen aikaiseksi! Huhuissa on ollut myös, että Kimi haluaa täyden varmuuden siitä, että autolla pystyy taistelemaan mestaruudesta ensi kaudella. Miten tällaisen täyden varmuuden voi saada? Eihän Ferrari ja McLarenikaan ole mitään varmoja.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Loppuun vielä jokunen sana Heikin tilanteesta. McLarenilta tuli odotetusti lähtöpassit ja nyt kunnon vaihtoehdot ovat vähissä Toyotan lopettamispäätöksen myötä.

Heikin kannalta hyvä ja samalla erikoinen uutinen oli Timo Glockin siirtyminnen Manorille. Glockilla oli tiettävästi jalka vahvasti oven välissä Renaultille, joten miksi ihmeessä hän siirtyi uuten talliin. Tällä hetkellä pitäisin Heikkiä vahvimpana vaihtoehtona Rellulle, mutta saapa nähdä onko tuohon tallipaikkaan vielä joku koira haudattuna.

Onko kukaan selvillä tämän ex-BMW:n nyky Sauber-Ferrarin tilanteesta?

Onko tallilla asiat kunnossa ensi kautta ajatellen? Pysyykö talli+henkilökunta entisellään? Kuka kuljettaa raasereita?

Heikillekin voisi olla vaihtoehto Rellun rinnalla ennen kuin kääntää katseen uusiin talleihin(sikälimikäli tämä lasketaan vanhaksi talliksi).


_
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eiköhän suurin syy ollut kuitenkin se, että mclaren ei antanut Kimille lupaa ajaa rallia sekä se, että markkinointihommia olisi ollut Kimin mielestä liikaa.

Robertsonin mukaan Kimillä olisi ollut lupa ajaa pari rallia, joten ralliiin sopimusneuvottelut eivät kariutuneet. Eli vaihtoehdoista jäljelle jää raha ja markkinointihommat, jotka kulkevat aikalailla käsikädessä. Ei tallit ole valmiita maksamaan miljoonia pelkästä ajamisesta, vaan markinointihommat ovat iso osa F1-kuskin työtä.

Markkinointivoimat puhuvat karua kieltä F1-maailmassa, ei liene sattumaa, että Santander halusi Alonson keulaukuvakseen Ferrarille ja McLarenilta oli markinointimielessä oiva veto napata Buttonin myötä talliin toinen brittimaailmanmestari. Nyt puhutaan paljon siitä, että Mersu haluaisi itselleen saksalaisen kuskikaksikon.

Suomalaiset ovat tällaisessa tilanteessa aikalailla hätää kärsimässä sen verran pieni markkina-alue on kuitenkin kyseessä. Kimillä nyt on parin vuoden takaisesta mestaruudesta johtuen maailmanlaajuista markkina-arvoa, mutta Heikin tilanne on huomattavasti heikompi, vaikka suulaampi kaveri onkin.

Mä ymmärrän hyvin, samalla päättelyllä kuin sinäkin, että McLaren sopimus 7 miltsillä olisi ollut Kimille nollasopimus, josta hän ei olisi kostunut yhtään mitään.

Rahallisesti Kimi ei olisi kostunut tuosta sopimuksesta yhtään mitään verratuna siihen, että olisi jäännyt kotiin. Mutta kysymyshän on nimenomaan siitä, että jos F1-radoille on vielä palava halu takaisin, niin se 47 miljoonaa luulisi riittävän, vaikka saman rahan saisikin olemalla kotona. Rahan ei luulisi olevan, enää siinä vaiheessa ratkaiseva tekijä, kun tilillä on satoja miljoonia, vaan nimenomaan intohimo lajia kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Robertsonin mukaan Kimillä olisi ollut lupa ajaa pari rallia, joten ralliiin sopimusneuvottelut eivät kariutuneet. Eli vaihtoehdoista jäljelle jää raha ja markkinointihommat, jotka kulkevat aikalailla käsikädessä. Ei tallit ole valmiita maksamaan miljoonia pelkästä ajamisesta, vaan markinointihommat ovat iso osa F1-kuskin työtä.

Onko F1:sissä kuinka suuri riski työnantajalla jos kuljettaja loukkaantuu vaarallisessa lajissa kesken kauden? Lisä vakuutuksia kenties?

Verrattaen NHL -pelaajat ja vakuuttaminen maajoukkue -kisoihin.

Rallissahan kuitenkin sattuu ja tapahtuu, taisi viime vuonna Kimi vetää komeasti katon kautta ympäri "vapaa ajallaan".



_
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Vaikka en ole formuloiden asiantuntija enkä Häkkisen aikojen jälkeen oikein fanikaan, olen täysin varma että McLaren sukeltaa ensi vuonna. Mersun täyden panoksen ja Santanderin rahojen puuttuminen ei voi olla näkymättä. Luojan lykky ettei Kimi mennyt tuhoamaan uraansa lopullisesti.

Mercedes on satavarmasti Ferrarin ohella vahvin talli jossa Brawn asiantuntijana ja Mersu rahoineen. Se on varma kuin pläkki. Nyt peukut pystyyn, että Kimi saa sinne sopimuksen!

Ei kannata aliarvioida Red Bullia ja Adrian Neweytä. Oli Brawneja nopeampi jo loppukaudesta ja oikestaan kaatui vain luotettavuusongelmiin. Siihen pieni parannus, niin Mestaruudet on lähellä. Lisäksi samat kuskit jatkaa (, joista toinen on sarjan paras kuljettaja), ja tällä maksimoitiin jatkuvuus paremmaksi kuin yhdessäkään muussa huipputallissa (, joissa vähintään yksi kuski vaihtui).

Itse uskon Ferrarin olevan entistä enemmän sekaisin, kun Brawnin ja Todtin ajat ovat entistä kauempana ja Santander+Alonso vs. Tiimiväki+Massa -riita pääsee valloilleen.

Mercedeksen täyden panoksen puuttuminen varmasti heikentää McLarenia, mutta isoa sukellusta tuskin tulee. Simulaatiosimpanssi varmasti vie Nappulaa kuin kuoriämpäriä.

Veikkaukseni ensi kauden voimasuhteista on varsin tylsä:

1-2 Red Bull ja Mercedes
3-4 McLaren ja Ferrari

5-X Muut.
 

HemmoP

Jäsen
Onko kukaan selvillä tämän ex-BMW:n nyky Sauber-Ferrarin tilanteesta?

Onko tallilla asiat kunnossa ensi kautta ajatellen? Pysyykö talli+henkilökunta entisellään? Kuka kuljettaa raasereita?

Heikillekin voisi olla vaihtoehto Rellun rinnalla ennen kuin kääntää katseen uusiin talleihin(sikälimikäli tämä lasketaan vanhaksi talliksi).


_

Jon Noblen Twiitteristä poimittuna:

Mario Theissen told me last night that Sauber is still waiting for news from the FIA about what is happening to Toyota's place on the grid
4:19 PM Nov 19th from web

Sama lähde jatkaa:

Jose Maria Lopez has confirmed he has a conditional deal to race for Team US F1 next year. http://www.autosport.com/news/report.php/id/80273
 

trap

Jäsen
Ei voi kyllä yhtään tietää mitä noissa neuvotteluissa on oikeasti käynyt. Steve Robertson on ties kuinka montaa kertaa sanonut, että rahasta ei ole kiinni ja Kimi haluaa vain kilpailukykyisen auton. David Robertsonilta olen nähnyt ehkä yhden kommentin koko syksynä, ja se oli se parin päivän takainen "heillä ei ollut varaa Kimiin." Ja onhan toi toiminta muutenkin ollut viime aikoina todella ristiriitaista, puhutaan vähän mitä sattuu.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei kannata aliarvioida Red Bullia ja Adrian Neweytä. Oli Brawneja nopeampi jo loppukaudesta ja oikestaan kaatui vain luotettavuusongelmiin. Siihen pieni parannus, niin Mestaruudet on lähellä.

Red Bullin akilleenkantapää saattaa vaan olla ensi kaudellakin tuo Rellun moottori joka ei ole samaa tasoa Mersun ja Ferrarin myllyjen kanssa. Jostain muistaakseni luin että Red Bull olisi ollut halukas tekemään moottorisopparin Mersun kanssa ja myös Mersu olisi ollut kiinnostunut tuosta diilistä, mutta McLaren oli torpannut tuon veto-oikeudellaan. Huhujen mukaan tuohon kuvioon olisi kuulunut myös Kimin siirtyminen Red Bullille jolloin McLaren olisi nähnyt liian uhkaavana tuon Newey-Mercedes-Kimi -yhteistyön. Mutta näitä huhuja on ollut liikkeellä niin paljon että ei tiedä yhtään mikä pitää paikkansa ja mikä ei.
 

Weber80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mersun yhtiökumppani haluaa Räikkösen kuskiksi

Sheikit haluavat Kimin, koska tämä on ainut jäljellä oleva maailmanmestari kuljettaja. Kyllä varmaan kohta voidaan ruveta heittämään romukoppaan se uutinen välivuodesta.

Toivottavasti Kimi sinne Mersulle menee, mutta jotenkin ei oikein uskalla uskoa tähän uutiseen. Piti sen mäklaarenin sopparinkin olevan 100% varma. Mutta toivotaan, että tämä on totta eikä lehdistön vedätystä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mersun yhtiökumppani haluaa Räikkösen kuskiksi

Sheikit haluavat Kimin, koska tämä on ainut jäljellä oleva maailmanmestari kuljettaja. Kyllä varmaan kohta voidaan ruveta heittämään romukoppaan se uutinen välivuodesta.
Jotenkin lupauksia antava tuo kohta "Sheikit haluavat Kimin". Luultavasti ei jäisi sopimus rahasta kiinni. Nyt jumalauta Kimi tartut siihen soppariin (tottakai Kimi lukee Jatkoajan F1-osiota) ja näytät vielä kerran muille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös