Selkeästi tässäkin kommentissa unohdetaan se, että Don-Ross oli teknisen komitean johtaja ja jätti kertomatta harmaan alueen porsaanreiäit liitty diffuusereihin. Brawn talli otti tietoisen riskin ja tällä kertaa voitti. Jos isot tallit olisivat olleet samanlaisella taktiikalla liikenteessä, niin maailmanmestari ei olisi ollut Button. Siksi mielestäni tästä mestaruudesta jää ikuinen tahra Buttonin kilpeen. Aina Buttonin puolustajat voivat marista siitä että säännöt olivat "jokaisen" tiedossa - no olihan kerskin vapaaehtoisesti kaikkien käytössä - mutta kuitenkin.
....
Samoilla linjoilla omien ajatuksieni kanssa.
Tämä mestaruus meni ansaitusti Brawn-tallille, onnittelut siitä Ross Brawnille, tiimille ja kuskeille. Olen ollut Ross Brawnin nerouden fani jo vuosia sitten Ferrari-aikoina, huikea tallipäällikkö. Tämän hetken kuumin nimi ehdottomasti F1:ssä.
Mulla ei ole mitään henkilönä Jenson Buttonia vastaan, mutta fakta on se että mies kilpakuljettajana oli lähes työtyn vuosi sitten joka kertoo kuskin työmahdollisuuksista sen verran että arvostettuna kilpakuljettajana ei olisi ollut siinä tilanteessa, vaan siirtynyt jo Hondalta aikoja sitten toisiin tiimeihin.
Tuossa sirkuksessa on vähintään kymmenen ellei jopa viisitoista halutumpaa kuskia jos ajatellaan vuoden takaista tilannetta, en usko olevani kovin väärässä jos olisi teetetty kyselyä tiimipäälliköiltä.
Onhan Rubenskin sanonut julkisuudessa vilpittömästi onnellisena että ei voi uskoa miten taistelee mestaruudesta verrattaen missä tilanteessa oli vuosi sitten, hän ja talli.
Nämä mestaruudet (kuljettaja/tiimi) meni tallille, tallin upealle oivallukselle autoa suunnitellessa ja ihan ok kuljettajille niiden ohjaimissa. Nämä mestaruudet olisivat voineet ajaa aika monet muutkin lähtöruudussa olevat kuljettajat. Jenson oli eniten pisteitä kerännyt kuljettaja parhaalla autolla, joten ansaitsi mestaruuden, piste.
Sanokaa happamaksi avautumiseksi, mutta tämä vain mun mielipide. :)
_