Formula 1 – kausi 2009

  • 327 291
  • 2 061

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Selkeästi tässäkin kommentissa unohdetaan se, että Don-Ross oli teknisen komitean johtaja ja jätti kertomatta harmaan alueen porsaanreiäit liitty diffuusereihin. Brawn talli otti tietoisen riskin ja tällä kertaa voitti. Jos isot tallit olisivat olleet samanlaisella taktiikalla liikenteessä, niin maailmanmestari ei olisi ollut Button. Siksi mielestäni tästä mestaruudesta jää ikuinen tahra Buttonin kilpeen. Aina Buttonin puolustajat voivat marista siitä että säännöt olivat "jokaisen" tiedossa - no olihan kerskin vapaaehtoisesti kaikkien käytössä - mutta kuitenkin.

....

Samoilla linjoilla omien ajatuksieni kanssa.

Tämä mestaruus meni ansaitusti Brawn-tallille, onnittelut siitä Ross Brawnille, tiimille ja kuskeille. Olen ollut Ross Brawnin nerouden fani jo vuosia sitten Ferrari-aikoina, huikea tallipäällikkö. Tämän hetken kuumin nimi ehdottomasti F1:ssä.

Mulla ei ole mitään henkilönä Jenson Buttonia vastaan, mutta fakta on se että mies kilpakuljettajana oli lähes työtyn vuosi sitten joka kertoo kuskin työmahdollisuuksista sen verran että arvostettuna kilpakuljettajana ei olisi ollut siinä tilanteessa, vaan siirtynyt jo Hondalta aikoja sitten toisiin tiimeihin.
Tuossa sirkuksessa on vähintään kymmenen ellei jopa viisitoista halutumpaa kuskia jos ajatellaan vuoden takaista tilannetta, en usko olevani kovin väärässä jos olisi teetetty kyselyä tiimipäälliköiltä.
Onhan Rubenskin sanonut julkisuudessa vilpittömästi onnellisena että ei voi uskoa miten taistelee mestaruudesta verrattaen missä tilanteessa oli vuosi sitten, hän ja talli.

Nämä mestaruudet (kuljettaja/tiimi) meni tallille, tallin upealle oivallukselle autoa suunnitellessa ja ihan ok kuljettajille niiden ohjaimissa. Nämä mestaruudet olisivat voineet ajaa aika monet muutkin lähtöruudussa olevat kuljettajat. Jenson oli eniten pisteitä kerännyt kuljettaja parhaalla autolla, joten ansaitsi mestaruuden, piste.

Sanokaa happamaksi avautumiseksi, mutta tämä vain mun mielipide. :)


_
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Onko sulla axeman73 nyt tarpeeksi nessua siellä kotona? Kyllä säännöt pitäisi muuttaa sellaiseksi, että se kuski, ketä tekee yksittäisessä kisassa eniten ohituksia, voittaa maailmanmestaruuden. Jäätävä määrä jossittelua, minkä voi tehdä lähes joka kauden jälkeen ja jokaisesta mestarista. Mikä olisi se paras ratkaisutapa mestaruuteen? Jos huipputallit ovat epäonnistuneet auton kehityksessä, niin pitäisikö näille antaa jotain tasoituspisteitä? Joskus valitetaan, että siellä kärjessä ajavat samat nimet, mutta tämä kausikin oli perseestä.

Mun mielestä mielenkiintoisia kisoja löytyi tällä kaudella enemmän kuin aikoihin (tosin en kaikkia edes katsonut). Välillä siellä kärjessä on entinen huipputalli, välillä tämän kauden komeetta ja joskus jopa force indian tapainen surkimus.

"Siksi mielestäni tästä mestaruudesta jää ikuinen tahra Buttonin kilpeen"

Jaa. Vaikka olisi kuinka paskainen kilpi tahansa, niin kauden paras talli, sen paras kuljettaja ja maailmanmestari. Tuskin Buttonia hirveästi kiinnostaa, vaikka hän olisi axemanin kirjoissa joku suuri häpeäpilkku.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Jaa. Vaikka olisi kuinka paskainen kilpi tahansa, niin kauden paras talli, sen paras kuljettaja ja maailmanmestari. Tuskin Buttonia hirveästi kiinnostaa, vaikka hän olisi axemanin kirjoissa joku suuri häpeäpilkku.

Eiköhän Jenson "Press any" Button mahdu ihan siihen samaan porukkaan missä joku meidän Tukholman Keijokin.

Mestari on aina mestari ja mestarit aina muistetaan.
 

Torspo82

Jäsen
Mun mielestä oli mahtavaa, että Jarno Trulli, joka joutui hullun miehen törkeän ja tahallisen kiilauksen kohteeksi, sai yhteenotosta Sutilin kanssa sakkoa ja varoituksen. Olihan tuo nyt päivänselvää, ettei Sutil tehnyt tilanteessa mitään väärää ja nuo Trullin purkaukset vielä kauan tilanteen jälkeenkin kuulostivat melko koomisilta.

Ja Jupen kanssa olen täysin samaa mieltä Buttonin mestaruudesta. Mies keräsi eniten pisteitä eikä mestarista tietystikään sitä kautta ole mitään epäselvää. Mutta paras kuljettaja hän ei siitä huolimatta ole, ei lähimainkaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Samoilla linjoilla omien ajatuksieni kanssa. Tämä mestaruus meni ansaitusti Brawn-tallille, onnittelut siitä Ross Brawnille, tiimille ja kuskeille. Olen ollut Ross Brawnin nerouden fani jo vuosia sitten Ferrari-aikoina, huikea tallipäällikkö. Tämän hetken kuumin nimi ehdottomasti F1:ssä.

Juuri tämän vuoksi ihmettelen miksi talli ei olisi Kimille se oikea vaihtoehto. Olen varmasti ainoa täällä, joka toivoo Kimin tulevan kauden talliksi Brawn GP:ta.

Ross on nero, kuten sanoit. Sen näki jo Ferrarilla. Kimi tuonne ja ensi kaudella mestaruus on hyvin lähellä.
 

RDivis

Jäsen
Juuri tämän vuoksi ihmettelen miksi talli ei olisi Kimille se oikea vaihtoehto.

Ööh, no vaikkapa siksi, että itse en ainakaan missään nimessä usko, että Brawn pystyy rakentamaan maailmanmestaruudesta kamppailevaa autoa. Tämäkin mestaruus oli fifty-sixty omaa hyvyyttä ja Red Bullin puppelointia.

Toisaalta minä veikkasin kauden ensimmäisen kilpailun jälkeen, että Brawn on Barcelonan mennessä keskikastissa, joten lieneekö omiin tuntemuksiin luottamista. :)

En usko siltikään, että edes Ross pystyy kikutsoimaan voittaja-autoa ensi kaudelle. Eiköhän Mäc & Ferrari ota sitä valtikkaa takaisin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
En usko siltikään, että edes Ross pystyy kikutsoimaan voittaja-autoa ensi kaudelle. Eiköhän Mäc & Ferrari ota sitä valtikkaa takaisin.

Jos mietitään, kuka on guru taktikoinneissa niin se on Ross. Tämähän me tiedetään. Montako kertaa meni polttoaine/rengas-valinnat vituilleen Ferrarilla ja Mäcillä tällä kaudella? Aika-ajoissa sekä kilpailussa. Nämä ovat siis formuloissa aivan peruskauraa ja silti osataan töpeksiä aivan totaalisesti.

Toinen tärkeä tekijä on tallin kuljettajien kemiat tulevalla kaudella ja miten ne toimivat niin, että siitä on hyötyä itse tallille. Ferrarilla tämä on jo nyt täysin tuhoontuomittua ja Mäcillä Hamiltonin klaani pitää huolen siitä, että Luis on joka tapauksessa se ykköskuski...miten reagoi tämä kakkoskuski tähän asetelmaan? Kimi ja Jenson ainakin tuntuvat näin äkkiseltään hyvin neutraaleilta toisiaan kohtaan.

Kolmantena tulee se miten tallit saavat testata. Tämähän oli nivuspotku Ferraria ja Mäcciä kohtaan männäkaudella. Jatkuuko näiden tallien vaikeudet myös tulevalla siisonilla? Sitä emme vielä tiedä. Tuntuu, että näiden kahden tallin pitää saada testata helvetin paljon enemmän verrattuna muihin, että voidaan rakentaa kilpailukykyinen auto.

Neljäntenä itse kuljettimen rakentamiseen kilpailukykyiseksi. En tiedä suunnitteluinsseistä sen tarkemmin mutta Brawn omaa mielestäni melko avarakatseista ideointia, josta kertoo tämä ns diffussoorikin.

Viidentenä heitän kehiin renkaat. Tällä kaudella Brawnin renkaat ovat toimineet melko tasaisesti oli sitten kyseessä pehmeät tai kovat. Tuolla aikaisemmin kirjoitin, että Brawnin renkaat ovat toimineet parhaiten...ei se kuitenkaan näin ole. Minusta heillä on vähiten eroa ollut juuri siinä onko alla olleet kova tai pehmeä seos. Tuntuu, että tämä on ollut eräs kauden vaikuttavimmista tekijöistä myös.

Näiden ajatusten pohjalta Kimin hyvä vaihtoehto voisi olla Brawn. En niinkään formuloista tiedä mutta tämä kirjoitus perustuukin paljolti niin sanottuun mutuun.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Huomaapa tosin se että McLaren pystyi kehittämään kesken kauden siitä alkukauden etanastaan voittaja-auton joka on lopulta ehkä kauden nopeimpia autoja sen loppupuolella. Brawn pystyi kauden aikana menettämään sen huiman etumatkansa ja vauhdillisesti autot ovat jo jäljessä Red Bullia ja McLarenia. Entäpä ensikaudella kun Ross Brawnilla ei ole tupladiffuusorin kaltaista ässää heti kättelyssä hihassaan? Mahdollisesti Brawnin varallisuus paranee ensi kaudeksi, mikä mahdollistaa paremman kehitystyön kauden aikana, mutta silti tuskin pystyvät rakentamaan vuodessa samanlaisia huippukalliita simulaatiovälineitä kuin McLarenilta tällähetkellä löytyy. Ainut oikeastaan mikä Macille siirtymistä vastaan puhuu on Hamilton sr. joka pelkää lähinnä menettävänsä mahdollisuutensa päästä McLarenin F1-tiimin johtoon mikäli oma poika ei ole tiimin kiistaton ykkönen.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Entäpä ensikaudella kun Ross Brawnilla ei ole tupladiffuusorin kaltaista ässää heti kättelyssä hihassaan? Mahdollisesti Brawnin varallisuus paranee ensi kaudeksi, mikä mahdollistaa paremman kehitystyön kauden aikana, mutta silti tuskin pystyvät rakentamaan vuodessa samanlaisia huippukalliita simulaatiovälineitä kuin McLarenilta tällähetkellä löytyy.

Vertaa huviksesi lähtökohdat Brawnin ja McLarenin välillä ennen tämän kauden alkua. Toinen lähes raakile ja toinen...no, McLaren.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aina Buttonin puolustajat voivat marista siitä että säännöt olivat "jokaisen" tiedossa - no olihan kerskin vapaaehtoisesti kaikkien käytössä - mutta kuitenkin.

Mutta ei kukaan voi olla niin sokea että ikinään vertaisi Buttonia oikeiden mestareiden saavutuksiin tai taitoihin. Monta ohitusta teki Button tänä vuonna kuten teki esim. Kimi Spa:ssa - "jämä tallien" kuskien ohituksia ei lasketa.

Niin, montako Kimin ohitusta Spassa tai muualla olisi jäänyt tekemättä ilman sitä KERS-nappulaa?

Totta kai mestaruus vaatii kaikessa autourheilussa koko organisaation onnistumista. Hyvää JA kestävää autoa, sen vuoden parasta autoa. Button on keskeyttänyt vain yhden kisan (Spassa itsestä johtumattomaan kolariin), joten onhan hän hyötynyt autonsa kestävyydestä ja suorituskyvystä.

--

Jos mestareita halutaan luokitella, niin varmaan Buttonin mestaruus menee näihin marginaalisempiin kuten Hill, Villeneuve, Räikkönen, jotka eivät ole niin suvereeneja kuin jotkut toiset mestaruudet. Silti: Button voitti eniten ja teki koko kausi huomioiden tasaisinta pisteenkeruuta. En sitten tiedä, kenen kuuluisi tämän vuoden mestari olla, jos ei Buttonin.

Kaiketi Vettelin, kun muutaman suomalaisen laulunpätkänkin osaa...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä minäkin pidän Ross Brawnia miehenä jolle aika harvoin tulee huteja auton suunnittelussa, ja siksi näkisin että Brawnin talli saattaa ihan hyvin olla kärkipäässä ensikin kaudella. Brawnin alkukausi oli aivan häikäisevä ja loppua kohden peli on tasoittunut huomattavasti, mutta ei minusta voi kuitenkaan sanoa että McLaren, Red Bull ja muut olisi ihan selkeästi tulleet Brawnin ohi loppukaudestakaan. Barrichellohan on ajellut jatkuvasti kärkisijoilla Brawnin autolla myös loppukaudesta ja ottanut pari voittoakin. Button on kyllä ollut alkukauteen verrattuna paljon hitaampi mutta se on johtunut ilmeisesti Buttonin renkaille hellästä ajotyylistä joka soveltui huonosti näille nykyrenkaille viileämmissä olosuhteissa.

En minä näkisi Brawnia välttämättä yhtään huonona vaihtoehtona Kimille. Luulisin että kahden maailmanmestaruuden myötä tallin rahoitustilanne tulee parantumaan ensi kaudeksi ja mikäli Mersukin vielä tiivistää yhteistyötään Brawnin kanssa niin en näe mitään syytä miksi Brawnin autolla ei voitaisi taistella maailmanmestaruuksista myös ensi kaudella.
 

trap

Jäsen
Suorastaan haukotuttaa taas lukea näitä juttuja jostain Kimin Brawn-siirrosta. Sellaista kun ei ole tulossa. Brawnilla ei ole varaa maksaa sellaista palkkaa mitä Robertsonit / Räikkönen haluaa, auton kilpailukyvystä ensi kaudella ei ole mitään takeita ja Ross Brawn taisi joskus antaa aika vähätteleviäkin lausuntoja Kimistä.

Niin ja kyllä mediakin näistä asioista on aina varsin hyvin perillä - mitään Brawn-huhuja ei ole ollut missään vaiheessa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Suorastaan haukotuttaa taas lukea näitä juttuja jostain Kimin Brawn-siirrosta. Sellaista kun ei ole tulossa. Brawnilla ei ole varaa maksaa sellaista palkkaa mitä Robertsonit / Räikkönen haluaa, auton kilpailukyvystä ensi kaudella ei ole mitään takeita ja Ross Brawn taisi joskus antaa aika vähätteleviäkin lausuntoja Kimistä.

Itsekin joskus haukottelen kun näitä juttuja luen...riippuu tosin siitä jos olen juuri herännyt.

Kenellä sitten on varaa maksaa Kimistä...siis sellaisista talleista joihin miehellä on mahis mennä? Entä kenen autosta on takeita tulevalle kaudelle?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kenellä sitten on varaa maksaa Kimistä...siis sellaisista talleista joihin miehellä on mahis mennä? Entä kenen autosta on takeita tulevalle kaudelle?
Harvassa ne tallit kieltämättä on. Kimi taitaa haluta Ferrarilta erorahat + uudesta tallistaan huippupalkan. Toyotahan on huudellut, että heillä ei ole varaa maksaa Kimille. Veikkaisin, että Räikkönen on heille sanonut "Joo vittu teiän autolla en ajele" tai sitten vain heittänyt että, jos maksavat 100milj. niin sitten voi tulla pyörimään...

Jos Kimi Toyotalle menisi, niin ilmassa olisi Jacques Villeneuvo-efektiä. Maailmanmestari siirtyy heikompaan talliin "kehittämään" siitä voittaja-autoa. Eiköhän Villeneuvekin saanut kivan summan rahaa silloin, kun BAR:lle siirtyi. Lopputuloksen kaikki tietävät.

Ei Kimi kyllä Toyotalle mene. Kyllä se McLaren on. Räikkönen kertoo kauden jälkeen sopimusasiansa, joten vielä joudutaan odottelemaan. Pari päivää sitten Kimi antoi haastattelussa ymmärtää että sopimusasiat ovat ratkenneet.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Kimi Toyotalle menisi, niin ilmassa olisi Jacques Villeneuvo-efektiä. Maailmanmestari siirtyy heikompaan talliin "kehittämään" siitä voittaja-autoa. Eiköhän Villeneuvekin saanut kivan summan rahaa silloin, kun BAR:lle siirtyi. Lopputuloksen kaikki tietävät.

Tästä ei liene pelkoa, sillä Kimi kertoo Turun sanomille, että ei aio siirtyä talliin, joka ei ole ikinä voittanut mitään ja vihjaa sillä aika selvästi Toyotaan.

Timo Glock vahvin ehdokas Renaultille

Timo Glock on nyt sitten ilmeisesti vahvin ehdokas Renaultille ja näin ollen Heikille jää melkeinpä ainoaksi paikaksi Toyota. Sielläkään ei olla ottamassa Kovalaista mitenkään hirveän innoissaan vastaan, kun vapailla markkinoilla on ollut isoja kaloja ja Heikki on muutenkin ollut huono tänä vuonna. Toyotan toinen kuski on ilmeisesti Jarno Trulli tai Kamui Kobayashi. Sinällään hiukan yllättävää tuo Trullin mahdollinen jatkaminen, sillä talli kerkesi jo ilmoittamaan, että molemmat kuljettajat menevät vaihtoon, mutta nyt ovat tulleet toisiin aatoksiin ja Trullin jatko onkin mahdollinen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinällään hiukan yllättävää tuo Trullin mahdollinen jatkaminen, sillä talli kerkesi jo ilmoittamaan, että molemmat kuljettajat menevät vaihtoon, mutta nyt ovat tulleet toisiin aatoksiin ja Trullin jatko onkin mahdollinen.
Hyvin yllättävää. Trullinhan piti pomminvarmasti lähteä kävelemään tuolta. Jännä ettei Timo Glockille ole annettu jatkosopimusta. Mielestäni keskivertoa parempi kuljettaja ja parempi hänen varaan olisi rakentaa, kuin ikääntyvän Trullin. Trulli kyllä on hyvä aika-ajaja ja kaiken osuessa kohdalleen ihan kelpo kisakuski. Glock on mielestäni selvästi potentiaalisempi.
Voihan tietysti olla että Glock haluaa itse siirtyä pois.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tästä ei liene pelkoa, sillä Kimi kertoo Turun sanomille, että ei aio siirtyä talliin, joka ei ole ikinä voittanut mitään ja vihjaa sillä aika selvästi Toyotaan.

Eli Toyota ei kelpaa, Red Bull ei huoli ja Ferrari potki pois.

Eli näillä näkymin vaihtoehdot ovat McLaren tai Ford WRC.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Eli näillä näkymin vaihtoehdot ovat McLaren tai Ford WRC.

Melko rohkeasti sanottu. Miksi se Brawn ei mielestäsi ole vaihtoehto Kimille? Palkkavaatimusta ei nyt tähän kannata heittää sillä siitä tullaan alas...varmasti. Jos räkä haluaa jatkaa formuloissa niin tietty ahneus on nyt jätettävä. Brawn olisi miehelle paras talli ehdottomasti kun kerran Ferrarilla ei saa jatkaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jenson haluaa Brawn -tallilta lisää rahaa...
http://yle.fi/urheilu/lajit/moottor...kuvetta_jos_haluaa_pitaa_buttonin_164524.html

Tuli vaan mieleen, mikä olisi Buttonin vaihtoehto ja olisiko ihan rehellisesti mahdollisuuksia kilpailukykyisempään talliin ensi kaudeksi mitä mahdollisesti Brawn on vuonna 2010?

Olisiko Toyotan rahanippu riittävä Buttonille. Voisi olla mukava leposija maailmanmestarille. Tyyliin Jacques Villeneuve... :)


_
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Melko rohkeasti sanottu. Miksi se Brawn ei mielestäsi ole vaihtoehto Kimille? Palkkavaatimusta ei nyt tähän kannata heittää sillä siitä tullaan alas...varmasti. Jos räkä haluaa jatkaa formuloissa niin tietty ahneus on nyt jätettävä. Brawn olisi miehelle paras talli ehdottomasti kun kerran Ferrarilla ei saa jatkaa.

Brawn:lla on vissiin Rosberg-Button kaksikko... mutta toki kaikki on mahdollista.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos Kimiä jostain voisi nyt vähän kerrankin kritisoida, niin ehkä ahneudesta.

Mies on kuitenkin loppuelämäkseen tienannut melkoiset rahat ja nuo palkkapyynnöt tässä kohtaa vaikuttaa aika kohtuuttomilta. Toki näyttöjäkin on ja se maailmanmestaruus, joka varmasti nostaa kuskin arvoa aina, mutta silti.

Esim. Red Bullin kaltaisen tiimin torjuminen, koska eivät voi maksaa monia kymmeniä miljoonia on aika tyhmää mielestäni tässä kohtaa. Jos kuitenkin saumat uuteen mestaruuteen olisi, niin kai sitä hiukan "pienemmälläkin" korvauksella voisi ajaa. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että Kimi ajaa voittaakseen, ei pelkän rahan takia?

Vielä jos Ferrari maksaa noita kipukorvauksia, niin ei todellakaan ole rahasta pulaa jatkossakaan.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Täytyy itsekin ihmetellä tätä Kimin touhua kun jatkuvasti talleilta tulee kieltävää vastausta tuon palkkavaatimuksen kanssa. Ja tosiaan kun kipurahaa tulee Ferrarilta kiitettävästi, niin kai nyt hieman voisi löysätä vaatimuksia jos siitä mm-tittelistä haluaa kuninkuusluokassa ajaa.
 

sannifan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Jos Kimiä jostain voisi nyt vähän kerrankin kritisoida, niin ehkä ahneudesta.

Näen tilanteen niin, että Räikkönen jatkaa mikäli saa alleen voittaja-auton, pr-tilaisuudet hoitaa "joku muu", saa vapauden ajaa rallia, ja rellestää vapaa-ajalla kuten huvittaa, saa sopivan korvauksen formuloiden ajamisesta. Onko se Kimin "vika" mikäli häntä ei kiinnosta ajaa sijoista ynnä muut, ilman mahdollisuutta maailmanmestaruuden voittamiseen?

Uskon, että Kimi lopettaa formuloissa, ellei pääse McLarenin kanssa mielekkääseen sopimukseen. Veikkaan, että kauden 2010 mestaruus voitetaan McLarenilla, mutta toivon ettei Hamiltonista tule kaksinkertaista mestaria.

Eikö ahneutta olisi se, mikäli Kimi menisi esim. Toyotalle 50 miljoonan euron korvausta vastaan, tietäen ettei mestaruuden voittamiseen olisi mitään mahdollisuuksia?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eikö ahneutta olisi se, mikäli Kimi menisi esim. Toyotalle 50 miljoonan euron korvausta vastaan, tietäen ettei mestaruuden voittamiseen olisi mitään mahdollisuuksia?
Tietysti olisi ja erittäin tyhmä veto Räikköseltä, kun hän kuitenkin haluaa voittaa. Mikä on tietysti hyvä ja sellaisena kuskina olen häntä pitänytkin, siihen myös viittasin...

Luulisi silti, että voittaja-auton tarpeessa olisi valmis tinkimään reilustikin jonkin sellaisen tarjoamaan kykenevän tallin kanssa siitä palkasta. Ei ole mitään järkeä tuhota mahdollisuuksiaan ainakaan siksi, että on tottunut määrätynlaiseen palkkaan?

Vai kokisiko Kimi, että se olisi jonkinlainen arvovaltatappio jos palkka putoaa vaikka puolet?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös