Ketä tässä nyt sitten uskoa? Kait se täytyy odotella se kaksi viikkoa. Aikamoinen pommi olisi, jos Kimi nyt kaiken tämä McLaren & Red Bull huhujen jälkeen ilmottaisi siirtyvänsä Brawnille. ;)
Tai sitten voi olla että siirtyy Force Indialle ja ajaa ensi suvena kesätöikseen riksaa Mumbaissa.Eiköhän Kimi päädy lopulta Red Bull-talliin. Ja tämän kautta ajaa ensi kesänä Neste Rallyssä Citroenin WRC-kalustolla (kakkostalli vai mikä se nyt oli).
Mutta toisaalta tapahtumarikkain kisa pitkään aikaan.Laimein kausi sitten ihan hetkeen
Nyt tulee vielä yksi lähes turha kisa joka pitää ajaa läpi.
Uusi rata ja "kaikkien aikojen suurin spektaakkeli" on siis luvassa vielä. Varikolta ulostulo on kyllä hieno, kun paria videota katsellut.Vaan rata on ainakin mielenkiintoinen, vaikka onkin Tilken luomus. Kerrassaan erikoiselta ja hienolta näyttää tuo Yaz Marinan rata-alue ja itse ratakin poikkeaa profiililtaan noista Tilken muista luomuksista hieman. Hienoja yksityiskohtia on tuossa radassa, mm. varikon ulostulo joka tapahtuu radan alitse tunnelin kautta.
Kobayashi nousi kyllä samantien yhdeksi suosikeista. Aggressiivista ajoa sääntöjen rajamailla. Hienosti nöyryytti Fisicoa vielä lopussa.
Mitäpä jos auto olisikin ollut ylivoimainen loppukaudesta ja Button olisi voittanut lähes kaikki kisat kauden puolivälin jälkeen? Onnittelut Buttonille !
Tässä muutamaa foorumia lukeneena Buttonia vain haukutuaan huonoksi, joka pärjäsi ylivoimaisella autolla. Varmaan joku voisi kertoa, millä kaudella ei oltaisi voitettu mestaruutta ilman sarjan parasta autoa. Perusteluina muunmuassa auton ylivoimaisuus alkukaudesta. Mitäpä jos auto olisikin ollut ylivoimainen loppukaudesta ja Button olisi voittanut lähes kaikki kisat kauden puolivälin jälkeen? Onnittelut Buttonille !
Kertoo tasaisesta kaudesta. Alkukausi nyt oli kärjen osalta jotain aivan muuta kuin tasaista, mutta loppukausi sitä oli. Kärjessä kävi useita kuskeja napsimassa pisteitä pois mm-taistelijoilta. Kimi ja Hamilton mainittuna. 2007 kaudella etenkin mm-kolmikko keräsi huikean määrän pisteitä. Kimin saadessa 110, Hamiltonin ja Alonson "tyytyessä" 109:n pisteeseen. Silloin mm-nelikko oli aina kärjessä ja ottamassa ne suurimmat pisteet, vaikkakin veivät aina toisiltaan niitä samalla pois olemalla toisen edellä top-nelosessa.Btw. mestaruus näyttää tällä kaudella tulevan aika alhaisella pistemäärällä, joka on Brawnin paremmuteen verrattuna myös heikohko suoritus.
Selkeästi tässäkin kommentissa unohdetaan se, että Don-Ross oli teknisen komitean johtaja ja jätti kertomatta harmaan alueen porsaanreiäit liitty diffuusereihin. Brawn talli otti tietoisen riskin ja tällä kertaa voitti. Jos isot tallit olisivat olleet samanlaisella taktiikalla liikenteessä, niin maailmanmestari ei olisi ollut Button. Siksi mielestäni tästä mestaruudesta jää ikuinen tahra Buttonin kilpeen. Aina Buttonin puolustajat voivat marista siitä että säännöt olivat "jokaisen" tiedossa - no olihan kerskin vapaaehtoisesti kaikkien käytössä - mutta kuitenkin.Mielestäni Button ansaitsi mestaruutensa. Ei sellainen alkukauden ylivoima tule ihan sattumalta sekään. Silloin Button onnistui kaikessa erittäin hyvin ja repi eroa esimerkiksi Barrichelloon. Eikä sillä pitäisi olla mitään merkitystä, että pisteistä isompi osa tulee alkukaudella. Olisihan se aika tyhmää edes ajaa se alkukausi, jos sen merkitys pisteissä olisi pienempi tai olematon.
Monta ohitusta teki Button tänä vuonna kuten teki esim. Kimi Spa:ssa - "jämä tallien" kuskien ohituksia ei lasketa.