Formula 1 – kausi 2009

  • 325 784
  • 2 061

HemmoP

Jäsen
Kuten edellä, mutta lisätään vielä, että kaikessa kusetustoiminnassa viime aikoina ainakin välillisesti mukana ollut alonso (ei rangaistuksia ja kukahan se fia:n "mister x":kin on...) tuskin tuo yhtään mitään teknistä osaamista rellulta kun taas Kimi veisi arvokasta tietoa mukanaan mcladalle.

aivan järjetön siirto Ferrarilta opettaa taas yksi kuski uuden auton puikkoihin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
aivan järjetön siirto Ferrarilta opettaa taas yksi kuski uuden auton puikkoihin.

Öh, miten niin? Eihän Alonso kesken kauden siirry ja ihan normaalisti kuskit ovat ennenkin kausien välissä sinuiksi autojensa kanssa päässeet. Ferrarilla on tässä varmasti pidemmän aikavälin tavoitteet mielessä, enkä ihmettelisi vaikka Alonson diili olisi 3-5 vuoden mittainen. Muutenhan heidän olisi kannattanut joka tapauksessa ajattaa Räkää vielä ensi kausi.

Itse toivon edelleen, että Räikkönen siirtyy Brawnille. Talli tulee olemaan Mercedeksen ykköstalli parin vuoden sisällä, enkä ihmettelisi jos seuraava pitkäaikainen tallidominanssi nähtäisiin juuri Brawnin toimesta (siis vielä selvemmin kuin tällä kaudella).

Toki Maclarenkin olisi ihan hyvä vaihtoehto, mutta siellä tallikaverina olisi Hamilton, jonka uskon voittavan Kimin tasavertaisella kalustolla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toki Maclarenkin olisi ihan hyvä vaihtoehto, mutta siellä tallikaverina olisi Hamilton, jonka uskon voittavan Kimin tasavertaisella kalustolla.

Enpähän tiedä. Heikkikin on vauhdissa pystynyt yllättävän hyvin Hamiltonin tasolle ja pidän kuitenkin Kimiä vielä eri luokan kuljettajana kuin Heikkiä. Suurempi kysymys onkin että saako "Hamiltonin tallissa" kukaan toinen kuljettaja tasavertaista kalustoa/kohtelua/taktiikkaa? Nytkin Heikki on ollut yhden kierroksen nopeudessa jopa Hamiltonin edellä mutta kisoissa ja aika-ajojen viimeisillä osioilla jäänyt osittain sen takia että hänellä on aina huonompi taktiikka kuin Hamiltonilla, mutta osittain tietenkin myös noiden rengasongelmien takia (mitkä johtuvat ilmeisesti Heikistä itsestään ja hänen ajotyylistään)
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Enpähän tiedä. Heikkikin on vauhdissa pystynyt yllättävän hyvin Hamiltonin tasolle ja pidän kuitenkin Kimiä vielä eri luokan kuljettajana kuin Heikkiä. Suurempi kysymys onkin että saako "Hamiltonin tallissa" kukaan toinen kuljettaja tasavertaista kalustoa/kohtelua/taktiikkaa? Nytkin Heikki on ollut yhden kierroksen nopeudessa jopa Hamiltonin edellä mutta kisoissa ja aika-ajojen viimeisillä osioilla jäänyt osittain sen takia että hänellä on aina huonompi taktiikka kuin Hamiltonilla, mutta osittain tietenkin myös noiden rengasongelmien takia (mitkä johtuvat ilmeisesti Heikistä itsestään ja hänen ajotyylistään)

Totta kyllä. Vaikka Maclaren tuttu talli Kimille onkin, on se kyllä niin vahvasti sitoutunut Hamiltoniin, että mahdollisten eturistiriitojen kohdalla vaaka kyllä varmasti kääntyisi Lewisin hyväksi. Onhan tämä kaikenlisäksi brittikin.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika ihmeellistä mediapeliä on nähty Ferrarin puolelta tässä viime aikoina. Ferrari-pomot kyllä saisivat katkaistua näiltä huhuilta siivet, jos vain haluaisivat, kertoisivat vain selvästi (niin että espanjalaistoimittajatkin tajuavat) kuka sitä Ferraria ensi kaudella ajaa. Ferrari tuntuu vievän mediaa tällä hetkellä ihan mielensä mukaan, sieltä annetaan tasaisen väliajoin ympäripyöreitä vastauksia ja suorastaan yllytettään kirjoittamaan lisää juttuja ja mediahan kirjoittaa. Tällaisia kommentteja on tietysti helppo heittää, kun huhut koskevat Kimiä, jota ei kiinnosta paskan vertaa mitä media kirjoittaa. Mutta kommentit olisivat hiukan toista luokkaa, jos potku-huhujen alla olisi Massa.

En vain ymmärrä, mikä on Ferrarin motiviina jatkaa tätä velovaa huhumyllyä. Luulisi, että talli saa julkisuuttaa muutenkin ihan tarpeeksi. Jos ja haluan korostaa jos talilla kerran on sopimus Alonson kanssa, niin miksi ihmeessä sitä ei julkaistu kotikisassa Monzassa? Sen alkuperäisen huhun mukaanhan Alonson sopimus olisi pitännyt julkistaa samassa tiedotustilaisuudessa Santanderin kanssa.

Tästä kaikkein järkevin johtopäätöshän tietysti olisi, että koko huhu oli alun alkaen täyttä paskaa ja koko Alonson Ferrari-sopimusta ei edes ole olemassa. Mutta eihän se näin yksinkertaista voi olla, joten mietitäänpä, että jos Alonsolla kerran on sopimus, niin miksi ihmeessä sitä ei julkistettu Monzassa.

Eikö Ferrari uskaltanut julkaista sopimusta sen jälkeen, kun Kimi pahus sentään oli juuri mennyt nappaamaan talille voiton? Ferrarilla mahdollisesti odotettaan julkistusta, niin kauan kunnes Kimiltä nähdään yksi huonompi kilpailu. Sitten lehdistöllä olisi jälleen syy haukkua Kimi maanrakoon ja vaatia kaikinpuolin täydellinen Alonson tilalle. Ongelma on ainoastaan se, että tällä mennolla tuota julkistusta saadaan odotella jonkun aikaa, Kimillä kun on takana 4 perättäistä palkintopallisijaa.

Vai eikö Ferrarilla riittä rahat Kimin pois potkimiseen ja siellä nyt mietittään kuumeisesti, miten miehestä päästäisiin keploteltua eroon ilmaiseksi? Lehdistössähän väitettiin Kimin ajaneen Ferraria kännissä, tästä Ferrari-leirissä keksitäänkin laittaa hiukan terästettä Kimin juomapulloon ennen kisaa. Siinähän sitä olisi sopimusrikkomus kerrakseen, vielä ei ole kuitenkaan keksitty miten poliisit saataisiin paikalle puhalluttamaan Kimi kesken kisan.

Vai pelätäänkö Ferrarilla kenties sitä, kuinka läskiksi Kimi vetää hommat siinä vaiheessa, kun kuulee saavansa potkut ja tämän takia Kimiä roikotetaan löysässä hirressä aina kauden loppuun asti? Sitten vaan kauden jälkeen tylysti monoa, kun "Kimi ei saannut autosta kaikkea irti, tälläkin kaudella ajoi vaan yhden voiton ja eihän Kimi voittanut meille kuin yhden mestaruuden. Massa sen sijaan on tietenkin jatkonsa ansainnut, olihan hän sentään 15 sekuntia mestari ja sai vielä jousen päähän."



Jos nyt vakavasti puhutaan, niin saisi pikkuhiljaa loppua tämä naurettavuuksin asti mennyt huhuilu. Jatkoi Kimi sitten Ferrarilla tai ei, niin Ferrarin on asiasta ilmoitettava suorasanaisesti mahdollisimman pian. Sen verran on ollut asian tiimoilta paskanjauhantaa mediassa, että loppupeleissä tämä vie ainoastaan Ferrarin uskottavuutta tallina ja oikeastaan meikäläisen osalta se alkaa olla jo mennyt tuohon helvetin kiertelyyn ja kaarteluun. Ei se nyt luulisi olevan, niin vaikeaa ilmoittaa, kuka sitä toista Ferraria ensi kaudella ajaa, kun ensi kauden sopimuskuviot Ferrarilla on joka tapauksessa tässä vaiheessa tiedossa.

Sinällään meikäläiselle ihan sama, ajaako Kimi ensi kaudella Ferrarilla, McLarenilla vai Brawnilla. Toiveissa on ainoastaan, että alla on paras mahdollinen auto, mutta tässä vaiheessa se on täysin arpapeliä veikata kuka tästä kolmikosta on ensi kaudella vahvin. Toisaalta en kyllä pitäisi täysin mahdottomana, että Kimi kyllästyy tähän jatkuvaan politikointiin ja jättää tämän kauden jälkeen formulat kokonaan ja siirty rallipoluille. Se olisi kyllä todella sääli, nimittäin lokakuussa tulee vasta 30 vuotta täyteen ja äijällä olisi vielä paljon annettavaa lajille.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä vähän luulen että Ferrarillakaan ei ole vielä tällä hetkellä täyttä varmuutta siitä ketkä tallin autoja ensi kaudella ajaa, ja siksi noilta huhuilta ei ole voitu siipiä katkaista. Huhuthan on kertoneet että Alonsolla on joka tapauksessa sopimus Ferrarille jo ensi kaudesta alkaen mutta se sopimus sisältää optiovuosia (mm. ensimmäinen vuosi). Nyt kun Alonsonkin tilanne selvisi vasta eilen kun ratkesi että hänelle ei tule tuosta Singapore-jupakasta kilpailukieltoa ja Massan tilanne on vieläkin hyvin epävarma niin välttämättä Ferrarilla ei olla vielä tehty lopullisia päätöksiä ensi kauden suhteen.

Vittumainen tilanne olisi Ferrarille sekin että Kimi ehditään potkia pois ja sitten talven testeissä huomataankin että Massasta ei enää GP-kuljettajaa tule. Onhan heillä toki sitten Alonso ja Fisichella mutta onko Alonso-Fisichella ihan samaa tasoa kuin Alonso-Kimi?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen miettinyt sellaista, josko Kimi onkin se joka pitää Ferraria siinä talutusnuorassa. Kimi tuskin on tyytyväinen siihen kalustoon, jonka on saanut Ferrarilta viime ja tällä kaudelle. Katsoo tässä vaihtoehtoja aikansa.

Toisaalta jos Ferrarista on homma kiinni, niin on ihan fiksua kertoa sopimusasiat vasta kauden loputtua. Tässä on kuitenkin sellaisten kuljettajien sopimusasiat kyseessä, jotka jatkavat todennäköisesti uraansa vielä ensi kaudella. Se oli silloin erilainen homma, kun Kimin Ferrari-sopimus julkistettiin, koska Schumacher ilmoitti samalla lopettavansa.

Jännä kyllä Montezemolon kommentti kuinka "Massa ansaitsee uuden mahdollisuuden". Aivan kuin Massa olisi joku Karalahti...

Ferrari tulee kyllä katumaan jos luottavat näin sokeasti Massan täydelliseen fyysiseen ja etenkin henkiseen kuntoutumiseen. Voi olla vaikea tuollaisen tapahtuman jälkeen saada kaivettua niitä tarvittavia sadasosia pois kierrosajasta. Asiaa tietysti auttaa varmasti, ettei loukkaantumisen syy ollut oma ajovirhe.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mä olen nyt sitä mieltä, että Kimille paras paikka on Ross Brawnin talli. Siinä on sellainen tallipäälikkö, jolla on aina ollut tallissaan selvä ykköskuski ja johtamistaidot ovat aivan uskomattoman hyvät. Ensi kaudeksi talli on saamassa vielä jonkun ison pääsponsorin (En nyt muista nimeä), joten rahasta ei pitäisi olla puute. Lisäksi tallikaverina olisi Jenson Button, jonka naamaa Barrichello on hinkannut lattiaa vasten oikein kunnolla, mitä Kimi tekisi Buttonille? Todennäköisesti iskisi tämän läpi lattiasta. Eiköhän se olisi aika siirtyä Brawnille päättämään Buttonin ura. Sitähän Kimi tekee, päättää toisten kuljettajien urat.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vittumainen tilanne olisi Ferrarille sekin että Kimi ehditään potkia pois ja sitten talven testeissä huomataankin että Massasta ei enää GP-kuljettajaa tule. Onhan heillä toki sitten Alonso ja Fisichella mutta onko Alonso-Fisichella ihan samaa tasoa kuin Alonso-Kimi?

Toisaalta, jos Ferrarilla kerran on optio jo ensi kaudelle Alonson kanssa, niin eikö olisi Ferrarin kannalta huomattavasti helpompaa käyttää tuo Alonson optio sen mukaan toipuuko Massa kuntoon.

Kimi ei varmasti jää ensi vuoden puolelle asti odottelemaan, että toipuuko se Massa lopulta vai ei. Kyllä niitä päätöksiä on tultava aikaisemmin, koska Ferrarikaan ei halua antaa potkuja miehelle, jolla on tietoja tulevan kauden autosta.

Ferrari on ilmeisestikin valmis ottamaan Massan suhteen riskin, sillä miehen vauhti tuon onnettomuuden jälkeen on täysi kysymysmerkki. Ei olisi mikään ihme, jos mies osoittautuisi tuon tällin jälkeen yhtä nopeaksi kuin itse Luca Badoer. Huvittavinta tässä on se, että vaikka Massa toipuisikin parhaalle tasolleen (mitä en pidän kovin todennäköisenä), niin silti omalla tasollaan ajava Kimi on nopeampi.

Joten jos Ferrarilla ei sotkettaisi tunteita kuskivalintaan, niiin sitä voisi esittää aiheellisesti kysymyksen, miksi Ferrari haluaa nimenomaan eroon Kimistä, eikä Massasta?

Kyllä mä olen nyt sitä mieltä, että Kimille paras paikka on Ross Brawnin talli. Siinä on sellainen tallipäälikkö, jolla on aina ollut tallissaan selvä ykköskuski ja johtamistaidot ovat aivan uskomattoman hyvät.

Omalla tavallaan pidän myös Brawnia parhaana vaihtoehtona, sen verran ylivoimainen auto on tällä kaudella ollut. Väitän, että jos Kimi saisi tuollaisen auton käyttöönsä, niin meno olisi jopa yhtä dominoivaa kuin Schumilla aikanaan Ferrarin ratissa.

Mutta se on kuitenkin kokonaan toinen kysymys millainen auto Brawnilla on ensi kaudella. Sääntöjen ei pitäisi muuttua kovin paljon ensi kaudeksi, joten sikäli Brawnin voisi kuvitella olevan aika vahvoilla. Mutta Ferrari ja McLaren ovat kehittelleet jo pitkään tulevan kauden, siinä missä Brawnin on pitännyt panostaa vielä tähän kauteen. Ross Brawn on kyllä aikamoinen velho ja olisi omalla tavallaan hienoa nähdä Kimi siinä tallissa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joten jos Ferrarilla ei sotkettaisi tunteita kuskivalintaan, niiin sitä voisi esittää aiheellisesti kysymyksen, miksi Ferrari haluaa nimenomaan eroon Kimistä, eikä Massasta?

Varmaan samasta syystä kuin ennen Massan loukkaantumistakin: Formulat ovat tiimiurheilua ja Massa on tiimissä huomattavasti pidetympi kuin Räkä. Felipe on myös paljon Kimiä edustavampi PR-käytössä ja on täysin tasavertainen kuski suomalaisen kanssa.

Itse en Ferrarin tallipäällikkönä miettisi hetkeäkään, JOS näistä olisi toinen kengitettävänä. Tilallehan on joka tapauksessa tulossa kaksinkertainen maailmanmestari, joten kuskien nopeudesta Ferrarin mahdollinen menestymättömyys tuskin jää kiinni vaihdon jälkeenkään.

Räikköselle itselleen siirto pois Ferrarilta on täysin välttämätöntä tämän shown jälkeen. On selvää, että ensi kaudella Räkä olisi yhä ahtaammalla mikäli se jäisi sinne väkisin vastoin tallin toiveita. NYt vaan hyvät rahat italialaisilta pois ja toiseen talliin ajamaan.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aika huono liike mielestäni jos Kimo Ferrarilta liikkuu pois. Vaan minkäs sille sitten voi. Ei taida mestaruus merkitä pr:n nimissä ja rahan. No, saa nähdä.

McLaren? Mahdollisesti, toivottavasti ei. Mieluummin se Brawn. Olisi jotenkin muikeampaa, Barrichellon tallikaverina. Jos jatkaa.

No jos McLaren, niin aika erikoista. Pr-neekerin tallikaverina, hmm. No. Saa nähdä, mielenkiintoisia aikoja eletään. Itse veikkaan, että Kimi lopettaa jos ei ole paikkaa jossa olisi todella mitään saumoja.

Loppuu kyllä kiinnotuskin täysin jos ei ole yhtään finskiä huipputalleissa.
 

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
Aika huono liike mielestäni jos Kimo Ferrarilta liikkuu pois. Vaan minkäs sille sitten voi. Ei taida mestaruus merkitä pr:n nimissä ja rahan. No, saa nähdä.

McLaren? Mahdollisesti, toivottavasti ei. Mieluummin se Brawn. Olisi jotenkin muikeampaa, Barrichellon tallikaverina. Jos jatkaa.

No jos McLaren, niin aika erikoista. Pr-neekerin tallikaverina, hmm. No. Saa nähdä, mielenkiintoisia aikoja eletään. Itse veikkaan, että Kimi lopettaa jos ei ole paikkaa jossa olisi todella mitään saumoja.

Loppuu kyllä kiinnotuskin täysin jos ei ole yhtään finskiä huipputalleissa.

Minulla taas ei ole yhtään luottoa tuohon Ferrarin nykymenoon lähes italialaisin voimin. Mersun moottori on sarjan paras ja Ross Brawn velho. Brawnille siis!

Toisaalta jonkinlainen märkä uni olisi nähdä Kimi Macin puikoissa noyryyttämässä sekä Alonsoa (Ferrari) ja Hamiltonia.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Joten jos Ferrarilla ei sotkettaisi tunteita kuskivalintaan, niiin sitä voisi esittää aiheellisesti kysymyksen, miksi Ferrari haluaa nimenomaan eroon Kimistä, eikä Massasta?

Koska Kimin ostaminen ulos ulkopuolisella rahalla on edullisempaa Ferrarille kuin Massan ostaminen, johtuen Kimin paljon suuremmasta palkasta. Jos Santander on sitoutunut ostamaan toisen kuskin sopimuksen ulos sillä ehdolla, että rehtiyden perikuva saa vapautuvan tallipaikan, niin totta hitossa se on kalliimpi kuski jonka sopimus ostetaan.

Heräsi tuossa aamummalla ajatus. Jos Alonso siirtyy Ferrarille Santanderin rahoilla, niin tuleeko hänestä kaikkien aikojen ensimmäinen F1-maailmanmestari, joka on lunastanut tallipaikan rahalla?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Heräsi tuossa aamummalla ajatus. Jos Alonso siirtyy Ferrarille Santanderin rahoilla, niin tuleeko hänestä kaikkien aikojen ensimmäinen F1-maailmanmestari, joka on lunastanut tallipaikan rahalla?

Taitaapa itse asiassa olla näin. En ainakaan muista yhtään tapausta että F1-maailmanmestari olisi ostanut itselleen tallipaikan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Omalla tavallaan pidän myös Brawnia parhaana vaihtoehtona, sen verran ylivoimainen auto on tällä kaudella ollut. Väitän, että jos Kimi saisi tuollaisen auton käyttöönsä, niin meno olisi jopa yhtä dominoivaa kuin Schumilla aikanaan Ferrarin ratissa.

Mutta se on kuitenkin kokonaan toinen kysymys millainen auto Brawnilla on ensi kaudella. Sääntöjen ei pitäisi muuttua kovin paljon ensi kaudeksi, joten sikäli Brawnin voisi kuvitella olevan aika vahvoilla. Mutta Ferrari ja McLaren ovat kehittelleet jo pitkään tulevan kauden, siinä missä Brawnin on pitännyt panostaa vielä tähän kauteen. Ross Brawn on kyllä aikamoinen velho ja olisi omalla tavallaan hienoa nähdä Kimi siinä tallissa.

Olisin halunnut nähdä Kimin tämän vuoden ylivoimaisessa Brawnissa. Näin on helppo todeta. Mutta ensikaudelle siirtymisessa piilee riski.

Aika kiistaton faktahan on että kun tälle kaudelle rakennettiin uusien sääntöjen mukainen auto F1-mittapuulla tyhjältä pöydältä niin suunnittelijavelhot Ross Brawn tiimeineen ja Adrian Newey tiimeineen tekivät parasta työtä, tässä osoitus lahjakkuudesta. Mutta myös syytä huomioida se milloin pojat tiimeineen aloittivat 2009 auton suunnittelun, se oli joskus silloin vuoden 2008 puolella kun 2009 säännöt oli julkaistu ja suuret/menestyneet tallit kisasivat vielä 2008 mestaruudesta ja kehittivät koko loppukauden autoaan.

Tähän teoriaan nojaten, ensi kaudella tilannehan pitäisi olla juuri päinvastoin. Ferrari on jo sanonut hyvän aikaan että kehitystyö on lopetettu ja katseet suunnattu ensi kauteen. Taasen Brawn joutuu kehittämään vieläkin autoaan kuluvalle kaudella puolustaessaan mestaruusjohtoaan ja kaiken lisäksi vielä kohtuu pienillä resursseilla - onko tämä pois ensi kauden auton suunnittelusta?

Harvoinhan F1:sissä mikään on varmaa. Joten tuskin se näinkään menee, heh.

Mersu taitaa olla se varmin ja tehokkain kone myös ensi vuonna. Itse sillä perusteella näkisin Kimille vahvimpana vaihtoehtona Mersu -tallin joka on voinut jo keskittyä ensi kauteen, yllätys, se on juurikin MacLaren.


_
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kimltä hieman yllättävä kommentti seuraavaan kysymykseen:

Jos sinun tallipäällikkösi olisi pyytänyt sinua ajamaan kisassa tahallaan päin seinää, niin mitä olisit päälliköllesi silloin sanonut?

"- No sitä ei olisi tapahtunut. Onneksi minulta ei ole sellaista koskaan pyydetty ja vaikka tulisikin, niin jos siitä ei ole minulle mitään hyötyä, eikä muillekaan, niin en ryhtyisi sellaiseen. Kai vastaavaa tapahtuu muissakin lajeissa eikä pelkästään F1:ssä. Ei sille mitään mahda."

Lähinnä tuo tummennettu kohta ihmetyttää. Mitähän meinaa tuolla?
 

HemmoP

Jäsen
Aika kiistaton faktahan on että ....

Lisäksi autoon suunniteltiin suoraan tupladiffuusori kun muut käyttivät jotakin pikaviritelmää ja sillä saatiin koko kautta ajatellen melkoinen etu pisteissä.

Samaa mieltä ensi kauden autosta, jos Ferrari on jo aloittanut suunnittelun niin tuskin Kimi siihen osallistuisi millään tavalla, vaan auto tehtäisiin suoraan Massan ajotyylille ja toiveitten mukaan. Siinähän espanjan reilukerholainen hyppää puikkoihin tekemään Fisichellat/Badoerit.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos Alonso siirtyy Ferrarille Santanderin rahoilla, niin tuleeko hänestä kaikkien aikojen ensimmäinen F1-maailmanmestari, joka on lunastanut tallipaikan rahalla?

Kuulostaapa katkeralta. Ihanko tosissaan olet sitä mieltä, ettei Ferrari muuten yrittäisi saada Alonsoa?

Sellaista tallia ei varmaan tällä hetkellä olekaan, jolle ei kaksinkertainen maailmanmestari (vieläpä ainoa nykykuskeista) kelpaisi ihan ilman mitään sponsseja.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kuulostaapa katkeralta. Ihanko tosissaan olet sitä mieltä, ettei Ferrari muuten yrittäisi saada Alonsoa?

Ei se kuulosta, ellei sen halua kuulostavan. Ei Ferrari voi palkata kolmea kilpailukuskia ensi kaudeksi, koska kolmansia autoja tuskin otetaan mukaan. Tallilla on kilpakuskisopimus kahden kuljettajan kanssa. Jos siis uusi tulee sisään, on toisen vanhoista lähdettävä ulos, ja se onnistuu vain rahalla. Kuvio on tuo ihan riippumatta siitä, ketkä kuskit siihen kuuluvat.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Periaatteessahan asia on juuri niin kuin Designer kirjoitti, siis siinä tapauksessa että se on juuri Santander joka maksaa Kimin sopimuksen ulos. Minä luulen että jos homma jää Ferrarin maksettavaksi niin Alonso saa odottaa vielä ainakin yhden vuoden.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
ING:hän on ollut lähdössä käsittääkseni jo pitkän aikaa, joten kaiken järjen mukaan Renault on tuohon jo varautunut. Mutta toki jos noita sponsoreita alkaa yksi toisensa jälkeen vetäytyä niin eihän se Rellun kannalta hyvältä näytä. Kävin miettimään jo eilen että onkohan siellä jo joku periaatepäätös tehty lopettamisesta kun tallipäälliköksikään ei enää lähdetty etsimään ketään ulkopuolista vaan teknisen osaston päällikkö Bob Bell nostettiin siihen mutta Bell jatkaa samalla myös varsinaisessa virassaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös