Formula 1 – kausi 2009

  • 325 753
  • 2 061

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olisihan tuota rangaistusta voinut vielä koventaa esimerkiksi käskemällä Renaultin pomot tunniksi nurkkaan häpeämään ja vielä heristää kovasti sormea ja sanoa muutaman kerran "Hyi hyi hyi!"

Aika lailla munaton tuomio kyllä FIA:lta, mutta toisaalta tämä oli kyllä odotettavissa. Autonvalmistajat ovat yksi toisensa jälkeen vetäytyneet F1:stä ja Renaultia ei ilmeisesti enää haluttu menettää, siksi rangaistus kohdistettiin nimenomaan Briatoreen ja Symondsiin. Tuo kuljettajien päästäminen ilman mitään rangaistuksia oli myöskin todella munatonta touhua, olkoonkin että Piquet'lle oli annettu tuo syytesuoja. Piquet teki tuon täysin itsekkäistä syistä (varmistaakseen tallipaikkansa Renaultilla) joten hänkin olisi ilman muuta ansainnut kovan rangaistuksen ja en kyllä jaksa uskoa mitenkään etteikö Alonsokin olisi ollut juonessa mukana. Se että täysin Alonson ympärillä pyörivässä tiimissä olisi voinut jotain tuollaista mennä Alonson korvien ohi on täysin epäuskottavaa.

No, Piquet tietysti on tämän jutun ansiosta varmistanut että hänen on turha F1:stä (tai mistään muustakaan merkittävästä Eurooppalaisesta sarjasta) enää kuljettajanpaikkoja haikailla mikäli ei taas isi osta pojalle jotain tiimiä, joten sikäli hän on rangaistuksensa saanut. Mutta Alonson ei kun vaan porskuttaa vaikka epäilyttävän paljon miehen ympärillä tapahtuu kaikenlaista hämärää. Huonoa tuuria että aina sattuu tuollaisiin talleihin jossa tapahtuu kaikenlaista epäilyttävää - ja vielä ihan täysin hänen tietämättään!
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saattaa olla, että tämän rankaisematta jättämisen seurauksena kuljettajamarkkinat lähtevät nyt pyörimään tämän viikon aikana täydellä tohinalla.

Itse olen alkanut uskoa Fernando "en tiedä mitään" Alonson tuloon Ferkulle ja Kimin paluuseen McLarenille.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
FIA:n linjattomuus näissä rangaistuksissa on kyllä sitä luokkaa että vie kyllä koko lajilta valtavasti uskottavuutta. Noita tuomioita arvotaan ihan tilanteen mukaan vailla minkäänlaista yhtenäistä linjaa. Koko FIA:n uskottavuus alkaa näiden toimien jälkeen olla lähellä nollaa. Minusta alkaa tuntumaan siltä että Ari Vatasen valinta FIA:n johtoon saattaisi olla F1:n ja yleensäkin autourheilun kannalta paras ratkaisu koska Vatanen on ainakin puhunut suuresta muutoksesta. Poliitikkohan tietysti antaa kaikenlaisia vaalilupauksia ja niiden toteutuminen jää aina nähtäväksi mutta kyllä minä luulisin että Vatasen valinta toisi enemmän muutoksia FIA:n läpimätiin toimintatapoihin kuin Todtin valinta. Nyt FIA alkaa olla lähinnä pelkkä vitsi.



Nyt on sitten niin naurettava juttu, että ei järkeä.

Iltalehden uutisessa Ex-F1-tähti
Derek Warwick haukkuu Kimi Räikkösen.

Ilmeisesti "F1-tähti" Warwick haluaa varikolle sitten enemmän näitä joka asiasta paskaa jauhavia tyhjänpuhujia kuten esim. Massa. En tiedä mutta minusta jäyhässä ja täysin omia polkujaan kulkevassa Kimissä on enemmän persoonallisuutta kuin suurimmassa osassa näistä tyhjänpuhujista jotka lässyttävät paskaa joka asiasta vain kuullakseen oman äänensä. Onhan esim. joku Heikki Kovalainen varmaan oikea PR-unelma kun jakaa auliisti lausuntoja joka asiasta ja kulkee varikolla hymyssäsuin mutta ei hänessä kyllä oikein mitäään persoonallisuutta ole. Itsestäänselvyyksiä kysyville toimittajille sarkastisia heittoja töksäyttelevä ja kaikkeen kylmänviileästi suhtautuva Kimi taas on jotain ihan erilaista ja siksi yksi suurimpia persoonallisuuksia F1-varikoilla. Toki jos varikko olisi täynnä Räikkösiä niin sitten tilanne olisi ihan eri mutta nyt Kimi on piristävä poikkeus.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
2) Kimi Räikkönen ei todellakaan ole tylsä.
Syystä että? Itse en kyllä tunne Räikköstä henkilökohtaisesti, mutta ne narisevat haastattelut on ainakin tylsiä. Ihan samalla tavalla, kuin niiden itsestäänselvyyksiä laukovien kuljettajien haastattelut. Ehkä olen missannut esimerkiksi ne haastattelut, missä Räkä antaa oikeasti jotain värikkäitä lausuntoja jostain asiasta.
 

trap

Jäsen
No ei Kimi tosiaan erityisen värikäs ole varsinkaan jossain MTV3:n haastatteluissa, kun tätä ei tunnu kiinnostavan juuri yhtään ja kommentit ovat aina samaa jargonia.

Monia tosi mielenkiintoisiakin haastatteluita kuitenkin on, useimmiten sellaiset mitkä on tehty rauhassa ja kahden kesken toimittajan kanssa, ei kisan jälkeen jossain toimittajien ristitulessa.

Myös tämä Ajoneuvoksen pätkä oli aika hyvä : http://www.youtube.com/watch?v=RbI93pXXGvk (Kimi Raikkonen - Ajoneuvos (English subtitles))

Tässä hollantilaishaastattelu, melko eri tasoa kuin Maikkarin haastikset... : http://www.youtube.com/watch?v=lK52SetqHWg (Spa 2009)
 

Rubicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kumma juttu tuo, että jotkut pitää Kimiä tylsänä ja jopa pahana F1:sten imagolle. Siis Kimihän taitaa olla nykykuljettajista se kaikkein tunnetuin ja erottuu tosiaankin joukosta. Lisäksi erittäin hyvä ja lahjakas työssään, joten ei voi kuin (taas) ihmetellä. Tuossa yllä on pari hyvää pätkää Kimin paremmista haastatteluista ja Kimiä kyllä kiinnostaa tietyt asiat, jos vain haluaa tai haastattelu/haastattelija on sen verran miellyttävä, että saa kaivettua Kimistä juttua irti. Tuskin sensaatiolehdistölle hirveästi kiinnostaa mitään erikoisempaa puhua, kun nytkin morkkaavat minkä kerkeävät ja tarttuvat pieneenkin tiedonmuruseen. MTV3 tuntuu kuuluvan melko lailla tähän porukkaan, meno ollut melko Kimi-vastaista heidän uutisoinnissaan eikä asiantuntemuskaan päätä huimaa. Saari ja JJ on toki ihan ok-selostajakaksikko, mutta sielläkin havaittavissa että Heikkiä seurataan ja puolustellaan enemmän kuin Kimiä.

Edelleen toiveissa on että Kimi Ferrarilla jatkaa, mutta mitä Ferrarin touhua ja suhtautumista Kimiin on pari viime vuotta katsellut niin McLarenkin kelpaa kyllä. Kimiltä odotetaan samaa kuin Schumilta, mutta kohtelu ei ole sinnepäinkään mitä pitäisi. Massa tuntuu saaneen tallin enemmistön tuen taakseen mukaanlukien tallipäällikkö Domenicalin (joka muuten on täysi pelle ja turhake) ja (huippuneuvonantaja/taktikoija/virallinen maskotti) Schumin. Autoa ei haluta Kimin ajotyylille tehdä vaan päinvastoin Massalle sopivaksi eikä miestä juuri mediassa puolustella/kehuta Massaan verrattuna. Harmittaa että suosikkitalli-suosikkikuski kombo ei ole toiminut kuin ajoittain sillä aineksia olisi parempaankin, mutta melko makeaa olisi toki nähdä Ferrarin sotkeutuvan omiin kiemuroihinsa ja olevan ensi kaudella entistä enemmän solmussa joka suhteessa. Samaan aikaan Kimi kurvailisi McLarenilla Hamiltonin kanssa ympyrää Ferrarin kuskien ympärillä (jotka olisivat jotkut kuusikosta Massa, Alonso, Schumi, Badoer, Gene ja Fisichella). Sitä ei toki osaa sanoa kumpi voiton lopulta veisi Kimi vai Hamilton, luultavasti olisi pienistä asioista kiinni sillä molemmat ovat sarjan TOP-3 kuskeja.

Saas nähdä kuinka tässä tallisotkussa sitten käy, pakka on täysin levällään ainakin median uutisointia seuraamalla. Kimillä oikeastaan melko vahva tilanne, liksaa tulee ja paikka löytynee kovasta tallista oli se sitten Ferrari tai McLaren tai jokerina Brawn. Heikki sen sijaan on melko huonossa jamassa, ei ole halutuimpien joukossa joten menee sinne minne isojen kalojen nostattamat aallot miehen paiskaa. Toivottavasti jostain paikka löytyy, jos ruletti lähtee pyörimään. Kimi-Alonso kaksikkohan tässä avainasemassa on.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kimin haastatteluiden parasta antiahan on nämä nasevat vastaukset itsestäänselvyyksien yms. typeryyksien kysyjille. Esimerkiksi Monzassa Kimi vastasi jonkin toimittajan kysmykseen näin:

Toimittaja: Missä aiot käyttää KERSiä kisan aikana?
Kimi: Radalla.
 

Unchained

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olisi kyllä kieltämättä hauska nähdä, kuinka porukat hyppäisivät takaisin McLarenin bandwagoniin "aina ollut ykköstalli"-jargonia jauhaen.

Kun Kimin siirto Ferrarille kävi ilmi vuonna 2006, kävi semmoinen joukkoliike Ferrari-leiriin, että heikompaa olisi voinut hirvittää. Samalla haukuttiin McLarenia ja toivottiin kaikkea mahdollista epäonnea. Yhteinen historia oli kokonaan unohdettu, kunnes nyt yllättäen Ferrari onkin jälleen se paha tiimi, jota halutaan vihata koska "ajoihan Schumikin siellä aikoinaan". F1-forumilta voikin immeiset käydä selailemassa 2006 vuodesta topikkeja tämän vuoden alkuun saakka ja huomata mimmoinen määrä paskaa on Mäkkiä kohtaan kertynyt noiden parin vuoden ajalta.
 

RDivis

Jäsen
Tulipahan taas katottua tuo ajoneuvoksen pätkä. Siinä vaiheessa, kun lähtivät radalle tuntu juontajalla tulevan paskat housuun välillä :D.

Tuo oli kyllä hauska pätkä. :D

Unchained kirjoitti:
Olisi kyllä kieltämättä hauska nähdä, kuinka porukat hyppäisivät takaisin McLarenin bandwagoniin "aina ollut ykköstalli"-jargonia jauhaen.

No, jaa itse olen kyllä ollut aina ihan vaan Kimin bandwagonissä. Siirtyminen mukana siis luonnollista.
 

Rubicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olisi kyllä kieltämättä hauska nähdä, kuinka porukat hyppäisivät takaisin McLarenin bandwagoniin "aina ollut ykköstalli"-jargonia jauhaen.

Varmaan se perusseuraajien enemmistö noin tekisikin. Itse olen aina Ferrarista eniten tykännyt talleista eikä se siitä muutu. Kimi vaan ajaa kaikkien kuskien ja tallien edelle niin kauan kuin on mukana. Ensi vuonna tosin, jos siirto tapahtuisi olisi mutkikas tilanne Ferrarin suhteen, kun menestystä ei hirveästi toivoisi. Alonsolle yhtä tukalia oltavia kuin Kimille ja Domenicalille potkuja sekä Kimi saisi edes hieman kyykyttää Ferraria. Ei tämänhetkinen Ferrari hirveästi hurraahuutoja kyllä fanissa herätä, mutta ei tässä mihinkään McLarenin kelkkaan hypätä, vaikka Kimi sinne menisikin.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä hollantilaishaastattelu, melko eri tasoa kuin Maikkarin haastikset... : http://www.youtube.com/watch?v=lK52SetqHWg (Spa 2009)

Joo, on hieman eri meininki Kimillä ja toimittajalla kuin vastaavassa tilanteessa Maikkarin vajakkien haastattelussa olisi.... Eikös tuo sama toimittaja ollut myös elokuvassa Punainen Lohikäärme? :D

Ja tuosta rangaistuksesta vielä, että olihan todellinen perseen näyttö McLarenin suuntaan. Ja aivan turha kenenkään väittää, ettei Alfonso olisi tiennyt kolaroinnista, tämän todistaminen on toki vaikeaa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Toimittaja: Missä aiot käyttää KERSiä kisan aikana?
Kimi: Radalla.

Kyllä toi on enemmänkin ylimielisyyttä kuin hauskuutta. Minä ymmärrän kysymyksen niin, että missä kohtaa rataa Kimi aiot Kerssiä käyttää? En väitä, että minä olisin oikeassa, mutta ihmettelen silti miten kukaan muu ei tunnu huomaavan Kimin ylimielisyyttä mediaa kohtaan. "Hei mä tienaan 30 milliä vuodessa, jos mua ei huvita vastata sulle et missä mä tota kerssiä käytän niin vastaanpa sitten vaan että radalla. Onneks mul on toi Kuvajan Riku, joka kirjoittaa aina mun fiilikset menneistä kisoista ja tulevista kisoista mun nettisivuille, ei tartte itse vaivautua kertomaan mun faneille et miten mulla menee".

Tämäkin kirjoitukseni mitä todennäköisemmin tuomitaan kateellisuudeksi Kimiä kohtaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Olisi kyllä kieltämättä hauska nähdä, kuinka porukat hyppäisivät takaisin McLarenin bandwagoniin "aina ollut ykköstalli"-jargonia jauhaen.

Minä puolestani en ole koskaan ymmärtänyt, miksi ei voi kannustaa kuskia riippumatta siitä, missä tallissa hän ajaa, ja tallia riippumatta siitä, ketkä kuljettajat siellä ajavat. Itselleni talleista McLaren on aina ollut se ykkönen, vaikka muutaman viime vuoden aikana siellä on tehty erittäin määrätietoista työtä sen eteen, ettei kukaan kyseistä tallia enää kunnioittaisi.

Tai sitten asiat vaan nähdään niinkuin ne halutaan nähdä. Tekeehän FIAkin niin, antamalla Renaultille rangaistukseksi ankaran sormenheristyksen.

Jaa Räikkönen tylsä? Jos hän on tylsä, niin minkälaisia ovat kaikki he, joiden ainoa tarkoitus formuloiden seuraamiseen on odottaa, että hänelle sattuu jotain ikävää? Miten on mahdollista, että tylsä kuski saa yhden maan urheilulehdistön täysin pois raiteiltaan? Sekö hänestä tekee tylsän, ettei kerro toimittajille ennen kilpailua omaa kilpailutaktiikkaansa?
 

RDivis

Jäsen
Kyllä toi on enemmänkin ylimielisyyttä kuin hauskuutta. Minä ymmärrän kysymyksen niin, että missä kohtaa rataa Kimi aiot Kerssiä käyttää? En väitä, että minä olisin oikeassa, mutta ihmettelen silti miten kukaan muu ei tunnu huomaavan Kimin ylimielisyyttä mediaa kohtaan. "Hei mä tienaan 30 milliä vuodessa, jos mua ei huvita vastata sulle et missä mä tota kerssiä käytän niin vastaanpa sitten vaan että radalla. Onneks mul on toi Kuvajan Riku, joka kirjoittaa aina mun fiilikset menneistä kisoista ja tulevista kisoista mun nettisivuille, ei tartte itse vaivautua kertomaan mun faneille et miten mulla menee".

Tämäkin kirjoitukseni mitä todennäköisemmin tuomitaan kateellisuudeksi Kimiä kohtaan.

Se nyt on aika helppo tuomita/nähdä Kimi ylimielisenä jo pelkästään olemuksensa takia. Ja eihän Kimi ainakaan noin työajalla ole todellakaan mikään lähestyttävyyden huippu. Juttu on kuitenkin niin, että olen todellakin valmis antamaan sen miehelle anteeksi. Raudanluja ammattilainen, joka ei ollut käsittääkseni junnunpanakaan mikään symppis jätkä kilpailuissa. Ei siis ole F1-rahan mukanaan tuomaa välttämättä.

Heikkihän sitten taas on aina suupielet korvissa, mikä ehkä nappaa sulle enemmän?

Tuosta haastattelusta vielä, että itse en ainakaan muista tuota juuri nyt, enkä siis muista millä äänenpainolla Kimi vastasi. Kirjoitettu teksti on niin kylmän oloista. Eihän kaverin ulosanti paljoa vaihtele, mutta kyllä sieltä vitsit selkeästi löytää.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse en kyllä usko Kimin ylimielisyyteen. Lähes poikkeuksettahan kaveria kehutaan siitä kuinka on edelleen se sama Kimi kuin vaikkapa 10 vuotta sitten. Sehän toki tiedetään, että kaveri ei mediasta niin kauheasti tykkää ja mikäs siinä. Kunhan hoitaa päätyönsä eli ajamisen.

Jos lähdetään ylimielisiä kuljettajia etsimään, niin kannattaa kyllä etsiä niitä muualta kuin Suomesta. Menkää vaikkapa Espanjaan Oviedoon...
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Jos lähdetään ylimielisiä kuljettajia etsimään, niin kannattaa kyllä etsiä niitä muualta kuin Suomesta. Menkää vaikkapa Espanjaan Oviedoon...
...tai vaikka Saksan Hürthiin.

Kimi ei tosiaan ole mikään markkinointipäällikön ihanne eikä siitä pääse mihinkään. Kimi tosiaan ajattelee että ajaminen on kuskin tärkein tehtävä eikä jaksa oikein rasittaa itseään muilla jutuilla. Oikeasti, Kimi ei ole ihan täysin väärässä joskaan ei täysin oikeassakaan. Ei Kimi ylimielinen ole, mutta Kimiä ei vaan ihan nappaa vastailla jatkuvasti toimittajien lähes samoihin kysymyksiin kisasta ja kaudesta toiseen.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Hei mä tienaan 30 milliä vuodessa, jos mua ei huvita vastata sulle et missä mä tota kerssiä käytän niin vastaanpa sitten vaan että radalla.
Aika jäätävä analyysi Kimin ajatuksista, helppohan noita tosiaan on päästä keksiä ja laittaa kaikki vaikka rahan piikkiin paremman puutteessa.

Schumikin siinä yhdessä tilanteessa kaudella 2005 kun jätti keskeytyksen jälkeen haastattelun väliin varikkosuoralla, ajatteli että "vittu te kaikki olette köyhiä ja rumia paskoja ja kenelläkään ei pitäisi olla minkäänlaista asiaa tällaisen kuninkaan juttusille." Kelaa, noin se ylimielinen sakemanni ajatteli, snadi mulkku koko äijä!

Ei tosiaan tarvitse mitään linkkiä edes laittaa ja alkaa tonkimaan, mutta kerro nyt ihmeessä missä ja koska Kimi on tuollaisia mennyt sanomaan. Tai siis ajattelemaan, niistähän tunnut olevan aika hyvin perillä.

Tuosta sanana aivan suunnattomasti vihaamastani "bandwagon"-jutusta puolestaan mitä tuolla aiemmin puitiin, ei varmaan ole kovin suuri yllätys että moni siirtyisi jälleen kannattamaan McLarenin menestystä jos Kimi sinne siirtyisi, samalla tavalla kuin vaikka Brawnin tai minkä tahansa muunkin tallin osaltakin kävisi jos Kimi sinne päätyisi.

En minäkään millekään tallille ole ikinä kummemmin sydäntäni menettänyt tai menestystä toivonut, mutta luonnollisesti toivoin Häkkisen vuoksi menestystä McLarenille, Salon vuoksi Tyrrellille ja kaikille muillekin ajamilleen autoille edes kohtuullista kulkua ja Kimin menestyksen kannalta puolestaan olen toivonut niin Sauberilta, McLarenilta kuin nyt Ferrariltakin kunnon tykkiä radalle jotta mies pääsisi kunnon tuloksille. Ja vaikka kuinka jotkut nyt toivovat Ferrarin menestystä ja "vihaisivat" McLarenia, pakkohan Mc:lle on peukkuja jatkossa pitää jos haluaa suosikkikuskinsa Kimin nähdä siellä menestyvän. Menisi yhtälö aika vaikeaksi, jos pitäisi toivoa kuskille menestystä ja mestaruutta mutta samalla hänen tallilleen umpisurkeaa autoa, varikkotoimintaa ja kisastrategiaa läpi kauden.

Kaikkiaan siis varsin luonnollista mielestäni tuo ns. takkien kääntyminen tallien suhteen lajissa, jossa kuski on monelle se kannustamisen kohde.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tosiaan aika mielenkiintoinen seikka, että F1:ssa fanitetaan ehkä keskimäärin eniten kuskia ja sitten vasta itse tallia. Kun taas joukkueurheilussa seuraa ja sitten yksittäisiä pelaajia. Eroja on havaittavissa.

Itsellänihän menee juuri siten, että Formuloissa suomalaiset ja sympaattiset kuskit on prioriteettilistalla nro. 1 ja sitten itse talli. Toki joissain talleissa on ajan ja menestyksen tuomaa glamouria ja sikäli esim. Räikkösen siirtyminen Ferrarille oli upea juttu ja omasta puolestani saisi ajaa uransa loppuun saakka siellä, kuten aikoinaan vihjasikin.

Joukkuelajeissa kuten jalkapallo ja jääkiekko on toki suosikkipelaajia, jotka mielellään näen pelaavan suosikkijoukkueissani, mutta silti joukkue kaikkinensa on kaiken edellä kuitenkin. Totta kai seurauskollisia tyyppejä tulee kunnioitettua erityisen paljon.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nuo rangaistukset ovat monissa herättäneet närää vähäisyydellään. Ilmeisesti olisi pitänyt tulla Briatoren lisäksi ikuiset kiellot Renault'lle ja Piquet'lle sekä bonuksena muutaman vuoden kilpailukielto Alonsolle. Renault varmaan muutenkin lopettaa sarjassa, Piquet on naulannut tällä kostotoimenpiteellä ja olemattomalla ajotaidolla (pois lukien seinäänajot) oman tiensä jo umpeen.

Eli lähinnä Alonson rooli jää auki. Aika vaikea uskoa, että idea ja toteutus oli Alonson, mutta koska näitä nyt tietysti varmaksi tietää sanoa. Vastuu on mielestäni tallipäällikön. Jos kuljettaja sanoo radioon, että toinen voisi ajaa seinään jotakuinkin nyt, niin tallipäällikkö voi sanoa, että älä puhu paskaa ja asiasta ei seuraa kummempaa. Käskytys lähtee siis varikkomuurilta.

Vähän kuin jääkiekkokäskytyksissäkin vastuulliset ovat käskyn antava valmentaja ja toteuttava pelaaja, vaikka kakkosmaalivahti olisi idean alun perin keksinyt.

Mutta mistähän Heikki löytää uuden managerin Briatoren tilalle?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vatanen puhuu asiaa:
Nelson Piquet junioria on rangaistava myös

Ihan samaa mieltä olen että vaikka tallin puolelta olisi miten painostettu niin viime kädessä Piquet jr teki tuon päätöksen itse ja hänen pitäisi kantaa siitä myös vastuu, eikä hänen pitäisi päästä kuin koira veräjästä vain sen takia että katkeruuttaan vasikoi ex-tallinsa. Varsinkin kun Whitingilla ja sen myötä FIA:lla oli jo aikaisemmin tieto siitä että tuo kolari oli järjestetty ja he olisivat voineet lähteä asiaa tutkimaan välittömästi tiedon saatuaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tosiaan aika mielenkiintoinen seikka, että F1:ssa fanitetaan ehkä keskimäärin eniten kuskia ja sitten vasta itse tallia. Kun taas joukkueurheilussa seuraa ja sitten yksittäisiä pelaajia. Eroja on havaittavissa.

Itse näen asian niin että jotkut mieltää F1:set yksilölajiksi(kuljettaja), toiset taas joukkuelajiksi (F1-tiimi/autotehdas). Ja vielä yleensä niin jos omaa kansallisuutta ei löydy kuljettajista mutta tiimeistä autourheilun kuninkuusluokassa niin eiköhän se ole ymmärrettävää että tiimin takana ollaan ja sen kuskit ovat vain yhden kauden pelinappuloita(jääkiekko - HIFK - pelaajia en seuraa joukkuerajojen yli). Italia, Ferrari, Tifosit... ja kuljettajat keskikastia Fisichella, Trulli, Liuzzi. Onhan näitä ajatusmalleja.

Näin itse koen asian.

Kimiä seuraan ja kannatan.

Tiedä sitten mikä olisi tilanne jos olisi "Sisu-talli" tai olisin asunut koko ikäni Maranellossa. Mikä on erittäin viehettävä paikka ja vuokra-autot on lähellä mun sydäntä. ;)

_
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä esim. itse seuraan NHL:ää ennen kaikkea Suomalaisten pelaajien kautta, minkäänlaista "tunnesidettä" ei ole NHL-seuroihin. Sama juttu monen muun ulkomaalaisen sarjan kohdalla. Ainoastaan SM-liigasta löytyy tämä yksi seura jonka kohdalla seura tulee ensin ja siinä pelaavat pelaajat vasta sitten.

F1:ssäkin on ennen kaikkea aina seurannut erityisesti suomalaiskuskien edesottamuksia, mutta Ferraria olen talleista aina sympannut sen legendaarisuuden takia. Tämäkin tosin vähän muuttui kun Schumi ja kumppanit siirtyivät Ferrarille, en välttämättä kovin korkealle arvostanut niitä toimintatapoja vaikka ne menestystä toivatkin.

Mutta siitä olen kyllä samaa mieltä Jupen kanssa että F1:ssä on vaikeaa mieltää että onko kyseessä joukkuelaji vai yksilölaji, kun se on oikeastaan vähän molempia.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Williams jatkaa "änkyröintiään" (Ilta-Sanomat)

Eli FOTA-tallithan päättivät yhdessä että ensi kaudella kukaan heistä ei käytä KERSiä vaikka se FIA:n säännöissä onkin hyväksytty. Kesällä FOTA:sta erotettu suunnittelee nyt kuitenkin jatkavansa KERSin kehittämistä ja ottavansa sen ensi kaudeksi käyttöön. Mielenkiintoista nähdä mikä on FOTA:n reaktio, päätetäänkö sielläkin että KERSin käyttö jatkuu koska varmasti kaikki ovat huomanneet että laitteesta on apua ja kenellekään ei haluta antaa yhtään eteen?
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
"Ferrari pomo vahvistaa: Kimin jatko ei varmaa."

Hämmentävä joskin odotettu uutinen. Kyllähän tuo lausunto antaa ymmärtää, että Kimi vaihtaa tallia ensi kaudeksi. Harmi sinänsä. Toivotaan, että Kimi sitten näyttää ensi kaudella Ferrarille mitä menettivät. Eiköhän tässä muutaman viikon sisään varmisteta kiukuttelija Alonson siirto italialaistiimiin. En vaan itse ymmärrä mitä helvetin järkeä Ferrarin on ottaa Massan pariksi Alonso, joka ei kestä olla tasavertaisessa asemassa. Kimin ja Felipen tallikaveruus on sujunut hyvin ja on mielestäni yksi vahvimmista parivaljakoista formuloissa pitkään aikaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös