Formula 1 – kausi 2009

  • 327 330
  • 2 061

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kyllä molemmilla suomalaisilla on hyvät mahdollisuudet huomenna.
Ehdottomasti. Jos kaikki menee nappiin, ei kaksoivoittokaan ole mikään mahdottomuus. Kimillä on erinomaiset mahdollisuudet nousta startissa Sutilin ohi, ehkä jopa kärkeen vaikka Hamilton onkin yleensä hyvä starteissa. Heikki saattaa hyvinkin tulla Kimin imussa ohi Sutilin.

Kisassa Kimin pitäisi tosiaan pystyä ajamaan vähintään Hamiltonin peräluukussa kiinni jotta pystyisi hyödyntämään sen 1-2 kierroksen kun Hamilton menee varikolle. Heikillä on mahdollisuus hyödyntää molempien kärkikuskien varikkopysähdykset nousemalla kärkeen ja ajamalla karkuun. On tosin myös mahdollisuus sille ettei Heikki saa hyviä aikoja renkaiden liiallisen kulumisen takia jossain vaiheessa kisaa ja täten menettäisi kärkipaikkansa Hamiltonille tai Räikköselle, ehkä jopa molemmille. Joka tapauksessa, luvassa on suomalaisittain mielenkiintoinen kisa. Molemmat suomalaiset kärjessä. Sitä on aina mukava seurata.

Now something completely different. Tässä on jonkin aikaa tullut mietittyä milloin F1-kisojen aikataulut vaihtui? Muistan ajan jolloin aika-ajot saattoi tulla keskellä yötä ja kisojakin piti herätä katsomaan viideltä aamulla. Nykyisin kisat tulee yleensä ihan kivaan aikaan sunnuntaisin kolmelta. Milloin siis nuo aikataulut vaihtui ja mikä oli perimmäinen syy tähän? Vai onko meikäläiseltä nyt mennyt jokin pahasti ohi hilseen?
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Startista tullee mielenkiintoinen ja romulta tuskin avausmutkasta vältytään.
Kimin startit ovat olleet tosi hyviä viime kisoissa ja Sutilin ohitusta startissa on realistista odottaa, mutta tuskin Hamiltonin ohi sentään.

Mielenkiintoista on että kuinka moni ajaa ekan shikaanin suoraan ja miten paljon nähdään rangaistuksia juuri näistä oikomisista? Kolmesta suoraan ajosta pitäisi tulla varikon läpiajorangaistus, mutta koskeeko sääntö ekaa shikaania on taas ainakin minulle vähän hämärän peitossa. Eilisessä GP2 kisassa jaettiin muutamia "cutting" rangaistuksia, mutta esim Petrov joka veti heti ekalla kierroksella avaus shikaanin suoraksi ja myöhemmin toisesta shikaanista kaksi kertaa suoraan ei rangaistusta saanut.
Joten tulkinnan varaa taas on.

Miten Heikki malttaa ottaa ekan mutkan, kun Larenhan ei oikein sovi hänen jarrutus tyylilleen, miten Brawnit irtoavat viivalta? Mitä Alonso tekee startissa? Entäs Kimi ja Hamilton. kumpikaan ei aja mestaruudesta, joten vähän riskejäkin varmasti otetaan? Mielenkiintoinen startti ja kisa tulossa. Uskoisin että Kimi ja Lewis tappelevat voitosta, mutta eka mutka voi kaiken muuttaa. Eikä voi Sutiliakaan kokonaan unohtaa.

Edit. F1 forumilla tiedettiin että vasta toiselta kierokselta aletaan laskemaan näitä Shikaanin oikaisuja, joten se vähän selvittää tilannetta. Tukkimiehen kirjanpitoa täytyy silti pitää. Epäilen että Ferrarilla tai Larenilla tehdyt oikaisut eivät välttämättä mene niin helposti tuomariston kirjanpitoon kuin esim. Toro Rosson tai Williamsin oikaisut.
 
Viimeksi muokattu:

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Now something completely different. Tässä on jonkin aikaa tullut mietittyä milloin F1-kisojen aikataulut vaihtui? Muistan ajan jolloin aika-ajot saattoi tulla keskellä yötä ja kisojakin piti herätä katsomaan viideltä aamulla. Nykyisin kisat tulee yleensä ihan kivaan aikaan sunnuntaisin kolmelta. Milloin siis nuo aikataulut vaihtui ja mikä oli perimmäinen syy tähän? Vai onko meikäläiseltä nyt mennyt jokin pahasti ohi hilseen?

Tällä hetkellä ajetaan euroopassa, mutta viimeistään Jaappanissa saa taas maistella aamukahvia Formuloiden lomassa startti näkyy olevan oikeen mukavaan aikaan klo 8.

Ja taitaa olla että näiden kaukoidän osakilpailujen alkamisaikaa on vähän muutettu eurooppalais katsoja ystävällisemmäksi. Mikä sinäänsä on sääli.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan hieno kisa taas Monzassa oli. Dramatiikkaa oli loppukieroksille asti, ensin Toyota kuskit kisailivat kuumeisesti toisia vastaan ja sitten Hamilton nätisti seinään viimeisellä kieroksella :)

Mestaruuskamppailusta Button otti taas askeleen lähemmäksi mestaruutta, mutta tallikaveri pisti taas hyvin kamppoihin joten viellä ei ole kirkossa kuulutettu mestaruus.

Vaikka nyttenkin jäi ohitukset aika vähäiselle niin silti tämäkin rata semmoinen missä ohittaminen sentään on mahdollista, lisää tämmöisiä ja pois näitä Valencian ym.. missä ohittaminen täysin mahdotonta.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Alkukierrokset oli kyllä hyvää tulitusta. Valitettavasti kärsijänä oli Heikki kovilla renkailla kun muut lappoivat ohi joka puolelta. Sen jälkeen kisa olikin jo siinä ja jämäpisteiden varmisteluksi meni.

Kimin startti oli hyvä, leveämpi baana ja olisi johtanut ekan shikaanin jälkeen. Muutenkin kapea rata esti monta ohitusyritystä pitkin kisaa. Ei Kimillä mitään saumaa voittotaistoon lopulta ollut, koska kovemmat renkaat ei vaan toimineet kunnolla, tai niiden saaminen optimilämpöihin kesti taas useita kierroksia ja siinä meni n. 10 sekuntia heti hukkaan. Onneksi kuitenkin podiumilla jälleen. Lisäksi Ferrarille tärkeitä tallipojoja ja kolmospaikka valmistajien pisteissä tukevoitui. Lisäksi hyvä onnistua italojen edessä, hyvinhän nuo hurrasivat Kimille podiumilla. Ilman safety caria olisi Kimikin joutunut taistelemaan loppukierroksen tosissaan kun joutui hölläämään romujen takia.

Hamiltonilla hyvä kisa mutta lopussa karkasi käsistä. Hienoa kuitenkin, että yritti. Itse jo vähän odottelin brittien taistoa viimeisille kierroksille mutta Buttonilla oli riittävästi vauhtia. Olisi tullut hyvät viimeiset kierrokset jos ero olisi ollut pari sekuntia pienempi Hamiltonin toisen varikkokäynnin jälkeen. Itse jo kelailin mielessä, että siitä kun lädit teilaisivat toisensa ulos niin olisi nannaa ainakin MM-tilanteelle.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Now something completely different. Tässä on jonkin aikaa tullut mietittyä milloin F1-kisojen aikataulut vaihtui? Muistan ajan jolloin aika-ajot saattoi tulla keskellä yötä ja kisojakin piti herätä katsomaan viideltä aamulla. Nykyisin kisat tulee yleensä ihan kivaan aikaan sunnuntaisin kolmelta. Milloin siis nuo aikataulut vaihtui ja mikä oli perimmäinen syy tähän? Vai onko meikäläiseltä nyt mennyt jokin pahasti ohi hilseen?
Nyt on pakko kysyä, että oletko tosissasi tuon lainaamani kappaleen kanssa? Jos olet, on varmaan jossain vaiheessa koulutusta mennyt jotain muutakin kuin vaan F1-sarjan tapahtumia ohi.

Ihan samalla tavalla kisat ja kellonajat menevät edelleen kuin vaikka 15 vuotta sitten ja joka ikinen kausi tässä välissä, eli Euroopan kisat tulevat pääsääntöisesti kolmelta iltapäivällä ja muiden mantereiden kisat siihen aikaan kuin aikaeron mukaisesti meikäläisten kelloon osuvat. Eli Brasilia ja Kanada iltakisoina ja Japanit sun muut varhain aamulla, eikä tämäkään kausi ole ollut sen suhteen yhtään poikkeava.

Kisasta sen verran, että Brawnin kuskit ottivat nyt lopullisen pesäeron mestaruustaistossa ja ratkovat nyt keskenään kauden tittelin. Kimiltä hyvä suoritus taas ja vakuuttava putki sai jatkoa myös Ferrarin kotikisassa.

Perjantailta:
Mahtavaa kuulla tosiaan Räikkösen esityksistä eli siitä, että Fisico voitti hänet harjoituksissa. Toivottavasti tosiaan jatkuu loppukauden kuten mainitsit. Massan jälkeen on toisen tallikaverin aika kurittaa kimittäjää.

Kyllä joo, Fisichella odotetusti nöyryytti Kimiä koko viikonlopun ja näytti ettei suomalaisella ole mitään jakoa uutta tallikaveriaan vastaan.

Ts. jälleen yksi kuski lisää Kimin ansiolistaan tallikavereista, joita suomalainen on kurittanut pitkin sirkuksen ratoja. Ja kyllä, oli Fisichellan ensimmäinen kisa Ferrarilla, mutta kuten kaikki varmaan tietää kärkkäistä kirjoituksistaan huolimatta, nuo selkäsaunat jatkuisivat vaikka niitä kisoja tulisi kymmenittäin lisää Kimin rinnalla.
 

trap

Jäsen
Valitettavasti jotenkin tuntuu nyt siltä, että Kimi Räikkösen F1-ura on päättymässä tähän kauteen. Tuskin Domenicali muuten kiertelisi ja kaartelisi jatkuvasti samalla tavalla.

Realistisia tallipaikkojakaan ei oikein tunnu loppupeleissä kuitenkaan olevan. Uskon että Kimi kyllä pääsisi johonkin jos haluaisi jatkaa uraansa, mutta saattaa olla kyse siitä, että Räikkönen haluaa lopettaa ja pitää sen salassa kauden loppuun asti.

Puhdasta spekulaatiota taas kerran, mutta tämä tuntuu tällä hetkellä loogisimmalta vaihtoehdolta. :(
 

RDivis

Jäsen
Valitettavasti jotenkin tuntuu nyt siltä, että Kimi Räikkösen F1-ura on päättymässä tähän kauteen. Tuskin Domenicali muuten kiertelisi ja kaartelisi jatkuvasti samalla tavalla.

Realistisia tallipaikkojakaan ei oikein tunnu loppupeleissä kuitenkaan olevan. Uskon että Kimi kyllä pääsisi johonkin jos haluaisi jatkaa uraansa, mutta saattaa olla kyse siitä, että Räikkönen haluaa lopettaa ja pitää sen salassa kauden loppuun asti.

Puhdasta spekulaatiota taas kerran, mutta tämä tuntuu tällä hetkellä loogisimmalta vaihtoehdolta. :(

Noh ainakaan nyt ei voida sanoa, että mahdollinen lähtö tulisi Kimistä johtuvista syistä. Tai ei ainakaan Kimin suoritusten. Pää pystyssä voisi Räikkönen siis lähteä.

Ja mikäli F1:ssä tahtoisi jatkaa, niin paikka varmasti löytyisi. Kimitsua vissiin vaan himottaisi se ralli.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Valitettavasti jotenkin tuntuu nyt siltä, että Kimi Räikkösen F1-ura on päättymässä tähän kauteen. Tuskin Domenicali muuten kiertelisi ja kaartelisi jatkuvasti samalla tavalla.

Realistisia tallipaikkojakaan ei oikein tunnu loppupeleissä kuitenkaan olevan. Uskon että Kimi kyllä pääsisi johonkin jos haluaisi jatkaa uraansa, mutta saattaa olla kyse siitä, että Räikkönen haluaa lopettaa ja pitää sen salassa kauden loppuun asti.

Puhdasta spekulaatiota taas kerran, mutta tämä tuntuu tällä hetkellä loogisimmalta vaihtoehdolta. :(

Noh ainakaan nyt ei voida sanoa, että mahdollinen lähtö tulisi Kimistä johtuvista syistä. Tai ei ainakaan Kimin suoritusten. Pää pystyssä voisi Räikkönen siis lähteä.

Ja mikäli F1:ssä tahtoisi jatkaa, niin paikka varmasti löytyisi. Kimitsua vissiin vaan himottaisi se ralli.

Turun Sanomien Heikki Kulta heittää asiallista tekstiä jälleen kerran. Olisi todellista älyttömyyttä Luca di Montezemololta laittaa Kimi ulos Alonson tieltä. Lukekaa kolumni niin ymmärrätte...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Harmi että kisa jäi katsomatta koska ilmeisesti melko tapahtumarikas kisa on ollut kyseessä. Jo aika-ajon jälkeen ounastelin Brawnien olevan vahvoja kisassa ja näin myös kävi, se oli positiivinen juttu että Kimi lopulta nousi kolmanneksi ja jatkoi palkintopalliputkeaan. Ja ainahan se vähän mieltä lämmittää katsoa Anthony Hamiltonin pettynyttä ilmettä varikolla kun poika ajaa ulos viimeisellä kierroksella... Jotenkin vastenmielinen tyyppi tuo Elwiksen isä.

Force India ei ihan pallille onnistunut tällä kertaa nousemaan vaikka Sutil taisikin olla nopeampi kuin Kimi, KERS-autosta on vaan Monzassa aika vaikeaa päästä ohi. Sutilille kuitenkin uran ensimmäiset pisteet ja tällä kertaa ne ei edes menneet kolarointiin Kimin kanssa...

Seuraavaksi palataan taas vähän hitaammille radoille joten saapa nähdä mitkä on taas voimasuhteet tallien välillä, ei osaa kyllä ennakoida yhtään koska tallien suoritustasot on heitelleet niin paljon eri radoilla. Red Bull taisi Monzassa menettää mahdollisuutensa mestaruuteen, en enää jaksa uskoa että Webber ja Vettel tuosta pystyvät nousemaan. Barrichello sen sijaan näyttäisi vielä ihan tosissaan haastavan Buttonin, on ollut viimeisimmissä kisoissa koko ajan Buttonia nopeampi ja eroa on enää neljätoista pistettä. Vielä kun tulisi nappulalle keskeytys Singaporessa niin nähtäisiin ehkä vielä kunnon taisto mestaruudesta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eniten ehkä on kuitenkin ihmetyttänyt miksi ihmeessä Suomen media on myös lähes täysin Räikköstä vastaan? Espanjalaiset toki ymmärtää, italiaanotkin jollain lailla, kun vika ei ole ikinä tallissa aina kuskeissa, mutta miksi omia ei puolusteta Suomessa? Kaikesta Kimin tekemisestä uutisoidaan vain negatiiviseen sävyyn ja huhuja pidetään elossa suorastaan lietsomalla niitä. Melko ainutlaatuista kuitenkin, että legendaarisimmassa tallissa ajaa huippulahjakas suomalainen, joka on saavuttanut mestaruudenkin. Tällaisia kausia ja hetkiä tuskin on Räikkösen jälkeen luvassa pitkiin aikoihin. Heikki on ihan ok-kuski F1-mittarilla muttei sen enempää. GP2:ssa ei kisaa yhtäkään suomalaista, muutama on pienemmissä luokissa tulossa, mutta Kimin veroista tuskin pitkiin aikoihin, jos koskaan. Ei voi kuin ihmetellä ja ärsyyntyä.

Olen tismalleen tästä samaa mieltä ja itsekin ihmetellyt kateellisten/katkerien suomalaisten medioiden/yksityishenkilöiden kommentteja Kimistä. Paistaa selvästi läpi arvioiminen perustuen melkeinpä ainoastaan Kimin preesensiin, ulkoiseen olemukseen, sanomisiin jne. Haluttaisiin pr-henkilö suomelle kuten oli Häkkinen joka puhuu mukavia, näyttää peukkua ja ei ryyppää. Itseasiassa kaikki kunnia Häkkiselle mutta itseäni ärsyttää se henkilönä nykyään, aina samaa jargonia kun toimittaja kysyy mitä tahansa.
Samaan kastiin valitettavasti menee mulla Heikki, siis persoonana. Mukava kundi Suomussalmelta mutta niin kaukana sellaisesta mihin itse samastuisin.

Vaikka ei tässä mitään teinejä enään olla ja kaivata idoleja mutta Kimi kaikessa lahjakkuudessaan, kylmäpäisyydessään tilanteessa kuin tilanteessa, kommentit mitkä tulee omalla persoonalla eikä mistään pr-oppikirjasta on se juttu mikä saa mun arvostusta.
Frederikin sanoin: "taitaa se Heikki olla vähän liian maitopoika"
Älkää ymmärtäkö tätä väärin, ei mitään Heikkiä vastaan, taitava kuski jne. Mutta vähän sama pointti mullakin kuin Frederikillä vaikka en perusta mistään sen tekemisestä tai koko juntti-suomi-popista.

Itse olen 4 kertaa paikan päällä kannustanut Kimiä ja ensi vuonna taas pienen tauon jälkeen menen varmasti kun on todennäköisesti viimeinen kausi herralla. Itse uskon 100% varmuudella että Kimi ajaa kilpailukykyisessä tallissa 2010. Sanoihan Kimi itsekin sen tuossa pari viikkoa sitten, että eihän olisi tehnyt sopimusta/käyttänyt optiota jos ei ajaisi ensi vuonna F1:ssä ja totesi perään että kyllä hän uuden auton tarvittaessa varikolta löytää jos sellainen tarve ilmenee.


J
 

HemmoP

Jäsen
Samaa ihmetellyt edellisten kanssa, hienoja suorituksia viime kisoissa ja Monzan jälkeinen uutinen oli, että "RÄIKKÖNEN MENETTI MAHDOLLISUUTENSA MM:ään!!!"

Noh, ihmetellään näitä sitten kun Räikkönen lopettaa parin kolmen vuoden päästä Ferrarilta ja Heikki ajelee jotain DTM:ää ja Suomella ei ole yhtään kuskia F1:ssä.

Italiassa Ferrarilla ajettu F1-maailmanmestaruus nostaa ikuisen ikonin asemaan ja täällä kaunalandiassa saa enemmän paskaa niskaan kuin keskinkertainen ikuinen lupaus joka sattuu ajamaan samassa sarjassa (vielä).
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Onhan tämä Räikkösen tilanne tietenkin kiinnostava sikäli, että heti kun talli jäädyttää auton kehityksen tältä kaudelta ja tallissa on selkeä "ykköskuski", niin Kimillä alkaa kulkea. Jotenkin tuntuu, että Ferrari ei saa - Kimistä johtuen tai ei - kehitettyä autoa siihen suuntaan mihin Räikkösen kannalta pitäisi. Nyt kun pitää vain maksimoida se mikä on maksimoitavissa tuosta autosta, niin Kimillä alkaakin kulkea. Outo yhtälö.

Toisaalta näiden potku- ja Alonsohuhujen keskellä voisi kai ihan rohkeasti kysyä sitäkin, että voisiko se olla Kimi, joka haluaa pois Ferrrarilta? Ferrarilla ollaan taas menty siihen "normaaliin" tunteilla johtamiseen, jossa tärkeintä on joku muu kuin kylmä analyyttisuus. Siksi jotenkin voisi olla niinkin, että Räikkösen manageri etsiikin aktiivisesti paikkaa muualta ja talli taas ei halua Kimiä päästää? Voisiko tämä olla mahdoton ajatus? Suurimmalle osalle varmaan olisi, koska antifanclub on niin vahva täällä Suomessa, jotta objektiivinen ajattelu olisi mahdollista.

Lisäksi salaliittoteoriana voisi kai vielä heittää, että Santander taitaa tukea ainakin ensi vuonna vielä McLarenia tytäryhtiönsä (tms.) kautta, joten ehkäpä sittenkin Alonso tulee Ferrarille sillä rahalla, ja Santander maksaa vielä McLarenille sponsorin Räikkösen palkkaamiseksi. Tämä on ihan yhtä selväjärkinen ajatus kuin ne muut tuhannet, jotka ovat liikkuneet mediassa.
 

HemmoP

Jäsen
Toisaalta voidaan ajatella, että nyt kun Ferrarin kehitystyö on rajoitettua, niin on päästy testaamaan ikäänkuin samaa framea ja saadaan siitä kaikki irti mitä suunnittelijat ovat suunnitelleet. Eli auton potentiaalia ei ole saatu kaivettua esille pelkästään tietokoneella ja tuulitunnelilla...
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
Kimi on sarjan paras kuski piste. Kyllä on ollut Espanjan F1-lehdistössä hiljasta viime aikoina, kun eivät voi haukkua Kimiä. Ja jos Kimi päättäisi lopettaa ja Alonso tulisi Ferrarille, niin nähtäisiin Alonsolta samaa porua kuin McLarenilla, kun hän ei saa ykköskuskinasemaa, vaan on tasavertainen Massan kanssa. Alonso ei kestä kilpailua vaan vaatii kakkoskuskin, joka uhrautuu tarpeen tullen(lue Pique Jr.) ja tallipäällikön joka nuoleskelee häntä(lue Briatore).
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmasti ollut "priceless"-osastoa tuo Ferrarin ja Santanderin sopimuksen julkistamistilaisuus. Tilaisuus päättyy ja espanjalaistoimittajat ovat ihmeissään. "But, but, but where is Fernando mr. Montezemolo?".

Kiminhän piti olla uusi Schumacher. Nyt heti kun Kimi saa luultavasti samaa ykköskuskin kohtelua kuin Schumi, niin Kimi on se uusi Schumacher. Vaikea se on tehdä samoja tuloksia, kuin vanha mestari jos tallikaverina on Massa ja ei ole ykköskuskin kohtelua. Google Translatorin avulla kiva lukea "La Gazzetto Dello Sportin" formulauutisten kommentteja. Nopeasti se takki kääntyy kuten on aina tapana. Kimi on taas se puoli-jumala ja Massaa ollaan heittämässä pois. Saattaa Kimin suoritukset viime aikoina käydä Massallekin kalliiksi, vaikka tämä ei ole voinut vaikuttaa asioihin mitenkään.

Toiselta foorumilta poimittuna, joku kertoi olleensa paikan päällä Monzan katsomossa. Fisichellan ajaessa ohi oli varsin hiljaista, mutta aina kun Kimi meni ohi, niin huutomyrsky oli valtava. Joku italialaistoimittaja oli sitten sanonut etteivät he ole tosifaneja.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo itsekin tullut näitä Gazzatte dello sportin lukijakommentteja käytyä katsomassa ihan mielenkiinnosta. Mieleen tarttui yksi kommentti, jossa sanottiin jotain tähän tyyliin:

"Haluan pitää Kimin ja Felipen meillä ensi kaudella ja 2011 Kimi ja Felipe jos jatkavat jos eivät jatka niin Kubica ja Vettel. Alonso on jo liian vanha."

Eli kyllä siellä se takinkääntö osataan. Voipi olla etteivät Italiaanot enää kaipaakkaan Fernandoa Ferrarille ja Ferrarilla, kun tuntuu etenkin nykyään painavan fanien mielipide aikalailla...
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äkkiä se takki kääntyi tosiaan. Mitä nyt lueskelin vähän noita foorumeita ja kommentteja Kimin suorituksista, niin osa siellä jo vaati, että Ferrari pistäisi ensi kaudeksi Massan soittamaan kakkosviulua ja Kimi saisi ajaa selvänä ykkösenä, olisi kuulemma kaikkien kannalta paras vaihtoehto ja tottahan tuo tavallaan onkin, Kimi on nyt loppukaudesta näyttänyt mihin pystyy, kun tallin tuki on hänellä. Tasavertaisuus on yksi pääsyy sille miksi Ferrari ei voittanut viime kaudella maailmanmestaruutta. Huhu kertoo, että alkukaudesta auto sopi täydellisesti Kimin lapaan ja Massa oli taas selvästi hitaampi, joten Ferrarin oli tehtävä kompromissi auton kanssa, jonka seurauksena tästä kärsi Räikkönen.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huhu kertoo, että alkukaudesta auto sopi täydellisesti Kimin lapaan ja Massa oli taas selvästi hitaampi, joten Ferrarin oli tehtävä kompromissi auton kanssa, jonka seurauksena tästä kärsi Räikkönen.

Ja siltähän tuo vaikuttikin. Toki silti Kimi ajoi muutamia hyviä kisoja mm. Spa (ok ajoi pihalle), Magny-cours (tekninen vika vei voiton), Montreal (hamilton törmäsi perään varikkosuoralla), Fuji.
 

trap

Jäsen
Muistaakseni Espanjan kisan jälkeen tuli jotain uudistuksia (vai olikohan Espanjan kisaan, jommin kummin päin), jotka eivät sopineet Kimille yhtään. Loppukaudesta palattiin vanhempaan pakettiin ja silläkin homma toimi sitten vähän paremmin. Esim. Fujissa ja Shanghaissahan vauhtia oli taas enemmän mitä Massalla.
 

RaitisAna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Toiselta foorumilta poimittuna, joku kertoi olleensa paikan päällä Monzan katsomossa. Fisichellan ajaessa ohi oli varsin hiljaista, mutta aina kun Kimi meni ohi, niin huutomyrsky oli valtava. Joku italialaistoimittaja oli sitten sanonut etteivät he ole tosifaneja.

Tähän on pakko kommentoida, että samaa huomasin Hockenheimissä vuonna 2008. Kun Kimi teki ohituksen takaosan neulansilmässä (näkyi pääsuoran katsomoon screeniltä) niin ainakin meidän katsomossa tuuletettiin kunnolla. Samaa en erottanut muiden kuskien ohitusten yhteydessä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan varmasti Alonso on tiennyt tuosta mikäli tuo kolari oli järjestetty juttu, en kyllä usko yhtään että Alonso olisi voinut olla tietämätön tuollaisesta suunnitelmasta. Muutenkin on vähän epäilyttävää että yhden miehen ympärillä tapahtuu niin paljon kaikenlaista hämärää (esim. se McLarenin vakoilujuttu) mutta ikinä ei mies itse tiedä mistään mitään. Huonoa tuuria että sattuu aina noin epärehelliseen seuraan...
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Saa nähdä pystyykö FIA todistamaan tämän tämän Rellu casen ja mätkimään rankkuja.

Toivottavasti ei pysty. Näyttöhän pitää tuollaisissa tapauksissa olla kiistaton, ennen kuin mitään rankkareita aletaan jaella.

Yksi asia on kuitenkin selvää. Brasilian hemmoiteltu hidas poju on pelannut itsensä nyt viimeistään ulos F1:tä ikuisiksi ajoiksi. Kukaan ei palkkaa tuollaista katkeroitunutta kielikelloa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös