Formula 1 – kausi 2009

  • 327 342
  • 2 061

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Vaikka mestaruuksia ei ansaita vaan ne voitetaan niin Buttonin mestaruus olisi kyllä ehkä suurin vääryys ikinä. Okei kuusi voittoa kauden alussa on huomattavasti enemmän kuin kenelläkään muulla, mutta sen jälkeen mies on vaeltanut täysin varjojen mailla ja on viimeisissä kisoissa ottanut tasaisesti pataan Barichellolta jota on jo muutaman vuoden ajan pidetty valmiina eläkkeelle.

Unkarista lähtien Kimi tuntuu olevan kuin uudestaan syntynyt. Todella hyviä tuloksia autolla, joka ei todellakaan ole sarjan parhaita. Kyllä täytyy ihmetellä jos Ferrari tämän miehen potkii ulos Alonson tieltä. Uskoisin, että Kimi taistelee huomenna palkintopallisijasta, jopa voitosta. Ferrarin kisavauhti on kuitenkin ollut parempaa kuin aika-ajovauhti ja kemmelin suoralla vois olla kerssin kanssa jopa jonkinlainen ohitusmahdollisuus. Pitää kuitenkin ensin odotella bensamäärien julkistusta.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Unkarista lähtien Kimi tuntuu olevan kuin uudestaan syntynyt. Todella hyviä tuloksia autolla, joka ei todellakaan ole sarjan parhaita. Kyllä täytyy ihmetellä jos Ferrari tämän miehen potkii ulos Alonson tieltä. Uskoisin, että Kimi taistelee huomenna plakintopallisijasta, jopa voitosta. Ferrarin kisavauhti on kuitenkin ollut parempaa kuin aika-ajovauhti ja kemmelin suoralla vois olla kerssin kanssa jopa jonkinlainen ohitusmahdollisuus. Pitää kuitenkin ensin odotella bensamäärien julkistusta.

Saattaa olla Kimin parantuneihin esityksiin syinä, että sielä on parempi kuski sivussa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Omat veikkaukseni oli lähes yhtä huonoja kuin Badoer tuolla radalla. Kimin sijoitus meni aika lähelle mutta molemmat Mclarenit ihan päin honkia. Mäkit olivat siis minulle suuri pettymys. Sen sijaan en usko olevani ainoa kuka yllättyi täydellisesti Fisicon ja Heidfeldin hyvistä sijoituksista.

Fisico ajoi samalla itsensä ennakkosuosikiksi Massan korvaajaksi Ferrarille. Onhan Fisico keskivertoa nopeampi kuljettaja jo todella pitkään mutta tuolla Force Indian kalustolla tuo paalupaikka ei voi olla kuin massiivinen yllätys.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No voi sun helvetti, siellähän on ollut näköjään varsin yllätyksellinen aika-ajo. Fisichella paalulle Force Indian autolla? Aika käsittämätön juttu. Ja kun ei tuota oikein millään bensakikkailullakaan voi selittää kun olihan tuo ollut niillä aikaisemmillakin osioilla ihan kärkivauhdissa ja ei FI:n autoilla yleensä olla edes tuolle kolmososiolle selvitty. Aika vahva näyttö Fisicolta kun Sutil kuitenkin jäi jopa kärkikymmenikön ulkopuolelle. Näinköhän Fisico on järjestämässä superyllätystä vähän samaan tapaan kuin Vettel viime kaudella Monzassa? Vijay Mallyalle varmaan yksi onnellisimmista päivistä sinä aikana kun hän on FI:n omistanut, juurihan tässä on ollut uutisia että FI:lla on rästissä moottorimaksuja niin Ferrarille kuin Mersullekin ja tiimin motorhome ja jotain muuta kalustoa jäi kaniin Valenciaan kun jotain maksuja oli maksamatta. Pitää kyllä toivoa että Fisico onnistuu myös kisassa koska kyllähän se on tärkeää että kaikki tiimit voivat hyvin ja muutama piste tästä kisasta saattaisi helpottaa huomattavasti Mallyan oloa loppukautta ja ensi kautta ajatellen.

Yllätys on kyllä myös Bemarin hyvät sijoitukset. Juurihan Kubica perjantaina kertoi kuinka häntä suorastaan pelottaa ajaa Eau Rougen läpi kun auto käyttäytyy niin arvaamattomasti ja vaikeasti. Ja kun tämä kausi on muutenkin ollut Bemarille lähes katastrofi niin aika yllättävää on että nyt on molemmat autot kärkiviisikossa aika-ajon jälkeen.

Toyota ja McLaren jatkavat sen sijaan vuoristorataansa. Näyttää siltä että Toyotat ei toimi yhtään hitailla radoilla kun taas McLarenit on hukassa nopeammilla. Tuskin tulee nyt Hamilton voitosta taistelemaan ja jopa pistesijat saattaa olla molemmille liikaa. Toyotalle kyllä toivookin vaihteeksi onnistumisia koska talli ilmeisesti ihan tosissaan harkitsee vetäytymistä ja jos nyt taas edes näissä parissa kisassa (Spa ja Monza, molemmat nopeita ratoja) talli pystyisi kärkisijoista taistelemaan niin se voisi kääntää pomojen mielipiteet jatkamiselle myönteiseksi.

Mutta jos on noilla edellämainituilla meno vuoristorataa niin Ferrari kyllä suorittaa tasaisesti kisasta toiseen. Olipa rata mikä tahansa ja nopea tai hidas niin Kimi löytyy kyllä melkoisen varmasti sieltä sijoilta 6-10. Yleensä Kimi on kisoissa pystynyt vähän parantamaan joten palkintopaikka pitäisi kyllä olla taas ihan haarukassa. Badoerille tämä taitaa kyllä olla nyt uran viimeinen kisa. Vauhti on kyllä ollut parempaa verrattuna Valenciaan mutta ei se vieläkään riittävän nopeaa ole - ei edes lähelle. Luca on nyt saanut palkintonsa joten varmaan parempi kun etsivät Monzaan uuden kuskin ajamaan toista Ferraria. Fisico saattoi kyllä tämän päivän ajollaan nostaa itsensä Ferrarin listoilla aika kärkipäähän, ja mikäli FI:lla todellakin on velkoja Ferrarin suuntaan niin ei olisi mikään ihme mikäli Fisico nähtäisiin Monzassa Ferrarin ratissa.

Brawnilla on tapahtunut mielenkiintoinen käänne tallin sisäisissä voimasuhteissa. Alkukaudesta Button vei Barrichelloa aika selkeästi mutta nyt tilanne on kääntynyt ihan toisin päin ja Buttonilla ei ole mitään jakoa tallikaverinsa vauhtiin. Kun Red Bullitkin suoriutuivat selvästi Buttonia paremmin niin kyllä Button vielä tekee tilanteen jännäksi mestaruutta ajatellen. Red Bulleilla on tosin omat ongelmansa moottoreiden kanssa kun sekä Vettelillä että Webberillä on nyt menossa kauden seitsemännet moottorit ja jäljellä on Span ja Monzan kaltaisia kilpailuja jotka ovat rankkoja moottoreille. Mutta jos Brawnin sisäiset voimasuhteet säilyy tällaisena niin näinköhän Barrichello ehtisi vielä nostaa itsensä mukaan mestaruuskamppailuun? Barrichello saatta hyvinkin pystyä huomennakin voittamaan ja Buttonilla saattaa tehdä tiukkaa jopa pisteille pääsyn kanssa, näin ollen heidän eronsa saattaisi olla parhaimmillaan/pahimmillaan vain 8 pistettä Span jälkeen.

Mutta tämä aika-ajo kyllä osoitti sen että Spa kuuluu MM-sarjaan! Sanoi Bernie mitä tahansa niin Spa on ehdottomasti yksi niitä ratoja joita ei vaan saa pudottaa pois kalenterista! Spassa on lähes aina nähty yksi kauden mielenkiintoisimmista kisoista ja vaikka jotkut Tilken "klooniradat" saattaa olla puitteiltaan hienompia ja niiden järjestäjämaat maksavat järjestämisoikeuksista enemmän niin Bernienkin pitäisi miettiä halutaanko F1:ssä mieluummin nähdä Valencian kilpailun tasoisia tylsyyden huipentumia vai oikeasti mielenkiintoisia kilpailuja?
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Liveseurannassa arvailin olisiko kova kerroin supertriplassa, eipä ollut. Yllättävän vaatimaton 2394,84, kelpaisi toki jos eurolla osuisi. Mutta huomista kisaa odotellessa, onko Trullilla taas veturikuskin lippis päässä ja Fisichella pääsee pakosalle. Räikkösellä ihan mainiot tarkkailuasemat, muutamakin kaveri edellä ketkä ei ole tällä kaudella tuolla paikalla pahemmin ollut, Barrichello ainoana tällä kaudella menestyneenä.

Palstatoveri -OO- mainitsi Kubican Eau Rougen ajosta, en ihmettele vaikka vähän hirvittää. Vauhtia on kuitenkin sen 300km/h ja siinä vauhdissa on paras kun auto toimii. Jos tuommoisen raketin kyytiin pääsisi ja Eau Rouge nousee seinänä edessä, jos silloin äiti tietäisi missä poikansa on niin pois hakisi :)
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Palstatoveri -OO- mainitsi Kubican Eau Rougen ajosta, en ihmettele vaikka vähän hirvittää. Vauhtia on kuitenkin sen 300km/h ja siinä vauhdissa on paras kun auto toimii. Jos tuommoisen raketin kyytiin pääsisi ja Eau Rouge nousee seinänä edessä, jos silloin äiti tietäisi missä poikansa on niin pois hakisi :)

Kubica taisi kertoilla sellaista että auton pohja pääsee jostain syystä osumaan rataan aika rajusti tuossa Eau Rougessa ja hetken aikaa auto ei sen takia ole oikein kunnolla ohjattavissa. Eli eipä ihme jos vähän pelottaa, varsinkin kun muistelee minkälaisia mällejä tuossa mutkassa on männävuosina ajettu.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Kubica taisi kertoilla sellaista että auton pohja pääsee jostain syystä osumaan rataan aika rajusti tuossa Eau Rougessa ja hetken aikaa auto ei sen takia ole oikein kunnolla ohjattavissa. Eli eipä ihme jos vähän pelottaa, varsinkin kun muistelee minkälaisia mällejä tuossa mutkassa on männävuosina ajettu.

Äsken tuli yksi raju mälli lisää GP2-kisassa. Coletti seinään pari kierrosta ennen loppua ja kisa päättyi käytännössä siihen. Lääkäriautoa tarvittiin paikalle, mutta kuski näytti kuitenkin liikkuvan, joten tajuissaan hän oli.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kovin moka kaudella- palkinto menee ehdottomasti Ferrarille. Badoerin palkkaaminen Massan tilalle on eräs surkuhupaisemmista asioista formuloiden historiassa varmaan 20 vuoteen. Ei voi ymmärtää italialaisten logiikkaa.

Tosin saapasmaan lehdistö syyttää varmasti tästäkin jotenkin edelleen Kimiä. Vittu mitä toimintaa tuolta perinteiseltä tallilta. Italialaiset pellet sanon ma!
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Eli eipä ihme jos vähän pelottaa, varsinkin kun muistelee minkälaisia mällejä tuossa mutkassa on männävuosina ajettu.

Oliko muistaakseni vuosi 1999, kun Villeneuve ja Zonta vetivät Rougessa BARrit katon kautta ympäri. Zonta muistaakseni aamun vapaissa ja Villeneuve aika-ajoissa. Tuon jälkeenhän BAR vetäytyi kilpailusta, ei siksi, että ei olisi saanut korjattua kalustoa sunnuntaille (yksi vara-autokin löytyi varikkopilttuusta), vaan siksi, että luotto sen aikaisen auton aerodynamiikkaan ajaa Rouge läpi + 300 km/h ilman ongelmia oli kateissa. Edelleen ihmettelen miten kanukki ja Zonta noista onnettomuuksista selvisivät ilman suurempia vammoja, etenkin Villeneuven ulosajo oli karmean näköinen.

Edit... Youtubesta löytyy kaikki, tässä tuo Villeneuven ulosajo (heikko kuvalaatu)

Edit 2... Vit** se mikään Salo ollu, vaan Zonta ja tässä ulosajo (YouTube)
 
Viimeksi muokattu:

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kimillä on hyvä mahdollisuus ottaa taas loistava lähtö. Kerssin avulla pääsee varmasti parista autosta ohi. Span lähtöhän on melkein täydellinen kers-autolle. Jos ei maalisuoralla vielä natsaa lähtökiihdytyksessä niin La Sourcen jälkeen nappia pohjaan ja imusta ohi viimeistään Kemmelissä.

Loistava kisa tulossa huomenna. Siihen vielä pieni sadekuuro jossain vaiheessa... Aijaijai. Nyt jo kovenee.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Barrichellolla on kevein auto huomisessa startissa. Toivottavasti Kimi ottaa kersillä kovan lähdön ja nousee top3:een ekalla kierroksella. Jos kalusto kestää, nähtäneen Kimi podiumilla kisan loputtua. Spa on kyllä huiman hieno rata, joka toivottavasti pysyy kisakalenterissa aina mukana.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Erikoinen aika-ajo kerta kaikkiaan, ei voi muuta sanoa. Tuosta kun noita bensamääriä katselee, niin kisastakin on kyllä tulossa todella mielenkiintoinen, monta voittajaehdokkasta on tarjolla.

Harmi, että Kimi lähtee vasta 6.ruudusta, kun reilun kymmenyksen parannuksella olisi ollut kolmas. Toisaalta vain tuo reilu kymmenys oli Kimin ero myös Webberin, joka lähtee 9.ruudusta, joten pienet olivat tänään erot aika-ajossa.

Kimillä pitäisi kuitenkin olla 6.ruudusta ihan hyvät saumat jopa voittoon. Kimin kisavauhti on kuitenkin ollut suhteessa parempaa kuin mitä aika-ajon on lupaillut. Ohittaminenkin pitäisi Spassa olla mahdollista, varsinkin kun Kimillä on ainoana kärkiporukasta KERS, joka tarjoaa kuitenkin aika paljon etua ohitustilanteissa, varsinkin lähdössä. Eli ainakin pari sijaa on mahdollista poimia jo heti lähdössä ja sitten ohituksilla ja taktiikalla aivan terävimpään kärkeen.

Mikäli Kimi aikoo vielä tällä kaudella voittaa, niin tässä on melkeinpä se iskun paikka. Siellä on kuitenkin kärjessä sellaisia nimiä, joita ei siellä tällä kaudella ole pahemmin nähty. Jos Kimi ei pysty voittamaan, niin ainakin itse toivon voittoa Heidfeldille, joka on hakennut sitä ensimmäistä voittoa todella pitkään. Kakkossijoja taitaa saksalaisella olla puolen tusinaa, mutta voitto vielä puuttuu. Ja tässä saatta puolestaan Heidfeldin kohdalla olla uran viimeisiä hetkiä napata se voitto, koska miehelle BMW:n lähdön myötä tuskin paikkaa huipputallisa enää jatkossa löytyy.

Tulipa tuossa vielä vilkaistua kertoimet huomiseen kisaan ja tosiaan Kimi pidetään ainakin Betfairin listoilla suurimpana suosikkina, kerroin on 4,8. Vedonlyönninkin kannalta kyllä todella mielenkiintoinen kisa ja nyt on mahdollisuus hakea supertriplassa kovia kertoimia.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Kovin moka kaudella- palkinto menee ehdottomasti Ferrarille. Badoerin palkkaaminen Massan tilalle on eräs surkuhupaisemmista asioista formuloiden historiassa varmaan 20 vuoteen. Ei voi ymmärtää italialaisten logiikkaa.

Tosin saapasmaan lehdistö syyttää varmasti tästäkin jotenkin edelleen Kimiä. Vittu mitä toimintaa tuolta perinteiseltä tallilta. Italialaiset pellet sanon ma!

Jostain kumman syystä Ferrarin puuhailusta Massan onnettomuuden jälkeen tulee mieleen tämä: Il Spurgos. Eritoten ajassa 2.45 alkava huitominen ja taivastelu, tuommoista se lienee ollut kun on Massan korvaajaa arvottu, kun kerran Domenicalin mukaan tunteella valittu kuski. Kai se on italialainen tapa, tunne vastaan järki ja tunne voittaa aina, etenkin kun on järjen äänet Brawn ja Todt pois. Olisi varmaan otettu Nigel "Il Leone" Mansell korvaajaksi jos olisi mahtunut autoon tai Jean Alesi.

Linkissä: Kummeli - Il Spurgos elokuva. Mukana Esa Tikkanen-look a like
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kovin moka kaudella- palkinto menee ehdottomasti Ferrarille. Badoerin palkkaaminen Massan tilalle on eräs surkuhupaisemmista asioista formuloiden historiassa varmaan 20 vuoteen. Ei voi ymmärtää italialaisten logiikkaa.


No, en tiedä hävisikö Ferrari tuossa varsinaisesti mitään joten en minä tuota nyt välttämättä minään ihan älyttömänä mokana pitäisi. Sellaisia kuljettajia jotka tämän päivän Ferrarin takuuvarmasti pisteille ajaisi ei ollut ennen Valenciaa oikeastaan yhtään vapaana, ja vaikka joku Bourdais tai Piquet Jr varmasti olisi suoriutunut paremmin kuin Badoer niin en vaan jaksa uskoa että kummallakaan olisi mitään asiaa pisteille. Eli kun Ferrari ei muutenkaan enää mestaruuksista taistele tällä kaudella ja sille on periaatteessa aivan sama mikä sijoitus on jos pisteille ei päästä, niin aivan sama se on ajaako sitä toista autoa Badoer, Gene, Piquet vai Bourdais. Saapahan pitkäaikainen työntekijä Badoer näin palkkionsa hyvästä testityöstä. Fisichellaa pidän sellaisena kaverina joka saattaisi pystyä Ferrarille pisteitä tuomaan mutta kun Fisicolla on toisen tallin kanssa sopimus niin ei hänen saamisensakaan mitään varmaa ole. Ei edes Ferrrari pysty noin vaan sormia napsauttamalla ottamaan toiselta tallilta kuljettajaa.

Mutta joo, Badoer on kyllä ollut heikompi kuin mitä minä odotin, ja on varmasti ollut heikompi mitä Ferrarikin odotti, joten voi olla ihan järkevää jos Ferrari etsii jonkun toisen kuljettajan. Mutta onko sitten sellaista kuljettajaa saatavilla joka pystyisi tuomaan pisteitä sillä tavalla että siitä olisi tallille jotain merkitystäkin? Minä veikkaisin että Monzassa tullaan näkemään uusi mies Ferrarin ratissa.

Kimillä on hyvä mahdollisuus ottaa taas loistava lähtö. Kerssin avulla pääsee varmasti parista autosta ohi. Span lähtöhän on melkein täydellinen kers-autolle. Jos ei maalisuoralla vielä natsaa lähtökiihdytyksessä niin La Sourcen jälkeen nappia pohjaan ja imusta ohi viimeistään Kemmelissä.

Minä luin jostain jotain Ferrarin tai McLarenin arvioita tuosta KERSistä Spassa, ja muistaakseni siinä joku insinööri sanoi ettei Spassa välttämättä käytetä KERSiä lähtökiihdytyksessä ollenkaan. Span lähtösuora on niin onnettoman lyhyt että siinä ei kuitenkaan ehdi oikein ketään ohittaa joten KERSistäkään ei siinä välttämättä ole mitään hyötyä. Suurin hyöty kuulemma saadaankin siinä kun lähdetään Eau Rougesta nousemaan Kemmelin suoralle, siinä on nimittäin todella jyrkkä mäki ja jos siinä on käytössä lisätehoa niin suoralle saa sillä tavalla helvetin paljon paremman lähtönopeuden. Mutta välttämättä Spassa ei nähdä samanlaisia hyppäyksiä KERS-autoilta startissa kuin mitä monessa muussa kisassa on nähty. Muuten KERSistä kuulemma onkin ehkä suurempi hyöty kuin missään muussa kisassa.



EDIT: Tuli vaan muuten mieleen että koskakohan on viimeksi nähty F1-kisan eturivissä kaksi Italialaista kuljettajaa?
 
Viimeksi muokattu:

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Suurin hyöty kuulemma saadaankin siinä kun lähdetään Eau Rougesta nousemaan Kemmelin suoralle, siinä on nimittäin todella jyrkkä mäki ja jos siinä on käytössä lisätehoa niin suoralle saa sillä tavalla helvetin paljon paremman lähtönopeuden.

Tästä oli Etelä-Afrikan/brittien mediassa juttua tänään (ja oli sitä KERSin "käyttökuvaakin" ts. grafiikkaa). Sen mukaan siinä alamäessä ennen Eau Rougea KERS on käytössä, sillä itse mutkassa alamäessä KERSin avulla kasvatetun vauhdin myötä downforce kuljettaa auto nopeammin mutkan läpi ja antaa sitten suoran päähän sitä iskun paikkaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika jännä kisa tulossa. Yllätyin ettei Fisichellalla ollut edes kärkijoukon kevyin auto ja ero muihin ei ole edes merkittävästi kevyempi. Eli jos startti onnistuu niin Fisichellalla on jopa voitonmahdollisuus jos vauhti säilyy huomennakin hyvänä. Barrichello lähtee aika kevyellä autolla joten hänen voitonmahdollisuus riippuu lähdöstä. Heti pitäisi päästä muita karkuun jos aikoo pärjätä. Lisäjännitystä tekee sen että Button lähtee aika keskivaiheelta kuten myös Mclarenkuljettajat. Voisi olla kolarin paikka jopa lähdössä kun niin monta huippukuskia keskivaiheilla.

Olipas pitkästä aikaa aika-ajot jota jaksoi loppuun asti katsoa.

Jos ei jotain kummaa kisasta käy niin Badoerilla taitaa olla viimeinen kisa menossa. Veikkaan että badoerin valinta johtuu siitä ettei haluta päästää tallin sisäpiiriin ketään ulkopuolista joka voisi sitten esim. vuotaa jotain asiota muihin talleihin jos hän ei jatka tallissa kun kauden loppuun. Eli haluttiin se korvaaja tallin sisältä. Tosin Gene olisi ollut jo parempi valinta kun badoer.. Jännä myös nähdä aikooko Schumi jopa palata loppukauden aikana, mutta ei viitsinyt viellä lähteä leikkiin mukaan kun ei kerennyt valmistautua tarpeeksi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Veikkaan että badoerin valinta johtuu siitä ettei haluta päästää tallin sisäpiiriin ketään ulkopuolista joka voisi sitten esim. vuotaa jotain asiota muihin talleihin jos hän ei jatka tallissa kun kauden loppuun. Eli haluttiin se korvaaja tallin sisältä. Tosin Gene olisi ollut jo parempi valinta kun badoer..

Ihan hyvä pointti tuokin, ja voi hyvinkin pitää paikkansa. Genehän on myös ilmeisesti lähdössä Ferrarilta (Camposia ja Manoria on huhuttu Genen uudeksi talliksi) joten siinä voi olla yksi syy miksi juuri Badoer eikä Gene.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
EDIT: Tuli vaan muuten mieleen että koskakohan on viimeksi nähty F1-kisan eturivissä kaksi Italialaista kuljettajaa?

Samat kuskit 2005 Australiassa. Tuolloin oli käytössä yhden kierroksen systeemi, mikä sotki suurimman osan huippunimien (mm. Alonso, Kimi, Schumi ja Montoya) aika-ajoista.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
No, en tiedä hävisikö Ferrari tuossa varsinaisesti mitään joten en minä tuota nyt välttämättä minään ihan älyttömänä mokana pitäisi. Sellaisia kuljettajia jotka tämän päivän Ferrarin takuuvarmasti pisteille ajaisi ei ollut ennen Valenciaa oikeastaan yhtään vapaana, ja vaikka joku Bourdais tai Piquet Jr varmasti olisi suoriutunut paremmin kuin Badoer niin en vaan jaksa uskoa että kummallakaan olisi mitään asiaa pisteille.

Ferrari hävisi sen, että tekivät itsestään naurunalaisen ottamalla Badoerin rinkiin. Myös hyvät tallipisteet olivat tavoitteena kun ei kuljettajat kisassa enää pärjää. Järvilehdon sanoin..."kuka tahansa kuljettaja saa aikaan saman tuloksen kuin Badoer". Myös Kimi ilmaisi tämän, että tallille pitäisi saada pisteitä eikä hän yksi kykene tähän.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ferrari hävisi sen, että tekivät itsestään naurunalaisen ottamalla Badoerin rinkiin. Myös hyvät tallipisteet olivat tavoitteena kun ei kuljettajat kisassa enää pärjää. Järvilehdon sanoin..."kuka tahansa kuljettaja saa aikaan saman tuloksen kuin Badoer". Myös Kimi ilmaisi tämän, että tallille pitäisi saada pisteitä eikä hän yksi kykene tähän.

Kyllä minä tiedän että Ferrarikin pisteitä haluaa. Mutta onko tällä hetkellä saatavilla sellaista kuljettajaa joka pystyisi Ferrarille varmasti pisteitä tuomaan? Sellaisia kuljettajia jotka ovat tämän kauden sääntöjen autoja ajaneet ei ole kovin montaa vapaana, ja en usko tosiaan että esim. Bourdais ja Piquet pystyisi pisteistä taistelemaan kun testaamaankaan ei pääse. Tämä testikielto on tehnyt äärimmäisen vaikeaksi saada kesken kauden hyvää korvaajaa kuljettajille, varsinkin kun autot muuttuivat vielä aika radikaalisti viime kauden jälkeen.

Järvilehto sanoo tosiaan että lähes kuka tahansa kuljettaja pystyisi samanlaisiin suorituksiin kuin Badoer mutta löytyykö sitten sellaista joka pystyisi selvästi parempiin? Jos sellaista ei löydy niin ihan sama sitten vaikka sitä autoa ajaisi Badoer.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Jos olen laskuissa mukana pysynyt, niin Ilta-Sanomien sivuilla on Räikköstä viety pelkästään tämän viikon aikana McLarenille, Renaultille, Red Bullille ja Brawnille. Jokainen ulkomaalaisen lehden arvaus on näköjään uutisoimisen arvoinen. Tiedä vaikka joku osuisi oikeaan ja IS pääsisi ohimennen pätemään kuinka se ensimmäisten joukossa tiesi asiasta...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Järvilehto sanoo tosiaan että lähes kuka tahansa kuljettaja pystyisi samanlaisiin suorituksiin kuin Badoer mutta löytyykö sitten sellaista joka pystyisi selvästi parempiin? Jos sellaista ei löydy niin ihan sama sitten vaikka sitä autoa ajaisi Badoer.

Tulevat kisat näyttävät mihin suuntaan Ferrari menee vai meneekö minnekään. Badoer tuskin tulee jatkamaan enää tämän kisan jälkeen. Sitten nähdään kuka puikkoihin saadaan. Ei Ferrari sentään ihan noin surkea auto ole kuin se Badoerin ohjastamana ollaan nähty.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Lähtöhän oli Kimiltä juuri sellainen kun ounasteltiin. Woimalla kärjen tuntumaan ja siitä sitten turva-auton taakse kyttämään Fisicon päänahkaa.

Tiukkaahan se oli Kimillä siinä Kemmelin jarrussa, meinasi mennä pitkäksi ja Kubica osui konttiin. Siinä sai jo pelätä rengasrikkoa tai jotain vikaa diffuusorissa tms. joka tuhoaisi kisan. Hyvin kävi ja konekin kesti. Loistava tulos ja näytti kelpaavan Kimillekin sekä tallille. Upeeta mahta~waa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös