Ihmettelen, että mitä ihmettä Saari sekoili lopussa.
Mitä ihmettelemistä siinä on? Itse olen jo niin tottunut Saaren sekoiluihin, että olisi ollut yllätys, jos hän olisi tajunnut tai nähnyt ratkaisun.
Toyota ja Glock ottivat tietoisen riskin, kun eivät menneet varikolle vaihtamaan välikelin renkaita. Eikä siinä mitään; ei ollut mitään menetettävää. Massan, Alonson, Räikkösen ja Hamiltonin ei kannattanut missään nimessä riskeerata, koska kaikilla oli liikaa hävittävää.
Vetteliltä upea ohitus Hamiltonista, mutta silloin piti jo jokaiselle lajia tuntevalle olla selvillä, että ratkaisevinta lopussa on se, miten Glock pärjää kuivankelin renkailla, kun sade yltyy. Ohjaaja ei tajunnut seurata asiaa, mutta ohjaus oli muutenkin brasilialaista laatutavaraa. Saari ja JJ eivät tätä yllättäen tajunneet myöskään. Viimeistään silloin jokaisen olisi pitänyt tajuta asia, kun jokainen näki omin silmin, kuinka Vettel ja Hamilton painavat hitaasta Toyotasta ohi. Trulli ajeli kuitenkin kyseisen kaksikon takana niin lähellä, ettei kukaan voinut sekoittaa tallin kuskejakaan toisiinsa. Saari tietysti puolustautui sanomalla, että autoja oli niin paljon. Saatana, jos siellä on 3 ohitettavaa autoa, ei vaadi kovinkaan paljoa, jotta näkee mitä autoja ovat. Etenkin kun Toyotan erottaa muista autoista vaivatta. Mutta ei siinä mitään, vituttaa vaan vähän, että noin luokaton selostajapari pääsee selostamaan noin huikeaa kisaa. Eihän se omaan katsomiseen vaikuta, kun tietää kuitenkin itse, missä mennään.
Osoittaa myös aikamoista ymmärtämättömyyttä, jos syyttää Glockia sopuilusta tai ihmettelee vauhdin hidastumista. Jokainen näki omin silmin, kuinka paljon Interlagosissa tuli vettä. Vaikka rata jossain still-kuvassa näyttikin kuivahkolta, se ei silti tarkoita, etteikö se olisi ollut liukas.
Vaikka Hamiltonin mestaruus vituttaakin, on silti sanottava, että tämän takia F1 on niin huikeaa viihdettä. Ei mestaruus voisi enää dramaattisemmin ratketa. Hieno kausi, hieno loppuratkaisu, vaikka suomaisittain ei niin hyvin mennytkään.
Hamilton oli jälleen todella onnekas. Jos sade olisi alkanut minuutin myöhemmin, olisi Glock selvinnyt maaliin neljäntenä. Tai jos sade olisi alkanut kunnolla jo aikaisemmin, olisi Hamilton voinut lipsauttaa pihalle. Toisaalta, jos sade olisi alkanut 5 minuuttia myöhemmin, ei olisi tullut ylimääräistä varikkorumbaa ja Hamilton olisi ollut vaivatta mestari.