Mainos

Football Manager -pelisarja

• 41 459
  • 240

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Minä kun en ymmärrä tuota simuloinnin ihanuutta. Mulla on yksi jengi jostain päin maailmaa ja pari ruutuvihkoa koko ajan käsillä ja skriivaan esim. aina kauden alussa kellä sopparit loppumassa, kelle tarjotaan jatkoa ja kaikki assistantmanageroinnit on ruksattu pois kun haluan itse pelata enkä katsoa kun kone pelaa.

Ja ylipäätään aina on asetus että käytä generoituja pelaajia oikeiden sijasta ihan siksi ettei tule ennakkoodotuksia messeistä ja toisekseen jotta en mene pelin kymmenennellä kaudella sekaisin missä se levandowski oikeasti siis pelasikaan.

Olen aika mikromanageroija ja näpertelijä.
Tässä pelissä on hienoa, että jokainen managerointipeleistä kiinnostunut voi muokata itselleen pelin mieleisekseen ja tehdä niitä asioita jotka itseään kiinnostaa. Täytyy arvostaa harrastamaasi mikromanagerointia.

Sopimukset itse pyrin tekemään tärkeille pelaajille ja superjunnuille ennen viimeistä vuotta. Liian suuri riski varsinkin pienemmälle seuralle isojen kiinnostuessa, että joutuu kiireellä ja halvalla myymään sopimuksen päättyessä. Rotaatiopelaajat yms. jätän viimeiseen vuoteen.

Ja ylipäätään aina on asetus että käytä generoituja pelaajia oikeiden sijasta ihan siksi ettei tule ennakkoodotuksia messeistä ja toisekseen jotta en mene pelin kymmenennellä kaudella sekaisin missä se levandowski oikeasti siis pelasikaan.

Tuon mikromanageroinnin ymmärrän oikein hyvin. Itse olen jättänyt treenaamisen apulaisille, mutta muuten pidän hallussa käytännössä kaiken muun, taktiikat, sopimukset, siirtomarkkinat, median jne.

Mutta siis tuohon lainattuun. Pelaat niin, että pelissä on vain generoituja pelaajia? Omaan korvaan tuntuu erikoiselta. Mutta kuten ylempänä todettiin, niin jokainen muokatkoon sellaisen pelikokemuksen kuin haluaa.

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Itsellä ei mielenkiinto riittäisi keksityillä pelaajilla. Isoin viehätys pelissä on nimenomaan se, että parhaimmillaan tuntee jollain mielikuvituksen tasolla olevansa oikean futisjengin puikoissa nostamassa seuraa divarista ylös. Mulla lerpahtaa yleensä siinä vaiheessa kun menestystä tulee liikaa tai kausia on takana niin paljon, että iso osaa pelaajista ei enää sano minulle mitään. Iso ongelma tämä ei ole, sillä edellinen ratkeaa olemalla paska pelaaja ja jälkimmäinen kyllästymällä häviämään. Uusi save alkaa yleensä ennenkuin tunnetut pelaajat katoavat pelistä.

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Minä tykkään pelata vaikka vuoteen 2100 mutta ei nyt taida pystyä, eilen pelasin puoli kautta yhteensoittoon joka on melkein ennätys omassa pelissä ja mentiin jo vuoteen 2032, 2040-luvulle olen jossain managerissa päässyt jos neljä kautta kuukaudessa niin se tekisi lähemmäs 20 vuotta eteenpäin kunnes FM25 ilmestyy

Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Itsellä ei mielenkiinto riittäisi keksityillä pelaajilla. Isoin viehätys pelissä on nimenomaan se, että parhaimmillaan tuntee jollain mielikuvituksen tasolla olevansa oikean futisjengin puikoissa nostamassa seuraa divarista ylös.
Mua ei häiritse pelin luomat pelaajat lainkaan, itseasiassa intaket ovat ehkä suurin odotettava yksittäinen päivä vuoden aikana. Kaksi eniten nautintoa tuottavaa asiaa on minulla pelissä, vähän hassusti vasta jälkeenpäin selviävät tosielämän tapahtumat, kun jokin pienempi seura hankkii saman "tuntemattoman" pelaajan oikeasti, jonka itse olen samaan seuraan hankkinut. Siirtyy muuten myös liveurheilun seurannassa siten, että kyseistä pelaajaa tulee seurattua oikeissa peleissä.

Toinen minulle iso asia on omien intake-pelaajien vieminen runkopelaajiksi, ehkä jopa johtaviksi pelaajiksi. Osa tulee sitten myytyä isolla rahalla ja osa pelaa koko uran seurassa.

Sivuprojekti minulla on usein nostaa jossakin flopanneita pelaajia kukoistukseen. Yksi mieleenpainuvimmista oli pelaaja nimeltä Oakley, muistaakseni Eric oli etunimi, generoitu pelaaja kuitenkin. Oli käytöshäiriöinen raikulipoika. Oli talentti ja pitkään vapaana pelaajana. Lopulta palkkasin muistaakseni elokuun lopulla. Usein yössä, poissa treeneissä, hölmöili peleissä. Hänestä tuli lopulta seuraikoni. Annoin useammankin second chancen ensimmäisten vuosien aikana ja siitä tuli yksi kauneimmista tarinoista, mitä noin kymmenen vuoden pelisarjahistoriassani on ollut.

Ylipäänsä nuo tarinat ovat jotakin, mitkä luovat pelisarjasta minulle erityisen. Mikään muu peli koskaan ei ole sellaisia pystynyt tuottamaan.

Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Aloitin muutama päivä sitten uudenlaisen uran. Halusin nostaa jonkun seuran omilla junnuilla, eli intaken kautta tulevilla pelaajilla. Lisäkannustimeksi siihen seuran iso velka. Hankintasääntönä se, että historiassa ensimmäisenä seurana pitää näkyä kyseinen seura. No, valitsin ManUn, koska ajattelin, että siinä on jo kokoonpanossa muutama nuori pelaaja joiden kanssa voi mennä pitkälle. Ihan ok ensimmäinen kausi toi Champions League paikan, mutta alkoi jo kaduttamaan. En tajunnutkaan kuinka älyttömän vähän aktiivipelaajissa on Valioliigatason pelaajia, jotka ovat ManUsta lähtöisin. No, toinen kausi menee sen verran heikosti, että saan varmaan potkut ja sitten voi valikoida paremmin uuteen yritykseen.

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nyt tuli huippupesti, kun Barcelona tarjosi sopparia PSG siis vaihtuu Barcaan vuonna 2035, neljän vuoden pestin jälkeen ostin jo muutaman regen spanski pelaajan Bilbaosta, mitä korkeampi reputation sitä helpompi saada duunia. vuonna 2035 on jo paljon hyviä regen pelaajia toinen managereistani meni Milaaniin joka voitti mestaruuden, jännä nähdä mitä sieltä tulee.

Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Aloitin muutama päivä sitten uudenlaisen uran. Halusin nostaa jonkun seuran omilla junnuilla, eli intaken kautta tulevilla pelaajilla. Lisäkannustimeksi siihen seuran iso velka. Hankintasääntönä se, että historiassa ensimmäisenä seurana pitää näkyä kyseinen seura. No, valitsin ManUn, koska ajattelin, että siinä on jo kokoonpanossa muutama nuori pelaaja joiden kanssa voi mennä pitkälle. Ihan ok ensimmäinen kausi toi Champions League paikan, mutta alkoi jo kaduttamaan. En tajunnutkaan kuinka älyttömän vähän aktiivipelaajissa on Valioliigatason pelaajia, jotka ovat ManUsta lähtöisin. No, toinen kausi menee sen verran heikosti, että saan varmaan potkut ja sitten voi valikoida paremmin uuteen yritykseen.

Ei ole vielä tullut potkuja ja neljäs kausi jo menossa. Velat käytännössä poissa, palkkabudjetissa miljoona tilaa ja siirtobudjetti vakiona 250 miljoonaa. Ainoa vaan ettei tule ostettua tietenkään pelaajia. Mengi on ainoa pelaaja jonka olen ostanut, kun myin Maguiren ja Lindelöfin pois eikä omissa ollut sopivaa rotaatiotopparia.

Neljäs kausi ja ollaan yli puolen kauden sijalla kolme. Ihan ok siis. Nyt vaan pitäisi saada järkevää intakea, koska johtavat pelurit alkaa käymään vanhoiksi. Ei ole vielä oikeastaan yhtään kunnollista peluria sieltä tullut. Yksi kärkipelaaja, joka nyt kasvaa lainalla Championshipissä ja pystyy seuraavalla kaudella pelaamaan valioliigassa, mutta pitäisi saada muillekin tonteille.

Yllättävän monta pelaajaa olen myynyt pois. Casemiroa, Onanaa, Maguirea, Lindelöfiä. Hendersonin hankinta vähän kiittelee, kun onnistuu jatkuvasti minua vastaan ja aiemman siirron bonukset on jo saatu. Bayndirin suoritustaan heittelee vielä enemmän kuin Onanan.

Buster

Jäsen
Olenko ihan sokea, vai eikö Football Managerin konsoliversiossa ole enää mahdollisuutta a) ottaa ystävyysotteluiden sopiminen omalle vastuulle pois muilta ja b) varata itselle hankintojen osalta itselle viimeinen hyväksyntä, jos antaa DoF:n hoitaa siirtoja. Erityisen sisääntulevia siirtoja.

DoF kun tekee usein hyviä hankintoja hyvillä diileillä, jolloin sen on kiva antaa olla päällä. Mutta samalla pitää saada torpattua ne tarpeettomimmat ehdotukset. Nytkin HJK:hin erittäin hyvä 35-vuotias hyökkäävä keskikenttäpelaaja, mutta itse olisin säästänyt ne rahat ja peluuttanut junnuja miehistön ollessa kotimaan kentille hyvinkin riittävä.

Buster

Jäsen
Aloittelin vakavan valmentajauran League Two:n Wrexhamista ja Englannin maajoukkueesta. HJK-uraa käytin näköjään lähinnä taktiikoiden kokeilemiseen. Olen aina vihannut FM:ssä laitureita ja myöskään hyökkääjiä en ole pahemmin osannut ohjeistaa. Joten aika nopeasti alle trendikäs laatikkokeskikenttä ja kolme topparia liberolla, mihin Wrexhaminkin materiaali sopi hyvin. Paitsi että käytän yhtä hyökkääjää ja ringissä niitä olisi viisi, kun taitavat pelata 5-3-2:lla.

Hieman vajaa kolmasosa kaudesta takana ja kivasti mennyt. Käytännössä heti ekassa liigapelissä tuli rakastuttua sarjatasoon ja joukkuevalintaan, kun kapteeni Young teki vaihtopelaajana 90. peliminuutilla 2-3 voittomaalin. Muistaakseni heti ensimmäisellä Liiga Cupin kierroksella lähti kaksi sarjatasoa korkeampaa Championshipistä Leeds lauluun tyyliin 3-1, toisella kierroksella joku League One poppoo teki niille seuraa ja kolmannella kierroksella nujertui Championshipin Bristol City 2-1. Nyt olisi neljännelle kierrokselle Tottenham, joten eiköhän se ollut siinä.

Sarjassa n. 13 ottelun jälkeen vailla tappioita, mutta vain kolme pistettä Salford Cityn edellä. Eli tasapelejä on tullut jokunen. Olen säästellyt ykkösmiehistöä näihin isoihin cup -kohtaamisiin, koska peli lähti heti alussa kulkemaan siihen malliin, että ei voi olla nousematta League Oneen.

Maltillisesti tein hankintoja. 32-vuotias David Wheeler tuli saman sarjatason Wycombesta laajentamaan puolustavan keskikentän materiaalia. 20-vuotias Claudio Osorio vapaista pelaajista hyökkäävälle keskikentälle tuomaan syvyyttä, jonne myös avaustason junnuvuokraus Championshipista. Leo Hjeldea hain myös vuokralle toppariksi Sunderlandista, mutta jäi tulematta. Lähinnä hirvittää, että millä saan ryhmän rakennettua sellaiseksi, että vielä Championshipistakin pääsee nopealla aikataululla Valioliigaan. Runkokin valmiiksi vanhanpuoleinen ja junnujoukkueessakaan ei pikasilmäyksellä ollut ketään kasvamassa. Ei ole koskaan vastaavaa projektia tullut kokeiltua, että katsotaan miten käy jos peli niin kauan etenee.

Eniten hämmentää, että loukkaantumisia ei ole vielä tullut käytännössä yhtään. Paitsi Super Paul Mullin aloitti kauden loukkaantuneena - koska oli oikeastikin loukkaantuneena silloin - ja kuntouduttuaan ensimmäisessä pelissä avauksessa mursi varpaansa ja on taas telakalla. Sen arvot on niin hyvät, että se ehdittiin kutsua Walesin maajoukkueen matkaan. Eipä tuota tosin ole tarvinnutkaan, kun ensin Andy Cannon sylki maaleja hyökkäävän keskikentän paikalta ja nyt kun se hyytyi, niin Jack Marriott painelee palloa sisään. Jos on nihkeää, niin Ollie Palmer tulee sisään rymistelemään tuloksen. MVP on kuitenkin oikealla laidalla operoiva Luke Bolton. Ei osaa mitään muuta hyvin kuin juosta kovaa, mutta erikoistaito se on sekin näille alasarjatasoille. Keskityksiä tulee.

James McClean tietysti otti yhdessä pelissä punaisen väkivaltaisesta käytöksestä. En uskaltanut tehdä muuta kuin antaa suullisen varoituksen. Kolme peliä pelikieltoa ja heti paluupelissä seuraava suora punainen. Sitten uskalsin pidättää jo kahden viikon palkat.

Sivustoorina otin Englannin maajoukkueen myös haltuun. Ei ole helppoa olla Gareth. Voitto Ukrainasta ja ystävyysottelussa Meksikosta. Tasuri Italiaa vastaan ja katastrofaalinen tasuri Pohjois-Makedoniaa vastaan, joka johti jo 2-0 ottelua. Harry Kane tasoitti lisäajalla, jostain syystä hävetti vaikka istuin kotona sohvalla yksin. Ukraina EM-karsintalohkon kakkospaikalla ottelun enemmän pelanneena ja kolmen pisteen johdossa. Itsellä jäljellä kaksi ottelua: Malta ja viimeisenä Ukraina. Kiva olisi jäädä kisoista ulos. Tosin tasurikin Ukrainasta riittää, joten puolustamaan?

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
League Two:n Wrexhamista

Käytännössä heti ekassa liigapelissä tuli rakastuttua sarjatasoon

Itsekin tykkään aloittaa League Two:sta. Pääsin viimein pleikkariversion kammosta eroon ja menossa on ensimmäinen kausi Grimsby Townin peräsimessä. Runko oli ihan ok kauteen lähdettäessä, mikä olikin onni, sillä budjetit ovat olemattomia. Ei ole varaa hankkia uusia pelaajia edes ilmaissirroilla, koska en pysty heille maksamaan palkkaa. Yhden syvyyslainan sain naarattua ja pari turhaketta myytyä pois, mutta muuten mennään niillä mitä alussa jaettiin. 2/3 kaudesta takana ja niukka sarjajohto. Vähän kyllä hirvittää, että jos nousu tulee, mistä revitään rahat parempiin pelaajiin. Mielummin melkein olisin pelaillut pari kautta rauhassa ja kehittänyt treeni- ja Junnuolosuhteita paremmiksi ennen nousua, mutta en mä nyt tahallaankaan häviämään lähde. Joskus aikoinaan tosin nostin samaan malliin erään toisen joukkueen neljässä kaudessa League Two:sta Valioliigaan vaihtamatta pelaajia juuri lainkaan. Eli ei niitä hankintoja mikään pakko ole tehdä jos ei halua.

Nakkimuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Montreal
Pystyykö PS5 versiolla siis pelaamaan esim Veikkausliigaa

Buster

Jäsen
Pystyykö PS5 versiolla siis pelaamaan esim Veikkausliigaa
Ja myös Ykköstä. Samat mitä PCllä on valittavana. Pieniä rajoituksia on, kuten saveen pelattavaksi valittavien maiden max. määrä ja sitä myötä pelaajien määrä, sekä 30 kauden max. kesto savelle.

Peli aavistuksen virtaviivaistetumpi sekä yksinkertaisempi ja ihan jokainen pc-ominaisuus sekä nappula ei ole läsnä. On kuin takavuosien Touch-versio.

Mutta mukava pelailla rennommin ja nopeammin etenevästi, vaikka joitain ominaisuuksia ehkä kaipaisikin. Toisaalta joitain ei ja sohvalla on kivempi lötköttää.

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
PS Storessa näytti peli olevan tarjouksessa, joten pitihän se vihdoin ostaa pois pitkän pohtimisen jälkeen.

Olen viimeksi pelannut tietokoneella tätä pelisarjaa joskus kymmenen vuotta sitten, joten hetki varmaan vierähtää ennen kuin pääsee ihan sinuiksi valikoiden kanssa. Ensivaikutelma kuitenkin ihan ok ja kärkeen otin testiksi vielä tässä pelissä divarissa olevan HIFK:n komentooni.

Itse en kovin kummoinen taktiikkavelho tässä pelissä ole, joten saas nähdä miten käy.

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ihme että ei tullut kenkää vaikka jäin Barcalla viidenneksi sarjassa enkä selvinnyt edes CL:ään, Eurooppaliigaan hädin tuskin. board meeting oli mutta siihen onnistuin vastaamaan oikein niin eivät potkineet heti pois. Pitänee ostaa joku hyvä hyökki ja pari nuorta ensi kaudeksi. Kausi on 2037 kesätauko.

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Olen pelaillut Football Manageria touch-versiona ja otin Steamista testiin kyseisen pelin demon. Oikeastaan muuten aika samanlainen pressejä ym lukuunottamatta mutta noita eri valmentajia ja taustahenkilöitä on sitten huomattavasti enemmän, esimerkiksi Atalantalla 15 coach staff, 19 recruitment team member ja 7 medical staff henkilöä. Onko noita pakko olla noin paljon vai korvaako laatu määrän?

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Osaako joku neuvoa että millä näppäimillä/hotkeysillä voisi liikkua vasemmalle ja oikealle esimerkiksi noissa pelaajan valikoissa (overview, contract, development, reports jne). Yrittänyt saada Steam Deckissä toimimaan noilla olkanäppäimillä kuten konsoleissa mutta mikään ei tunnu toimivan.

Tänään julkaisivat, että FM25 julkaisu siirtyy normaalista marraskuun alusta marraskuun lopulle. Kuulosti siltä kuin siellä olisi täysi paniikki päällä ja jotain suunniteltuja ominaisuuksia on jouduttu karsimaan ja jättämään tästä pelistä pois. Ainakin maajoukkueiden managerointi jää tästä versiosta pois.

FM25 on ensimmäinen peli uudella Unityn pelialustalla (vai mikä lie on oikea termi) eli peli kokee isoimman muodonmuutoksen vuosikausiin. Tämä ominaisuuksien karsiminen ja julkaisun lykkääminen saa ainakin itselle sen fiiliksen, että on hyvä jatkaa suosiolla 24-version pelaamista ja odotella sitten vaikka sitä 26-versiota, johon mennessä toivottavasti saadaan ihan valmis peli eikä mitään vajaata kehitysversiota.

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Joskus kuullut sanottavan että jos se ei ole rikki, niin sitä ei tarvitse korjata. Pelottaa aina tällaiset isot muutokset muuten toimivaan pelisarjaan. Graafiset ominaisuudet kun ei ole erityisen suuressa roolissa pelissä ja harmittavaa jos sen takia karsitaan ominaisuuksia. No onneksi on FM24 jos menee aivan plörinäksi.

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Ei muutoksissa sinänsä minusta mitään pahaa ole, voi mennä hyväänkin suuntaan. Mutta sitä minä en tajua, miksi FM:n kaltaista peliä on ehdoton pakko puskea vuoden välein uusi versio eetteriin. Varsinkin jos on isommista uudistuksista kysymys, olisivat suosiolla tehneet kaikessa rauhassa ja jättäneet yhden vuoden välistä. Tai no niin, rahaa siinä toki häviää, mutta ei se karsitun pelin myyminenkään voi kauhean tuottoisaa olla.

Ei muutoksissa sinänsä minusta mitään pahaa ole, voi mennä hyväänkin suuntaan. Mutta sitä minä en tajua, miksi FM:n kaltaista peliä on ehdoton pakko puskea vuoden välein uusi versio eetteriin. Varsinkin jos on isommista uudistuksista kysymys, olisivat suosiolla tehneet kaikessa rauhassa ja jättäneet yhden vuoden välistä.

Onhan tuota kaiketi kehitetty jo useampi vuosi. Tosin nyt on helppo sanoa, että olisi kannattanut kehittää vielä vuosi lisää. Tai no, eikai sitä vielä uskalla varmaksi sanoa, vaikka ennusmerkit sellaiset ovatkin.

roban kingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Kyl jäi viime yönä vähiin yöunet ku tätä lähdin pelailemaan. Tuo on kyl mukava pelisarja, johon vuosien saatossa saanu eri versioissa kulumaan hyvin monta tuntia, ehkä jopa liian monta tuntia.

Tällä kertaa lähen nostamaan Huddersfieldiä kohti isoja pokaaleja. Saapa nähä kuin kauan menee et saan sen nostettuu edes Valioliigaan.

BaronFIN

Jäsen
…Chelseallä on kyllä hyökkäyksen laajuus timanttista, kuten Ben ja Jason Chelsean selostukseasakin huomioivat: Jackson, Nkunku, Sancho, Mudryk, Palmer, Felix, Madueke ja Neto haluavat kaikki olla ykkösjoukkueessa jokaisessa pelissä…
Siirrän Chelsean ketjusta tänne…

Minulla pysyi Football Managerissa (2023 alkaen) jonkinlainen harmonia joukkueessa kaksi kautta, mutta sitten kaikki… vain alkoi hajota käsiin. Kaikki alkoivat kiukutella peliajastaan.

Fantasia-maailmassa sain oikaistua maalivahtisekoilun hankkimalla Costan maaliin ja Lukakukin innostui paukuttamaan 25 maalia kaudessa.

Olen yrittänyt saada Chelseassa peliä pyörimään formaatilla 4-1-2-2-1 (käytännössä siis 4-3-3).

——————Lukaku——————
—Mudryk——————Sterling—
———Caicedo——Lavia————
—————Fernandes—————
-Chilwell-Chalobah-Colwill-James-
——————Costa——————-

Penkki:
- Palmer
- Nkunku
- Jackson
- Madueke
- Gallagher
- Fofana
- Cucurella
- Gusto
- Disasi
- Badiashile
- Sanchez

Onhan tuo ihan älytön penkki. Hyvin vähän olen päässyt tekemään muutoksia Bohelynin suunnitelmiin kun pelaan tosimaailman asetuksilla, eli siirrot vastaavat kauden 2024-2025 alkuun asti oikean maailman siirtoja.

Nyt 2025-2026 siirtoikkunassa:
- Petrovic -> Costa

Tulossa…
- Calafiori
- Yoro

Chilwell ja James ovat täyttä lasia tässä pelissä. Ja tämän takia pelin kasaan saaminen on osoittautunut hankalaksi. Laitapelaaminen toimii kun kaverit on ehjänä, mutta muuten tämä on hieman hakemista. Ja kun yrittää tasaista peluuttamista, niin kenelläkään ei ole pelituntumaa. Pitäisi saada myynnit alkuun ulos päin, mutta näillä on niin kovat palkat etten saa liikettä ulos päin.

Vaan jos minä olisin valmentamassa, niin kausi 2024-2025 päätyisi tuloksiin: Valioliigan kolmas, Euro-liigassa välieriin, FA-cupissa 16 joukkoon ja liigacupissa ulos ensimmäisellä kierroksella.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy