Football Manager 2007

  • 84 210
  • 598

torni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muikisteleva rightin kanukkipakki
Thornton kirjoitti:
Itsellä takana neljäs kausi Totttenhamilla ja vihdoin ensimmäinen mestaruus. Myös UEFA Cupin voitto tuli toisella finaalikäynnillä, 2-0 -voitolla Werder Bremenistä. Pikkasen meinasi mennä tiukaksi kummankin tittelin kanssa, kun meikäläisellekin iski ensimmäistä kertaa Spurs-urani aikana aivan älytön loukkaantumissuma. Kolmesta viimeisestä liigapelistä riitti yksi voittto mestaruuden varmistamiseksi, mutta hommaa hieman vaikeutti se, että ykkösjoukkueen miehiä taisi olla "parhaimmillaan" loukkaantuneena ~15 kpl. Siinä sitten pelailtiin ykkösmiehistön jämämiehillä ja reservien junnuilla ja ultrapuolustavalla vastahyökkäyspelillä ja se yksi vaadittava voitto otettiin vasta viimeisestä pelistä 0-2 Boltonin vieraana, ja sitäkin peliä Bolton hallitsi aika totaalisesti. UEFA Cupin finaalikin meni täysin samalla käsikirjoituksella, Werder Bremen hallitsee ja Spurs käy tuikkaamassa tarvittavat maalit vastahyökkäyksillä. Koukussa ollaan, edelleen.

Täällä eka kausi Spursilla takana ja liigassa vasta 8. , mutta UEFA ja FA-Cupin voitot täysin varamiehisenä! Kauden aikana paria miestä lasaretissä keskimäärin ja lopussa kymmenkunta + puolikymmentä pelikieltoa! Mutta defensive stylellä kannut kotiin. Eikun uutta kautta putkeen. Nyt on tehty omat treeniohjemat pelipaikoille, katsotaan josko pelaajat kehittyy.

Eka kaudelta Mido valittiin footballer of the yeariksi, saldolla 15+23, eli todellinen syöttökone!
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Thornton kirjoitti:
Pakko viilata pilkkua ja kysyä, että mahtaako tämä mainittu West Brown olla jotain sukua James Brownille? :)
No siitä en tiedä, mutta tosiaan siinä lukee west brown. Olen antanut itseni ymmärtää, ettei se kuitenkaan mikään vahinko olisi.
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko joku huomannut jo tässä versiossa sitä, että samalla taktiikalla ei pystyisi pelaamaan kahta kautta putkeen? Koska edellisessä versiossahan oli niin, ettei samaa taktiikkaa pystynyt käyttämään kuin kerran, koska kone on hoksannut kyseisen setin jo.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
wilberto kirjoitti:
Onko joku huomannut jo tässä versiossa sitä, että samalla taktiikalla ei pystyisi pelaamaan kahta kautta putkeen? Koska edellisessä versiossahan oli niin, ettei samaa taktiikkaa pystynyt käyttämään kuin kerran, koska kone on hoksannut kyseisen setin jo.

Tuo on kyllä lähellä urbaania legendaa. Itse olen ainakin pelannut monta eri uraa menestyksekkäästi käyttämällä vain yhtä taktiikkaa / ura. Toki yleensä tulee tehtyä pari eri taktiikkaa heti alkuun joukkueelle ja/tai vaihdettua jossain vaiheessa kokonaan uuteen, mutta kyllä ainakin itse olen luotsannut menestyksekäästi myöls vain yhdellä taktiikalla.

Peliin en ole tuon viimeisen tänne kirjoitetun viestin jälkeen koskenut, paitsi muutaman kerran avannut painaakseni "Check For Updates" -nappulaa.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kiitos vaan SI!

Meikäläisen managerointi näyttää tulleen tiensä päähän. Peli ei edisty 31.2008 päivästä yön yli 1.1.2009 päivään. Jännä juttu että olen tämä versio mukaan lukien ostanut kaupasta yhteensä 3 originellia painosta ja jokaikinen orginaalipainos on saatana tehnyt saman, eli kun pelaa paljon sarjoja auki niin peli yksinkertaisesti jämähtää johonkin päivämäärään ilmoittaen että sovellus on vireheen takia suljettava. Vittu jippii. Pistää vaan miettimään miksei tätä koskaan tapahdu ns. "opiskelijaversiolla" pelatessa??? Haistakaa Sports Interactivella iso paska. Taas. Hukkaan meni nämäkin rahat.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Neely kirjoitti:
Haistakaa Sports Interactivella iso paska. Taas. Hukkaan meni nämäkin rahat.

Eiköhän tuo korjata ensimmäiseen patchiin. Eli liity ihmeessä odottavien kerhoon. On tainnut mennä tämän pelin betatestaus aika hyvin poskelleen. Peli ollut ulkona ~20 päivää ja vieläkään ei taida olla edes viralliselta taholta tullut ilmoitusta milloin päivitys olisi mahdollisesti tulossa. Yleensähän on ensimmäinen päivitys tippunut suhteellisen nopeasti, jossa on viilailtu bugeja. Nyt taitaa olla jotain isompaa "rikki".
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tpip kirjoitti:
Nyt taitaa olla jotain isompaa "rikki".


Niin tai sitten tähän riittää se että yhdessäkin auki olevassa sarjassa tai cupissa on jokin helvetin ristiriita esim. otteluohjelmien kanssa. Noh ei auta kuin odottaa. Tosin aina se päivityskään ei auta, muistaakseen kerran olin huidellut kymmenkunta kautta ja bugi oli sellainen mitä ei mikään patchikään korjannut. Tai korjasi kyllä mutta sillä reunaehdolla että peli aloitetaan kokonaan puhtaalta pöydältä.

Ja onhan tälläkin palstalla sällejä jotka ovat pelanneet "yli" tuon kyseisen päivämäärän ja nyt seuraakin kysymys heille: Onko teillä kaikki pääsarjat "pelattavissa"? Large db?
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Neely kirjoitti:
Niin tai sitten tähän riittää se että yhdessäkin auki olevassa sarjassa tai cupissa on jokin helvetin ristiriita esim. otteluohjelmien kanssa. Noh ei auta kuin odottaa. Tosin aina se päivityskään ei auta, muistaakseen kerran olin huidellut kymmenkunta kautta ja bugi oli sellainen mitä ei mikään patchikään korjannut. Tai korjasi kyllä mutta sillä reunaehdolla että peli aloitetaan kokonaan puhtaalta pöydältä.

Jep, en nyt "isompaa rikki" kommentillani nyt juuri ko. bugia tarkoittanut. Tuntuu vaan, että pelin melkein joka osa-alueella on tänä vuonna ongelmia, yleensä ei tosiaan ole tarvinnut odottaa lähes kuukautta ensimmäistä päivitystä.

BTW. Samanlainen kräshiongelma kuin sinulla oli joko 05:ssa tai 06:ssa. Silloin muistaakseni ensimmäinen päivitys korjasi asian ja ei edes tarvinnut aloittaa uraa uudelleen.
 

N^Miksu

Jäsen
Tpip kirjoitti:
Jep, en nyt "isompaa rikki" kommentillani nyt juuri ko. bugia tarkoittanut. Tuntuu vaan, että pelin melkein joka osa-alueella on tänä vuonna ongelmia, yleensä ei tosiaan ole tarvinnut odottaa lähes kuukautta ensimmäistä päivitystä.

Ongelma taitaa olla siinä, että FM2007:ssa bugien huomaaminen vaatii pidempää pelin tahkoamista ja ovat enemmänkin pinnan alla. Esim. FM2006:ssa oli julkaisussa bugeja, jotka oikein pistivät nuppineuloilla silmään, tyyliin puhtaiden sweeppereiden näkymättömyys taktiikkavalinnassa sekä rankkaritulosten pyörähtäminen ympäri.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Neely kirjoitti:
Ja onhan tälläkin palstalla sällejä jotka ovat pelanneet "yli" tuon kyseisen päivämäärän ja nyt seuraakin kysymys heille: Onko teillä kaikki pääsarjat "pelattavissa"? Large db?
Itse olen siis viidettä kautta pelaamassa Tottenhamilla ja kaikki euroopan isoimpien maiden liigat ovat pelattavissa isolla db:llä. Lisäksi melkein n. 10 liigaa on mukana niin, että pelkkä maan korkein sarjataso on mukana. Ja koneenikin on kohtuullisen vanha, muistia olen tosin lisännyt. Minkälainen kone itselläsi on, sillä aika vahvasti tuo, että "jämähtämisiä" on tapahtunut sinulla aiemmissakin versioissa, viittaisi siihen, että vika olisi mahdollisesti koneessasi, eikä itse pelissä, sillä itselläni ei taida olla missään CM -tai FM-pelissä tapahtunut vastaavaa. Ja CM2:sta asti näitä pelejä on kuitenkin tullut tahkottua.

Tpip kirjoitti:
Jep, en nyt "isompaa rikki" kommentillani nyt juuri ko. bugia tarkoittanut. Tuntuu vaan, että pelin melkein joka osa-alueella on tänä vuonna ongelmia, yleensä ei tosiaan ole tarvinnut odottaa lähes kuukautta ensimmäistä päivitystä.
Itse taas väittäisin, että peli on pelattavampi "out-of-the-box" kuin vuosikausiin. Toki pinnan alla mitä ilmeisimmin kytee jotain isojakin ongelmia, kuten N^Miksu sanoi, mutta niihinkin tullee korjaus ennenkuin kukaan niin pitkälle pelissä ehtii ilman että jättäisi pelin rullaamaan itsekseen holiday-modessa. Siinä siis oma arvioni siitä, että miksi ensimmäistä patchiä ei ole vielä julkaistu.

Isoin ongelma mistä ihmiset ovat valittaneet on loukkaantumiset, mutta itse törmäsin isoon loukkaantumissumaan vasta neljännen kauden lopussa, mutta en pidä sitä kovinkaan epärealistisena että kerran neljässä kaudessa sattuu kerran olemaan runsaammin porukkaa sairastuvalla.

Ymmärrän kyllä toki senkin, että omalle kohdalle sattuessa kaikenlaiset bugit ottavat päähän, itse olen ilmeisesti ollut onnekas kun olen selvinnyt ilman mitään isompia, peli-ilon tappavia, bugeja oikeastaan koko CM/FM-pelisarjan ajan. Ja kannattaa kyllä kaikkien muistaa myös se, että Sports Interactive on oikeasti yksi niistä harvoista pelitaloista jotka kuuntelevat pelaajiaan ja parantelevat omaa peliään bugien osalta pelin julkaisun jälkeenkin. Toista se on vuosien saatossa ollut mm. EA:n kanssa joka vain julkaisee pelinsä ja jättää pelaajan sen jälkeen täysin oman onnensa nojaan, vaikka pelistä löytyisi kuinka suuria bugeja tahansa.
 
Viimeksi muokattu:

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Thornton kirjoitti:
Minkälainen kone itselläsi on, sillä aika vahvasti tuo, että "jämähtämisiä" on tapahtunut sinulla aiemmissakin versioissa, viittaisi siihen, että vika olisi mahdollisesti koneessasi, eikä itse pelissä, sillä itselläni ei taida olla missään CM -tai FM-pelissä tapahtunut vastaavaa. Ja CM2:sta asti näitä pelejä on kuitenkin tullut tahkottua.

QUOTE]


Muuten hyvä veikkaus mutta 2006 on ainoa versio mitä 2007 lisäksi olen tällä koneella pelannut. Se oli "opiskelijaversio" ja toimi moitteetta. Nykyalustassa on Pentium E6700 core 2 duo prossu ja 2GT ddr 667 muistia. Emoa en ulkoa jaksa muistaa mutta joku intelin core 2 duolle suunniteltu rihla se on. Eli epäilenpä VAHVASTI että ehdotuksesi alustan viasta pitäisi kutinsa.

Niin ja mulla on kutakuinkin 70 sarjaa pelattavissa. Peli itsessään pyörii enemmän kuin hyvin.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Neely kirjoitti:
Muuten hyvä veikkaus mutta 2006 on ainoa versio mitä 2007 lisäksi olen tällä koneella pelannut. Se oli "opiskelijaversio" ja toimi moitteetta. Nykyalustassa on Pentium E6700 core 2 duo prossu ja 2GT ddr 667 muistia. Emoa en ulkoa jaksa muistaa mutta joku intelin core 2 duolle suunniteltu rihla se on. Eli epäilenpä VAHVASTI että ehdotuksesi alustan viasta pitäisi kutinsa.

Niin ja mulla on kutakuinkin 70 sarjaa pelattavissa. Peli itsessään pyörii enemmän kuin hyvin.
Juu, ei se sitten koneestakaan jää kiinni. Paskempi hommahan tuollainen jumitus on. Täytyy koputtaa puuta, ettei itselle koskaan kävisi niin. Jonkun verran voisi kyllä syödä miestä jos esimerkiksi omalla Tottenham-urallani peli ei jostain syystä siirtyisikään vuoteen 2011, vaan jäisi jumiin 31.12.2010.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Thornton kirjoitti:
Juu, ei se sitten koneestakaan jää kiinni. Paskempi hommahan tuollainen jumitus on, täytyy koputtaa puuta, ettei itselle koskaan kävisi niin. Jonkun verran voisi kyllä syödä miestä jos esimerkiksi omalla Tottenham-urallani peli ei jostain syystä siirtyisikään vuoteen 2011, vaan jäisi jumiin 31.12.2010.


Älä huoli kyllä niihin jumituksiin yleensä on hyvä syy ollut. Kerran mulla on se syy ollut joku vitun Indonesian cup fixture-> impossible schedule...Joten sitä vaan saa välillä kärsiä siitä että ahnehtii pelattavia sarjoja,vaikka kone vääntäisikin. Jos olet noin pitkälle päässyt niin tokkopa käy enee bugittamaan.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Voi toki kysyä, että mitä jollain indonesian liigalla tekee? Ilman vittuilua, niin vähän kummalta kuulostaa että tälläistä liigaa pyörittää jos ei sitä juuri sitten pelaa.
 

juudas

Jäsen
Kyllä siellä iso bugi on. Uusien - eli junnuina "pelimaailmaan" ilmestyvien - pelaajien teknisen osaston taidot (kuten syötöt, laukominen) ovat heikompia kuin muut taidot ja lisäksi ne eivät kehity juuri lainkaan. Tällä ei ole väliä, jos peliä pelaa kauden tai kaksi, mutta suurin osa haluaa rakentaa dynastiaa ja siksi merkittävä osa ei tällä hetkellä pelaa FM2007 ja odottaa päivitystä, jonka julkaisemisesta on kuulemma jo jonkin aikaa sitten ilmoitettu "työn alla, ei kestä päiviä eikä kuukausia vaan siitä välistä" ja tarkempaa eivät kerro.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
eagle kirjoitti:
Voi toki kysyä, että mitä jollain indonesian liigalla tekee? Ilman vittuilua, niin vähän kummalta kuulostaa että tälläistä liigaa pyörittää jos ei sitä juuri sitten pelaa.


On sitäkin tullut joskus kokeiltua...
 
juudas kirjoitti:
Kyllä siellä iso bugi on. Uusien - eli junnuina "pelimaailmaan" ilmestyvien - pelaajien teknisen osaston taidot (kuten syötöt, laukominen) ovat heikompia kuin muut taidot ja lisäksi ne eivät kehity juuri lainkaan. Tällä ei ole väliä, jos peliä pelaa kauden tai kaksi, mutta suurin osa haluaa rakentaa dynastiaa ja siksi merkittävä osa ei tällä hetkellä pelaa FM2007 ja odottaa päivitystä, jonka julkaisemisesta on kuulemma jo jonkin aikaa sitten ilmoitettu "työn alla, ei kestä päiviä eikä kuukausia vaan siitä välistä" ja tarkempaa eivät kerro.
Taidan aloittaa tosi-pelailun vasta päivityksen tultua. Pelaamisesta saa aina eniten irti kun aloittaa rupuporukalla jne.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Aloitin pelaamaan Hullilla Championshipista. Sikäli Hull on ihanteellinen joukkue aloittaa, että suuria menestyspaineita ei ole. Boardin ja fanien odotukset ovat alhaalla - taistelua putoamista vastaan ja ensi kauden joukkueen rakentamista.

Rahaa ei ole juurikaan käytössä siirtoja varten, joten tein pari täsmähankintaa. Michael Bridgesin aisapariksi kärkeen hankin vapaalla siirrolla Ali Daein, joka korkeasta iästä huolimatta vielä kova luu. Etenkin Champioshipissa. Puolustukseen niinikään vapaalla siirrolla hommasin Aliou Cissen.

Tärkein hankinta oli maalivahti Ashdown, jolle ei ole tehty vielä maalin jeesustakaan liigassa! Hull johtaa sensaatiomaisesti Championshippia - 14 ottelua pelattu ja 10 voittoa sekä 4 tasapeliä. Ashdown on pelannut otteluista puolet, joissa omassa päässä ei ole soinut kertaakaan.

Taktiikkana käytän hyökkäävää 4-4-2 formaatiota.

Katsotaan jatkuuko vire...
 

muzakian

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, St.Louis Blues, SiiPe, Koparit, Man City
Hazardipakki kirjoitti:
Taidan aloittaa tosi-pelailun vasta päivityksen tultua. Pelaamisesta saa aina eniten irti kun aloittaa rupuporukalla jne.

Näinhän se menee.. Valitettavasti liikaa bugeja, että voisi vielä ottaa täyden ilon irti. Eilen illalla julkaistiin alustava lista siitä mitä tulevassa patchissä (7.0.1) korjataan.

http://community.sigames.com/eve/forums/a/tpc/f/521102691/m/9462009272

Jotta palsta näkyy taitaa vaatia rekisteröitymisen.. :/
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Joo patchia odotellessa en ole paljoa pelannut.

Ensimmäinen kausi Forestilla kuitenkin pelattu ja nousu sienisarjaan tuli 4 kierrosta ennen kauden loppumista. Kesätreenit sujuneet kohtalaisesti. Suurin draama taisi olla managerin sopimuksesta. Sain palkkaa ensimmäiseltä kaudelta 1600£/vko ja seura tarjosi samanlaista sopimusta. en suostunut ja muutama pelaajakin ilmoitti huolestuvansa kun manageri ei saa kunnon sopimusta ja ei mahdollisesti jatka toista kautta. Odottelin parempaa tarjousta olin asettanut omaksi rajaksi 2K£. Seura yllätti positiivisesti ja tarjosikin 3K£ sopparia johon suostuin.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Jokeri23 kirjoitti:
Itse en ole koskaan edes kiinnittänyt huomiota tuohon managerin palkkaukseen, koska sillä "rahalla" ei mitään pysty tekemään. Toki se jotain kertoo arvostuksesta ja seuran taloudellisista resursseista, mutta olisi mukavaa jos tuista saatavasta palkasta hyötyisi itsekin jotenkin. En kyllä yhtäkkiä keksi, mihin sitä rahaa voisi sijoittaa pelimaailmassa...

eihän sillä mitään teekkään, mutta kun kerran mahdollisuus vaikuttaa omaan liksaan niin otetaan seuralta pois kaikki löysä raha :)
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
HABS #11 kirjoitti:
eihän sillä mitään teekkään, mutta kun kerran mahdollisuus vaikuttaa omaan liksaan niin otetaan seuralta pois kaikki löysä raha :)
Haittapuolenahan tuo sitten syö vastaavasti sitä joukkueen palkkabudjettia, mikä ainakin vähänkin pienemmällä joukkueella pelatessa on useimmiten se pullonkaula...
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Semmoinen kysymys noista taktiikkaslidereista, että kuinka moni säätää pelkästään team tactics valikosta joukkueen yleiset asetukset vai käyttekö säätämässä jokaiselle pelaajalle erikseen passing, closing down ja mentality asetukset.

Itse olen esimerkiksi säätänyt nämä kaikille pelaajille erikseen, mutta tämän jälkeen on vaikeampaa muuttaa ottelun sisällä taktiikoita.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Apassi kirjoitti:
Semmoinen kysymys noista taktiikkaslidereista, että kuinka moni säätää pelkästään team tactics valikosta joukkueen yleiset asetukset vai käyttekö säätämässä jokaiselle pelaajalle erikseen passing, closing down ja mentality asetukset.

Itse olen esimerkiksi säätänyt nämä kaikille pelaajille erikseen, mutta tämän jälkeen on vaikeampaa muuttaa ottelun sisällä taktiikoita.

Totta on tosiaan tuossa se, että pelaajia on hankalampi saada pelaamaan joukkueena, jos käy henk.koht asetuksia muuttamassa. Mutta oma mielipiteeni on, että niitä on vähän pakko muuttaa. Esimerkiksi mitä järkeä on laittaa hidas ukko often closing down? Eihän se kerkee millään ukkoihin kiinni. Tai sitten jos on heikko dribbling ja agility/pace, niin ei sen ukon kannata liikoja sen pallon kanssa juosta. Ja niin edelleen...

Joukkueena pelaamista voi kyllä harrastaa sillä tavalla, että säätelee niitä mentality slidereitä siten, että esim. puolustuslinjalla (4-4-2) olisi kaikilla se samassa kohtaa. Ja mahdollisesti laittaa vielä keskikentän keskeltä yhden hepun samalle slideri-tasolle.

Tossa nyt vähän ajatuksia. Ei uskalla enempiä kirjoitella tai menee pian koko ilta.
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Saako noiden scouttien reissujen kestoa päättää itse ollenkaan? Olen nyt pari kertaa lähettänyt scoutteja ympäri palloa, mutta ikinä en ole saanut sitä matkan kestoa päättää. Poisluettuna tietysti sarjojen scouttaamiset. Aika hanurista meinaan, jos sitä kestoa ei saa itse päätettyä.

Sitten on vielä toinenkin ongelma; hommasin tuonne Englantiin pari U18-pelaajaa Etelä-Amerikasta ja pistin heidät U18-jengiin. Mutta moilempien pelaajien nimen edessä lukee vaaleansinisellä pohjalla "Wp". Kun sitten painaa siitä logosta, niin ei näy mitään ihmeellisempää. Tietääkö joku, että mistä tässä on kyse?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös