Football Manager 2007

  • 84 208
  • 598

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
er_bai_wu kirjoitti:
Klubilla ei pelin alussa ollut kuin minimaaliset juniorifasiliteetit, joka lienee aika kaukana totuudesta.

En tiedä klubin olosuhteista, mutta kyllähän ne taitavat olla aika pienet systeemit. Siis oikeassa elämässä. Toukokuussa 2005 urheiluopistolla oli luennoimassa RDC Espanyolin valmennuskeskuksen johtaja heidän seuran juniori akatemiasta. Klubilla ei taida olla 20 sateliittiseuraa maakunnissa joissa harjoitellaan klubin antamien ohjeiden mukaan. Parhaat pelaajat tekevät sopimuksen 6-8 vuotiaina rdc espanyolin kanssa ja 10-12 vuotiaina he siirtyvät barcelonaan seuran juniori akatemiaan. Pelaajille tarjotaan asunto, koulu, terveydenhuolto ja tietenkin jalkapalloharjoitukset.
Mikäli tämä tai vastaava systeemi on vertailukohtana pelissä niin taitaa ne klubin juniorijutut olla kuitenkin pikku puuhastelua.

Forestille tarjottiin feeder seuraksi Spurssia. En vielä lyönyt sopimusta lukkoon. Onko nyt vaara että spurs kuppaa parhaat pelaajat päältä ja itse jään nuolemaan näppejä. Talous on toistaiseksi ollut positiivinen joten rahan takia ei kannata feeder sopimusta tehdä.
 

J.Petke

Jäsen
HABS #11 kirjoitti:
Forestille tarjottiin feeder seuraksi Spurssia. En vielä lyönyt sopimusta lukkoon. Onko nyt vaara että spurs kuppaa parhaat pelaajat päältä ja itse jään nuolemaan näppejä. Talous on toistaiseksi ollut positiivinen joten rahan takia ei kannata feeder sopimusta tehdä.

Rupeaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä, että nämä Parent ja Feeder clubit ovat ihan yhtä tyhjän kanssa varsinkin jos itse on se pienempi seura. Pelailen Fc Hämeenlinnalla ja etsiessäni uutta Parent Clubia tuli uskomaton tarjous Liverpoolilta jonka toki hyväksyin. Tosin yhtäkään pelaajaa ei ole Pool lähettänyt eikä koko sopimuksesta tunnu olevan muuta hyötyä kuin vuotuinen raha minkä Pool maksaa.

Ja HABS#11 sopimuksesta riippuen Tottenhamilla on vain etuoikeus ostaa sinulta pelaajaa jos joku muu seura on myös apajilla. Eli jos hyväksyt tarjouksen toisesta seurasta niin Spurs pistää saman rahan pöytään ja saa ensimmäisenä neuvotella pelaajan kanssa. Näin minä tämän koko homman ymmärrän. Voin taas toki olla väärässä... Lue siitä tulevasta sopimuksesta ehdot niin selkenee.ehkä..
 

N^Miksu

Jäsen
er_bai_wu kirjoitti:
Nämä on huomattu muuten, mutta pelaajien arvot ovat kyllä olleet aika stabiililla/nousevalla tasolla. Onko kysymys joistain tietyistä pelaajista?

Homma tuntuu toimivan ihan sattumanvarasesti. Itsellä kesä-heinäkuun vaihteessa pelaajien taidot lähtivät laskuun, vaikka muutoksia harjoitteluohjelmaan / valmennukseen ei tapahtunut ja harjoitteet pysyivät samoina. Lähes jokainen pelaaja koki pudotuksia. Täältä löytyy enemmänkin keskustelua aiheesta.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
J.Petke kirjoitti:
Rupeaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä, että nämä Parent ja Feeder clubit ovat ihan yhtä tyhjän kanssa varsinkin jos itse on se pienempi seura. Pelailen Fc Hämeenlinnalla ja etsiessäni uutta Parent Clubia tuli uskomaton tarjous Liverpoolilta jonka toki hyväksyin. Tosin yhtäkään pelaajaa ei ole Pool lähettänyt eikä koko sopimuksesta tunnu olevan muuta hyötyä kuin vuotuinen raha minkä Pool maksaa.

Noissakin kannattaa miettiä minkä valitsee, koska lopullinen päätös on pelaajalla. Tarpeeksi "paska" feerder, niin ei pelaajalla varmasti riitä kiinnostusta lähteä lainalle seuraan.

Parenttina oleminen on ainakin lisännyt pelin monipuolisuutta. Tottenhamilla feedereitä kolme; Q.P.R, Slavia Praha ja joku belgiseura. Ainoa joka oikeastaan on ollut turha, on tuo Slavia Praha. Sekin lähinnä siitä syystä, ettei siellä ole data basen pienuudesta johtuen yhtään mielenkiintoista pelaajaa. Q.P.R:ään olen junnuja tyrkännyt lainaan ja saavat jopa peliaikaa. Belgiseuraan hankin muutaman nuoren lupauksen, jotka eivät saaneet työlupaa -> Belgian kansalaisuutta hakemaan. Tietysti tuossa systeemissä on parantamista, mutta ei se turha ole.

Databasen pienuus vituttaa jonkun verran, Large ei todellakaan ole vanha large ja kun on tottunut vetämään hugella niin... Esim. eipö kiinnosta hypätä kesken pelin minkään semmoisen maan johtoon, jonka liigaa/pelaajia ei ole ladannut. Esim. paljon mielenkiintoisia tsekkejä ei db:sta löydy kun en ole sieltä pelaajia lataillut.

Samoin Englantiin on taas tuskasen vaikea saada pelaajille työlupia. Agueroa ja Asamoahia yritin sainata tiimiin, ihan turhaa.

Eniten ulinaa kuitenkin omalla kohdallani aiheuttaa nuo loukkaantumiset. Mitä hemmettiä teen väärin. Taas molemmista tiimeista seitsemän jätkää saikulla ja vituttaa kun pientä oravaa. Varsinkin tuolla Swanseassa se alkaa jo vaikuttaa todella paljon. Jatkuvat loukkaantumiset vetävät pelaajien arvoja alaspäin -> turha sainata nuoria lupauksia, kun ei ne kehity saikulla.

Teinkin harvinaisen tempun, otin FM:n cd:n pois koneesta, olkoon paketissa sen aikaa kunnes päivitys tulee. Sort it out SI.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
eagle kirjoitti:
Kaipaako muutkin Huge-db:tä? Itse ainakin kaipaan. Ainoa asia missä on menty taaksepäin.

Todellakin kaipaan. Olisi edes edellisten laajuinen large. Tuo lnykyinen large taitaa vastata jotain edellisten versioiden mediumia...
 

juudas

Jäsen
Kun aloittaa pelin esim. Euroopassa niin toki kannattaa ottaa "large" database ja kaikista alueen maista kaikki pelaajat mukaan eli napsuttaa erikseen jokainen maa listaan. Esim. Slaviassa näyttää olevan mun pelissä a- ja b-joukkueissa yht. n. 40 miestä. Eikä Tsekki siis ole "playable" tai edes "viewonly".
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Jaahans shaatana!

Tulipa sitten Paris toisella HJK kaudella niin sanotuksi feederiksi. Mitä helvettiä?Ja samaan syssyyn otin vastaan tarjotun pestin Australian päävalmentajana jossa oikeana kätenäni toimii muuan Johan Neeskens... Helmi peli!
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
juudas kirjoitti:
Kun aloittaa pelin esim. Euroopassa niin toki kannattaa ottaa "large" database ja kaikista alueen maista kaikki pelaajat mukaan eli napsuttaa erikseen jokainen maa listaan. Esim. Slaviassa näyttää olevan mun pelissä a- ja b-joukkueissa yht. n. 40 miestä. Eikä Tsekki siis ole "playable" tai edes "viewonly".

Noh onhan se aika perseestä että pitää erikseen naputella kaikki maat. Kyllä se huge pitäisi olla mukana. Eihän sitä tarvisi käyttää, jos ei tahdo. Pelin hohto kun kuitenkin on siinä että pelaajia on kenestä valita, jne.
 

Vapahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
eagle kirjoitti:
Noh onhan se aika perseestä että pitää erikseen naputella kaikki maat. Kyllä se huge pitäisi olla mukana. Eihän sitä tarvisi käyttää, jos ei tahdo. Pelin hohto kun kuitenkin on siinä että pelaajia on kenestä valita, jne.

Huge db on pelissä, tosin se on piilotettu niin että sitä ei asetuksista säätämällä saa käyttöön.

http://community.sigames.com/eve/forums/a/tpc/f/717198912/m/8682080562
Tuolta löytyy tarkemmin asiasta, vaatii tosin kirjautumisen että näkee kyseisen viestin. Itse en ole kyseistä kokeillut, mutta ainakin yleinen käsitys on että se toimii aivan hyvin.
Kyseinen huge db vaihtoehto on valittavissa, mutta se on poistettu "näkyvistä" ja pienellä tiedoston muokkauksella sen saa takaisin.
Elikkäs jos sen haluaa takaisin niin pitää muokata tiedostoa "nation league panel.xml" joka löytyy kansiosta /data/panels/
Siitä löytyvä pätkä (ottakaa varmuuskopio tiedostosta):
Koodi:
<record name="Small[COMMENT: database size menu item text]" id="0"/>
<record name="Medium[COMMENT: database size menu item text]" id="1"/>
<record name="Large[COMMENT: database size menu item text]" id="2"/>
<!--
<record name="Huge[COMMENT: database size menu item text]" id="3"/>
-->
Pitää muuttaa muotoon:
Koodi:
<record name="Small[COMMENT: database size menu item text]" id="0"/>
<record name="Medium[COMMENT: database size menu item text]" id="1"/>
<record name="Large[COMMENT: database size menu item text]" id="2"/>
<record name="Huge[COMMENT: database size menu item text]" id="3"/>
Asetuksista pitää olla "skin cache" kytkettynä pois päältä ja "Always reload skin on Confirm" päällä jotta muokkauksen jälkeen muutos on näkyvissä.
Tuolla sen sain ainakin itse näkyviin, tosin en ole kokeillut kun ei viitsi uutta kautta aloittaa.


Muistaakseni SI ottii huge databasen pois pelistä koska se aiheutti jotain ongelmia uuden regen-systeemin kanssa tjsp, tosin en nyt tarkempaa tietoa löydä kun etsiminen ei onnistu SI:n foorumilta tällä hetkellä.


Täytyy sanoa että ovat SI:llä taas kehittäneet mainion pelin, tosin vielä ei ole ehtinyt hirveästi pelaamaan uutukaista.

edit: No löytypäs se viesti pienellä kaivamisella, elikkä täällä syitä miksi huge db poistettiin:
http://community.sigames.com/eve/forums/a/tpc/f/521102691/m/2822098262/p/2
(Francis Colen viesti)
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Uuh, tarkoittanee uuden uran aloittamista. Huge db on kyllä sen verran must. Katsotaan jaksaako päivitystä odotella vai ei.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aloitin tämän manageripelin tuttuun tapaani potentiaalisella Englannin Championship joukkueella. Isoilla seuroilla ei jostain syystä napostele pelata, eikä myöskään liian pienillä. Valintani kohdistui West Bromwichiin. Vituttaa, kun monella seuralla on melkoinen lainataakka niskassa. WBA:lla ei ollut lainaa niskassa, suhteellisen laaja materiaali ja 3 miljoonaa siirtorahaa. Ennakoitu sarjasijoitus neljäs, mutta nousta kuulemma pitäisi. Oma nousutavoitteeni on 2 vuotta, koska haluaisin kehittää nuoria pelaajiani enemmän.

Alkukausi meni vähän pelitapaa etsiessä ja alkoi kahdella tappiolla. Tykkään pelata 3-4-1-2 taktiikalla, vaikka tuntuu, että varsinkin SI:n foorumilla kaikki suositellut taktiikat perustuvat neljän miehen alakertaan. Ainakin Champions tasolla tällä on tullut loistavaakin tulosta. Taisi olla parhaimmillaan 15 ottelun tappioton putki ja 9:n pelin voittoputki. Uudenvuoden paikkeilla sijoitus oli 2., mutta pientä takapakkia tuli, kun seuraan Uudenvuoden kunniaksi tuli muutama aika kova vahvistus. Ilmeisesti joukkueen harmonia hieman kärsi.

Nimekkäimmät hankinnat ovat olleet Freddy adu, joka 17-vuoden iästään huolimatta on piilokärjen paikalta tehnyt 12+8, eikä ole missannut yhtään rankkaria. Joulutauolla joukkueeseen liittyi Jari Litmanen, joka alkukaudesta ei vielä tarttunut katiskaan. Ilmeisesti Ruotsista ei sitten jatkoa kuulunut. Pyrin scouttaamaan joukkueeseen pääasiassa sellaisia pelaajia, jotka pystyvät tulevaisuudessa pelaamaan Premierissä, ettei tarvitse nousun jälkeen koko joukkuetta vaihtaa. Tämä tekeekin joukkueen kasaamisesta vaikeahkon. Maajoukkueita scouttaamalla löytyy aika nopeasti sellaisiakin pelimiehiä, jotka eivät vielä ole suurseurojen riveihin ehtineet. Etenkin kovia keskuspuolustajia on vaikea löytää pelkästään player searchilla hakemalla.

Erikoistilanteista olen tehnyt aika vähän maaleja, varsinkin kulmista. Tähän pientä vinkkiä olisi ihan kiva saada.
 

Betoz

Jäsen
J.Petke kirjoitti:
Rupeaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä, että nämä Parent ja Feeder clubit ovat ihan yhtä tyhjän kanssa varsinkin jos itse on se pienempi seura. Pelailen Fc Hämeenlinnalla ja etsiessäni uutta Parent Clubia tuli uskomaton tarjous Liverpoolilta jonka toki hyväksyin. Tosin yhtäkään pelaajaa ei ole Pool lähettänyt eikä koko sopimuksesta tunnu olevan muuta hyötyä kuin vuotuinen raha minkä Pool maksaa.
Kun katsoo esimerkiksi Juventuksen feedereiden määrää, niin huomaa että suuret seurat hamstraavat niitä melkoisen suuria määriä. Ei taida yksi Hämeenlinna painaa mittarissa eikä rahasumman menettäminen paljoa taskua kevennä. :)

Jänniä ovat parent-sopimukset, jotka tulevat pelaajalle automaattisesti käytäntöön; ilman, että niitä on kukaan (ainakaan pelaajan joukkue eli tässä tapauksessa feeder) anonut tai kukaan (ainakaan pelaajan joukkue eli tässä tapauksessa feeder) hyväksynyt.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
HABS #11 kirjoitti:
En tiedä klubin olosuhteista, mutta kyllähän ne taitavat olla aika pienet systeemit. Siis oikeassa elämässä.

Toki on verrattuna vaikka ulkomaisiin huippuseuroihin. Mutta Suomen mittakaavassa Klubi lienee lähellä kärkeä oikeassakin elämässä, kun taas pelissä seuran junnutoiminta on liigan pohjasakkaa.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tpip kirjoitti:
http://www2.lut.fi/~kyllonen/swansea07/loukkaantumisia1.gif

Mitä tähän enää sanoisi (paitsi sen, etten pystynyt olemaan pelistä erossa ;)).
Aika mielenkiintoista kyllä. Itsellä ei ole ollut lähellekään noin pahoja loukkaantumishuolia missään vaiheessa, vaikka takana on jo hieman vajaa kolme kautta Tottenhamilla. Muutaman kerran on ollu n. 5 pelaajaa loukkaantuneena, muttei hekään kaikki olleet avauksen pelaajia. Ja vielä jos verrataan juuri esim. Swansean ja Tottenhamin pelaajiston laajuutta, niin ymmärrän kyllä että kohtuullisen turhauttava tuollainen loukkaantumissuma voi olla.

Omalla Tottenham-urallani ottaa päähän se, että pystyn kaatamaan isojakin seuroja, myös vieraissakin, mutta sitten otan takkiin kotonakin joiltain Crystal Palacelta, Readingiltä yms. pikkuseuroilta. Ei auta kuin viilata taktiikoita, kyllä se menestys vielä tulee, pakko uskoa. Käsittämättömän koukuttavan pelin ovat kyllä onnistuneet tekemään jälleen kerran. On tullut pelattua viimeiset päivät päivin ja öin, siihen kun antaa sairausloma sopivasti mahdollisuuden.


"Addictedness Rating: Time to change your underwear"
 

J.Petke

Jäsen
Tpip kirjoitti:
http://www2.lut.fi/~kyllonen/swansea07/loukkaantumisia1.gif

Mitä tähän enää sanoisi (paitsi sen, etten pystynyt olemaan pelistä erossa ;)).

Taitaa olla ihan turha kysymyskin mutta kai olet muistanut ottaa myös treenauksen huomioon? Kun jollain oli sitä ongelmaa että treeniohjelma oli jäänyt Very Hardille ja sitä ei saanut enää muutettua. Mutta aika karulta vaikuttaa tuo kokoonpano. Itselläni (Fc Hml) tulee aika tasaseen loukkaantumisia mutta suhteellisen realistisesti silti. Nyt on aluillaan yhteensä 6.kausi ja rahaakin on kertynyt yllättävän hyvin näinkin pienelle seuralle. Siirtoihin on käytettävissä jo yli 2 miljoonaa puntaa mutta turha noitakaan rahoja on käyttää kun kukaan ei halua tulla seuraan joka ei ole vielä Professional statuksella. Nyt tosin johto jo suostui panostamaan junioreiden+harjoitteluolosuhteisiin joten ylöspäin ollaan menossa.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Jotenkin en jaksa uskoa että olisi reenauksessa vika. Jokaiselle pelipaikalle oma treeniohjelma, koskaan fm:n aikana ei ole noin kevyellä ollut treenauksen taso (pikkuisen sen viivan alapuolella joka ohjelmassa). Sen potkuihin päättyneen Sevillauran jälkeen ajattelin, että tästä on kyse ja tein reeniohjelmat uudelleen paljon kevyempänä. Treenauksen laadustakaan ei pitäisi olla kiinni, Tottenhamilla kaikki 4-5 tähteä ja Swanseaankin sain muutamalla hyvällä koutsikaappauksella kaikki osa-alueet 3-5 tähteen (Strenght 5 ja Aerobic 4).

Rotaatiota pyöritän omasta mielestäni joskus jopa liikaa, nyt Swansealla toki mennään jatkuvaan samalla miehityksellä, kun tuo ehjien pelaajien määrä on mitä on, penkillä olevat ukot on jo tällä hetkellä aika leppämetästä repäistyjä.
 

J.Petke

Jäsen
Pari kysymystä näin muille ketkä ovat peliä pelailleet.

Käytättekö assistant manageria Team Talkeisssa vai hoidatteko ne itse? Miltä tuntuu onko rohkaisu parempi kuin pieni kritisointi? Itse olen yleensä antanut assistantin hoitaa nuo juttelut mutta nyt ajattelin itse ryhtyä toimeen ja alkaa kannustamaan/kritisoimaan pelaajia.

Toinen kysymys liittyy pelaajien tutorointiin. Miten pelaajan saa tutoroimaan toista pelaajaa? Onko tästä hyötyä? Itse en ole pelistä vielä sitä toimintoa löytänyt millä toisen pelaajan saa opastamaan toista mutta usien näkee silti toisilla joukkueilla tut-merkinnän pelaajien edessä.
 
J.Petke kirjoitti:
Käytättekö assistant manageria Team Talkeisssa vai hoidatteko ne itse? Miltä tuntuu onko rohkaisu parempi kuin pieni kritisointi? Itse olen yleensä antanut assistantin hoitaa nuo juttelut mutta nyt ajattelin itse ryhtyä toimeen ja alkaa kannustamaan/kritisoimaan pelaajia.

Itse en mikään ammattilainen yleensä ole, mutta jos peli menee huonosti, puoliajalla koitan rohkaista pelaajia ja sitten pelin jälkeen huonosta pelistä saa kritiikkiä. Mutta siis tosiaan en tiedä, miten tuo minun systeemini loppujen lopuksi toimii.

Itsellä on myös ongelma, puolustus vuotaa edelleen, varsinkin kausien alussa aivan järjettömästi, vaikka tekisi minkälaisia kokeiluja, ei auta kolmen topparin systeemi, ei toimi perus 4-4-2, ei toimi 4-4-2 kahdella puolustavalla keskikentällä, mikään ei vaan tunnu toimivan, aina vastustaja löytää raon.
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
punasydän kirjoitti:
Itsellä on myös ongelma, puolustus vuotaa edelleen, varsinkin kausien alussa aivan järjettömästi, vaikka tekisi minkälaisia kokeiluja, ei auta kolmen topparin systeemi, ei toimi perus 4-4-2, ei toimi 4-4-2 kahdella puolustavalla keskikentällä, mikään ei vaan tunnu toimivan, aina vastustaja löytää raon.
En tiedä toimiiko tässä versiossa, mutta fm 05:ssa toimi kuin unelma:

---------SC---------
LW-----AMC------RW
---------MC---------
---<--DMC-DMC-->--
----DC--DC--DC-----

Oma puolustukseni West Bromilla oli rautaa tuolla systeemilä. Eli DMC:t hoitavat periaatteessa laitapakin ja ankkurin hommat, toppareille ei oikeastaan jää kuin pallon poiminta kärjiltä+ pääpallojen voitto. Laitimmaisten topparien olisi hyvä olla nopeita, muilla taidoilla ei ole niin väliä jos keskimmäinen on hyvä . Taktiikkana tietenkin lyhytsyöttöpeli.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
punasydän kirjoitti:
Itse en mikään ammattilainen yleensä ole, mutta jos peli menee huonosti, puoliajalla koitan rohkaista pelaajia ja sitten pelin jälkeen huonosta pelistä saa kritiikkiä. Mutta siis tosiaan en tiedä, miten tuo minun systeemini loppujen lopuksi toimii.

Tuohon teamtalkin toimivuuteen pystyy paneutumaan, kun katselee kuinka pelaajat ovat siihen reagoineet. Löytyy sieltä assistant advice -kohdasta (eli samasta mistä saa team reportin).
 

muzakian

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, St.Louis Blues, SiiPe, Koparit, Man City
En tiedä onko täällä muita LLM tyylillä pelaavia. Itse kuulun kyseiseen lahkoon. Eli käytännössä pelit aloitetaan kunkin maan alimmalta sarjatasolta. Kiellettyä on käyttää mm. player searchiä vaan luotetaan omiin scoutteihin. Minulle tämä on ollut ainoa tapa pelata tätä peliä. Samoin tietenkin kaikki muut apuvälineet on kiellettyjä. Taktiikat keksitään itse ja pelaajavinkit rullataan ohi nopeasti. Ei sillä, että tuolla tasolla yleensä mitään isoja kaloja saisikaan haaviin. Samoin kaikki kolmannen osapuolen päivitykset on kielletty. Grafiikka puolta lukuunottamatta. Ei ehkä sovi kaikille, mutta tämä on minun tapa.

Sain uuden pelin käsiini muutama päivä sitten ja aloittelin englannin mutasarjoista Salisburyllä. Itsellä ainoa tapa on ladata, niin paljon liigoja kuin vain kone jaksaa pyörittää. Ainakin 40 liigaa pyörii ihan jouhevasti näin alkuun. Toivottavasti järjettömistä siirtopalkkioista on päästy eroon sitten FM2006:sen. Hienoja uudistuksia oli nimenomaan scouttien kehittäminen. Enää ei voi scouttailla ihan missä päin maailmaa haluat vaan resurssit otetaan tässäkin huomioon. Noh, lisää kokemuksia, kun muutama kausi on takana.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
muzakian kirjoitti:
En tiedä onko täällä muita LLM tyylillä pelaavia. Itse kuulun kyseiseen lahkoon. Eli käytännössä pelit aloitetaan kunkin maan alimmalta sarjatasolta. Kiellettyä on käyttää mm. player searchiä vaan luotetaan omiin scoutteihin. Minulle tämä on ollut ainoa tapa pelata tätä peliä. Samoin tietenkin kaikki muut apuvälineet on kiellettyjä. Taktiikat keksitään itse ja pelaajavinkit rullataan ohi nopeasti. Ei sillä, että tuolla tasolla yleensä mitään isoja kaloja saisikaan haaviin. Samoin kaikki kolmannen osapuolen päivitykset on kielletty. Grafiikka puolta lukuunottamatta. Ei ehkä sovi kaikille, mutta tämä on minun tapa.

Niin itse en nyt ihan juuri noin pelaa, mutta perjaatteessa kyllä. Tosin searchia kyllä käytän, staffiin *hymiö tähän*
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös