Koska Real Madridilla oikeasti on mennyt niin huonosti, niin piti pitkästä aikaa FM/CM uralla ottaa huippujoukkue valmmenukseen. Tavoitteena on tehdä Realista omien kasvattien ja parin täsmähankinnan kautta huippuseura. Ulkopuolelta hankin vain ja ainoastaan huippuvahvistuksia. Ja katsotaan toimiiko homma paremmin kuin oikeasti. Haastetta ei sinällään ole läheskään samaa vertaa, kuin pienissä seuroissa, mutta toisaalta on tässä oma viehätys tässäkin. Ainakin näin vaihtelun takia.
Aloitin kauden ulostamalla Codinan, Cassanon, Cicinhon, Salgadon, R.Carlosin ja Pavonin. Reysin lainan myös päätin samantien. Vahvistin valmennusta ja käytin rahaa muuten vain ja ainoastaan yhteen pelaajahankintaan. Hankin Coloccinin Deportivosta, josta maksoin 11m euroa. Ihan hyvä diili, koska Fabricio on ollut joukkueen parhaita/paras pelaaja. Hyvin täydentävä pari sinällään Coloccini ja Cannavaro muutenkin ja vielä yhteinen kielikin*hymiö*
Olen vähän pyörittänyt kokoonpanoja mm. loukkaantumisten takia, mutta pääosin puolustuslinja on ollut muodossa Marcelo-Canna-Colo-Ramos, tosin Ramos loukkaantui lokakuussa pariksi kuukaudeksi, joten Torres nousi Castillasta sitten paikkaamaan häntä. Puolustus on pitänyt erinomaisesti ja olen päästänyt liigan vähiten maaleja, 15 ottelussa vain 10 maalia omiin. Tämä siitäkin huolimatta että Casillas oli loukkaantuneena alkukaudesta muutaman viikon ja tosiaan Torres on pelannut jo vähän useamman ottelun oikealla laidalla. Tosin mm. yhden MOM:n Torres ehtinyt napatakkin. R.Bravo, Helguera ja Mejia ovat pelanneet vain yksittäisiä otteluita, mm. cupissa tai paikaten pieniä loukkaantumisia/tulleet vaihdosta.
Keskikentän pohjalla on pelannut lähinnä Gago&Diarra kaksikko, vaikka välillä siellä on käynyt myös Emerson ja De La Red+muutama muu Castillan pelaaja esim. Cup-otteluissa. Näiden kahden kaverin roolit olen jaotellut niin että Gagon tehtävä on jakaa palloa ja puolustaa sekä olla aina pelattavissa/pallon alla. Diarra taas puolustamisen lisäksi tekee paljon nousuja. Heidän yläpuolellaan pelaa vapaammassa roolissa keskikentän keskustassa Guti, tosin Guti on ollut aika paljon poissa, joten Becksi on hoitanut myös tätä roolia. välillä Becks pelasi myös muutaman ottelun oikealla laidalla, mutta olen käyttänyt eniten 4-2-1-1-2 systeemiä, jossa laidoilla puhtaasti on vain laitapakit.
Hyökkäyksen takana on pelannut Raul, joka on pelannut hyvin, samoin kuin kärjessä vakituisesti pelannut Van Nistelroy, Robinho oli alkukauden aivan liekeissä, mutta loukkaantui 1,5kk, joten hänen tilalleen piti sitten päästää Higuain irti, joka on kyllä täyttänyt hyvin saappaat. Castillasta on ylhäällä vieraillut näillä paikoilla myös Bueno, Granero ja Rayco. Tosin vain cupissa/vaihdossa. Bueno näistä pisimpään täyttänyt vaihtopenkkiä.
Eniten tässä odotan oikeastaan tulevaa kesää, jolloin J.Baptistan lisäksi tarkoitus on joukkueesta myydä mm. Garcia, Diogo ja Minanbares. Becks jää seuraan, koska jostain syystä editorissa tehty "tuleva siirto" ei Galaxyyn toimi ja päätin sitten sitoa kaverin vuoteen 2008, koska kaveri suostui laskemaan palkkaansa vaivaiset 35ke/viikko.
Joukkueen rakenne muuttuu myös kaavailuissani vuosittain niin että 1-3 pelaajaa nousee Castillasta ylös ykkösiin ja C:stä B:n nousee 2-5 pelaajaa. Niiden tieltä sitten huonoimmat/vähiten lupaavimmat myydään/potkitaan pois. Varsinkin maalivahtiosastolla on todellista tungosta. Ja ulkopuolelta hankitaan vain huippuvahvistuksia. Tällä hetkellä siirtorahoja olisi tarjolla 19me ja siihen tulee vielä lisää Baptistasta ja mahdollisesti muista, joten kesällä voisi tarjolla olla ~50me, jolla tarkoitus olisi vahvistaa yhden miehen voimin keskikentän keskustaa/piilokärkiosastoa ja toinen ostos sitten keskikentän laidalle(varmaankin oikealle) hyökkäävään rooliin.
Itse tulin ensimmäistä kertaa käyttäneeksi tuota tutorointia nyt kun pistin Van Nistelroyn tutoroimaan Franckia(joka on muuten tehnyt yli maali/ottelu Real C'ssä) ja tuli mieleen onko siitä ollut muille jonkunlaisia huomattavia hyötyjä?
Sitten hauska juttu(jälkeenpäin) itselläni paloi pariin tuomaripäätökseen hihat ja suutuin tuomareille, niinpä ottelun jälkeen lehdistötilaisuudessa tuli haukuttua tuomarin päätöksiä pari kertaa syksyn mittaan ja kaskas FA määräsi minulle ottelun pituisen "toimitsijakiellon". Eli en päässyt kentän laidalle/koppiin ollenkaan. Tämä kielto sattui sopivasti vielä paikallisotteluun&kärkikamppailuun A.Madridia vastaan. Noh onneksi voitin, mutta kyllä ns. söi miestä kunnolla kun puhkuin ja puhusin vain katsomossa. Muilla vastaavia kieltoja tullut?