Football Manager 2007

  • 83 530
  • 598

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Vielä loputkin siirtorahat pistin haisemaan ja hankin Dani Alvesin jo täksi kaudeksi elokuun puolessa välissä. Näinpä sitten keskustaan on tarjolla Ramos, Coloccini ja Canna. Ihan hyvät topparit. Jossain vaiheessa voinee kokeilla 5-4-1:stäkin, jos tarvii puolustaa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Seuraava on alasarjoissa tapahtunutta. 51minsan kohdalla menen johtoon, aloituksen jälkeen vähän raikaa rauhallista peliä, sitten 57minsan kohdalla vastustajan pelaaja iskee minun pelaajaani kyynärpäällä päähän, punainen. Menen n.70minsan kohdalla 2-0 johtoon, pian tämän jälkeen pelaajaani repii vastustajaa paidasta ja on saamassa keltaisen kortin, mutta vastustajan toinen pelaaja päättää kostaa ja tönäisee minun pelaajani nurin, toinen punainen vastustajalle(Chatereaux), 80minsan kohdalla vastustajan pelaaja tönäisee oman pelaajani nurin ilman mitään provokaatiota, kolmas punainen. Teen pari maalia, mutta vielä 87minsan kohdalla vastustaja päättää pistää hedarin pelaajaani kasvoihin, neljäes punainen. Vastustaja siis pelasi ottelun loppuun 6+maalivahdilla. Sinänsä koomista, että kotiottelu ja Chateröö johti sarjaa ennen tätä ottelua.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
On kyllä melkeinpä parhaimpia matseja nuo, missä punanen kortti heiluu. Itsellä kun Skotlannin sarjassa pelasin Rangersilla, niin Celticiä vastaan kauden avausottelu ja yhteensä 7(!) punasta korttia. Ekalla puoliajalla tuli noista korteista 4, ihan periaatteessa "tappelu" tilanteista, missä jomman kumman pelaaja on ensin tönässyt, saanut punasen ja vastapuolen kaveri vielä huitonut päälle. Toisella puoliajalla kun meikäläisen wingerit alkoivat tosissaan ohittelemaan vastustajan laitapakkeja niin eihän niillä kuuppa kestäny. Molemmat laitapakit vielä pois Celticiltä, ja jälkimmäisessä tilanteessa oma pelaajani alkoi vielä huitomaan vastustajan kaveria pataan. Punainen siitäkin siis. Ottelun lopputulos 4-3 mulle, ja varmasti paras peli mitä olen FM sarjassa ikinä pelannut.
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
fm 2007 xbox 360

Onkos fm2007 saman tasoinen peli xbox 360, kuin pc:llä? Tänään olisi tarkoitus ostaa. Millä tavalla peli eroaa pc:stä, vai eroaako mitenkään? Valikoissa liikkumisen luulisi ainakin olevan hankalampaa. Onko täällä xboxilla peliä pelaneita? :)
 
Hienosti on edennyt ura tähän mennessä. Aloitin Norjan 2. divarista, josta nostin porukan kymmenessä vuodessa aina liigan hopeapallille ja kahteen cup-mestaruuteen.

Sen jälkeen nostin kytkintä, ja suuntasin Hollannin divariin, josta nostin vuosien taistelun jälkeen Volendamin liigaan. Eka kausi liigassa meni nappiin, tuloksena kuudes sija ja UEFA-cupin paikka. Seuraava kausi meni sitten täysin perseelleen ja vain hyvä alkukausi pelasti putoamiselta. Kolmas liigakausi pyyhki kaikki huonot muistot mielestä, sillä 4. sija teki gutaa, vaikka pronssi jäikin vain kahden pisteen päähän.

Taas oli maisemanvaihto edessä. Valioliigasta pudonnut West Ham tarvitsi kiperästi osaavaa manageria luotsaamaan iäkkään tähtiryhmänsä nopeasti takaisin liigaan. Myin suurimman osan vanhoista strarboista ja ostin halpoja lupauksia ja väärinymmärryjä taitureita tilalle. Tällä hetkellä johdankin Championshipiä ylivoimaisesti. Palkkamenot putosivat kauppojen ansiosta 60 miljoonasta 29 miljoonaan euroon.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kerrankin aloitin suoraan huippuseuralla ja loistavastihan se ura on mennytkin. Saa nähdä, pysyykö mielenkiinto kuinka kauan yllä.

Chelsealla siis pelailen. Suurimmat hankinnat ovat olleet Totti ja Saviola. Lisäksi omistaja on ostellut omin päin pari pelisuunnitelmaani sopimatonta pelaajaa, kun ei ole ollut tyytyväinen minun hankintoihini. Turhauttavaa.

Englannin liigan voitin ylivoimaisesti, mestaruus ratkesi n. 5 kierrosta ennen loppua. Mestareiden liigan voitto tuli myös, eikä siinäkään ollut suuria ongelmia. Vaikein peli oli FA-cupin finaali ManUa vastaan. Pitkään olin 2-1-tappiolla, mutta 78. minuutilla kentälle tullut Saviola tasoitti lukemat 88. minuutilla. Odottelin jo jatkoaikaa, mutta lisäajalla Saviola iski uudestaan ja voitto kotiin.

Saa nähdä iskeekö ensi kaudella mestaruuskrapula vai jatkuuko meininki yhtä ylivoimaisena. Taktiikkana olen käyttänyt 3-5-2:ta, vieraspeleissä kahdella dmc:llä ja yhdellä amc:llä, sekä wingerit paikoilla ml ja mr. Kotipeleissä sitten keskialueella tasainen viiden miehen ryhmitys ja wingereillä nuolet ylöspäin, Essienillä keskellä nuoli alaspäin.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Mistähän löydän Veikkausliigaan ja Valioliigaan logot ?
Ja joku päivitys on mennyt vissiin ohikin, kun Veikkausliigassa on vain 13 joukkuetta?

Paritkin paketit olen ladannut (Valioliiga), mutta eivät ole jostain syystä toimineett. Ja kyllä, asensin ne oikein. :)
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Nyt on muutama viikkoa tullut pelattua tätä peliä ja täytyy sanoa, että muutaman vuoden hukassa ollut CM/FM-innostus on palannut entisiin mittoihinsa. Suurin syy varmastikin tämä uusin peli, josta on onnistuttu karsimaan muutamia edellisissä versioissa itseäni häirinneitä juttuja ja ne uudet ominaisuudetkin tuntuvat lähes poikkeuksetta onnistuneilta.

Itsehän olen varmastikin hieman poikkeuksellinen pelaaja, että futiksen seuraaminen oikeassa maailmassa on nykyisellään aika vähäistä, mutta jo suurelta osalta tämän pelin avulla pysyy aika hyvin kartalla Englannin (jota itse aina pelaan) kuvioista. Mielenkiintoinen peli jo senkin takia.

Aina olen Crystal Palacella pelannut, koska jotenkin helppoa on tutun joukkueen ja pelaajien pariin palata. Nyt on puolet kaudesta pelattu ja mukavasti siinä nousukarsintaviivan tuntumassa on koko kausi mennyt. Aika maltillisesta on meikäläisen toiminta ollut pelaajamarkkinoilla, mutta kun West Ham laittoi Teddy Sheringhamin menemään niin en malttanut olla hankkimatta vanhaa kultakenkää poikansa kanssa seuraksi Selhurst Parkille. Ja heti ensimmäisessä reservipelissä Teddy ja Charlie olikin vaihdon jälkeen laitettu yhteen ja molemmat päässeet maalin ampumaan. Sen verran netistä löysin Teddyn kommenttia, että joskus vielä haluaisi poikansa kanssa pelata, joten pääsinpä tuon ainakin toteuttamaan.

Jos sitä vielä yhden matsin ennen nukkumaanmenoa...
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Jokeri23 kirjoitti:
Mites tämä 7.0.2 päivitys sitten toimii, eli pitääkö aloittaa uusi ura päivityksen asentamisen jälkeen? Muutaman kauden tahkonnut samalla pikkuseuralla, eikä enää huvittaisi ihan alusta asti aloittaa kun juuri on saanut hommat rullaamaan ja itsellekin kerättyä pikkuisen maineen poikasta.

Ei tarvitse aloittaa(käsittääkseni), mutta ei ne päivityksen vaikutukset tule voimaan ennen kuin aloittaa uuden.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
eagle kirjoitti:
Ei tarvitse aloittaa(käsittääkseni), mutta ei ne päivityksen vaikutukset tule voimaan ennen kuin aloittaa uuden.

Sellainen korjaus tähän, että bugit sun muut korjaantuu vaikka ei uutta peliä aloittaisikaan, mutta pelaajapäivitykset (jne.) eivät luonnollisesti korjaudu/uudistu. Kun aloitat uuden pelin, niin valitset uudeksi tietokannaksi sen päivitetyn ja muistat poistaa uudelleen lisenssiblokin (löytyy tästä ketjustakin).
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Aikoinaan monen mutkan takia romukoppaan mennyt FC Polii-ura alkoi tuossa muutama kuukausi sitten uudestaan hitaasti ja piti vain suositella että eksotiikkaa kaipaileville vain Polin peräsimeen. Itse tosin en 2,5 kaudessa vielä onnistunut kuin voittamaan mestaruuden pari kertaa, cupin kerran ja CL:ssä pääsin 16 parhaan joukkoon. Joukkueen rungosta löytyy ~5 Romanian maajoukkueen pelaajaa, joista paras on varmaankin Gabriel Torje. Kaverin sain nostettua maajoukkueeseen jo 18-vuotiaana.
 

Nicko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuossa kuukausi sitten, melko hitaalla tahdilla tosin, aloteltiin muutaman kaverin kanssa nettipeliä ja tietysti suoraan Valioliigasta. ManU, Liverpool ja Arsenal otettiin haltuumme ja mestaruustaisto oli valmis alkamaan, vai oliko?

Itse otin tutuksi tulleen Arsenalin jo ties kuinka monennen kerran, ManUa ohjastavan managerin kanssa olemme aika paljon peliä jo aiemminkin pelanneet. Liverpoolin managerille juuri kyseinen 07, oli uusi tuttavuus, ja se kyllä tuli huomattua..

Tammikuun loppupuolella mennään ja Arsenal sekä ManU ovat tiiviisti kärkitaistoissa mukana. Liverpool sen sijaan majailee vasta sijoilla 15-19, nousua on kuitenkin jo alkanut pikkuhiljaa tapahtua.. Siirtoikkunan auetessa hankintoja ei pahemmin ole nähty, sillä kaikki rahat itselläni meni kauden alussa Akinfeeviin ja Rafinhaan.

On muuten aivan mahtava peli ja mikäli joku ei ole kokeillut, niin lämpimät suosittelut täältä(kin) tälle pelille.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Itsellä on myöskin kaverini kanssa nettipeli menossa. Itse olen Aston Villan manageri, kun taas kaverini manageroi Tottenhamia. Ensimäisellä kaudella olin kuudes liigassa, frendi viides.
Nyt toinen kausi on puolessa välissä, Tottenham ja Aston Villa ovat tasapisteissä liigan kärjessä ;) Itse voitin juuri Manun vieraissa 1-3, kyllä teki hyvää :)

Käytän 4-4-2 diamond formaattia. Kokoonpano näyttää seuraavalta:

ST: Eddie Johnson
ST: Luke Moore
AMC: De Guzman
ML: N´Zogbia
MR: Shaun Maloney
DMC: Alou Diarra
DL: Gareth Barry
DC: Luisao
DC: Yobo
DR: Glen Johnson
GK: Amelia/Niemi

Vaihtopenkille on tarjolla seuraavia pelaajia: Carew, Esparza, Young, Petrov, Digard, Davis, Laursen
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Mitenkä tuo nettipelaaminen muuten käytännössä onnistuu? Pitää ilmeisesti olla samaan aikaan pelaamassa?
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Innostuin myös pelaamaan peliä pitkästä aikaa ja aloitin Championshipin Burnleylla. Yleensä nousua ei ole tullut vielä ensimmäisellä kaudella, vaikka olen kuinka yrittänyt, mutta nyt oli kaikki tähdet kohdillaan. Kauden alussa seuralla oli minimaalinen määrä rahaa pelaajahankinnoilla. Pystyin tekemään yhden hankinnan, eli loistavana hankintana pelissä tunnettu Mika Ääritalo Tepsistä. Ääritalon hinta oli tällä kertaa 50k. Pelaa aina ainakin Englannin kakkostasolla loistavasti ja kehittyy nopeasti.

Muuten oli tyytyminen pelaajiin, jotka jo olivat seurassa. Taktiikkana kotona 4-4-2 hyökkäävällä piilokärjellä ja vieraissa varovaisempi 4-4-2 yleensä kahdella puolustavalla keskikentällä. Ääritalo on siitäkin loistava hankinta, että pystyy pelaamaan sekä vasemmassa laidassa, että kärjen takana hyvin. Kausi eteni ihmeellisillä voitto- ja tappioputkilla. Koko kautena ei kertynyt kuin 6 tasapeliä ja runkosarjasijoituksena kuudes sija eli viimeisenä nousukarsintoihin. Karsinnoissa olivatkin sitten kaikki tähdet kohdillaan, sillä ensin kaatui Crystal Palace toisen pelin jatkoajalla ja finaalissa Ipswich 4-2 100 prosentin laukaisutarkkuudella.

Yllätysnousu Valioliigaan ei liikaa avannut seurajohdon rahahanoja, vaan kauden hankintoihin annettiin rahaa 5 miljoonaa euroa. Tästä summasta 4 miljoonaa meni Ykkösliigan Scunthorpesta hankittuun Billy Sharpiin. Miestä on mainostettu oikeassa maailmassa Valioliigan ulkopuolisten seurojen parhaaksi pelaajaksi, joten täytyi kokeilla miten mies viimeistelee pelimaailmassa. Takana on nyt 10 peliä Valioliigaa ja Sharp on pelannut 6 ottelua loukkaantumisten vuoksi. Tuloksena 6 maalia ja maalintekijäpörssin kolmossija Henryn ja Berbatovin jälkeen.

Kokonaisuudessaan Burneyn kausi Valioliigassa on alkanut yllättävän hyvin, sillä kaikista ennakkokaavailuista huolimatta sijoitus on 10 kierroksen jälkeen 16. Seuraavalla avauksella siis yritetään pärjätä Valioliigassa:

Mv Danny Coyne

34v kokenut alasarjajyrä ensimmäistä kertaa Valioliigassa. Joukkueen suurin yllättäjä Valioliigassa, sillä arvosanojen mukaan tällä hetkellä sarjan paras vahti.

Puolustus Jon Harley-Steve Caldwell-Marcel Seip-Wayne Thomas

Harley ja Thomas kokeneita alasarjajyriä, jotka pysyneet toistaiseksi Valioliigavauhdissa. Caldwell Sunderlandin ja Newcastlen hylkäämä toppari, joka edellisellä kaudella Championshipin parhaimpia pelaajia sekä Skotlannin maajoukkuepelaaja. Seip Valioliigaan Plymouthista hankittu hollantilainen.

Keskikenttä Mika Ääritalo-Joey Gudjonsson-Pekka Lagerblom-Garreth O'Connor

Lagerblom suostui tulemaan vuoden lainalle Kölnistä ja on yhdessä Ääritalon kanssa keskikentän avainpelaaja. O'Connor taas yksi alasarjajyrä, joka tuntuu pärjäävän Valioliigassa. Lagerblomin vierelle ei tahdo löytyä tasokasta pelaajaa. Nyt paikalla yrittää islantilainen Gudjonsson.

Hyökkäys Billy Sharp-Andy Gray

Sharp tuntuu olevan todellinen superpelaaja, sillä seiskaa huonompaa arvosanaa ei tule. Andy Gray on jyrännyt tähän asti vain alasarjoissa, mutta nyt Sharpin rinnalla tuntuu kulkevan myös Valioliigassa.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
jupster kirjoitti:
Mitenkä tuo nettipelaaminen muuten käytännössä onnistuu? Pitää ilmeisesti olla samaan aikaan pelaamassa?
Samaa minäkin mietin, mutta pakkohan se kai? Kuinkas nopean yhteyden tarvitsee? Aika paljon tietoa liikkuu varmaan, joten riittääkö ~20kt/s?


Itse pelaan Amiensilla kautta 2012/13, mutta mestaruutta ei ole tullut, eikä muitakaan pokaaleita. Melkein joka kausi olen kyllä kärkikahinoissa ollut. Edelliskaudella kyllä CL-finaalissa, mutta Barcalta tuli tukkaan jatkoajalla 5-3, laukaukset voitin varsinaisella peliajalla varmaan 25-10, mutta maalit 2-2. Ranskan liigassa sössin itseni kahdella viimeisellä kierroksella tasapeleihin ja kolmannelle sijalle. Lens voitti, kun Lyonkin oli vasta viides katastrofaalisen alkukauden jälkeen, voitettuaan kaikki mestaruudet ennen sitä.

Amiensilla pyyhkii kaikkiaan loistavasti, rahaa riittää, katsomot pullistelevat ja pelikin kulkee. Stadionia yritän laajentaa pikkuhiljaa joka kesä. Palkkabudjetti tuplaantui täksi kaudeksi vajaaseen kolmeen miljoonaan euroon kuussa, mutta käytössä vain noin 2M. Ei ole tarvetta tuhlata, kun halvallakin saa hyvää. Varsinkin nuoria pelaajia on löytynyt uskomattoman hyvin. Tuntuu, että tämä on ensimmäinen FM/CM, jossa olen onnistunut oikeasti kasvattamaan itse huippupelaajia, ja varsinkin scouttaamaan niitä. Joukkueen keski-ikä 24, ja sitäkin nostaa joku Denílson, jota roikotan puoli-ilmaiseksi mukana ihan vaan CM00/01-fanituksen takia.

Olen pelannut koko urani 4132-taktiikalla, mutta täksi kaudeksi vaihdoin 41122:een maalien toivossa. Eli nousevat laitapakit, AMR/AML ja MC. Lyhyillä syötöillä, playmakerilla ja välillä myös targetilla.

GK: Ruben Salvador ESP/ARG - huippulupaus, jota puoli Eurooppaa havittelee
DR: Bruno Bertucci BRA - nuori lupaus, jolla ei ole edes pitävää sopimusta, koska minulla on liikaa non-EU -pelaajia
DC: Aythami ESP - ostin täksi kaudeksi puolustuksen lukoksi, vain €8M
DC: Borja ESP - tuli joukkueeseen heti urani alussa vain 16-vuotiaana, joka kausi yli 7,5 ka
DL: Jeremy Mathieu FRA - Bosmanilla täksi kaudeksi, pelannut loistavasti ja nousi maajoukkueeseenkin
DMC: Sunny NGA - tuli jo vuosia sitten Amiensiin, myin 15 miljoonalla Bayerniin ja ostin 1,5 vuotta myöhemmin takaisin 9 millillä viime kaudeksi, pelillinen johtaja
MC: Petar Basara ROM - tuli jo junnuna, ei tällä hetkellä selkeä ykkösvalinta, mutta pelannut viime vuodet loistavasti
AMR: Quaresma POR - Interistä 9M:lla pari vuotta sitten, maksavat sille palkkaakin vielä, ei varsinaisesti ole loistanut, muttei pettänytkään, junnut kirivät kiinni
AML: Gonzalo Castro URU - 11M St.Etiennestä, samat sanat kuin edellä
FC: Boureima Tall, Burkina Faso - tuli junnuna, läpimurto viime kaudella, palattuaan joulukuussa lainalta Halmstadista paukutti 15 maalia ja 10 syöttöä
FC: Omar Andrade PER - tähti, maksoi 50k kesällä 2010, parin kuukauden päästä wonderkid, ekan kauden saldo 25+15, nyt kolmas kausi menossa ja tahti pysynyt. Halunnut lähteä joukkueesta jo kaksi vuotta mutta peliesitykset eivät ole kärsineet. Ensi kesänä pakko myydä kun sopimuksesta lähtee vika vuosi

Hyviä vaihtoehtojakin löytyy oikeastaan joka paikalle:
Kenneth Stenild GK, Coutinho DL/AML, Squillaci ja Enarkarhire DC, Pedretti ja Diarra DMC, Thibault Giresse AM LC, Franck Sauvage FC.

Lupauksia pidän kyllä lähinnä lainalla, että saavat peliaikaa. Varmoja staroja, joita voisi jo peluuttaa ovat esim. DC Markus Turunen ja toinen suomalainen, laitapakki jonka nimeä en nyt muista. Ylempänä DMC Francois Koné, MC Nano, AMC Jonathan, AML No Rodrigues(next Luis Figo), AMR Davide Torre, FC:t Nicolas Millan, Alain Diaby, Thomas Ohlsson, Lasse Söndergaard. Kaikki ovat muualla lainalla Torrea, Rodriguesia ja Nanoa lukuunottamatta. U18-joukkue onkin vielä ihan toinen juttu, sielläkin jo pari erittäin lupaavan näköistä. Ennen tätä kautta ovat olleet liigassaan aivan ylivoimaisia. Periaatteena on ollut, etten myy lupaavia nuoria, tai oikeastaan ketään tarpeellista. Vaikka suuttuisivat niin kyllä ne leppyy.

Ei sitä vaan malta lopettaa.
 

Nicko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
jupster kirjoitti:
Mitenkä tuo nettipelaaminen muuten käytännössä onnistuu? Pitää ilmeisesti olla samaan aikaan pelaamassa?
Kyllä, samaan aikaan täytyy olla pelaamassa. Toki kaikkien mukana olevien ei tarvitse olla paikalla mikäli näin on sovittu, peli kuitenkin jatkuu tietysti eteenpäin sillävälin eli jos et pääse paikalle aina kun pelaatte, niin ainakin kannattaa ainakin hankkia hyvä assistant manager ;). Hostin (eli pelin tekijän) pitää kuitenkin olla aina paikalla.

Itse olen muutamaan kertaan netissä eri peleissä mukana ollut, toisaalla missä oli muistaakseni 8 pelaajaa pelissä, sovittiin yhteisesti, että mikäli 4 pelaajaa on paikalla, niin peli etenee. Pienemmissä peleissä (3 pelaajaa) ollaan yleensä pidetty se sääntö, että kaikki on paikalla, tai ei pelata.

Joillakin on ollut yhteyden muodostamisessa palomuurien ja muiden takia ongelmia, niin olemme käyttäneet Hamachi -nimistä ohjelmaa, joka muodostaa ns. lähiverkon koneiden välille ja näin internetpelien aloittaminen sujuu helpommin.

Itse en ko. pelissä ole hostina kertaakaan ollut, jostain kaverini eivät pääse peliin mukaan mikäli pelin teen, hassu juttu sinänsä, koska esimerkiksi NHL Eastside managereissä olen taasen hostina ollut, eikä minkäänlaisia ongelmia ole ilmennyt.
En osaa sanoa kuinka nopeaa nettiä pelaaminen tarvitsee, itselläni on nyt 8/1, mutta kaverit on paljon heikoimmillakin neteillä peleissä mukana olleet. Toki hostaajaksi kannattaa valita se kenellä on paras internet-yhteys jos isompia pelaajamääriä mukaan on tulossa.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Päätin lopettaa elämäni ja tilata Football Manager 2007:n, pitäisi tulla näinä päivinä. Nyt minua lähinnä kiinnostaa tietää, että kuinka monta liigaa sitä kannattaisi ottaa mukaan niin, että peli pysyy vielä sujuvana? Oma kone on kohtuullisen uusi ja kai ihan riittävän tehokas (2Gt muistia, herzejä löytyy jne.). Kyllä sitä kiinnostaisi se perus Ruotsi-Hollanti-Englanti -setti pistää pystyyn.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Knower kirjoitti:
Päätin lopettaa elämäni ja tilata Football Manager 2007:n, pitäisi tulla näinä päivinä. Nyt minua lähinnä kiinnostaa tietää, että kuinka monta liigaa sitä kannattaisi ottaa mukaan niin, että peli pysyy vielä sujuvana? Oma kone on kohtuullisen uusi ja kai ihan riittävän tehokas (2Gt muistia, herzejä löytyy jne.). Kyllä sitä kiinnostaisi se perus Ruotsi-Hollanti-Englanti -setti pistää pystyyn.

Kyllähän tuo pyörii, varmaan pyörii vaikka pistäisi Englannista ne kaikki mahdolliset liigatkin. Itsellni peli on ihan pelattava Large db:llä(aina käytössä), vaikka kone on aika surkea ja pelaan aina yksittäisen maan täysillä liigoilla(pl. Englanti). Ruotsi&Hollanti eivät peliä paljon kuormita, kun niin vähän sarjoja pelattavina.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Knower kirjoitti:
Päätin lopettaa elämäni ja tilata Football Manager 2007:n, pitäisi tulla näinä päivinä. Nyt minua lähinnä kiinnostaa tietää, että kuinka monta liigaa sitä kannattaisi ottaa mukaan niin, että peli pysyy vielä sujuvana? Oma kone on kohtuullisen uusi ja kai ihan riittävän tehokas (2Gt muistia, herzejä löytyy jne.). Kyllä sitä kiinnostaisi se perus Ruotsi-Hollanti-Englanti -setti pistää pystyyn.
Itseasiassa FM07 on aika paljon nopeampi kuin edeltäjänsä joten kertomallasi kokoonpanolla voi helposti ottaa useamman liigan täysillä detaljeilla. Koneen ilmoittama recommended setup kannattaa jättää huomioitta. Itselläni kone antaa suositukseksi 6 liigaa päädivisioonilla, mutta pelaan silti 10+ liigalla ja hyvin pyörii (1,5 Gt muistia).
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Ok, kiitoksia.

Juu ilman muuta Englannista pitää ottaa ainakin Conferenssiin asti sarjat mukaan. Sitä voi sitten edetä Ruotsin liigan gloorian kautta Hollannin pääsarjaan ja sieltä isona nimenä Britteihin. Voisi sitä ottaa jotain muutakin messiin sitten. Tai jotain.
 
Knower kirjoitti:
Päätin lopettaa elämäni ja tilata Football Manager 2007:n, pitäisi tulla näinä päivinä. Nyt minua lähinnä kiinnostaa tietää, että kuinka monta liigaa sitä kannattaisi ottaa mukaan niin, että peli pysyy vielä sujuvana? Oma kone on kohtuullisen uusi ja kai ihan riittävän tehokas (2Gt muistia, herzejä löytyy jne.). Kyllä sitä kiinnostaisi se perus Ruotsi-Hollanti-Englanti -setti pistää pystyyn.
Itseltäni löytyy giganen muistia ja peli pyörii sutjakkaasti kymmenen maan ja 23:n sarjatason valinnalla, joten voit varmasti ropsia liigoja mukaan ihan reippaasti. Database on muistaakseni keskisuuri tai suuri.

Edit: niin, tervetuloa vaan tänne no life -porukkaan. FM vie kaiken (vapaa)-ajan mitä ihmisraukalla on.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Hazardipakki kirjoitti:
Edit: niin, tervetuloa vaan tänne no life -porukkaan. FM vie kaiken (vapaa)-ajan mitä ihmisraukalla on.

Olen kyllä entinen CM/FM-addikti, joten tiedän mihin olen itseni taas laittamassa. Josko sitä tällä kertaa pystyisi pysymään kohtuudessa? Not. No, avovaimo on arjet toisessa kaupungissa töissä, joten parisuhdetta tämä ei kaada...

Mutta hei, 2-4 tuntia yöunta ennen työpäivää riittää ihan hyvin, eiks niin?
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Knower kirjoitti:
Mutta hei, 2-4 tuntia yöunta ennen työpäivää riittää ihan hyvin, eiks niin?

Helposti. On kerran jos toisenkin tullut pelattua ja ajatellut, että yks peli vielä ja sit nukkumaan. Ennenkuin huomaakaan, kello on 03.30 ja aamulla pitäis olla 7 ylhäällä jo :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös