jupster kirjoitti:
Mitenkä tuo nettipelaaminen muuten käytännössä onnistuu? Pitää ilmeisesti olla samaan aikaan pelaamassa?
Samaa minäkin mietin, mutta pakkohan se kai? Kuinkas nopean yhteyden tarvitsee? Aika paljon tietoa liikkuu varmaan, joten riittääkö ~20kt/s?
Itse pelaan Amiensilla kautta 2012/13, mutta mestaruutta ei ole tullut, eikä muitakaan pokaaleita. Melkein joka kausi olen kyllä kärkikahinoissa ollut. Edelliskaudella kyllä CL-finaalissa, mutta Barcalta tuli tukkaan jatkoajalla 5-3, laukaukset voitin varsinaisella peliajalla varmaan 25-10, mutta maalit 2-2. Ranskan liigassa sössin itseni kahdella viimeisellä kierroksella tasapeleihin ja kolmannelle sijalle. Lens voitti, kun Lyonkin oli vasta viides katastrofaalisen alkukauden jälkeen, voitettuaan kaikki mestaruudet ennen sitä.
Amiensilla pyyhkii kaikkiaan loistavasti, rahaa riittää, katsomot pullistelevat ja pelikin kulkee. Stadionia yritän laajentaa pikkuhiljaa joka kesä. Palkkabudjetti tuplaantui täksi kaudeksi vajaaseen kolmeen miljoonaan euroon kuussa, mutta käytössä vain noin 2M. Ei ole tarvetta tuhlata, kun halvallakin saa hyvää. Varsinkin nuoria pelaajia on löytynyt uskomattoman hyvin. Tuntuu, että tämä on ensimmäinen FM/CM, jossa olen onnistunut oikeasti kasvattamaan itse huippupelaajia, ja varsinkin scouttaamaan niitä. Joukkueen keski-ikä 24, ja sitäkin nostaa joku Denílson, jota roikotan puoli-ilmaiseksi mukana ihan vaan CM00/01-fanituksen takia.
Olen pelannut koko urani 4132-taktiikalla, mutta täksi kaudeksi vaihdoin 41122:een maalien toivossa. Eli nousevat laitapakit, AMR/AML ja MC. Lyhyillä syötöillä, playmakerilla ja välillä myös targetilla.
GK: Ruben Salvador ESP/ARG - huippulupaus, jota puoli Eurooppaa havittelee
DR: Bruno Bertucci BRA - nuori lupaus, jolla ei ole edes pitävää sopimusta, koska minulla on liikaa non-EU -pelaajia
DC: Aythami ESP - ostin täksi kaudeksi puolustuksen lukoksi, vain €8M
DC: Borja ESP - tuli joukkueeseen heti urani alussa vain 16-vuotiaana, joka kausi yli 7,5 ka
DL: Jeremy Mathieu FRA - Bosmanilla täksi kaudeksi, pelannut loistavasti ja nousi maajoukkueeseenkin
DMC: Sunny NGA - tuli jo vuosia sitten Amiensiin, myin 15 miljoonalla Bayerniin ja ostin 1,5 vuotta myöhemmin takaisin 9 millillä viime kaudeksi, pelillinen johtaja
MC: Petar Basara ROM - tuli jo junnuna, ei tällä hetkellä selkeä ykkösvalinta, mutta pelannut viime vuodet loistavasti
AMR: Quaresma POR - Interistä 9M:lla pari vuotta sitten, maksavat sille palkkaakin vielä, ei varsinaisesti ole loistanut, muttei pettänytkään, junnut kirivät kiinni
AML: Gonzalo Castro URU - 11M St.Etiennestä, samat sanat kuin edellä
FC: Boureima Tall, Burkina Faso - tuli junnuna, läpimurto viime kaudella, palattuaan joulukuussa lainalta Halmstadista paukutti 15 maalia ja 10 syöttöä
FC: Omar Andrade PER - tähti, maksoi 50k kesällä 2010, parin kuukauden päästä wonderkid, ekan kauden saldo 25+15, nyt kolmas kausi menossa ja tahti pysynyt. Halunnut lähteä joukkueesta jo kaksi vuotta mutta peliesitykset eivät ole kärsineet. Ensi kesänä pakko myydä kun sopimuksesta lähtee vika vuosi
Hyviä vaihtoehtojakin löytyy oikeastaan joka paikalle:
Kenneth Stenild GK, Coutinho DL/AML, Squillaci ja Enarkarhire DC, Pedretti ja Diarra DMC, Thibault Giresse AM LC, Franck Sauvage FC.
Lupauksia pidän kyllä lähinnä lainalla, että saavat peliaikaa. Varmoja staroja, joita voisi jo peluuttaa ovat esim. DC Markus Turunen ja toinen suomalainen, laitapakki jonka nimeä en nyt muista. Ylempänä DMC Francois Koné, MC Nano, AMC Jonathan, AML No Rodrigues(next Luis Figo), AMR Davide Torre, FC:t Nicolas Millan, Alain Diaby, Thomas Ohlsson, Lasse Söndergaard. Kaikki ovat muualla lainalla Torrea, Rodriguesia ja Nanoa lukuunottamatta. U18-joukkue onkin vielä ihan toinen juttu, sielläkin jo pari erittäin lupaavan näköistä. Ennen tätä kautta ovat olleet liigassaan aivan ylivoimaisia. Periaatteena on ollut, etten myy lupaavia nuoria, tai oikeastaan ketään tarpeellista. Vaikka suuttuisivat niin kyllä ne leppyy.
Ei sitä vaan malta lopettaa.