Football Manager 2006

  • 33 707
  • 249

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko tässä versiossa muuten sama ongelma kuin edellisessä, eli tiettyjen pelaajien käsittämättömät vetomäärät? Kun opettelin FM 2005:sta, Aimar ja Rooney ainakin olivat kavereita joille ei ollut mikään mahdottomuus laukoa n. 25/ peli. Harjoitusohjelmiin tehty muutokset, ei vaikutusta. Rooli kentällä muutettu väh. miljardi kertaa, ei vaikutusta. Taktiikka ollut milloin mitäkin, ei vaikutusta.

Alasarjoissa ei tällaista ongelmaa ole tullut, mutta kun pelailee näillä rikkailla joukkueilla niin tuo on oikeastaan ainoa iso ongelma.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Jos joku haluaa oppia vähän syvempiä juttuja FM:sta tai muuten vaan ihmettelee, että miten saisi paremman puolustuksen, enemmän maaleja kulmista jne, niin kannattaa vierailla seuraavalla foorumilla: http://community.sigames.com/groupee/forums/a/frm/f/1519717

Vaatii rekisteröitymisen, mutta se käy nopeasti ja vaivattomasti. Ja on maksuton. Itse lueskelen tuota usein ja kyllä sitä oppii pelin sielunelämästä aika paljon uutta. Ja sitten tulee kauheat fiilikset päästä toteuttamaan uusia visioita...

Eli sivustolla ennenkaikkea vinkkejä ja neuvoja taktiikoista, treenauksesta ja vaikka mistä.
 

J.Petke

Jäsen
Nyt on tullut jauhettua Manulla puolitoista kautta ja ihan mukavastihan tämä on mennyt. Päästyäni Middlesboroughsta Manuun hommiin voitin ensimmäisellä kaudella liigan ja liigacupin sekä seurajoukkueiden maailmanmestaruuden, mestareiden liigassa hävisin finaalin Arsenalille rankkareilla ja fa cupissa tipuin semifinaaleissa. Tällä kaudella taistelen Arsenalin kanssa mestaruudesta ja 10 peliä ennen loppua suhteellisen tasoissa ollaan.

Hankintoja on tullut tehtyä tietenkin liikaa. Olen huomannut että aina kun saan millä tahansa joukkueella tehdä hankintoja niin ylivoimaisesti eniten minulla on aina AMC/AML pelaajia. Tälle kaudelle on hankittu Messi(10milj), Adu(free), Ben Arfa ja muutamia muita ei niin nimekkäitä. Yhden norjalaisen juniorin ostin ja voisi sanoa että kaveri on suhteellisen monipuolinen. Bing pystyy pelaamaan DRLC,WBR,WBL,DM,MRLC,AMRLC ja FC joten hyvä ainakin vaihtomieheksi. Täytyy varmaan opettaa kaveri vielä maalivahdiksi niin saa hoitaa senkin samalla. Maalivahdiksi ostin isolla rahalla Venäjältä Igor Akinfeevin 21v.(15mil). Chelsean kanssa kilpailin kaverista ja onneksi tuli Manuun. Kärjessä maaleja mättää vuoronperään Niistis(40peliä/36maalia), Rooney(35/40) ja Kerlon vaihtopelaajana(19/24).

Ärsyttää vaan kun välillä tuntuu siltä että vaikka pelaa kuinka hyvin niin aina joku joukkue tulee tiukasti kakkosena eikä eroa saa revittyä hirveän suureksi. Team Talkkeja en ole uskaltanut itse hoitaa koska ei ole mitään havaintoa miten ne pitäisi missäkin tilanteessa hoitaa.. Nyt on sopivasti pari päivää saikkua niin pääsee tahkoamaan reilummanpuoleisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
Nyt tarvitaan apua! Newcastlella ensimmäinen kausi yli puolivälin ja pahasti menossa päin vittua. Peli ei vain toimi. Kaikenlaista taktiikkaa on kokeiltu, mutta maalin tappio seuraa toistaan. Joukkue on lähes sama kuin oikea nyky-Newcastle.
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Emilio kirjoitti:
Nyt tarvitaan apua! Newcastlella ensimmäinen kausi yli puolivälin ja pahasti menossa päin vittua. Peli ei vain toimi. Kaikenlaista taktiikkaa on kokeiltu, mutta maalin tappio seuraa toistaan. Joukkue on lähes sama kuin oikea nyky-Newcastle.

Auttaisi paljon, jos kertoisit mikä ryhmitys ja millä ohjeilla on käytössä, ja mitä pelaajia peluutat milläkin paikalla. Onko ongelmia puolustuksessa, maalinteossa, tilanteiden luonnissa vai missä?
 

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
vstp kirjoitti:
Auttaisi paljon, jos kertoisit mikä ryhmitys ja millä ohjeilla on käytössä, ja mitä pelaajia peluutat milläkin paikalla. Onko ongelmia puolustuksessa, maalinteossa, tilanteiden luonnissa vai missä?

Nyt olen kokeillut 4-3-2-1 tyyppistä taktiikkaa, jossa puolustuslinjan Babayaro-Moore-King-Carr edessä pelaa Parker. Keskikentän keskustassa ovat Emre ja Solano, joiden pitäisi pystyä luomaan paikkoja. Ylempänä laidoilla ovat sitten tällä hetkellä paikat joihin yritän löytää uusia pelaajia. Luque, N'zogbia ja Dyer pelaavat tällä hetkellä siellä. Kärjessä luutii Shearer viimeistä kauttaan. Tosin kärkeen on maailmanluokan kärjen haku päällä. Owen myytiin Chelseaan 80milj, joten rahaa löytyy budjetista tällä hetkellä noin 50milj. Hyvä kärki pitäis ainakin löytää, mutta nyt näyttää, että rahallakaan ei kaikkea saa. Taktiikka on hyökkäävä lyhytsyöttöpeli, joka kyllä vaatii taitoa. Paikkoja pystytään luomaan ihan ok. Tämä taktiikka on selvästi toiminut paremmin kuin edelliset 4-4-2 viritelmät tai 4-1-3-2. Nyt uskoisin, että muutamilla pelaajahankinnoilla saan homman toimimaan.
 

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
Nyt tosin alkaa homma näyttäisi alkavan toimimaan. Takaisin vanhaan kunnon 4-4-2 systeemiin, jossa Parker kuitenkin selvästi puolustavana keskikenttänä. Uusia hankintoja Kingin lisäksi Huntelaar, Toni, Messi ja Osman.
 

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
Kausi saatiin jotenkuten pelastettua ja sijoitus tulee olemaan 8-11. Kuitenkin pettymys. Avaus tällä hetkellä seuraavanlainen: Given, Babayaro-King-Taylor-Carr, Parker, Emre-Messi-Solano, Toni-Shearer.

Maaleja tulee ja peli toimii hyökkäyssuuntaan. Puolustus kuitenkin vuotaa ja pahasti. Tähän kaipaisin vinkkejä. Zonal marking ja toppareista nuolet alaspäin, sekä yksinkertaista peliä olen laittanut pakit pelaamaan, mutta omissa kolisee. Pitäisikö kokeilla toppareille Man markingia?
 

J.Petke

Jäsen
Emilio kirjoitti:
Tähän kaipaisin vinkkejä. Zonal marking ja toppareista nuolet alaspäin, sekä yksinkertaista peliä olen laittanut pakit pelaamaan, mutta omissa kolisee. Pitäisikö kokeilla toppareille Man markingia?

Toppareista nuolet alaspäin? En ole mikään spesialisti mutta itse en ole ikinä koskenut toppareihin millään nuolilla ja hyvin on mennyt tähän asti. Kannattaa huomioida myös yhdistelmä tight marking/defensive line/marking/closing down. Itse olen huono ketään neuvomaan koska en koe olevani mikään guru joten kannattaa kokeilla eri taktiikoita ja soveltaa niitä oman pelaajamateriaalin mukaan. Se mikä toimii toisella ei välttämättä toimi kolmannella.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Paitsioansaa pelattaessa linjan täytyy olla ylhäällä. Tämän onnistumisen edellytyksenä täytyy pakkien olla nopeita ja hyvin sijoittuvia. "Commanding centre-back" auttaa myös asiaa. Hitailla pakeilla on parasta lojua alhaalla ja jättää paitsioansan pelaaminen pois. Toinen keskuspakeista on se nopeampi ja enemmän päälle käyvä toisen varmistaessa hiukan alempana. Laitapakeille (nopeille) lupa nousta mukaan hyökkäyksiin.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ensimmäinen kausi Barcalla menossa ja kaikki menee päin videota. Ronaldinho 4 kk sivussa, Messi 2 kk ja Realilta tuli viimeisimmässä klassikossa turpaan 0-3. Lisäksi Etoo on tehnyt 15 ottelussa huikeat 2 maalia. Ylemmät tahot alkavatkin käydä kärsimättömiksi.

Mulla on näissä managereissa aina se huono tapa, että olen niin saakelin kärsimätön itsekin ja on lähes tuskaa saada pelattua monta kautta peräkkäin saman joukkueen peräsimessä. Välillä tulee mieleen, että perskeles, nostanpa jonkun Englannin kolmosdivarijoukkueen viidessä vuodessa valioliigaan, mutta toisella kaudella kämmenet alkaakin hikoamaan ja mietin, että olishan se mannaa voittaa Milanilla/ManU:lla/Barcalla/Bayernilla kaikki pystit ja laittaa supertähdet ojennukseen ja eikun uutta peliä käyntiin.

Peliin pitäisi kehittää mulle joku patchi, että kun olet joukkueen ottanut haltuusi niin sitä tallennettua peliä on pelattava vähintään se kolme kautta ennenkuin kokonaan uuden pelin aloittaminen on mahdollista.
 

SammyD

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vähiin on jäänyt itsellä menestys toistaiseksi. Nottingham Forestilla aloitin pelin, mut heti toisen kauden aluksi tuli potkut heikkojen esitysten johdosta. Tieni vei tämän jälkeen Tanskan 3. sarjatasolle ja Birkerödin ohjaimiin. Siellä on pikkuseuraa viety vähitellen eteenpäin ja viime kaudella (4 tai 5 kausi) jäätiin enää pisteen päähän noususta. Rahaa ei ole pelaajahankintoihin, joten ilmaishankinnoilla ja lainapelureilla täytyy operoida. Alkuun seurajohto oli tyytyväinen sarjapaikan säilyttämiseen, nyt toivotaan jo keskikastin sijoitusta.

Toisella kaudella sain kutsun valmentamaan Suomen U21-maajoukkuetta ja otin pestin vastaan. Parissa ensimmäisissä karsinnoissa ei menestystä tullut, kunnes lopulta onnistuin voittamaan EM-kisakarsintalohkon. Kisatkin menivät hyvin, lopulta tuloksena oli rankkaritappio Norjalle finaalissa. Tappion jälkeen sain ekat kommentit suorituksistani Suomen managerina ja niissä niitä sanottiin kauheiksi. Eli potkut tuli heti, kun oli jotain menestystä saanut. Huonot suoritukset aiemmissa karsinnoissa kyllä kelpasivat...

Koukussa on tähän pelisarjaan tullut oltua siitä asti, kun ensimmäistä Championship Manageria tuli kokeiltua.
 

Hextall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland, NHL
Apua!

Ostin kyseisen pelin ja kun yritän asentaa sitä koneelle se sanoo, että Please insert the disk: 1. Vaikka painan OK:ta, niin sama kysely jatkuu. Eihän tässä pelissäkään ole tietenkään kun 1 cd. Onko neuvoja?
 
Viimeksi muokattu:

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Hextall kirjoitti:
Ostin kyseisen pelin ja kun yritän asentaa sitä koneelle se sanoo, että Please insert the disk: 1. Vaikka painan OK:ta, niin sama kysely jatkuu. Eihän tässä pelissäkään ole tietenkään kun 1 cd. Onko neuvoja?


Hmm, siis sanoo kun alat asentamaan peliä vai silloin kun käynnistät peliä?
 

Hextall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland, NHL
jupster kirjoitti:
Hmm, siis sanoo kun alat asentamaan peliä vai silloin kun käynnistät peliä?

Eli kun aloitan asentamaan peliä koneelle. valitsen kielen sun muut, heti sen jälkeen alkaa herja.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Hextall kirjoitti:
Eli kun aloitan asentamaan peliä koneelle. valitsen kielen sun muut, heti sen jälkeen alkaa herja.

Todella erikoinen juttu. Mietin ensin, että jospa levyssä on jotain vikaa, vioittunut tms, mutta outoa olisi että antaa kielen kuitenkin valita. Kone ilmeisesti levyn tunnistaa siis.

Kysy joltain viisaammaalta tuolta onko tietokoneexperttejä-ketjusta.

Jollei muuta, niin kauppiaalta kysymään.
 

Hextall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland, NHL
jupster kirjoitti:
Todella erikoinen juttu. Mietin ensin, että jospa levyssä on jotain vikaa, vioittunut tms, mutta outoa olisi että antaa kielen kuitenkin valita. Kone ilmeisesti levyn tunnistaa siis.

Hommassa kusi se, että minulla oli koneella poltto-ohjelmia kuten Nero ja Alcohol. Otin ne pois ja lähti pelittämään. Nyt itse asiaan ja manageroimaan!
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Aloittelin FM2006:ssa projektin MK Donssien kanssa. Kyseessä siis entinen Wimbledon. Eniten saa mielestäni pelistä irti, kun aloittaa ns. pienellä joukkueella nostamaan aladivareista ylös.

Tässä pieniä teesejä, kun aloitat pelin aladivisioonista:

- Älä valitse pienimmän kylän joukkuetta, koska ko. joukkueilla ei stadionia saa laajennettua juurikaan -> talousongelmia jos nousee.

- Pelissä on paljon halpoja ja hyviä pelaajia, eli ns.bargain buys. Nimiä saa FM eri foorumeilta. Tiukan budjetin joukkueille elintärkeitä.

- Treenaaminen on todella tärkeää. Etsi coacheja searchista niin, että laita sopimuksettomat coachit listan kärkeen. Löytyy todella hyviä valmentajia, jotka tule suht halvalla. Mulla on League Onessa kaikki treenauksen osa-alueet 4 tähteä. Pelaajat kehittyvät koko ajan -> joukkueen suoritus paranee -> pelaajien arvo kohoaa.

- Taktiikka. Pelin olennaisin osa varmasti. Esim. www.thedugout.net:sta löytää hyviä taktiikoita joko suoraan otettaviksi tai sitten sovellettaviksi. Kunnon manageri tietysti luo itse taktiikan joukkueen pelaajien mukaan.

- Hankinnoissa pitää olla todella maltillinen ja palkoista vääntää tosissaan. Talousvaikeuksien takia saa nopeesti kenkää.

- Kannattaa valita potentiaalinen joukkue. Esim. MK Dons on hyvä vaihtoehto. Rahaa ei joukkueella juurikaan ole, mutta pelinaloittamispäivästä vuoden kuluttua (peliajassa siis :)) joukkueelle valmistuu 30000 henkeä vetävä stadion. Sen kanssa kelpaa ponnistella ylöspäin.

MK Donssia veikattiin kauden alussa varmaksi tippujaksi. Sitä myös board ja fanit odottavat. Kuitenkin 7. keikutaan ja muut seurat ovat alkaneet
kysellä tulokas manageri jupsterin perään, kun oma soppari Donssien kanssa alkaa loppua.


EDIT. Kirjoituspeikot sekä tarkkaavaisen Cuben huomio korjattuna myös viestiin. Cheers!
 
Viimeksi muokattu:

SyPe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tempo
Fm

Onko kellään muulla ollut ongelmia tuon nettipelaamisen kanssa? Itse en ainakaan saa kyseistä pelimoodia toimimaan, vaikka mielestäni olen tehnyt lähes kaiken mahdollisen. Koneeni "tilttaa" aina kun olen liittymässä kaverini perustamaan kauteen.

Onko kellään vinkkejä kyseisen ongelman ratkaisemiseksi?

Muuten pelistä ei ole mitään valittamista - loistava peli!
 

Etsijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Deer 017 kirjoitti:
Onko kellään vinkkejä kyseisen ongelman ratkaisemiseksi?

Onko kaverisi avannut asetuksista sen pelin avoimeksi liittymistä varten? Jos on, niin vika voi olla myös jomman kumman palomuurissa. Jos sinulla ja kaverillasi on Windowsin oman palomuurin lisäksi joku muukin palomuuri, ottakaa Windowsin palomuuri pois päältä ja kokeilkaa uudestaan. Tämän ei pitäisi aiheuttaa mitään turvallisuusriskiä. Jos ei ole muuta palomuuria kuin tuo Windowsin oma, niin omalla vastuulla sitten teette mitä haluatte.
 

Eartti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä ainakin voisin olla mukana. Nettiliittymänä on Soneran 8/1, eli hostaaminenkin onnistuisi. Olen hostannut ennen myös monia nettipelejä FM:n parissa.

Jos kiinnostaa, lisäilkääs mua vaikka meseeen nicokokki@hotmail.com
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Eartti kirjoitti:
Minä ainakin voisin olla mukana. Nettiliittymänä on Soneran 8/1, eli hostaaminenkin onnistuisi. Olen hostannut ennen myös monia nettipelejä FM:n parissa.

Jos kiinnostaa, lisäilkääs mua vaikka meseeen nicokokki@hotmail.com

Miten se moninpeli käytännössä toimii? Eli jokaisella on oma joukkue ja kone pelaa loput? Koska pelataan pelejä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös