Florida Panthers (1.) – Edmonton Oilers (2.), Stanley Cup -finaalit 2024

  • 151 253
  • 1 073

Pulpero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ai oot entinen pelaaja, no hävisin tämän sitten saman tien. @Mängimies on tehnyt popcornia kansallisessa sarjassa ja se on myös jotain. Mutta siis jos oot pelannut jääkiekkoa niin ei mulla jää tähän paljon sanottavaa. Eiku, hei, mäkin oon pelannut! Noh, sitten sanon pari juttua vielä. En mä mitään ohjeistanut mutta et kai sinäkään koosteiden avulla kykene analysoimaan koko peliä? Vai voitko? Jos voit, niin oot varmaan pelannut enemmän ylivoimaa tai alivoimaa kuin minä. Tai blokannut enemmän. Mutta oot kyllä taikuri analysoija, jos koosteista pystyt kaiken tämän määrittämään.

Katso pelejä ennen kuin alat täällä kertomaan jotain Floridan puolustamisesta. Koosteet ovat vain koosteita ja näennäishallinta on vain sitä itseään. Tilanne on 3-0, Edmonton on tehnyt 4 maalia kolmeen otteluun ja sä sanot Floridan vuotavan omiin?
Siis mä komppaan sua täysin tässä.

Panthersin karvaus on niin korkeella jatkuvasti, niin tottakai tulee vastahyökkäyksiä.

Mut se ero on siinä että bobi tai sit pakit ottaa kuitenkin ne kiinni ja se näkyy tulos taululla todella kovaa panthersille.

Mun silmissä ainoastaa eka ottelu oikeastaan oli vähän oilersin käsissä mut muuten panthers vie kyllä tätä sarjaa miten haluaa.
 

arska07

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Kärpät, Patrik Laine
Vaikka tässä meikäläinen onkin Panthersin kelkassa niin toisaalta toivoisin nyt öljyn voittoa että saataisiin jotain orastavaa jännitystä tähän finaalisarjaan. 4-0 olis aika ikävä päätös kauden kohokohdalle.
 

Largo

Jäsen
Siis mä komppaan sua täysin tässä.

Panthersin karvaus on niin korkeella jatkuvasti, niin tottakai tulee vastahyökkäyksiä.

Mut se ero on siinä että bobi tai sit pakit ottaa kuitenkin ne kiinni ja se näkyy tulos taululla todella kovaa panthersille.

Mun silmissä ainoastaa eka ottelu oikeastaan oli vähän oilersin käsissä mut muuten panthers vie kyllä tätä sarjaa miten haluaa.
Panthers pelaa omaa peliä. Ovat he sitten tappiolla tai johtoasemassa niin he jatkavat tuota neljän kentän aggressiivista prässäystä. Tottakai siinä tulee vastahyökkäyksiä ja saattaa tulla läpiajoja myöskin, mutta he tunnollisesti pelaa omaan peliä. Eivät muuta mitään. Ehkä viime ottelussa alkoivat peruuttamaan päätöserässä hieman mutta muutoin orjallisesti toteuttavat omaa pelikaavaa. Pelaavat valmentajalleen tätä peliä ja uskovat Mauriceen. Ei ollut ehkä viime vuonna ihan näin selkeetä valmentajalle pelaamista, mutta Vegasin rosteri oli vain kovempi. Silloinkin toteutettiin omaa pelitapaa, mutta silloin tällöin kävi ylilyöntejä ja keskittyminen herpaantui. Tänä vuonna keskittyminen on ollut aivan 100% jos ei vielä enemmän,
 

Pulpero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Panthers pelaa omaa peliä. Ovat he sitten tappiolla tai johtoasemassa niin he jatkavat tuota neljän kentän aggressiivista prässäystä. Tottakai siinä tulee vastahyökkäyksiä ja saattaa tulla läpiajoja myöskin, mutta he tunnollisesti pelaa omaan peliä. Eivät muuta mitään. Ehkä viime ottelussa alkoivat peruuttamaan päätöserässä hieman mutta muutoin orjallisesti toteuttavat omaa pelikaavaa. Pelaavat valmentajalleen tätä peliä ja uskovat Mauriceen. Ei ollut ehkä viime vuonna ihan näin selkeetä valmentajalle pelaamista, mutta Vegasin rosteri oli vain kovempi. Silloinkin toteutettiin omaa pelitapaa, mutta silloin tällöin kävi ylilyöntejä ja keskittyminen herpaantui. Tänä vuonna keskittyminen on ollut aivan 100% jos ei vielä enemmän,
Ohan se ihan totta et pitää käydä häviämässä yhet finaalit ennen kun voittaa.

Koko tän kevään on näkyny et panthers on ainakin mun silmissä ihan eri jengi ku vaikka viime keväänä, todella nälkänen ja niin kun sanoit niin on täysin siinä omassa pelissä kokoajan.

Toi leveys ja pelitapa on ihan täysin myrkkyä jokaselle joukkueelle joka on tullu heitä vastaan ja oilersilla ei oo mun silmissä mitään millä vastata tohon.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Nyt kun pantterit ottivat kuokkaan oikein huolella, niin avattiinko se kuittivihko? Mitä esimerkiksi tuossa tilanteessa on tapahtunut, kun Tkachuk ja Bennett ovat molemmat saaneet samaan aikaan 2 minuuttia väkivaltaisuudesta?
 

Animal

Jäsen
Nyt kun pantterit ottivat kuokkaan oikein huolella, niin avattiinko se kuittivihko? Mitä esimerkiksi tuossa tilanteessa on tapahtunut, kun Tkachkun ja Bennett ovat molemmat saaneet samaan aikaan 2 minuuttia väkivaltaisuudesta?
No ei avattu. Hämmentämistä lähinnä.

Yleisesti Floridan pelistä: Sarjan katkaisu on aina vaikeaa, varsinkin 3-0 tilanteessa, ja Edmontonin pitää edelleen voittaa neljä peliä putkeen jotta pääsivät nostelemaan kannua. Floridan ei tarvitse ottaa enää kuin yksi räkävoitto.

Edmontonin voitto tästä pelistä oli odotettu.
 

SYL Aps67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Toronto,Real Madrid,Jaquars
McDavid ei taida olla venäläinen. McDavid taisi itseasiassa tehopisteillä venäläismolarin vaihtoaitioon, että mitäs sinne venäjälle kuuluu?
Jaa a en tiedä olis ollu kiva käydä mummun koti seuduilla Viipurissa..mut itse peliin oli aika käsittämätön pelkään että voi vielä kääntyä.Koska Suomi joukkue
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Jaa a en tiedä olis ollu kiva käydä mummun koti seuduilla Viipurissa..mut itse peliin oli aika käsittämätön pelkään että voi vielä kääntyä.Koska Suomi joukkue

Edmonton oli hyvä, Florida ei. Olihan siinä alussa Floridalla pari tolppaa, mitkä olisivat voineet muuttaa pelin kuvan.

Toista noin huonoa peliä Florida ei varmasti pelaa. Tämä oli ulospuhallus. Eiköhän seuraavassa pelissä nähdä melko sisuuntunut Panthers.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Ei mitään hätää, Paul Mauricen ja Sashan Panthers on niin saatanan hyvä, että pystyvät laskelmoimaan tällaisen palauttavan höntsäilyn keskelle finaaleita ja pääsevät nostelemaan kannua näin Floridan auringon alle ;) juna on edelleen raiteillaan.

Vakavasti, kyllähän tämä oli odotettavissa, että Oilers tämän pelin vie. Klassinen katkaisupeli, Oilersin tarve pestä kasvonsa kotiyleisön edessä ja tottakai, klassinen pakkovoitto.

Keskiviikkoaamuna nousee kannu Floridassa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nyt kun pantterit ottivat kuokkaan oikein huolella, niin avattiinko se kuittivihko? Mitä esimerkiksi tuossa tilanteessa on tapahtunut, kun Tkachuk ja Bennett ovat molemmat saaneet samaan aikaan 2 minuuttia väkivaltaisuudesta?
Bennett piti lellikkiä kauluksesta kiinni ja samalla kädellä hanskalla lellikkiä leukaan. Kyllähän siitä saa antaa kaksi jäähyä eri pelaajille. Bennettiä tuli samassa tilanteessa takaviistosta kuuppaan. Mitäs noista pikkutuuppauksista nyt jäähyä Öljylle antamaan. Pojat on poikia.
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Ai oot entinen pelaaja, no hävisin tämän sitten saman tien. @Mängimies on tehnyt popcornia kansallisessa sarjassa ja se on myös jotain. Mutta siis jos oot pelannut jääkiekkoa niin ei mulla jää tähän paljon sanottavaa. Eiku, hei, mäkin oon pelannut! Noh, sitten sanon pari juttua vielä. En mä mitään ohjeistanut mutta et kai sinäkään koosteiden avulla kykene analysoimaan koko peliä? Vai voitko? Jos voit, niin oot varmaan pelannut enemmän ylivoimaa tai alivoimaa kuin minä. Tai blokannut enemmän. Mutta oot kyllä taikuri analysoija, jos koosteista pystyt kaiken tämän määrittämään.

Katso pelejä ennen kuin alat täällä kertomaan jotain Floridan puolustamisesta. Koosteet ovat vain koosteita ja näennäishallinta on vain sitä itseään. Tilanne on 3-0, Edmonton on tehnyt 4 maalia kolmeen otteluun ja sä sanot Floridan vuotavan omiin?
Jos luet viestit ennen kuin alat muka hassuttelemaan niin opit varmaan ymmärtämään lukemaasi. En sanonut Floridan puolustuksen kokonaisuudessaan vuotavan omiin vaan ihmettelin vuotoja, joista tulee todella pahoja ylivoimahyökkäyksiä omiin läpiajoineen ja puolittaisine läpiajoineen yms. Ne kun näkee myös koosteista.

Viime yön peli 8-1 Oilersille, eli nyt on tullut 12 maalia neljään otteluun. Koostetta en vielä ole ehtinyt katsoa joten paha sanoa onko kuvaamani vuodot jatkuneet mutta sinä varmaan sen jo pystyt kertomaan.
 
Viimeksi muokattu:

Vikings

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pomput Oilersille ekassa erässä…mitä jos Florida oliski tehny ekan tai lyöny 2-2, mutta Skinner ryösti. Pienet on erot.

Bobikin on kuolevainen ja nämä ohipelit 3-0 tilanteessa on aika normia eli ansaittu voitto Oilersille.

Tosin nyt Oilers sai onnistumisia joka puolelta eli on herätelty mikä ei tiedä helppoa peliä Floridassa.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Nurse pelasi sittenkin, joten olin väärässä kokoonpanon suhteen. Tosin oli lähellä hankkia itselleen suihkukomennuksen. Tästä polvitaklauksesta oltiin jo tuomittu 5+20 mutta se sitten muutettiin videotarkistuksen jälkeen kahden minuutin jäähyksi. Oilersin kannalta oli hyvä tuuri että näin kävi, koska muuten olisi taas jouduttu pelaamaan viidellä pakilla.

Täytyy myöntää etten ihan tällaiseen lopputulokseen uskonut etukäteen. Tiedossa oli, että Oilers varmasti tulee tähän peliin myrskyn lailla mutta 8-1 oli yllätys. Nyt sitten tiistaina Floridaan hakemaan toista voittoa ja venyttämään ratkaisua kuudenteen peliin. Foegelen siirto ykköseen oli hyvä ratkaisu sillä nyt McDavidilla oli huomattavasti enemmän aikaa ja tilaa kentällä kuin aiemmissa peleissä. Toki tiistaina tilanne on eri, kun Panthersilla on peluutusetu. Mutta näillä ketjuilla varmasti jatketaan.


 
Viimeksi muokattu:

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Vain koosteen varassa, mutta.

Nyt kostautui Floridalle isolla kädellä jo aiemmin nähdyt virheet. Järkyttävä määrä ylivoimahyökkäyksiä omiin. Kun pakit pinchaavat ylös ja hyökkääjät eivät ole tukemassa. Porrastus puuttui täysin ja tähän päälle järkyttävät vaihtovirheet. Bobi pelastanut aiemmin, nyt pommitettiin vaihtoon. Ja nyt Edmonton osui paikoistaan sisään.

Joo, olisi voinut olla erilainen peli mikäli Floridan tolpat olisivat alussa menneet sisään. Mutta tuommoinen määrä junnumaisia virheitä niin tuskin olisi pelinkuvaa paljon edes muuttanut.

Noo... Florida haluaa nostaa pystin kotonaan niin ottivat tähän väliin vaan tilastotappion. Antoi McDlle pisteitä, että saa rikkoa ennätyksiä. Ihan vain lohdutukseksi. Ens pelissä kotona kilpikonnaa ja tekee omista paikoista tarvittavat. Ja kannu Sashan johdolla kohti hallin kattoa. Ja nimenomaan kotihallin.
 

Freewind

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Nyt oli semmonen hyvä peruspeli Oilersilta. Seuraavaan peliin pitää aavistuksen tehokkaampi olla maalipaikoissa ja ylivoima saada toimimaan, niin eiköhän sitä nähdä vielä yksi kotipelikin tälle kaudelle. Mielenkiintoista nähdä vieläkö Florida seuraavassa pelissä puristaa noin pahasti. Jos Oilers tekee avausmaalin niin voidaan hyvinkin nähdä samanlainen lopputulos.

Edit. McDavidilla muuten nyt yhteensä 170 pistettä tehtynä tälle kaudelle.
 

Osmonautti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Panthers
No nyt tuli ohan kunnon selkäsauna. Tavallaan jopa ihan hyvä että tuli kunnon rökäle tappio eikä mikään 4-3 jatkoajalla niin pysyy pojilla jalat maassa. Hyvä herättely tohon että kyllä se viimeinenkin voitto pitää ihan pelaamalla voittaa.
Kyllä mä uskon että Florida nostelee seuraavassa pelissä kannua, mutta en ihmettele vaikka Edmonton venyttäisi sarjaa edelleen.
 

ipaz

Jäsen
Helvetinkone oli kaasari tukossa ja päästi Oilersin supertähdet heräämään horroksestaan. Mielenkiintoista kantaako tämä Oilersin draivi myös seuraavaan peliin. Nyt siellä tiedetään, että Bob on kuolevainen ja että ylivoimallakin pystyy tekemään maalin. Oilersin kolmonen Janmark - Henrique - Brown pelasivat todella hyvän pelin ja Holloway hoksasi että tuo #29 antaa aika hyviä passeja, joista kannattaa laittaa sisään kun paikka tulee.

Mutta koska Panthers on Panthers, niin seuraava peli on taas aivan oma maailmansa. Tämä selkäsauna on unohdettu jo ennen kun kone on Kansasin päällä. Kaksi päivää huilia, joten ti-ke yönä nähdään kaksi todella kovassa tahtotilassa olevaa jääkiekkojoukkuetta pelaamassa vain yhden jääkiekko-ottelun voitosta. Millään muulla ei ole väliä kuin voittaa yksi peli. Se jälkeen sitten katsotaan onko vielä yksi peli lisää. Tai yksi peli lisää. On tää mahtavaa aikaa.
 

Evolving

Jäsen
Olipa hieno peli. Oliko kenties eniten maaleja playoff-peleissä tällä kaudella?

McDavid 3+1, +2
Barkov 0+0, -2

Onko nyt siis McDavid maailman paras pelaaja tällä hetkellä vai miten tämä logiikka menee? Eilen vannottiin, että Barkov on. Argumenttina käytettiin, että on pitänyt McDavidin nollissa ja kokonaispistetilastoilla ei ole väliä. Ainiin ja johtaa hiljaisesti esimerkillään.

 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Panthersilla oli mennyt lataus yli tai ali. Vähän näytti, että muissakin päissä kuin täällä palstalla oli jo mietitty maljan nostamisjärjestyksiä.

Oilers puolestaan selvästi sai pumpattua itsensä sellaiseen "enää ei ole mitään hävittävää tai pelättävää, niin ruvetaan vaikka pelaamaan" -tilaan.

Lämpimästi suosittelen Panthersille avausmaalia seuraavassa pelissä.
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Vain koosteen varassa, mutta.

Nyt kostautui Floridalle isolla kädellä jo aiemmin nähdyt virheet. Järkyttävä määrä ylivoimahyökkäyksiä omiin. Kun pakit pinchaavat ylös ja hyökkääjät eivät ole tukemassa. Porrastus puuttui täysin ja tähän päälle järkyttävät vaihtovirheet. Bobi pelastanut aiemmin, nyt pommitettiin vaihtoon. Ja nyt Edmonton osui paikoistaan sisään.

Joo, olisi voinut olla erilainen peli mikäli Floridan tolpat olisivat alussa menneet sisään. Mutta tuommoinen määrä junnumaisia virheitä niin tuskin olisi pelinkuvaa paljon edes muuttanut.

Noo... Florida haluaa nostaa pystin kotonaan niin ottivat tähän väliin vaan tilastotappion. Antoi McDlle pisteitä, että saa rikkoa ennätyksiä. Ihan vain lohdutukseksi. Ens pelissä kotona kilpikonnaa ja tekee omista paikoista tarvittavat. Ja kannu Sashan johdolla kohti hallin kattoa. Ja nimenomaan kotihallin.
Ole varovainen, kun tulet tänne analysoimaan peliä pelkän koosteen varassa. Olen itse saanut tästä parilta käyttäjältä ohjeistuksia, että pitää katsoa koko peli ennen kuin tänne tulee kirjoittamaan analyysiä tai voi mistään ymmärtää mitään. Hymiö.

Samoista ylivoimahyökkäyksistä omiin aiemmissa peleissä olen kirjoittanut tänne kuin sinä mutta mitä minä mistään mitään ymmärrän, kun olen ollut myös pelkkien koosteiden varassa. No nyt näyttäisi siltä, että nämä omiin vuotamiset kostautuivat isolla kädellä viime yönä mutta pelin kokonaan katsoneet oikeinkirjoittajat kertokoot miten asian oikea laita on. Vielä toinen hymiö.

Toivon samaa kuin sinä, eli toivottavasti Sasha nostaisi jo ensi pelissä Lord Stanleyn vaatimattomasti melkein suorille käsilleen kotihallissa kotiyleisön edessä. Ehkä sieltä pieni tuuletus vienon hymyn kera voisi myös tulla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tavallaan jopa ihan hyvä että tuli kunnon rökäle tappio eikä mikään 4-3 jatkoajalla niin pysyy pojilla jalat maassa.
Samat mietteet täälläkin. Tuo hassuttelupeli saattaa kääntyä jopa Oilersia vastaan Sunrisessä. Ja ihan yhtä lailla wake up call Kissoille. Eka erä tulee kuitenkin olemaan äärimmäisen tärkeä ke-aamuna. Pomppu sinne ja pomppu tänne, henkistä kanttia kysytään molemmilta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eilen vannottiin, että Barkov on. Argumenttina käytettiin, että on pitänyt McDavidin nollissa ja kokonaispistetilastoilla ei ole väliä.
Peli oli jo ohi, kun McNaamaAinaNorsunvitulla pääsi mellastamaan. Noita hassuttelupisteitä ei ole täällä perinteisesti laskettu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös