3 ja puoli peliä nähneenä sama analyysi kuin viime vuotisesta JYP-Jokerit sarjasta. Metsola vs. Raanta on tällä hetkellä suurin kilpailu ja kun Metsola päästää niitä puoliksi otettavia, Raanta ei näitä tee.
Ihan kuin minun kirjoittamaani tekstiä, tosin olen nähnyt kaikki viisi ottelua. Ei sillä, että Metsola olisi eilenkään pelannut huonosti, mutta kun toisessa päässä maalivahti pelaa virheetöntä peliä, niin vaikea on Tapparan voittaa. Nyt sanoisin jo, että mahdotonta, koska Ässät ei Porissa häviä. Ässillä on ollut tässä sarjassa tapana kotihallissaan rokottaa Metsolaa ylipelaamisesta. Syystä tai toisesta Tampereella se on tainnut onnistua "vain" pari kertaa. Sääli Ville Niemisen kannalta, mutta minkäs paremmalleen voi.
Kyllähän mestaruuden Antti Raannalle suo, aivan legendaarista maalivahtipeliä. Lisäksi, kun muistetaan, että Ässät ei ole mikään yltiöpuolustava joukkue, niin ihan uskomattomat nuo miehen tilastot, otteista puhumattakaan. Minun silmissäni tämän kauden paras Euroopassa pelannut maalivahti. Jos kykenee pitämään tuon tason useamman kauden, niin pelaa aika vilkkaasti Pohjois-Amerikassa ja ihan NHL:ssa asti.
Onnea Ässille eilisestä, eiköhän se siihen ratkennut. Aika katkera tappio Tapparalle.