Fiilistelläänpä hiukan Final Countdownia:
Kyllä tätä erästä lämmintä kevätpäivää vuodelta 2021 kelpaa muistella ja pitkään:
Helvetin huonosti nukutun yön jälkeen ei kahvi ja aamupala oikein maistunut, aamusavuja meni muutama. No joo, kahvit meni suoraan läpi. Taas savuille ja koko päivän kävelin kahdeksikkoa. Ruoka ei maistu ja kaikki läpi. Pakko soittaa pomolle etten tule iltavuoroon. Nyt on tosi kyseessä. Kalja auki ja käppäily Tifosin katolle. En ole yksin. Tepsu tulee tasoihin ja pieni veekäyrä nousee, tässäkö se taas meni? No ei, Kiko pistää biljardisyötön ja Skaldo pistää. Sen jälkeen luottavaisena loppuun asti. Ikinä en ole nähnyt niin paljon parkuvia ja halaavia uroita kuin silloin pelin jälkeen ja pitkin iltaa. Voi veljet! :DAijai. Näin pienessä punkussa - ja varmasti muutenkin - veti jälleen hiukan herkäksi.
Niin jänniä otteluita olivat, etten kyennyt paikoillani katsomaan. Niinpä katsoin kaikki puhelimesta samalla kävellen ympäri Koillis-Helsingin maastoja & metsiä, tulipa mukavasti reippaasti päälle 10 km askellettua / matsi. Oi aikoja!
Mietin itsekin eilen tuota päivää - asuin silloin Maunulassa, ja mestaruuden ratkettua kun pystyin tärinältäni nousemaan ylös, niin piti tietysti suunnata kaljakauppaan. Vedin huivin kaulaan ja Lukko-kangaskassin olkapäälle, ja siinä muutaman sadan metrin matkalla kotoa Ruusupuiston läpi Maunula-talolle tuli jo ensimmäinen diasporassa elävä Lukko-fani lyömään yläfemmat ja huutamaan ääneen sitä riemua, ja näitä kohtaamisia tuli sitten täysin tuntemattomien kanssa illan aikana paljon enemmän kuin olisi mitenkään voinut odottaa. Yhtäkkiä tajusi ettei tältäkään osin täällä olla mitenkään yksin. Sen enempää yksityiskohtiin menemättä niin silloisessa elämäntilanteessa tuo mestaruus oli kyllä ihan helvetin tärkeä juttu - jotenkin sitä loppuun asti ajatteli että vituiksi tämä kuitenkin menee, ja se fiilis kun ei mennytkään, vaan ihan oikeasti onnistui, niin se oli jotain ihan tajuttoman suurta. Ja varmasti se oli sitä yhtä lailla kaikille eri tavoin. Tuo on yksi sellaisia päiviä ja tunteita joihin voi heikolla hetkellä palata ja suuri toive on, että vielä joskus pääsisi tuon kokemaan katsomossa.Aijai. Näin pienessä punkussa - ja varmasti muutenkin - veti jälleen hiukan herkäksi.
Niin jänniä otteluita olivat, etten kyennyt paikoillani katsomaan. Niinpä katsoin kaikki puhelimesta samalla kävellen ympäri Koillis-Helsingin maastoja & metsiä, tulipa mukavasti reippaasti päälle 10 km askellettua / matsi. Oi aikoja!
Minulla oli vähän erilainen kokemus. Yleensä - sekä aikana ennen tuota kevättä että tuon kevään jälkeen - jännittää niin perkeleesti ja aina olen varma, että vituiksi menee.Niin jänniä otteluita olivat, etten kyennyt paikoillani katsomaan.
Kaikkein eniten jännitti korona. Joka aamu pudotuspelien aikaan eka ajatus oli se, että ”keskeytetäänkö?” Ettei vaan Lukko voittaisi tälläkään kertaa. Aivan hirveää.Minulla oli vähän erilainen kokemus. Yleensä - sekä aikana ennen tuota kevättä että tuon kevään jälkeen - jännittää niin perkeleesti ja aina olen varma, että vituiksi menee.
Mutta keväällä 2021 ei jännittänyt oikeastaan missään vaiheessa. Siis ihan oikeasti, ei kunnolla jännittänyt. Mikään ei ole tietenkään varmaa, mutta silti sanon että sen tiesi, että mikään joukkue ei voita Lukkoa kolmea kertaa. Tätä toitotin kaveripiirissä Tappara-tappion jälkeen sekä TPS-tappion jälkeen. Ja olin kerrankin jossain oikeassa.
Toivottavasti ei. Pitäis saatana jaksaa 110-vuotiaaksi sinnitellä.Kolme vuotta.
Toivottavasti seuraavaa kertaa ei tartte odottaa 55 vuotta.
Sama. Itse asiassa parhaillaan.Juon muuten edelleenkin aamukahvini "Suomen mestarit 2021"-kupista.
Taidettiin 2022 Tapparalle taas hävitä voitoin 1-4. Mutta voitto 2021 keväällä Tapparasta maistui tosiaan erittäin hyvältä.Itselleni tuo mestaruuskevään tappara sarja voitto (vaikka olikin typistetty sarja) antoi uskoa siihen, että ehkä jatkossakin me pystyisimme Tapparan pysäyttämään. Noh toitaiseksi ottelusarjavoitot 2020-luvulla Tapparaa vastaan on meidän eduksi 1-0
Ninpäs olikin. Jotenkin olin siinä uskossa että Lukko olisi pelannut muuta kuin tapparaa vastaan tuolloin keväällä 22Taidettiin 2022 Tapparalle taas hävitä voitoin 1-4. Mutta voitto 2021 keväällä Tapparasta maistui tosiaan erittäin hyvältä.
Kaupan päälle vielä Ressu Redford PK:n Lihatiskillä.Hotelli varattuna ja liput ostettuna molempiin Satakunnan derbyihin lokakuun lopulla. Palstaveli @Sinkilä :n kanssa lähdetään viihtymään.