Fiilistelyketju

  • 129 135
  • 765
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Porukoiden naapurustossa on Lukon pelipaitoja ja muuta krääsää nostettu ikkunaan. Ei vittu, pieni kalastajakylä elää kyllä niin voimakkaasti tämän jutun mukana, että vähän käyp katteeks, ettei tuota pääse todistamaan.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jotenkin tässä nyt jäädyin ihan täysin. Meinaan henkisesti. Nyt ollaan niin lähellä sitä elämänmittaista unelmaa, että sitä on vaikea pukea sanoiksi...Ajatuskin jo huomisesta pelistä saa vatsan sekaisin. Vaikka huominen on Lukolle suuri mahdollisuus ilman pakkovoiton painetta, minua henkilökohtaisesti pelottaa se, että Lukko ei voitakaan, jolloin toteutuu se game 5. Ja sitähän ei hermot kestä. Ei tässä tilanteessa, jossa sitä unelmaa himoitaan pakkomielteisesti. Jos sitä ei nytkään jostain käsittämättömästä syystä tulisi, kun ollaan näin lähellä, siis näin VIT..N LÄHELLÄ, niin ei sitä varmaan mielenterveys kestäisi.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kummallinen olo. Sellainen voittoa seuraava huippufiilis. Mutta kuitenkin samalla jännittää niin helvetisti - jopa ahdistaa. Sen tiedän, että illalla ei tule uni kovinkaan hyvin.

Mulla on yksi kuohuviinipullo tältä keväältä odottamassa varastossa. Ennen Lukon mestaruutta sitä en avaa. Tulee se sitten tällä viikolla tai 50 vuoden päästä. Ennen ei aukea. Otin tänään ennen peliä myöskin viimeisen saunan. Seuraavan kerran vasta viimeisen finaalin jälkeen. Toivottavasti se on mestaruussauna.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Koko päivän poltteli takaraivossa illan peli, ei työnteosta tahtonut tulla mitään! Onneksi pelit on jo neljältä ettei tarvii kauempaa odottaa. Revon 2-0 maalin kohdalla meni melkein pala kurkkuun mutta en suostu menemään asioiden edelle. Eli ei nuolaista ennenkuin tipahtaa. Huomenna iso mahdollisuus.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tajuatteko ihmiset, että me ollaan voiton päässä Suomen mestaruudesta?

Minun ensimmäinen lätkämuistoni on sattumalta 88-finaaleista. Olin 8-vuotias ja isä vei katsomaan katsomaan matseja. Muistan kolme asiaa:

1. Penkit oli kylmät
2. Edessä istuvalla sedällä oli kihara tukka ja toppatakki
3. Vieressä istuva setä tarjosi Lukon maalin jälkeen sisupastillin ja lupasi tarjota siitä asti jokaisen Lukko-maalin jälkeen uudestaan. Näytti äijä matsin jälkeen helpottuneelta, että sisut säästyi.
 

omaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta tunnustan fiilistelevän ajatuksella, että voisin huutaa Tappara- ja Jokeri ahdistukset 2000 luvulta ulos. Ässät eivät ahdistusta tuottaneet, koska ne on aina kuitenkin hoidettu, siinä ei ongelmaa.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tajuatteko ihmiset, että me ollaan voiton päässä Suomen mestaruudesta?

Minun ensimmäinen lätkämuistoni on sattumalta 88-finaaleista. Olin 8-vuotias ja isä vei katsomaan katsomaan matseja. Muistan kolme asiaa:

1. Penkit oli kylmät
2. Edessä istuvalla sedällä oli kihara tukka ja toppatakki
3. Vieressä istuva setä tarjosi Lukon maalin jälkeen sisupastillin ja lupasi tarjota siitä asti jokaisen Lukko-maalin jälkeen uudestaan. Näytti äijä matsin jälkeen helpottuneelta, että sisut säästyi.
Luulin jo hetken, että kirjoitin itse tuon tekstin. Minäkin olin kahdeksan. Minäkin olin isän kanssa tuossa pelissä. Oltiin vain seisomassa. En sieltä kyllä juuri kentälle nähnyt, kun pääni oli siihen aikaan aikuisten pierureiän kohdalla. Väkeä oli kuin pipoa.

Siitä kaikki lähti kannatusurallani. 33 pitkää vuotta. Ja nyt ollaan jo kynnyksen päällä. Askel vielä. Se on siinä sitten.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mutta tunnustan fiilistelevän ajatuksella, että voisin huutaa Tappara- ja Jokeri ahdistukset 2000 luvulta ulos. Ässät eivät ahdistusta tuottaneet, koska ne on aina kuitenkin hoidettu, siinä ei ongelmaa.

Mitä ahdistusta Jokerit on aiheuttanut? Yksi "lähi"historian hienoimpia sarjoja oli Kun Azen ja Vehasen johdolla laitettiin niitä dunkkuun.

Tapparaa ei tarvitse erikseen mainita. Siinä oli kymmenmetrinen piikki Lukkolihassa. Katsoin pronssipelin viime viikolla ja toisella erätauolla nähtiin hienosti tehty kooste "Grande katastrofista" koskettavalla musiikilla ja tyrmistyneillä Hifk-fanien ilmeillä. Tuli välittömästi mieleen ne Metsolan sukeltelut ja Lukon maalinhylkäämiset kun oltiin lähellä finaaleja.
Nyt sekin piikki on kirurgisella tarkkuudella irroitettu.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kun tässä on jo kynnet syöty ja muutenkin silminnähden jännitetty jo muutama viikko, niin alle kouluikäinen lapseni; kova Lukon kannattaja hänkin; on lohduttanut ettei haittaa vaikkei Lukko nyt voittaisikaan, koska tuleehan ne finaalit ensi vuonnakin. Mitäpä se pikkunilviäinen mistään tietää. Totta puhuen, ei itseänikään vajaa kymmenvuotiaana niin paljoa harmittanut finaalitappio Tapparalle koska odotin että kyllähän Lukon vuoro tulee seuraavina vuosina.

Siitä on nyt sukupolvi vaihtunut ja nyt ollaan oikeasti lähellä. Tässä koittaa olla menemättä asioiden edelle, mutta onhan tämä nyt poikkeuksellista ja mahtavaa aikaa.

Ja vaikka joku porilainen voisi luulla että yleisön puuttuminen himmentäisi jotenkin fiilistä, niin väärässä ovat.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Muutin tuossa viime elokuussa Ouluun ja sitä ennen kävin kaksi kautta putkeen katsomassa jokaisen Lukon kotimatsin ja kaikki vierailut Porissa. Viime kaudella näin kourallisen matseja Äijänsuolla armeijan ohella. Korona-lockdownissa Lukon matsit toivat piristystä kuukauden kiinnioloihin. Oli musertavaa, kun kausi peruttiin. Vittu, ne pleijarit olisi voitu viedä ilman yleisöä loppuun!

Tällä kaudella en nähnyt sitten yhtään matsia livenä. Olisin satavarmasti tullut pleijareihin Raumalle, jos yleisöä olisi otettu. Meillä oli tyttöystävän kanssa liput Kärpät-Lukko matsiin, mutta se peruuntui Kärppien virheellisen koronaepäilyn takia. Telian kautta olen kytännyt kaikki tämän kauden matsit. Finaaleita ollaan kytätty perheen kanssa Zoomissa.

Tuli ihan paha olo mahanpohjaan ennen ensimmäistä finaalia ja muissakin on jännittänyt aivan saatanasti. Huomenna meillä on mahdollisuus voittaa mestaruus, enkä ole Raumalla kokemassa sitä. Uskon, että organisaation ollessa hyvissä käsissä, uusi mahdollisuus tulee pian.

Jos huomenna voitetaan mestaruus, niin itkuhan siinä tulee. Ei siinä mitään. Antaa tulla. Juhlikaa siellä Raumalla. Juhlikaa ympäri Suomen. Ihan saatanasti.
 

omaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No kukapa niitä negoja nyt haluaisi muistella, mutta kun toin itse esille niin Lukko 2000 luvun alussa, Vasili Tihonov, Leksa, Nedved ym. ja ”aina” tuli vastaan pääkaupungin joukkue ja ”herkät tuomarit” sean gagnoineen... jokaisella traumat. Nyt pyyhkiytymässä...
 

Reilander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja sen häijyt haittalevyt
En ole koskaan, siis koskaan, jännittänyt mitään näin paljoa.
Ei auttanut vaikka mutustin kolme pötköä dynymenttiä pelin aikana ja silti meinasi sydän tulla rinnasta ulos.
Nyt on jotenkin hassu olo, kenties pieni tuikku konjamiinia korjaa asian.
 

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En tiedä tai muista koska olen viimeks tänne palstalle kirjoittanut, mutta sen vaan totean että fiilis on jotain uutta. Juuri tämänkaltaista jännitystä en ole ennen kokenut. Rauman Lukko on yhden voiton päässä Suomen mestaruudesta - yhden voiton päässä. Asia jota olen käytännössä koko ikäni odottanut, unelmoinut ja toivonut on mahdollisesti yhden voiton ja alle vuorokauden päässä.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei uskalla edes ajatella huomista. Se tieto, että se jokin on vain voiton päässä, mutta samalla se pahin on kahden tappion päässä, meinaa saada hieman kakkaa lahkeen puolelle. Pakko se on luottaa prosessiin ja pitkäjänteiseen työhön. Tulkoon se sitten huomenna jo!
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Nyt tuli merkki Ylempää.

Työni on päivystysluonteista ja pääsääntöisesti matsin näkee. Tänään työvuoro oli perseestä ja näin matsia n. 10 min. Lähdin ajelemaan töistä kotiin ja soitin vaimolle auton hf:n kautta. Juteltiin siinä sitten kaikennäköistä mm. pyysin työkaveria päästämään minua huomenna aikaisemmin töistä. En aio otta sitä riskiä, että huomennakin on kiire. Nooh... Puhelu meni poikki juuri samalla hetkellä, kun Radio rockilta alkoi Final countdown soimaan.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Nyt tuli merkki Ylempää.

Työni on päivystysluonteista ja pääsääntöisesti matsin näkee. Tänään työvuoro oli perseestä ja näin matsia n. 10 min. Lähdin ajelemaan töistä kotiin ja soitin vaimolle auton hf:n kautta. Juteltiin siinä sitten kaikennäköistä mm. pyysin työkaveria päästämään minua huomenna aikaisemmin töistä. En aio otta sitä riskiä, että huomennakin on kiire. Nooh... Puhelu meni poikki juuri samalla hetkellä, kun Radio rockilta alkoi Final countdown soimaan.

Perjantaina lähdin Turusta kohti Raumaa ja nimikkobaariani katsomaan peliä. Kun päästiin Raision puolelle(toisinsanoen ulos Turusta) niin Rockilta lähti soimaan Queenin We Are the Champions!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: carr

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuli mieleen, että jos teillä tulee twitterissä tai muualla noita fiilistelypätkiä esim Tifosin katolta, niin olis kiva, jos ne jaettais tänne. Koittanut tässä kovasti nyt mulkoilla, mikä tänään oli meininki, mutta en ainakaan vielä ole törmännyt mihinkään.
 

Darumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuli mieleen, että jos teillä tulee twitterissä tai muualla noita fiilistelypätkiä esim Tifosin katolta, niin olis kiva, jos ne jaettais tänne. Koittanut tässä kovasti nyt mulkoilla, mikä tänään oli meininki, mutta en ainakaan vielä ole törmännyt mihinkään.
Ilta-sanomien urheiluosiossa on video ja kuvia Tifosin katolta sekä Potkurin/kaupungintalon edustalta jälkifiilinkejä. Autoja ajoi hiljalleen ohi Lukon liput ikkunasta ulkona ja Final Countdownin soidessa. Sai itsensäkin bongata videolta :)

Linkki uutiseen ja videoon: Video ja kuvat: Näin Rauma sekosi finaalipaikasta – pikkukaupunki on ratkeamassa liitoksistaan

E: tuo siis lauantain voiton jälkeen
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Nyt tuli merkki Ylempää.

Työni on päivystysluonteista ja pääsääntöisesti matsin näkee. Tänään työvuoro oli perseestä ja näin matsia n. 10 min. Lähdin ajelemaan töistä kotiin ja soitin vaimolle auton hf:n kautta. Juteltiin siinä sitten kaikennäköistä mm. pyysin työkaveria päästämään minua huomenna aikaisemmin töistä. En aio otta sitä riskiä, että huomennakin on kiire. Nooh... Puhelu meni poikki juuri samalla hetkellä, kun Radio rockilta alkoi Final countdown soimaan.
Melkein sama. Pääsin töistä klo. 22.30 ja 22.34 olin autossa ja radiosta final countdown. Rockilta juurikin. Mulle tuli tippa linssiin. Vasta hetki aikaisemmin olin tänne kirjoittanut ettei tunnu vielä missään ja olo on rauhallinen. Tuo hetki muutti oloa hieman. Saatana! Huomenna!
 

knockout89

Jäsen
Suosikkijoukkue
kaikki lukon justinit
Missäköhän huomenna mahdollisen voiton jälkeen ihmiset enimmissä määrin kokoontuu juhlistamaan mestaruutta? Hallin läheisyydessä, torilla vai jossain muualla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös