Katsoin pikaisesti Bayern Münchenin sekä Real Madridin fanikauppoja eikä sielläkään ole täysin eheässä rintamassa pysytty kotokielessä, vaan "We are the Champions"-tyylisiä halpoja sloganeita viljellään surutta huiveissa yms. Uskotko, että nämäkin on tarkoitettu vain ja nimenomaan kotimaisille kannattajille?
En ymmärrä tätä argumenttia. Eurooppalaisessa jalkapallossa gloryhunttaus on lähtenyt täysin käsistä ja oikeat, paikalliset kannattajat ovat ympäri Eurooppaa ottaneet kantaa "modernia jalkapalloa vastaan". Tällä hetkellä Jokerit on muuttumassa Suomen Barcelonaksi, jossa ainoa mitä televisiokuvassa näkyy katsomosta on Camp Noun tyyliin välkkyvät aasialaisturistien Nikonien salamat maalin tullen.
Ei se, että Real Madrid tai Bayern München myy fanikrääsäänsä englanniksi tee siitä omissa silmissäni sen hyväksyttävämpää. Eikä rehellisyyden nimissä suurimpia futisbrändejä voi tässä suhteessa Jokereihin verratakaan.
Itse en koe, että kyrilliset fanituotteet olisivat niin iso ongelma JOS markkinointi perustuisi Stadilaisuudelle ja ne olisivat vain pienenä lisänä valikoimassa. KHL:n myötä toimistolla on vain täysin unohdettu paikallisuus kun seuraa myydään "Koko Suomen Jokereina" ja fanituotteita kaupataan savon murteella tai venäjäksi. Puhumattakaan tuosta englanninkielisestä tiedottamisesta ja mainostamisesta.