Fanitoiminta ja sen seuraukset

  • 836 357
  • 2 865

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC
No vastaa nyt vaan siihen kysymykseen. Itse en juuri kuulu mihinkään näihin faniryhmiin sen takia, että sinunkaltaisia on niissä mukana. Minä en varmasti tuo matsiin mitään aseita. Kunhan esitin sinulle asiallisen kysymyksen.

No tule vain pesäpallomailan kanssa juttelemaan kanssani. Voi olla että otan hatkat, mutta en ainakaan sen jälkeen ole täällä vaatimassa IFK:lle sanktioita.

Mutta kun tämä pesäpallomaila saatiin ansiookkaasti vedettyä kuvioihin, niin viedään ajatuksen virta vielä hieman pidemälle. Miksei näitä Hjalliksen huoraa huutelevia janareita koskaan nää heiluttelemassa Israelin lippua Palestiinan alueella. Eihän se ketään satuta?
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
En hyväksy väkivaltaa jos se kohdistuu täysin sivullisiin. En myöskään tuomitse väkivaltaa, jos sitä on itse kerjännyt. Eli jos eilen on Kärppäfanien kimppuun käyty täysin provosoimatta (jota en edelleenkään jaksa uskoa), niin tuomitsen sen, muutoin en.
Tässä tulee vaan sellainen ikävä ongelma, että todella iso osa faniporukoiden väestä on valmis jättämään sen "vihanpidon" pieniin huutoprovoihin jne.. Aiemmassa viestissäni sanoin, että toisille faniporukoille vittuilu kannattaa jättää kokonaan tekemättä. Syynä siihen on juuri sinun esittämäsi ajattelumalli: jos toinen pilkkaa, sitä mennään kouluttamaan. Kuitenkin varmasti valtava enemmistö faneista haluaa jättää "vihamielisyydet" pelkkiin huutoihin/lauluihin, ja naureskella niille jälkeenpäin. Heille on aika ikävä yllätys, kun hallin ovella odottaa parikymmenpäinen ukkojoukko pesäpallomailojen kanssa.

Edit: Hah, sainpa pesäpallomailat mukaan minäkin :). Jonkinlainen esimerkki tarvittiin kuitenkin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Miksei näitä Hjalliksen huoraa huutelevia janareita koskaan nää heiluttelemassa Israelin lippua Palestiinan alueella. Eihän se ketään satuta?

Eli ymmärränkö nyt oikein, että vertaat Arenan edustaa maailman vaarallisimpiin alueisiin?? Ei ihme, että Kärppäfanit sai turpaansa siellä. Täysin ymmärrettävää. Nyt vaan ensi matsiin jokainen ottaa oman Kalasnikovinsa mukaan....

Jotain järkeä nyt mukaan. Ymmärrän, että joku on provosoitunut ja lähtenyt väkivallan tielle, mutta siitä huolimatta tuomitsen väkivallan ja pidän näitä hyökkääjiä älyllisesti tyhminä. Mutta sinä ilmeisesti ymmärrät heitä ja pidän väkivaltaa ratkaisuna. No, kertoo paljon sinusta.
 

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC
Heille on aika ikävä yllätys, kun hallin ovella odottaa parikymmenpäinen ukkojoukko pesäpallomailojen kanssa.

Tämä taisi sittenkin tapahtua eilen? Taidankin vetää takaisin kaikki aikaisemmin kirjoittamani.

En minä, ja tuskin kovin moni muukaan Eteläpäädystä, lähde ketään kouluttamaan jos ne huutaa että jee vähänx ootte kakka jengi ku me voitettii teijät. "Tänne päin" yms runkkauseleet vaan viestittävät aika selvästä halusta myllyttää, eikö? Jos ei halua tulla katalasti väärinymmärretyksi, niin ei sitten ehkä kannata huidella et tulkaa koittaa? Vaiko? Kaikki kuitenkin tietää että Jokerikannattajista, kuten osasta muistakin joukkueista, löytyy niitä jotka tilaisuuden tullen näihin huiteluihin kuitenkin vastaavat. Sillon sopii kysyä, että kannattiko huidella vai ei?

Itse en ole ketään koskaan huitelun tai huutelun takia lyönyt ja tuskin tulen lyömäänkään, mutten myöskään tuomitse niitä jotka sen tekevät. Sitä saa mitä tilaa pätee edelleen enkä tästä kannasta suostu luopumaan, olitte te siitä mitä mieltä hyvänsä. Eikä se toisaalta minua juuri jaksa kiinostaakkaan mitä mieltä siitä olette.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Voi luoja, että olet pihalla. No jääköön minun osaltani asia tähän. Ensin itse sanot, että jos kannattaa esim laulamalla hieman provokaatisella sävyllä niin pitää vastata seuraamuksista. Tähän esitän esimerkin, johon pesäpallomaila oli ehkä huono esimerkki, mutta kumminkin. Sinun kirjoituksista saa sellaisen kuvan, että esim teidän provosoivien laulujen(minua ei häiritse fanien laulut) takia, minulla IFK-fanina olisi oikeus laittaa laulaja kärsimään.

Minusta provosointia pitää kestää, ja väkivalta ei ole ratkaisu kun korkeintaan jos joku hyökkää päälle.

Mutta tämä tästä, äläkä koita käännellä asiaa että olisin uhkaillut sinua. Se oli vain esimerkki-tilanne.
 

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC
Eli ymmärränkö nyt oikein, että vertaat Arenan edustaa maailman vaarallisimpiin alueisiin?? Ei ihme, että Kärppäfanit sai turpaansa siellä. Täysin ymmärrettävää. Nyt vaan ensi matsiin jokainen ottaa oman Kalasnikovinsa mukaan....

En. Mutten myöskään lähtisi vertaamaan eilisiä tapahtumia Seinäjoen Mailajussien treeneihin.
 

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC
Sinun kirjoituksista saa sellaisen kuvan, että esim teidän provosoivien laulujen(minua ei häiritse fanien laulut) takia, minulla IFK-fanina olisi oikeus laittaa laulaja kärsimään.

En kai tätä oikeutta ole sinulta koskaan evännytkään? En sano että sinun täytyisi siitä lähteä minua tai jotakuta muuta kouluttamaan, mutta jos sen päätät tehdä niin en ainakaan ala siitä jälkeenpäin itkemään. Internetissä.

Mutta tämä tästä, äläkä koita käännellä asiaa että olisin uhkaillut sinua. Se oli vain esimerkki-tilanne.

En mä tota kyllä minään uhkauksena ottanutkaan, lähinnä asioiden paisutteluna, joka sinänsä kuuluu tämän ketjun henkeen, kuulunut jo 60 sivua.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Sitä saa mitä tilaa pätee edelleen enkä tästä kannasta suostu luopumaan, olitte te siitä mitä mieltä hyvänsä. Eikä se toisaalta minua juuri jaksa kiinostaakkaan mitä mieltä siitä olette.
Kovasti tuntuu kiinnostavan koska selität tätä sinulle pakkosyötettyä filosofiaa.

Valitettavasti lasket itsesi noilla kommenteillasi muiden Sämpylöiden tasolle. Ja se taso ei ole älyllisesti kovinkaan korkea. Pahoittelen.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olimme kavereiden kanssa pukeutuneet siisteihin vaatteisiin, emme olleet humalassa, mutta päällämme oli Kärppähuivit. Ovesta ulos tullessamme jouduimme kulkemaan puoliympyrässä olevien Jokeri-apinoiden läpi, saaden kyynärpäätä kylkeen.

Mikä vittu teitä vaivaa!!??
 

Fordél

Jäsen
Tuntuu vaan oikeasti, että mitään ei ole tehtävissä. Vatipäitä tulee aina olemaan, vaikka tehtäisiin mitä. Jokerit/Hartwall/Faniyhdistys eivät ikävä kyllä voi tehdä enempää, kun mitä ovat jo tehneet. Tyhjästä katsomosta ei hyödy kukaan, muutos on lähdettevä näistä vatipäistä itsestään.

Tämä on todella vaarallinen asenne, että nostetään kädet pystyyn ja laitetaan pää pensaaseen. Vatipäitä tulee kyllä aina olemaan, mutta heiltä voidaan ottaa aseet pois kun ei heille ei yksinkertaisesti anneta mahdollisuuksia ylilyönteihin. Tämä tapahtuu tiukentamalla turvatoimia, jolloin vierasfanit pysyvät koskemattomina. Tämä on Jokereiden tehtävä ja jos Jokerit eivät siihen pysty, tulee siitä antaa sanktioita. Faniyhdistys voi puolestaan ottaa tällaiset toilailut käsittelyynsä, tuomita ne ja erottaa kyseiset fanit toiminnastaan. Luulisi, että heitäkin kiinnostaa oman ryhmänsä imago.

Tyhjä katsomo on puolestaan äärimmäinen ratkaisu, mutta sekin on parempi kuin se, että osa vierasfaneista joutuu väkivallan uhreiksi. Väkivalta on tuomittava ja siihen on puututtava vaikka sitten tyhjillä katsomoilla. Tällaista ei pidä missään nimessä suvaita ja hyssytty on vain tämän väkivaltaisen toiminnan hiljaista hyväksymistä. Ja jos tämä hiljaa hyväksytään, kärsivät siitä kaikki; katsojämäärät, tunnelma, seurat, faniryhmät ja koko suomalainen kiekkoilu.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
En minä, ja tuskin kovin moni muukaan Eteläpäädystä, lähde ketään kouluttamaan jos ne huutaa että jee vähänx ootte kakka jengi ku me voitettii teijät. "Tänne päin" yms runkkauseleet vaan viestittävät aika selvästä halusta myllyttää, eikö? Jos ei halua tulla katalasti väärinymmärretyksi, niin ei sitten ehkä kannata huidella et tulkaa koittaa? Vaiko? Kaikki kuitenkin tietää että Jokerikannattajista, kuten osasta muistakin joukkueista, löytyy niitä jotka tilaisuuden tullen näihin huiteluihin kuitenkin vastaavat. Sillon sopii kysyä, että kannattiko huidella vai ei?
Myönnän, esimerkkini pesäpallomailasaattueesta oli kärjistetty, mutta vaikuttaa olevan aivan mahdollisessa kehityssuunnassa.

Eihän noita "Tulkaa koittaa" -huutoja kukaan täydessä harkintakyvyssä ollessaan menisi huutelemaan. Pelissä välillä vain tunteet saattavat kiehahtaa, minkä seurauksena monet tulevat huudelleeksi kaikenlaista. Minusta ne huudot tulee kuitata naurulla. Jos sieppaa niin paljon, ettei se onnistu, keksi itse nasevampi huuto. Minulle on ainakin opetettu, että sanan säilällä saa lyödä. Muilla välineillä se ei enää ole hyväksyttyä.

Jotkut tuntuvat pitävän tappelemisesta. He voisivat tehdä sen jossakin muualla kuin lätkäpeleissä.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Ai nytkö eilen viuhui jo pesarit? Jos lupaat jättää stagan kotiin, niin minä lupaan vastata huutoon. Deal?

Sano aika (klo 16.00->) ja paikka (hki 00100-00180 alueelta) niin saat mitä haluat. Saat huitasta ensin, mutta voit varautua siihen että tulee kimmoke. No leikki leikkinä, varmaan kyseenalaisen huumorin ystävänä ymmärsit läpän.

Ihmettelenpä vaan sitäkin että ne 99% asiallisista narrifaneista ei saa sitä jäljelle jäävää 1% kuriin. Alkaa herätä epäilys että tällä ultras sämpyläs porukalla on isomman porukan hyväksyntä. Toisaalta kun ko. porukkaa katselee niin ihmetys ei loppupeleissä ole järin suuri.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
En sano että sinun täytyisi siitä lähteä minua tai jotakuta muuta kouluttamaan, mutta jos sen päätät tehdä niin en ainakaan ala siitä jälkeenpäin itkemään. Internetissä.
Missä tämä keskustelu pitäisi mielestäsi käydä? Luulen, että Ilmalassa ottelun jälkeen ei saisi kovin asiallista vastausta kysymykseen "Miksi pitää tapella?"

Sinä ilmeisesti näet asian niin, että tosimiehet vastaavat teoistaan silmätysten. Tässä tapauksessa "tekoja" olivat kärppäfanien provosoinnit. "Vastauksena" oli pahoinpitely. Ymmärsinkö ajatuksesi oikein? Onko tässä mielestäsi teko ja seuraus oikeassa mittakaavassa?
 

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC
Missä tämä keskustelu pitäisi mielestäsi käydä? Luulen, että Ilmalassa ottelun jälkeen ei saisi kovin asiallista vastausta kysymykseen "Miksi pitää tapella?"

Lähdetään vaikka siitä, ettei tätä keskustelua tarvitsisi käydä ollenkaan jos ei huideltaisi ilman, että oikeasti halutaan mitä kerjätään. Niillä jotka tekemättä mitään joutuvat osallisiksi tälläisestä toiminnasta on tietenkin täysi oikeus siitä valittaa enkä heitä siitä tuomitse, vaan ne jotka heidät siihen tilanteeseen ovat väkisin ajaneet.

Sinä ilmeisesti näet asian niin, että tosimiehet vastaavat teoistaan silmätysten.

En käytä ilmaisua tosimies. Junttimaisinta mitä tiedän jne. Armeijassa ja amiksen röökiksellä nämä.

Tässä tapauksessa "tekoja" olivat kärppäfanien provosoinnit. "Vastauksena" oli pahoinpitely. Ymmärsinkö ajatuksesi oikein? Onko tässä mielestäsi teko ja seuraus oikeassa mittakaavassa?

Ei ehkä ollut, mutta luulisi aikuisten ihmisten kuitenkin ymmärtävän mihin provosointi voi johtaa. Itsekin sanoit että tunnekuohun vallassa ihminen toimii vailla täyttä harkintaa jne. Tämä pätee myös sen väkivallan käytön kohdalla, ei ainoastaan huutelun.

Joltain esiteiniltä ymmärrän uhoamisen ilman valmiutta vastata siihen tai nöyrtyä kohtaloonsa, mutta siinä vaiheessa kun pimppi alkaa kiinnostamaan pleikkaria enemmän, niin tulisi joko vastata huutoon tai hiljaa nöyrtyä sen sijaan, että itkee sivutolkulla kovaa kohtaloaan.

Tähän vielä se, ettei kukaan taaskaan kuollut. Ehkä seuraavalla kerralla jää se huitelu vähemmälle kun on pari mustelmaa kyljessä. Ellei sitten halua tälläistä toimintaa.
 

Roadstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blackhawks
"Tänne päin" yms runkkauseleet vaan viestittävät aika selvästä halusta myllyttää, eikö? Jos ei halua tulla katalasti väärinymmärretyksi, niin ei sitten ehkä kannata huidella et tulkaa koittaa

Se on ehkä joillekin vaikeaa ymmärtää, että huudot saattavat liittyä pelitilanteeseenkin (kyllä, siellä oli sellainenkin menossa!). "Tänne päin"-laulua vedetään lähinnä pelaajille pelin pyöriessä väärässä päässä ja hyökkäyssuunnan ollessa oikea. Vai voitteko väittää kuulleenne kyseisen laulun toisessa erässä Tarkin maalin ollessa Kärppien fanikatsomon edessä?

Runkkausliikkeitä en itse nähnyt (olin porukan keskivaiheilla), joten noista on paha kommentoida.
 

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC
Vai voitteko väittää kuulleenne kyseisen laulun toisessa erässä Tarkin maalin ollessa Kärppien fanikatsomon edessä?

Itse en voi edelleenkään väittää mitään, kun kirjoitan pelkästään täältä ja Suomen aina-niin-luotettavasta mediasta saatujen tietojen varassa. Tämä siis koskee myös edellistä viestiäni ennen kuin joku alkaa vääntämään tuosta jotain minun luomaani totuuskuvaa. Ihan siis yleisellä tasolla nämä muutamat edelliset viestit.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Ei ehkä ollut, mutta luulisi aikuisten ihmisten kuitenkin ymmärtävän mihin provosointi voi johtaa. Itsekin sanoit että tunnekuohun vallassa ihminen toimii vailla täyttä harkintaa jne. Tämä pätee myös sen väkivallan käytön kohdalla, ei ainoastaan huutelun.

Joltain esiteiniltä ymmärrän uhoamisen ilman valmiutta vastata siihen tai nöyrtyä kohtaloonsa, mutta siinä vaiheessa kun pimppi alkaa kiinnostamaan pleikkaria enemmän, niin tulisi joko vastata huutoon tai hiljaa nöyrtyä sen sijaan, että itkee sivutolkulla kovaa kohtaloaan.

Molempien kannattajien ryhmät kannustivat siis joukkueitaan provosoivasti. Ilmeisesti kun esim. Ultrasit provosoivat vastustajaa he myös tarkoittavat myös sitä, eli ovat tarvittaessa vastaamassa väkivaltaan. Tässähän on nimenomaan se lähtökohtainen ero, että Ultrasit yhdistävät esim. katsomoryhmien väliset provosoinnit väkivaltaan. Ja he haluavat tuoda tällaisen kulttuurin Suomeen ja haluavat olla määrämässä, millainen on sopivaa provosointia ja mikä on liikaa heille, jolloin he saavat oikeutuksen toiminnalleen eli ns. väkivalta lopettaa vittuilun. Ja tämä on aivan samaa väkivaltaa naamioituna jääkiekkojoukkueen kannattamiseen, mitä esiintyy ympäri maailmaa, ja jonka pohjimmainen syy on ihmisessä oleva luontainen aggressio, jota ei osata käsitellä oikein.

Kuitenkin 99% kannattajista kokee asian toisin. Itse peli on pääasiassa ja sekin on vain osa elämää. Tämän takia enemmistön on saatava määrätä rajat kannatuskulttuurille ennen kuin pieni vähemmistö tekee sen kokonaan.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
En käytä ilmaisua tosimies. Junttimaisinta mitä tiedän jne. Armeijassa ja amiksen röökiksellä nämä.
Ja minä kun yritin päästä samalle aaltopituudelle kanssasi. Luovutaan sitten tästä termistä. En välitä siitä itsekään.

Ei ehkä ollut, mutta luulisi aikuisten ihmisten kuitenkin ymmärtävän mihin provosointi voi johtaa. Itsekin sanoit että tunnekuohun vallassa ihminen toimii vailla täyttä harkintaa jne. Tämä pätee myös sen väkivallan käytön kohdalla, ei ainoastaan huutelun.
Jääkiekko-ottelussa tunnekuohu ei saa kohota niin suureksi, että ei pysty pitämään nyrkkejään kurissa. Jos peleissä ei pysty hillitsemään raivoaan, kannattaa jäädä kotiin. On kuitenkin melko eri asia huudella hävyttömyyksiä kuin mennä moksimaan toista pataan.

Joltain esiteiniltä ymmärrän uhoamisen ilman valmiutta vastata siihen tai nöyrtyä kohtaloonsa, mutta siinä vaiheessa kun pimppi alkaa kiinnostamaan pleikkaria enemmän, niin tulisi joko vastata huutoon tai hiljaa nöyrtyä sen sijaan, että itkee sivutolkulla kovaa kohtaloaan.
Kuvien ja juttujen perusteella UJ:t vaikuttavat olevan nuoria miehiä, osa vielä pelkkiä poikia. Miksi he "vastaavat huutoon", jos eivät pelkästä näyttämisenhalusta ja äärikokemusten janosta? Suomessa eivät myöskään päde viidakon lait, joissa "heikomman on nöyrryttävä vahvemman tahtoon." Toivottavasti opit ymmärtämään sen joskus.
 

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC
Kuvien ja juttujen perusteella UJ:t vaikuttavat olevan nuoria miehiä, osa vielä pelkkiä poikia. Miksi he "vastaavat huutoon", jos eivät pelkästä näyttämisenhalusta ja äärikokemusten janosta?

Kysymys kuulostaa kysymykseltä. En voi vastata, en ole UJ. Voi olla että noista syistä, voi olla ettei. Sitä en kuitenkaan purematta niele, että täysin laupias samarialaisten kimppuun kävisivät.

Suomessa eivät myöskään päde viidakon lait, joissa "heikomman on nöyrryttävä vahvemman tahtoon." Toivottavasti opit ymmärtämään sen joskus.

En tätä tarkoittanutkaan, vaikka kieltämättä viimeinen kappale oli huonosti muotoiltu. Soveltaisin tässä ennemminkin sitä paljon puhuttua taklattavan vastuuta. Älä lähre sinne kulmaan, jos pelkäät taklatuksi tulemista. Tai jos juuri ennen taklausta käännät selkäsi, niin älä ruikuta kun sattuu. Nuole haavasi ja palaa kaukaloon.

Tästä nyt ei kuitenkaan enää mihinkään edetä, joten ajan ja mielenkiinnon puutteessa jätän asian puimisen tähän. Jos nyt joku esittää kysymyksen johon vastaaminen jotai lisäarvoa keskustelulle tuo (epäilen), niin voin sitä harkita.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Soveltaisin tässä ennemminkin sitä paljon puhuttua taklattavan vastuuta. Älä lähre sinne kulmaan, jos pelkäät taklatuksi tulemista. Tai jos juuri ennen taklausta käännät selkäsi, niin älä ruikuta kun sattuu. Nuole haavasi ja palaa kaukaloon.
Tuossa on järkeä. Provosointi on loppujen lopuksi juuri sitä itseään. Yllyttämistä, ärsyttämistä ja kiihottamista. Meillä on kuitenkin silti ajattelutavassa aikamoinen ero: minä en hyväksy väkivaltaa missään tilanteessa jääkiekko-otteluiden seuraamiseen liittyen, sinä ymmärrät provosoinnin alla nyrkkeihin sortuvia. Toivon ja uskon, että minun näkökantaani lähempänä olevat tahot pääsevät vaikuttamaan suomalaisen fanikulttuurin kehittymiseen.

***

Laitan vielä Happikselle kehuja asiallisesta tyylistä, vaikka mielipiteesi onkin melko vaarallinen, etten sanoisi. Hienoa, että eri mieltäkin voi olla jokseenkin rakentavassa ja kiihkottomassa hengessä.
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Se että Kärppäfani X huutaa Hjalliksen huoraa ja heiluttelee keskisormea ei tietenkään oikeuta Kärppäfani Y:n myllyttämiseen. X taas voi katsoa peiliin ennen kuin alkaa ruikuttamaan.
Nämä eilen riehuneet jampat olivat varmasti kylmän analyyttisesti laatineet pelin tuoksinassa listan hallin toisessa päädyssä olleen Kärppäryhmän henkilöistä, jotka olivat heilutelleet käsiä ja sormia (tätä ei ikinä nää Eteläpäädyssä), huutaneet loukkaavia huutoja (ei tätäkään) tai olleet ilman paitaa (sietääkin saada turpaan). Matsin jälkeen syyttömät saivat luonnollisesti rauhassa kävellä dösälleen, kun näitä ongelmatapauksia koulutettiin hallin pihalla.

Eli. Melkoisen vaikeaa se on tunteet pinnassa, ja muutenkin, poimia isosta fanijoukosta niitä yksilöitä, jotka provoilevat ja varsinkin myöhemmin tunnistaa heitä uudelleen. Siinä saa syyttömätkin helposti osansa. Ei todellakaan sillä, että nämä huutelijatkaan mitään nyrkkiä ohimoonsa ansaitsisivat, mutta jo lähtökohdiltaankin aika vaikeasti toteutettava setti tuo "vain ne jotka huutavat, saavat turpaan".

Nämä keskustelut toistavat muutenkin aina samaa kaavaa. Jengi spedeilee -> suurin osa tuomitsee, pari heittää bensaa liekkeihin puolustelemalla ja muutama saa oivan tilaisuuden toteuttaa Jokeriantipatioitaan. Mikään ei kuitenkaan tunnu muuttuvan, vaan oletettavasti samat jäbät toistaa näitä tempauksiaan ja taas keskustellaan Jatkoajassa. Sanotaan nyt kuitenkin se, mikä on jo useasti todettu: säälittäviä urpoja nuo asialla olleet. Ja esimerkiksi bozikilla ei ole mitään syytä pyydellä anteeksi tapahtunutta. Ei se ole sinun, minun tai kenenkään muunkaan asiallisen Jokerifanin vika, jos juuri Football Factoryn nähneillä jannuilla testosteroni jyllää ja on pakko päästä heiluttelemaan nyrkkejä.
 

Johan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ja esimerkiksi bozikilla ei ole mitään syytä pyydellä anteeksi tapahtunutta. Ei se ole sinun, minun tai kenenkään muunkaan asiallisen Jokerifanin vika, jos juuri Football Factoryn nähneillä jannuilla testosteroni jyllää ja on pakko päästä heiluttelemaan nyrkkejä.
Tästä olen täysin samaa mieltä. Yleistäminen on perseestä. Valitettavasti vaan typerä toiminta leimaa asiallisetkin kannattajat joidenkin silmissä (sinänsä säälittävää sekin ajattelumalli), joten ymmärrän sinun ja bozikin (varmaan monien muidenkin) vitutuksen täysin. Mistä sitten johtuu, että vatipäitä tuntuu olevan jokereita kannattavissa nonikin paljon? Siinäpä ois sosiologeille tutkimista. Ehkä.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
No selväähän on että kun sieltä Jokeri-katsomosta alkaa tulla niitä runkkausliikkeitä, pilkka-huutoja sekä näkyä homot/pedofiili-lakanoita sun muuta niin sieltä alkaa tulla keskaria ja r-liikettä myös sinnepäin! Tässä jotain yllättävää?

Ainoa yllätys on se että nämä sankarit saavat siitä oikeuden piestä ihmisiä.
 

Jazerman19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masan Massiivinen, sympatiat Leafs
Ongelma on ultras ja ongelma katoaa kun ultras katoaa. Eli mitä on tehtävä? On tehtävä loppu ultras-apinoista ja heidän teinix-osastostaan. Kovat otteet ovat ainoa asia mitä nämä vähä-älyiset ihmisrauniot ymmärtävät. Kaikkein vähiten näitä ressukoita pitäisi ymmärtää. Pyydän näiden lasten puolesta anteeksi muiden joukkueiden faneilta.

Haluan painottaa, että on olemassa myös Jokerifaneja jotka eivät hyväksy näiden huligaanien tekoja tai anna näille ultras-rassukoille mitään arvoa ja itse kuulun siihen joukkoon.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Itseäni on lähinnä naurattanut nuo Ultrashöpönpöppöö jutut (http://www.ultrasjokerit.com/main/?m=pages&a=showpage&t=30&cc=12), mutta nyt pitäisi seurajohdon tehdä jotain asialle. Tällaiset apinat ulos katsomosta ja hallin läheisyydestä. "UJ ei tavoittele väkivaltaa, älä siis tule kerjäämään sitä", jep jep.

Miksi ihmeessä näiden nuorukaisten silmät on peitetty tuossa ryhmäkuvassa? Onko järkeä laittaa kuvaa yleensäkään jos pitää peittää osa naamasta...? Kun lähdetään kovalle tielle niin se pitää kulkea pää pystyssä ja ylpeydellä. Ellei sitten ole jotain salattavaa tai hävettävää...joka sekin on melko luuserimaista. Sivistäkää UJ:t nyt tietämätöntä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös