Jokerit on/oli näköjään ainoa liigajengi kenellä oli kapasiteettia kahteen faniryhmään ja jos olen ymmärtänyt oikein niin näiden välilläkin on ollut pientä skismaa.
Sanottakoon tähän että nykyisin voitanee puhua jälleen menneessä muodossa.
Ensimmäisen kerran skismat tuli 90-luvun lopussa, jolloin oli kaksi faniryhmää oli eri katsomoissa täysin eri puolilla hallia. Toinen sijaitsi katsomossa 106 ja toinen 310. Kyseisinä kausina itse seurasin vielä peliä täysin tyytyväisenä sivukatsomosta, joten pintaa syvempää faktaa ei itsellä niistä vuosista löydy.
2000-luvun alkupuolella yhdistykset luotiin yhdeksi (käsittääkseni tämän myötä yhdistyksen nimeksikin muodostui kankeahko JF-Club) ja fanien omaksi katsomoksi muodostui areenan etelänpuoleinen pääty, jonne itsekin siirryin peliä seuraamaan. Vuosi vuodelta erimielisyydet ikäluokkien välillä pikkuhiljaa alkoivat kärjistyä jälleen ja lopulta tämä johti yhdistyksen hallituksessa vallanvaihtoon ja suht nopeaan nimenmuutokseen Eteläpääty ry:ksi, jonka seurauksena vanhempi osasto muodosti oman Old Chiefs -yhdistyksensä, johon taisi alkujaan olla ainakin epävirallisesti ikäraja (ainakin reissuille), joka huiteli jossain kolmenkympin tietämillä.
Muutaman vuoden jurottamisten jälkeen välit ovat kuitenkin taas huomattavasti lämmenneet ja käytävillä vedetään ylävitosta ja vaikka samaan katsomoon ei mennäkään niin vuoropuhelu luonnistuu usein ihan toimivasti.
Syyhän näihin taistoihin ei liene sen kummempi kuin ikäpolvien väliset kiistat yleensäkkään. Nuoremmat haluavat helposti tuoda jotain uutta ja vanhemmat haluavat pysyä vallitsevassa tilanteessa.
Eikä tuo UJ:n värssy ollut mulle edes tuttu, lainattu tai ei. Kaikki kunnioitus Milwallin suuntaan, vaikkei se paljon herätä intohimoja koko valioliiga. En kuitenkaan usko Milwallia tai sen kannattajia paljon liikuttavan, jos joku napapiirin kiekkoporukka huutelee otteluissa heidän virttään. Varsinkin kun eivät ymmärrä siitä sanaakaan. Jos tajuaisivat, olisivat luultavasti pikemminkin ylpeitä, kun kelpaa muillekin (valioliigassa tietenkin toinen juttu).
Jos nyt tarkkoja ollaan niin kyseinen värssy, kuten monet muutkin vanhemmat laulut, on 116% boysien laulukirjasta.