Fanitoiminta ja sen seuraukset

  • 837 341
  • 2 865

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mitä sitten vaikka olisi näytetty minkälaisia käsimerkkejä tahansa tai runkkausliikkeitä tai huudeltu puolin ja toisin ihan mitä tahansa.

Mikä oikeuttaa lyömään ketään?
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Kysymys kuuluukin, uskaaltaako Kärppäfanina Areenalle enään mennä ?
Järjestysmiehet eivät mahda mitään, Poliisi naureskelee koko hommalle ja vitun "mukamas" jokerifanit sylkevät ja räkivät päälle ja käyttävät fyysistä väkivaltaa ns, "helppoihin kohteisiin" mihin allekirjoittanutkin kuuluu ja käyvät saatana päälle kyselemättä, varoittamatta ja usean ihmisen ylivoimalla...

Jos täällä on joitakin vanhempia ihmisiä, joilla on alaikäisiä lapsia reissuissa ja sattuu lukemaan näitä viestejä... Suosittelen miettimään monteen kertaan, päästäkö alaikäisiä lapsia Helsinkiin fanireissuille jos itse ei paikan päälle pääse.

Ja mitään poikottia en suosittele Jokerikannattajille Ouluun. Niillä perseaukisilla metrohoususilla, maiharit jalassa kävelevillä apinoilla ei taatusti ole edes rahaa lähteä Ouluun, enkä usko että heillä fanimatkat ja joukkueen kannattaminen paljoa kiinostaa muutenkaan.

Pahoitteluni myös teille oikeille ja aidoille Jokerifaneille! Harmi että tuollainen pieni ääriryhmä pilaa koko maineen.
 
Kyllä asenteet näyttävät muuttuvan ja ainakin pieni osa ulkopuolisista tajuaa jo että kyse on ainoastaan hyvin pienestä osasta Jokerikannattajia, joiden kannatuksen kohteesta en itse ole edes täysin vakuuttunut.


Jotenkin tuntuu, että sinun mielestäsi keskustelupalstoilla "jeesustelu" on suurempi ongelma kuin nämä mitä tapahtui. Jokaisessa viestissäsi kuitenkin haet jotain oikeutusta tällaisille tapahtumille. Kerrothan, että tulkitsen väärin.
 

LaCas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kysymys kuuluukin, uskaaltaako Kärppäfanina Areenalle enään mennä ?
Järjestysmiehet eivät mahda mitään, Poliisi naureskelee koko hommalle ja vitun "mukamas" jokerifanit sylkevät ja räkivät päälle ja käyttävät fyysistä väkivaltaa ns, "helppoihin kohteisiin" mihin allekirjoittanutkin kuuluu ja käyvät saatana päälle kyselemättä, varoittamatta ja usean ihmisen ylivoimalla...

Jos täällä on joitakin vanhempia ihmisiä, joilla on alaikäisiä lapsia reissuissa ja sattuu lukemaan näitä viestejä... Suosittelen miettimään monteen kertaan, päästäkö alaikäisiä lapsia Helsinkiin fanireissuille jos itse ei paikan päälle pääse.

Ja mitään poikottia en suosittele Jokerikannattajille Ouluun. Niillä perseaukisilla metrohoususilla, maiharit jalassa kävelevillä apinoilla ei taatusti ole edes rahaa lähteä Ouluun, enkä usko että heillä fanimatkat ja joukkueen kannattaminen paljoa kiinostaa muutenkaan.

Karkaako taas vähän käsistä? Muutaman tunnin päästä täällä puhutaan varmasti jo yhdestä alaikäisestä lapsesta, joka oli eilen pahoinpidelty sairaalaan?

Metroille, maihareille, työttömille, rahattomille ja yleistämiselle aina :peukkua:

- Totuus löytyy Katkoajasta
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ehdottomasti.

Intternetin leppoisan suloisessa maailmassa semiuhittelu on hauskaa ja varsin harmitonta viihdettä. Parkkipaikalla toisen lyöminen jääkiekon takia on aina tyhmää. Toivottavasti ymmärrät eron.

Täytyy todeta että tännekkin tarvitaan Facebookista tuttu like-toiminto. Tähän olisi kuulunut het peukku.

Onhan tuo nyt äärettömän typerää toimintaa ollut taas kerran. Onneksi tosiaan mennään siihen suuntaan että Ultrasien toimintaa ymmärtävien määrä putoaa koko ajan pienemmäksi.

Peli tyhjille katsomoille, kuitenkin niin, että kaikki palvelut pitää olla tarjolla. Eli ostetaan oheispalvelut, maksetaan palkat mutta mitään ei Jokereille tule. Tämä varmasti saisi jonkinlaista kiinnostusta Jokereiden organisaatioon valvoa mitä kaikkea heidän kannattajansa touhuavat.

Tämä on kaukana futiksen touhuista. Siellä kun mennään jos molemmat on valmiita.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Karkaako taas vähän käsistä? Muutaman tunnin päästä täällä puhutaan varmasti jo yhdestä alaikäisestä lapsesta, joka oli eilen pahoinpidelty sairaalaan?

Metroille, maihareille, työttömille, rahattomille ja yleistämiselle aina :peukkua:

- Totuus löytyy Katkoajasta
Huvittavaa että parikin tälläistä muutaman kymmenen viestin kaveria aktivoituu tänne puolustelemaan väkivaltaa ja ääriporukan toimintaa. Viestihistoriaa en edes jaksa tarkistaa.

Ikävän kuuloista touhua tuo eilinen, eiköhän seuraavassa kohtaamisessa Helsingissä olekin sitten JouHat paikalla, jottei pääse toistumaan. Aika ihmeellistä ettei jo nyt ollut enempää poliiseja paikalla. Ja miten on mahdollista että se Kärppä-fanien bussi oli niin kaukana?
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Karkaako taas vähän käsistä? Muutaman tunnin päästä täällä puhutaan varmasti jo yhdestä alaikäisestä lapsesta, joka oli eilen pahoinpidelty sairaalaan?

Metroille, maihareille, työttömille, rahattomille ja yleistämiselle aina :peukkua:

- Totuus löytyy Katkoajasta

Kyseiset henkilöt jotka harrastavat tätä toimintaa, pukeutuvat juuri näin kuten kirjoitin (enkä nyt tarkoita että kaikki noin pukeutuvat tekisivät jotain noin tyhmää) Fanireissuilla on paljon alaikäisiä faneja mukana. Kyllä heidän turvallisuus pitäisi pystyä takamaan ottelussa ja olen aidosti tästä huolissaan.

Asian hyssyttely olisi väärin. Jotain mielestäni tulisi tehdä nopeasti orastavan ongelman kitkemiseksi.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Karkaako taas vähän käsistä? Muutaman tunnin päästä täällä puhutaan varmasti jo yhdestä alaikäisestä lapsesta, joka oli eilen pahoinpidelty sairaalaan?

Metroille, maihareille, työttömille, rahattomille ja yleistämiselle aina :peukkua:

- Totuus löytyy Katkoajasta
Kyllä minä ymmärrän, että tällaisten uutisten jälkeen tunteet kuohuvat ja pieniä kirjoituksellisia ylilyöntejä tällä palstalla esiintyy. Sinä et varmasti ymmärrä, jos et itse ole ollut uhkailujen ja hyökkäysten kohteena. No unohdit sitten vielä yllättäen kuitenkin lainata sen viimeisen lauseen. No minäpä laitan sen vielä uudestaan nimim. Ujcik#11:n puolesta, nyt tarkkana:

Pahoitteluni myös teille oikeille ja aidoille Jokerifaneille! Harmi että tuollainen pieni ääriryhmä pilaa koko maineen.

Kyllähän tämä homma on karannut jo aikapäiviä sitten käsistä ja nyt pitäisi toimia ennen kuin sattuu jotain todella pahaa.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tosipaikan tullen Ultras juoksisi ja anelisi armoa. Sellaista wannabe -meininkiä näiltä teinareilta, että pistää vähän hymyilyttämäänkin, vaikka sinänsä vakavasta asiasta onkin kyse. Siellä on huligaani-DVD:t pyörinyt kerhotiloissa ja kaikki on matkittu pukeutumista myöten ulkomailta.

No, ei se mitään. Olihan minullakin lapsena sankareita ja esikuvia, kuten vaikkapa Batman ja Wilhelm Tell.

Mutta muistetaan, että kyseessä on selkeä vähemmistö. Kaikkia Jokeri -faneja ei pidä leimata tämän vuoksi.
Loistavaa lukea porilaisten ja muiden maalaisten arvioita illan tapahtumista - Luonnollisesti perustuen median ulosantiin! Hinnatonta!
Totuuden kertoo ultras -faniryhmän jäsenet. Miksi emme siis uskoisi heitä?
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Jos seura ei pysty takaamaan vastustajajoukkueen pelaajien turvallisuutta, niin pelataan nämä pelit tyhjälle Areenalle.

Hih, hih, heh, heh, hee! Kas tänne on jälleen eksynyt tämä sama jeesustelija. Jokereiden fanitoiminta taitaa olla sinun sydämenasia, vai mitä TosiFani?

Järjetöntä toimintaa näiltä Kärppien kannattajien kimppuun käyneiltä Jokereiden äärikannattajilta. Ja kyllä Jokereille tuosta pitää varmasti uhkasakko laittaa, jotta vieraskannattajien turvallisuus taataan, tai pyritään takaamaan ja jos Jokerit ei pysty sitä tekemään niin sitten tuo uhkasakko tulee maksettavaksi. Jokerit on järjestänä vastuussa tapahtuman turvallisuudesta. Toivottavasti täällä ei nosteta käsiä pystyyn kuten Jyväskylässä vaan toimitaan. Aivan perseestä ja täysin tuomittavaa tuollainen toiminta näiltä älypäiltä, ihme että poliisi ei ole tehnyt enempää pidätyksiä. Ja aika huonosti on poliisit suojannut Kärppien fanibussia jos kannattajien ja bussin kimppuun on päässyt käymään.

Ja mä ihmettelinkin siinä jäältä poistuville Jokereille taputtaessani miksi se Kärppien Petri Koivisto kävi jään pinnassa, luulin Koiviston kompastuneen mutta ilmeisesti sitten jotain osui kasvoihin. En kyllä nähnyt kenenkään heittävän mitään mutta mun katse olikin jäälle ja Jokeripelaajissa. Törkeää toimintaa tuokin, verbaalinen ärsyttäminen on ihan kohdillaan mutta koskemattomuutta ei pidä rikkoa. Toivottavasti ei osunut pahemmin.
 
Törkein ja ala-arvoisin väittämä mitä olen ikinä kuullut/nähnyt. En olisi ikinä uskonut edes sinunlaiseltasi vyön alle-iskijältä.

Et edelleenkään vaivaudu kiistämään. Jokaisessa näissä fanitoimintaa arveluttavissa ketjuissa olet arvostellut enemmän jeesustelijoita kuin keskustelun aiheuttajia. Sellainen maku jää taaskin.

EDIT: Ja voisit ottaa 3 lauseen viestistä ne kaksi muutakin lausetta mukaan, että viestin sisältö pysyy kasassa.
 
Viimeksi muokattu:

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minulla on maku mennyt Jokereihin monestakin syystä, mutta suurimpana yksittäisenä syynä ovat nämä monta kertaa vuodessa toistuvat pelleilyt.

Ennen olin ylpeä Jokereista ja siitä, että kannatin Jokereita. Nykyään en voisi kuvitellakaan, että laittaisin Jokerien paitaa päälleni tai lippistä päähäni. Ennen oli kausikortti. Tällä kaudella olen selvinnyt hallille nolla kertaa ja siihen lukuun myös jään.

Näistä Ultras-osaston tyypeistä on vain kerta kaikkiaan päästävä eroon. Jokerit ei tarvitse tällaista julkisuutta eikä todellakaan tarvitse värejään kantamaan porukkaa, joka käyttää Jokereita tekosyynä riehumiseen eri puolella Suomea.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Karkaako taas vähän käsistä? Muutaman tunnin päästä täällä puhutaan varmasti jo yhdestä alaikäisestä lapsesta, joka oli eilen pahoinpidelty sairaalaan?

Kun lukee näiden puolustajien viestihistoriaa, niin aukeaa hyvin missä mennään. Valitettavaa todeta, että tämä ilmiö on rantautumassa Suomeen. Kuten joku sanoi, niin nopea kirurginen toimenpide olisi suotavaa ja uskon jotain myös tapahtuvan, voin jopa lyödä vetoa siitä, että muutoksia tulee nyt.

Olen ollut todellakin esimerkiksi katsomassa tilannetta, joss fudiksen EM-kisojen aikana Dublinissa joukko paikallisia kävi käsittääkseni jonkun britin kimppuun, oli varmaan jotenkin provonnut, mutta silti, tilanne oli aika järkyttävä katsoa. Kaveria ajettiin kadulla takaa, potkittiin ja lyötiin, kunnes kaatui maahan, myönnän hävenneeni, etten uskaltanut puuttua asiaan, muttei uskaltanut kukaan muukaan, meno oli julmaa. Maassa sitä potkittiin ehkä minuutti, kunnes poliisit tulivat pillit päällä paikalle. Kaveri makasi tiedottomana maassa ja ambulanssi korjasi talteen hetken päästä. Kadun varrella muutamassa pubissa näytti tilanne olevan aika kuuma edelleen, joten minä ystäväni kanssa päätimme vaihtaa kävelysuuntaa. Minä en todellakaan jaksa uskoa, että kukaan näitä muutamia onnettomia lukuunottamatta haluaa kokea tai nähdä näitä tilanteita. Yleensä nämä ovat vielä näitä 5 vastaan yksi tilanteita, joissa nämä rohkeat alkavat uhoilla.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta tosipaikkaa ei koskaan Suomessa tule?
Ehdotinkin aikaisemmin tällaista:
Rangaistukseksi suosittelen, että nämä pojan koltiaiset pistetään Millwallin firman keskelle The Dell -stadionille West Ham -paidat päällä. Tuon kokemuksen jälkeen varmaan miettivät toisen kerran, kannattaako aikuisten oikeasti tuoda näitä lieveilmiöitä ulkomailta Suomeen.
Täytyy toivoa, että tämä ei todellakaan rantaudu Suomeen laajemmin.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Ja miten on mahdollista että se Kärppä-fanien bussi oli niin kaukana?
Hartwall Areena kielsi tulemasta lähemmäs, kun ei kuulemma mahdu. Messukeskuksen parkkipaikka oli siis Jokereiden osoittama paikka.

Aiemmin on tullut itsekin vielä uskottua näihin "yksittäistapaus, ei kuulunut meihin"-juttuihin. Enää en usko. Näinhän omilla silmilläni kymmenittäin näitä tyyppejä räyhäämässä. Mistäs minä sen tiedän mihin ryhmittymiin ko. tyypit kuuluvat, eikä kyllä kiinnostakaan paskan vertaa. Katsomoista 104 ja oletettavasti erityisesti 105 ne kuitenkin tulevat, samaa sakkia minulle koko roska.

Ja sitten näihin "kärppäfanit kerjäsivät sitä itse". Haloo? Voiko joku oikeasti vakavissaan väittää, että niiden vihalaulujen ja kaikkien eri banderollisekoilujen jälkeen "kärppäfanit vain kerjäsi sitä"? Mitään runkkausliikkeitä en ole nähnyt, kanatanssia kyllä vedettiin. Ehkäpä joku sitten noitakin teki, jos niin varmoja olette. Joitakin senttereitä viuhui, ja niistä pahoittelut, mutta niitäkin tuli satavarmasti enemmän sieltä toisesta päädystä.

Ottelun lopussa juhlimme toki voittoa, laulamalla mm. "voitto on meidän". Oliko se sitten sitä "huutelua ja pään aukomista"? Miten me olisi edes ehditty tulla aukomaan päätä, kun lähdettiin hallilta paljon sen jälkeen kun toinen pääty oli jo tyhjentynyt, ja heti ovista ulos tullessa törmätään jokerifanijoukkoon joka odottelee meitä ringissä?

Kuten totesin jo aiemmin, ihan aidosti säälittää tämä tilanne. En voi kuvitella miten paskalta tuntuisi, jos oma ryhmä olisi yhtä pahoin jakautunut ja tekisi samanlaisia typeryyksiä. Häpeä olisi suunnaton.

Onhan sitä meidänkin porukassa joskus ongelmia, mutta useimmiten niistä suurimmat ovat esimerkiksi vierasmatkoilla kiistat siitä onko edellisestä tupakkatauosta jo tarpeeksi kauan että voisi uuden pitää. On hienoa kuulua ryhmään, josta voi olla aidosti ylpeä.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Mutta tosipaikkaa ei koskaan Suomessa tule?

Eikös sinun pitäisi olla jakamassa sämpylää. Onkohan nyt oikeasti unohtunut mistä jääkiekossa ja kannattamisessa on kyse?

Kuitenkin on menty jo niin pitkälle että pelaajatkin on kohteena väkivallalle. Kyllä, on se kolikon heittokin väkivaltaa.
 

valijumi

Jäsen
koska kaikki eivät selvästikään vaivaudu lukemaan aikaisempia viestejä ketjusta muistutan että järjestävänä osapuolena on neljännesvälieristä lähtien SM-liiga, ei kotijoukkue.

toki liiga käyttää joukkueiden jo olemassa olevia organisaatioita hyväksi tapahtuman järjestämisessä mutta kantaa itse järjestäjänä vastuun tapahtumasta.

siksi kotijoukkueen rankaiseminen on mielestäni mahdotonta.
 

olle****

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Liverpool, Frölunda Indians, Malmö FF
Vähättelyä edelleen tällä palstalla.

Ensi syksyksi Jokereille 1 kotipeli tyhjille katsomoille niin takaan, että alkaa tapahtua!

Veikkaan, että monet on kuten minä: ei sitä jaksa tänne kirjoitella kuinka vitun perseestä tämä toiminta on. Muutamat jokeri-nimimerkit on aikaisemmin tuominnut tapahtuneen ja uskon, että he puhuvat suuren enemmistön mielipiteitten puolesta. Vähättelystä ei heidän, minun, meidän osalta ole kyse.

Hävettää ne jotka täällä vähättelevät tapahtunutta. Tähän ei kelpaa mitkään "niin mutku ne runkkas meille"-selitykset. Ottakaa vittu vastuu tapahtuneesta. Kuten sanoin, muutamat on jo tuominnut tapahtuneen ja pyytänyt anteeksi tapahtuneesta. Eli muutamat on ottanut vastuun tapahtuneesta vaikka heillä ei ollut tapahtuman kanssa mitään tekemistä. Ainoa mikä heitä tapahtuneeseen yhdistää on jokerit ja huoli jokereitten maineesta. Nostan hattua teille ja tituleeraan teitä tästä edespäin aidosti oikeina faneina. Ottakaa näistä nimimerkeistä mallia.

Esitän myös oman anteeksipyyntöni sinne pohjolaan ja toivon todella hartaasti, ettei tapahtunut heijastu millään lailla illan peliin.

Jos näiden vatipäiden toiminta ei muutu niin nämä ehdotukset pelaamisesta tyhjille katsomoille on mielestäni aivan varteenotettava vaihtoehto. Sitten kun budjetit rupee paukkumaan ja kentällä pyörii Jarkko Glad, niin tiedän minne minä syyttävän sormeni kohdista.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Itseäni on lähinnä naurattanut nuo Ultrashöpönpöppöö jutut (http://www.ultrasjokerit.com/main/?m=pages&a=showpage&t=30&cc=12)...
Enpä malta olla puuttumatta, vaikka maalta olenkin.

Pidän värikkäästä menosta katsomossa, ja minusta kaikki laulut, hypyt, huudot, banderollit ja muu asiallinen katsomotoiminta ovat erittäin toivottavaa kehitystä. UJ on näitä harrastanutkin. Kuitenkin kohteena tulisi olla oma joukkue, ja sen kannustaminen. Vastustajan mollaamisesta ja vastapuolen faneille vittuilusta ei ikinä seuraa mitään hyvää, ainoastaan pahaa verta muiden joukkueiden fanien keskuuteen, mikä taas lietsoo heitä vittuilemaan takaisin. Tarpeeksi kun vittuillaan, jotkut urpot keksivät aina, että onhan meillä nyrkitkin eikä pelkkä suu. Sen jälkeen onkin jo poliisisedän vuoro tulla väliin.

Schadowanin linkin takaa aukeava kuva on naurettava. Oikein on silmät peitettyinä, jotta voi rauhassa riehua. Jotain on aika pahasti pielessä, jos ei voi omalla naamallaan kannattaa lempijoukkuettaan.
 
Kiistämään mitä? Siitä, mitä aiemmassa viestissäni totesin, että provosointi ei oikeuta väkivaltaan tai että tuollaisen provosoinnin estäminen osoittaa siviilirohkeutta ja järjen käyttöä, et ymmärrä kantaani asiaan? Vai oliko tämä nyt joku yhdistetty sucker- ja rabbitpunch?


Koska lukemisen ymmärtämisesi mättää, kysyn vielä kerran. Olet sujuvasti jälleen tahallaan ymmärtänyt väärin ja irroittanut lauseen kontekstista:

Vaikuttaa siltä, että mielestäsi isompi ongelma on jeesustelu kuin jeesustelun aiheuttajat. Olenhan väärässä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös