Fanitoiminta ja sen seuraukset

  • 837 072
  • 2 865

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jeffrey kirjoitti:
Pistetään nyt tänne kun en parempaakaan ketjua löytänyt: Miksi hemmetissä lippupalvelu ei myy Eteläpäätyyn lippuja. Pleikkarikausaria en omista ja olisi tarkotus tulla huutamaan 4-6 kaverin kanssa näädät nurin. Vai onko niin, että lippupalvelu ei myy netistä, mutta "livenä" kyllä?

Soittamalla suostuvat kyllä varaamaan. Itse tosin yritin 35min läpi, jonka jälkeen jonossa 15min. Noh, kärsivällisyys palkitaan...
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Xteemu kirjoitti:
Jos tuo on totta, niin järjestyspäällikkö on töpännyt aika pahasti. Jos 100 hengen katsomoon ohjataan 250 ihmistä, toimitaan asetusten vastaisesti ja hengenvaarallisesti, vaikkei yhtään tuolia rikkoutuisikaan.

Tässä voisi olla syy jonka perusteella Blues voisi koittaa saada pronssipeliä LA Areenalle rikkinäisen Rinkelinmäen sijaan. Ja turha Bluesin kannattajienkaan on olettaa että mikään ennakkoon luvattu tulisi Hämeenlinnassa taaskaan pitämään paikkaansa.

Ja luuleeko joku ettei tuo n. 260 Jokerifanin ahtautuminen samaan 100 hengen katsomoon olisi ollut nimenomaan järkkäreiden taholta tullut kehoitus, luuleeko joku että tuollaista turvallisuusmääräysten rikkomista olisi suvaittu perinteisesti jo pelikatkoilla seisomisesta herneet nenään vetävien järkkäreiden taholta? Saatikka että penkeillä seisomista olisi katseltu hetkeäkään? Sovitut järjestelyt petti ja siksi päädyttiin mihin päädyttiin. Ja nyt Rinkelinmäellä kehdataan vielä itkeä muutamaa hajonnutta muovipenkkiä ja taipuneita tukirautoja.
 
Viimeksi muokattu:

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Niin, tämäkin oltaisiin vältetty, jos olisisitte olleet ajoissa paikalla.

Joku tuolla sanoi, että tulitte ~15min ennen ottelun alkua. Ette kai oikeesti luullu, että tuo riittää. ?
Kyllä sen verran pitää löytyä järkeä, että tullaan ajoissa paikalle.

Tuolien rikkoutuminen oli molempien syy, fanien ja järkkäreiden.
 
Viimeksi muokattu:

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Farmiankka kirjoitti:
Niin, tämäkin oltaisiin vältetty, jos olisisitte olleet ajoissa paikalla.

Joku tuolla sanoi, että tulitte ~15min ennen ottelun alkua. Ette kai oikeesti luullu, että tuo riittää. ?
Kyllä sen verran pitää löytyä järkeä, että tullaan ajoissa paikalle.

Niin, dösät starttasivat Stadista viime perjantaina neljän jälkeen ja vähän myöhässä pikkuongelmien takia. Uskoisin, että lähtöaika oli asetettu noinkin myöhäiseksi, jotta mahdollisimman moni työssäkäyväkin ehtisi reissuun mukaan. Matkalla ei paljoa pysähdelty, koska tiedettiin, että ollaan Rinkelinmäellä turhankin myöhäisessä vaiheessa.

Silti amatöörimäistä toimintaa Hämeenlinnan päässäkin.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Farmiankka kirjoitti:
Niin, tämäkin oltaisiin vältetty, jos olisisitte olleet ajoissa paikalla.

Joku tuolla sanoi, että tulitte ~15min ennen ottelun alkua. Ette kai oikeesti luullu, että tuo riittää. ?
Kyllä sen verran pitää löytyä järkeä, että tullaan ajoissa paikalle.

Tuolien rikkoutuminen oli molempien syy, fanien ja järkkäreiden.

Tästä lähtien matseissa siis täytyy olla vähintään tuntia ennen avauskiekon pudottamista?
Ihan vaan sen takia, että luvaille paikoille pääsee. Vai pitääkö jo edellisyönä tulla
teltan kanssa odottamaan pihalle?

Kyllä mun mielestä sovitut paikat on sovittuja, tullaan niille paikoille vaikka vasta kolmanteen erään.
 

Jeffrey

Jäsen
Farmiankka kirjoitti:
Niin, tämäkin oltaisiin vältetty, jos olisisitte olleet ajoissa paikalla.

Joku tuolla sanoi, että tulitte ~15min ennen ottelun alkua. Ette kai oikeesti luullu, että tuo riittää. ?
Kyllä sen verran pitää löytyä järkeä, että tullaan ajoissa paikalle.

Niin. Olisikos sun mielestä kohtuullista, että kun ensikerralla tulet Jaffalaan ja sun lipussa lukee, että katsomo 113 rivi 13 paikka 10 niin perillä sulle ilmoitetaankin, että "sori sun paikkas on jo mennyt. olisit tullut aikasemmin". Ajatteleminen ei oo kiellettyä.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Jeffrey kirjoitti:
Niin. Olisikos sun mielestä kohtuullista, että kun ensikerralla tulet Jaffalaan ja sun lipussa lukee, että katsomo 113 rivi 13 paikka 10 niin perillä sulle ilmoitetaankin, että "sori sun paikkas on jo mennyt. olisit tullut aikasemmin". Ajatteleminen ei oo kiellettyä.
Sen verran nyt kuitenkin pitää puolustella, että eihän tuo ole täydellinen analogia. Käsittääkseni osassa lipuista luki vain "Seisomapaikka" ja sopimus katsomon G2 varaamisesta oli lähinnä suullinen.

(Toki on vain ja ainoastaan varauksen luvanneen osapuolen vastuulla, ettei sitä pidetty. On turhaa ja typerää syyttää jokerifaneja siitä, että nämä luottivat tuohon lupaukseen, eivätkä osanneet sitä kyseenalaistaa ja sen pettämiseen varautua.)
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Tanskanen kirjoitti:
Tästä lähtien matseissa siis täytyy olla vähintään tuntia ennen avauskiekon pudottamista?
Ihan vaan sen takia, että luvaille paikoille pääsee. Vai pitääkö jo edellisyönä tulla
teltan kanssa odottamaan pihalle?.

Jos on seisomapaikoille paikat "varattuina", niin kyllä täytyy tulla tuntia ennen. Ja jos haluat ottaa varman päälle, niin toki voit tulla edellisenä yönä hallin ulkopuolelle telttailemaan. Älä unohda grilliä..

Jeffrey kirjoitti:
Niin. Olisikos sun mielestä kohtuullista, että kun ensikerralla tulet Jaffalaan ja sun lipussa lukee, että katsomo 113 rivi 13 paikka 10 niin perillä sulle ilmoitetaankin, että "sori sun paikkas on jo mennyt. olisit tullut aikasemmin". Ajatteleminen ei oo kiellettyä.

"eh" sen jo sanoikin. "Seisomapaikka" kattaa ainakin minun mielestäni hyvin ison alueen, kun taas mainitsemasi esimerkki vain yhden tietyn penkin. Ja saamieni tietojen mukaan näille penkeille myydään vain yksi lippu / per penkki, joten olisi väärin, jos minulle ilmoitettaisiin juuri noin kuten mainitsit. :)
 

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC
Jos meille luvataan oma alue seisomakatsomosta, niin oletetaan myös että se siellä on varattuna. Onko sillä väliä koska tullaan, jos on sanottu että se on siellä varattuna? Kukaan ei käskeny meidän olla ajoissa paikalla. Olishan meidän se pitänyt tajuta?

Sen sijaan hämeenlinnalaisten ei missään nimessä tarvitse tajuta olla menemättä meidän paikalle, koska emme olleet ajoissa paikalla? Niin joo, eihän meille oltu rajattu mitään omaa aluetta. Miten paikalliset olisivat voineet tietää, että ne on meille varatut mestat? Me siis mogasimme, koska emme käyneet torstai iltana kusemassa nurkkiin ja merkkaamassa reviiriämme? Kelaa nyt vähän mitä heität. Ei tässä nyt ole kyse siitä, mitä lipussa lukee vaan siitä, mitä meille oli luvattu, siitä ettei lupausta pidetty ja siitä miten ongelma ratkaistiin sekä mitä siitä seurasi.

Jotenkin tuntuu, että hämeenlinnalaisetkin tajuaa, kuka siellä mogasi, mutta sitä ei haluta vaan myöntään ja keksitään näitä selityksiä ettei oltu ajoissa paikalla.

Mutta fine, hajotettiin ne penkit ja vieläpä ihan tahallaan. Mitä meinasit tehdä asian hyväksi? Ajattelit suoltaa jatkuvalla syötöllä paskaa jatkoajan keskusteluun ja toivoa, että olo siitä vähän helpottuisi? Kyllä se pronssi sieltä tulee, älä huoli.
 
Viimeksi muokattu:

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
eh kirjoitti:
Sen verran nyt kuitenkin pitää puolustella, että eihän tuo ole täydellinen analogia. Käsittääkseni osassa lipuista luki vain "Seisomapaikka" ja sopimus katsomon G2 varaamisesta oli lähinnä suullinen.

(Toki on vain ja ainoastaan varauksen luvanneen osapuolen vastuulla, ettei sitä pidetty. On turhaa ja typerää syyttää jokerifaneja siitä, että nämä luottivat tuohon lupaukseen, eivätkä osanneet sitä kyseenalaistaa ja sen pettämiseen varautua.)
Kiitoksia, löytyihän sieltä yksi rehellinen myöntämään, ettei tämä ihan mustavalkoinen juttu ollut. Nyt on kaksi kertaa kussut järjestelyt, joten skarppauksen paikka molemmissa päissä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
tuuski kirjoitti:
Kiitoksia, löytyihän sieltä yksi rehellinen myöntämään, ettei tämä ihan mustavalkoinen juttu ollut. Nyt on kaksi kertaa kussut järjestelyt, joten skarppauksen paikka molemmissa päissä.

Mitä meidän olisi pitänyt tehdä toisin?

Meillä oli sovittuna että B1-katsomo, osa B2-katsomoa ja yläpuolella oleva seisomakatsomo on varattuna meille, ei ollut kun lupauksia ei teidän päässä pidetty oli vain B1-katsomo ja tietenkin olisi voitu änkeä väleihin paikallisten miehittämässä seisomakatsomossa - olisi varmaan suht turvallinen ratkaisu? Ja se B1-katsomoon ahtautuminen ja penkeillä seisomisen kehoitus tuli teidän järkkäreiltä.

Mitä siis siellä tehtiin väärin kun toteltiin järkkäreitä ja kannustettiin omia?
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
flintstone kirjoitti:
Mitä siis siellä tehtiin väärin kun toteltiin järkkäreitä ja kannustettiin omia?

Se, että kannustettiin omia väärällä tavalla janareiden mielestä?
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Ikijokeri kirjoitti:
Se, että kannustettiin omia väärällä tavalla janareiden mielestä?

Uskomatonta paskaa.
Olen aivan satavarma, että vikaa oli molemmissa tässä tapauksessa. Eiköhän suurin osa siellä käyttäytynyt kuten piti, ja vaikka pomppi siellä tuoleilla, ei iso juttu. Mutta niin paljon olen saanut lukea, että jengi repi tuoleja irti siellä, ja olihan muutakin irtaimistoa hajoitettu, että myös faniporukka voisi vähän katsoa peiliin, ja lopettaa marttyyrileikkinsä.
 

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC
Koliath kirjoitti:
Mutta niin paljon olen saanut lukea, että jengi repi tuoleja irti siellä

Lukenut jostain Hämeensanomista kun halliyhtiön toimitusjohtaja tietämättömänä taustoista laukoo totuuksia? Eikö kuitenkin kannattaisi uskoa niitä, jotka oli samassa katsomossa tai edes koko ottelussa eikä leikkimässä lastenlasten kanssa piilosta?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Koliath kirjoitti:
Mutta niin paljon olen saanut lukea, että jengi repi tuoleja irti siellä, ja olihan muutakin irtaimistoa hajoitettu, että myös faniporukka voisi vähän katsoa peiliin, ja lopettaa marttyyrileikkinsä.

Minä en nähnyt että ainuttakaan penkkiä olisi revitty irti ja minä olin paikalla ja tuossa katsomossa, olin myös täysin selvä koska olin omalla autolla joten alkoholi ei sotke ajatuksia tai kuvaa siitä mitä tuolla tapahtui.

Edelleen kysyisin että mitä siellä tehtiin väärin?
 
Suosikkijoukkue
AIK
Koliath kirjoitti:
Uskomatonta paskaa.
Olen aivan satavarma, että vikaa oli molemmissa tässä tapauksessa. Eiköhän suurin osa siellä käyttäytynyt kuten piti, ja vaikka pomppi siellä tuoleilla, ei iso juttu. Mutta niin paljon olen saanut lukea, että jengi repi tuoleja irti siellä, ja olihan muutakin irtaimistoa hajoitettu, että myös faniporukka voisi vähän katsoa peiliin, ja lopettaa marttyyrileikkinsä.

Uskomatonta paskaa.
Olitko paikalla? Näitkö, että joku olisi tahallisesti repinyt/ potkinut istuimia rikki?
Näkikö joku muu? Spekulointia aiheestä kyllä löytyy, mutta vaikka mä olin itse kyseisessä katsomossa, en nähnyt että kukaan olisi niitä tahallisesti rikkonut. Ja jos olisin nähnyt, olisin siihen varmasti puuttunut, kuten moni muukin paikalla ollut.

Tapahtumajärjestäjällä ja tapahtuman turvallisuusorganisaatiolla pitäisi nyt olla munaa tulla esille ja tunnustaa virheensä.

Voisiko nämä vitun teksti-tv todistajat nyt saatana lopettaa sen syyttelyn, jos kaikki omat tiedot perustuu huhuihin.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
puoliväliheikki kirjoitti:
Voisiko nämä vitun teksti-tv todistajat nyt saatana lopettaa sen syyttelyn, jos kaikki omat tiedot perustuu huhuihin.

Eikös useampikin Hämeenlinnalainen ole ketjussa sanonut että penkkejä on revitty? Ja nyrkillä oli lyöty jotain tauluja tjsp. siellä, ette varmasti sitäkään nähnyt?
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Koliath kirjoitti:
Eikös useampikin Hämeenlinnalainen ole ketjussa sanonut että penkkejä on revitty? Ja nyrkillä oli lyöty jotain tauluja tjsp. siellä, ette varmasti sitäkään nähnyt?

Joo, hämeenlinnalaisethan siinä katsomossa olivatkin ja näkivät kaiken mitä tapahtui. Jonkun tuuskin ym. kirjoitukset ovat ihan hälläväliä-kamaa, sillä he eivät voi oikeasti tietää, miten ne penkit ovat irronneet. En muuten tiedä minäkään ja siksi en sinulle edelliseen viestiisi vastannut. Annoin sellaisten ihmisten tehdä sen, jotka olivat siinä katsomossa ja tietävät parhaiten, miten kaikki meni.
Se on totta, että valomainoksia lyötiin, mutta se meni voiton tuoman hurmostilan piikkiin, sillä käsittääkseni niitä taottiin vasta ottelun jälkimainingeissa.
 

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC
Ikijokeri kirjoitti:
Se on totta, että valomainoksia lyötiin, mutta se meni voiton tuoman hurmostilan piikkiin, sillä käsittääkseni niitä taottiin vasta ottelun jälkimainingeissa.

Kyllä. Mutta tuskin sillonkaan hajoittamistarkoituksella (en voi puhua muiden puolesta) vaan lähinnä lyötiin tahtia biiseille. Ja niinkun Tuomas tuolla otteluketjussa(?) sanoi, niin jos se mainos siitä hajosi niin totta kai se korvataan.

Penkkien kanssa voivat edelleen haistaa pitkän paskan Hämeenlinnassa ja korjata omat mogansa ihan omilla rahoillansa.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
tuuski kirjoitti:
Kiitoksia, löytyihän sieltä yksi rehellinen myöntämään, ettei tämä ihan mustavalkoinen juttu ollut. Nyt on kaksi kertaa kussut järjestelyt, joten skarppauksen paikka molemmissa päissä.
Miten sinä oikein viestiäni luit?
eh kirjoitti:
Toki on vain ja ainoastaan varauksen luvanneen osapuolen vastuulla, ettei sitä pidetty. On turhaa ja typerää syyttää jokerifaneja siitä, että nämä luottivat tuohon lupaukseen, eivätkä osanneet sitä kyseenalaistaa ja sen pettämiseen varautua.
Missä tuossa sanotaan, että ei ollut mustavalkoinen juttu? Järjestelyt ovat Hämeenlinnassa kusseet aina, siinä ei ole mitään uutta. Skarppaamisen paikka tosiaan, mutta vain ja ainoastaan järjestäjillä, eivät Helsingistä tulleet katsojat voi olla siitä vastuussa, ettei sovituista asioista pidetä kiinni.

Ne jotka eivät paikalla olleet, voivat pitää turpansa kiinni tahallisesti hajotetuista tuoleista ja kaikesta muustakin. Kiitos. Vituttaa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Niin, eiköhän tämä keskustelu tosiaan ole aika lailla selvä ja asiaan kannattanee palata vasta kun/jos Jorma-setä tosiaan laskun jonnekin suuntaan tästä lähettää. En nyt jaksa uskoa, että edes kukaan Jorma voi olla niin uuno, että lähettäisi.

Itse näen tapahtumaan vain yhden syypään ja se ei tosiaankaan ole Jokerit-kannattajaryhmä.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
eh kirjoitti:
Ne jotka eivät paikalla olleet, voivat pitää turpansa kiinni tahallisesti hajotetuista tuoleista ja kaikesta muustakin. Kiitos. Vituttaa.

Pidä sinäkin pääsi kiinni kaikista asioista mitä et ole nähnyt.

Niih, perustin oletukseni joihinkin kirjoituksiin, sekä yleiseen käyttäytymismalliin, joka tosi usein vierasmatkoilla toistuu, eli muutama kaveri mahtuu aina mukaan, jotka saa vähän liikaa henkeä päälle.

Edit.
Jottei jää epäselväksi, en myöskään Jokeri-faniryhmää näe pääsyyllisenä, mutta voisin uskoa, että muutama kaveri voisi katsoa peiliin.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Koliath kirjoitti:
Niih, perustin oletukseni joihinkin kirjoituksiin, sekä yleiseen käyttäytymismalliin, joka tosi usein vierasmatkoilla toistuu, eli muutama kaveri mahtuu aina mukaan, jotka saa vähän liikaa henkeä päälle.
Arvaa huviksesi, kiinnostaako ketään sinä ja sinun olettamuksesi ja niiden perustelut. Kun et tiedä mistä puhut, älä puhu. Lupaan itse noudattaa samaa neuvoa. Kiitos.

Varmasti "muutamalla kaverilla" oli vähän liikaa henkeä päällä, mutta se purkautui lähinnä yksinäiselle janariprovoilijalle uhoamiseen. Ja toki lauluun ja huutoon, joita todellakin riitti. Voisin väittää, että jos penkkejä olisi tahallisesti irti revitty, siitä "tietäisi" joku muukin kuin tämä mylläri.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Rontti kirjoitti:
Itse näen tapahtumaan vain yhden syypään ja se ei tosiaankaan ole Jokerit-kannattajaryhmä.
Tästä ei kirjoitus parane.

Edelleenkin odotan että joku, joka asiassa on mahdollisesti eri mieltä kuin Rontti ja muut järki-ihmiset, kertoisi vaikka ihan vastaisuuden varalle, mitä Jokerifanien olisi pitänyt tehdä kun turvallisuuspäällikkö kehottaa istumaan tuolien päällä?
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
eh kirjoitti:
Arvaa huviksesi, kiinnostaako ketään sinä ja sinun olettamuksesi ja niiden perustelut. Kun et tiedä mistä puhut, älä puhu. Lupaan itse noudattaa samaa neuvoa. Kiitos.

Ei minuakaan sinun kirjoituksesi kiinnosta, mutta en niistä itkemään rupea. Ihme amisjuntti. En vieläkään jaksa uskoa, että jos teillä täysi kannatusmeno päällä (kuten olettaa sopii) niin jokaisen yksittäisen kaverin toimet siellä huomattaisiin. Mutta joo, antaa jäädä minunkin osalta tähän, en vain ole nähnyt syytä olla uskomatta Hmnlinnalaistenkin näkemyksiä.
Gagsin kanssa olen samaa mieltä, varmati jokainen faniryhmä olisi vastaavassa tilanteessa penkkien päälle sitten mennyt, kun käsketäänkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös