Fanitoiminta ja sen seuraukset

  • 840 048
  • 2 865

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
En tietenkään voi puhua muiden puolesta, mutta itse kyllä myönnän joskus nousseeni seisaalta osoittamaan suosiotani puhtaalle avojään pommille ja nauttineeni tilanteesta täysin rinnoin ja kun sitten heti ensireaktioni jälkeen olen nähnyt taklattavan jäävän makaamaan jäähän, on kyllä tullut vähän huono fiilis ja vierustoverille joutunut toteamaan että "nyt kyllä vähän hävettää että ehdin jo noin kovaa iloitsemaan taklauksesta". Mutta jokainen kannustaa omalla tavallaan ja huutelee mitä huutelee, ei asiattomuuksiin aina tarvi vastata yhtä asiattomasti.
 
En tietenkään voi puhua muiden puolesta, mutta itse kyllä myönnän joskus nousseeni seisaalta osoittamaan suosiotani puhtaalle avojään pommille ja nauttineeni tilanteesta täysin rinnoin ja kun sitten heti ensireaktioni jälkeen olen nähnyt taklattavan jäävän makaamaan jäähän, on kyllä tullut vähän huono fiilis ja vierustoverille joutunut toteamaan että "nyt kyllä vähän hävettää että ehdin jo noin kovaa iloitsemaan taklauksesta". Mutta jokainen kannustaa omalla tavallaan ja huutelee mitä huutelee, ei asiattomuuksiin aina tarvi vastata yhtä asiattomasti.

Puhut ihan eri asiasta.

Jääkiekkoon kuuluvat kovat taklaukset, mutta myös vastustajan kunnioittaminen. Jokainen jääkiekkoa ja kovia taklauksia rakastava katsoja nousisi varmasti seisomaan ja hurraisi jos oman joukkueen pelaaja iskisi kunnon puhtaan pommin vastustajalle.

Sen sijaan jos näkee, että pelaaja makaa jäässä pitkään liikkumattomana, niin on sairasta touhua innostua siitä lisää. Jokainen tajuaa, että ensireaktio on hurraahuudot ja innostus, mutta jokaisen täysjärkisen tulisi tajuta tilanne jos pelaaja jää liikkumattomana makaamaan. Ei mikään taklaus ole niin hieno, että se menee pelaajan terveyden edelle, varsinkin kun tuonkaltaisessa tapauksessa halvaantuminenkaan ei olisi mitenkään poissuljettu vaihtoehto.

Tästä on tässä idiootti-Ilvesfanien tapauksessa kyse.
 

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Kas, mä eksyin tännekin. Kerrataanpas vähän asioita.

Näin kirjoitin ottteluketjuun:
"Ja ettei nyt kenellekään ei-paikallaolleille jäisi sellaista kuvaa, että mustasydämiset ilvesihmishirviöt yrittivät voodoo-tempuin manata Saarisen uraa loppumaan... Täällä kun on annettu osapuilleen ymmärtää, että Saarinen makaa tilanteen rauhoituttua jäällä ja kaikki pelaajat seuraavat tilannetta huolestuneina aitioistaan, lääkärien tehdessä parhaansa. Oikeasti se meni osapuilleen näin: Niitin jälkeen valtaisat suosionosoitukset -> jäällä alkaa armoton hulabaloo -> Hacker nyrkkeilee jokerijunnun kanssa -> Jokereilla melkoinen legioona miehiä jäällä, joista tullaan jopa estämään Hacker - Pitkänen -paria. Ei silti, huonoa pelisilmää ja huonoa käytöstä lähteä levittämään lakanaa tuossa vaiheessa ja ylipäänsä möykätä sillä tasolla, kun Jokereilla on kaveri lattiassa. Tosin totuuden nimissä, heiluttamaan pystynyt Saarinen sai suuremmat suosionosoitukset kuin Kauvosaaren maali."

Mitäs luulette, eiköhän valtaosa Ilves-faneista hurrannut Hackerille ja viheltänyt dumareille? Vai uskotteko vallan vilpittömästi, että kaikki hurrasivat Seikolalle ja vihelsivät Saariselle?

Ja aiempaa nimimerkin puoliväliheikki kommenttia en oikein ymmärtänyt. Tarkoittiko se sitä, että jos esimerkiksi mulla on Ilveksen värit päällä hallissa, niin en voi kannustaa suosikkijoukkuettani? Vai sitä, että voin kyllä kannustaa, mutta mun pitää lähteä aina tarpeen vaatiessa myllyttämään joidenkin luupäiden kanssa lapsen roikkuessa toisessa hihassa ja itkien kysellen "Isi, mitä sä teet?"?

Musta kiekkopeli on parhaimmillaan silloin, kun voi matsin jälkeen tuopin äärellä analysoida matsia myös vastustajan fanien (ja/tai kannattajien) kanssa. Tai myös silloin, kun sieltä voi lapsen kanssa poistua ihan kaikessa rauhassa. Se on jumalauta kuitenkin vain jääkiekkoa. Okei, iso osa elämää se on itse kullekin, mutta mulla se raja menee siinä, että en halua harjoittaa väkivaltaa vastustajajengin faneja kohtaan. Enkä perkele eritotenkaan heidän lapsiaan vastaan.

Ei sillä, toki ymmärrän jokerifanien närkästyksen kun he kokivat, että Ilvesfanit eivät kunnioita huippulahjakkaan juniorin terveyttä. Uskokaa pois, kyllä kunnioittavat. Valitettavia yhteensattumia vaan oli tässä yhtälössä pikkaisen liikaa.

Surullisena,

Kerouac

Post Scriptum I: Kaikesta huolimatta, en toki tiedä kaikkien Ilves-fanien mielenliikkeittä. Mutta uskon, että itse tästä valitettavasta tapahtumasta kokemani oli jonkinlainen Ilvesfanien keskiarvo.

Post Scriptum II: Eihän tämä tosiaan vain Jokereihin liity. Kaikillahan meistä on ne hyvät ja huonot omenat korissa. Mutta, kun tämän tapahtuman itse paikanpäällä näin ja niin pois päin.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Hyvä ja asiallinen viesti, josta yhden asian korjaisin.
Nimittäin huutaminen ja lakanan levittely jatkui senkin jälkeen kun mitään ei kentällä enää Saarisen hoivaamista lukuun ottamatta tapahtunut. Se saattoi olla pelkkä vastaprovosointi Ep:lle, enkä ainakaan halua uskoa, että Saariselle kukaan vihelsi. Parin kaverin kanssa oltiin silti yhtä mieltä siitä, että karnevaalitunnelmalla juhlistettiin Seikolan todella törkeältä vaikuttanutta taklausta ja paska maku jäi muutenkin kännisistä tamperelaisista.

Sekin asia lienee hyvä tehdä selväksi, että vaikka Jokereiden fanit ovat mediassa niittäneet mainetta ja kunniaa, ei lastensa puolesta pidä eikä tarvitse koskaan Hartwall Areenalla pelätä. Niin alas kukaan ei vajoa, että viattomia lapsia tai vanhempia ruvettaisiin paidan perusteella mätkimään. En ole faniporukan kanssa hirveästi tekemisissä, mutta veikkaisin silti tappelemisen ylipäänsä olevan melko harvinaista. Viattomiakaan tuskin hommaan mukaan vedetään vasten tahtoaan.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
"Ipa juoksee matsin jälkeen!"

Tämä samankaltainen huuto nauratti ekassa paikallispelissä. "Jullit juoksee matsin jälkeen". Tämä huuto tuli jokeiden fanikulmasta, jossa ei toki ollut yhtään minkään yhdistyksen jäsentä. Ei tosin tarvinnut juosta, kun julkinen liikenne stadissa pelaa.
 

Masentaja

Jäsen
Tappelua?

Ensiksi täytyy mainita että asiallinen kirjoitus ipan kannattajalta.
Liittymättä tähän tapahtumaan Seikola-Saarinen, niin yleensä mitä itse olen seuraillut yleensä sivusta fanien yhteenottoja, niin yleensä se johtuu seuraavista:
Voittaneen joukkueen kannattajat aloittavat hävinneen joukkueen kannattajien provosoinnin huutelulla. Huutelua käydään puolin jos toisin. Tässä vaiheessa temppuliemi jo kihisee päässä ja jo muutenki pieni ketutus päällä niin rauhattomampi kiehahtaa. Tästä alkaa töniminen ja siitä sitten tulee kaveri ja kaverin kaveri joko väliin tai mukaan, ja loppujen lopuksi on täysi päähänlyöntikilpailu. Voittaneen/hävinneen paikat voi olla myös toisin päin. Tämä siis omana mielipiteenä.

Sattuipa mieleeni eräs kerta joskus kultaisella 90-luvulla, kun olin katsomassa ensimmäistä SM-liigan ottelua nordenskjöldinkadun hallissa, kun Jokerit ja Ässät ottivat yhteen pudotuspeleissä, minä, pieni poika isän kanssa KESKELLÄ Ässät-fanikatsomoa, Jokerilipun kanssa hurraamassa Jokereille. Itsehän en ymmärtänyt että joku voisi olla ilkeä, mutta olin lapsi. Ja ei kukaan uhkaavasti käyttäytynyt(tai en ainakaan muista). Ja syy, miksi olimme Ässien katsomossa, oli se että saimme liput sinne eräältä silloiselta Ässä-pelaajalta. Ja se että yhdenkään lapsen ei tarvitse pelätä. Toivottavasti. Itse en pelännyt.
 
Suosikkijoukkue
AIK
Ja aiempaa nimimerkin puoliväliheikki kommenttia en oikein ymmärtänyt. Tarkoittiko se sitä, että jos esimerkiksi mulla on Ilveksen värit päällä hallissa, niin en voi kannustaa suosikkijoukkuettani? Vai sitä, että voin kyllä kannustaa, mutta mun pitää lähteä aina tarpeen vaatiessa myllyttämään joidenkin luupäiden kanssa lapsen roikkuessa toisessa hihassa ja itkien kysellen "Isi, mitä sä teet?"?

Tossa se mun aikaisempi viesti
Niin, jos sieltä kerran löytyy jengiä, ketä pitää pelätä, miksi siis lähteä tanperelaisten tapaan provosoimaan, kun kuitenkaan ei ole aikeita eikä eväitä vastata omaan huutoonsa.

Missä mä puhun joukkueensa kannattamisen kieltämisestä?
Missä mä puhun ilveksen värien kantamisen kieltämisestä?
Missä mä puhun että jäähallissa pitää myllyttää, oli muksut mukana tai ei?

Boldasin tosta mun tekstistä yhden sanan, mikä on erittäin olennainen viestin sisällön kannalta. Tarkasta se vaikka sanakirjasta.
Kyllähän se tässä pahassa maailmassa menee niin, että kun kerjäämällä kerjää itselleen ongelmia, niitä varmasti myös löytää. Niin grillin jonosta, jäähallilta kuin aamuruuhkastakin.

Vai kävikö tässä nyt niin, että sä olet niitä faijoja, ketkä vetää jurrit samalla kertaa kun vie muksut matsiin ja sitten soittaa suutaan hallin pihassa, kun muksut haluis jo takas mutsin luokse, mutta nyt onkin viikonloppu-iskän päivä? ("Isi, mitä sä teet?")
Samaan stereotypiaan tosiaan sopii toi mun tekstin tahallinen(?) väärinymmärtäminen ja lapsikortin korostettu heiluttelu aiheessa, mikä ei niihin mitenkään liity.
 

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Missä mä puhun joukkueensa kannattamisen kieltämisestä?
Missä mä puhun ilveksen värien kantamisen kieltämisestä?
Missä mä puhun että jäähallissa pitää myllyttää, oli muksut mukana tai ei?

Joo, ei se näköjään ole ihme, että hallissakin kiivaan pelin tiimellyksessä ja adrenaliinimyrskyssä tulee väärinkäsityksiä, kun niitä näyttää tapahtuvan myös näin, kun ihmiset lukevat rauhassa tekstiä ruudulta.

Muotoilin hiukan huonosti, tarkoitin kysyä, että mikä sitten mielestäsi on provosointia ja mikä ei?

Ymmärsin, että lauseesi loppu "... kun kuitenkaan ei ole aikeita eikä eväitä vastata omaan huutoonsa." viittasi myllyttämiseen. Voi olla, että ymmärsin väärin. Tahallista se ei ollut. Ja yritin hakea selvennystä, mikä on sellaista provosointia, että silloin pitää "vastata omaan huutoonsa"? Ja kenellä ei ole aikeita eikä eväitä? Ja miten sen huomaa?

Tottakai ymmärrän, että jos matsin jälkeen huutelen hallin pihalla, että "kaikki jokerifanit on mulkkuja", niin se on törkeää ja mautonta provosointia. Ja silloin on kasvattanut sitä turpiinsaamisensa todennäköisyyttä kaikkien riskirajojen yli.

Mutta, niin en koskaan toimi. Tarkoitin, että ongelmaksi muodostuu, jos matsin jälkeen riittävänä provosointina pidetään sitä, että sattuu olemaan vastustajan värit päällä. Ja sattuu kantamaan niitä ylpeydellä pelin jälkeen, kävi siinä niin tai näin. Edelleenkin: jääkiekon, varsinkin Ilveksen pelien katsominen kiinnostaa kovasti. Ja tunteikas osallistuminen katsomossa kaukalon tapahtumiin. Ja vielä Ilveksen värit päällä. Mutta mikään fanien välinen myllyt sallittu -larppaus ei kiinnosta edes vähää alusta.

Vai kävikö tässä nyt niin, että sä olet niitä faijoja, ketkä vetää jurrit samalla kertaa kun vie muksut matsiin ja sitten soittaa suutaan hallin pihassa, kun muksut haluis jo takas mutsin luokse, mutta nyt onkin viikonloppu-iskän päivä? ("Isi, mitä sä teet?")
Samaan stereotypiaan tosiaan sopii toi mun tekstin tahallinen(?) väärinymmärtäminen ja lapsikortin korostettu heiluttelu aiheessa, mikä ei niihin mitenkään liity.

Hieno ja tarpeellinen henkilökohtainen hyökkäys? Tottakai, minä vedin kaatokännit, jätin lapsen heitteille, vittuilin jokerifaneille, hakkasin muutaman niistä sairaalaan, piikittelin kotona Mike Bishai -voodoonukkea, hakkasin vaimon ja illan kruunuksi uhrasin muutaman kotkottavan kanan Saatanalle. Vakavasti, jos ollaan lapsen kanssa pelissä, jätetään bisset ottamatta. Kaveriporukassa tai yksin asia on eri.

Minusta ns lapsikortin heiluttelu kyllä todellakin kuuluu asiaan, jos kertaan koettua tilannetta? Että suurin provokaationi kotijoukkuetta kohtaan on Ilveksen paita ja huivi. Ja siitä huolimatta tulee myllykutsuja vaikka minulla on lapsi mukana.

Riippumatta siitä, mitkä joukkueet pelaavat, ketkä ovat huudellet ja mitä, oli viikonpäivä mikä tahansa - pidän ylipäänsä todella valitettavana lieveilmiönä, että kiekkomatseihin joutuu tulemaan JouHa -viranomaisia turvaamaan järjestystä.

Toivottavasti selvensi ja toivon, että nyt tiedät, etten alunperinkään tarkoittanut vittuilla sinulle vaan yritin vain hiukan selventää mitä viestissäsi haetaan takaa.

Kerouac
 

REDNECK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta -68
Hienoa tekstiä Kerouac

Joo, ei se näköjään ole ihme, että hallissakin kiivaan pelin tiimellyksessä ja adrenaliinimyrskyssä tulee väärinkäsityksiä, ...

...Toivottavasti selvensi ja toivon, että nyt tiedät, etten alunperinkään tarkoittanut vittuilla sinulle vaan yritin vain hiukan selventää mitä viestissäsi haetaan takaa.

Kerouac

Itsekkin lapseni kanssa hallilla käyvänä voin todeta, että otan yhden kaljan joskus ekalla erä tauolla. Näin haluan lapseni oppivan ja näkevän "hyvää" alkoholin käyttöä/hallintaa, samalla kun näen jonkun jurrisen totean pojalleni että tuo kaveri ei osaa alkoholia käyttä vaan alkoholi käyttää häntä.

Teidän muiden joukkueiden fanien täytyy ikävä kyllä tottua Jokeri hallissa siihen, että meillä on niin sanottu banaani katsomo (he eivät tietenkään kuulu mihinkää ryhmittymään). Siellä majaille noita nuoria, joilla hormoonit hyrrää ja kun on vielä pari kaljaa liikaa saanut nuppiinsa, niin se vähäkin äly joka on siellä päässä ei toimi. He ajattelevat vain ja ainoastaan omasta näkökulmasta asioita eivätkä osaa vielä ottaa huomioon toisia, tämä johtuu osin heidän nuoresta iästä ja taustastaan, he kun ovat lähtöisin köyhästä Itä-Helsinkiläis perheetä, jossa ei olla niin suvaitsevaisia kuin toivoisi tuollaiseen tilaisuuten osallistujien olevan.

Meidän täytyy toivoa, että kuumempiveristen kavereiden kivekset laskeutuisisivat nopeasti ja saisisivat tyttö kaverin, joka rajoittaisi noiden paineiden ja syntyä. Tämä jälkeen voi veren virtaus siellä pää nupissa olla sillä tasolla, että ajatus alkaa toimimaan. Kun näillä lahopäilla sanat (äly) loppuu he turvautuvat nyrkkiin.

Jokereiden toimistolla pitäisi puuttu kovalla kädellä tälläiseen toimintaan. Vartioiden valtuuksia pitää lisätä ja porttikieltoja jakaa kovalla kädellä näille höyrypäille.

Alkoholin myyntiä ja katsojien kuntoonkin voisivat järjestysmiehet puuttua ajoissa, eikä päästää kovassa kännissä olevia katsojia halliin ollenkaan tai jos oma harkinta hallilla pettänyt ja vetänyt överit, pitäisi kaveri ohjata ulos hallilta. Muistan tapauksen jossa pari tälläistä höyrypäätä veti kirkasta suoraan pullosta katsomossa kiitettävään tahtiin ja ekan erätauon jälkeen kaverit jättivät repun katsomoon ja poistuivat vessaan tai tupakalle. Tauon loputtua he eivät löytäneet enään reppuaan vaan hyörivät katsomossa sitä etsimässä, tokalla erä tauolla vein repun kyseisen katsomon järjestysnaiselle ja mainitsin tapauksesta hänelle. Ihmetykseni oli suuri kun hetken päästä hän ojensi viinakassin näille umpi tunnelissa oleville kavereille, jotka näin pääsivät jatkamaan kunnonkohentamista. Olisin odottanut järjestyksenvalvojalta hivenen toisenlaista toimintaa.
 

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC
He ajattelevat vain ja ainoastaan omasta näkökulmasta asioita eivätkä osaa vielä ottaa huomioon toisia, tämä johtuu osin heidän nuoresta iästä ja taustastaan, he kun ovat lähtöisin köyhästä Itä-Helsinkiläis perheetä, jossa ei olla niin suvaitsevaisia kuin toivoisi tuollaiseen tilaisuuten osallistujien olevan.

Moi Hjallis :) Siisti kaupunkimaasturi sul.
 
Kyllähän ainakin kotipeleissä näyttää tuo fanitoiminta kuolleen aika rajusti.

Myönnettäköön, että paikaton katsomo on ollut täysi floppi ja porukka on kaikonnut rajusti. Näköjään kovin moni ei vaivaudu edes seisomaan fanipäädyssä enää. Miksi näin?
 
Suosikkijoukkue
AIK
Kyllähän ainakin kotipeleissä näyttää tuo fanitoiminta kuolleen aika rajusti.

Myönnettäköön, että paikaton katsomo on ollut täysi floppi ja porukka on kaikonnut rajusti. Näköjään kovin moni ei vaivaudu edes seisomaan fanipäädyssä enää. Miksi näin?

Laiskaa oli tänäänkin joo.

Paikattoman katsomon saamiseksi useat ihmiset tekivät valtavan määrän töitä, mutta ainakaan arkipeleissä tulos ei ole vakuuttanut.

Voihan sitä piiloutua aina selitysten, kuten syys-talven arkihöntsät, paska peli ei sytytä, jne. taakse, mutta fakta on myös se että ei se paikaton sektori ole oikotie onneen. Kyllä siellä on oikeasti myös sitten osallistuttava, että se tunnelma saadaan aikaiseksi.

Viikonloppumatseissa varsinkin paikaton sektori on toiminut hyvin ja arkimatseissa olisikin toivottavaa, että jengi kerääntyisi tiiviimmin samaan kasaan, eikä todellakaan hajaantuisi niihin tyhjiin kulmiin.

Nyt kaikkien olisi osoitettava sitä aktiivisuutta, onhan se selvä että capokin turhautuu jos chantteihin osallistuminen on noin vitun laiskaa ja niitä jaksetaan vetää se 20 sekuntia kerrallaan. Eli peiliin tässä on EP:n väen katsottava. Sieltä se vika löytyy.

Lauantaina Blegi vastassa, toivottavasti EP osaa antaa myös joukkueelle syyn laittaa parastaan kun esikaupungin ylpeys tulee areenalle.
Tästä on tie ylöspäin.

Jos vastaisuudessa keskustelu liittyy ihan oikeasti katsomotoimintaan, jne. niin kannattaisi varmaan avata sille oma topic, jätetään tämä topicci maalaisserkkujen jeesusteluita varten, jos niille joskus on aihetta... ;)
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Laiskaa oli tänäänkin joo.

Paikattoman katsomon saamiseksi useat ihmiset tekivät valtavan määrän töitä, mutta ainakaan arkipeleissä tulos ei ole vakuuttanut.

Voihan sitä piiloutua aina selitysten, kuten syys-talven arkihöntsät, paska peli ei sytytä, jne. taakse, mutta fakta on myös se että ei se paikaton sektori ole oikotie onneen. Kyllä siellä on oikeasti myös sitten osallistuttava, että se tunnelma saadaan aikaiseksi.

Joo aivan yhtä surkeaa ellei jopa surkeampaa tuo tunnelma on nyt kuin viime kaudella oli, ei se paikaton ole ainakaan parantanut tunnelmaa. En halua syytellä ketään tai mitään mutta ihmettelen että minne meidän kaikki aktiiviset huudattajat on kadonneet? Ainakin Ville on ilmeisesti lopettanut/vähentänyt huutosakin johtamista ry:n puheenjohtajaksi noustuaan, vastuuko painaa? Vai onko tuo huudatus vastuu siirretty muille?

Paljoa huonommaksi ei enää pystytä kyllä laittamaan, niin hiljaista ja aneemista tuo toiminta on pääsääntöisesti ollut.
 
Suosikkijoukkue
AIK
Joo aivan yhtä surkeaa ellei jopa surkeampaa tuo tunnelma on nyt kuin viime kaudella oli, ei se paikaton ole ainakaan parantanut tunnelmaa. En halua syytellä ketään tai mitään mutta ihmettelen että minne meidän kaikki aktiiviset huudattajat on kadonneet? Ainakin Ville on ilmeisesti lopettanut/vähentänyt huutosakin johtamista ry:n puheenjohtajaksi noustuaan, vastuuko painaa? Vai onko tuo huudatus vastuu siirretty muille?

Paljoa huonommaksi ei enää pystytä kyllä laittamaan, niin hiljaista ja aneemista tuo toiminta on pääsääntöisesti ollut.

Joo, kyllähän sen nyt kaikki on todenneet, että arkihöntsät ovat olleet väkinäistä, laiskaa paskaa katsomolta pl. pelikaanimatsi, jossa draivi oli oikeasti poikkeuksellisen hyvä arkimatsiksi. Samaa oli mun mielestä jo pleijareissa blegisarja lukuunottamatta ehkä yhtä vierasmatsia.

Kyllä siellä on Ville lisäksi kolme muutakin capoa, joista joku vetää aina, kuten eilenkin. Ongelma on enemmän siinä, että muut eivät osallistu. Ei se capokaan loputtomiin jaksa, jos katsomon aktiivisuus on eilistä tasoa. Kuten tossa mun edellisessä viestissä sanoin, vika on enemmänkin koko eteläpäädyssä. Osallistuiko Flintti itse kuinka aktiivisesti niihin vähiinkään chantteihin, mitä paikattomasta lähti?

Ja vaikka "tekosyy" tämäkin on, mutta muistelepa, milloin katsomossa olisi ollut älytön kiima syystalven tiistaimatsissa, vastassa joku mitäänsanomaton maalaisseura, varsinkin kun Jokereiden peli on unettavaa paskaa?

Noh, lauantaina on taas uusi mahdollisuus parantaa.
Joko mennään?
 

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ainakin Ville on ilmeisesti lopettanut/vähentänyt huutosakin johtamista ry:n puheenjohtajaksi noustuaan, vastuuko painaa? Vai onko tuo huudatus vastuu siirretty muille?

En täällä lähde sen tarkemmin muiden henkilökohtaisia asioita puimaan, mutta Villellä urakehitys siviilielämän puolella on ollut osaltaan vaikuttamassa asiaan. Sääli sinällään, sillä mies on ihmisten huudattamisessa luultavasti peräti Suomen paras.

Meillä on hyviä capoja otteluihin, joissa tunnelma on jo valmiiksi mukana, mutta tilanteet, joissa vaisusta yleisöstä pitäisi repiä ääntä, aiheuttavat ongelmia. Jospa se tuosta vähitellen lähtisi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kyllä siellä on Ville lisäksi kolme muutakin capoa, joista joku vetää aina, kuten eilenkin. Ongelma on enemmän siinä, että muut eivät osallistu. Ei se capokaan loputtomiin jaksa, jos katsomon aktiivisuus on eilistä tasoa. Kuten tossa mun edellisessä viestissä sanoin, vika on enemmänkin koko eteläpäädyssä. Osallistuiko Flintti itse kuinka aktiivisesti niihin vähiinkään chantteihin, mitä paikattomasta lähti?

Osallistuin ja lauloin kyllä mukana, olen tosin vähän laiska taputtelemaan kovin pitkään eli aloitan kyllä teidän mukana (kädet ilmaan). Huudoissa ja lauluissa pyrin olemaan mukana. Ja oli siellä eilenkin huudattaja, olen vain sen verran tottunut siihen että Ville on ollut se päähuudattaja että kiinnitän enemmän huomiota kun Ville ei ole mukana huudattamassa.

Ja vaikka "tekosyy" tämäkin on, mutta muistelepa, milloin katsomossa olisi ollut älytön kiima syystalven tiistaimatsissa, vastassa joku mitäänsanomaton maalaisseura, varsinkin kun Jokereiden peli on unettavaa paskaa?

Eilinen peli ei tosiaan kiimaa herättänyt ja vaikka olisi tullut kiimaisena hallille niin se kiima olisi kyllä tuohon hyvin nopeasti kuollut. Tappara ei sinällään kyllä ole itselleni mitäänsanomaton maalaisseura vaan niitä vastustajia jotka sytyttää. Se toinen tamperelainen sen sijaan on tylsä. No se ei ole tämän ketjun aihe.

En täällä lähde sen tarkemmin muiden henkilökohtaisia asioita puimaan, mutta Villellä urakehitys siviilielämän puolella on ollut osaltaan vaikuttamassa asiaan. Sääli sinällään, sillä mies on ihmisten huudattamisessa luultavasti peräti Suomen paras.

Jep, Ville on aivan loistava porukan huudattaja. Mutta ei siitä tosiaan enempää.

Meillä on hyviä capoja otteluihin, joissa tunnelma on jo valmiiksi mukana, mutta tilanteet, joissa vaisusta yleisöstä pitäisi repiä ääntä, aiheuttavat ongelmia. Jospa se tuosta vähitellen lähtisi.

Ei kukaan ole seppä syntyessään, teille pitää myös antaa aikaa ja tottakai koko katsomon pitäisi tukea sitä huudattamista ja lähteä mukaan niihin huutoihin.
 
Viimeksi muokattu:

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Juu, aika heikoksi on meno mennyt ja nyt jopa suurin osa jengistä istuu Eteläpäädyssä. Omassa katsomon osassani homma on jo mennyt siihen, että jengiä tuntuu vituttavan, kun joku siellä seisoo ja tämä siis FANIKATSOMOSSA vuonna 2008????? Samaan aikaan urputetaan, että onpa huono fiilinki ja itse istutaan sormi perseessä ja naureskellaan niille, jotka edes yrittävät jotain. Suurin osa nettiin itkevistäkin on näita sormi perseessä istujia, jotka vaativat muilta paljon, mutta eivät itse vaivaudu edes käsiään taputtamaan, puhumattakaan siitä, että perse nousisi penkistä.
Henk. koht olen ehdottomasti sitä vastaan, että kaikki kannustus keskitetään paikattomaan. Päinvastoin, jokaisen muualla SEISOVAN on parannettava, jotta saadaan fiilinkiä halliin. Katso peiliin, kun huomenna lähdet hallille.
 
Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täytyy kommentoida fanitoiminnan ulkopuolelta sen verran, että ihan hyvissä kantimissa teidän toiminta on. Jos ajatellaan alkukauden pelejä ja fanitoiminnassa tapahtuneita muutoksia niin ihan OK siellä minusta on toimittu. Metelin ja kannustuksen sijaan kannattaa kääntää katse positiivisiin juttuihin. Paljon olette saaneet aikaan ja ennen kaikkea teitä on paljon!

Noista kun otetaan lähtökohta niin eihän tässä tarvitse kuin odottaa, koska homma roihahtaa. Mun näkemyksen mukaan jatkakaa hyvää duunia, ei kannatus saa mitään leipätyötä olla ja tämä on muutoinkin kaksipiippuinen juttu. Siinä vaiheessa kun pelataan isoja pelejä ja joukkue taistelee apinan raivolla niin katsomosta takuulla kajahtaa takaisin. Turha siitä on ketään syyttää, jos Jokerit-X pelissä ei tiistaina ole tunnelmaa/meteliä.

Iso peukku Villelle jos/kun hommat pelittää katsomon ulkopuolellakin. Hienoa ja hyvää duunia ja eihän tuokaan karju karvoistaan mihinkään pääse. Samaa elinkautista se kärsii kuin me muutkin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ovatko Jokerifanit muuten jo palanneet vierasotteluihin Hämeenlinnassa? Valvoiko Jorma Hassinen tarkkaan miten siellä käyttäydytään?
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Ovatko Jokerifanit muuten jo palanneet vierasotteluihin Hämeenlinnassa? Valvoiko Jorma Hassinen tarkkaan miten siellä käyttäydytään?

Jorma voisi valvoa seuraavalla kerralla alaisiaan miten ohjeistaa maksavia asiakkaita oikeille paikoille.

Ei olla vielä käyty, ja jos oikein muistan niin jostain syystä ei ole tälle kaudelle otteluohjelmassa viikonloppupeliä Turengissa.
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mahdollisesti tämä kaveri opiskelija? Moni joka opiskelee amista pidemmälle voi olla vielä 22-vuotiaanakin opiskelija, tosin jossain päin voi olla ihan yleistä että amiksessakin roikutaan vielä kolmekymppisenä.

Tosin jos olisi saanut tuolla soihdulla Lahden hallin palamaan maantasalle, niin maksettavaa olisi tullut suunnilleen puolet enemmän. Siis hallin arvon verran.

Mutta ihan oikein että teosta rangaistaan, toivottavasti myös oppii jotakin.
 

Stranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mahdollisesti tämä kaveri opiskelija? Moni joka opiskelee amista pidemmälle voi olla vielä 22-vuotiaanakin opiskelija, tosin jossain päin voi olla ihan yleistä että amiksessakin roikutaan vielä kolmekymppisenä.

Tosin jos olisi saanut tuolla soihdulla Lahden hallin palamaan maantasalle, niin maksettavaa olisi tullut suunnilleen puolet enemmän. Siis hallin arvon verran.

Mutta ihan oikein että teosta rangaistaan, toivottavasti myös oppii jotakin.
Saattoi kaveri olla myös Liipolasta mistäs sen tietää.

Kunhan kokeilin. JA:n Hifk vs. Jokerit keskusteluissa on usein noussut esiin asuinalueet joista ko. seurojen kannattajat sikiävät, ja kumman kannattajat on paremmalta alueelta.

Ei nyt ollut mikään elämää suurempi tapahtuma, ja mielestäni pienet soihduttelut ja raketit piristävät ottelutapahtumaa jos ne on turvallisesti toteutettu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös