Missä mä puhun joukkueensa kannattamisen kieltämisestä?
Missä mä puhun ilveksen värien kantamisen kieltämisestä?
Missä mä puhun että jäähallissa pitää myllyttää, oli muksut mukana tai ei?
Joo, ei se näköjään ole ihme, että hallissakin kiivaan pelin tiimellyksessä ja adrenaliinimyrskyssä tulee väärinkäsityksiä, kun niitä näyttää tapahtuvan myös näin, kun ihmiset lukevat rauhassa tekstiä ruudulta.
Muotoilin hiukan huonosti, tarkoitin kysyä, että mikä sitten mielestäsi
on provosointia ja mikä ei?
Ymmärsin, että lauseesi loppu "... kun kuitenkaan ei ole aikeita eikä eväitä vastata omaan huutoonsa." viittasi myllyttämiseen. Voi olla, että ymmärsin väärin. Tahallista se ei ollut. Ja yritin hakea selvennystä, mikä on sellaista provosointia, että silloin pitää "vastata omaan huutoonsa"? Ja kenellä ei ole aikeita eikä eväitä? Ja miten sen huomaa?
Tottakai ymmärrän, että jos matsin jälkeen huutelen hallin pihalla, että "kaikki jokerifanit on mulkkuja", niin se on törkeää ja mautonta provosointia. Ja silloin on kasvattanut sitä turpiinsaamisensa todennäköisyyttä kaikkien riskirajojen yli.
Mutta, niin en koskaan toimi. Tarkoitin, että ongelmaksi muodostuu, jos matsin jälkeen riittävänä provosointina pidetään sitä, että sattuu olemaan vastustajan värit päällä. Ja sattuu kantamaan niitä ylpeydellä pelin jälkeen, kävi siinä niin tai näin. Edelleenkin: jääkiekon, varsinkin Ilveksen pelien katsominen kiinnostaa kovasti. Ja tunteikas osallistuminen katsomossa kaukalon tapahtumiin. Ja vielä Ilveksen värit päällä. Mutta mikään fanien välinen myllyt sallittu -larppaus ei kiinnosta edes vähää alusta.
Vai kävikö tässä nyt niin, että sä olet niitä faijoja, ketkä vetää jurrit samalla kertaa kun vie muksut matsiin ja sitten soittaa suutaan hallin pihassa, kun muksut haluis jo takas mutsin luokse, mutta nyt onkin viikonloppu-iskän päivä? ("Isi, mitä sä teet?")
Samaan stereotypiaan tosiaan sopii toi mun tekstin tahallinen(?) väärinymmärtäminen ja lapsikortin korostettu heiluttelu aiheessa, mikä ei niihin mitenkään liity.
Hieno ja tarpeellinen henkilökohtainen hyökkäys? Tottakai, minä vedin kaatokännit, jätin lapsen heitteille, vittuilin jokerifaneille, hakkasin muutaman niistä sairaalaan, piikittelin kotona Mike Bishai -voodoonukkea, hakkasin vaimon ja illan kruunuksi uhrasin muutaman kotkottavan kanan Saatanalle. Vakavasti, jos ollaan lapsen kanssa pelissä, jätetään bisset ottamatta. Kaveriporukassa tai yksin asia on eri.
Minusta ns lapsikortin heiluttelu kyllä todellakin kuuluu asiaan, jos kertaan koettua tilannetta? Että suurin provokaationi kotijoukkuetta kohtaan on Ilveksen paita ja huivi. Ja siitä huolimatta tulee myllykutsuja vaikka minulla on lapsi mukana.
Riippumatta siitä, mitkä joukkueet pelaavat, ketkä ovat huudellet ja mitä, oli viikonpäivä mikä tahansa - pidän ylipäänsä todella valitettavana lieveilmiönä, että kiekkomatseihin joutuu tulemaan JouHa -viranomaisia turvaamaan järjestystä.
Toivottavasti selvensi ja toivon, että nyt tiedät, etten alunperinkään tarkoittanut vittuilla sinulle vaan yritin vain hiukan selventää mitä viestissäsi haetaan takaa.
Kerouac