Fanitoiminta- ja matkat kaudella 2023–2024

  • 154 417
  • 918

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Silloin sieltä saatiin muutama katsomo yläkulmasta, josta ei ääni edes kuulu toiselle puolelle hallia. Huomenna koko halli on meidän ja sen pitäisi kuulostaa kanssa siltä.
E1 Never forget. jullien tyyli laittaa vierasfanit yläkulmaan "poissa silmistä, poissa mielistä"-tyyliin peukku alas. Jokaisessa hallissa vierasfaneille tarkoitettu slotti tulisi olla päädyssä, vastapäätä kotijoukkueen fanikatsomoa, tai sitten Espoo-/Turku-tyylinen ratkaisu.
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Toivottavasti kaikki keskittyvät huomenna tyylikkäästi olennaiseen eikä mitään vandalismia esiinny. Jos jotkut vatipäät innostuvat niin syyllisille maksimaaliset seuraamukset välittömästi.
Määrittele vandalismi. Jos se on tarrojen liimaamista, niin olen eri mieltä. Jos se on paikkojen hajottamista olen samaa mieltä. Ei me olla vieraana kenenkään hallissa tässä, että en usko mitään paskomista tapahtuvan. Hauskaa kun tämä jullien ulina alkaa jo ennen kuin mitään on tapahtunut ja tällä en viittaa nyt sinuun @Ice raven vaikka luultavasti heidän ulina sinut viestin kirjoittamiseen innoitti.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Määrittele vandalismi. Jos se on tarrojen liimaamista, niin olen eri mieltä. Jos se on paikkojen hajottamista olen samaa mieltä. Ei me olla vieraana kenenkään hallissa tässä, että en usko mitään paskomista tapahtuvan. Hauskaa kun tämä jullien ulina alkaa jo ennen kuin mitään on tapahtunut ja tällä en viittaa nyt sinuun @Ice raven vaikka luultavasti heidän ulina sinut viestin kirjoittamiseen innoitti.e hän tää
Miten voi olla mahdollista että näinkin monelle tämä termi on niin vaikea sisäistää että siitä pitää turhaan räksyttää? Wikipedia tai Suomen rikoslaki luku 35 voi auttaa ellette trollaa vain huvin vuoksi. Täällä on tasan yksi mukahauska kirjoittelija tuonut aivan turhaan keskusteluun tarrat ja huutamisen ja se en ole minä. Omat innoitukset tulee kyllä ihan muista lähteistä kuin naapurin palstalta ihan yleisestikkin. Mä jatkan huomisen fiilistelyä ja sitä suosittelen muillekkin faneille.
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Miten voi olla mahdollista että näinkin monelle tämä termi on niin vaikea sisäistää että siitä pitää turhaan räksyttää? Wikipedia tai Suomen rikoslaki luku 35 voi auttaa ellette trollaa vain huvin vuoksi.
Sisäistysvaikeuksia ei ainakaan minulla ole, joissakin tapauksissa oikeuslaitos on pitänyt tarrojen liimaamista vahingontekona. Minä en, pidätkö sinä?
 

Hokiameeba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Mulle tuli oikeasti yllätyksenä, että isompien lippujen heiluttamiseen on edes ollut jotain rajoituksia _fanikatsomoissa_. Mikäli peliä haluaa tuppisuuna analysoida ja nauttia popparia, voi flaban ostaa aina piippuhyllylle tai klubikatsomoon, mutta kyllä keskieurooppalaiseen tyyliin pohjautuvassa kannattajakatsomossa homman nimi on se, että läpi ottelun kannustetaan, eikä närkästytä jos lippu vilahtaa edessä.
Tässä oli yhtenä pointtina se, että lipunheiluttelu esti myös invapaikoilta pelin näkemisen. Mutta olen kyllä samaa mieltä siitä, että jos faniryhmän toiminta häiritsee, aina voi ostaa liput muualle.
 

Outsider

Jäsen
Tässä oli yhtenä pointtina se, että lipunheiluttelu esti myös invapaikoilta pelin näkemisen. Mutta olen kyllä samaa mieltä siitä, että jos faniryhmän toiminta häiritsee, aina voi ostaa liput muualle.

Tämä on ihan hyvä pointti, kun eikös Nordiksella invapaikat ole myös siinä fanikatsomon takana? Miten asia ratkaistiin Tampereella?


Aika vahva näkemys @Ann Arbor , että halu nähdä kenttätapahtumat = haluaa tuppisuuna analysoida ja nauttia popparia. Onhan ne liput hienon näköisiä, mutta lopulta kuitenkin vaan osa kuviokelluntaa, eikä niistä mitään ääntä lähde.


Aina on hyvä muistaa, että yhdelläkään joukkueella ei tässä maassa ole niin hyvää tilannetta, että on varaa valikoida oikeinkannattajia eli ennemmin tässäkin ketjussa kannattaisi kannustaa porukkaa ostamaan ne loputkin liput sinne katsomoon eikä pysymään poissa.
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Olisi helvetin mukava jos Jokerifanit ottaisivat tavaksi lähteä Nordiksen peleihin yhdessä Triplasta. Tervehenkinen äänihuulten lämmittely ja kainalon tuulettelu hyvässä porukassa olisi mahtava avaus jokaiseen peliin. Ei kai se suurempaa organisointiakaan vaatisi, sen kun sovimme paikan ja ajan?
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olisi helvetin mukava jos Jokerifanit ottaisivat tavaksi lähteä Nordiksen peleihin yhdessä Triplasta. Tervehenkinen äänihuulten lämmittely ja kainalon tuulettelu hyvässä porukassa olisi mahtava avaus jokaiseen peliin. Ei kai se suurempaa organisointiakaan vaatisi, sen kun sovimme paikan ja ajan?
Vahva sama. Pasilan steissin aula loistava paikka ottaa verbaalisesti ja visuaalisesti haltuun.
 

SloveGlot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kokonaisuutena loistava meno kannattajilla tänään. Ekassa erässä tuntui, että ei lähde samalla volyymilla, kuin Espoossa ja Keravalla, mutta kaks vikaa erää oli huikeaa kannustamista. Varsinkin Villen "Vain yksi jengi Stadista", johon lähes koko halli vastasi. Kylmiä väreitä. Kiitos!
 

Humuli71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Niemelä ikuisesti
Miksei kannattajakatsomo ole Nordiksella päädyssä? Luulisi, ettei seuralla ole varaa pyllistää kannattajia kohtaan tunkemalla Eteläpääty nurkkaan.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Eka erä oli tosiaan jotenkin yllättävän vaisu, liekö totuttelu uuteen halliin tai jotain? Mutta kyllä tokassa ja varsinkin kolmannessa oli jo hyvä meno. Vähän toivoisin enemmän vaihtelua chantteihin, tuolta Eteläpäädyn nettisivujen virsikirjassa on paljon chänttejä jota käytettiin useasti Liiga ajoilta, joita en ole kuullut vähään aikaan. Esim. "Me ollaan kaikki stadista, joo joo joo jookerit", "Kaikkien maalaisseurojen alistaja" (tuli Espoossa, saisi tulla useammin) "Me ollaan keltasii, me ollaan punasii, me ollaan stadin ykkösjoukkue jne", "Suomen suurin, suomen kaunein", "Kotona, vieraissa, ollaan aina tukena", muutamia mainitakseni! Ja kerran peliin ainakin "Jos et hyppää *insert maaseutu* sä oot, oot!" ;)

Ole ole ola:sta ja horto magikosta aina plussaa! Tästä on hyvä jatkaa!
 

jeani

Jäsen
Eka erä oli tosiaan jotenkin yllättävän vaisu, liekö totuttelu uuteen halliin tai jotain? Mutta kyllä tokassa ja varsinkin kolmannessa oli jo hyvä meno.
Nämä eivät suurimmaksi osaksi liity lainaamaani kohtaan:

Osa on ollut 1,5 vuotta pois, osa 3,5 vuotta, osa 9/10 vuotta. Jotkut palasivat viime viikolla, innokkaimmista osa, uteliaita myös. Kaikki eivät ole vielä palanneet. Jotkut eivät tule koskaan palaamaankaan. Uusien kannattajien ”jalostuminen” on vasta alkanut, viime vuosiltakin tietysti joitakin onneksi on tuoreitakin.

Itse kävin joitakin KHL-pelejä katsomassa silloin tällöin. Jokerien ja pelin tason takia. Tunne niistä matseista puuttui. Ei se samalla lailla nyt heti lähde katsomossa itseltänikään (varsinkaan Mestiksessä, jossa tuloksella ei ole minulle mitään väliä), etenkin kun ikääkin tuli se kymmenen vuotta lisää.

Ei ole mitään taikanappulaa, jolla esim. kauden 2011-2012 katsomomeininki tuotaisiin yhtäkkiä vuoteen 2023. Se oli ”kannattamisen SE-taso” silloin, eivätkä muut ole olleet lähelläkään sittemminkään. Siihen pitää kasvaa ja kasvattaa. Tietysti se oli eri sfääreissä silloin, mutta tämä Nordiskin oli hyvä startti. Monissa otteluissa tunnelma tulee olemaan huomattavasti vaisumpi, etenkin mahdollisella seuraavalla Mestis-kaudella. Ja voi olla, ettei Liigassakaan homma lähde heti 100/100. Kaikki aikanaan.

Sinänsä monilta jokerikannattajiltakin turhaa ilveilyä HIFK:n tai muun Liigankin suuntaan kannattajamenosta. Fokus omassa tekemisessä. Heillä HIFK:ssa on ihan hyvä tunnelma, kuten meilläkin. Eteenpäinmeno molemmilla mahdollista.

Edit/lisäystä:

Tänään toimi perus ”Jokerit * taptaptap* Jokerit *taptaptap* Jokerit” -huuto paremminkin kuin Hartwallilla. Vieläkin hieman liian nopealla temmolla, mutta paremmin silti se meni. Siinä auttoi Paven ja co. rytmitys sivukatsomosta, jolloin sieltäkin tuli ääntä ja tietyllä tapaa jarrutti tempon kiihtymistä liikaa. Sivukatsomon mukanaolo muutenkin mahdollisti kannatuksen leviämisen muuallekin halliin. Eteläpääty nurkassa tietysti aivan oleellinen, kaikkeen tunnelmaan.

”Taistele Jokerit” -huudossa tempo liian kova. Samoin ”Kiitos Jokerit”.

Viimeisellä minuutilla suurin osa seisoi, se on hyvä karnevaalichantti se ”Nouse seisomaan, jos oot Jokeri”. Tosin, vaikka kenttäkuuluttaja siinä hieman auttoikin, niin hienosti koko halli nousi seisaalteen jo 57 minuutin kohdalla. Se oli yllättävää, positiivisesti. Se kertoo jostakin pinnan alla kuplivasta potentiaalista.
 
Viimeksi muokattu:

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Istun A3 ja vaikka capo mekastaa kuinka megafoniinsa suunnan ollessa kohti fanikatsomoa vaatii kuuleminen muissa katsomoissa ottelua seuratessa paljon keskittymistä. A3 aloitti myös monta kertaa hyvää kannatusta, mutta se meni hyvin nopeasti sekaisin fanikatsomosta alkaneen mekkalan kanssa. Voisiko tälle asialle tehdä jotain? Varsinkin Minä, Me, Jokerit tuntui olevan mahdoton vetää yhdessä vaikka tämän chantin osaa kaikki.

Tarkennetaan hieman, että kävin myös katsomossa E7 jossa kaikki vaan stiplasi tästä huudosta ja sitten mykistyi.
 

Shakermaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Istun A3 ja vaikka capo mekastaa kuinka megafoniinsa suunnan ollessa kohti fanikatsomoa vaatii kuuleminen muissa katsomoissa ottelua seuratessa paljon keskittymistä. A3 aloitti myös monta kertaa hyvää kannatusta, mutta se meni hyvin nopeasti sekaisin fanikatsomosta alkaneen mekkalan kanssa. Voisiko tälle asialle tehdä jotain? Varsinkin Minä, Me, Jokerit tuntui olevan mahdoton vetää yhdessä vaikka tämän chantin osaa kaikki.

Tarkennetaan hieman, että kävin myös katsomossa E7 jossa kaikki vaan stiplasi tästä huudosta ja sitten mykistyi.
”Minä, me, Jokerit” on tosiaan vaikea huuto toteutettavaksi toisella puolella hallia, koska capon huuto ei kuulu sinne asti. On lähes mahdotonta osata rytmittää ”Jokerit”-osio oikein, koska se tulee rytmillisesti eri tahtiin kuin mitä ”minä” ja ”me” on kajahtanut koko halliin koko faniryhmältä.

Näkisin, että jos tästä haluttaisiin koko hallin huuto, se pitäisi muuttaa sellaiseksi, että capo huutaa koko lauseen ”minä, me, Jokerit”, jonka jälkeen muut toistavat sen, ja sen jälkeen jatkavat sitä rytmikkäästi. Nykyisellä tavalla se toimii niille, ketkä capon kuulevat ja se on sinällään ihan hyvä. Koko halliin sitä ei vaan saa levitettyä.
 

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Jokerit, KäPa, Liverpool
Paljon näkyi hallilla tuttuja naamoja, mutta Peraa en nähnyt Keravalla enkä eilen hallilla. Osaako joku sanoa, käykö vielä peleissä?
 

Outsider

Jäsen
Minä, Me, Jokerit voisi toimia vuoropuheluna, jossa fanikatsomo aloittaa Minä, muu katsomo vastaa Me ja kaikki yhdessä Jokerit.


Vähän pääsi yllättämään fanikatsomon pienuus, kun ei sattuneesta syystä ole Nordiksella tullut hetkeen käytyä peleissä. Ei ollut loppuunmyyty, mutta halukkaita tulijoita olisi ollut koko pelin paikkoja enemmän. Tuolle olisi melkein pitänyt varata koko pääty. Vaikka sitä kaikista kovinta hc-osastostoa ei niin paljon olisikaan, niin samalla kuitenkin esim. junnujen ja muuten vaan uusien katsojien olisi helpompaa sulautua mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
AIK
Junttimaisinta mitä tiedät -ketjun kamaa. Omasta mielestä viimeinen asia mitä tämä uusi, raikas tuleminen kaipaa on tämmönen ummehtunut paska, menee samaan kastiin vastustajan homottelun kanssa mun kirjoissa.

Jokainen saa olla ihan mitä mieltä haluaa ja huudella omalta paikaltaan ryssää tai ihan mitä lystää jos niin haluaa, mutta en syty sille että näitä ruvettais vetämään capon johdolla koko päädyn toimesta ja jos tuohon nyt jostain syystä päätettäis lähteä niin siinä vaiheessa Eteläpääty tai sen alaiset tapahtumat ei tällä uudella tulemisella ole mun paikka.

KHL-aika oli paskaa ja Rotenberg ja kaverit oli paskaa mutta ryssittely on lähinnä noloa ja myötähäpeää herättävää.
Miksi ei asioista voisi puhua niiden oikeilla nimillä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös