Juu, pitkällehän tämä nykyinen hallitus on ollut enemmän ja vähemmän vallassa vuodesta 2014 Karalahden tullessa jengiin ja kohelon ollessa tiedossa vanhat aktiivit lähtivät.
Jos ja kun vanhojen naamojen paluu jatkuu jo nähdyllä tavalla, niin uskoisin seuraavassa vuosikokouksessa merkittäviäkin muutoksia olevan tulossa.
Tähän täytyy korjata sen verran, että Eteläpäädyn hallitus vaihtui kertaalleen lähes täysin KHL-aikana. Menemättä sen tarkemmin yksityiskohtiin, niin siinä kohtaa tehtiin ihan täyskäännös ja saatiin jäsenmäärä moninkertaistettua ja toimintaa tekohengitettyä.
Hallitus vastaa käytännössä lukuisista hallinnollisista asioista ja ottelutapahtuman ympärillä tapahtuvista jutuosta. Järjestetään vierasmatkoja, rahoitetaan tätä mm. verkkokaupalla, jäsenmaksuilla ja muilla jutuilla, joista kuullaan pian lisää. Ja paljon paljon muuta.
Sen osalta mitä katsomossa tapahtuu, niin Ry hankkii heilutuslippuja, rummut, rumpukalvot, rummun varaosat, kapulat, vastaa niiden saapumisesta tapahtumiin ja auttaa mm. tifokamojen järjestelyissä. Eteläpääty ry ei ole vastuussa siitä mitä chänttejä katsomossa vedetään. Päivitetään toki ajantasaista virsikirjaa nettisivuilla.
Muilta osin katsomotoiminnasta vastaa Eteläpääty, ei siis ry, vaan fanikatsomo ja siellä aktiivisesti peleissä käyvä jengi. Allekirjoittanut sitä katsomoa toki huudattaa, mutta siltä osin tällä ei ole tekemistä Eteläpääty ry:n kanssa. Itse olin capo fanipäädyssä jo ennen kuin minut valittiin Eteläpääty ry:n hallitukseen.
Tifoista on myös kysytty. Normaalisti näitä ei ole tavattu "mystiikan" vuoksi avata mutta nyt muutama sana: itse olen ollut lähes jokaista khl-ajan tifoa tekemässä. Mulla on 2 vuotias lapsi himassa, joten ei vaan kykene valvomaan öitä normiduunien ja vapaaehtoisten hommien päälle. Tässä kohtaa pitää vetää raja, ettei muu tekeminen kärsi. Nää on massiivisia projekteja, joita tehdään käytännössä yötyönä ja osin omakustanteisesti.
Eteläpäädyltä löytyy varastosta määrättyjä kamoja valmiiksi, joten ei muuta kuin ehdotusta tekemään ja maalaushommiin. Voin toimia organisaattorina tai konsulttina tarvittaessa, mutta yöhommiin ei tässä elämäntilanteessa kykene. Eiköhän joku tiforyhmäkin tässä taas muotoudu, aihioita on olemassa, mutta toteutus vielä puuttuu.
Ja korostaan taas, että toimitaan vapaaehtoispohjalta, ilman kompensaatiota ja kaikki "hyvä" mitä saadaan, annetaan/arvotaan jäsenille. Jäsenmäärä on kasvanut todella paljon ja toimimme demokraattisesti. Vuosikokous valitsee taas seuraavalla kerralla sellaisia hallituksen jäseniä, joita jäsenet haluavat.
Ps. palautetta siellä katsomossa nyt tapahtuvasta "chänttäilystä" ja muusta voi antaa mulle ihan suoraan. Kehitetään yhdessä toimintaa tästä eteenpäinkin!
-Roope, Eteläpääty ry