Vellihousu
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Porin Ässät
Isomäen seisomakatsomon on ottanut haltuun muutama hassuun eläinpukuun pukeutunut torvensoittaja. Näiden johdolla katsomo tekee sponttaaneja juttuja, aalloista taputuskuvioihin, laulaa Isomäen legendaa ja reagoi kenttätilanteisiin hienosti. Ässien pelaajat ovat erittäin tyytyväisiä ja Metsola paskantaa housuihin, nyt yleisö on se kuudes pelaaja.
Miksi tuolla on eläintarha, eikä Etulinja? Ja miksi Etulinjan vetäjien pitää tulla väheksymään Isomäen tunnelmaa tällä hetkellä?
Olen sanonut tämän aikaisemmin ja sanon sen taas. Lopettakaan lässytys ja selittely! Katselin runkosarjassa teidän touhuanne istumakatsomossa ja se oli säälittävää. Katsomossa oli noin parikymmentä etulinjalaista, joista lähes puolet istuskeli. Ottakaa mallia vaikka eläintarhasta, he löivät itsensä likoon, eivät haukkuneet tai selitelleet vaan toimivat.
Kuulepa nyt, vanha vuohi. Tämä on keskustelupalsta ja täällä keskustelevat näistä aiheista keskustelevat muutkin kuin Etulinjan ihmiset. Tässä viimeisessä debatissa ei ole haukuttu Isomäen tunnelmaa vaan keskusteltu tästö uudesta yhteislaulukulttuurista. Mitä varten sinä olet täällä kieltämässä keskustelun? Mitä vittua se sinua haittaa jos jotkut haluavat keskustella?
Olen sanonut tämän ennenkin ja sanon sen taas: Porissa mentiin vuosikymmenet niin ettei näistä asioista keskusteltu lainkaan. Kaikki olivat yksimielisiä siitä että Porissa on Suomen paras tunnelma. Nyt näistä asioista keskustellaan laajasti ja Isomäessa toimii useampi erilainen ryhmittymä. Uskoisin tämän johtuvan ainakin epäsuorasti siitä että asioista on ruvettu puhumaan. Pelkkä hymistely ei ainakaan tuo Isomäkeen mitään uutta.
Minä ymmärrän sen että kaikki eivät halua kehitystä ja nauttivat täysin rinnoin Isomäen tunnelmasta. Kuten äsken sanoin, ei mitään keneltäkään pois. Mutta se pitäisi hyväksyä että kaikki eivät ajattele samoin eikä yrittää vaientaa keskustelua kuoliaaksi vain siksi ettei itse halua keskustella.
Olen myös lopen kyllästynyt siihen että minun ja B:n jokaisesta kirjoituksesta vedetään yhtäläissyysmerkit Etulinjaan. Ikään kuin meillä ei olisi lainkaan yksilöllisiä mielipiteitä, jotka ovat erilaisia kuin muiden Etulinjalaisten mielipiteet. Toisin kuin jotkut kuvittelevat, Etulinja ei ole mikään yksiääninen ja yksimielinen ryhmä.
Etulinjaa saa toki kritisoida vapaasti, mutta jos se tarkoittaa myös sananvapauden rajaamista, mennään jo liian pitkälle.