Fanitoiminta ja -matkat kaudella 2012–2013

  • 183 290
  • 667

senilix

Jäsen
Että ihan facebookissa tehty kysely. Miten sen tulos vastaa esimerkksi hallissa kävijöiden mielipiteitä? Väitän, että vähintään puolet pelejä katsovista ei ole koskaan käynytkään facebookissa.

Tänne aktiivisesti kirjoittavat 80-90-luvuilla syntyneet ovat tietysti moderneja....

Esimerkiksi minulla ei ole facebook-tiliä eikä koskaan tule. Eikä twitteriäkään.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Että ihan facebookissa tehty kysely. Miten sen tulos vastaa esimerkksi hallissa kävijöiden mielipiteitä? Väitän, että vähintään puolet pelejä katsovista ei ole koskaan käynytkään facebookissa.

Tänne aktiivisesti kirjoittavat 80-90-luvuilla syntyneet ovat tietysti moderneja....

Esimerkiksi minulla ei ole facebook-tiliä eikä koskaan tule. Eikä twitteriäkään.

Tätä samaa tässä itsekin mietiskelin, mutta en fossiilina (ei naamakirjaa eikä twitteriä) uskaltanut asiaa tuoda julki.
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Mutta mites ne n. 10 vuotiaat jotka ovat aina nähneet ketun Lukon paidassa, heille ainut ja oikea on tosiaan tuo kettu...

Sellainen pieni huomautus, että nämä kymmenvuotiaat kantavat omissa pelipaidoissaan ja toppapuvuissaan lukkologoa. Ja vaikka eivät itse pelaisikaan, näkevät sitä ikätovereidensa vaatteissa varmasti useammin kuin kettulogoa jäähallissa. Kettu kun on Rauman Lukko Oy:n tunnus, lukko junioritoimintaa pyörittävän Rauman Lukko ry:n logo.

Ja tuskin kaikki ennen vuotta 1996 syntyneet jäivät pois hallilta, kun kettu liigajoukkueen rinnuksiin ilmestyi.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Että ihan facebookissa tehty kysely. Miten sen tulos vastaa esimerkksi hallissa kävijöiden mielipiteitä?

Kyselyitä on tehty kaksi : toinen kaupungilla ja toinen sosiaalisessa mediassa. Molemmissa tulos on ollut sama.

Ensi kaudella Lukko tekee asiakaskyselyn hallilla mistä saadaan sitten suuntaviivat hallillakävijöiden mielipiteestä koskien logoa. Hyvä näin niin ei tarvitse sitten spekuloida tuloksilla eikä vängätä epäolennaisuuksilla.

Mitä muuten veikkaat senilix ovat tulokset linjassa sosiaalisessa mediassa tehdyn kyselyn ja kaupungilla tehdyn kyselen kanssa?
 

senilix

Jäsen
En minä tulosta veikkaa. Se riippuu niin paljon kysymysten muodosta.

Perineinen "eiko lukko-logo olekin parempi kuin kettu" antaa varmasti halutun tuloksen.

Kerron vielä kerran oman mielipiteeni: sinänsä ihan sama, mutta jos todella halutaan perinteitä kunnioittaa, niin mennään siihen alkuperäiseen, ei 80-luvun virityksiin.

Kuten TPS teki.
 

TD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Feran tytöt <3
Kerron vielä kerran oman mielipiteeni: sinänsä ihan sama, mutta jos todella halutaan perinteitä kunnioittaa, niin mennään siihen alkuperäiseen, ei 80-luvun virityksiin.

Kuten TPS teki.

Samaa mieltä. Jos täällä jengi huutaa perinteiden perään, niin miten lehväslukko siihen liittyy? Vielä käsittämättömämpi juttu on että hyväksytään myös modernisoitu Lukko, muka perinteitä kunnioittaen silti...

Mutta katsotaan nyt mihin tämä tästä kehittyy, kuten on tullut jo monta kertaa todettua niin itselle ei ole väliä mikä kuva siellä paidassa on vaikka lehväslukko onkin lähellä sydäntä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko deevitosessa joku faniryhmittymä? :) En ole koskaan kuullut/nähnyt mitään tavallisesta (istumisesta ja taputtamisesta) poikkeavaa toimintaa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
En minä tulosta veikkaa. Se riippuu niin paljon kysymysten muodosta.

Miten sinä asettelisit kysymyksen, jotta objektiivisesti saadaan selvitettyä mitä fanit haluavat?

Kerron vielä kerran oman mielipiteeni: sinänsä ihan sama, mutta jos todella halutaan perinteitä kunnioittaa, niin mennään siihen alkuperäiseen, ei 80-luvun virityksiin.

Joukkue (=Lukko) on kuitenkin aina ollut tunnistettavissa ja eikös siinä ihan alkuperäisessä ensimmäisessä lukko-logossa nimenomaan tuo munalukko ollut?

katso viestiketjua - Lukko vai Kettu?

Linkki vie Lukkomania.comiin, jossa on yhdessä postauksessa kuva Lukon logosta 1930-luvulta. Kas, lukko-logo? Toinen kuva 1950-luvulta, ja kas lukko-logo sekin.

Itse ihmettelen suuresti taas nimimerkki senilixin ja TD:n väitteet siitä etteikö modernisoitu logo voi olla perinteikäs, jos se vaan tehdään perinteitä kunnioittaen. Tästä on esimerkkejä koko maailmansivu.

http://outbox.pp.fi/retrolukko.jpg

Linkissä erittäin rujo, mutta esimerkki miten modernisoimalla saadaan perinteitä kunnioittava logo Lukko-paitaan.

Ihmiset kuitenkin yhdistävät Lukon tuohon lukko-logoon, joka on perinteinen, alkuperäinen logo. Vaihtaako Lukko pelipaitalogonsa? | Jääkiekko | Iltalehti.fi

Linkki vie iltalehden kyselyyn pitäisikö Lukon vaihtaa logo.

Edit. vaihdoin lehväs-logon lukko-logoksi.

ps. Senilix, tuota kysymysasettelua mitä esitit ei ole käytetty koskaan.
 
Viimeksi muokattu:

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tänään Uudessa Raumassa oli itse itsensä Lukon fanipomoksi nimittäneen Mr. Stetsonin mielipidekirjoitus rikkinäisistä rumpukalvoista ja muusta väärinkohtelusta.
15 euroa puolen vuoden rumpuharrastuksesta on todella edullinen, musiikkiopistossakin maksaa paljon enemmän.
Tämä fanitoiminta tuntuu menneen muutenkin vähän älyttömyyksiin, varsinkin RY:n osalta. Kovasti vaikuttaa siltä että muutamat henkilöt tuntuvat pitävän itseään muuta ryhmään suurempana. Tästä ei yleensä seuraa mitään hyvää. Nyt kun rinnalle on tullut vielä Rauman Boja, jolla homma tuntuu toimivan, tuntuu eripura faniryhmän sisällä vaan kasvaneen.
Kannattaisiko nyt vaan mennä ihan peilin eteen ja ottaa edes hiukkasen nöyryyttä käteen ja muistaa se loppuviimeksi ajatte samaa asiaa, eli kannustatte paikallista kiekkoseuraa.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Aikamoista venkoilua, etten sanoisi. Ensin kerrotaan, että kettu on niin kovasti nuorempien mieleen ja sen jälkeen taas vakuutellaan, että Facebook on nuorten media, jonne eivät fossiilit eksy. Miten se nyt sitten menikään?

Onko siis väärin äänestetty, jos laittaa Facebookin keskusteluun vaihtoehdon lehväslukko, eikä suinkaan sitä nuorempien mieleen olevaa kettua? Joka tapauksessa se lukko vie kettua tuossakin kyselyssä kuin sitä kuuluisaa kuoriämpäriä... Kyllä tuo Facen kysely on ihan linjassa muiden kanssa ja yllättävän paljon siellä tuota 40-60 -luvuillakin syntynyttä väkeä mukana on.

Olen 70-luvulla syntynyt Facebookia käyttävä semifossiili.

Edit. Enemmän täällä huudellaan järjen kuin pelkkien perinteiden perään. Enemmänkin tuntuu, että huutelija itse ne perinteet aina mukaan vetää dissatessaan jostain syystä tuota melkoisen suosittua lehväslukkoa.
 

TD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Feran tytöt <3
Raumam boikien / Lukon kannatusbiisi : http://www.youtube.com/watch?v=2g2saVWdftQ

Linkki vie youtubeen.

Biisi on yön yli nukuttuani mielestäni loistava, lätkäbiisin teko ei taida olla ihan helpoin ala, kuten ollaan saatu nähdä Raumallakin viime vuosina... Varsinkin kun edellisiin "yhdy soittoon... Jne" vertaa niin se vain nostaa tämän arvoa.

Kaikki ei tietysti tyylilajista pidä, mutta sille ei voi mitään.

Miten paljon Raumam Bojat tässä on mukana, eli kuten sanoit niin onko tämä nimenomaan RB:n aikaansaannos?
 

peliitat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestari 2021
Ihan ok biisi varmaan jollekkin lökäpöksyille, mutta eihän sille mitään voi , että Raumalla ei oo mitään Sentencediä niin kuin esim Kärpillä oli Oulussa.
 

Nalle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikon SiniKeltainen
Hienoa!
Vaikkei kyseinen genre kaikkein lähinnä sydäntä olekkaan, niin tälläistä tarvitaan.
Kunnon arvio vasta kun olen kuullut sen "kunnon" kaijuttimista, enkä tietokoneelta youtubesta, pientä hiomista olisin lauluosioon tehnyt (tällä kuulemalla), muuten loistavaa!!!
 

peliitat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestari 2021
Mä en vaan käsitä et samat kaverit puhuu jostain perinteistä. Tää on varmasti hyvä biisi niille ketkä tälläisestä tykkää.
 

Nalle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikon SiniKeltainen
Mä en vaan käsitä et samat kaverit puhuu jostain perinteistä. Tää on varmasti hyvä biisi niille ketkä tälläisestä tykkää.

Mä käsitän, tässä ei ole korvattu mitään vanhaa, vaan tehty uutta rinnalle.
Vai meinaatko todellisen perinteiden kunnioittajan vaativan ulkokenttää, huonompia varusteita pelaajille eikä todellakaan mitään kannatuslauluja koska niitä ei ensimmäisellä kaudella ollut?

Näyttää osaa vaan ärsyttävän aktiiviset ihmiset ja ryhmät...
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Ok. Kyllä tähän astisista Lukko biiseistä menee kärkikahinoihin. Aika nykymeininkiin sopiva, josta huomaa, että vaikutteita on otettu sopivasti ulkopuolelta.

Kertosäkeeseen olisin kyllä panostanut enemmän laulun osalta. Muuten aika menevän biisin latistaa hieman heikko laulu. Jollain lailla epävireinen ja laskee kappaleen tasoa aika lailla. Paremmalla lauluosuudella olisi tämä biisi ihan kunnon radiosoitto kamaa. Siksi tämä menee "vain" Lukkolaulujen kärkikahinohin. Muutoin kyseessä olisi selkeä ykkönen.

Hiokaa paketti kuntoon, niin uskonpa, että tämä tulee soimaan vielä paljon.
 

peliitat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestari 2021
Mä käsitän, tässä ei ole korvattu mitään vanhaa, vaan tehty uutta rinnalle.
Vai meinaatko todellisen perinteiden kunnioittajan vaativan ulkokenttää, huonompia varusteita pelaajille eikä todellakaan mitään kannatuslauluja koska niitä ei ensimmäisellä kaudella ollut?

Näyttää osaa vaan ärsyttävän aktiiviset ihmiset ja ryhmät...

Tää biisi on varmasti ihan hyvä juttu, kunhan yritin olla sarkastinen siinä ilmeisimmin onnistumatta.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Ihan Ok biisi. Ainoa mikä tuossakin ottaa päähän on kun siinäkin pitää mainita "kettupaidat." Vittu!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä tämä sen Helimon tekeleen pesee tullen mennen. Ehkä pikkuisen enemmän olisi voinut olla tuota Riston hehkutusta mukana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös