Vaikka FO1 ja 2 sekä 3 ja New Vegas ovat ajallisesti jatkumoa toisilleen, ei niistä juuri löydy viitteitä toisiinsa ja vaikka löytyisi, ei sitä välttämättä tajua vaikka olisi molemmat pelannut läpi.
Aikajatkumoa ehkä tuossa hainkin. Hienoa, miten Fallout 1:sessä noustaan kulttihahmon maineeseen, Fallout 2 ollaan ko. kulttihahmon jälkeläisiä ja autetaan luomaan pohja New California Republicille ja New Vegasissa sitten ihmetellään, että miten pitkälle se NCR on päässytkään. Nelonen taas on sillä tavalla jatkumoa kolmoselle, että nähdään mitkä factionit ja ovat pärjänneet, erityisesti tämä yksi, minkä nimeä en nyt mainitse, mutta sanotaanko näin, että menkää Rivet Cityyn puhumaan Dr. Zimmerille & kumppaneille.
Mutta siis kyllä, peleissä on erilliset juonet, mitkä eivät liity toisiinsa lainkaan, eli periaatteessa voi ostaa minkä tahansa Falloutin ja ruveta pelaamaan sitä, ilman että pelkää sen spoilaavan jotain muuta Fallouttia.
Eipä tämä tosiaan kovin kummoinen ole, toki Witcher 3:n jälkeen saa ropet tehdä aikamoisia temppuja että tuntuvat enää missään. Kylän rakentelu on ihan virkistävää puuhaa, mutta muuten tehtävät ovat valitettavan tuttuja. Mene sinne, hae se/tapa se, saa palkinto ja toista tuhat kertaa
Itse en näe Fallout-sarjan ydintä itse tehtävissä, vaan siinä tunnelmassa ja ympäristössä, mitä peli välittää pelaajalleen.
Grafiikka on rujoa, hahmojen ja kasvojen animointi todella karua ja puhevalinnat todella vajanaisia.
Pelailetko muuten millä alustalla? Jännä muuten, miten näkemyksemme eroavat niin täysin. Itse olen täysin Bethesdan vankkureissa ja Witcher -sarja ei millään aukene allekirjoittaneelle. Yritin lukea ja katsoa mahdollisimman paljon taustatietoa aikaisemmista Witchereistä, jotta kolmonen olisi mahdollisimman suuri elämys, mutta ei oikeastaan missään vaiheessa tuntunut muulta, kuin pakotetulta pelata Witcher 3:sta.
Witcher oli siis allekirjoittaneelle lähinnä benchmark -peli, minkä grafiikat sinäänsä tuntuivat ylihypetetyiltä.
Mutta pakko siis mainita, että tuo puhepyörylä on kyllä paska verrattuna aikaisempaan dialogisysteemiin, tosin aikaisemmasta suuri yleisö ei myöskään välittänyt. Kaipa se oli pakko kopioida Ass Effectiä, jotta massat nostavat peukun pystyyn sienipilven koon tarkistamiseksi ja ja samalla lahjoittavat mammonansa Todd Howard & co:n taskuihin.