Mainos

Fallout 4

  • 44 736
  • 200

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Sitten alkoikin HMV-osuus, eli esiteltiin Steam/Origin/Uplay/GoG-klooni, eli "Bethesda.net"...

Sitten nopeasti näytettiin jotain tf2-kloonia, mikä sijoittuu muinaiseen Kiinaan.

Nyt alkoi kuitenkin hyvä esitys: Dishonored 2. Helvetin tyylikäs kyllä tuo steampunk-meininki.

Sitten "Tamriel unlimited", mikseivät vaan myönnä, että TES: Online oli suuri huti.

"TES Legends" -korttipeli. Free to play pc:lle ja iOs:lle.

JA SITTEN!!
 
Viimeksi muokattu:

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Nyt chätti täyttyi vault-pojista. MY BODY IS READY!

Fallout Shelter -niminen mobiilipeli julkaistaan tänään iOs:lle.

FALLOUT 4:seen rakennusmoodi pelin sisällä, eli ei tarvitse minkään erityisen G.E.C.K:in kautta rakentaa! Fallcraft confirmed!

Holy shit, aseitakin voi muokata oman makunsa mukaan. Pesismailaan saa sahanterät!

Samoin suojuksia voi muokata! Awesome!

Rock-it-launcher is back! Pääsee pommittamaan supermutantteja nallekarhuilla!
 
Viimeksi muokattu:

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Sanattomaks vetää...

Maailmanlopun GTAV
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Aivan uskomatonta, miten ne on pystynyt pitämään turpansa ummessa tuollaisesta parhaudesta.

RELEASE DATE 10.11.2015!! Fun fact: olen syntynyt 11.10.

Yhteenveto: todella onnistunut show Bethesdalta, vaikka kaikki pelit eivät olletkaan niin hyviä. Mutta Doom-Dishonored-Fallout -sektori oli onnistunut.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Omasta mielestäni oli vähän pliisu tuo Bethesdan show, olisin jotakin ylläriä odottanut. Nyt saatiin ne kaikki mitä odotettiin eikä muuta. Itse Falloutista, ei saanut odotuksia nousemaan vieläkään. Collector's Editionin kyllä ostan tuon Pip-Boyn takia, mutta itse peli ei innosta. Engine edelleen sama paska ja sitten on keskitytty kaiken maailman Pip-Boy minipeleihin, aseiden kraftaukseen ja talon rakenteluun. Luultavasti hahmot ja juoni on edelleen kuraa, questeista puhumattakaan. "Mene tuonne, tapa/hae se, tule takaisin" profit.

Onneksi on DOOM!
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Sitten alkoikin HMV-osuus, eli esiteltiin Steam/Origin/Uplay/GoG-klooni, eli "Bethesda.net"...

No niinpä tietenkin. Sehän on toki liikaa toivottu, että jokainen pelitalo ei kokisi välttämättömäksi tehdä omaa Uplay / Social club jne -ohjelmaansa, josta ei pahemmin ole mitään iloa käyttäjälle. Falloutinkin kanssa menee siis sitten niin, että ensin käynnistän Steamin, josta käynnistän Bethesda.netin, josta saan sitten lopulta käynnistettyä itse sen Fallout 4:n.

Marraskuu kuulostaa kyllä hyvältä. Vähän liiankin hyvältä, etenkin kun ajattelee kuinka kauan GTA V:sta sai näin PC-pelaajana odotella. Kai sitä julkaisua nyt ehditään vielä lykkäämään ainakin 6kk eteenpäin. jotain Bethesda.nettiä pitää varmaan hioa vielä se puoli vuotta lisää, kun Bethesda havaitsee, että sehän on itseasiassa ihan perseestä.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Kröhöm, creation engine on hieman eri, kuin gamebryo, mikä oli jo Oblivionin julkaisun aikaan vanhentunut (kyllä, perustuu gamebryoon, mutta huomattavasti edistyneenpi).
Totta, ei ole sama paska, mutta näyttää edelleen samalta paskalta. Naamat ovat edelleen kuin perunat ja animaatio on kaukana nätistä. Taistelu näytti myös yhtä tuskaiselta kuin kolmosessakin.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Ellen ihan väärin muista, Fallout 2:een tuli pätsi vähän ajan päästä julkaisusta mikä tappoi suurimman osan bugeista.

Ok, olen sitten varmaan aloittanut suoraan patchatystä versiosta. Fallout 2 oli kuitenkin mulle tuon sarjan ensimmäinen peli, ykkösen pelasin sitten myöhemmin läpi.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse katson edustavani ns. casual gamer - tyyppiä ja pelailu on omalla kohdalla hyvin kausikohtaista, mutta viime vuosina kaksi peliä on onnistunut koukuttamaan pahemman kerran ja rokottamaan vapaa-aikaa oikein urakalla: Football Manager ja Fallout New Vegas. Varsinkin jälkimmäisen kohdalla tunnustan pienen sisäisen nörttipojan löytyvän jostain syvältä sisältä ja Fallout nelosta onkin tullut odotettua kuin kuuta nousevaa. Myönnän lähtökohtien olleen kuitenkin hieman skeptiset omalla kohdalla, koska Obsidian osoitti New Vegasin avulla olevansa aivan eri planeetalta Bethesdaan verrattuna, mitä tulee Fallout sarjaan. Tiedän, että New Vegasia on miltei mahdoton ylittää omissa silmissä, sillä ilman jatkuvaa kaatuilua ja Legionin selvästi keskeneräistä juonirakennetta se olisi ollut yksinkertaisesti täydellinen peli.

E3 sattui osumaan sopivasti aamutoimien keskelle, joten tuli katsottua livenä Falloutin osuus ja valitettavasti hieman paskan maun se lopulta jätti suuhun. Seuraavassa koottuna oma näkemys tulevasta Falloutista trailereiden ja esityksen perusteella:

+Ei moninpeliä
+Ainakaan vielä ei ole näkynyt metroja
+Deathclawit ovat yhä pelissä (vielä kun olisivat saman tasoisia kuin Vegasissa, eikä kolmosen tyylisiä velliperseitä)
+Maailma ei näytä yhtä masentavalta kuin kolmosessa, ylipäätään maisemat olivat mielenkiintoisen näköisiä
+VATS on yhä mukana ja alustavasti tuntuu tuo ajan hidastuminen pysähtymistä kiehtovammalta tyyliltä
+Aseiden modailu periaatteessa ihan jees, en kuitenkaan ymmärrä netissä tapahtuvaa joukko-onanointia tämän kohdalla
+Tuo Pip-Boy räpellys vaikuttaa ihan hauskalta idealta

-Vertiperdejä ja kaiken maailman zeppeliinejä lentelee ympäriinsä, mistä vitusta nämä ilmestyivät?
-Tukikohdan rakentelua? Cities Skyline on hyvä peli, siihen saa Fallout rakennuksiakin ladattua. Pidetään nämä kaksi erillään, jooko?
-Minipelejä Pip-Boyssa? Kuinka monta työtuntia näihinkin turhuuksiin on saatu tuhrittua?
-BoS ja super mutantteja taas mestoilla, joilla niiden ei pitäisi olla (plussaa siitä, että Enclavea ei sentään näkynyt)
-Androideja. Kuinka omaperäistä. Lyön kaljakopasta vetoa, että viimeistään pelin lopussa selviää että päähenkilö onkin itse myös androidi (Varsinainen Shyamalan-twisti)
-Peliä on selvästi yksinkertaistettu ja mm. skillsit on saanut lähteä
-Tuo uusi kommunikaatiotapa ei puhuttele
-Ylipäätään peli muistuttaa enemmän Call Of Dutia, kuin roolipeliä

Tähän kun lisätään Bethesdan taatu laatu käsikirjoittamisen osalta ja mustavalkoiset vaihtoehdot päätöstenteossa - joilla ei yleensä ole edes kunnon seuraamuksia, niin laittaa kyllä hieman mielen matalaksi. Taatusti tulee tämä kuitenkin ennakkotilattua ja uskon kyllä viihtyväni pelin parissa, joten tietyllä tasolla menee hieman turhaksi lyttäämiseksi. Mutta tiedän, että peliä pelatessani varmasti usein mietin, kuinka hyvä se olisi voinut olla jos sitä oltaisiin tehty roolipelaaminen edellä ja fps perässä, toisin kuin nyt selvästi on toimittu.

Ja sivuhuomautuksena todettakoon, että meikäläinen ei todellakaan ole mikään noppien heittelijä, mutta Falloutiin nuo roolipelielementit mielestäni vaan sopii kuin kiekko Lukon maaliin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei erikseen nostettu esille, mutta esim hahmoa luodessa valittiin ainoastaan SPECIAL-taidot ja aseita kasaillessa vaatimuksena näytti olevan jonkin tietyn tason perkit, skillssien sijaan. Tuota videota on pilkottu kovimpien intoilijoiden toimesta melko syväluotaavasti netissä ja ainakin tällä hetkellä näyttäisi siltä, että perkit on jollakin tasolla korvannut skillssit.
 
Tulihan tuo New Vegas sitten pelattua. Teknisesti auttamattoman vanhentunut, oli varmaankin jo ilmestyessään, mutta eri ryhmittymien väliseen valtataisteluun keskittyvä pääjuoni jaksoi jokseenkin pitää otteessaan melkein koko 70 tuntia, ja motivoi jonkun verran tutkimaan maailmaa moraalisesti hyvien valintojen toivossa, ja kun pintaa vähän raaputti, niin löytyihän siitä maailmasta jopa yllättävän paljon tuttuja wasteland / Fallout-elementtejä, jotka saivat mielihyvähormonit liikkeelle. Bugisuus häiritsi jonkun verran, aika käsittämätöntä ettei esim. caravan-peliä koskaan pätsätty, vaikka sitä ei käytännössä voinut pelata ollenkaan. Littipeukkua ja golfaplodit kuitenkin kehitystyölle sinänsä, on siinä tunteja uponnut copy-pasten käytöstä huolimatta.

Pahin miinus oli kuitenkin pelin anteeksiantavuus jota pidin jo Falloutille vähän häväistyksenä. Tuntui, ettei skill pointeilla tai dialogivalinnoilla loppujen lopuksi ollut mitään merkitystä, ja että pääjuoni olisi joka tapauksessa rullannut raiteillaan valinnoista huolimatta. Ammusten kanssa ei koskaan tullut mitään ongelmaa vaikka räiski menemään aika huolettomasti, yksikään vastustaja (pl. Deathclaw:t joutui alkupuolella väistämään) ei aiheuttanut harmaita hiuksia vaikka läpäisin koko pelin perus combat armorilla ja ruutiaseilla, eikä hardcore-moodi mitenkään lisännyt vaikeusastetta, joskin immersioon sillä olikin pieni positiivinen vaikutus. Loppuviimein ihan lupaava alusta hyvälle pelille, mutta ikävää että arvostelu- ja myyntimenestyksen toivossa siitä oli pitänyt tehdä koko perheen casual pumpulia. Ja tämä kommentti pelaajalta jolle hyvät pelit ovat usein ärsyttävän vaikeita oletusvaikeusasteellaan. Jos jälkiviisaana saisin valita uudestaan, niin olisin valinnut sen Sawyer editionin, mutta kun ei tuolla ole tippaakaan uudelleenpeluuarvoa...

Eipä nämä kolme viikkoa nyt ihan täysin hukkaan menneet, mutta eipä tuosta kokemuksesta jäänyt paljon jälkipolville kerrottavaakaan. Kovin korkealla odotukset eivät syksyllä julkaistavan nelosen suhteen tämän perusteella ole, mutta jospa siinä vaikka pelimaailma tuntuisi GTA V:n tyyliin elävämmältä eivätkä sadat hahmot vain seisoisi paikallaan staattisessa maailmassa odottamassa pelaajan interaktiota joka käynnistää väsyneen ääninäyttelyn ja itseään toistavat questit, ja historian velvoittamana pelaajan valinnoilla olisi oikeasti enemmän merkitystä, niin oltaisiin jo voiton puolella.
 
Suosikkijoukkue
KK
@kahden suunnan sentteri.
Kuinka monta kertaa pelin läpi pelasit, kun väität ettei millään ollut mitään väliä? Itse 4 kertaa läpi pelanneena ja kerran muuten vain uuden tyypin aloittaneena koin kyllä pelin joka kerralla hyvinkin erilaiseksi.
Et sitten pelannut HC-modilla? Silloin ammuksilla olisi väliä eikä niitä niin paljoa voinut olla, varsinkin kun pelaa tietyllä tyylillä. Hardcore mode - The Fallout wiki - Fallout: New Vegas and more
 
@kahden suunnan sentteri.
Kuinka monta kertaa pelin läpi pelasit, kun väität ettei millään ollut mitään väliä? Itse 4 kertaa läpi pelanneena ja kerran muuten vain uuden tyypin aloittaneena koin kyllä pelin joka kerralla hyvinkin erilaiseksi.
Et sitten pelannut HC-modilla? Silloin ammuksilla olisi väliä eikä niitä niin paljoa voinut olla, varsinkin kun pelaa tietyllä tyylillä. Hardcore mode - The Fallout wiki - Fallout: New Vegas and more
Kirjoitin, että tuntui, ettei ollut mitään väliä. Suurin osa asioista vaan meni nappiin, eikä tämä ollut ihan sitä mitä Fallout-kokemukselta odotin. Ainoa valinta koko pelin aikana joka vähän harmitti, oli se, että npc Rose Cassidyn henki tuli myytyä Van Graffeille, joka tuntui olevan järkevin ulospääsy tilanteesta, kun ei vielä tiennyt onko Van Graffeilla ratkaisevaa merkitystä pääjuonen kannalta. No lopulta ei ollut, ja pelaajan vuosikymmenten takaisen perhetutun sukuhaara tuli päätettyä turhaan, ahneuttaan, Van Graffien kaakeleille. Näitä kokemuksia olisi pitänyt olla paljon enemmän.

Myöskään yhtään dialogivalintaa ei tarvinnut jättää valitsematta, joten tuntui siltä, ettei valituilla skillseilläkään ollut merkitystä. Ehkä sitten vain sain säkällä ne niin kohdalleen kuin pelityylini toteuttaminen edellytti, mutta etenkin tämän takia peli tuntui liian helpolta. Kun kaikesta (sitä Rosen henkeä lukuunottamatta) selvisi puhumalla, olisi pelaajaa pitänyt vastavuoroisesti rankoa terävällä vitsalla paljaille kannikoille jollain muulla osa-alueella. Mutta eipä rangottu. Odotin, että pääjuonen suhteenkin paskaa varmaan lentää tuulettimeen, mutta ei. Sankari ratsastaa paikalle ekalla huitaisulla luodulla hahmollaan, ja puhumalla päättää koko helvetin maailmankolkkaa piinaavan sodan juuri niin kuin suunnittelikin. Kukaan ei kärsi, eikä mitään tarvitse antaa vaihdossa.

Ehkä kirjoitin sitten epäselvästi, mutta pelasin hardcore-moodilla, eivätkä panokset tosiaan olleet missään vaiheessa minkään sortin ongelma, aina oli rahaa ostaa lisää tai jos kesken taistelun loppui niin vara-aseita ja niihin panoksia löytyi vaikka muille jakaa, ilman että tarvitsi edes loottailla paikkoja sen vuoksi. Tämän takia koko pelin aikana ei tarvinut juuri perehtyä siihen miten ammuksia voisi valmistaa, tai siis kerran-kaksi niitä muutaman tein, ja sen jälkeen panin merkille, että neljästä raaka-aineesta puuttuu aina yhtä, mutta eipä sen metsästämiselle tosiaan ollut mitään tarvetta hc-moodista huolimatta. Myös muut craftausjutut jäivät täysin tutkimatta ja käyttämättä, ainoastaan kiikaritähtäimen liitin kivääriin pudotellakseni vastustajia etäältä. Aseista käytin ainoastaan pistooleita ja kivääreitä, 9mm, 5.62mm ja 5mm, power armoriakaan ei hahmo osannut käyttää mutta eipä ollut sillekään tarvetta.

Fallout ykkösessä ja kakkosessa peli piti aloittaa monen monta kertaan alusta voidakseen edetä päätyyn asti. Kun kymmenien tuntien pelin jälkeen kartalla kohtaat special encounterin, jonka vääjäämätön lopputulos kerta toisensa jälkeen on kuolema, opettaa se vähän nöyryyttä, pakottaa hahmon suunnitteluun, ja luo immersiota siitä, että jättömaa on vaarallinen paikka jossa elämä on oikeasti selviytymistä.

Mutta ei New Vegasissa, joka oli alusta loppuun koko perheen happy happy joy joy'ta. Vesi, ruoka, uni tai säteily eivät missään vaiheessa rajoittaneet mitään. Aina pystyi ilmaiseksi matkustamaan juomaan, paikkaamaan itsensä, nukkumaan, jne. Kun radiossakin muuten oli sama vika kuin GTA V:ssä, eli aivan liian vähän biisejä, niin kyllä alkoi perkele loppua kohti haukotuttamaan. Toki silti tämä hc-moodi ja radio tekivät pelistä paremman kuin se olisi ollut ilman niitä.

Kaikesta dissaamisesta huolimatta ei missään nimessä huono peli, jos mä jotain peliä simulaattori-genren ulkopuolella jaksan 70 tuntia pelata, niin kyllä sen täytyy olla hyvä. Sanotaan 85/100. Ei vaan ihan kokonaisuutena vastannut korkeita odotuksia, vaikka monilla osa-alueilla ne ylittikin.

En ymmärrä miksei pelissä ollut vaikeustason säätöä (taistelua lukuunottamatta, jota en säätänyt, koska ei-simulaatio-botti-räiskintä sinänsä vain vituttaa), vaikka tällaiseen peliin se olisi äärimmäisen helppo toteuttaa vaikka 10-portaisena - lisää vaan kaikkiin kaavoihin ylimääräisen vaikeustaso-kertoimen. Nyt peli oli huonolle ja kärsimättömälle pelaajallekin liian helppo.
 
@kahden suunnan sentteri Noista New Vegasin skilleistä, että esim speechillä on väliä. Siintä riippuu kuinka paljon saat dialogia eteesi. Toki et tätä voi tietää, jos et kerran ole useampaa kertaa peliä pelannut.
Eikö maksimi-speechillä tullut "hieman" erinlaisempaa loppua, jos ihan oikein muistan ja taisi olla sama juttu kolmosessakin?

Kyllähän E3:nen katsottuna tämä peli on aika vahvasti jo kiinni Game of the Year-tittelissä jahka ilmestyy.
 
Suosikkijoukkue
KK
Eikö maksimi-speechillä tullut "hieman" erinlaisempaa loppua, jos ihan oikein muistan ja taisi olla sama juttu kolmosessakin?

Kyllähän E3:nen katsottuna tämä peli on aika vahvasti jo kiinni Game of the Year-tittelissä jahka ilmestyy.
Loppu riippui aika pitkälle molemmissa valinnoistasi. Kyllä New Vegasissa oli todella monta eri mahdollisuutta loppuun riippuen valinnoistasi ja taisi olla jopa enemmän kuin kolmosessa. Ei mitään yhtä tai kahta vaan oikeasti eri pelityyleillä eri factioissakin oli jopa erilaisia loppuja. Ei speechin määrä siihen niin paljoa vaikuttanut kuin se, minkä jengin kanssa loppua lähdit rakentamaan ja siihen se päätöksen teko perustui. Toki speechillä saa enemmän mahdollisuuksia, mutta ymmärrät varmaan pointtini? Jos olet kolme viikkoa peliä pelannut niin aika pintapuolisesti olet peliä raapaissut.


SPOILER VAROITUS!
edit: tuossa hieman noista lopuista juttua:

.What are all the endings? - Fallout: New Vegas Answers for Xbox 360 - GameFAQs

Fallout: New Vegas endings - The Fallout wiki - Fallout: New Vegas and more
 
Kyllähän näihin tämänkaltaisiin peleihin Fallout, Skyrim jne. tosiaan menee enemmänkin kolme kuukautta kuin viikkoa (kärjistetysti). Toisaalta useasti näissä voi käydä vain se, että alussa tehdään ihan kaikki mikä on mahdollista sivutehtävästä tutkimiseen ja sitten jossain välissä alkaa ns. puutua näihin itseään toistaviin tehtäviin ja samalla pääjuoni karkaa liikaa mielestä, eikä sellaista immersiota synny asiassa.

Onko tuosta julkaisupäivästä ollut nyt tuoreempia juttuja? Siellä on kuitenkin näemmä kuitenkin jo ainakin betavaiheen versiot testissä.
 
Loppu vuodesta mutta tarkkaa päivää ei ole julkaistu.
Eikös se siinä Bethesdan E3-showcasessa tullut? 10.11.2015.


Hyvä kun mainitsit , tästä tulikin mieleeni.
"Fallout 3's ending depended on A: your karma and B: your final decision on whether or not you followed your father or the Enclave."

Eipä tuntunut karmallakaan olevan New Vegasissa vaikutusta, pöllin surutta kaikilta kaiken enkä huomannut sen rajaavan mitään valintojani millään lailla. No tähän varmaan saattaisit vastata, että pelaa uudestaan eri tavalla niin huomaat miten vaikutti, mutta eipä tuo roolipelaamisen osalta valjuhko kokemus houkuta pelaamaan uudestaan.

--

E3 infoista sen verran, että ainakin maailman dynaamisuuden hehkutus kuulosti lupaavalta. Se, etteivät hahmot enää seisoskele maailmassa tumput suorina odottamassa että pelaaja käynnistää dialogin johon sitten on sidottu, vaan GTA V tyyliin hahmot puuhastelevat maailmassa oman elämänrytminsä mukaan ja dialogin käyminen on vapaampaa. Tekee immersion osalta paljon. Edellistä pelatessa kun tuntui vähän, että sitä on kolmiulotteisessa dialogin käyttöliittymässä, eikä janoisena jättömaalla. Tarinan lähtökohdat ovat lupaavat, maailma ennen suurta sotaa tietenkin kiinnostaa. Tukikohdan rakentelu taas vaikutti ihan paskalta, mutta onneksi saatesanoista paljastui että toiminnan voi jättää kokonaan väliinkin. Pikkujuttu, mutta toivottavasti radiossa tavaraa on helvetisti. Pip-boyn käyttöliittymä mobiililaitteessa vaikutti ideana ihan mielenkiintoiselta, saa nähdä voiko se pärjätä käytännöllisyydessä ruudun virtuaali-pip-boylle, vai jääkö käyttämättä.
 
Suosikkijoukkue
KK
Hyvä kun mainitsit , tästä tulikin mieleeni.
"Fallout 3's ending depended on A: your karma and B: your final decision on whether or not you followed your father or the Enclave."

Eipä tuntunut karmallakaan olevan New Vegasissa vaikutusta, pöllin surutta kaikilta kaiken enkä huomannut sen rajaavan mitään valintojani millään lailla. No tähän varmaan saattaisit vastata, että pelaa uudestaan eri tavalla niin huomaat miten vaikutti, mutta eipä tuo roolipelaamisen osalta valjuhko kokemus houkuta pelaamaan uudestaan.
Fallout 3:ssa loppuja ei niin hirveästi ollut. Suurin vaikutus oli ihan lopulla oikeastaan. Kuka kuolee, pelastuuko alue ja muutama muu pieni seikka. New Vegasia et siis ole paljoa pelannut. Ei siellä kaikilta voinut pölliä. Itselläni kävi vähän ohraisesti, kun menin Legionilta pöllimään. Ei toiminut vaikka skillit oli täysillä. Joten et tainut sielläkään mitään pölliä. Usko nyt, että kolme viikkoa New Vegasia ei vain riitä siihen, että pystyisit kertomaan mitä pelissä pystyy tai ei pysty tekemään. Valjuhko kokemus tulee juuri siintä, että yrittää yhdellä läpipeluu kerralla katsoa kaikki vaihtoehdot ja kaveerata kaikkien kanssa. Sama juttu esim Witcher 3:n kanssa. Ihan turha sitä on luulla, että pelissä ei ole erilaisia vaihtoehtoja jos pelaa pelin kerran läpi. Toisaalta jos olet kolmessa viikossa pelannut parikin kertaa läpi niin silti sinulta on jäänyt niin paljon näkemättä, kokematta sekä keskustelematta. Miten tuo nyt on niin vaikea myöntää, että olet väärässä pelin sisällöstä. Pelkästään elviksien kanssa voi tapahtua yhtä sun toista ja muutama tehtvävä/keskutelu saattaa muokata peliä hyvinkin paljon. Samoin se menee jokaisen factionin kanssa.

edit: myös kaverit mitä mukanasi pidät vaikuttaa pelin kulkuun. Tietyt kaverit kun ei pääse tiettyihin paikkoihin ja osa kavereista saattaa suuttua jos teet tiettyjä ratkaisuja sekä pahimmassa tapauksessa hyökkää kimppuusi.
 
Valjuhko kokemus tulee juuri siintä, että yrittää yhdellä läpipeluu kerralla katsoa kaikki vaihtoehdot ja kaveerata kaikkien kanssa. Sama juttu esim Witcher 3:n kanssa. Ihan turha sitä on luulla, että pelissä ei ole erilaisia vaihtoehtoja jos pelaa pelin kerran läpi. Toisaalta jos olet kolmessa viikossa pelannut parikin kertaa läpi niin silti sinulta on jäänyt niin paljon näkemättä, kokematta sekä keskustelematta. Miten tuo nyt on niin vaikea myöntää, että olet väärässä pelin sisällöstä. Pelkästään elviksien kanssa voi tapahtua yhtä sun toista ja muutama tehtvävä/keskutelu saattaa muokata peliä hyvinkin paljon. Samoin se menee jokaisen factionin kanssa.
Ei tässä nyt ole mitään väärässä / oikeassa -asetelmaa, kerroin vain omasta pelikokemuksestani, siitä näkökulmasta kuinka paljon se poikkesi aiemmista samaa nimeä kantavista peleistä. Olen kyllä kaiken aikaa tiennyt, että minulta on jäänyt valtaosa pelistä näkemättä ja kokematta. Valjua pelikokemuksestani ei tehnyt se, että asioita olisi jäänyt näkemättä, vaan se, ettei peli lyönyt oikeastaan yhtään märkää rättiä kasvoille missään vaiheessa, ei pakottanut pelaajaa vaikeisiin valintoihin, hahmon suunnitteluun, strategiseen taisteluun, tai yhtään mihinkään muuhun, kuin dialogista toiseen matkustamiseen.

Luulen, että tämä johtuu siitä, että ennen pelit tehtiin enemmän pelattaviksi, kun nykyään ne tehdään enemmän myytäviksi, sekä siitä, että ennen pelien tekninen toteutus (mallit, tekstuurit, animaatiot, ääninäyttely, ero pelimaailman laajuudessa, jne) ei vaatinut yhtä suurta siivua kehitysresursseista kuin tämän päivän pelit vaativat.

Varmaankin tämän kokemuksen pohjalta odotukset loppuvuodesta julkaistavaa peliä kohtaan ovat realistisemmalla tasolla kuin ne olivat kuukausi sitten edellistä osaa kohtaan.
 
Suosikkijoukkue
KK
Varmaankin tämän kokemuksen pohjalta odotukset loppuvuodesta julkaistavaa peliä kohtaan ovat realistisemmalla tasolla kuin ne olivat kuukausi sitten edellistä osaa kohtaan.
Itse en kyllä tule ennakkotilaamaan tätä peliä. Odotan rauhassa arviot. Varsinkin pelaajien arvioita. Toki jos tekijät kertovat pelistä lisää voi mieli muuttua. Itse toivon myöskin HC:eempaa kokemusta ja oikeaa selviytymistä, missä resurssit ovat tiukoilla ja valinnat vaikuttaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös