Pääjuonta olen vetänyt satunnaisesti ja perstuntumalla sen osalta mennään varmaan jossain keskivaiheilla. Valtaosa ajasta on kulunut paikkoja tutkiessa, lähes joka kanto pitää kääntää ja kaikki mahdolliset notet ja terminaalit toki lukea läpi.
Tämähän se on ainut oikea tyyli pelata. Minä olen päässyt hakkaamaan tuota jotain 40 tuntia ja en ole edes vielä mennyt Diamond Cityyn asti käymään... Eli pääjuonen osalta mennään aivan alussa. Eipä se pääjuoni vaan koskaan ole ollut näissä peleissä pääasia. Se menee siinä hiljalleen eteenpäin kaiken muun ohella.
Peli on alkanut jopa tuntua liian helpolta, joten survival-vaikeusasteelle vaihtaminen saattaa tulla pian kyseeseen. Kuten aikaisemmissa Fallouteissa (ja Skyrimissä), hiiviskelyn ja kaukaa ampumisen yhdistelmä on vähänkään avoimemmassa ympäristössä lähes voittamaton. Sneak- ja rifleman-perkit yhdessä Dogmeatin kanssa pitävät huolta, että jopa deathclawit saa tapettua melko vaivattomasti.
Suosittelen survivalia ehdottomasti. Vastukset ovat kyllä aikalailla viisaampia kuin New Vegasissa. Osaavat hakeutua suojaan jolloin itse on pakko lähteä turvallisesta asemasta muualle. Puskevat kimppuun useasta eri suunnasta samaan aikaan ja tuntuvat vielä hyökkäävän kauhealla voimalla juuri silloin kun itse on heikossa hapessa. Eräänkin paikan putsaaminen supermutanteista vaati sellaisen taistelun, että aina välillä piti juosta karkuun parin HP:n voimin ja kun lopulta sain viimeisetkin mutantit hengiltä, niin power armorini oli puoliksi tuhoutunut. Tulee aikamoinen onnistumisen fiilis tuollaisen mätön jälkeen. Etenkin jos vertaa siihen, että olisi voinut vain napsia jostain turvallisen välimatkan päästä kaikki vastukset yksitellen hengiltä.
Armorit ovat tosiaan vähän hakusessa minullakin. Leather armorin modatut osat löytyvät raajoista, rinnassa combat armorin rintapanssari, päässä kypärä ja alla vault suit. Eipä tuossa muuten ole ongelmaa, mutta asukokonaisuus olisi kyllä huomattavasti tyylikkäämpi, jos tuon vault suitin saisi vaihdettua vaikkapa armeijan asusteisiin tai road leathersseihin... Mutta kun vault suit on ainut asuste jota saa paranneltua siellä armor workbenchillä. Tuota en oikein ymmärrä, sillä eihän niiden muiden asusteiden pitämisessä ole sitten yhtään mitään järkeä, koska ne eivät tarjoa minkäänlaista suojaa. Ei nyt näyttäisi olevaan mistään puuttuvasta perkistäkään kiinni, kun luulisi sitten olevan ne muut asut kuitenkin "tummanvihreällä" listattua workbenchin valikkoa selatessa.
Power armorin käyttöä olen säästellyt. Nakkaan sen lähinnä vain niskaan jos tiedän että nyt on odotettavissa jotain kovempaa taistelua.