Facebook

  • 995 824
  • 3 109

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Viisaammat ohoi!

Keskusteluikkunan yläpuolella on sellaanen palkki jossa näkyy mistä kukin on tykännyt/kommentoinut jne.. Saiskohan siihen jonkun sellaisen estosysteemin että kaverit eivät näkisi sen kautta mitä minä olen kommentoinut, tykännyt jne?
 

Siri

Jäsen
Viisaammat ohoi!

Keskusteluikkunan yläpuolella on sellaanen palkki jossa näkyy mistä kukin on tykännyt/kommentoinut jne.. Saiskohan siihen jonkun sellaisen estosysteemin että kaverit eivät näkisi sen kautta mitä minä olen kommentoinut, tykännyt jne?

Ei saa. Moni toiminto, mistä tykkäät tai mitä kommentoit, näkyy muille kavereillesi. Ainoa tapa varmistua, ettei nuo tiedot näy ulkopuolisille on se, että tykkää/kommentoi vain sellaisten kavereiden statuksia yms. jotka ovat laittaneet päivityksensä "Vain kaverit" -asetukselle.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Muilla ongelmia taas tuon WhatsAppin kanssa? Meikäläisen viestit eivät ainakaan lähde.
 
Onko kellään tietoa miten saisi näkyviin Facebookissa julkaistavia videoita joita on laitettu esimerkiksi Applen laitteilla kun Nokian neekeri malli 520 lumia herjaa että päivitä Flash Player uusimpaan versioon. Kun sitä yrittää päivittää niin ei sitä pysty tekemään.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on FB:n yksityisviestien lähettäminen muuttunut jossain vaiheessa pelkäksi "chattailuksi". Siis se naurettavan kokoinen ruutu vain siellä oikeassa alalaidassa. Yhtäkkiä muuttui, vaikka hetkeä aikaisemmin oli vielä sähköpostiviestiä muistuttava isompi ruutu/viesti. Ärsyttää.

Onko jotain kikkakakkosta, jolla saisin yksityisviestiruudun suuremmaksi? Liittyykö jotenkin Messengeriin?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vasemmassa yläkulmassa viestit.

Tänks. Olipa helppoa. Ja olenpa tyhmä.

Kysytäänpä lisää tyhmiä kysymyksiä: Miksi viestit aukeavat keskusteluruutuun alas oikealle, jos menen sen punaisen palluran kautta lukemaan viestit, enkä viestien kautta?
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Hei mites jengi tekee sen, että kun tägää jonku tyypin niin siinä onkin vain etunimi/sukunimi? Ettei koko nimeä, mä osaan vaan sillai. Helvetti että vanha mieskin joutuu kaikenlaista opettelemaan.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hei mites jengi tekee sen, että kun tägää jonku tyypin niin siinä onkin vain etunimi/sukunimi? Ettei koko nimeä, mä osaan vaan sillai. Helvetti että vanha mieskin joutuu kaikenlaista opettelemaan.
Sitten kun olet sen nimen, vaikka Mikko Mallikas, klikannut siihen, niin painat backspacea eli sitä nuolta siinä enterin päällä. Painat kerran niin lähtee sukunimi ja näin ollen siinä lukee vaan että Mikko. Jos haluat puhua pelkästä Mallikkaasta, niin viet kursorin etu- ja sukunimen väliin, klikkaat, ja painat taas backspacea.

Jos nyt ymmärsin oikein.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Palvelinta osoitteessa fi-fi.facebook.com ei löytynyt... onko muilla samaa? Illalla toimi, nyt ei.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jaahas. Taas on Facebookin ilme muuttunut. Jotenkin on taas pikkaisen sekavamman oloinen, mutta eiköhän tähänkin taas totu.
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Niin on muuttunut ja ei kyllä taaskaan omaan silmään ainakaan parempaan suuntaan. Just oikeestaan alkoi tottua tuohon aikaisempaan ilmeeseen.

Erikoista sinänsä, että tämän päivityksen jälkeen tämä perkeleen sovellus on näköjään päättänyt itse mitä kuvia se käyttää eri kaveriryhmieni kansikuvina. Esim. kaverit Kuopion alueella ryhmä on saanut kansikuvakseen erään kaverini häissä otetun ryhmäkuvan, johon minut on ko. kaverini toimesta merkitty n. 60 muun vieraan kanssa. Häät pidettiin Pohjois-Suomessa ja me oltiin tyttöystäväni kanssa häiden ainoat vieraat Kuopion alueelta. Että hyvin osui kuva Kuopion alueen kaveriryhmälle...Laittaa kyllä ärsyttämään nämä tällaiset nykysovellukset kun tekevät käyttäjältä lupaa kysymättä omia peliliikkeitään.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Mikä on kun Facebook ei näytä kirjoittamaani kommenttia? Tuskin se hlö, jolle kommentti on osoitettu, on sekunnissa sitä ehtinyt poistaa. Tämä ongelma on nyt esiintynyt ainakin kuukauden verran ja aika harvoin saman hlön kohdalla.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Facebookin julkisivu saattaa hyvinkin olla tietoyhteiskunnan masentavin ilmentymä. Facebook on vuonna 2014 erityisesti imagonrakentelun kehto, jossa omasta elämästä kerrotaan vain paras kuvineen. Kalliit hankinnat sinne on lisättävä, matkat, iloiset perhetapahtumat, kuntoilupäivitykset, yleensä kaikenlainen humble brag.

Jos joku kirjoittaa julkisiin päivityksiin avautumisia, niin on helposti pääteltävissä, että kirjoittaja on kännissä tai muuten sekaisin.

Urputtajille jo etukäteen tiedoksi, että olen itse syyllistynyt kaikkiin arvostelemiini kohtiin, toisiin jopa useasti.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
(FB-)ystäväni julkaisi tänään viisi arkikuvaa. Hän joi niissä kaikissa kuvissa kahvia. Välillä kuppi oli suulla. Välillä hän piti kuppia ihan vaan kätösessään. Välillä kahvikuppi oli korvan vierellä. Oloneuvoksen arkea oli teemana. Mukavaa tuonlainen vallankumouksellinen toiminta.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Ei ole hirveästi tullut kuvia tai muita Facebookiin lisäiltyä joten jos joku osaa auttaa niin hyvä homma.

Eli saako jostain kuvien asetuksista säädettyä vaikkapa profiilikuvan osalta niin että kavereille näkyisi tietty kuva ja muille jotka profiilia etsivät näkyy toinen? Eli siis kaverit näkisivät kuvan A, mutta jos joku tuntematon etsisi profiiliani kuvana olisi B?

Toivottavasti tästä nyt sai idean mitä ajoin takaa. Nuo yksityisyysasetukset ovat muuttuneet niin monesti että ei oikein meinannut sieltä löytyä apua.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
(FB-)ystäväni julkaisi tänään viisi arkikuvaa. Hän joi niissä kaikissa kuvissa kahvia. Välillä kuppi oli suulla. Välillä hän piti kuppia ihan vaan kätösessään. Välillä kahvikuppi oli korvan vierellä. Oloneuvoksen arkea oli teemana. Mukavaa tuonlainen vallankumouksellinen toiminta.

Sata kertaa mielummin katsoisin tällaisia kuvia tai niitä paljon parjattuja turhia statuspäivityksiä kuin linkkijakoja, uutistykkäyksiä, hauskavideo tykkäyksiä, mainoksia ja mitä muuta paskaa tuo facebook on nykyään täynnä. Aika kauan pitää selata, että näkee niitä oikeita ihmisten päivityksiä tai edes kuvia.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
(FB-)ystäväni julkaisi tänään viisi arkikuvaa. Hän joi niissä kaikissa kuvissa kahvia. Välillä kuppi oli suulla. Välillä hän piti kuppia ihan vaan kätösessään. Välillä kahvikuppi oli korvan vierellä. Oloneuvoksen arkea oli teemana. Mukavaa tuonlainen vallankumouksellinen toiminta.

Olikse sama kuppi ja sama kahvi, samat vaatteet? kuulostaa aika lavastetulta. (FB- ystävä, söpöä. Kumpa mäkin voisin olla jonkun FB-ystävä)
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli saako jostain kuvien asetuksista säädettyä vaikkapa profiilikuvan osalta niin että kavereille näkyisi tietty kuva ja muille jotka profiilia etsivät näkyy toinen? Eli siis kaverit näkisivät kuvan A, mutta jos joku tuntematon etsisi profiiliani kuvana olisi B?

Haluaisit siis tinderiin kuvan jossa poseeraat ilman paitaa rannalla, mutta et kehtaa sitä laittaa kaikkien näkyville ;)
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nuo yksityisyysasetukset ovat muuttuneet niin monesti että ei oikein meinannut sieltä löytyä apua.

Tämä on kyllä ihan totta. Tuollaista kaipaamaasi toimintoa ei facebookissa ole. Se onnistuu, että profiilikuva näkyy vain määrittelemillesi ihmisille, mutta ns. kahta profiilikuvaa et saa.

*edit* esimerkiksi mulla on niin, että profiilikuva (ja toki muutkin kuvat) näkyvät vain kavereille, eli jos vaikka kommentoin kaverin postausta, niin kaverin kaveri näkee profiilikuvani kohdalla tyhjän siluetin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös