Facebook

  • 994 190
  • 3 109

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Inbox on kokenut viime yönä uudistumisen. Postilaatikko näkyy vasemmalla, jossa on viimeisimmät henkilöt, joiden kanssa on jutellut ja näkyy myös viimisin viesti ja oikealla on sitten se keskustelukenttä ja viestihistoria. Chat näyttäisi olevan entisellään, hyvä niin!
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Miten saan poistettua kokonaisen ryhmän Facebookista? Eli jos olen itse luonut jonkun ryhmän, miten sen saa "tuhottua"?

Muistaakseni sun pitää ensin poistaa kaikki ryhmän jäsenet ja sitten viimesenä ittes ja koko ryhmä. Noin oli ainakin jonkun aikaa sitten, jos ei ole muuttunut.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Muistaakseni sun pitää ensin poistaa kaikki ryhmän jäsenet ja sitten viimesenä ittes ja koko ryhmä. Noin oli ainakin jonkun aikaa sitten, jos ei ole muuttunut.

Jep, juuri näin toimii. Kysyy vielä varmistaakseen kun olet itseäsi poistamassa, että haluatko varmasti poistaa koko ryhmän.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minulla rupesi yhtäkkiä näkymään julkaisussa sijainti, jossa olen, vaikka en ole tuota ominaisuutta ottanut käyttöön. Miten saan tämän pois?

Tämä on satunnaista, mutta silti ärsyttävää. Kysytään siis uudestaan, miten tähän voi vaikuttaa. En missään nimessä halua tuoda sijaintiani tiedoksi.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Tämä on satunnaista, mutta silti ärsyttävää. Kysytään siis uudestaan, miten tähän voi vaikuttaa. En missään nimessä halua tuoda sijaintiani tiedoksi.

Jos mobiilisti päivität naamaa, niin sijainti näkyy. Jos normisti, niin sitten se sijantimääritelmä on sinun valvottavissasi. Yksinkertaista.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Jos mobiilisti päivität naamaa, niin sijainti näkyy. Jos normisti, niin sitten se sijantimääritelmä on sinun valvottavissasi. Yksinkertaista.

Ei ole yksinkertaista, sillä määritän statukseni aina kotikoneelta. Välillä sijainti näkyy ja välillä ei. Eiköhän ongelma ole siinä, että Facebookin suojausasetukset pettävät.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Ei ole yksinkertaista, sillä määritän statukseni aina kotikoneelta. Välillä sijainti näkyy ja välillä ei. Eiköhän ongelma ole siinä, että Facebookin suojausasetukset pettävät.

"Julkaisuun kannattaa valita yleinen sijaintipaikka. Jos ehdottamamme sijaintipaikka on virheellinen tai jos et halua jakaa kyseistä tietoa, voit poistaa sijaintipaikan klikkaamalla X-kuvaketta, kun siirrät hiiren kohdistimen sijaintimerkinnän päälle. Sen jälkeen voit halutessasi merkitä itse nykyisen sijaintipaikkasi." Näin kerrotaan FB:n käyttöohjeissa. Tiedä sitten, poistuuko ongelma tuolla..
 
Voiko Facebookissa nähdä jostain että ketkä käyvät katsomassa profiiliasi? Aina välillä törmää näihin päivityksiin missä sanotaan että X määrä on katsonut profiiliani tänään.
 

Rolli92

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Voiko Facebookissa nähdä jostain että ketkä käyvät katsomassa profiiliasi? Aina välillä törmää näihin päivityksiin missä sanotaan että X määrä on katsonut profiiliani tänään.
Kusetuksia käsittääkseni, joskus nuorempana kokeilin, ja profiiliani oli kuulemma katsottu joku 800 kertaa päivän aikana... Ihan tiukka saldo siihen nähden että kavereita oli tuolloin varmaan alta sata, tai sit mulla on pirusti salaisia ihailijoita...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
"Selaimen osoiteriville voi jo nyt kirjoittaa kahden ystävänsä tai vaikka kahden tuntemattoman Facebook-käyttäjän tunnukset ja katsoa, mitä he ovat kirjoitelleet toisilleen palvelussa, mihin tapahtumiin he ovat osallistuneet yhdessä ja missä kuvissa he molemmat esiintyvät."

Siis mitä ihmettä tuo tarkoittaa?
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
"Selaimen osoiteriville voi jo nyt kirjoittaa kahden ystävänsä tai vaikka kahden tuntemattoman Facebook-käyttäjän tunnukset ja katsoa, mitä he ovat kirjoitelleet toisilleen palvelussa, mihin tapahtumiin he ovat osallistuneet yhdessä ja missä kuvissa he molemmat esiintyvät."

Siis mitä ihmettä tuo tarkoittaa?
Missä ihmeessä olet tuollaiseen törmännyt? En ole tuollaista kuvausta nähnyt naamakirjastossa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Missä ihmeessä olet tuollaiseen törmännyt? En ole tuollaista kuvausta nähnyt naamakirjastossa.

Facebookin uudistuksesta ja sen mahdollisesti aiheuttamista tietoturvaongelmista kerrotaan linkissä: Yksityisyys vuotaa - tällainen on Facebookin seuraava suuri uudistus | Digiuutiset | Iltalehti.fi

Tuossa niin kuin väitettäisiin, että keiden tahansa tsättikeskustelua voisi kuka tahansa lukea tai jotain? Tuskin se aivan niinkään menee, mutta mitä tuo on tarkoittavinaan.
 

Inttikaveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (Joukkue ja nimimerkki)
Siis mä ainakin ymmärsin tosta, että vanha kaverisivu tulee vaan muuttumaan aikajanamalliin. En kyllä tajua miksi siitä olisi revitty älyttömät uutiset ja se kokee niin kovaa vastustusta. Voin toki olla väärässäkin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siis mä ainakin ymmärsin tosta, että vanha kaverisivu tulee vaan muuttumaan aikajanamalliin. En kyllä tajua miksi siitä olisi revitty älyttömät uutiset ja se kokee niin kovaa vastustusta. Voin toki olla väärässäkin.

Joo, mutta tuo viimeinen kappale mikä liittyy johonkin jo olemassaolevaan.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Tuossa niin kuin väitettäisiin, että keiden tahansa tsättikeskustelua voisi kuka tahansa lukea tai jotain? Tuskin se aivan niinkään menee, mutta mitä tuo on tarkoittavinaan.
Uutinen oli iltapaskassa, jolle en edes klikkausta suo. Voinet referoida tai hankkia edes välttävästi ei-niin-klikkihuoraavan-mediumin lähteeksi/lisäinfoksi?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Uutinen oli iltapaskassa, jolle en edes klikkausta suo. Voinet referoida tai hankkia edes välttävästi ei-niin-klikkihuoraavan-mediumin lähteeksi/lisäinfoksi?

Siinä oli jotain jostain uudesta aikajanasta, ei se minua kiinnostanut. Vaan tuo pätkä mikä tuossa on kokonaisuudessaan.

Eli mitä voi tehdä kirjoittamalla osoiteriville jotain ja mitä siihen muka kirjoitettaisiin?
 

Inttikaveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (Joukkue ja nimimerkki)
Siinä oli jotain jostain uudesta aikajanasta, ei se minua kiinnostanut. Vaan tuo pätkä mikä tuossa on kokonaisuudessaan.

Eli mitä voi tehdä kirjoittamalla osoiteriville jotain ja mitä siihen muka kirjoitettaisiin?

Siis näet mitä he ovat kirjoittaneet toistensa seinälle, ei suinkaan keskusteluja. Ei tossa ole mun mielestä mitään muuta uutta ja mullistavaa, kuin se aikajana vaikka kuinka uutista selailen.

Ja se osoite, mistä voit näin stalkkailla on
Koodi:
http://www.facebook.com/etunimi.sukunimi?and=etunimi.sukunimi
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Eli mitä voi tehdä kirjoittamalla osoiteriville jotain ja mitä siihen muka kirjoitettaisiin?
Ympyrä siis sulkeutuu:
Selaimen osoiteriville voi jo nyt kirjoittaa kahden ystävänsä tai vaikka kahden tuntemattoman Facebook-käyttäjän tunnukset ja katsoa, mitä he ovat kirjoitelleet toisilleen palvelussa, mihin tapahtumiin he ovat osallistuneet yhdessä ja missä kuvissa he molemmat esiintyvät."
Selaimen osoiterivini on siis puutteellisen "some", kun ei se tunnuksilla löydä (no ok, eihän se vaadi paljoa copypastettaa profiili ja jnejne)... eikä tuo kuvaus tee mitään muuta kuin sen, mitä jo ylläkin tuli mainittua: iltapaskaa!

Jos joku on niin vitun kädetön, ettei osaa säätää lukija- ja näkijäkuntaansa jopa kavereineen naamakirjastossa tuotoksilleen niin... niitä nyt vain tulee riittämään ja niitä vartenhan tuo "uutinen" onkin.

Ei pitäisi olla kenellekään edes vähän lukutaitoiselle yllätys enää, että jakelemiesi turinoiden tai goatsekuviesi jakelun voi rajoittaa.

Voin vaikka antaa teille asiasta huolestuneille iltatöitä: minun facebook-profiilissa on myös hyvin rajatuille ja rajatulle näkijäkunnalle gallerioita, jotka voisivat olla varsin kiusallisia tai jopa vakavampaa kadotessaan intterwebbiin. Siitä vaan kokeilemaan, että löytyvätkö. Jos en ole kaverisi facebookissa niin enpä taida olla nytkään, joten en sitä tunnustakaan lainaa.

Paljon melua iltapaskasta. Ei vittu.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Noin pari kuukautta sitten tuli suljettua oma FB-profiili ja täytyy todeta, että kyllä profiilin sulkeminen on ollut omalla kohdallani oikea päätös. Kummasti on enemmän mielenrauhaa arjessa ja koneella tulee tehtyä fiksumpia juttuja kuin pällisteltyä Facebookia. Ei enää tarvitse raivostua muiden omahyväisistä tilapäivityksistä eikä taivastella niitä päivittäisiä mukahauskoja kiertokuvia jne. Ei tarvitse kyrpiintyä ryhmien floodauksista. Ei tarvitse enää edes murehtia, miksi välillä joku ei vaivaudu vastaamaan yksityisviesteihin. Joo - toki olisin voinut pistää kaikki tilapäivitykset kieltoon, mutta joskus radikaalit toimenpiteet kantavat parasta hedelmää. Mulle ei oikeastaan koko aikana täysin avautunut se, mitä lisäarvoa FB minun sosiaaliseen elämääni tuo? Minun mielestäni Facebookin sosiaalinen arvo on jokseenkin hyvin pinnallista. Ei se mitenkään lähentänyt minua sellaisiin tuttuihin ihmisiin, joita en livessä tapaa. Kyllä ne harvat tosiystävät ovat siellä livessä, eikä heistäkään kukaan ole tullut edes sanomaan, että no höh, lähdit sitten vetämään Facebookista.

Tietoturva myös huoletti enkä pitänyt Facebookin jatkuvista muutoksista.

Ja vaikka Facebook on saanut menneinä vuosina paljon huomiota ja vaikka sitä pidetään jonain itsestäänselvyytenä niin siellä ollessani huomasin sen, että monella tuntemallani ihmisellä ei siellä myöskään sitä profiilia ole. Kyllä elämässä näköjään pärjää ilman Facebookiakin.
 

Jasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Multa on kadonnut etusivulta tuolta oikeasta ylänurkasta tapahtumat ja syntymäpäivät, jotka yleensä siinä näkyy. Neuvoja miten pystyn palauttamaan ne?
E: Kummallinen ongelma, googlekaan ei osannu auttaa.
E2: Adblockia oli tullut vähän säädeltyä. Toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vaimolla onkelma. Miten vaihdetaan kuvakansion "pääkuva"? Eli se, joka on näkyvissä enne kuin kaksio on avattu. Koitinpas googlettaakin, mutta ei tullut vastaan.
 

Outsider

Jäsen
Vaimolla onkelma. Miten vaihdetaan kuvakansion "pääkuva"? Eli se, joka on näkyvissä enne kuin kaksio on avattu. Koitinpas googlettaakin, mutta ei tullut vastaan.

Avataan haluttu albumi -> oikealta Edit -> mennään halutun kuvan kohdalle ja valitaan oikeasta yläkulmasta aukeava valikko select an option -> valitaan kohta make album cover.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ennen vasemmalta palkista klikkaamalla kohtaa "Kuvat" sai kaikki viimeksi kavereiden päivittämät kuvat esiin, mutta nyt se ohjaa mut vaan omiin kuviini. Onkohan jotain keinoa päästä tuonne entiseen "kuva-feediin".
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Miten tilin lopullinen poistaminen tapahtuu?
Siis riittääkö kun menee sinne asetukset--> Turvallisuusasetukset-->"Poista tili" ...ja niiden kysymysten jälkeen vannoo poistavansa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös