Facebook

  • 994 194
  • 3 109
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Nyt on taas naisilla joku status-hupailu jolla yritetään hämmentää:

"Pidän siitä olohuoneen pöydällä."

"Yleensä keittiössä lehtikorin päällä.Eteisen lattiakin käy."

Ekana tuli mieleen, että missä kännykkää ladataan, mutta jos tuo sanamuoto siitä on oikea, niin sitten se ei käy. Yhdellä kaverilla luki keittiö työtasolla, ei muuta ja muistaakseni ko. nainen lataa siinä kännykkäänsä, mutta mistäs sitä noista naisista tietää.
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Tarkoitatko nyt ryhmää (group) vai fanisivua (page)? Suurin osa noista "yhteisöistä" on nykyään fanisivuja. En ainakaan ole itse keksinyt mitään keinoa kirjoittaa sivun seinälle yms. muuta kuin "sivun nimissä". Ryhmän seinälle taas ymmärtääkseni kirjoitetaan vain ja ainoastaan omissa nimissä.
Juurikin tuota fanisivua tarkoitin.
Selvä juttu, eli en enää yritäkään löytää ratkaisua tuohon mysteeriin kun sitä ei kerran ole. Eipä tuo kyllä suuremmin haittaakaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Naiset ne jaksaa osallistua tällaisiin juttuihin. Pitäisikö meidän miesten kehitellä oma? :D
Ei vitussa pidä. Antaa tiettyjen naisten pitää tuo helvetin hölmö hupailunsa ihan omana urpoilunaan. Ihmetellä täytyy, miten aikuiset ja jopa fiksuna pitämäni hupakot lähtevät aina noihin typeryyksiin mukaan.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Ei vitussa pidä. Antaa tiettyjen naisten pitää tuo helvetin hölmö hupailunsa ihan omana urpoilunaan. Ihmetellä täytyy, miten aikuiset ja jopa fiksuna pitämäni hupakot lähtevät aina noihin typeryyksiin mukaan.

Ei missään nimessä. Tein sen virheen et menin tollaseen päivitykseen jotain kommentoimaan niin eiköhän sielt tullu tyyliin "miehet tietysti luulee et tää on jotain kaksmielistä *kikattelua*". Aikuset ihmiset, hei oikeesti?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ei missään nimessä. Tein sen virheen et menin tollaseen päivitykseen jotain kommentoimaan niin eiköhän sielt tullu tyyliin "miehet tietysti luulee et tää on jotain kaksmielistä *kikattelua*". Aikuset ihmiset, hei oikeesti?

Sain tuossa tovi sitten yv-laatikkooni viestin, jonka mukaan statukseen pitää laittaa, missä pitää käsilaukkuaan. Liittyen rintasyöpään, julkisuutta asialle blaahblaahblaah.

Epäselväksi jäi vain se, miten helkkarissa rintasyöpätietoutta edistetään laittamalla Facebook-statukseen paikka, jossa pitää laukkuaan.

Jos jollekin jäi epäselväksi niin ei, statuksessani ei lue, missä pidän käsilaukkuani.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Sain tuossa tovi sitten yv-laatikkooni viestin, jonka mukaan statukseen pitää laittaa, missä pitää käsilaukkuaan. Liittyen rintasyöpään, julkisuutta asialle blaahblaahblaah.

Epäselväksi jäi vain se, miten helkkarissa rintasyöpätietoutta edistetään laittamalla Facebook-statukseen paikka, jossa pitää laukkuaan.

Jos jollekin jäi epäselväksi niin ei, statuksessani ei lue, missä pidän käsilaukkuani.

Okei. Ideahan on sinänsä hieno, mut toteutus vähän kehnohko. Eikö vois ennemmin kirjoittaa suoraan kyseisestä aiheesta tai pitää vaikka pinkkiä paitaa koko päivän. Vai liittykö toi pinkkipaita taas johonki muuhun?

Osaatko vielä kertoa mitä asiaa edistettiin kertomalla rintsikoitten värit koko kansalle? Tuosta on jo jonku verran aikaa, mutta minulle ei ainakaan muuta avautunu kuin minkä värisiä rintsikoita kaverilistani naiset parin viikon ajan käyttivät - olisin ilman tuota tietoa pärjännyt varsin hyvin.

E: Pienen naurupyrähdyksen aiheutti kaverin (nuori nainen) tilapäivitys:

"vittu puussa"
 
Viimeksi muokattu:

Fanduli

Jäsen
Suosikkijoukkue
pohojoosen poijjaat
Osaakos joku sanoa, että saako FB:ssä jostakin listauksen niistä ihmisistä, joille on lähettänyt kaveripyynnön? Tiedän, että kyseisen ihmisen sivulla se näkyy "Kaveripyyntö odottaa vahvistusta", mutta löytyykö mistään listaa kaikista odottavista pyynnöistä? Vähän samaan tyyliin kuin näen kaikki minulle tulleet pyynnöt.
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Sain tuossa tovi sitten yv-laatikkooni viestin, jonka mukaan statukseen pitää laittaa, missä pitää käsilaukkuaan. Liittyen rintasyöpään, julkisuutta asialle blaahblaahblaah.

Helvetti mua vituttaa tälläset pelleilyt! Fiksut ihmiset jumalauta tällästä pelleilyä. Tässähän pitäisi tasa-arvon nimissä laittaa miesten yleisimmän syövän, eturauhassyövän puolesta joku päivitys, joka herättää huomiota? Vaikka sellanen ketjukirje, että " Päivitä statukseesi kullisi pituus niin levossa kuin kovana" ja olet tukemassa tietoutta miesten eturauhassyövästä"...

Siinä on sitten muijilla ihmettelemistä kun paukutan päivitykseen 5/10......Tuumina!
 

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Helvetti mua vituttaa tälläset pelleilyt! Fiksut ihmiset jumalauta tällästä pelleilyä. Tässähän pitäisi tasa-arvon nimissä laittaa miesten yleisimmän syövän, eturauhassyövän puolesta joku päivitys, joka herättää huomiota? Vaikka sellanen ketjukirje, että " Päivitä statukseesi kullisi pituus niin levossa kuin kovana" ja olet tukemassa tietoutta miesten eturauhassyövästä"...

Siinä on sitten muijilla ihmettelemistä kun paukutan päivitykseen 5/10......Tuumina!

Kyllä mun mielestä "Nussin mieluiten keittiön pöydällä tai olohuoneen lattialla ja kyrpäni on 10 cm levossa ja 18 cm stondiksessa ja ihan helevetin paksu!" voisi toimia hyvinkin eturauhassyövän kampanjoinnissa. Ei ainakaan tarvitse kenenkään arvailla, että mistähän tässä nyt taas on kyse.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin, eikös nuo aktiviteetit sitä paitsi tunnetusti ole omiaan vähentämään näitä eturauhasvaivoja?
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Kyllä mun mielestä "Nussin mieluiten keittiön pöydällä tai olohuoneen lattialla ja kyrpäni on 10 cm levossa ja 18 cm stondiksessa ja ihan helevetin paksu!" voisi toimia hyvinkin eturauhassyövän kampanjoinnissa. Ei ainakaan tarvitse kenenkään arvailla, että mistähän tässä nyt taas on kyse.

Tuosta saa kyllä pisteet se, joka tuon tyylisen statuspäivityksen laittaa

"Nussin mieluiten pesukoneen päällä. Eikö siitä tässä kuitenkin ollut kyse?"

Sitä paitsi ei noi naiset oikein handlaa tuotakaan päivitystä, miten niin tykkään SIITÄ sielläjasiellä. Tykkääkö ne siitä laukusta jotenki enemmän ku se on jossain tietyssä paikassa kuin toisessa? Tuossa vain tietentahtoen yritetään saada sitä kaksimielisyyttä siihen, mutta menetetään tavallaan se alkuperäinen merkitys. Jos on vaan että "eteisen lattialla" niin sitten ok.
 

Ostrich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kovan sosiaalisen paineen ja monien "mikset oo Facebookissa?" -tyylisten kysymysten jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että selviän helpoimmalla vain rekisteröitymällä tuonne Facebookiin.

Sitä ennen haluaisin kuitenkin kysyä muutamia juttuja.
1. Onko sellainen asetus mahdollista, että minä en näkyisi kenenkään kaverilistassa, vaikka olisinkin hänen kaveri? (Tosin veikkanpa, että ei ole mahdollista)
2. Jos kaverini kommentoi vaikka jotain kuvaani, niin näkevätkö myös hänen kaverinsa kuvan ja kommentin?
3. Olen nähnyt monilla niitä mukahauskoja testejä, esim. "kuka on juopoin kaverisi?" tms. ja testi sitten vissiin arpoo viisi kaverilistassa olevaa tyyppiä siihen. Onkohan mahdollista säätää niin, että itse ei joutuisi mihinkään tuollaisille listoille?
4. Onko mahdollista säätää niin, että kukaan ei voi juuri sillä hetkellä kirjoittaa profiiliini mitään? En varmaankaan jaksaisi vaikkapa synttäreiden koettaessa niitä satoja onnitteluviestejä, niin olisi vaan helpompi pistää tuommoinen asetus päälle.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tervetuloa facebookiin Ostrich..

1. En usko tuon olevan mahdollista.
2. Käsittääkseni ei, jos et ole myöskin heidän kaveri, siis yhteinen kaveri näkee.
3. Etukäteen ei kai voi estää, mutta jokaisen sovelluksen voi estää niin, ettei ne pääse ottamaan sinuun "yhteyttä".
4. Tuokaan ei minun tietääkseni ole mahdollista. Synttärionnitelut vähenee, kun et laita syntymäaikaasi näkyville. Löytyy Tiedot asetuksista/ tietoja minusta.

Facebook on omasta mielestä tosi hyvä keksintö. Järki päässä sen käytössä, niin se on voi olla myös hyödyllinen.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kovan sosiaalisen paineen ja monien "mikset oo Facebookissa?" -tyylisten kysymysten jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että selviän helpoimmalla vain rekisteröitymällä tuonne Facebookiin.


4. Onko mahdollista säätää niin, että kukaan ei voi juuri sillä hetkellä kirjoittaa profiiliini mitään? En varmaankaan jaksaisi vaikkapa synttäreiden koettaessa niitä satoja onnitteluviestejä, niin olisi vaan helpompi pistää tuommoinen asetus päälle.

Tervetuloa facebookiin Ostrich..

4. Tuokaan ei minun tietääkseni ole mahdollista. Synttärionnitelut vähenee, kun et laita syntymäaikaasi näkyville. Löytyy Tiedot asetuksista/ tietoja minusta.

4. Kommentoinnin saa estettyä myös kokonaan asetuksista.

Tuo ykköskohta kiinnostaa myös minua, ennen sai olla rauhassa mutta nykyään tulee puolitutuilta vuosien takaa kyselyjä ja niistä kun pääsisi taas eroon olisi hyvä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
2. Jos kaverini kommentoi vaikka jotain kuvaani, niin näkevätkö myös hänen kaverinsa kuvan ja kommentin?

Pistä kuva-albumisi asetukseksi, että se näkyy vain kavereille. Silloin kaverin kaverit eivät näe kuvaa eivätkä myöskään kommenttia.
 

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
Nyt tuolla fB:ssä pyörii joku pedofiilivaroitus. Ihan nimellä kutsuvat tuota epäiltyä mikä tuntuu aika ihmeelliseltä. Varoituksessakin mainitaan että saattaa olla pedofiili. En haluaisi olla tuon heebon housuissa varsinkin jos olisin syytön.
Aika rankkoja syytöksiä.

"Varoittakaa lapsia ja seuratkaa heidän kavereitaan; FB:iin
liittynyt XXX saattaa olla entinen XXX! Etsii
lapsia elokuvaan, lupaa rahaa. XXX on tuomittu pedofiliasta ja on
erittäin varallinen pedari,sairas!! Vanhemmat, me voimme tehdä jotain!!
Hänellä jo ......huomattava määrä lapsikavereita!! Laita eteenpäin..."
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Nyt tuolla fB:ssä pyörii joku pedofiilivaroitus. Ihan nimellä kutsuvat tuota epäiltyä mikä tuntuu aika ihmeelliseltä. Varoituksessakin mainitaan että saattaa olla pedofiili. En haluaisi olla tuon heebon housuissa varsinkin jos olisin syytön.
Aika rankkoja syytöksiä.

"Varoittakaa lapsia ja seuratkaa heidän kavereitaan; FB:iin
liittynyt XXX saattaa olla entinen XXX! Etsii
lapsia elokuvaan, lupaa rahaa. XXX on tuomittu pedofiliasta ja on
erittäin varallinen pedari,sairas!! Vanhemmat, me voimme tehdä jotain!!
Hänellä jo ......huomattava määrä lapsikavereita!! Laita eteenpäin..."
Tästä pedosta tuli ihan radion uutisissakin, että heppu on poliisin tiedossa, mutta ei pysty tekemään asialle mitään. Pääasiassa virolaisia ja suomalaisia lapsia sillä on kaverina.

Turun Sanomien juttu aiheesta
 

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
Tästä pedosta tuli ihan radion uutisissakin, että heppu on poliisin tiedossa, mutta ei pysty tekemään asialle mitään. Pääasiassa virolaisia ja suomalaisia lapsia sillä on kaverina

Ok. Nyt kun katsoin tyypin profiilia niin aika nuorta porukkaa näytti olevan kavereina, lisättynä jollain aivan ihme sakilla.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Mitä tuo tarkoittaa, kun Facebookissa hyväksyy jonkun kaveriksi, niin tulee ilmoitus "lisää listaan"?

Tietääkseni kummankin henkilön kaverilistalla näkyy henkilö? Vai olenko täysin hakoteillä?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mitä tuo tarkoittaa, kun Facebookissa hyväksyy jonkun kaveriksi, niin tulee ilmoitus "lisää listaan"?

Tietääkseni kummankin henkilön kaverilistalla näkyy henkilö? Vai olenko täysin hakoteillä?

Tarkoittaa sitä, että jos olet luonut erilaisia kaverilistoja, niin voit siinä vaiheessa lisätä uuden kaverisi johonkin niistä. Ovat ihan käteviä.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Joo kiitoksia tiedosta.

Profiilin tein tossa tosiaan vähän aikaa sitten ja ny on kolmen päivän aikana tullut yhteensä melkein 40 kaveria. Tässä on vain yksi ongelma.

Alkaa todellakin vituttaan jengin suhtautuminen siihen ettei saa kaveripyyntöä multa. Kun osalle lähettää ja osalle ei. Kun itse ajattelin alkuun ottaa Facebookin sellaisia henkilöitä, kenen kanssa on jotain "historiaa". Vanha koulukaveri, opiskelijakaveri, työkaveri, inttiporukkaa, yms. Osalle lähetän hieman siinä toivossa, että nämä sitten välittäisivät viestiä eteenpäin, että itselläni on profiili.

No niinhän se meneekin, mutta ne kenelle en kaveripyyntöä ole lähettänyt, vetävät aina vitunmoiset pultit. "En sitten vissiin ollutkaan mikään kiva työkaveri, ku noille lähetit pyynnön, mutta mulle et.

Kun kaveripyynnön lähettämisessä ei näköjään tarvita edes tuntea kyseistä henkilöä, niin mulla menisi koko loppuviikko lähetellä kaveripyyntöjä ympäri maailmaa.

Muutenki tällaisella pienellä paikkakunnalla jos et moikkaa tuttua henkilöä, niin sanomista tulee.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Jos laitan kuvan uutiset-kohtaan, niin näkevätkö kaikki kaverit tuon? Vai miten tuo menee?

Kiitoksia vastauksista, oon ite aika huono ton FB:n kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös